عوارض قرص چربی سوز ونوستات

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

برخی برای کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده‏ آل، به دنبال سریع ترین راه ممکن هستند بدون اینکه عوارض آن را در نظر بگیرند و چه راهی راحت تر از مصرف قرص های چربی سوز؛ آن هم قرص ونوستات ! تحرک نداشته باشید و لاغر شوید! به گفته برخی از متخصصین قرص ونوستات نسبت به سایر قرص های چربی سوز کمترین عوارض را دارد و مورد تأیید نیز است. بنابراین در این مطلب به طور کامل در خصوص این دارو توضیح می دهیم.

برخی از این داروهای به‌اصطلاح قرص چربی‌سوز، داروهایی هستند که موجب تجزیه‌نشدن چربی‌ها در روده شده و باعث تولید اسهال چرب می‌شوند. البته این داروها در طولانی مدت باعث دفع ویتامین‌های محلول در چربی شده و فرد را با سوء تغذیه روبه‌رو می‌کند. گروه دیگری از داروهای چربی‌سوز هم هستند که مهار‌کننده جذب چربی دارند و باعث می‌شوند چربی وارد چرخه سوخت بدن نشود اما به‌طور کلی داروهای چربی‌سوزی که سوخت و ساز بدن را بالا می‌برند چند مشکل ایجاد می‌کنند که بی‌احتیاطی و ناآگاهانه مصرف کردن آنها می‌تواند موجب مرگ شود.

چربی سوزها به طور خاصی طراحی شده اند تا به شما دوز مناسب از مواد مختلف برای کمک به چربی سوزی را بدهند. اما این بدان معنا نیست که با استفاده بیشتر، نتایج بهتری خواهید دید.

همانطور که اشاره شد، خیلی ها به دنبال ساده ترین راه برای کاهش وزن هستند، وزنی که در طول چند سال افزایش یافته است را می خواهند در کوتاه ترین زمان از دست بدهند و به اندام ایده آل برسند. از میان انواع و اقسام قرص های چربی سوز که هر کدام نیز ساختار و شیوه اثر گذاری متفاوتی دارند، قرص چربی سوز ونوستات بییشتر در کانون توجه قرار دارد.

داروی ارلیستات با های مختلفی مانند زنیکال ( اصلی دارو، ساخت آلمان ) و در ایران با ونوستات تولید می شود. ونوستات یک مهار‌کننده برگشت‌پذیر آنزیم لیپاز است که با برقراری پیوند با این آنزیم، آن را غیرفعال می‌کند. بنابراین از هیدرولیز چربی تری‌گلیسرید به شکل قابل جذب (اسید چرب و مونوگلیسرید) جلوگیری می‌کند. ونوستات با مهار  آنزیم لیپاز از جذب یک سوم چربی‌های موجود در غذا جلو گیری می‌کند.عوارض قرص چربی سوز ونوستات

قرص ونوستات (venustat) با مهار آنزیم های چربی سبب عدم هضم چربی می شوند و این چربی های گوارش نیافته از بدن دفع شده و لاغری اتفاق می‌افتد.

مکانیسم اثر گذاری این دارو بر این اساس است که با اشتها کاری ندارند و چربی هم نمی سوزاند، بلکه در سطح دستگاه گوارش مانع جذب یک سوم چربی غذا می شود. یعنی غذایی را که مصرف می کنید، این قرص مانع جذب چربی در بدن می شود، در واقع این قرص همراه با غذا، درصد زیادی از چربی غذا را دفع می ‌کند. یعنی از افزایش وزن جلوگیری کرده و باعث تعادل وزن می شود.

از آنجا که این دارو معمولا جذب بدن نمی ‌شود، جزو دسته داروهایی است که عوارض جانبی کمی دارد. این می تواند یک خبر خوب باشد، اما قطعا در روند جذب ویتامین های محلول در چربی نیز تأثیر منفی دارد.

چربی هایی که تجزیه و جذب نشده اند، باعث دفع مدفوع پر چرب شده و بوی بسیار زننده ای ایجاد می کنند. در ارتباط با مقدار چربی موجود در غذا، احتمال ایجاد سر دردهای شدید و دل دردهای طاقت فرسا در 6 درصد مصرف کنندگان وجود دارد. در ضمن به علت اختلال در جذب ویتامین های محلول در چربی که شامل ویتامین های K , E , D , A است،( در واقع جذب ویتامین های E و D و A و k در مصرف‌ کنندگان این قرص ‌ها صورت نمی ‌گیرد) باید دو ساعت بعد از مصرف ونوستات نسبت به مصرف مکمل های مولتی ویتامین اقدام شود.

همانطور که گفته شد اولین مشکل، عدم جذب ویتامین های محلول در چربی است، حال اگر قرار باشد فردی در کوتاه مدت از این قرص استفاده کند، دچار مشکل نخواهد شد، اما اگر در دراز مدت مورد استفاده قرار گیرد، عوارض جانبی رخ خواهد داد.

از آنجا که استفاده از این دارو، باعث کاهش قند خون می‏‌شود، بنابراین باید تغییرهایی در مصرف انسولین و داروهای پایین ‏آورنده قندخون بیماران دیابتی ایجاد کرد و به همین دلیل مصرف این دارو در این بیماران توصیه نمی‌‏شود.

این دارو موجب افزایش خون ‌ریزی ماهیانه در خانم‌ ها در اثر اختلال در انعقاد خون به علت کمبود ویتامین k می‌ شود. در مجموع: اسهال، مدفوع چرب، بی اختیاری یا تکرر مدفوع، جمع شدن گاز در شکم، دردهای شکمی، اختلالات عادت ماهیانه از عوارض جانبی ونوستات می باشد. به‌طور کلی مصرف این دارو های چربی سوز برای کودکان، زنان باردار یا شیرده، افراد مبتلا به دیابت، فشارخون بالا، کلسترول بالا، بیماری‏‌های قلبی- عروقی و پرکاری تیرویید توصیه نمی‏‌شود.

هشدار: برخی بررسی‌ها نشان داده است استفاده از این دارو برای طولانی مدت خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را افزایش می‌دهد. به همین دلیل توصیه می‌شود از این دارو تا حد نیاز و به اندازه تعادل و زیر نظر پزشک استفاده شود.

این دارو به تنهایی نمی‌تواند تأثیر چشمگیری داشته باشد، بنابراین مصرف آن باید به صورت سه بار در روز همراه غذا و به همراه رژیم غذایی مناسب و ورزش باشد.

کسانی که مشکل تیروئید دارند و از داروی لووتیروکسین استفاده می کنند. کسانی که کمبود ویتامین دارند، خصوصا ویتامین های محلول در چربی،  کسانی که به علت بیماری قلبی عروقی داروی وارفارین مصرف می کنند، افراد مبتلا به دیابت نوع 2، کسانی که مشکل نفرون های کلیه دارند و یا کبد چرب دارند، حتما این دارو را بدون کسب اجازه از پزشک مصرف نکنند. در دوران شیردهی نیز منع مصرف دارد. در صورت ابتلا به بیماری‌های کیسه صفرا یا سندرم سوء جذب مزمن توصیه می‌شود از این قرص استفاده نکنید.

نکته پایانی

اگر قصد کاهش وزن دارید، راه اصولی و صحیح کنترل وزن را بیاموزید و منابعی که باعث دریافت انرژی مازاد می‏‌شوند را بشناسید. سالم ترین راه برای کاهش وزن و یا جلوگیری از افزایش وزن، فعالیت ورزشی منظم و رژیم غذایی صحیح است. این داروها حتی اگر مورد تأیید نیز باشند به هیچ عنوان به تنهایی نمی توانند باعث کاهش وزن شوند، بلکه باید در کنار رژیم غذایی و فعالیت ورزشی مصرف شود.

این راه‏ حل‏ ها کوتاه مدت و تجاری هستند مگر در مواردی خاص و برای مدت زمانی کوتاه. کارشناسان مصرف قرص ونوستات را در موارد خاص یا چاقی های شدید به عنوان یک روش‏ کمک کننده در دفع چربی تجویز می کنند نه به عنوان یک روش اساسی و همیشگی.

تهیه و تدوین: elmezesh.com

نظرتان را برای ما بنویسید. اگر هم در خصوص موضوعی سوال دارید، چنانچه اطلاعات کافی در مورد آن داشته باشیم پاسخ خواهیم داد.

میخوام قرص ونوستات استفاده کنم تو یک ماه چقد کم میکنم کسی اشنایی داره

ونوستات چربی سوز نیست فقط مانع جذب چربی میشه.بهترین کار نخوردن و درست خوردن غذا و همچنین مدیریت کالری دریافتی میباشد

سلام قرص ال کارنیتین مضخرفترین قرصه من استفاده کردم معده ای منو بهم ریخت که هر چند وقت یک بار می رفتم زیرسرم وآمپول کلاهمه ای قرصهای لاغری عوارض داره هرکی میگه نداره دروغه بهترین راه رژیم غذایی مناسبه وروزی چهل دقیقه پیاده روی

سلام وخسته نباشد’من۱۹سالمه قدم۱۹۴ وزنم۱۰۶ و تقریبا ۱۰ کیلو اضافه وزن دارم شایدم هیچ جوره لاغر بسو نیستم تو این وزن گیر کردم باشگاه میرم کم میخورم جواب نمیده.چ قرصی استفاده کنم سوختوساز بدنو افزاش بده لطفا جواب بدین ممنون

سلام. نیازی به قرص نیست بهتره برای مدتی از تمرینات اینتروال با شت بالا و تمرینات مقاومتی به صورت ترکیبی استفاده کنید و رژیم غذایی ویژه کاهش وزن هم بگیرید.

سلام به نظرتون بهترین قرص چربی سوز که عوارض کمتری هم نسبت به بقیه داره چیه؟؟

سلام. کل چربی سوزها عوارض دارن. کم و زیاد نداره

سلام من ۱۷ سالمه ۶۰ کیلو اضافه وزن دارم و قدمم ۱۶۷ است می خوام باشگارو شروع کنم و بهم توصیه از دارو های ال کاترین .زنیکال .سی ال ای .استفاده کنم خواستم بدونم مصرف این دارو باهم ولی به وقت و زمان به جا استفاده کنم مشکلی برام پیش نمی یاد .

سلام. توصیه میکنم از هیچ دارویی استفاده نکنید. همه این داروها ضرر داره. بهتره از ورزش و تغذیه برای لاغر شدن استفاده کنید.

سلام..من تازه از امشب شروع به خوردن قرص ونوستات کردم..نمیدونم چند تا در روز بخورم میخوام ۸کیلو بیام پایین باید برنج و نون حذف کنم؟؟اگه نه چه اندازه مصرف کنمممنون میشم یکی جوابمو بده..این قرص هفته ای چقدر لاغر میکنه

سلام. توصیه میکنم این قرص رو استفاده نکنید. هر قرص چربی سوزی عوارض خودش رو داره. بهتره با رژیم و تمرین وزن کم کنید.


http://www.elmezesh.com/fitness-and-weight-loss-book/

ممنون خیلی به دردم خورد مقالتون دمتون گرم.

سلام روزتون بخیر دخترمن ۱۱سالشه و۶۰کیلو وزن و۱۴۰قدداره و تیرویید کم کار داره میتونه الکارنتین هفته ای دوبار موقع ورزش استفاده کنه تشکر میکنم راهنماییم کنید

سلام. طبق مقالات و مطالب مختلف اثر ال کارنیتین بر کم کاری تیروئید ضد و نقیض هست و هیچ منبعی دقیقاً هیچ اثری با اطمینان ذکر نکردن. بعضی گفتن ممکنه در کاهش خستگی ناشی از مشکلات تیروئیدی مفید باشه. بک منلع دبگه با احتیاط گفته مفیده اما به جزئیات اشاره نشده. فقط اشاره شده ممکنه در این بیماری باعث تسهیل ورود چربی به داخل سلول ها بشه. همه این مطالب عنوان کردن در این شرایط مصرف ال کارنیتین حتماً باید تحت نظر پزشک انجام بشه.

مصرف ال کارنیتین همزمان با کم کاری تیروئید برای شما مشکل ساز خواهد شد

الان کراتینین خون من۱/۵شده درحالیکه اوره طبیعی است میخواستم ببینم میتونه دراثر مصرف ونوستات باشه.آخه من ۵ساله حدود روزی یکی مصرف میکردمعوارض قرص چربی سوز ونوستات

بعد از مصرف اورلیستات برخی تغییرات زود در خون انجام میشه که یکیش افزایش کراتینین هست.

سلام آیامصرف طولانی مدت ونوستات میتونه روی کراتینین خون اثر بذاره؟

سلام. بله. طبق تحقیقات مختلف مصرف این ماده باعث افزایش کراتینین خون میشه.

سلام شما بهترین قرصی رو که میتونید پیشنهاد بدین چی هست ،از نظر کم عوارض داشتن اون. البته رژیم و تحرک بالا ترین عامل لاغری هست اما برای سرعت بخشیدن به کار مکمل یا قرص احساس میکنم لازم باشه برای انگیزه گرفتن


سلام؛ در این زمینه توصیه ای نداریم

سلام.من حدود۳۰کیلو اضاف وزن دارن و در دوران شیردهی به سر میبرم مشکلی برای خوردن قرض ندارم?

سلام. اصلاً کار منطقی و عاقلانه ای نیست که هنگام شیردهی از قرص چربی سوز استفاده کنید چون برخی از محتویات این نوع قرص ها (نه همه) از طریق شیر به بچه شما منتقل میشه و ممکنه مضر هم باشن. بسیاری از محتویات تشکیل دهنده این قرص ها توسط FDA تأیید نشدن..

ونوستات محشره
من مرتب استفاده میکنم

افتضاحه بخدا

ببخشید به من توصیه شده که از دارو چربی سوزه الکارنتین استفاده کنم می خواستم بپرسم می تونم استفاده کنم؟ چون من تو نت سرچ کردم عوارض جانبی زیادی نوشته بود نداشت شما این دارو رو می شناسین؟! توصیه می کنین استفاده کنم؟!

سلام. این دارو عوارض زیادی داره. بهتره تجدید نظر کنید.

ال کارنیتین به هیچ عنوان عوارض نداره به دو صورت محلول و کپسول هم موجوده با خیال راحت مصرف کنید

سلام من هر روز ورزش می کنم هم هوازی و هم بدن سازی و رژیمم دارم یعنی مواد قندی و چربی و سرخ کردنی اصلا نمی خورم برنجم نمی خورم نونم شاید روزانه ۱۰۰ گرم بخورم ولی متاسفانه اصلا وزنم پایین نمی یاد هر چقدر تلاش می کنم کمتر نتیجه می گیرم خواهش میکنم کمکم کنید من باید چیکار کنم وزنم پایین پایین بیاد؟؟

سلام من هر روز ورزش می کنم هم هوازی و هم بدن سازی و رژیمم دارم یعنی مواد قندی و چربی و سرخ کردنی اصلا نمی خورم برنجم نمی خورم نونم شاید روزانه ۱۰۰ گرم بخورم ولی متاسفانه وزنم اصلا پایین نمی یاد هر چقدر تلاش می کنم کمتر نتیجه می گیرم خواهش می کنم کمکم کنید من باید چیکار کنم وزنم پایین بیاد؟؟

سلام نه تنها هر روز ورزش کردن درست نیست بلکه در شرایطی که کالری بدن برای تأمین انرژی را محدود کنید و سخت ورزش کنید بدن نسبت به کاهش وزن مقاوم می شود، شما سعی کنید به جای هر روز ورزش کردن ۳ جلسه در هفته ورزش کنید و در وعده های غذایی از چربی های مثل روغن زیتون یا گوشت و محصولات که چربی دارند استفاده کنید در عوض مصرف چربی های مثل روغن های گیاهی راجی در بازار و روغن نباتی را حذف کنید

با سلام،،شما شیوه ای که در پیش گرفتید بسیار غلط هست،،چون اول شما با حذف کردن برنج و نرساندن کالری به میزان کافی به بدن انرژی لازم را برای ورزش کردن ندارید بنابراین نمیتوانید وزن کم کنید و قرص الکارنتین هم که میگید سودش از ضرر هست

برخی برای کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده‏ آل، به دنبال سریع ترین راه ممکن هستند بدون اینکه عوارض آن را در نظر بگیرند و چه راهی راحت تر از مصرف قرص های چربی سوز؛ آن هم قرص ونوستات ! تحرک نداشته باشید و لاغر شوید! به گفته

دوچرخه ثابت یا اسپینینگ می‌تواند جایگزین بسیار مناسبی برای ورزش‌های مانند دویدن و پیاده روی باشد. هدف شما چه سلامتی باشد و یا انجام تمرینات هوازی و یا اینتروال، تفاوتی ندارد، چرا که با رعایت یک بره ورزشی مناسب خصوصاً با بره اینتروال دوچرخه ثابت دوچرخه ثابت می‌توانید به

مواد اصلی و موثر قرص های چربی سوز اغلب شامل کافئین و افدرین است. مصرف این قرص ها گاهی دارای عوراض جانبی و حتی خطر مرگ است. لذا از مصرف بی رویه و خودسرانه آن ها باید جدا خودداری کرد. در این مطلب نظرات کارشناسان را در خصوص عوارض

با اراده زیاد به خودتان قول می دهید که چند کیلو وزن اضافه را کم کنید. با رژیم و ورزش کارتان را شروع می کند. در هفته های اول همه چیز به خوبی پیش می رود و بابت این موفقیت به خودتان تبریک می گویید. اما بعد از مدتی

یکی از واقعیت‌های رسیدن به تناسب اندام این است که اگر تمرین را متوقف کنید، تدریجا عضلاتی را که به سختی به دست آورده‌اید از دست خواهید داد. باور عمومی‌بر این است که این پدیده در مورد تمرینات قدرتی و هوازی روی می‌دهد و به آن اصل برگشت پذیری

آیا تا به حال به این موضوع اندیشیده‌اید که واقعاً برای رشد عضلات بدن چه مقدار طول می‌کشد؟ چقدر زمان لازم است به اندام دلخواه خود و یا شاید از یک اندام معمولی برسید؟ چه مدت زمان می‌برد تا عضله‌سازی کنید؟ پاسخ این سوال بسیار آسان است. اینکه

بدنسازی و فیتنس امروزه به عنوان یکی از پرطرفدار ترین ورزش‌ها بین زن و مرد و از هر سنی تبدیل شده است. تناسب اندام به قدری اهمیت پیدا کرده که بحث‌های روز ورزش به طرف این رشته ورزشی گرایش پیدا کرده است. اما گذشته از اینکه بدنسازی و

نیازی نیست حتماً یک آدم خبره در تناسب اندام باشید تا بدانید که الکترولیت‌ها برای عملکرد ورزشی ضروری هستند. الکترولیت‌ها – مانند پتاسیم – نقش کلیدی در آبدار کردن عضلات و بافت‌های بدن ایفا می‌کند، که نتیجه آن کمک به انقباض عضلانی و تمدد اعصاب و همچنین افزایش سلامت

نگرانی بسیاری از ورزشکاران یا افراد گیاه خوار عدم دسترسی به اطلاعات کافی در مورد منابع پروتئین گیاهی است که ممکن است در رژیم خود پروتئین کافی دریافت نکنند. هر چند، بسیاری از کارشناسان معتقدند رژیم گیاهی اگر خوب طراحی شود می‌تواند تمام نیاز انسان به مواد مغذی را

با عضویت در خبره مجله علم ورزش، جدیدترین مطالب به شما ارسال می‌شود.

فواید کلاژن چیست؟ کلاژن ، فراوان ترین پروتئین در بدن است که در استخوان ها و بافت های همبند یافت می شود و در حالی که تکه ای از شام شب گذشته ممکن است سبب زیبایی بیش از حد نباشد، این قسمت ها حاوی مواد مغذی و ترکیباتی هستند که می توانند پوست شما را فربه و نرم نگه دارند، از تشکیل سلولیت ها جلوگیری کرده و آنها را بهبود بخشند و مو و ناخن هایتان سریع تر رشد یابند و سالم تر باشند. بیایید

رژیم غذایی MIND چیست؟ براساس تحقیقات اخیر، حداقل یکی از سه مورد بیماری آلزایمر، در سراسر جهان قابل پیشگیری است. یکی از آشناترین چیزهایی که ما در مورد درمان طبیعی آلزایمر می دانیم، داشتن یک رژیم غذایی سالم و ضد التهاب است. غذاهایی مانند سبزیجات، میوه، آجیل و ماهی سرشار از آنتی ‌اکسیدان ‌ها، چربی ‌های سالم و دیگر مواد فوتوشیمیایی هستند که از مغز در برابر بیماری آلزایمر، محافظت می کنند. در این مقاله از بخش تغذیه دکتر سلام به بررسی رژیم غذایی MIND

عوارض قرص چربی سوز ونوستات

در مورد تب هموراژیک کریمه کنگو چه می دانید؟ تب همولارژیک ویروسی (VHF) یک بیماری ناشی از ویروس های متعلق به چندیدن مجموعه مجزا است. تاثیر این بیماری

آیا می دانستید که بیخوابی مشکلی رایج است که بیش از ۸۰ درصد از زنان در طول بارداری به آن مبتلا می شوند؟ بی خوابی به علت تغییرات

زغال فعال نوع متخلخلی از زغال با سطح بسیار بزرگی است که با بسیاری از سموم واکنش می دهد. زغال فعال در ابتدا به عنوان درمانی در برابر

سندرم کلیپل ترنونه چیست؟ در مورد عوارض این بیماری چه اطلاعاتی دارید؟ این سندرم شرایطی نادر و منحصر به فرد است که بر رشد رگ های خونی، باف

در مورد کیست کلیه چه می دانید؟ افرادی که به این نوع کیست ها مبتلا هستند، در خطر چه عوارض و مشکلاتی هستند. کیست کلیه (کیست های کلیوی)

تست ادرار معمولاً برای تشخیص عفونت یا چک کردن میزان گلوکز، خون، یا ذرات دیگر در ادرار تجویز می شود. در دوران بارداری در

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

آیا امکان بزرگ کردن سینه ها وجود دارد؟ از افتادگی و شل بودن سینه های خود خسته شده اید؟ ما یک راه حل ساده

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

امروزه یکی از روش های سریع درمان چاقی, استفاده از داروهای کاهش وزن است. اگرچه این داروها ممکن است به راحتی در هر مغازه ایی یافت شود, با این وجود مصرف آن باید تحت نظر پزشک صورت گیرد. قرص ونوستات از جمله این داروها می باشد.

قرص ونوستات یا داروی ارلیستات جذب چربی در بدن را کاهش می دهد. به همین دلیل برای کمک به کاهش وزن استفاده می شود. همچنین این دارو به منظور کاهش خطر ابتلای دوباره به چاقی نیز تجویز می شود. در این مطلب با این دارو و عوارض و میزان تاثیر آن بر لاغری آشنا می شویم.

یکی از داروهای موثر در درمان چاقی و اضافه وزن, ونوستات می باشد. این دارو باید همراه با یک رژیم غذایی کم کالری استفاده شود. ونوستات تنها برای درمان چاقی در بزرگسالان تجویز می شود. این دارو تنها باید زیر نظر پزشک تهیه و مصرف شود. تهیه این دارو از مراکزی غیر از داروخانه ها و مراکز معتبر خطرناک است. چرا که ونوستات در این مراکز ممکن است حاوی مواد خطرناکی باشد, که سلامتی بیمار را به خطر می اندازد. در ادامه به  اطلاعات مهمی درباره قرص لاغری ونوستات می پردازیم. عوارض قرص چربی سوز ونوستات

قرص های ونوستات با مهار آنزیم های چربی سبب عدم هضم چربی می شوند و این چربی های گوارش نیافته از بدن دفع شده و لاغری اتفاق می افتد. بنابراین میزان تاثیر قرص چربی سوز ونوستات بر لاغری بسیار زیاد است به خصوص اگر مصرف آن همراه با رژیم غذایی کم کالری و ورزش باشد. علاوه بر لاغری مصرف ونوستات خطر ابتلا به دیابت نوع دوم در افراد مبتلا به چاقی را تا 4 درصد کاهش می دهد. همچنین مصرف طولانی مدت این دارو در کاهش فشار خون بالا بسیار موثر است. با این وجود برخی بررسی ها نشان داده است استفاده از این دارو برای طولانی مدت خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را افزایش می دهد. به همین دلیل توصیه می شود از این دارو تا حد نیاز و به اندازه تعادل و زیر نظر پزشک استفاده شود.

در صورت مشاهده هریک از این علایم, مصرف این دارو را متوقف و سریعا به پزشک مراجعه کنید.

بسیاری از عوارض جانبی داروی ونوستات به دلیل عمل مسدود سازی چربی در بدن رخ می دهند. این علائم که نشان دهنده عملکرد درست دارو در بدن هستند, موقتی می باشند و در طی درمان با قرص ونوستات ممکن است کاهش پیدا کنند. برخی از شایع ترین این علائم به شرح زیر است.

با توجه به مطالب بیان شده, از آن جایی که بسیاری از افراد به دنبال لاغری هستند, توصیه می شود ورزش برای لاغری را به جای مصرف قرص ونوستات دنبال کنند و در صورت ضرورت و مطابق نظر پزشک تنها از این دارو استفاده نمایند.

منبع : آرگا








آشنایی با عمارت دریایی آتاتورک




15 حقیقت شوکه کننده در مورد دبی

نشانی شما منتشر نخواهد شد.

ذخیره ، و من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

درمان و عوارض داروها

عوارض قرص چربی سوز ونوستات

عوارض قرص چربی سوز فت برنر

این شهروند مشهدی در ادامه گفت: با دریافت پیامکی مبنی بر و تضمینی موضوع را پیگیری کردم، فروشندگان این محصولات نوعی چای را که به گفته آنان شامل 2 نوع داروهای گیاهی است به صورت بسته های تی بگ و با قیمت بالا برایم فرستادند. مدت زمان تجویز این دمنوش دو ماه بود، هر روز آن را مصرف می کردم تا اینکه کم کم متوجه علائم و عوارضی شدم تا اینکه اکنون دکترها تشخیص داده اند بخاطر مصرف ‘دارو’ کبدم دچار اختلال شده است.به گزارش ایرنا، کارشناسان بهداشت و تغذیه در حالی نسبت به روند رو به رشد چاقی و اضافه وزن در جامعه هشدار می دهند که بطور همزمان نسبت به رواج روشهای غیرعلمی برای مقابله با چاقی نیز ابراز نگرانی می کنند.‘انجمن پیشگیری و درمان چاقی’ اعلام کرده است که شتاب چاق شدن ایرانیها سرعت گرفته بطوری که میزان چاقی در طول دو سال اخیر بین 2 تا 25 درصد رشد یافته است.در این میان هر کسی برای لاغر شدن و رسیدن به اندام مناسب راهی را بر می گزیند. عده ای به پزشکان متخصص کنترل وزن مراجعه می کنند، برخی جذب تبلیغات معجزه نمای ماهواره ها و پیامکها شده و عده ای نیز باشگاههای بدنسازی را انتخاب می کنند و برخی رژیمهای خودسرانه و یا اینترنتی را بکار می گیرند.‘استفاده از داروهای لاغری’ یکی از راهکارهای کاهش وزن در بین متقاضیان تناسب اندام به شمار می رود که امروز به دنبال تبلیغات زیاد ماهواره ای این نوع دارونماها در بین مردم رواج دارد.این در حالی است که پزشکان هشدار داده اند اگر این داروها بدون تجویز پزشک و خودسرانه استفاده شود عوارض جبران ناپذیر و حتی مرگ را در پی دارد.

* ستون اصلی درمان چاقی رژیم غذایی استعضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد شیوع چاقی و اضافه وزن در بین بزرگسالان را 45 درصد ذکر و بیان کرد: هم اکنون 3 درصد کودکان ایرانی اضافه وزن دارند و این زنگ خطری برای سلامت جامعه محسوب می شود.دکتر ‘عبدالرضا نوروزی’ با تاکید بر اینکه ‘ستون اصلی درمان چاقی رژیم غذایی است’ افزود: استفاده از داروها و فعالیت بدنی ستونهای فرعی درمان را تشکیل می دهند.وی گفت: هم اینک آشفتگی زیادی را در بازار داروهای مربوط به چاقی و کاهش وزن در کشور شاهد هستیم بطوری که این داروها در باشگاههای بدنسازی، آرایشگاهها و عطاریها توسط افراد غیر متخصص تجویز می شوند.این متخصص تغذیه تاکید کرد: استفاده از داروهای چاقی حتما باید توسط پزشک تجویز شود زیرا مصرف خودسرانه آن عوارض جبران ناپذیری را بر بدن بر جای خواهد گذاشت.وی ادامه داد: داروهای درمان چاقی که هم اکنون تبلیغ و ترویج می شوند معجونی از داروهای قوی است که گرچه ظرهرا باعث کاهش وزن می شوند اما عوارض بسیار زیادی را برای فرد در پی دارد.دکتر نوروزی گفت: اکنون داروهایی به ‘مجیک اسلیم’ در بازار مشاهده می شود که این داروها مخلوطی از داروهای ادرارآور، قرص ‘مت فورمین’ و هورمونهای تیروئیدی است که اشتها را کم می کند و سوخت و ساز بدن را بالا برده و آب بدن را دفع می کند.وی افزود: استفاده از این داروها برای لاغری به مثابه فردی است که از پرواز خوشش می آید و برای این کار به جای اینکه هواپیما سوار شود خود را از طبقه سوم به پایین پرت کند.او با اشاره به عوارض داروی چربی سوز ‘فت برنر’ نیز که در یک سال گذشته رواج یافته گفت: این دارو هم اکنون در باشگاههای بدنسازی کاربرد زیادی دارد در حالی که عوارض عصبی بسیار زیاد و حتی مرگ را در پی دارد.عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در کشور انگلیس اگر پلیس این دارو را دست فردی مشاهده کند وی را به زندان راهی می کند.وی در ادامه اظهارداشت: یکسری دارو نیز وجود دارد که به داروهای گیاهی در عطاریها به فروش می رسد مانند ‘چای سینا، چای تیام و قهوه سبز’ و یا های دیگر که اینها در حقیقت داروهای شیمیایی هستند و در لفافه گیاهی عرضه می شوند.دکتر نوروزی گفت: داروهای چربی سوز و داروهایی که برای کاهش اشتها استفاده می شوند نیز عوارض عصبی و کبدی بر جای می گذارند بطوری که پارسال دو مورد در این زمینه داشتیم که بر اثر نارسایی کبد در بیمارستان بستری شدند و متاسفانه یکی از آنها فوت کرد.به گفته این متخصص: برخی از داروها نیز تحریک کننده سوخت و ساز بدن می باشنده که جزو مواد مخدر طبقه بندی می شوند لذا عوارض زیادی مثل تپش قلب و سکته قلبی را در پی دارند.وی با اشاره به اثرات استفاده از داروهایی که در شبکه های ماهواره ها تبلیغ می شوند افزود: به جرات می توان گفت تمام این داروها 1 درصد مضر هستند و عوارض زیادی را بر بدن خواهند گذاشت لذا تبلیغاتی مانند کاهش چاقی در چند جلسه دروغی بیش نیست.عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: از سوی دیگر داروهای لاغری مجاز اعم از خارجی و داخلی باید حتما با نظر پزشک تجویز شوند.

* برخی داروهای شیمیایی در پوشش داروی گیاهی عرضه می شوندیک متخصص طب سنتی نیز می گوید: از طب سنتی کاهش وزن و مقابله با چاقی از طریق کاهش توده عضلانی و کاهش توده چربی در بدن بوسیله رژیم غذایی و برخی از درمانهای طب سنتی امکانپذیر است.دکتر ‘محمدرضا کریمی’ افزود: بادکش کردن و خوردن نمک قبل از غذا و بعد از غذا، مصرف اسپند، زیره، کاهو و کلم از درمانهای طب سنتی در راستای دفع بلغم و کاهش توده چربی است.وی گفت: در عطاریها با سه گونه دارو روبرو هستیم، داروهایی که به صورت فله به فروش می رسند مانند زیره که ماهیت آن مشخص است و کاربرد آنها ضرری ندارد.او ادامه داد: داروهایی هم که در قوطیهای مخصوص با شناسه و کد بهداشتی تولید می شوند ماهیت مشخص دارند اما برخی از داروها که در کپسول قرار داده شده اند محتوی شخص دارند لذا مصرف آنها به هیچوجه توصیه نمی شود.این متخصص طب سنتی گفت: برخی از این داروها که برای چاقی تجویز می شوند ممکن است چندین داروی شیمیایی را به اسم گیاهی مخلوط کنند که برای بدن ضررهای بسیار دارد.

* داروهای تبلیغ شده در شبکه های ماهواره ای مورد تایید وزارت بهداشت نیستمدیر نظارت بر دارو و مخدر دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: هیچیک از داروهایی که در شبکه های ماهواره ها تبلیغ می شوند مورد تایید وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو نیست و در مجموع این داروها غیرمجاز محسوب می شوند.دکتر ‘محمدابراهیم شوشتری’ افزود: بر این اساس داروخانه ها اجازه ندارند داروهایی را که در شبکه ماهواره ای تبلیغ می شوند نظیر داروهای لاغری عرضه کنند لذا با متخلفین در این زمینه برخورد جدی می شود.وی گفت: داروهای خارجی که در داروخانه ها به فروش می رسد باید هولوگرام سازمان غذا و داروی جمهوری اسلامی ایران را داشته باشد.مدیر نظارت بر دارو و مخدر دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: داروهای لاغری که در داخل تولید می شوند نیز باید برچسب سازمان غذا و دارو، شماره ساخت و بهره برداری و شماره تولید داشته باشد که آنها نیز با تجویز و نسخه پزشک قابل عرضه به بیماران خواهند بود.وی تاکید کرد: داروهایی که در شبکه های ماهواره ای تبلیغ می شوند عوارض زیادی برای فرد ایجاد می کنند که نمونه های آن را تاکنون داشته ایم.دکتر شوشتری با اشاره به نظارت اعمال شده بر داروخانه ها در خراسان رضوی گفت: این نظارت به صورت مستمر انجام می شود بطوری که هر داروخانه در سال چهار بار مورد بازدید قرار می گیرد.وی افزود: داروخانه هایی که شکایت مردمی داشته اند نیز خارج از این بازدیدها به صورت محسوس و غیرمحسوس به طرق گوناگون بازرسی و نظارت می شوند.مدیر نظارت بر دارو و مخدر دانشگاه علوم پزشکی مشهد از مردم خواست تا در صورت مشاهده تخلف در داروخانه ها مراتب را به سامانه 149 و شماره تلفن 8763914 اطلاع دهند.

*ضعف در اطلاع رسانی پیرامون پیشگیری و درمان چاقیدبیر انجمن پیشگیری و درمان چاقی نیز معتقد است هم اکنون ضعفهای زیادی در مورد اطلاع رسانی در خصوص پیشگیری و درمان چاقی در کشور مشاهده می شود.دکتر هاشمی افزود: با وجود اطلاعاتی که از طریق رسانه ها و صدا و سیما درباره چاقی به مردم داده می شود بسیاری از مردم هنوز از چاقی تلقی صحیحی ندارند و آن را یکی از حالات طبیعی بدن می دانند.وی افزود: چاقی یک بیماری است که زمینه ساز و تشدیدکننده بسیاری از بیماریهای غیرواگیر و ناتوان کننده می باشد.او با بیان اینکه پیشگیری و درمان چاقی مختص به یک تخصص پزشکی نیست گفت: چاقی ارگانهای مختلف بدن را درگیر می کند بنابراین تخصصهای مختلفی چون غدد درون ریز، تغذیه، علوم پایه ، جراحی و کودکان در پیشگیری و درمان آن موثر هستند.دبیر انجمن پیشگیری و درمان چاقی افزود: اقدامات خوبی در کشور در زمینه پیشگیری و درمان چاقی صورت گرفته اما به صورت پراکنده بوده است.وی گفت: در حال تدوین بره راهبردی برای پیشگیری و درمان چاقی در ایران هستیم که مراحل پایانی تدوین را می گذراند.7487/66

اجتماعی

داخلی

دارو

لاغری

عوارض قرص چربی سوز فت برنر

ارتباط با سردبیر [email protected]

خبر گزاری جمهوری اسلامی       پست الکترونیک : [email protected]

© کلیه حقوق این سایت متعلق به خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.

عوارض قرص چربی سوز فت برنر9

9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *