اثر قرص اوومید کلومیفن

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

به عنوان یک زوج نابارور یادتان باشد که اساسا، هدف از مصرف داروهای باروری ارتقاء عمل تخمک گذاری و افزایش شانس باروری موفقیت آمیز در بدن زنان نابارور است. داروی کلومیفن با تحریک هورمون های مغز مصرف کننده، سبب آزاد شدن تخمک از تخمدان های او می شود. داروی گنادوتروپین هم به طور مستقیم تخمدان های زنان را برای آزاد کردن تخمک تحریک می کند.



مزایای استفاده از داروهای باروری توسط زنان:

مزایای استفاده از داروهای باروری توسط زنان نابارور بسیار زیاد است. تعدادی از این مزایا در ادامه این مقاله ذکر شده است، که عبارتند از:
1. در مرحله اول، مصرف داروهای باروری به بدن زنان نابارور کمک می کند تا تعادل لازم بین هورمون هایی را که برای تولد نوزاد لازم است، ایجاد کند.
2. همچنین، مصرف این نوع داروها سبب تولید میزان مناسبی از هورمون های استروژن و پروژسترون در بدن زنان نابارور شده و عضلات این خانم ها را برای باردار شدن تحریک می کنند .
3. علاوه بر نکات ذکرشده، مصرف داروهای ناباروری سطح قند خون زنان نابارور را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند. لازم است بدانید که بالا رفتن قند خون در زوجین می تواند منجر به بروز ناباروری شود.
4. مصرف داروهای باروری سبب تنظیم چرخه تخمک گذاری در بدن زنان نابارور شده و به باروری راحت آن ها کمک می کند.
5. نکته مهم دیگر در مورد داروهای باروری این است که مصرف آن ها، روند تشکیل فولیکول ها در داخل تخمدان های زنان را تحریک نموده و باعث آزاد شدن فولیکول ها در محیط رحم زنان می شوند.
6. نباید فرموش کرد که مصرف این نوع داروها خطر سقط جنین را در زنان نابارور (بعد از حامله شدن) به میزان قابل توجهی کاهش می دهند.
7. همچنین، مصرف داروهای باروری روند جریان خون را به اندام های تولیدمثل زوجین نابارور بهبود بخشیده و در نتیجه قدرت باروری هر دوی آن ها را تقویت می کند که با این کار، شانس بارداری موفقیت آمیز نیز در بدن خانم نابارور افزایش می یابد.
8. نکته مهم آخر در مورد داروهای باروری این است که مصرف منظم این داروها باعث افزایش میل جنسی در زوجین خواهد شد.


خطر مصرف داروهای باروری توسط زوجین نابارور:

اثر قرص اوومید کلومیفن

استفاده از داروهای باروری توسط زوجین نابارور همانند سایر روش های درمانی با خطرات مختلفی همراه است، که برخی از آن ها عبارتند از:

1. افزایش احتمال تولد چندقلویی در زنان (معمولا 1 درصد از زنانی که داروی کلومیفن را مصرف می کنند و 4 درصد از زنانی که با مصرف داروی گنادوتروپین قدرت باروری خود را افزایش داده اند، با حاملگی چندقلویی مواجه می شوند).
2. شانس انجام زایمان زودرس در زنانی که داروهای باروری مصرف کرده اند، به میزان قابل توجهی بالا خواهد بود.
3. همچنین، مشکل سقط جنین در زوجین ناباروری که داروی باروری مصرف کرده اند نسبت به سایر زوج ها که به طور طبیعی باردار شده اند، بسیار بالاست.

4. نباید فراموش کرد که بروز عوارض جانبی مختلف مانند خفگی، تهوع، نفخ، تاری بینایی، تیک زدن و سردرد از علائمی هستند که در بدن زنان مصرف کننده داروهای باروری دیده می شود.
5. علاوه بر این موارد، مبتلا شدن زنان به سندرم هیپرزیمولاسیون تخمدان عارضه مهم دیگر ناشی از مصرف داروهای باروری است که باعث می شود تخمدان ها با جذب غیرعادی مایع بیش از حد بزرگ شوند.
6. علاوه بر معایب ذکر شده، افزایش خطر لخته شدن خون و نارسایی کلیه از مشکلات دیگری است که زنان نابارور با مصرف داروهای باروری به آن ها مبتلا می شوند.


مناسب ترین داروهای باروری برای زنان نابارور:

• داروهای کلومیفن، گنادوتروپین و بروموکریپتین از مهم ترین داروهای باروری و هورمونی تزریقی برای افزایش قدرت باروری زوجین هستند. جالب است بدانید که میزان موفقیت از لحاظ تخمک گذاری در بدن زنان نابارور با مصرف این داروها تا 8 درصد بالا می رود. به همین دلیل، این داروها توسط کارشناسان باروری به عنوان اولین خط درمان جهت از بین بردن مشکل ناباروری در زوچین ترجیح داده می شوند.

• Clomiphene نیز یکی از داروهای مناسب برای مقابله با مشکلات باروری زوجین است. البته استفاده از این دارو برای زنان کمتر از 25 سال توصیه نمی شود، زیرا بدن زنان تا 25 سالگی باید عمل تخمک گذاری را به طور طبیعی انجام دهد. پزشکان متخصص زنان و زایمان برای افراد کمتر از 25 سال از داروهای ضداستروژن استفاده نموده و با تحریک تخمدان های آن ها، روند تولید تخمک را تقویت می کنند. در نهایت، لازم است به عنوان یک خانم جوان و بی تجربه به خاطر داشته باشید که همه هورمون های تزریقی که برای تحریک عمل تخمک گذاری زنان مورداستفاده قرار می گیرند، معمولا بر روی بازو، ران یا باسن فرد تزریق می شوند.

• همچنین، مصرف بعضی از داروهای دیگر مانند هپارین، آسپیرین، پارلوودل و آنتاگون نیز در بهبود شانس بارداری زوجین بسیار موفق عمل کرده و خطر سقط جنین را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند. نکته مهم دیگر در مورد مصرف این داروها ممانعت از انجام تخمک گذاری زودرس در بدن فرد بیمار است که در روند باداری این افراد بسیار موثر می باشد.

در نهایت به عنوان یک زوج نابارور یادتان باشد که طبق شرایط بدنی افراد نابارور، پزشک متخصص زنان و زایمان می تواند یکی از این داروها را به تنهایی و یا همراه با برخی از داروهای دیگر تجویز کند. اما نباید فراموش کرد که خطرات مربوط به استفاده از هر کدام از این داروها باید توسط پزشک متخصص زنان و زایمان بررسی شود.


لطفاً درباره این مطلب نظر بدهید

تمامي حقوق مادي و معنوي سايت براي ني ني نما محفوظ مي باشد و استفاده از مطالب فقط بادرج و لينک سايت مجاز است.



متاسفانه محتوای مورد در خواست شما در دانشه فرزند موجود نیست، البته ممکن
است آدرس محتوای درخواستی تغییر کرده باشد. لطفاً در مطالب دانشه جستجو کنید.

رجوع به صفحه نخست دانشه

نشانه‌های سجاوندی

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است


در بارداری زایمان سلامت بچه
۸ آبان ۱۳۹۶

مصرف کلومیفن در بارداری و افراد بدنساز

داروی کلومیفن که به شکل قرص است به مدت ۵ روز تجویز می شود که هورمون هایی را که باعث ازاد شدن تخمک می شوند (مثل اف اس اچ) را تولید کند و تخمدان ها را وادار به تولید یک یا چند تخمک می کند.

بسياري از پزشكان رشد فوليكول ( تخمك) را با سونوگرافي كنترل مي كنند. اندازه فوليكول (تخمك) مناسب بنظر پزشكان مختلف متفاوت است اما اكثر پزشكان در صورتيكه بيمار دارو مصرف نكرده يا تنها كلوميفن مصرف كرده باشد ۲۰ تا ۲۴ ميلي متر در نظر مي گيرند و اگر FSH به تنهائي مصرف كرده باشد ۱۷ يا ۱۸ ميلي متر و اگر FSH+LH استفاده كرده باشد ۱۶ يا ۱۷ ميلي متر را اندازه فوليكول بالغ در نظر مي گيرند. البته اين امكان دارد كه فوليكولهاي تا حد ۱۴ تا ۱۵ ميلي متر نيز حاوي تخمك طبيعي نيز باشند. بعلاوه فوليكولها تا زمان آزاد سازي حدود يك تا دو ميلي متر روزانه رشد مي كنند. يك خانم ممكن است در يك سيكل بيش از يك تخمك آزاد كند و وقتي به اندازه آنها به حد طبيعي رسيد در صورتيكه hCG استفاده نكرده باشند تا ۲۴ ساعت بعد تخمكها در بدنش آزاد خواهند شد. تزريق hCG در ۹۵% خانمها باعث آزاد سازي تخمكها در ۳۶ ساعت بعد خواهد شد.

اثر قرص اوومید کلومیفن

اگر تخمک گذاری در شما نظم است یا اصلا وجود ندارد ،خصوصا اگر شما سندرم تخمدان پلی کیستیک دارید کلومیفن می تواند به باروری شما کمک کند. (اگر شماسندرم تخمدان پلی کیستیک دارید و به نظر می رسد که کلومیفن در شما اثر نمی کند، ممکن است پزشکتان، متفورمین را به عنوان داروهای حساس کننده به انسولین تجویز کندتا به پاسخ دهی شما به کلومیفن کمک کند)

همچنین ممکن است شما کلومیفن ودیگر داروهای باروری را قبل از انجام تکنیک های پیشرفته کمکی باروری مثل آی وی اف مصرف کنید تا باعث تولید چندین تخمک در شما برای این روش شود.
کلومیفن همچنین در مردانی که عدم تعادل هورمونی با منشا هیپوفیز یا هیپوتالاموسی دارندوباعث شمارش وکیفیت وحرکت پایین در آنها گردیده است ،مصرف می شود.

همچنین : چگونه زمان تخمک گذاری خود را محاسبه کنیم و چه علائمی دارد؟

کلومیفن معمولا به شکل قرص در یک دوره پنج روزه مصرف می شود.که به تولید هورمونهایی که باعث آزاد شدن تخمک می شوند مثل اف اس اچ
کمک می کند و تخمدانها را وادار به تولید یک یا تخمک می کند.
بعد از پایان مصرف یک دوره کلومیفن ،هیپوتالاموس ،،،قسمتی از مغز که اعمال حیاتی بدن مثل درجه حرارت را تنظیم می کند،،،هورمون ال اچ را آزاد می کند واین هورمون به تخمدانها فرمان می دهد که یک یا تخمک رسیده شده را به داخل لوله های رحمی آزاد کنند.اگر یک تخمک در مسیر خود به سمت حفره رحمی با یک اسپرم سالم برخورد کند ،شما شانس حامله شدن خواهید داشت.

اگر عادت ماهیانه شما منظم است ،شما مصرف کلومیفن را در روز سوم یا چهارم پریود شروع می کنید وپنج روز به مصرف آن ادامه می دهید.

اگر عادت ماهیانه در شما نظم است ،پزشک ابتدا مطمئن خواهد شد که شما باردار نیستید و سپس با تجویزدارویی به پروورا (مدروکسی پرژسترون استات) عادت ماهیانه را در شما ایجاد خواهد کرد، سپس احتمالا پس از پنج تا دوازده روز بعد از مصرف آخرین قرص ،تخمک گذاری می کنید.پزشک به دقت شما ار تحت نظر خواهد داشت ونظارت می کندکه چگونه تخمدانها برای آزاد کردن یک تخمک آماده می شوند.
اغلب زنان اوقات سه تا شش دوره درمان دریافت می کنند.یک یا دو ماه دارودرمانی برای منظم شدن تخمک گذاری لازم است) اگر دوره دریافت دارو افزایش یابد شانس باردار شدن بهبود پیدا نمی کند،بنابراین اگر بعد از سه دوره، موفق نشدید،پزشک ممکن است دوز دارو را افزایش دهد یا داروی دیگری را تجویز کند.

داروهای باروری حیطه وسیعی از اثرات جانبی کوچک راشامل می شوندکه شامل تورم خفیف تخمدانها،درد معده،حساسیت پستانها،بی خوابی ،تهوع واستفراغ،تاری دید،سردرد،خستگی ،بی حوصلگی ،افسردگی ،بالا رفتن وزن ،ودر موارد نادر کیست های تخمدانی می باشد.

همچنین شما ۱۰درصد احتمال بارداری دو قلویی را با این داروها دارید.(گاهی اوقات زنان سه قلو حامله می شوند)با اینکه خیلی از زن وشوهر ها این مسئله را نعمتی خدادادی تصور می کنند،در جنین های چند قلویی
خطر سقط جنین ودیگر مشکلات وجود دارد.

زنانی که کلومیفن راهمراه با دیگر داروها دریافت می کنند گاهی اوقات دچار سندرم تحریک پزیری تخمدان می شوند.
شرایطی که با زیادشدن وزن واحساس نفخ شکم مشخص میشود . بعضی بیماران کوتاهی تنفس ،گیجی ،دردلگن ،تهوع واستفراغ،دارند. سندرم تحریک پزیری تخمدان زمانی اتفاق می افتد که آنچنان پاسخ شما به داروها خوب است وتعدادزیادی تخمک آزاد کرده اید.،تخمدانهای شما به سرعت به چند برابر اندازه طبیعی بزرگ می شوندومایع به ذاخل حفره شکمی نشت می کند.به طور طبیعی این مایع خود به خود با نظارت دقیق توسط پزشک تحلیل می رود.اما در مواردی نادر این وضعیت مخاطره آمیز است وباید برای مراقبت خیلی در بیمارستان بستری شوید.

به عبارتی واضح تر ،محققان اخیرا نتایج هشت مطالعه مختلف را که بین سالهای ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۹ انجام شده است را بررسی کرده اند ودریافته اند که داروهای باروری خطر توسعه سرطان تخمدان را افزایش نمی دهند حتی اگر برای از یک سال مصرف شوند. قبلا این موضوع باعث بحث وجدال ونگرانی شده بود.

داروهای باروری در تحریک تخمدان بسیار موفقیت آمیزند:حدود ۸۰درصداز زنان در اولین سه ماهه درمان تخمک گذاری می کنند. ازآنهایی که تخمک گداری می کنند،۴۰ درصد حامله می شوند (میزان بارداری وابسته به همه فاکتورهای دخیل در حاملگی هستند، از سنتان گرفته تا سرعت وچابکی اسپرم همسرتان) اطلاعات خیلی کمی در مورد میزان تولد نوزاد زنده در دسترس است اما مطالعات کمی این میزان را بین ۳۰ تا ۶۰ درصد ذکر می کنند.

۳۰ آبان ۱۳۹۷

۲۶ آبان ۱۳۹۷

۱۰ مهر ۱۳۹۷

۸ مهر ۱۳۹۷

۸ مهر ۱۳۹۷

۷ مهر ۱۳۹۷

۶ مهر ۱۳۹۷

۶ مهر ۱۳۹۷

۲۲ شهریور ۱۳۹۷

۱۱ شهریور ۱۳۹۷

۲۵ مرداد ۱۳۹۷

۱۱ مرداد ۱۳۹۷

آدرس شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

*

وب سایت

ذخیره ، و من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

زمانی که نوزاد دندان در می آورد چند روز است که نوزاد شما بیقراری می 9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *