قرص pregabalin برای چیست

خواص دارویی و گیاهی

قرص pregabalin برای چیست
قرص pregabalin برای چیست

مجری طرح پایلوت : انجمن داروسازان اصفهان

تحت نظارت معاونت غذا و دارو

مسئولیت صحت اطلاعات بر عهده داروخانه می باشد

*دریافت دارو فقط بصورت حضوری در محل داروخانه و با نسخه کامل امکان پذیر است*

پرگابالین چیست؟
داروی پرگابالین متعلق به گروه داروهای ضد صرع است با این وجود برای درمان مشکلات دیگری نیز تجویز می شود.

قرص pregabalin برای چیست


( کپسول نوریکا محصول شرکت تهران شیمی )

این دارو خط اول درمان نوعی صرع به نام صرع پارشیال(ناحیه ای) می باشد.در این بیماری حملات تشنج کوتاه مدت در اثر اختلال جریان الکتریکی سلول های یک سمت مغز رخ می دهد.از این رو علائم نیز در بخشی از بدن بروز می کند.پره گابالین با کاهش جریان الکتریکی غیر طبیعی سلول های مغزی به تنهایی یا همراه با سایر داروهای ضد صرع جهت کاهش حملات تشنج استفاده می شود.
پرگابالین همچنین در درمان دردهای مزمن ناشی از آسیب عصبی نیز تجویز می شود .این نوع درد که به درد نوروپاتیک معروف است می تواند علل مختلفی مانند دیابت و یا زونا داشته باشد.
مورد دیگر مصرف پرگابالین در درمان علائم اختلالات اضطرابی ،خصوصا در افرادی که به داروهای دیگر درمان کننده ی این اختلال پاسخ نداده اند می باشد.

پیش از مصرف پرگابالین
_مصرف این دارو در افراد زیر ۱۸ سال تنها با نظر پزشک متخصص و در صورت لزوم توصیه می شود.
_در صورت بارداری یا اقدام به بارداری ،شیردهی،مشکلات کلیوی،قلبی و حساسیت دارویی پزشک خودرا مطلع کنید.
_اگر اخیرا از الکل یا داروهایی که ایجاد وابستگی میکنند(مانند ضد درد ها،آرامبخش ها و سایر داروهای اعصاب استفاده کرده اید به پزشک خود اطلاع دهید.
-از آنجا که این دارو می تواند در عملکرد داروهای دیگر در بدن اختلال ایجاد کند لازم است پیش از شروع مصرف لیستی از کلیه ی داروهای مصرفی خود در اختیار پزشک یا داروساز خود قرار دهید.

نحوه مصرف پرگابالین
مقدار‌مصرف روزانه ی پرگابالین ممکن است در هر فرد متفاوت باشد که توسط پزشک تعیین می شود لذا دارو را دقیقا طبق دستور پزشک و به طور منظم مصرف نمایید.
-از آنجا که این دارو بر روی سیستم عصبی تاثیر دارد،مصرف آن باید به صورت مداوم و تحت نظر پزشک باشد.اگرچه ممکن است در چند هفته ی ابتدایی درمان احساس بهبودی در شما ایجاد نشود،با این حال درمان خودرا ادامه دهید و طبق برنامه ی منظم به پزشک خود مراجعه کنید و همچنین برای بهبود روند درمان کلیه ی مشکلات و مسائل خودرا از پزشک یا داروساز خود سوال بفرمایید .
-قطع این دارو به صورت ناگهانی و بدون نظر پزشک ،می تواند عوارض نامناسبی از جمله بروز حمله ي تشنجي برای بیمار در برداشته باشد لذا قطع اين دارو بايدبصورت تدريجي و تحت نظر پزشك انجام شود.
-ممکن است پزشک شما درمان را با مقدار داروی کم شروع کند و پس از عادت کردن بدن،مقدار داروی شمارا افزایش دهد تا احتمال بروز عوارض ناشی از دارو کمتر شود.
-این دارو با غذا تداخل خاصی ندارد و می توان آن را قبل یا بعد از غذا مصرف کرد.کپسول را بصورت کامل با یک لیوان آب ببلعید و از بازکردن یا جویدن آن بپرهیزید.
-در صورت فراموش كردن مصرف يك نوبت دارو بلافاصله پس از يادآوري آن را مصرف كنيد مگر آنكه زمان ياد آوري به نوبت مصرف بعدي دارو نزديك باشد.در اين شرايط نوبت فراموش شده را مصرف نكنيد و نوبت بعدي را در زمان خودش مصرف كنيد اما به هيچ وجه مقدار مصرف دارو را دوبرابر نكنيد.
_این دارو به صورت کپسول در مقدار های متفاوت (دوز)از ۵۰ تا ۳۰۰ میلی گرم موجود است در نتیجه هنگام دریافت نسخه ی جدید،دوز کپسول را چک بفرمایید و سوالات خودرا از داروسازتان بپرسید.
_در صورتی که فرم خوراکی مایع برای شما تجویز گردیده است ،مقدار مصرف در هر نوبت را با سرنگ مخصوص به طور دقیق اندازه گیری نمایید و در مورد نحوه مصرف و اندازه گیری ،با داروساز خود مشورت نمایید.

توصیه های پرگابالین
-در ابتدای درمان با این دارو ممکن است افکار ناراحت کننده ی شما از گذشته بیشتر شوند اما نگران نباشید. باید بدانید که این افکار ناشی از مصرف این دارو و شروع اثر بخشی آن می باشند و به مرور زمان برطرف می شوند.
بهتر است در این موارد افکار خودرا با نزدیکان و یا مشاور و پزشک خود درمیان بگذارید و آگاهانه نسبت به برطرف کردن آنها اقدام نمایید .
-مصرف الکل در مدت درمان با این دارو می تواند احتمال بروز عوارض ناشی از این دارو را افزایش دهد.
-به دليل عوارض ناشي از اين دارو براي جنين ،درصورتي كه قصد بارداري يا شك به بارداري داريد حتما پزشك خود را جهت تغيير دارو مطلع سازيد و در زمان مصرف اين دارو از روش مناسب جهت پيشگيري از بارداري استفاده نماييد
-در ابتداي شروع درمان بيماري صرع با پرگابالین ممكن است تعداد يا نوع حملات تشنج كمي تغيير كند اما نگران نباشيد زيرا به مرور اين مشكل برطرف مي شود.لذا احتياطات لازم را رعايت كنيد و با پزشك خود در تماس باشيد.
-رانندگی برای بیماران مبتلا به صرع مناسب نمی باشد اما در صورتی که در مدت یک سال تشنجی رخ نداده باشد، می توان با نظر پزشک و با احتیاط ، مجددا شروع به رانندگی نمود. با این حال در صورتی که رانندگی می کنید باید حواستان به زمان مصرف داروها و خواب آلودگی ناشی از آنها باشد.

عوارض شایع پرگابالین
_احساس سرگیجه،خواب آلودگی،تاری دید یا دوبینی از عوارض این دارو میباشد لذا تا برطرف نشدن اثر دارو از رانندگی و کارهایی که نیاز به احتیاط و تمرکز دارند خودداری نمایید.
_برای سردرد احتمالی ناشی از مصرف این دارو از داروساز خود درمورد داروی ضد درد مناسب سوال بفرمایید.
_خشکی دهان نیز از علائم مربوط به مصرف این دارو میباشد که با آدامس یا آبنبات فاقد شکر می توان آن را برطرف نمود .
_در صورت احساس تهوع ناشی از مصرف این دارو ،مصرف غذاهای سبک و ساده و پرهیز از غذاهای پرچرب و پر ادویه این مشکل را برطرف می سازد.
_تغییرات گوارشی مانند یبوست و اسهال ممکن است در اثر مصرف این دارو رخ دهد.
در صورت یبوست یک رژیم مناسب غذایی سرشار از فیبر و مصرف مایعات به مقدار مناسب و در مورد اسهال نیز مصرف مایعات به مقدار کافی موثر می باشد.
-افزايش وزن نيز از عوارضي مي باشد كه ذهن بيماران مصرف كننده را مشغول مي كند.اما در صورت رعايت يك رژيم غذايي مناسب و داشتن فعاليت بدني متناسب با وزنتان جاي نگراني در اين مورد وجود ندارد.
_در صورت تغییر خلق و خو ،عفونت دستگاه تنفسی ،بی خوابی ،احساس لرزش و هرگونه مشکلات در مدت درمان با این دارو ،با پزشک خود صحبت کنید.
_در صورت بروز علائم حساسیت مانند تنگی نفس،ورم صورت،زبان یا لب ها ،گلودرد و … فورا به پزشک خود اطلاع دهید .

عارضه ای نادر اما مهم
-این دارو می تواند عوارض نادر اما مهمی داشته باشد که علی رغم اینکه احتمال وقوع آنها کم می باشد اما پیگیری و توجه به آنها بسیار مهم می باشد.لذا در صورت داشتن علائم سرفه همراه با گلودرد ،خشکی و التهاب چشم و. بروز لکه های قرمز پوستی فوراًبه پزشک خود یا مرکز درمانی مراجعه کنید.

Reference: https://www.drugs.com/mtm

چنانچه در خصوص “پرگابالین” سوالی دارید، عارضه خاصی مشاهده نموده اید و یا مطلب ویژه ای به نظرتان می رسد با دیگران به اشتراک بگذارید

پرِگابالین (انگلیسی: Pregabalin) با نام تجاری لیریکا یا لایریکا دارویی برای درمان بیماری‌هایی نظیر صرع، درد نوروپاتی، فیبرومیالژیا و اختلال اضطراب فراگیر است.
این دارو خط اول درمان نوعی صرع به نام صرع پارشیال(ناحیه ای) می‌باشد .در این بیماری حملات تشنج کوتاه مدت در اثر اختلال جریان الکتریکی سلول‌های یک سمت مغز رخ می‌دهد.از این رو علائم نیز در بخشی از بدن بروز می‌کند.پره گابالین با کاهش جریان الکتریکی غیرطبیعی سلول‌های مغزی به تنهایی یا همراه با سایر داروهای ضد صرع جهت کاهش حملات تشنج استفاده می‌شود.
پرگابالین همچنین در درمان دردهای مزمن ناشی از آسیب عصبی نیز تجویز می‌شود .این نوع درد که به درد نوروپاتیک معروف است می‌تواند علل مختلفی مانند دیابت و یا زونا داشته باشد.
مورد دیگر مصرف پرگابالین در درمان علائم اختلالات اضطرابی ، خصوصا در افرادی که به داروهای دیگر درمان‌کنندهٔ این اختلال پاسخ نداده‌اند می‌باشد .

پیش از مصرف پرگابالین

_مصرف این دارو در افراد زیر ۱۸ سال تنها با نظر پزشک متخصص و در صورت لزوم توصیه می‌شود.
_در صورت بارداری یا اقدام به بارداری ، شیردهی، مشکلات کلیوی، قلبی و حساسیت دارویی پزشک خودرا مطلع کنید.
_اگر اخیرا از الکل یا داروهایی که ایجاد وابستگی میکنند(مانند ضد درد‌ها، آرامبخش‌ها و سایر داروهای اعصاب استفاده کرده اید به پزشک خود اطلاع دهید.
-از آنجا که این دارو می‌تواند در عملکرد داروهای دیگر در بدن اختلال ایجاد کند لازم است پیش از شروع مصرف لیستی از کلیهٔ داروهای مصرفی خود در اختیار پزشک یا داروساز خود قرار دهید.

نحوه مصرف پرگابالین

مقدارمصرف روزانهٔ پرگابالین ممکن است در هر فرد متفاوت باشد که توسط پزشک تعیین می‌شود لذا دارو را دقیقا طبق دستور پزشک و به‌طور منظم مصرف نمایید.
-از آنجا که این دارو بر روی سیستم عصبی تأثیر دارد، مصرف آن باید به صورت مداوم و تحت نظر پزشک باشد.اگرچه ممکن است در چند هفتهٔ ابتدایی درمان احساس بهبودی در شما ایجاد نشود، با این حال درمان خودرا ادامه دهید و طبق برنامهٔ منظم به پزشک خود مراجعه کنید و همچنین برای بهبود روند درمان کلیهٔ مشکلات و مسائل خودرا از پزشک یا داروساز خود سؤال بفرمایید .
-قطع این دارو به صورت ناگهانی و بدون نظر پزشک ، می تواند عوارض نامناسبی از جمله بروز حمله ي تشنجي برای بیمار در برداشته باشد لذا قطع اين دارو بايدبصورت تدريجي و تحت نظر پزشك انجام شود.
-ممکن است پزشک شما درمان را با مقدار داروی کم شروع کند و پس از عادت کردن بدن، مقدار داروی شمارا افزایش دهد تا احتمال بروز عوارض ناشی از دارو کمتر شود.
-این دارو با غذا تداخل خاصی ندارد و می‌توان آن را قبل یا بعد از غذا مصرف کرد.کپسول را به صورت کامل با یک لیوان آب ببلعید و از بازکردن یا جویدن آن بپرهیزید.
-در صورت فراموش كردن مصرف يك نوبت دارو بلافاصله پس از يادآوري آن را مصرف كنيد مگر آنكه زمان ياد آوري به نوبت مصرف بعدي دارو نزديك باشد.در اين شرايط نوبت فراموش شده را مصرف نكنيد و نوبت بعدي را در زمان خودش مصرف كنيد اما به هيچ وجه مقدار مصرف دارو را دوبرابر نكنيد.
_این دارو به صورت کپسول در مقدارهای متفاوت (دوز)از ۵۰ تا ۳۰۰ میلی گرم موجود است در نتیجه هنگام دریافت نسخهٔ جدید، دوز کپسول را چک بفرمایید و سوالات خودرا از داروسازتان بپرسید.
_در صورتی که فرم خوراکی مایع برای شما تجویز گردیده است ، مقدار مصرف در هر نوبت را با سرنگ مخصوص به‌طور دقیق اندازه‌گیری نمایید و در مورد نحوه مصرف و اندازه‌گیری ، با داروساز خود مشورت نمایید.

قرص pregabalin برای چیست

توصیه‌های پرگابالین

-در ابتدای درمان با این دارو ممکن است افکار ناراحت‌کنندهٔ شما از گذشته بیشتر شوند اما نگران نباشید. باید بدانید که این افکار ناشی از مصرف این دارو و شروع اثر بخشی آن می‌باشند و به مرور زمان برطرف می‌شوند.
بهتر است در این موارد افکار خودرا با نزدیکان و یا مشاور و پزشک خود درمیان بگذارید و آگاهانه نسبت به برطرف کردن آن‌ها اقدام نمایید .
-مصرف الکل در مدت درمان با این دارو می‌تواند احتمال بروز عوارض ناشی از این دارو را افزایش دهد.
-به دليل عوارض ناشي از اين دارو براي جنين ، درصورتي كه قصد بارداري يا شك به بارداري داريد حتما پزشك خود را جهت تغيير دارو مطلع سازيد و در زمان مصرف اين دارو از روش مناسب جهت پيشگيري از بارداري استفاده نماييد
-در ابتداي شروع درمان بيماري صرع با پرگابالین ممكن است تعداد يا نوع حملات تشنج كمي تغيير كند اما نگران نباشيد زيرا به مرور اين مشكل برطرف مي شود.لذا احتياطات لازم را رعايت كنيد و با پزشك خود در تماس باشيد.
-رانندگی برای بیماران مبتلا به صرع مناسب نمی‌باشد اما در صورتی که در مدت یک سال تشنجی رخ نداده باشد، می‌توان با نظر پزشک و با احتیاط، مجددا شروع به رانندگی نمود. با این حال در صورتی که رانندگی می‌کنید باید حواستان به زمان مصرف داروها و خواب آلودگی ناشی از آن‌ها باشد.

عوارض شایع پرگابالین

_احساس سرگیجه، خواب آلودگی، تاری دید یا دوبینی از عوارض این دارو می‌باشد لذا تا برطرف نشدن اثر دارو از رانندگی و کارهایی که نیاز به احتیاط و تمرکز دارند خودداری نمایید.
_برای سردرد احتمالی ناشی از مصرف این دارو از داروساز خود در مورد داروی ضد درد مناسب سؤال بفرمایید.
_خشکی دهان نیز از علائم مربوط به مصرف این دارو می‌باشد که با آدامس یا آبنبات فاقد شکر می‌توان آن را برطرف نمود .
_در صورت احساس تهوع ناشی از مصرف این دارو ، مصرف غذاهای سبک و ساده و پرهیز از غذاهای پرچرب و پر ادویه این مشکل را برطرف می‌سازد.
_تغییرات گوارشی مانند یبوست و اسهال ممکن است در اثر مصرف این دارو رخ دهد.
در صورت یبوست یک رژیم مناسب غذایی سرشار از فیبر و مصرف مایعات به مقدار مناسب و در مورد اسهال نیز مصرف مایعات به مقدار کافی مؤثر می‌باشد .
-افزايش وزن نيز از عوارضي مي باشد كه ذهن بيماران مصرف كننده را مشغول مي كند.اما در صورت رعايت يك رژيم غذايي مناسب و داشتن فعاليت بدني متناسب با وزنتان جاي نگراني در اين مورد وجود ندارد.
_در صورت تغییر خلق و خو ،عفونت دستگاه تنفسی ، بی خوابی ،احساس لرزش و هرگونه مشکلات در مدت درمان با این دارو ، با پزشک خود صحبت کنید.
_در صورت بروز علائم حساسیت مانند تنگی نفس، ورم صورت، زبان یا لب‌ها ، گلودرد و … فورا به پزشک خود اطلاع دهید .

عارضه ای نادر اما مهم
-این دارو می‌تواند عوارض نادر اما مهمی داشته باشد که علی رغم اینکه احتمال وقوع آن‌ها کم می‌باشد اما پیگیری و توجه به آن‌ها بسیار مهم می‌باشد .لذا در صورت داشتن علائم سرفه همراه با گلودرد ، خشکی و التهاب چشم و. بروز لکه‌های قرمز پوستی فوراًبه پزشک خود یا مرکز درمانی مراجعه کنید.

مدپلاس

 

پره گابالین (pregabalin) با نام تجاری لیریکا (Lyrica) یک داروی ضد صرع و ضد تشنج می باشد که برای کنترل تشنج و درمان فیبرومیالژیا به کار می رود.
پره گابالین صرع را درمان نمی کنند و بلکه تنها برای کنترل تشنج در بیماران به کار می رود
این دارو برای درد آسیب عصبی ناشی از دیابت و یا آسیب نخاعی نیز استفاده می شود٬ همچنین برای درمان یک بیماری به نام فیبرومیالژیا (درد و خشکی عضلانی ) استفاده می شود.
این دارو فقط با تجویز پزشک شما در دسترس می باشد.

نام ژنریک: پره گابالین (pregabalin)
نام تجاری: لیریکا (Lyrica)
کلاس درمانی: عامل درد نوروپاتی
کلاس شیمی: Gamma Aminobutyric Acid (class)
اشکال دارویی:

Capsules: 25 mg, 50 mg, 75 mg, 100 mg, 150 mg, 200 mg, 225 mg, and 300 mg
Oral Solution: 20 mg/mL

قرص pregabalin برای چیست

اگر شما به این دارو حساسیت دارید از مصرف این دارو خودداری نمایید :

برای اینکه مطمئن شوید این دارو برای شما بی خطر است٬ در مورد سابقه ها و حساسیت های زیر حتما پزشک خود را در جریان قرار دهید :

⦁ نارسایی احتقانی قلب.
⦁ دیابت (مگر اینکه شما در حال بدست گرفتن Lyrica برای درمان نوروپاتی دیابتی)؛
⦁ بیماری های کلیوی (و یا اگر شما در دیالیز می باشد)؛
⦁ یک اختلال خونریزی.
⦁ سطوح پایین پلاکت ها در خون خود.
⦁ سابقه افسردگی یا افکار خودکشی.
⦁ سابقه اعتیاد به مواد مخدر یا الکل، یا
⦁ اگر شما تا کنون یک واکنش آلرژیک شدید بود.

FDA رده بندی بارداری : گروه C
هنوز مشخص نشده که آیا این دارو برای جنین شما مضر است یا خیر٬ اما اگر شما باردار هستید یا قصد بچه دار شدن پزشک خود را در رابطه با مصرف این دارو در جریان بگذارید٬ زیرا داشتن یک تشنج در دوران بارداری می تواند به مادر و کودک آسیب برساند.
معلوم نیست که آیا این دارو به شیر مادر عبور کند و یا اینکه می تواند به کودک شیرخوار آسیب برساند٬ در هر صورت قبل از مصرف این دارو حتما با پزشک خود مشورت نمایید.

در صورتی که هر یک از این عوارض جانبی را مشاهده نمودید سریعا با پزشک خود تماس بگیرید و او را در جریان قرار دهید .

⦁      درد عضلانی، ضعف، یا حساسیت (به خصوص اگر شما نیز تب و احساس خستگی)؛
⦁         مشکلات بینایی.
⦁         کبودی یا خونریزی و یا
⦁         تورم در دست یا پا، افزایش سریع وزن.

⦁ سرگیجه، خواب آلودگی.
⦁ از دست دادن تعادل و هماهنگی.
⦁ مشکلات با حافظه یا تمرکز.
⦁ تورم پستان.
⦁ لرزش و یا
⦁ خشکی دهان، یبوست.

اگر شما از هر یک از داروهای زیر استفاده میکنید٬ پزشک خود را در جریان قرار دهید.

⦁    rosiglitazone (Avandia, Avandamet, Avandaryl)
⦁       داروهای ضد فشار خون و قلبی مانند بنازپریل (Lotensin)، انالاپریل (Vasotec)، لیزینوپریل (Prinivil، Zestril)، quinapril (Accupril)، رامیپریل (Altace)، و غیره.

در مورد تمام داروهای دیگری که استفاده می کنید به پزشک خود بگویید ، حتی گیاهان دارویی یا ویتامین ها .


مطلب قبلی

گلارژین انسولین insulin glargine

مطلب بعدی

اکسی کانتین Oxycontin

سوماتروپین

آلپرازولام Alprazolam

آمپی سیلین

جنتامایسین

کلرامفنيکل | Chloramphenicol

تهیه روغن گل سرخ در خانه

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد

مشخصات من را ذخیره کن

کد کپچا *

دریافت مطالب جدید , اخبار و اطلاعیه ها در ایمیل شما

 

از عضویت شما سپاسگذاریم . ایمیل خود را جهت تایید بررسی کنید

مطالب تصادفی

قرص pregabalin برای چیست


تندخویی با غذاهای سرخ کردنی


رابطه استعمال دخانیات با نزدیکی جنسی


بهترین روش های افزایش وزن ( قسمت اول )


روغن های طبیعی برای کاهش دور کمر


پیشگیری و کنترل بیماری ها


نکاتی از آموزش جنسی کودکان


اصول مدیریت برای داروخانه داران


قارچ گیاهی برای مبارزه با سرطان ها


تسکین دردهای مفصلی با طب سنتی

نحوه ی تربیت کودک،نباید این جملات را به کودک…

اهمیت پیشگیری از بیماریهای قلبی, دیابت و سرطان از…


آیا کودکتان شما را دوست دارد؟


ناخن و بیماری رایج آن


با دوستان تخیلی کودک چگونه برخورد کنیم؟


درمان درد کلیه با هفت داروی گیاهی

تابستان بهترین زمان برای برداشت لوزه‌ها


سفره رنگین با میوه و سبزیجات فصل زمستان


چوب میخک موجب افزایش سلامتی و کاهش دردها

حجامت نقش مهمی در پیشگیری از بیماری‌ها دارد

زمانی که سیســتم ایمنی پیام هــای غلطی را به پوســت می فرســتد و باعث رشــد بیشتر ســلول های آن می شــود؛ چندین لایه ســلول مرده به شکل پوســته های ســفید رنگ در سطح پوست تجمع پیدا می کنند.

(بیشتر بخوانید : پسوریازیس )

قرص pregabalin برای چیست

آرایش

مدل مو

مدل لباس

کپسول پرگابالین چیست و در چه مواردی تجویز می شود؟

امیدواریم از این مطلب استفاده کافی را برده باشید. خواهشمندیم درصورتیکه تجربه مصرف این دارو را داشته و دیدگاهی در این باره دارید با دیگر خوانندگان مجله “ستاره” در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع : setare.com

سلامت ، درمان بیماری ها ، مقالات پزشکی ، اطلاعات دارویی ، تغذیه ، رژیم درمانی

فلوکستین در بارداری

دارو

چگونه با تست ساده بیماری را تشخیص دهیم 9 تست

سیارک

برای ارسال نظر، لطفا وارد حساب خود شوید یا ثبت نام نمایید.

قرص pregabalin برای چیست

آزیترومایسین یکی از محبوب ترین ضد میکروب های موجود در بازار امروز است.

قرص آتورواستاتین بدون توجه به غذا 1 بار در روز مصرف می شود.

تتراسایکلین یک آنتی بیوتیک باکتریواستاتیک متعلق به گروه تتراسایکلین است.

وارفارین برای جلوگیری از تشکیل لخته های جدید در بدن استفاده می شود.

این دارو با کمک به بازگرداندن تعادل سروتونین در مغز کار می کند.

ویتامین ای (E) ویتامینی است که در چربی حل می‌شود.

یکی از خواص عناب ضد سرطان بودن آن است. ناب باعث ازدیاد ویتامین k در خون می‌شود

داروی بتامتازون، دگزامتازون، تریامسینولون، داروهای تزریقی کورتون دار هستند.

قبل از درمان کودک زیر 12 سال با آسپرین، با پزشک خود مشورت کنید.

ویتامین k نقش مهمی در سیستم انعقاد خون دارد.

ملیجنت، لیناگلیپتین یک داروی دیابت نوع 2 است

بسیاری از افراد با استفاده از امپرازول عوارض جانبی جدی ندارند.

متادون، یک ضد درد قوی و یکی از این مواد است.

دوز کاپتوپریل براساس وضعیت پزشکی شما و پاسخ به درمان است.

همچنین به بخش هشدار در زمان مصرف ترامادول مراجعه کنید

کنترل مناسب دیابت، ممکن است خطر ابتلا به حمله قلبی یا سکته مغزی را کاهش دهد

محصولات حاوی آهن مانند هماتینیک یک عامل مهم مسمومیت مرگبار در کودکان زیر 6 سال

شربت ضد سرفه دکسترومتورفان برای سرفه خشک با علل مختلف است

مصرف این دارو ها معمولا 1 روز قبل از درمان(تزریق) شروع می شود

ورم پستان به التهاب غده پستانی ، فارغ از دلیل آن اشاره دارد.

ماساژ درمانی یکی از گسترده ترین و موثرترین درمانهای جایگزین مورد استفاده

روش درمان یک شخص از طریق طب سوزنی حدود سه هزار سال سابقه دارد.

کلیه حقوق مادی و معنوی برای سایت سیارک محفوظ است.

2 روز قبل

4 روز قبل

4 روز قبل

4 روز قبل

7 روز قبل

قرص pregabalin برای چیست

1 هفته قبل

1 هفته قبل

2 هفته قبل

2 هفته قبل

3 هفته قبل

3 هفته قبل

3 هفته قبل

3 هفته قبل

4 هفته قبل

4 هفته قبل

1 ماه قبل

1 ماه قبل

1 ماه قبل

1 ماه قبل

1 ماه قبل


نام کاربری و یا ایمیل:


رمز عبور:

من را به خاطر بسپار


کاربر جدید هستم!

0

موضوعات داغ

داروی پرگابالین با نام تجاری لیریکا (Lyrica) دارویی خوراکی است که برای درمان صرع، درد عصبی، فیبرومیالژیا و اختلال اضطرابی عمومی استفاده می‌شود.

پرگابالین یک داروی تجویزی است. این دارو به سه شکل وجود دارد: کپسول، محلول و قرص آهسته رهش. همه شکلهای آن از طریق دهان مصرف می‌شوند. کپسول خوراکی پرگابالین با نام تجاری Lyrica موجود است. این شکل از دارو به صورت داروی ژنریک در دسترس نیست. کپسول خوراکی پرگابالین را باید به عنوان بخشی از یک درمان ترکیبی استفاده کرد. این بدان معنی است که ممکن است لازم باشد همراه با داروهای دیگری مصرف شود. پرگابالین یک ماده کنترل شده است. پزشک استفاده شما از این دارو را کنترل خواهد کرد.

کپسول پرگابالین برای درمان موارد زیر استفاده می‌شود:

پرگابالین متعلق به یک رده دارویی به نام ضد تشنج است. یک رده دارویی یک گروه از داروها است که عملکردی مشابه دارند. این داروها اغلب برای درمان بیماریهای مشابهی استفاده می‌شوند. عملکرد پرگابالین بطور دقیق شناخته نشده است. این باور وجود دارد که بوسیله آرام کردن اعصاب صدمه دیده یا بیش فعال که موجب ایجاد درد یا تشنج می‌شوند، عمل می‌کند.

کپسول خوراکی پرگابالین می‌تواند موجب سرگیجه، خواب آلودگی و تاری دید شود. ممکن است بر قابلیت تفکر، دیدن یا حرکت کردن اثر بگذارد. به هنگام مصرف این دارو، نباید رانندگی کنید از ماشین استفاده کنید یا کارهایی که نیازمند هوشیاری هستند انجام دهید تا زمانی که نحوه اثر این دارو را بدانید.

پرگابالین موجب عوارض جانبی دیگری هم می‌شود.

عوارض جانبی شایع پرگابالین می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

اگر این عوارض خفیف باشد، ممکن است در عرض چند روز یا دو هفته از بین بروند. اگر شدیدتر بودند یا از بین نرفتند با پزشک یا داروساز خود صحبت کنید.

اگر عوارض جانبی جدی دارید با پزشک خود یا اورژانس تماس بگیرید. اگر علائم شما تهدید کننده زندگی هستند یا اگر وضعیت اورژانسی دارید با ۱۱۵ تماس بگیرید. عوارض جانبی حدی و علائم آنها ممکن است شامل موارد زیر باشند:

 – واکنشهای آلرژیک شدید: این واکنشها ممکن است تهدید کننده زندگی باشند. علائم آن می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

 – افکار خودکشی یا واکنشها: علائم می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

 – مشکلات قلبی. علائم می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

 – خستگی و خواب آلودگی

قرص pregabalin برای چیست

کپسول خوراکی پرگابالین می‌تواند با داروهای دیگر، ویتامینها، یا داروهای گیاهی که در حال مصرف هستید، تداخل داشته باشد. تداخل وقتی بوجود می‌آید که یک ماده شیوه عملکرد دارو را تغییر می‌دهد. این موضوع می‌تواند مضر باشد یا از کارکرد صحیح دارو جلوگیری کند.

برای جلوگیری از تداخلات دارویی، پزشک شما باید همه داروهای شما را به دقت کنترل کند. حواستان باشد که به پزشکتان در مورد همه داروها، ویتامینها یا داروهای گیاهی که در حال مصرف هستید با پزشکتان صحبت کنید. برای اینکه بفهمید چطور این دارو ممکن است با چیزی که در حال مصرف هستید تداخل داشته باشد، با پزشک یا داروساز خود صحبت کنید.

نمونه‌هایی از داروها که می‌توانند با پرگابالین تداخل داشته باشند در زیر لیست شده‌اند.

مصرف پرگابالین با داروهای خاصی ممکن است موجب عوارض جانبی بیشتر شود. این داروها عبارتند از:

این دارو چندین هشدار دارد

این دارو موجب واکنش آلرژیک شدید می‌شود. علائم شامل موارد زیر است:

اگر دچار این علائم شدید با نزدیکترین مرکز درمانی خود تماس گرفته یا حضوری مراجعه کنید.

اگر هر کدام از واکنشهای آلرژیک را نسبت به آن داشتید، دوباره آن را مصرف نکنید. مصرف دوباره این دارو ممکن است کشنده باشد.

استفاده از نوشیدنیهای الکلی می‌تواند خطر خواب آلودگی و سرگیجه ناشی از پرگابالین را افزایش دهد. در هنگام مصرف این دارو نباید الکل مصرف کرد. اگر اهل مصرف الکل هستید با پزشک خود صحبت کنید.

افراد دارای مشکلات کلیوی: اگر مشکلات کلیه یا سابقه بیماری کلیه دارید ممکن است بدنتان قادر به پاک کردن کامل این دارو از بدن نباشد. این ممکن است سطح این دارو را افزایش دهد و موجب عوارض جانبی بیشتر شود. پزشک شما ممکن است یک دوز پایینتر را به شما بدهد تا به اجتناب از عوارض جانبی کمک شود.

برای افراد دارای مشکلات قلبی: اگر مشکلات قلبی دارید از جمله مشکلات متوسط تا سکته قلبی از پزشکتان بپرسید که آیا این دارو برای شما که مشکلات قلبی دارید بی خطر است یا نه. این دارو می‌تواند مشکل شما را بدتر کند. علائم بدتر شدن مشکلات قلبی را بدتر کند از جمله تورم بازوها، پاها، افزایش وزن و احتباس مایعات (تورم) در بدن.

افراد دارای افسردگی یا مشکلات ذهنی: اگر افسردگی یا مشکلات روحی روانی یا مشکلات رفتاری دارید، این دارو ممکن است خطر افکار و رفتارهای خودکشی را افزایش دهد. شما و خانواده‌تان باید برای بروز افسردگی جدید یا بدتر شدن آن، تغییرات غیر معمول در خلقیات و رفتار یا افکار صدمه زننده به خودتان را مراقب باشید.

برای افرادی با سابقه اعتیاد به مواد مخدر یا الکل:  اگر در گذشته از دارو یا مواد مخدر یا الکل استفاده می‌کردید بگذارید پزشک شما هم این مورد را بداند. پرگابالین یک ماده کنترل شده است و استفاده از آن می‌تواند منجر به سو مصرف شود.

برای زنان باردار: اگر باردار هستید یا در حال اقدام برای بارداری هستید با پزشکتان گفتگو کنید. این دارو را باید در صورتی استفاده کنید که فواید آن نسبت به خطرات بالقوه آن قابل توجیه باشد. مطالعات حیوانی نشان داده است که دوزهای بالای پره گابالین باعث افزایش اثرات منفی روی جنین می‌شود. اگر در حین مصرف این دارو باردار شوید، با مسئول درمانی خود صحبت کنید.

زنان شیرده: پرگابالین از طریق شیر مادر در مقادیر کوچکی عبور می‌کند. به عبارت بهتر این ممکن است موجب عوارض جانبی در بچه‌ای شود که در حال شیر خوردن است. اگر در حال شیر دادن به بچه هستید با پزشک خود صحبت کنید. شما ممکن است لازم باشد تصمیم بگیرید که شیر دادن را متوقف کنید یا مصرف این دارو را.

برای مردانی که برای پدر شدن برنامه ریزی می‌کنند: تحقیقات حیوانی نشان داد که این دارو موجب تغییر اسپرم می‌شود و باعث باروری کمتر در حیوانات مذکر شد. همچنین نقصهای زایمان در نوزادان حیوانات اهلی که با این دارو درمان می‌شدند، دیده شد. معلوم نیست که آیا این مشکلات در افرادی که این دارو را مصرف می‌کنند اتفاق می‌افتد یا نه.

برای سالمندان: کلیه‌های شما ممکن است خیلی خوب کار نکنند. این می‌تواند موجب شود بدن شما دارو را به کندی پردازش کند. در نتیجه، مقدار بالاتری از یک دارو در بدن شما برای مدتی طولانی باقی بماند. این خطر عوارض جانبی را بالا می‌برد.

برای کودکان: این دارو در کودکان مطالعه نشده است. این دارو را نباید در بچه‌های زیر ۱۸ سال نباید استفاده کرد.

دوزهای دارو، شکل آن و نحوه مصرف آن بستگی به عوامل زیر دارد:

کپسول پرگابالین برای درمان طولانی مدت استفاده می‌شود. اگر این دارو را مطابق میزان تجویز شده مصرف نکنید می‌تواند خطرناک باشد.

اگر مصرف دارو را ناگهان متوقف کنید یا آن را همیشه مصرف نکنید: در یا تشنج از بین نمی‌رود یا بدتر می‌شود.

اگر یک دوز دارو را فراموش کنید یا طبق زمان بندی مصرف نکنید: دارو به خوبی عمل نخواهد کرد یا ممکن است بطور کامل متوقف شود. برای اینکه دارو عملکرد خوبی داشته باشد باید مقدار مشخصی را که بدن شما نیاز دارد در تمامی اوقات دستور داده شده مصرف شود.

اگر بیش از اندازه مصرف شود: در این صورت سطح خطرناکی از دارو در بدن شما وجود دارد. علائم آن شامل موارد زیر است:

اگر فکر می‌کنید این دارو را زیاد مصرف کردید، با پزشک خود یا مرکز کنترل مسمومیت تماس بگیرید. اگر علائم شما شدید است با اورژانس تماس بگیرید یا به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه کنید.

اگر مصرف یک نوبت دارو را فراموش کردید: همینکه آن را بخاطر آوردید، دارو را مصرف کنید. اما اگر چند ساعت قبل از نوبت بعدی به خاطر آوردید، تنها یک نوبت را مصرف کنید. هرگز مصرف دارو را دو برابر نکنید. این کار موجب عوارض جانبی خطرناک خواهد شد.

چگونه می‌توان از عملکرد دارو مطمئن شد: برای نوروپاتی محیطی، شینگل و درد عصبی ایجاد شده بوسیله آسیب نخاعی: شما باید سوزش، سوزن سوزن شدن یا درد ناخوشایند باید کاهش یابد

فیبرومیالژیا: درد کمتری را در کل بدنتان احساس خواهید کرد.

تشنج: تشنجهای شما باید بهتر کنترل شوند.

اگر پزشک برای شما پرگابالین تجویز کرد، این ملاحظات را بخاطر داشته باشید.

یک نسخه از این دارو قابل تجدید است. شما نیازی به نسخه جدید برای این دارو ندارید. پزشک شما تعداد مجاز خرید مجدد را در نسخه می‌نویسد.

به هنگام مصرف این دارو در مسافرت این نکات را در نظر داشته باشید:

شما و پزشکتان باید مشکلات سلامتی خاص را مدیریت کنید. این می‌تواند به شما کمک کند تا در هنگام مصرف این دارو خاطر جمع باشید. این مشکلات شامل موارد زیر است:

داروهای دیگری وجود دارد که مشکل شما را درمان می‌کنند. بعضی از آنها ممکن است برای شما بهتر از دیگران باشد. با پزشکتان در مورد داروهای دیگری که برای شما موثر هستند، صحبت کنید.

 – پرگابالین کپسول خوراکی است که تنها با نام تجاری دارو در دسترس است. این شکل دارو به صورت یک داروی ژنریک در دسترس نیست. نام تجاری: Lyrica لیریکا

 – پرگابالین به صورت کپسول، محلول و قرص آهسته رهش موجود است. همه شکلهای دارو خوراکی هستند.

 – کپسول خوراکی پرگابالین برای درمان درد عصبی و فیبرومیالژیا استفاده می‌شود. همچنین برای تشنجهای جزئی به هنگامی که داروهای دیگر تشنج مصرف می‌شوند، استفاده می‌شود.

ترجمه اختصاصی توسط مجله قرمز

منبع: healthline

کپی شد

تازه‌های دنیای مد

داغ ترین بحث ها

تازه‌های سلامت

مقالات زیبایی

مقالات سلامت

مقالات آشپزی

مقالات تغذیه

سلامت

۱۲ مرداد ۱۳۹۸

۴ مرداد ۱۳۹۸

۲۷ تیر ۱۳۹۸

دنیای مد

۱۵ مرداد ۱۳۹۸

۱۵ مرداد ۱۳۹۸

۱۵ مرداد ۱۳۹۸

داغ ترین بحث ها

بیشتر دیده شده

398,956

288,579

270,077

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به وب سایت مجله قرمز می‌باشد. بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است.

پرگابالین (لیریکا) یک داروی ضد صرع است و به عنوان ضد تشنج هم شناخته میشود. این دارو با کند کردن برخی فعالیت های مغزی که سبب تشنج میشوند عمل میکند. پرگابالین همچنین روی برخی مواد شیمیایی موجود در مغز که سیگنال های درد را در طول سیستم عصبی هدایت میکنند تاثیر میگذارد.

پرگابالین برای کنترل تشنج و درمان بیماری فیبرومیالژیا استفاده میشود. این دارو همچنین برای درمان درد ناشی از آسیب های عصبی در افراد مبتلا به دیابت (نوروپاتی دیابتی)، هرپس زوستر یا ضایعه نخاعی مورد استفاده قرار میگیرد.

پرگابالین میتواند سبب واکنش های آلرژیک شود. درصورت داشتن علایمی مانند کهیر، تاول زدن پوست، مشکل در تنفس و تورم صورت، زبان، لب ها و گلو مصرف دارو را متوقف کرده و فورا به اورژانس مراجعه کنید.

برخی افراد در طول مصرف پرگابالین دچار افکار خودکشی میشوند. علایم و تغییرات خلق و خوی خود را تحت نظر داشته باشید. هرگونه علایم جدید و یا بدتر شونده را با پزشک در میان بگذارید.

درصورت داشتن دیابت یا مشکلات قلبی پزشک را در جریان بگذارید. همچنین اگر در طول مصرف پرگابالین دچار افزایش وزن یا تورم دست ها و پاها شدید به پزشک اطلاع دهید.

قرص pregabalin برای چیست

اگر پزگابالین را با هدف پیشگیری از تشنج مصرف میکنید حتی با بهبود علایم بیماری هم نباید مصرف دارو را بصورت خودسرانه قطع کنید.

از توقف مصرف پرگابالین بصورت ناگهانی خودداری کنید. زیرا میتواند باعث عوارض ناشی از ترک دارو شود.

از تغییر میزان مصرف دارو بصورت خودسرانه اجتناب کنید. اگر احساس میکنید داروی تجویز شده در درمان و بهبودی علایم بیماری به درستی عمل نمیکند پزشک را مطلع سازید.

درصورت داشتن آلرژی نسبت به پرگابالین نباید از این دارو استفاده کنید.

برای حصول اطمینان از مضر نبودن مصرف پرگابالین، درصورت داشتن هریک از موارد زیر با پزشک مشورت نمایید:

برخی افراد در طول مصرف پرگابالین دچار افکار خودکشی میشوند. لازم است که وضعیت پیشرفت درمان بصورت منظم توسط پزشک کنترل شود.همچنین خانواده یا مراقبان بیمار باید روی تغییرات خلق و خو و علایم بیمار دقت و توجه داشته باشند.

در صورت بارداری،از دستورالعمل پزشک خود در مورد مصرف داروی ضد تشنج(صرع) پیروی کنید. کنترل تشنج در دوران بارداری بسیار مهم است چون تشنج ممکن است به مادر و فرزند آسیب برساند. بدون مشورت با پزشکتان، مصرف این دارو را شروع یا قطع نکنید و درصورت باردار شدن بلافاصله به پزشکتان اطلاع دهید.

این دارو میتواند باعث کاهش تعداد اسپرم ها شده و قدرت باروری در مردان را کاهش دهد. همچنین این دارو در مطالعات حیوانی سبب بروز نقایص مادرزادی در حیوانات شده است. با این همه اثر مشابه آن در انسان ها نامشخص است. در این رابطه با پزشک مشورت کنید.

اینکه آیا پرگابالین به شیر مادر انتقال می یابد یا میتواند به نوزاد در حال تغذیه با شیر مادر آسیب برساند، مشخص نشده است. در صورت شیردهی به یک نوزاد هنگام استفاده از این دارو، به پزشکتان اطلاع دهید.

مصرف پرگابالین برای افرادی که کمتر از ۱۸ سال دارند مجاز نیست.

پرگابالین را دقیقا مطابق دستورات پزشک مصرف کنید. پزشک شما جهت حصول نتایج بهتر در طول درمان ممکن است مقدار مصرفی دارو را کم و زیاد کند. از مصرف این دارو بیشتر از مقدار و مدت زمان توصیه شده توسط پزشک اجتناب کنید.

دارو را روزانه در یک زمان مشخص و معین مصرف کنید.

پرگابالین میتواند با یا بدون غذا مصرف شود.

پیش از مصرف داروی مایع میزان دوز آن را با سرنگ و یا قاشق های مخصوص اندازه گیری دوز دارو بسنجید تا دقیقا معادل با مقداری باشد که توسط پزشک تجویز شده است.

از توقف مصرف پرگابالین بصورت ناگهانی خودداری کنید. زیرا ممکن است سبب بروز علایم ناخوشایند حاصل از ترک دارو شود. درمورد نحوه صحیح قطع مصرف دارو با پزشک مشورت کنید.

درصورت عدم بهبودی و یا وخیم تر شدن علایم بیماری به پزشک اطلاع دهید.

درصورت دریافت هرگونه خدمات پزشکی، پزشکان را از مصرف داروهای ضد تشنج آگاه سازید.

دارو را در دمای اتاق و دور از گرما، رطوبت و تابش مستقیم نور نگهداری کنید.

در صورت فراموش کردن مصرف دارو: نوبت از دست رفته دارو را به محض یادآوری، مصرف کنید. اگر تقریبا به زمان نوبت استفاده بعدی دارو نزدیک شده اید، از مصرف مقدار فراموش شده، چشم پوشی کنید. برای جبران نوبت از دست رفته، داروی اضافی مصرف نکنید.

درصورت مصرف بیش از حد(اووردوز) فورا به اورژانس مراجعه کنید.

درطول مصرف پرگابالین از مصرف الکل خودداری کنید. زیرا الکل میتواند سبب تشدید برخی از عوارض جانبی پرگابالین شود.

این دارو  میتواند سبب مختل شدن تفکر و واکنش های بدن شود. هنگام رانندگی و سایر کارهایی که به هوشیاری و دقت نیاز دارند بیشتر احتیاط کنید.

درصورت بروز علایم واکنش آلرژیک از جمله کهیر، مشکل در تنفس، تاول زدن پوست، تورم صورت، زبان، لب ها و گلو مصرف دارو را متوقف کرده و فورا به اورژانس مراجعه نمایید.

درصورت بروز علایم جدید و یا بدتر شونده به پزشک اطلاع دهید؛ از جمله: تغییرات رفتار و خلق و خو، اضطراب، حملات هراس (پانیک)، مشکلات خواب، تحریک پذیری، پرخاشگری و رفتارهای خصومت آمیز، بی قراری، بیش فعالی جسمی یا فکری، افزایش افسردگی و افکار مرتبط با خودکشی و آسیب زدن به خود.

درصورت داشتن هریک از موارد زیر  به پزشک مراجعه کنید:

اگر مبتلا به دیابت هستید درصورت بروز هرگونه زخم یا مشکلات پوستی فورا به پزشک مراجعه کنید.

عوارض جانبی شایع پرگابالین میتواند شامل موارد زیر باشد:

مصرف پرگابالین با داروهای دیگر که باعث خواب آلودگی میشوند می تواند این حالت را تشدید کند. قبل از مصرف پرگابالین همراه با قرص های خواب آور، داروهای ضد درد(حاوی مخدر)، شل کننده عضلانی یا دارو های ضداضطراب، افسردگی یا تشنج با پزشک مشورت کنید.

درمورد تمام داروهایی که مصرف میکنید با پزشک مشورت کنید به ویژه:

سایر داروها نیز میتوانند با پرگابالین تداخل ایجاد کنند این موارد میتواند شامل داروهای با نسخه یا بدون نیاز به نسخه پزشک، ویتامین ها و داروهای گیاهی باشد. پزشک را از تمام داروهایی که مصرف میکنید مطلع سازید.

اگر هنوز سوالی در رابطه با پرگابالین دارید. میتوانید آن را در انجمن پرسش و پاسخ مطرح کرده و متخصصین مربوطه در وب سایت به آن جواب دهند.

مترجم:
فرهاد نامدار

نوشته شده در 17 بهم 1396

مرجع : www.drugs.com

آیا داروی پرگابالین تست اعتیاد را مثبت میکند؟ یا اصولا دارای مرفین یا سایر مخدرات و محرکات میباشد؟؟

ارسال جواب

سلام
این دارو به دلیل مواد مخدر موجود در خود برای درمان درد های نوروپاتیک مورد استفاده قرار می گیرد.
امکان مثبت شدن تست اعتیاد وجود دارد.

قرص pregabalin برای چیست

با سلام مصرف این دارو سبب بی خوابی در من شده وبیشتر شبها بی خوابم راه درمان چیست

ارسال جواب

سلام
بهتر است که در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید و مشکل به وجود آمده را با پزشک خود در میان بگذارید.
دارو باید طبق نظر و دستور پزشک مصرف شود.

سلام چند ماه هست پرگابالین و چند داروی دیگه مصرف میکنم و از چند روز بعدش ریزش مو شدید پیدا کردم به طوری که تو این مدت حجم موهام نصصف شده و نازکم شده ایا پرگابالین باعث ریزش مو میشه؟؟؟

ارسال جواب

سلام
ریزش مو جز عوارض گزارش شده این دارو به سازمان غذا و دارو نیست.
بهتر است که در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید تا علت اصلی این مشکل مشخص شود.
و ادامه روند درمان طبق دستور پزشک پیگیری شود.

من دیشب یه کپسول پرگابالین استفاده کردم صبح که بلندشدیم دیدم سرگیچه دارم حال کپسول روقطع کنم یاادامه بدم؟؟؟

ارسال جواب

سلام
سرگیجه جز عوارض شایع مصرف این دارو است.
مصرف دارو را قطع نکنید، اما در اسرع وقت به پزشک خود اطلاع دهید.

این دارو اگر در گروه داروهای تخصصی است ومواد مخدر در آن وجود دارد چرا داروخانه های شیراز به راحتی در اختیار بچه ها میذارن الان خیای از دختر و پسرهتی شیراز اعتیاد به این دارو دارن باید به کجا مراجعه کرد

ارسال جواب

سلام
شما می توانید تخلف داروخانه ها را به شماره 1490 گزارش دهید.

سلام من کمرم عمل کردم پلاتین گذاشتم دکتر پرگابالین ۵۰تجویزکرده کناراون دیکلوفناک ۱۰۰وگاباپنتین ۳۰۰وملوکسیکام ۱۵تجویزکرده خواستم بدونم من همشو بخورم یا فقط پرگابالین بخورم اخه اولین بار پرگابالین خوردم صبح سرگیجه داشتم ممنون میشم راهنماییم کنید

ارسال جواب

سلام
شما باید تمامی دارو ها را طبق دستور پزشک مصرف کنید.
حال اگر در طول دوره مصرف با عوارضی همراه می شوید، بهتر است که در این رابطه با پزشک خود مشورت کنید تا در صورت نیاز، در نحوه مصرف شما تغییر ایجاد کنند.

زانوی من آب آورده و کشیدی تاندون دارم و زانو خیلی ورم کرده و نمیشه پا رو جمع کرد از کپسول پرگابالین ۷۵ استفاده میکنم شبها . درد زانو کم میشه اما حالت خواب الودگی و بی حالی دست میده و فردای ان روز کامل بی حال و در رختخواب هستم.

ارسال جواب

دکتر با توجه به عکس MRI و ایکس ری اعلام کرد که زانو آب آورده و کشیدگی تاندون داره باید استراحت کامل کرد.زانو من خیلی التهاب پیدا کرده و ورم داره و نمیشه زانو رو جمع کرد .لطف کنید کمک کنید راهنمایی کنید اولا التهاب زانو و آب زانو رو چگونه رفع کنم .ممنون میشم راهنمایی کنید .

ارسال جواب

شما باید ابتدا به یک متخصص مراجعه کنید که شرایط شما را به طور کامل بررسی کند.
ممکن است که نیاز باشد آب زانو با سرنگ تخلیه شود و یا اینکه نیاز به تزریق درون مفصلی داشته باشید.
مصرف این کپسول به تنهایی نمی تواند مشکل شما را حل کند.

باسلام موقع مصرف دارو صورتم ورم میکند سرکیحه دارم چیکار کنم

ارسال جواب

سلام من موقع استفاده پرگابالین صورتم ورم میکنه مشکل تنفسی پیدا میکنم چیکار کنم

ارسال جواب

سلام من موقع استفاده پرگابالین صورتم ورم میکنه مشکل تنفسی پیدا میکنم چیکار کنم

ارسال جواب

سلام بخاطر داشتن فلج بل در صورتم که البته برای حدود دوسال قبل بود و حالا صورتم بحالت اول برگشته ولی بعلت اینکه گاهی هنوز عضلات صورتم درد خفیفی دارد به توصیه پزشک مغزواعصاب شبها یک عدد پرگابالین ۷۵ میخورم از طرفی مدتی است بدنم دچار خارش بدلیل خشکی پوست شده دکتر قرص letizen 10و ازارام ۵۰را داده که شبها بخورم آیا اینها باهم تداخل دارویی ندارند ؟

ارسال جواب

سلام من دوسال ونيم ام اس دارم وداروم درحال حاظر فينگولميمود ولي پاهام گزگز داره يكم با پرگابالين بهتره تازه چند روز ميخورم تازه ميخواستم بدونم
دارو ديگه هست تو گزگز موثرتر باشه زودتر بهبودي اش بده ؟
گاباپنتين چه جوري عملكردش تو گزگز؟

ارسال جواب

شما می توانید سوال های خود را در انجمن پرسش و پاسخ وب سایت داروی مطرح کنید و پزشکان و متخصصین داروی در این رابطه پاسخ دهند.

برای در این وب سایت شما بایستی قوانین وب سایت را در این رابطه مطالعه کنید.

اپلیکیشن موبایل داروی

کلیه حقوق مادی و معنوی برای سایت داروی محفوظ میباشد و استفاده از محتوا و امکانات آن وابسته به رعایت قوانین آن میباشد.

Welcome, Login to your account.

Recover your password.

A password will be e-mailed to you.

جایروس – سایت تخصصی پزشکی و دارو | متخصص مغز و اعصاب |متخصص روانپزشکی | کلینیک روانشناسی | مرکز مشاوره ازدواج | زوج درمانی | تست خواب | درمان خروپف

قرص pregabalin برای چیست

داروی پرگابالین برای درمان فیبرومیالژیا، درد عصبی ناشی از دیابت ، درد طناب عصبی در آسیب نخاعی ، و درد پس از زونا و بعضی انواع تشنج به کار می رود.

مکانیسم عمل این دارو ناشناخته است. پره گابالین به کانال های کلسیمی در اعصاب متصل می شود و ممکن است آزادی انتقال دهنده های عصبی را تغییر دهد.

این دارو در کپسول های 25، 50، 75 ، 100، 150 ، 200، 225 ، و 300 میلی گرمی در بازار موجود است.

 نکات مهم در مورد پرگابالین (لایریکا)

ارتباط احتمالی بین اوتیسم و داروهای ضد افسردگی در دوران…

تفاوت ریتالین با آدرال – مرکز تخصصی بیش فعالی

 

♦  دکتر مصطفی امیری متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات – دارای بورد تخصصی از دانشگاه علوم پزشکی تهران

♦  مدیر دپارتمان مغز و اعصاب مجموعه کلینیک های تخصصی آلومینا

کلینیک آلومینا مرکز فوق تخصصی پیشگیری و درمان اختلالات مغز و اعصاب و روان در ایران است.

تماس با ما

گروه پزشکان جایروس (آلومینا) حاصل بزرگترین کار گروهی فوق تخصصی مغز و اعصاب و روان در ایران

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

ما از سال 1388 آغاز کردیم و اکنون گروه پزشکان جایروس با معرفی برترین کادر درمانی در مناطق مختلف تهران و شهرستان های مختلف کشور حضور دارند و در رفع مشکلات جسمی در حیطه های مغز و اعصاب و روان و ارتوپدی و توانبخشی و مشکلات روانپزشکی بزرگسالان و کودکان به شما مردم عزیز خدمت رسانی می کنند.

گروه پزشکان مغزواعصاب جایروس از سال 1388 با ترکیبی از اساتید دانشگاه و مجرب ترین کادر درمان حیطه مغز و اعصاب و روان کار خود را آغاز نموده است.

این مجموعه تخصصی متشکل از پزشکان متخصص مغز و اعصاب، اعصاب و روان (روانپزشک)، روانشناس ، روان درمانگر، نوروتراپیست ،گفتار درمانگر،کاردرمانگر،فیزیوتراپیست و…. با هدف ارائه خدمات تشخیصی، درمانی و بازتوانی در جهت ارتقا توانمندی ها و تسریع تشخیص و بهبود اختلالات مرتبط در حیطه اعصاب، روانشناسی و روانپزشکی و با استفاده از جدیدترین تکنولوژی ها و روش های درمانی (نوروفیدبک ،بیوفیدبک، شناخت درمانی،رفتار درمانی، روان درمانی شناختی،بازی درمانی،دارو درمانی،رفتار درمانی دیالکتیکی و …) در خدمت شما عزیزان است.

مجموعه تخصصی جایروس با 4 مطب فعال در تهران و 9 مطب فعال دیگر در سراسر کشور،یکی از بزرگترین مراکز درمانی اختلالات حیطه مغز و اعصاب و روان در کشور می باشد.

—————————————-

برای دیدن نشانی و اطلاعات تمام شعب تهران و شهرستانها، اینجا کلیک کنید

نوشتار قبلی

اژدهای کوچک خوردنی و مفید

نوشتار بعدی

علل، عوارض و درمان دندان قروچه ی کودکان

آنچه باید در مورد پرگابالین بدانیم

با سلام .مدتی است دچار درد فک و سردرد شدید در ناحیه اتصال فک و پیشانی هستم و همزمان کف و روی دست و پاهام میسوزن شدید ..به متخصص مراجعه کردم ام ار ای و سی تی هم دادم چیزیم نیست بنظر شما پرگابالین خوبه

لزوما خیر.

سلام واحترامات تقديم اقاي دوكتور : بنده چند نمونه مريضي دارم هم مشكل روان واعصاب هم معتادم به ترياگ و باوجود استريس بيسيار بالاي كه بخاطر ترياگ داشتم كلا صبحها حيسي داشتم كه دنيا به اخر رسيده وچند روز قبل ساق دستم درد گرفت ورفتم دوكتور پرگابالين ١٠٠ وتداپروكس ٢٥٠ با امپول b1……12 ويكي ديگه خم بود كه اسمش يادم نيست بهم داد التن تقريبا داروهام تمامه ولي دردم هست الان بيگيد چيكار كنم

با سلام. بهتر است مجددا مراجعه فرمایید. موضوع استرس و حس افسردگی را نیز با روانپزشکتان مطرح فرمایید. سپاس.

سلام.من دچار حملات پانیک شدم. و سرم یه جوری میشد.حالت کشیدگی. دکتر برام لیریکا75 تجوییز کردن. چه مدت باید بخورم تا اثر کنه

با سلام و احترام براساس شرایط اختصاصی هر فرد مثل شدت علایم، پاسخ به درمان و غیره نیاز به مدت درمان متفاوت است.توصیه میکنم که دغدغه ذهنی خود را به صورت شفاف و دوستانه از درمانگرتان مطرح نمایید تا به روند صمیمیت بین پزشک و در مانگر کمک نیز بشود و نیز جواب سوال خود را به صورت دقیق بگیرید.در صورت نیاز به مشاوره میتوانید به خانم دکتر فرزانه در کلینیک شریعتی یا ازادی مراجعه نمائید.

باسلام. من مدت شش ما برای سردرد های میگرنی قرص دپاکین مصرف کردم ولی بدلیل وزن اضافه کردن و ریزش مو دکترم قرص پرگابالین را جایگزین کردند اول اینکه میخواستم بدونم این قرص حالت مسکن دارد یا پیشگیری.. ودوم عوارض کدوم بیشتر است

بیماری میگرن با روش دارو درمانی برطرف نمی شود وفقط باعث کاهش حملات و درد میگرنی می شود.

سلام مادر من بر اثر مصرف گاباپریل دچار تاری دید شده هر چند به دلیل دیابت قبلا تاری دید داشته ولی الان بعد از یک هفته مصرف گاباپریل تاری کمی بیشتر شده چی کار کنیم ؟ قبلا قرص گاباپنتین استفاده میکرده که این مشکل رو نداشتیم میشه الان گاباپریل رو قطع کنیم و گاباپنتین دوباره استفاده کنیم؟

قرص pregabalin برای چیست

سلام دوست گرامی، توصیه میشود حتما با پزشک مشورت کنید. از قطع مصرف و جایگزین کردن داروی دیگر خودداری کرده و با پزشک مشورت کرده تا بررسی دقیق انجام شود.

با سلام

ایا کسانی که دچار نارسائی احتقانی قلب هستند، مصرف کپسول لایریکا 75 میلی نارسائی قلبی انها را تشدید نمیکند؟

سلام دوست گرامی، مصرف خودسرانه هر دارویی قطعلا مشکل ساز خواهد بود، حتما با پزشکتان مشورت کنید. در حال حاضر بدون بررسی وضعیتتان نمیتوان تجویزی کرد.

سلام خسته نباشید .من بعد از فوت مادرم دچار درد کمر شدید شدم درد منتشر در هردوپا بطوریکه توانایی ایستادن روی پنجه یا پاشنه را نداشتم.ام ار ای نشان از درگیری مهره L4وL5وS1داشت ودرگیری نخاع.۱۰جلسه فیزیوتراپی واستراحت وپرگابالین تجویز کردن الان حدود یکماه گذشته .نسبت به ان موقع بهترم ولی ادم در بدن دارم ویبوست شدید قبلا این مشکل را نداشتم وبی اختیاری در ادرار ومدفوع ندارم ولی نمیتونم اسفنکترها را برای متوقف کردن ادرار یا مدفوع منقبض کنم .به نظر شما هنوز فیزیوتراپی بدلیل تعطیلات نوروز تمام نشده ایا فیزیوتراپی را ادامه بدم یا چکار کنم بهتره در قسمت بالا خواندم که ادم میتواند ساید افکت این دارو باشد پس یبوست هم میتواند نتیجه ادم باشد یانه؟

سلام ، دوست گرامی توصیه میشود با پزشک معالجتان مشوت کنید تا علت مشخص شود. بدون بررسی و معاینه نمیتوان تشخیص قطعی داد.

سلام و درود بر شما كه با راهنمايهايتان باعث پيشرفت درمان هم وطنانتان ميشويد،بنده چند سالي است مورفين جات يا مستقيم بگم شيره مصرف ميكردم،الان كه پيشه يه دكتر واسه ترك رفتم به من پرگابالين 150ميلي گرمي اونم روزي دو عدد صبح و شب تجويز كرده،ولي من هرچي اينجا و جاهاي ديگه ديدم و خوندم واسه ترك همچين چيزي همچين دارويي تجويز نشده،تو رو خدا حتما يه راهنمايي درست بكنيد كه تازه يه روزه دارم استفاده ميكنم كه آيا استفاده كنم يا نه؟مرسي و ممنون

سلام، دوست گرامی همان طور که میدانید داروی پرگابالین برای درمان فیبرومیالژیا، درد عصبی ناشی از دیابت ، درد طناب عصبی در آسیب نخاعی ، و درد پس از زونا و بعضی انواع تشنج به کار می رود. توصیه میشود ترک مواد مخدر زیر نظر روانپزشک انجام شود تا روند درمان درست و داروهای مناسب تجویز گردد.

سلام ببخشید من این چندروز هستش یک طرف بدنم یعنی طرف چپم درد دارم قفسه های سمت چپم ولگن پای سمت چپم وخود پای سمت چپم رفتم دکتر ام ار ای گرفتم هیچی نیست ایا این پریگابالین برای من مفید هست یانه

سلام، دوست گرامی همان طور که میدانید داروی پرگابالین برای درمان فیبرومیالژیا، درد عصبی ناشی از دیابت ، درد طناب عصبی در آسیب نخاعی ، و درد پس از زونا و بعضی انواع تشنج به کار می رود. توصیه میشود با پزشک معالجتان مشورت نمایید و از مصرف دارو به صورت خودسرانه پرهیز نمایید. در صورت ادامه درد توصیه میشود بررسی دقیق توسط پزشک انجام شود.

سلام بنده 24سال هستم،گردن درد شدید دارم ، دکتر بهم گفته شروع آرتروز هست و داروی پرگابالین 50 را بهم داده شبی 1عدد برای درد گردن خوبه این دارو؟

فقط برای درد درمان اصلی شما فیزیوتراپی و توانبخشی است

با عرض سلام و خسته نباشید. میشه لطف نموده برایم درمورد دارو زیگپ کمی معلومات ارایه نماید که چی فواید و چی نواقصی دارد. تشکر

سلام، دوست گرامی دیدگاهتان نا مفهوم است. لطفا نام دارو صحیح و در صورت امکان انگلیسی نوشته شود.

سلام. ببخشید مادر من 54 ساله هستن وبخاطر درد زانو و دیسک کمر دکتر داروی پرگابالین 75 بهشون دادن.بعد از خوردنش حس میکنن که سمت چپ سرشون بی حسه و تعادلشون بهم میریزه.قبلا گاباپنتین میخوردن و عوارض زیادی نداشت واسشون.الان به خوردن پرگابالین ادامه بدن؟

سلام، دوست گرامی توصیه میشود با پزشک معالج وی در میان بگذارید و دارو خودسرانه قطع نگردد.

سلام ممنون از دکتر عزیز برای مادر من تجویز شده پرگابالین..ایا عوارض این دارو خیلی جدی هست؟

سلام، دوست گرامی مصرف این دارو تحت نظر پزشک مشکلی ندارد، در صورت مشاهده هر گونه علائمی حتما با وی در میان بگذارید.

سلام من جانباز قطع عضو هستم و هر چند بار درد های فانتومی عضو قطع شده شرو ع می شود و امان را از من می گیرد دکتر های مغز و اعصاب زیادی رفتم و داروهای متعددی را نیز استفاده کردم اخیر به دکتر مغز و اعصاب مراجعه کردم و تعدادی دارو از جمله گاباپریل برای بنده تجویز نموده ولی داروی مورد نظر را که استفاده می کنم حالت گیجی و تهوع دارم لذا خواهشمند است در این خصوص راهنمایی فرمائید. ضمنا اعلام فرمائید داروی جایگزین برای این مورد وجود دارد که تسکین درد های فانتومی را بصورت آنی کاهش دهد . باتشکر فراوان

سلام، جناب ربیعی عزیز حالاتی که ذکر کردید از عوارض دارو میباشد، متاسفانه بدون معاینه و بررسی شما نمیتوانیم راهکار مناسب ارائه کنیم ولی توصیه میکنیم حتما با پزشک معالجتان در میان بگذارید تا در صورت امکان دوز دارو تغییر باید و یا داروی دیگری تجویز گردد. در صورت تمایل میتوانید از طریق صفحه تماس با ما، با یکی از مراکز تماس بگیرید تا همکاران برای پزشک متخصص مغز و اعصاب تایم ویزیت هماهنگ نمایند. امیدواریم به زودی مشکلتان رفع گردد.

سلام وقت بخیر مادر من چن سالی هست دستشون درد شدید داره و دچار التهاب و ورم میشه مدتی خوب شدن چند ماه هست بازم مثل قبل و بدترهم شده درد شدید داره تواتل هست ولی زیاد ورم داره دکتر گفته دچار چسبندگی شده الان براش پره گابالین تجویز کردن . این داروعوارض بدی داره؟ و میشه بگید راه حل درمان مادرم چیه .

سلام، دوست گرامی برای تشخیص و ارائه درمان و راهکار مناسب نیاز به معاینه و بررسی مادرتان است. توصیه می شود داروی تجویز شده از سوی پزشک، مصرف گردد زیرا تجویز دارو توسط پزشک حتی با وجود عوارض احتمالی جای نگرانی نمی باشد و در صورت مشاهده هر گونه علائمی با پزشک معالج در میان بگذارید. دوست عزیز به امید سلامتی مادرتان

لطفا پاسخ سئوال ایتجانب که در 4 اگوست 2017 مطرح نمودم را بدهید

تعداد سوالات سایت زیاد است و با توجه به وقت محدود همکاران فقط به سوالاتی پاسخ داده میشود که در حیطه تخصصی ما باشد

سلام .اینجانب الان مدت 5 ماه است عضلات پای چپم تحلیل رفته وضعیف شده وپای چپم را می اندازم وکمی میلنگم . به پزشک مراجعه نمودم ام ار ای دادم گفتند دیسک خفیفی دارم .نوار عصب گرفتم گفتند عصب پای چپم دچار التهاب شده امپول دگزامتازون تجویز شده وکپسول پرگابالین 75 م دادند .کلا پای چپم بریکتر از پای راستم شده وضعیف شده 53 سال سن دارم تحرک زیاد دارم وراهپیمایی میکنم روزی نیم ساعت.لطفا مرا راهنمایی کنید علت این بیماری از چیست . امیدی به بهبودی هست یانه . توضسیح دهید..باتشکر واحترام

سلام، دوست عزیز نیاز به بررسی و معاینه شما می باشد. در صورت تمایل می توانید با مرکز تخصصی فیزیوتراپی و توانبخشی شایگان مهر تماس بگیرید تا همکاران ارزیابی رایگان انجام دهند.

https://gyrusclinic.com/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%B1%DA%A9%D8%B2-%D9%81%DB%8C%D8%B2%DB%8C%D9%88%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%BE%DB%8C-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86/

سلام خسته نباشید… من دختری هستم ۲۰ ساله…مدتیه وقتی میرم دانشگاه یا مکان هایی که چندساعت طول میکشه.انقدر کف پام میسوزه که تا دو روز روی فرش هم به سختی راه میرم.البته ظاهرش سالمه ولی درد میکنه و میسوزه.رفتم دکتر گفت از عوارض تیروئیده. کم کاری تیروئید دارم که با قرص کنترل شده.بهم قرص پرگابالین ۷۵ داد ک شبی یدونه بخورم ولی یادش رفت بگه چندروز منم فعلا ۳۰ تاخریدم بخورم.الان تو سایتتون دیدم خیلی عوارض داره چون خودمم اضافه وزن دارم ترسیدم بخورم و بدتربشه…بنظرتون بخورم این قرص رو یانه؟؟؟ ممنون میشم راهنماییم کنید

سلام، دوست گرامی در مورد نحوه مصرف دارو (دوره درمان، دوز مصصرفی، شروع و یا قطع مصرف دارو و…) بدون معاینه و بررسی شما نمیتوانیم هیچ گونه نظر قطعی ارائه دهیم. توصیه می شود در مورد دوره درمان خودسرانه اقدام نفرمایید و حتما با پزشک معالجتان مشورت نمایید. دوست عزیز در مورد بخش دوم صحبتتان نیز باید گفت مصرف دارو با وجود عوارض احتمالی هیچ مشکلی ندارد زیرا تحت نظر پزشک و در دوره زمانی و دوز مشخص تجویز میگردد.

با سلام حدودا از شش ماه پیش مادرم بعد از کشیدن دندان نیش فک پایین دچار نورالژی شده. با مراجعه به نورولوژ کابامازپین 200 شروع کردیم همراه گاباپنتین بعلت عدم پاسخ کابامازپین 400 تبدیل شد. تا اینکه عوارض کبدی شامل راش خارش پوست شروع شد دارو taiper وقطع شد. درد منتشر حالا لوکالیزه شده. نورولوژ محترم لیریک تجویز نمودند. توصیه شما چیست. درمان‌های جایگزین رو هم بفرمایید. جراحی چطور توصیه می‌شود یا خیر.

سلام…. من مدت سه سال است که از پریگالین .300 میلی گرام در هفته دو یا سه بار استفاده می‌کنم کدام مشکل هم ندارم بخاطریکه یک حالت خوش آیند برایم رخ می‌دهد استفاده می‌کنم … از شما خواهید می‌کنم بگوید که عوارض جانبی این دارو چیست …اگر استفاده نکنم باز احساس دق بودن میکنم

سلام دوست عزیز این دارو باید تحت نظر پزشک مصرف گردد. مصرف خودسرانه به هیچ وجه توصیه نمی گردد زیرا در حین مصرف و یا قطع آن عوارض جسمی مخربی برایتان خواهد داشت.

من مدتیه درد کتف وگردن دارم متخصص مغز و اعصاب مراجعه کردم پرگابالین رو تجویز کردند،اما وقتی عوارض این دارو رو مطالعه کردم ترسیدم مصرف کنم چون درد من ربطی به تشنج نداره،پر ضمن از عوارض ترک این دارو تشنج هست لطفاً راهنمایی کنید متشکرم

سلام دوست عزیز این دارو برای دردهای عصبی نیز تجویز می گردد. توصیه می شود دارو طبق نظر پزشک معالج مصرف گردد و از قطع مصرف به صورت خودسرانه، پرهیز نمایید. حین مصرف دارو اگر حالت خاصی ایجاد گردید و یا اگر دچار عوارض دارو شدید با پزشک معالجتان مطرح نمایید. به امید سلامتی شما

من همسرم روزانه 30 سی سی متادون و دوتا شربت دیفن هیدرامین کامل و حدود 5 تا پرگابالین 50 مصرف میکنه. مشکل پا درد شدید دارند و بیشتر به خاطر خوابیدن برای شبها اینها رو استفاده میکنند. میشه بگید برای کنار گذاشتن و جایگزین برای این داروها و عوارض این داروها راهنماییم کنید ممنون.

سلام دوست عزیز مصرف خودسرانه این دارو ها به هیچ وجه توصیه نمی گیردد زیرا در طولانی مدت عوارض جسمی بدی خواهد داشت. توصیه می شود برای ترک این دارو ها و تجویز داروی مناسب برای درد پا، حتما تحت نظر روانپزشک قرار گیرند. در صورت تمایل می توانید با مرکز آزادی تماس بگیرید و از دکتر قاسم زاده تایم ویزیت اخذ نمایید. پیشنهاد میکنیم لینک زیر را نیز مطالعه بفرمایید.

https://gyrusclinic.com/29048-2/

دوست عزیز، نمیتوان بدون این که همسرتان را معاینه کنیم دارویی برایشان تجویز کنیم نیازمند ببرسی بالینی است

سلام روزی10تازولپیدم میخورم چه جوری ترکش کنم آیا جایگزین دارد

سلام دوست عزیز مصرف این دارو باید حتما تحت نظر پزشک و در صورت لزوم صورت گیرد. هم چنین همان طور که مصرف این دارو طی مدت زمان، ممکن است عوارض و مشکلاتی برای فرد داشته باشد بلکه قطع ناگهانی دارو نیز موجب بروز مشکلات جدی می گردد. بنابراین توصیه می شود حتما نزد روانپزشک مراجعه فرمابید تا برررسی لازم و معاینات بالینی صورت گیرد و متناسب با شدت مصرف و شرایط جسمی تان، راهکار مناسب اتخاذ گردد. در صورت تمایل می توانید با یکی از مراکز تماس بگیرید تا همکاران راهنماییتان کنند. با آرزوی سلامتی و موفقیت شما

امتیاز بینندگان:1 ستاره

جالبه ،در جواب بشتر سوالها همش گفتن ب دکتر مراجعه فرمایید

سلام دوست عزیز برخی از سوالات کاملا کلی بوده و همچنین از لحاظ اخلاق پزشکی بدون بررسی حضوری امکان تشخیص و راهنمایی درست وجود ندارد .

امتیاز بینندگان:2 ستاره

سلام خدا قوت من جزو انجمن معتادان کمنام هستم و نزدیک 7 سال است مواد مخدر و سیکار نمیکشم . ایا پرگا بالین مواد مخدر دارد و برای من که n.a هستم نباید مصرف کنم

بهه دستور پزشک و به دلیل سیاتیک دکتر تجویز کرده ایا بخورم یا نه؟

سلام دوست عزیز نیاز به معاینه و ارزیابی شما می باشد. توصیه می شود طبق تجویز پزشک معالجتان عمل نمایید.

آیا پرکارترین با قرص اکوفان که برای ریزش مو های تداخل دارد

نحوه قطع کپسول پرگابالین به چه ترتیبی است ؟

سلام دوست عزیز بستگی به نوع اختلال، شدت آن و طول دوره مصرف دارد. در افراد مختلف متفاوت می باشد. در این زمینه باید حتما با پزشک معالج مشورت شود و فرد مصرف کننده از تغییر دوز و یا قطع دارو، به صورت خودسرانه باید پرهیز نماید زیر موجب عوارض جسمی خواهد شد.

سلام پسرم ۲۲سال دارد . از دندان درد رنج می‌برد تری ژمینال دارد پزشک قرص پرگابالین برایش تجویز کرد ولی در خوردن دوز دارو افراط می‌کند . یک بستە ۳۰ عددی پرگابالین ۱۰۰ میلیگرمی را در دو روز مصرف می‌کند امروز در عرض ۱۲ ساعت ۲۰(بیست) عدد قرص پرگابالین مصرف کرده است . خلق و خویش عوض شده . خود درمانی میکند قطع دارو عوارض دارد ، از شما راهنمایی می‌خواهم چەکار کنم ؟

سلام دوست عزیز مصرف خودسرانه و بی رویه این گونه داروها عوارض جسمی خواهد داشت. توصیه می شود در این خصوص با پزشک مشورت نمایید. با توجه به مصرف زیاد این دارو قطع مصرف خودسرانه توصیه نمی شود. در صورت تمایل یا یکی از مراکز تماس بگیرید تا همکاران راهنماییتان کنند.

  افرادی که کم می خوابند (افرادی که کمتر از شش ساعت خواب شبانه دارند) از میزان افسردگی شدید تری نسبت به افرادی که به طور صحیح بین شش تا نه ساعت در شب می خوابند، برخوردارند. اما ایراد کار کجاست؟ خواب مختل شده یا ذهن افسرده؟ اطلاعات بیشتر در  https://gyrusclinic.com 

https://anchor.fm/s/852b2fc/podcast/play/4116438/https://d3ctxlq1ktw2nl.cloudfront.net/staging/2019-7-6/20307781-48000-2-ca922d7eda72a.m4a

  اجازه ندهید گذشته تان، شما را عقب نگه دارد!  بیایید گذشته را از ذهن خود پاک کنیم و دلبستگی عاطفی به آن را رها کنیم. بگذارید خاطره، فقط خاطره باشد.

https://anchor.fm/s/852b2fc/podcast/play/4032284/https://d3ctxlq1ktw2nl.cloudfront.net/staging/2019-6-30/19845554-48000-2-2612a6718eb35.m4a

  در زندگی امروز تکنولوژی لازم و ضروری است، اما در عین حال ما را، به خصوص نسل جوان تر را مضطرب کرده. اما این اتفاق دقیقا چطور می افته؟  کدام جنبه مهم تکنولوژی منجر به اضطراب میشود؟ در اینجا پنج دلیل عمده وجود دارد.

https://anchor.fm/s/852b2fc/podcast/play/4000641/https://d3ctxlq1ktw2nl.cloudfront.net/staging/2019-6-27/19668179-44100-2-b6247727b48b6.m4a

  احتمالا تا کنون با نکات و ترفندهای روانشناسی زیادی مواجه شدید که بعضیاشون به دردتون خورده و بعضی هاشون هم هیچوقت به کارتون نیومده. اما من امروز تو این پادکست میخوام به شما 5 نکته ناب روانشناسی معرفی کنم که در هر سن و موقعیتی که باشید  همیشه به دردتون می خوره و حتما باید…

https://anchor.fm/s/852b2fc/podcast/play/3958207/https://d3ctxlq1ktw2nl.cloudfront.net/staging/2019-6-23/19350054-44100-2-b132fad957768.m4a

  همه ما در این موقعیت ها قرار گرفته ایم: به تنهایی با رئیس خود در آسانسور بودن، وارد یک اتاق شدن و چرخش یکباره سر همه حضار به سمت شما، معرفی شدن به دوست دوستان خود و غیره … خوب چه اتفاقی می افتد؟ احساس می کنیم که دمای بدن مان شروع به افزایش می…

https://anchor.fm/s/852b2fc/podcast/play/3929839/https://d3ctxlq1ktw2nl.cloudfront.net/staging/2019-6-20/——————————-0bfa2d7f546a9.m4a

 در این پادکست به بررسی مسائل مختلفی درباره یک عشق ماندگار پرداختیم. 

https://anchor.fm/s/852b2fc/podcast/play/3869210/https://d3ctxlq1ktw2nl.cloudfront.net/staging/2019-6-30/——————————-e57fc2d988ff9.m4a

ساعت بیولوژیک یا ریتم سیرکادین

https://anchor.fm/s/852b2fc/podcast/play/3859863/https://d3ctxlq1ktw2nl.cloudfront.net/staging/2019-6-14/————————–2a181dcde20d4.m4a

احساس مرگ, احساس سرگیجه, احساس خفه شدن, حمله پنیک, درمان پنیک, ترس از مرگ, حس مرگ

https://anchor.fm/s/852b2fc/podcast/play/2028288/https://d3ctxlq1ktw2nl.cloudfront.net/staging/2019-6-10/——————————-ff74f09fdd39c.m4a

اضطراب و نگرانی از تشخیص تا درمان های جدید

https://anchor.fm/s/852b2fc/podcast/play/2003346/https://d3ctxlq1ktw2nl.cloudfront.net/staging/2019-6-10/——————————-f3ed6daf9acf7.m4a

چرا ما قبل از ازدواج مان احتمالا اشتباه می کنیم! و انتخاب اشتباهی می کنیم

https://anchor.fm/s/852b2fc/podcast/play/2062692/https://d3ctxlq1ktw2nl.cloudfront.net/staging/2019-6-10/————————–fa9c455e546e3.m4a

رفتن به سرزمین های جدید چه تاثیری روی روده و مغز ما خواهد داشت؟

https://anchor.fm/s/852b2fc/podcast/play/2031461/https://d3ctxlq1ktw2nl.cloudfront.net/staging/2019-6-10/——————————-8b711040187c3.m4a

چرا بقیه نمیتونن حرف مارو بفهمن؟ دکتر مصطفی امیری متخصص مغزواعصاب

https://anchor.fm/s/852b2fc/podcast/play/2027679/https://d3ctxlq1ktw2nl.cloudfront.net/staging/2019-6-10/—————————-141eb0b60262c.m4a

تشخیص و درمان وحشت زدگی با مجموعه پزشکان و روانشناسان جایروس

https://anchor.fm/s/852b2fc/podcast/play/2006589/https://d3ctxlq1ktw2nl.cloudfront.net/staging/2019-6-10/—————————c6745b185c91c.m4a

جواب همه سوالات شما در مورد خروپف اینجاست

درمان کلیه اختلالات خواب شامل :بی خوابی، خرخر ( خروپف ) ، پرخوابی ، راه رفتن در خواب ، آپنه خواب و…

خروپف فقط صدایی آزار دهنده نیست، خرخر شبانه در صورت همراهی با آپنه خواب ، ریسک سکته قلبی، سکته مغزی و حتی سرطان و دیابت و فشار خون و ضعف حافظه را چندین برابر افزایش می دهد.اگر خروپف می کنید توصیه می کنیم برای ارزیابی وجود آپنه خواب هرچه سریعتر مراجعه نمایید.

تهران,خیابان شریعتی, روبروی خیابان دولت, داخل کوچه امامزاده,جنب فروشگاه جامبو, پلاک ۱۴, طبقه دوم واحد ۶ یا ۸ (پذیرش فقط با وقت قبلی)

۰۲۱-۲۲۶۳۶۸۶۳    —–      ۰۲۱-۲۲۶۴۸۶۲۷

از هر 3 سرطان یکی قابل پیشگیری است.

اگر در خانواده و اقوام درجه یک سابقه بروز سرطان علی الخصوص در سنین پایین و در بیش از یکی از اقوام نزدیک تان دارید، بهتر است مشاوره و در صورت نیاز تست انجام دهید.

دکتر امینه واقفی جزو معدود افرادی است که با درجه فوق تخصص سرطان های ژنتیکی اخیرا از آمریکا به ایران آمده اند تا در این زمینه به مردم عزیز کشور خودشان خدمت کنند.

برای مشاوره با ایشان با شماره زیر تماس بگیرید: 021-22614237

مرکز شماره یک (شریعتی)

تهران خیابان دکتر شریعتی, تقاطع دولت ،کوچه امامزاده،پلاک 14 واحد 6 و 8، (پذیرش فقط با وقت قبلی)

22616377 – 22636863

************************************

مرکز شماره دو تهران (واحد شرق تهران)  تهران بزرگراه رسالت،بعد از ميدان رسالت،نرسيده به چهار راه سرسبز،روبه روى مسجد حجتيه،پلاك 686 ، طبقه 5، واحد 10

 77136229 _77091723

************************************

مرکز شماره سه تهران (واحد جنوب و غرب تهران) :

تهران، ميدان آزادی،به سمت بزرگراه محمد علی جناح، ابتدای بلوار صالحی، كوچه جعفرنیا ،پلاك ٢١ ،طبقه ٤ ، واحد ١٦

021-66038295

66158469_021

************************************

مرکز فوق تخصصی زوج درمانی و مشاوره زوجین (قبل و بعد از ازدواج) 

در این مرکز فوق تخصصی درمان مشکلات زوجین و مشاوره زناشویی،سکس تراپی، درمان دعواهای زوجین، مشاوره پیش از ازدواج و… انجام می شود.

تهران، خیابان شریعتی، تقاطع خیابات دولت و شریعتی، ابتدای کوچه امامزاده، پلاک 14 واحد 8

تماس : 02122636863

************************************

مرکز فوق تخصصی درمان درد، توانبخشی و ارتوپدی

مرکز تخصصی ارتوپدی ، فیزیوتراپی و توانبخشی جایروس یکی از بهترین مجموعه های فوق تخصصی درمان مشکلات استخوان ها، مفاصل، درمان درد (مانند کمردرد و گردن و زانو درد ) است که توسط متخصصین درد، ارتوپدی، توانبخشی اداره می شود.

تهران، خیابان شریعتی، تقاطع خیابات دولت و شریعتی، ابتدای کوچه امامزاده، پلاک 14 واحد 7 طبقه دوم

تماس :

02122614237

09338178807

************************************

برای دیدن نشانی و اطلاعات سایر شعب تهران و شهرستانها، اینجا کلیک کنید

مرکز فوق تخصصی مغز و اعصاب و روان  جایروس (آلومینا) یکی از  بهترین و بزرگترین تیم های فوق تخصصی درمان و پیشگیری از اختلالات مغز،اعصاب و روانپزشکی در ایران است که به همت دهها متخصص مغز و اعصاب،روانپزشک و روانشناس در شهرهای بزرگ ایران فعالیت می کند.

مفتخریم که اعلام کنیم اخیرا چند نفر از بهترین پزشکان فوق تخصص مغزواعصاب ایران از آلمان (مرکز فوق تخصصی هانوفر آلمان که پروفسور سمیعی نیز در همین مرکز فعالیت دارند) و آمریکا به کشور بازگشته اند و در مجموعه بزرگ جایروس در کنار سایر پزشکان مشغول خدمت رسانی به شما مردم عزیز می باشند.لیست کامل پزشکان و درمانگران را میتوانید در صفحه درباره ما ببینید.

در مجموعه جایروس همیشه بهترین پزشکان در انتظار شما هستند.

مشکلات زیر در این مرکز فوق تخصصی قابل درمان اند:

نشانی : خیابان شریعتی ، تقاطع دولت ، کوچه امامزاده ، پلاک 14 ، واحد 7 ، طبقه دوم

تماس :   02122614237

Welcome, Login to your account.

Recover your password.

A password will be e-mailed to you.

باعلم – درمان جوش ، علائم بارداری، زایمان طبيعی ، جلوگیری اورژانسی ، انواع پیتزا ، مجله علمی آموزشی، مشاوره ازدواج ، دارونامه، علائم بیماری ها

فهرست سرفصل ها

عوارض لیریکا, عوارض قرص لیریکا, عوارض کپسول لیریکا, موارد مصرف لیریکا, موارد مصرف قرص لیریکا, موارد مصرف کپسول لیریکا, مصرف قرص لیریکا, 

 

 

قرص pregabalin برای چیست

پره گابالین (pregabalin) یا تجاری لیریکا (Lyrica) یک داروی ضد صرع و ضد تشنج است /  پره گابالین (pregabalin) جهت درمان دردهای ناشی از عصب، مانند دیابت یا زونا (عفونت ویروسی) به کار می­رود.

پره گابالین (pregabalin) همچنین در درمان دردهای عصبی ناشی از آسیب طناب نخاعی استفاده می­شود.  از جمله موارد دیگر کاربرد لیریکا (Lyrica) در درمان بیماران مبتلا به فیبرومیالژیا می­باشد.

گاهی پرگابالین در درمان نوع خاصی از تشنج همراه با داروهای دیگر ضدتشنجی به کار می­رود.

 

پرگابالین (pregabalin) معمولا بعد از غذا و دو تا سه ساعت قبل از خواب مصرف می­شود.

میزان دوز تجویزی دارو براساس عملکرد کلیوی، پاسخ به درمان و بیماری­های زمینه­ای فرد متغیر است.

معمولا پزشک شما برای کاهش ریسک عوارض جانبی پرگابالین (pregabalin) (مانند سرگیجه و خواب آلودگی) دارو را با مقدار کم شروع کرده و سپس به تدریج به میزان آن در هفته­ های بعدی می­افزاید.

در این موارد دستورات پزشکتان را به دقت انجام دهید. اگر پره گابالین (pregabalin) به طور منظم مصرف شود، حداکثر اثر آن ظاهر می­شود.

برای این منظور، سعی کنید هر روز در ساعات خاصی این دارو را مصرف کنید.

بدون مشورت پزشک از قطع خودسرانه­ دارو اجتناب کنید. چون ممکن است موجب عوارضی از جمله بی­خوابی، تهوع، سردرد، اسهال و افزایش ریسک تشنج (البته در بیماران تشنجی) شود.

برای جلوگیری از بروز این عوارض به دلیل قطع ناگهانی پرگابالین (pregabalin) ، پزشکتان توصیه به قطع تدریجی این دارو می­کند.

در حین قطع دارو بروز هر گونه علامت یا عارضه­ جدید را به پزشکتان اطلاع دهید. علی­رغم مزایای فراوان، این دارو ممکن است در موارد بسیار نادری موجب وابستگی به دارو شود.

ریسک وابستگی به دارو در کسانی که الکلی هستند یا در گذشته به دارویی اعتیاد داشته­اند، بیشتر است.

در صورتی که شما به پره­ گابالین یا داروی دیگری حساسیت دارید، موضوع را قبل از مصرف دارو با پزشک خود در میان بگذارید.

قبل از مصرف لیریکا (Lyrica)  اگر سابقه­ بیماری دیگری مخصوصا بیماری­های قلبی‌(مانند نارسایی قلبی)، ‌ناراحتی کلیوی، سابقه­ بیماری آلرژیک یا نشانه­ هایی مانند خارش،‌ ورم صورت، لب­ها، ‌زبان یا گلو دارید موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید.

این دارو ممکن است موجب کسل شدن، ‌سرگیجه و تاری دید شما شود؛ بنابراین تا زمانی که مطمئن نشدید که می­توانید فعالیت­های با دقت بالا را انجام دهید، از رانندگی و کارهایی که نیازمند به دقت و دید کافی باشند، پرهیز کنید.

در مدت استفاده از دارو از مصرف نوشیدنی­های الکلی پرهیز کنید. قبل از جراحی یا اقدامات دندانپزشکی به دندانپزشک یا پزشک خود راجع به مصرف دارو گوشزد کنید.

افراد با سن بالاتر ممکن است حساسیت بیشتری به این دارو داشته و گیجی و سرگیجه­ آنها شدیدتر باشد.

در نتیجه در افراد مسن مصرف این دارو باید با احتیاط بیشتری صورت پذیرد. در دوران حاملگی و شیردهی مصرف دارو باید با احتیاط صورت پذیرد و مزایا و معایب آن سنجیده شود.

رده بندی بارداری : گروه C
هنوز مشخص نشده که آیا این دارو برای جنین شما مضر است یا خیر٬ اما اگر شما باردار هستید یا قصد بچه دار شدن پزشک خود را در رابطه با مصرف این دارو در جریان بگذارید٬ زیرا داشتن یک تشنج در دوران بارداری می تواند به مادر و کودک آسیب برساند.
در هر صورت در دوران شیردهی و حاملگی  قبل از مصرف پره گابالین (pregabalin) حتما با پزشک خود مشورت نمایید.

عوارض جانبی ممکن است شامل خواب­ آلودگی، سرگیجه، خشکی دهان، یبوست، ورم دست­ها و پاها، افزایش وزن، کاهش ادرار باشد.

اگر هر یک از این عوارض بعد از مصرف پره گابالین (pregabalin) بهتر نشد، باید موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید.

اگر هر یک از عوارض غیر شایع اما جدی زیر، شامل تاری دید،‌ خونریزی غیرمعمول و کبودی، عدم تعادل، گیجی، ضعف و درد عضلانی (مخصوصا اگر احساس خستگی یا تب دارید)،‌

ورم دست­ها و پاها، تغییر در مقدار ادرار دارید، فورا به پزشک خود اطلاع دهید.

افراد کمی از بیمارانی که داروهای ضدتشنجی را به هر علتی (از قبیل تشنج، اختلالات دوقطبی و درد) مصرف می کنند، ممکن است دوره­ای از افسردگی، افکار خودکشی یا دیگر اختلالات خلقی و ذهنی را تجربه کنند؛

بنابراین اگر شما یا آشنایانتان بعد از مصرف پره گابالین (pregabalin) دچار تغییرات خلقی مانند علائم افسردگی و افکار خودکشی شده ­اند، فورا با پزشک خود تماس بگیرند

(این علائم بسیار نادر هستند). گاهی در بعضی موارد ممکن است بیمار به این دسته داروها حساسیت داشته باشد؛ ‌بنابراین در صورت بروز خارش و ورم صورت، ‌زبان، ‌گلو، سرگیجه­ شدید، تنفس مشکل، سریعا با پزشک خود تماس بگیرید.

اگر محصولات دیگری که موجب گیجی (مانند الکل، آنتی هیستامین­ها شامل سیتریزین، دیفن­هیدرامین)، خواب­ آلودگی (آلپرازولام، دیازپام و زولپیدم)، شل­ کننده­های عضلانی (بکلوفن، تیزانیدین)، تسکین دهنده­های مخدری (کدئین) می­شود مصرف می­کنید راجع به ادامه­ مصرف آنها با پزشک خود مشورت کنید.

 

منبع : http://drnoghrekar.ir

شربت دس‌لوراتادین، تحولی نو در درمان آلرژی کودکان

“مترونیدازول”|موارد مصرف و عوارض,تداخل دارویی (METRONIDAZOLE)

“متی مازول”|موارد مصرف,عوارض جانبی,تداخل دارویی,نحوه مصرف

“لیتیوم کربنات” | موارد مصرف,عوارض جانبی,تداخل دارویی,نحوه مصرف

“کاربامازپین” موارد مصرف,عوارض,تداخل دارویی,نحوه مصرف Carbamazepine

قرص pregabalin برای چیست

“دکستران Dextran”|موارد مصرف,عوارض,تداخل دارویی,نحوه مصرف

آدرس ایمیل شما نمایش داده نمیشود و محرمانه است

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

سلام وعرض ادب . دکتر مغز واعصاب برای ذیسک کمر وسیاتیک lyrica برای من تجویز کرد بعد از مصرف .هنگام نزدیک باعث میشد دیرتر ارضا بشم .آیا امکان داره اثر اون دارو باشه . مرد 50ساله هستم

سلام اینطوری که در اینترنت مطالعه کردم ۱۵عوارض داره وخیلی مریض رامیترسانه حتی از خودکشی توسط این داروصحبت شده خواهشمتداست راهنمائی بفرمائید

سلام ۱۵موردعوارضهای گوناگون توضیح داده مثلا تاری چشم وووووووووووووخیلی عوارض دیگه خواهش میکنم راهنمایی بفرمایید

سلام من جند وقت که به پیشنهاد دوستم این قرص رو مصرف میکنم وزنم ٨-٩ کیلو اضافه شد یک دفعه یبوست شدید لرزش بدن دارم به من بگید چکار کنم این قرص و نخورم چون نمیتونم نخورم عصبی و کلافه میشم راهنمایی کنید لطفا ممنون

بهش معتاد شدى عین من باید کمش کنى روزى ۵ تا میخورى بکن ۴تا دو روز بعد ٣ تا ولى مهم اینه ک بخوایى نخورى اگه عصبى میشى یعنى اینکه بهش معتاد شدى عین مخدره این لامصب

دیگران می خوانند


علائم و نشانه های افت قند خون

مصاحبه خواندني با آزاده نامداري ؛ وقتی عکس عروسی ام را دیدم…

بیوگرافی دانشمندان | زندگی ابوریحان محمد بن احمد بیرونی

معجزه دعای یستشیر “برآورده شدن حاجت،زایمان راحت،افزایش…

دردهای ناشی از رشد | راههایی برای درمان درد های رشد کودکان

دستور پخت کاناپس قارچ | آموزش غذای خوشمزه و سالم ایتالیایی


تعبیر خواب | تعبیر دیدن شال در خواب

آیا تغذیه در پسر یا دختر شدن جنسیت جنین موثر است ؟

نکات خانه داری | بهترین زمان برای پخت کامل تخم مرغ چقدر است؟

آموزش تصویری | ساخت شمعدان با چوب و شیشه (فانتزی و جالب) سری…

نبض بازار


قیمت حوله تن پوش – 98/02/27

رپورتاژ

تاریخچه صلح در میدان آرژانتین – علت نامگذاری آن موضوع…

بهترین راه استرداد هزینه هتل داخلی در صورت لغو سفر چیست؟

دانلود رایگان نمونه سوالات آیین نامه رانندگی با جواب

دانلود بسته طلایی نمونه سوالات آيین نامه اصلی

8 قانون مهم قبل از ست کردن کیف و کفش برای خانم‌های خوش سلیقه

قرص pregabalin برای چیست
قرص pregabalin برای چیست
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *