عوارض مصرف گرمی زیاد

آکاایران: نوشته شده توسط در خرداد ۳۱, ۱۳۹۶ . نوشته شده در زناشویی عوارض خوردن گرمی زیاد در این پست و قسمت برای شما عوارض خوردن گرمی زیاد را فراهم آوردیم که شما میتوانید در ادامه این مطلب مشاهده نمایید و بخوانید و این موضوع را دنبال کنید 176242 144662749.html”&gt عوارض خوردن گرمی زیاد آکاایران: عوارض خوردن گرمی زیاد به گزارش آکاایران: عوارض خوردن گرمی زیاد رفع گرمی مزاج ۲ نوع مزاج گرم داریم ۱ مزاج گرم و تر افراد با مزاج گرم و تر یا دموی دارای حجم خون بالایی هستند اشتها ی زیادی برای غذا خوردن دارند و به همین دلیل معمولاً دارای اضافه وزن و چاقی زیاد خواهند بود و رنگ چهره آن ها متمایل به قرمز است. این افراد از نظر شخصیتی، روحیه ای مهربان و برون گرا دارند و بسیار اجتماعی هستند و چون مستعد ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و سکته های مغزی هستند باید از غذاهایی با طبع لطیف برای کاهش غلظت خون خود استفاده نمایندبرای این افراد این مواد غذایی مفید است که بعبارتند از لبنیات: کشک، قراقروت. و حبوبات: باقلا خشک، برنج، جو، ذرت، عدس، ماش، ارزن.سبزیجات: گشنیز

[
مشاهده متن کامل

عوارض خوردن گرمی زیاد -آکا

آکاایران
]

ام اس سنتر در اردیبهشت ۱۳۸۸ توسط مبتلایان به ام اس و با اهداف: انتشار اخبار ام اس، اصلاح نگرش جامعه نسبت به بیماری ام اس، ایجاد روحیه و انگیزه به مبتلایان تاسیس شد. از فعالیت های مهم ام اس سنتر میتوان به برگزاری بیش از ۴۰ دیدار، برگزاری بیش از ۲۰ سفر، تاسیس گروه کوهنوردی متشکل از مبتلایان و اجرای بیش از ۱۰۰ بره کوهنوردی و شرکت در بره های صدا و سیما اشاره کرد. لازم به ذکر است ام اس سنتر به هیچ نهاد و سازمانی وابسته نمی‌باشد و به صورت مستقل فعالیت می‌نماید.

هنگامی که دمای بدن شما بالا می رود ، بدن شما با عرق کردن خنک می شود ، گرمی زمانی اتفاق می افتد که بدن شما با عرق کردن خنک نمی شود و دمای بدن از 37.5 درجه بالاتر می رود ، پس برای درمان گرمی با دکتر نیم همراه باشید .

عوامل گرمی عبارت اند : هوای بسیار گرم و مرطوب ، صرف زیاد وقت زیر نور خورشید ، پوشیدن لباس های تنگ ، تمرینات شدید ، شرایط خاص پزشکی و غیره

افراد بالا 65 سال ، نوزادان و کودکان ، مادران باردار ، پرستاران و کسانی که فعالیت فیزیکی بالایی دارند معمولا در معرض گرمی قرار دارند .

گرمی سبب ضعف ، بی حسی ، سرگیجه ، تهوع ، گرفتگی عضلانی ، عرق بیش از حد و کمبود آب بدن می شود .

 

عوارض مصرف گرمی زیاد

 

لیست مطالب :

استفاده منظم از لیمو می تواند بدن را خنک نگه دارد و از بیماری های مرتبط با گرما جلوگیری کند .

ویتامین C موجود در لیمو به کاهش حرارت بدن نیز کمک می کند .

چوب صندل دارای خواص تسکین دهنده و خنک کننده است که سبب کاهش دمای بدن شما می شود .

نعنا نیز دارای اثر تکسین دهنده و خنک کننده است که به درمان گرمی شما کمک می کند .

هندوانه به دلیل داشتن آب بالا می تواند سبب کاهش گرمای بدن شود ، همچنین خاصیت سم زدایی قوی آب هندوانه سبب از بین رفتن سموم مضر از بدن شما می شود .

خوردن منظم هندوانه به خصوص در فصل تابستانه به هیدراته ماندن بدن شما کمک می کند .

آلوئه ورا یکی دیگر از دارو های خانگی برای درمان گرمی است و می تواند با خواص خنک کننده خود به کاهش طبیعی دمای بدن شما کمک کند .

 

 

آب نارگیل یک روش موثر دیگر برای درمان گرمی است زیرا دارای ترکیب الکترولیت است که سبب آبرسانی بهتر در بدن شما می شود .

دوغ دارای مواد معدنی مورد نیاز و ویتامین هایی است که بدن شما به آن نیاز دارد مخصوصا در زمانی که شما عرق زیادی می کنید .

آب سرد با کاهش دمای بدن به گرمی کمک می کند و همچنین به سرعت شما را از عوارض جانبی دمای بالا حفظ می کند .

تا می توانید از قرار گرفتن در گرما و رطوبت اجتناب کنید

روزانه یک لیوان آب انار تازه با چند قطره روغن بادام مصرف کنید

لباس هایی از جنس نخ یا کتان بپوشید که احساس خنکی بیشتری به شما دست بدهد

از پوشیدن لباس های زیاد خودداری کنید

از مصرف کافئین ، قهوه اجتناب کنید زیرا دمای بدن شما را بالا می برند

در طول روز به اندازه کافی آب مصرف کنید

از خوردن غذاهای گرم ، تند ، چرب و سرخ شده اجتناب کنید

 

نظر

X

– ǁی
15 ј .

– ѐ 5
.

ی
ǘ “takhfif”
.

* ی ј
ی 92
1 .
 


ǘ

عوارض مصرف گرمی زیاد

 


 

پشتيبانی سايت magiran.com (در ساعات
اداری): 77512642  21
تهران، صندوق پستی 111-15655
فقط در مورد خدمات سايت با ما تماس بگيريد. در مورد محتوی اخبار و مطالب
منتشر شده در
اطلاعی نداريم! 

ی magiran.com
ʝ
 
 


بیماری هپاتیت یا کبد گرم: قبل از بارداری باید بانوان تست این بیماری را انجام دهند و بعد اقدام به بارداری کنند؛ زیرا این بیماری برای سلامت مادر و جنین مضر است. در طب اسلامی منشأ بیماری هپاتیت گرمی کبد است و بر این اساس می توان بیان کرد که همه مردم در معرض بیماری هپاتیت هستند اما کسانی دچار بیماری می شوند که کبدهای گرم و خشکی دارند.

اگر کبد کسی در حد اعتدال باشد دچار بیماری هپاتیت نمی شود و احساس داغی و حرارت، تیرگی پوست، کهیر، خارش جوش، لکه های پوستی، حساسیت تنفسی و پوستی از جمله مهم ترین علائم کبد گرم هستند و باید دقت کرد که استرس نیز موجب گرم شدن کبد می شود. کبد مادران قبل از بارداری باید اصلاح شوند و باید حساسیت، قارچ و تیرگی ها پوست در آنها درمان شود و باید دقت کرد که گرمی کبد می تواند با چربی کبد همراه باشد ولی همیشه به این شکل نیست. باید دقت کرد که کسانی که دارای کبد گرم هستند احتمال بیماری کبد چرب در آنها نیز است.

برای پیشگیری از کبد چرب و گرم روش های زیادی وجود دارد ولی باید توجه داشت که یکی از مهم ترین علائمی که موجب گرم شدن و چرب شدن کبد می شود، یبوست است زیرا یبوست اجازه نمی دهد که صفرا و حرارت از بدن دفع شود و در نتیجه بدن را خشک می کند و مواد باقی مانده در معده در کبد رسوب می کند؛ بنابراین فرد دچار بیماری کبد گرم می شود.بر این اساس برای پیشگیری از بیماری کبد چرب و گرم باید از یبوست جلوگیری کرد و با خوردن میوه، سبزی و مواد پر از فیبر می توان یبوست را برطرف کرد و همچنین خوردن آش، آبگوشت، خوراک کدو،؛خوراک به، قیمه، قورمه سبزی به و انواع غذاهای سنتی می توان یبوست را درمان و از بروز آن پیشگیری به عمل آورد.

عوارض مصرف گرمی زیاد

علت اینکه امروز بیماری کبد گرم یا چرب زیاد شده است این است که نسل جوان به خوردن غذاهای سرد و بی خاصیت مانند الویه، مرغ سوخاری و جوجه کباب عادت کرده اند و همواره غذاهای سرد با خاصیت کم را مصرف می کنند.هرچه رطوبت و فیبر غذا باشد به سلامت بدن به ویژه کبد کمک می کند بنابراین اگر می خواهیم سلامتی خود را حفظ کرده و به بیماری کبد گرم و چرب مبتلا نشویم باید غذاهای دارای رطوبت به ویژه غذاهایی خورشتی را مصرف کنیم همچنین باید دقت کرد که آبکش کردن برنج تمام خاصیت آن را از بین می برد و مصرف زیاد برنج آبکش ضمن اینکه بدن را سرد می کند هیچ فایده ای برای بدن ندارد.کبد در سمت راست بدن، زیر دنده قرار دارد، و مرکز ثقل بدن است.




آب، میوه‎جات، سالاد(کاهو، خیار، هویج، جوانه‎ها)، لیمو ترش تازه، سوپ جو هفته‎ای یکبار به همراه آلو بخارا، استفاده 2 تا 3 قاشق عسل بصورت شربت عسل، استفاده از ترشیجات طبیعی( زرشک، شاتوت،)، انواع مرکبات، توت فرنگی، هویج، روغن زیتون ،عناب، بالهنگ و خاکشیر.

1. تشنگي زياده از حد
2.كاهش اشتها به غذا و خوراك
3. التهاب و حرارت
4.زرد و رنگين شدن ادار
5. نبض سريع و متوالي
6. تب
7. گرماي شديد خون و گوشت

نسخه گیاهی برای درمان کبد گرم:




در طب سنتی تاکید بر این است که موادخوراکی‌ای که دارای مزاج سرد و خشک هستند، با موادغذایی‌ای مزاج گرم و تر که باعث افزایش فشارخون، چاقی و غلظت خون می‌شوند مصرف شوند تا به اين ترتيب تعدیل اصلاح مزاج صورت بگیرد. مزاج زرشک هم سرد و خشک است و زمانی که به‌تنهایی به برنج که مزاج سرد و تری دارد، مخلوط شود کار درستی نیست مگر اینکه به آن زعفران، خلال بادام و پسته هم اضافه شود.


پاسخ به سوالات پزشکی ، مامایی و جنسی شما (توسط پزشک و ماما مجله دلگرم)

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *