قرص هیدروکسی زین برای چی هست

خواص دارویی و گیاهی

نشان‌گذاری

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است
[[رده:نمادهای
نوشتار]]

هیدروکسی زین چیست؟هیدروکسی زین دارویی ضدحساسیت از گروه آنتی هیستامین های خواب آور می باشد که برای کاهش خارش های پوستی در اثر حساسیت ها استفاده می شود.
ارتباط با ماده ی حساسیت زا، حساسیت های فصلی، نیش حشرات می تواند در بدن انسان منجر به آزادشدن ماده ای شیمیایی به هیستامین گردد. آزادسازی هیستامین در بدن با روز علائمی همچون لکه های قرمزپوستی همراه با خارش،عطسه، آبریزش بینی، التهاب گلو، قرمزی و خارش چشم ها وهمراه می باشد.
هیدروکسی زین با مهارکردن اثر هیستامین ، به کاهش علائم حساسیت خصوصا خارش ناشی از آن کمک می کند.پیش از مصرف هیدروکسی زین با وجود اینکه تهیه ی هیدروکسی زین بدون نسخه ی پزشک از داروخانه امکان پذیر می باشد، اما پیش از تهیه و شروع مصرف آن لازم است به نکات زیر توجه فرمایید:
-در صورت بارداری، اقدام به بارداری و یا شیردهی به پزشک خود اطلاع دهید تا داروی ضدحساسیت مناسب شرایط شما را برایتان تجویز نماید.
-در افراد بالای 65 سال حساسیت به عوارض این دارو می باشد و ممکن است منجر به خواب آوری عمیق در فرد گردد.
-در صورت سابقه ی مشکلات کبدی،کلیوی، قلبی، چشمی (آّب سیاه یا گلوکوم )، مشکلات پروستات یا هرگونه مشکل در دفع ادرار، صرع، مشکلات مزمن تنفسی مانند آسم و برونشیت و سایر موارد حتما پزشک خود را مطلع سازید.
-در صورتی که مبتلا به انسداد روده ی کوچک می باشید (حتی از نوع خفیف)حتما پزشک خود را مطلع سازید.
-از آنجا که این دارو می تواند در عملکرد داروهای دیگر در بدن اختلال ایجادکند لازم است پیش از شروع مصرف لیستی از کلیه ی داروهای مصرفی خوددر اختیار پزشک یا داروسازتان قرار دهید.نحوه ی مصرف هیدروکسی زین -معمولامصرف این دارو بصورت یک مرتبه شب ها پیش از خواب، علائم را کنترل می نماید. با این حال ممکن است این دارو دو تا سه مرتبه در روز با توجه به شدت علائم شما تجویز شود.
-این دارو با غذا تداخل خاصی ندارد و می توان آن را قبل یا بعد از غذا مصرف کرد.
-در صورتی که از فرم خوراکی شربت برای کودکتان استفاده می نمایید، مقدار مصرف دارو و نحوه ی مصرف آن را بطور دقیق از پزشک یا داروساز خود سوال بفرمایید. مقدار مصرفی دارو برای کودکان با توجه به سن و وزن آنها محاسبه می شود.
-در صورت فراموشی یک نوبت مصرف دارو، از مصرف نوبت فراموش شده صرف نظر نمایید و نوبت بعدی را طبق بره مصرف نمایید. به هیچ وجه مقدار دارو در یک نوبت را دوبرابر ننمایید.
-می توانید دارو را تا زمانی که علائم شما بهبود یابد مصرف کنید و پس از بهبودی دارو را قطع نماييد.توصیه های هیدروکسی زین-هیدروکسی زین می تواند خواب آلودگی و گیجی شدیدی در شماایجاد کند. در صورتی که این اتفاق برای شما رخ داد، تا زمانی که اثر دارو از بین نرفته از رانندگی و کارهایی که نیاز به تمرکز و احتیاط بیشتری دارند خودداری کنید .
-مصرف الکل عوارض خواب آوری هیدروکسی زین را تشدید می نماید به همین دلیل از مصرف الکل و فرآورده های الکلی در زمان درمان با این دارو خودداری نمایید .
-در صورتی که قصد انجام عمل جراحی، درمان یا آزمایشات بالینی خاصی (مانند تست آلرژی)را دارید،درمانگر خود را از مصرف این دارو مطلع نمایید زیرا لازم است برای مدتی پیش از انجام این پروسه ها مصرف داروهای ضدحساسیت را قطع نمایید.
-در مدت درمان با این دارو حساسیت بدن شما به نور می شود لذا تاجای ممکن درمعرض نور مستقیم قرار نگیرید و از کرم های ضدآفتاب و عینک آفتابی استفاده نمایید.
-پیش از شروع هر داروی جدید، پزشک یا داروساز خود را در جریان مصرف هیدروکسی زین قرار دهید تااز تداخلات دارویی و بروز عوارض دارویی جلوگیری نمایید.عوارض شایع هیدروکسی زین -احساس سرگیجه و خواب آلودگی و تاری دید
_برای سردرد احتمالی ناشی از مصرف این دارو از داروساز خود درمورد داروی ضد درد مناسب سوال بفرمایید.
_خشکی دهان نیز از علائم مربوط به مصرف این دارو میباشد که با آدامس یا آبنبات فاقد شکر می توان آن را برطرف نمود .
-در مدت درمان با این دارو، ممکن است با مشکل در دفع ادرار مواجه شوید. در این صورت به پزشک خود اطلاع دهید.
-در صورت معده درد و مشکلات گوارشی، با مصرف غذاهای سبک و پرهیز از غذاهای چرب و پرادویه، می توانید این عوارض را کاهش دهید.نگهداری – همه ی داروها خصوصاً داروهای خواب آور،داروهای اعصاب و داروهای با بسته بندی و رنگ جذاب را حتماً دور از دسترس اطفال نگهداری کنید .

شربت یا قرص هیدروکسی زین یکی از داروهای پرکاربرد برای کاهش علائمی مانند آبریزش بینی می باشد. این دارو موجب کاهش هیستامین طبیعی در بدن می شود. این دارو نیز مانند سایر داروهای شیمیایی نباید بدون تجویز پزشک مصرف شود.

هیدروکسی زین یکی از داروهایی است که فعالیت در سیستم اعصاب مرکزی را کاهش می دهد. این دارو به شکل قرص و شربت موجود است. همچنین قرص هیدروکسی زین به عنوان یک آنتی هیستامین عمل می کند و موجب کاهش هیستامین طبیعی در بدن می شود. این مسئله موجب شده است از این دارو برای درمان بسیاری از شرایط خاص استفاده شود. در این مطلب با شربت و قرص این دارو آشنا می شویم.

هیدروکسی زین در بدن دو کار انجام می دهد. اول اینکه موجب کاهش فعالیت سیستم اعصاب مرکزی شده و دوم اینکه موجب کاهش هیستامین شیمیایی طبیعی در بدن می شود. هیستامین ها می توانند موجب بروز علائمی از قبیل عطسه و آبریزش بینی یا ایجاد کهیر بر روی پوست شوند. بنابراین این دارو می تواند در درمان آبریزش بینی موثر باشد. قرص هیدروکسی زین به عنوان داروی درمان اضطراب و تنش مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین برای بیهوشی از این دارو همراه با دیگر داروها استفاده می شود. کنترل حالت تهوع و استفراغ, درمان کهیر یا درماتیت تماسی از دیگر مواد مصرف قرص و شربت هیدروکسی زین می باشد.

در صورت حساسیت به این دارو و یا در دوران بارداری نباید از آن استفاده نمود. همچنین در صورت ابتلا به اختلال تشنج، بیماری کبد یا بیماری کلیوی قبل از مصرف این دارو، پزشک را از بیماری های خود مطلع سازید. مصرف این دارو ممکن است قدرت تفکر و واکنش را مختل و تضعیف سازد. به همین دلیل در صورت مصرف این دارو هنگام رانندگی و یا انجام دیگر فعالیت ها که نیاز به هوشیاری دارد, مراقب باشید. در صورت مشاهده هر یک از عوارض جدی مانند لرزش، گیجی، تشنج یا حرکات بی قرار در چشم، زبان، فک یا گردن مصرف این دارو را قطع و سریعا به پزشک مراجعه کنید.

اگرچه از قرص و شربت هیدروکسی زین در درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شود اما مصرف آن بدون نظر پزشک خطرناک است و ممکن است سلامتی را به خطر اندازد.

منبع : آرگا


اگر می خواهید عمل زیبایی انجام دهید، بخوانید!



موزه پرنس ولز هند یک جاذبه توریستی متفاوت!



با بالون معده لاغر می شویم یا نه؟


برای پاکسازی پوست چرب از این روش های مطمئن استفاده کنید



هیچوقت این جملات را به زبان نیاورید!



با جزیره تماشایی ماک و تام موراکوت آشنا شوید

نشانی شما منتشر نخواهد شد.


دکتر ابوالفضل زارعی، جراح پلاستیک و زیبایی بینی، صورت، پلک


بالون معده با دکتر فرزاد فرامرزی – فوق تخصص گوارش, کبد و آندوسکوپی

“),t.close},t.write(‘

قرص هیدروکسی زین (Hydroxyzine) برای درمان خارش و آلرژی مصرف می شود. خشکی دهان، گیجی و خواب آلودگی از عوارض قرص هیدروکسی زین می باشد. ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بدانید )

افزایش می یابد. به این منظور روزانه کمتر از 8 گرم از این گیاه توصیه می شود. گازهای روده ای و اسهال نیز در برخی افراد گزارش شده است. 2. در صورت حساسیت پوستی به این گیاه، از درمان های موضعی بر روی پوست اجتناب کنید؛ زیرا منجر به التهاب و راش های پوستی می شود. 3. در صورت مصرف طولانی مدت ممکن است، در عرق و ادرار بوی شربت افرا ایجاد شود. مطالعات نشان می دهد افرادی که 56 گرم دانه

ممکن است عرضه گیاهان ناشناس مشکلاتی را ایجاد کند. برخی فعالان این صنف، هم دارو می دهند، هم در درمان دخالت می کنند و از طرفی مواد خود را به صورت فله ای عرضه می کنند که همه برخلاف قانون است. نکته قابل توجه چگونگی مصرف، معرفی گیاهان دارویی و تمایز این داروها از مواد شیمیایی است که باید به مردم آموزش داده شود. نظارت و کنترل بیشتری باید بر عطاری ها وجود داشته باشد تا سلامت جامعه تهدید نشود.

پشتوانه های علمی و پزشکی داروها نه فقط در درمان بیماری ها مؤثر نخواهد بود، بلکه می تواند خطرناک باشد و در بسیاری از موارد در ارتباط با بیماری های حاد و مزمن حتی منجر به مرگ بیمار شود، می افزاید: محققان و کارشناسان پزشکی همواره بیماران را از مصرف خودسرانه دارو ها و درمان بیماری ها بدون مراجعه به پزشک اکیداً پرهیز داده اند، چرا که هرگونه خوددرمانی و از جمله با مراجعه به اینترنت، بسیار خطرناک است و می تواند عوارض جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

زردطلایی درآید. در این حالت زردی پوست نوزاد نیز باید به مرور کم و رنگ پوستش به حالت طبیعی بازگردد. علاوه بر این، استحمام نوزاد در جوشانده گل ختمی و گل بنفشه نیز در دورانی که او مبتلا به زردی است به درمان هر چه سریع تر او کمک می کند. این نکته را جدی بگیرید استفاده از برخی گیاهان دارویی مانند مصرف قرص های شیمیایی ممکن است با عوارضی همراه باشد اما در موارد عوارض این داروهای طبیعی

مانند استرس و تنش های زیاد بر بروز بیماریهای قلبی تاثیر دارد. عبدالهیان تاکید کرد: فشار خون بالا نیز در بین مردم مهدیشهر زیاد شیوع دارد که برای کنترل آن باید دارو مصرف کنند تا دچار بیماری قلبی نشوند. وی گفت: علاوه بر این بیماری ها هر نوع عفونتی هم اگر در بدن باشد، عفونت های دندان خراب، عفونت معده، عفونت ادراری و بیماریهای قلبی را تشدید می کند. پزشک متخصص قلب و

مهم ترین و شایع ترین علل دردهای پشت و گردن در سنین نوجوانی و جوانی استفاده بی رویه از تلفن های همراه است. آزما در پایان خاطرنشان کرد: افرادی که در نواحی ستون فقرات دچار درد شدند و با مصرف مُسکن و استراحت بهبود پیدا نکردند و همچنین دردشان بیش از 2 الی 3 روز به طول انجامید حتما به متخصص مراجعه کنند. نکته دیگر در خصوص انجام ورزش است، انتخاب ورزش مانند مصرف دارو است، مدت و نوع انتخاب ورزش نکته مهمی محسوب می شود چرا که در هر سنی و هر بدنی نمی توان هر ورزشی را توصیه کرد.

شود از دمکرده بابادم استفاده شود. 8 گرم ریشه بابادم را به همراه یک لیتر آب جوش دم کنید. مدت زمان دم کشیدن 2 دقیقه است و بعد از آن روزی سه بار در روز برای درمان جوش های چرکی دمکرده را بنوشید. 5 . اکالیپتوس برای عفونت های مجاری تنفسی اولین پیشنهاد یا گیاهی که اکثر افراد از آن یاد می کنند، برگ اکالیپتوس است که به صورت بخور از آن استفاده می شود. درصورتی که علاوه بر بخور این

&gt مصرف آب به میزان کافی می تواند احساس سوزن سوزن شدن را برطرف کرده و از پارستزی پیشگیری کند. ویپلش گردن هنگامی که سر خود را بیش از اندازه سریع حرکت می دهید، احتمالا شکل گیری درد در ناحیه سر و گردن را تجربه کرده اید. ویپلش زمانی شکل می گیرد که عضلات به کار گرفته شده با شتاب بالا افزایش و کاهش سرعت را تجربه می کند. پارستزی می تواند به صورت مستقیم پس از ویپلش

بازمهندسی جدیدی انجام شود و همانطور که در بره ششم توسعه اولویت به پیشگیری و بهداشت مورد توجه است، در بره هایمان مورد توجه قرار دهیم. وزیر پیشنهادی بهداشت خاطرنشان کرد: به بیان دیگر پرداختن به دارو و درمان و کاهش هزینه های درمانی که علاوه بر سیاست های ملی سلامت، مطالبه مقام معظم رهبری و رییس جمهور نیز بود موجب شد تا در میدان عمل به این بخش توجه شود. البته این توجه به معنای تعطیلی دیگر

های لاپاراسکوپیک و روباتیک، جراحی را بسیار کم ریسک تر کرده اند. بااین حال افرادی که تمایلی به جراحی ندارند، می توانند برای حل کردن سنگ های صفراوی ناشی از کلسترول، 2 تا 4 بار در روز داروی اورسودیول (اکتی گال، اورسو) مصرف کنند. ممکن است چندین سال طول بکشد تا داروها، سنگ های صفراوی را از بین ببرند و اگر درمان قطع شود، ممکن است سنگ های صفراوی دوباره تشکیل شوند. سنگ شکنی با موج ضربه ای، یک

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، پیری روندی اجتناب ناپذیری است، اما با رعایت نکاتی می توان از عوارض پیری زودرس جلوگیری کرد و از سن واقعی خود احساس رضایت بیشتری داشت. ** استفاده از عینک آفتابی حتی افرادی که عینک آفتابی دارند، فقط زمان اندکی در ظهر از آن استفاده می کنند و کودکان نیز خیلی دیر شروع به استفاده از آن می کنند. عادت به استفاده از عینک آفتابی

قرار باشد گزیده کاری کنم، نقش های ویژه را بپذیرم. برای شخصیت نگین ما به ازایی هم داشتید؟ می بینید که نگین قرص مصرف می کند. قبل از این که نقش را بازی کنم، به لحاظ پزشکی تحقیق کردم که آیا امکان دارد فردی به خوردن قرص ضد افسردگی اعتیاد پیدا کند و به یک بیماری رسیدم که به خاطر وسواس، اعتیاد به وجود می آید. من ما به ازایی نداشتم، اما لایه به لایه به این نقش رسیدم و آن را پیدا کردم

برای درمان نزد متخصص مغز و اعصاب و روانپزشک بردم، گفتند هیچ مشکل خاصی ندارد و فقط آرام بخش تجویز کردند که پس از مصرف، هیچ فایده و اثری نداشته و همچنان پسرم با این مشکل مواجه است؛ آیا در طب سنتی درمانی برای این مشکل وجود دارد؟ پاسخ: تیک عصبی در اعضای مختلف بدن، درمان های متفاوتی در طب سنتی دارند؛ برای درمان تیک عصبی صورت نسخه زیر را به مدت 4 تا 6 روز اجرا کنید: استشمام عطرهای

. در حال حاضر سازمان غذا و دارو، خود واردکننده و فروشنده دارو در کشور است که در این صورت امکان فساد وجود دارد. این موارد در کمیسیون بهداشت به مسئولان ذی ربط اطلاع داده شد و آنها قول برخورد دادند. پشت این افراد به چه کسانی گرم است که هیچگونه برخوردی با آنها نمی شود؟ علیرضابیگی اضافه کرد: بسیار علاقه مندم از زبان دکتر قاضی زاده هاشمی بشنوم که نمایندگی انحصاری لنزهای داخل چشم آمریکایی

میلی گرم ( 1 میلی لیتر از سوسپانسیون)، حداکثر تا 5 میلی گرم در روز یا 2-1 قرص چهاربار در یک روز ، بعد از غذا و هنگان خواب و یا بر حسب نیاز بیمار مصرف شود. همچنین برای کودکان نیز به صورت زیر مصرف می شود. نوزادان و کودکان کمتر از 2 سال: 2 میلی گرم، 4 بار در روز و کودکان بین 2-12 سال : 4 میلی گرم، 4 بار در روز قرص جویدنی ضد نفخ سایمتیکون که با دایمتیکون فعال هم شناخته

بوتانیکال اسلیمینگ از داروهای لاغری ماهواره ای هستند که در برخی از قرص های روانگردان وجود داشته و موجبات اختلالات روانی در مصرف کننده را فراهم می آورند . در اطلاعیه روابط عمومی سازمان غذا و دارو تاکید شده که فروشندگان دارو و مکمل های برده با تبلیغات زیاد تلاش می کنند گیاهی بودن یک فراورده را مترادف با عدم وجود عارضه قرار داده و باعث فریب اذهان عمومی شوند . در این مطلب با

چگونه طی این چند سال اخیر عوارض و مشکلات دارویی بیماران تالاسمی به گوش برخی از افراد به ویژه انجمن های صنفی نرسیده یا نخواستند به درد دل بیماران گوش بدهند. در حالیکه در مقطعی به دستور وزیر وقت دستور توقف توزیع دارو داده شد و در مقطعی از زمان و مشکلات تحریم با تلاش های انجمن تالاسمی بیماران به سمت داروهای تولید داخل سوق داده شدند ولی یکباره منبع مواد اولیه شرکت تولیدکننده داخلی بدون اطلاع تغییر

مجلس مورد سوال و استیضاح قرار می گیرد لذا انتظار مجلس از وزیر اقتصاد این بوده که نقش هماهنگی بین سازمان بره و بودجه و بانک مرکزی را ایفا کند و با همکاری این دو نهاد بتواند اقتصاد کشور را به شرایط مطلوب تر هدایت کند. نماینده مردم ارومیه در مجلس افزود: در بره دولت مطالب خوبی بیان شده اما فاقد اهداف کمی است و اگر بره به صورت یک نقشه راه 4 ساله با ذکر شاخص ها بیان شود، می توان به

سلامت یادآور شد: طرح تحول سلامت به واسطه تلاش جهادگران بخش بهداشت و درمان سازمان های وابسته و به پشتوانه امدادهای الهی و حمایت های رهبری و رئیس جمهور و روسای قوای مقننه و قضاییه و همدلی نمایندگان حاصل شد و در بسیاری از موارد اجرای آن کم نظیر و پرونده قابل دفاع برای ارایه به جامعه جهانی است. قاضی زاده هاشمی بیان کرد: در دولت یازدهم گردو غبار کم توجهی از حوزه بهداشت و درمان زدوده شد و دولت

هم جلوگیری می کند. در واقع، عنصر کلیدی فعال در آن کافئین است که به عنوان نوعی محرک شناخته می شود. با این حال، مقدار کافئین موجود در آن به اندازه قهوه نیست ولی آنقدر هست که مانع از خواب آلودگی شود. چای سبز، این ماده شگفت انگیر، همچنین دارای اسید آمینه L-theanine است که قادر به عبور از موانع خونی مغز است. این اسید آمینه خاصیت ضد استرس و اضطراب دارد و در اثر همکاری این اسید آمینه و کافئین عملکرد مغز

، بهتر است که آن را در رژیم روزانه خود قرار دهند. کلم پیچ سرد است یا گرم؟ طبع خانواده کلم گرم است. برای مثال: کلم قمری گرم و تر است. گل کلم، کلم برگ و کلم بروکلی همگی گرم و خشک هستند. کلم سفید و لاغری از رژیمهای مورد علاقه خانمها رژیم کلم است.کسانیکه میخواهند زود لاغر شوند از این رژیم استفاده می کنند: روز 1 میوه به تعداد دلخواه

خالص برای درمان آکنه می توانید آنها را در روغن های روان کننده مانند روغن نارگیل رقیق کنید. برای هر 28 گرم روغن روان کننده از 1 تا 12 قطره روغن طبیعی استفاده کنید. اگر روغنی که استفاده می کنید خیلی تحریک کننده است می توانید از قطرات کمتری استفاده کنید. همچنین قبل از استفاده از آنها روی پوست صورت ابتدا مقداری از آن را روی پوست داخل دستتان که ظریف است امتحان کنید. اگر برایتان مشکلی پیش نیامد می

. بعد 4 روز بیماری *لوکوپلاکی زبان گرفتم که یک طرف زبانم اونطوری بود رفتم پیش متخصص داخلی گفت مال ایدز نیست. 2 ماه بعد به اسرار خودم آزمایش دادم، منفی بود. 3 ماه بعد، منفی بود. 4 ماه بعد، بازم منفی بود. الان دو سال هست که کنار زبانم همش یکم سفید است. بدون درد. آیا دوباره آزمایش بدم؟ *لوکوپلاکی یا سفیدکژنه: ضایعات کلفت شدۀ سفید بر روی غشاهای مخاطی، مانند آستر دهان هستند که به علت

پاسخ جنسی به تحریک شدن (نداشتن حس ناحیه تناسلی) نرسیدن به اوج لذت جنسی(ارگاسم) علل مشکلات جنسی زنان مبتلا به دیابت: اختلالات عصبی جریان خون کمتر به نواحی تناسلی و واژینال تغییرات هورمونی عوارض جانبی داروها سوء استفاده از الکل سیگار کشیدن مسائل روانی مانند اضطراب، افسردگی، استرس عفونت شرایط مربوط به حاملگی یا یائسگی احتمال ابتلا به عفونت در زنان دیابتی: خانم های

، اپل، فیس بوک بین 25 تا 35 سال است. موافق وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: به عنوان یک کارشناس که 22 سال سابقه تجربی در وزارت ارتباطات و 6 سال به عنوان رئیس کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات کمیسیون صنایع و معادن وظیفه خودم می دانم که تحولات صورت گرفته در دوران مدیریت مهندس جهرمی را که موجب جهش بی سابقه در این بخش داشته ایم، اعلام کنم. سبحانی فر گفت: دو همکار عزیز و بزرگوار

معرض ابتلا به نارسایی های قلبی هستند. همچنین مطالعه ی دیگری که در سال 217 صورت گرفت گزارش می دهد مصرف هر نوع داروی ضد التهابی غیراستروئیدی، مانند ایبوپروفن می تواند احتمال سکته ی قلبی را تا 31 درصد افزایش بدهد. جایگزین های بی ضرر برای مسکن های پُر خطر . کمپرس سرد می تواند التهاب و درد ناشی از دلایل گوناگون را، از ضربه به سر گرفته تا پیچ خوردگی قوزک پا، ب میزان قابل توجهی

نداشته است ضمنا موقع خواب، پاهایم از زانو به پایین حالت غش رفتن و مور مور شدن دارند؛ مزاجم هم گرم است. پاسخ: مشکلاتی مثل حرارت کف دست و پا معمولا به دلیل درگیری کبد با اخلاط گرم به وجود می آید ضمن اینکه احتمال وجود خشکی کبد نیز وجود دارد؛ برای درمان این مشکل اقدامات زیر را انجام دهید: مصرف شربت سرکنگبین هر شب یک لیوان نیم ساعت قبل از شام مصرف شربت مصفی خون

پیگیر بیماری دخترکشان نشدند، چراکه یقین داشتند بیماری نیلوفرشان درد بی درمان است و هیچ راه نجاتی برای خلاصی از این لکه سیاه روی صورتش که هر روز هم تیره تر و متورم تر می شد، نیست، اما بیماری دست از سر دختر بر نمی داشت و هر روز یک طرف صورتش را متورم تر می کرد و خود ا به رخ می کشید تا اینکه در 14 سالگی تبدیل به توده ای بزرگ شد و دخترک را برای اولین با راهی اتاق عمل کرد. نیلوفر می

دارو باید بنا به تجویز پزشک مصرف شود و هر دارو زمان مصرف مشخصی دارد. علت این که توصیه می شود برخی داروها با معده پر مصرف شود، این است که از میزان عوارض دارو کاسته شود یا پر بودن معده باعث جذب بهتر دارو شود و دلیل آن که گفته می شود برخی از انواع دارو با شکم خالی خورده شود، این است که بر اثر تداخل با مواد غذایی از قدرت جذب و اثر آن کم نشود. در نتیجه مصرف هر دارویی با شکم خالی جایز نیست.

جایگزین هورمون درمانی عبارتند از: استفاده از ژلهای مرطوب کننده واژن، مصرف قرصهای ضد بارداری، مصرف تستسترون. با وجود درمانهایی که گفته شد ، لیزر واژینال یک روش ایمن و موثر برای درمان خشکی واژن و درد در هنگام نزدیکی است. لیزر واژینال، جایگزین بیخطر برای کسانی است که قبلا شیمیدرمانی یا پرتو درمانی انجام دادهاند و نمیتوانند از روشهای هورمونتراپی استفاده کنند . ثابت شده است که روش

“),t.close},t.write(‘

“),t.close},t.write(‘

“),t.close},t.write(‘

“),t.close},t.write(‘

“),t.close},t.write(‘

“),t.close},t.write(‘

“),t.close},t.write(‘

“),t.close},t.write(‘

“),t.close},t.write(‘

pamuh.com – سایتی جامع برای مطالب علمی ، آموزشی ، پزشکی ، خانواده ، موارد مصرف و عوارض جانبی داروها

فهرست

هیدروکسی زین فعالیت سیستم عصبی بدن را کاهش میدهد . از این دارو به عنوان آنتی هیستامین نیز استفاده می شود . همچنین از هیدروکسی زین hydroxyzine به عنوان نوعی آرامبخش برای کاهش استرس و اضطراب قبل و بعد از عمل جراحی  استفاده می شود .

هیدروکسی زین به صورت کپسول، قرص، شربت و سوسپانسیون موجود است . میزان مصرف و نحوه مصرف هیدروکسی زین hydroxyzine توسط پزشک مشخص می شود و باید از مصرف مقدار یا کمتر خودداری شود . هیدروکسی زین در تداخل با برخی از داروها ، می تواند مشکلات جدی قلبی ایجاد کند . در زمان تجویز این دارو ، تمام داروهایی که در حال مصرف هستید را به پزشک خود گزارش دهید .

بعد از مصرف این دارو از رانندگی و کارهایی که به تمرکز فکری بالا نیاز دارد خودداری کنید . در صورت بروز عوارض جدی مانند : لرز ، تشنج ، گیجی ، حرکات بی اراده چشم ، زبان ، فک و گردن ؛ مصرف دارو را متوقف کرده و به پزشک اطلاع دهید .در صورتی که با مصرف هیدروکسی زین هرگونه علائمی از حساسیت مشاهده کردید سریعا با اورژانس تماس بگیرید . نشانه های آلرژی به هیدروکسی زین hydroxyzine می تواند شامل این موارد باشد : خارش و قرمز شدن چشم ها ، آبریزش بینی ، خشکی دهان و گلو ، تورم زبان و لی ، تنگی نفس و

قبل از تجویز دارو در صورتی که مشکلات زیر را دارید به پزشک اطلاع دهید :

 

در صورتی که باردار هستید و بخصوص در سه ماهه اول و دوم #بارداری نباید از هیدروکسی یزین استفاده کنید . مصرف هیدروکسی زین در دوران بارداری میتواند برای جنین مضر باشد و باعث ایجاد نقص های مادرزادی در نوزاد شود . در زمان مصرف این #دارو ، از روش های مطمئن پیشگیری از بارداری استفاده کنید .

مشخص نیست که آیا این دارو از طریق شیر مادر به نوزاد منتقل می شود یا خیر . در زمان مصرف هیدروکسی زین نباید به نوزاد شیر بدهید .

 

 

در صورتی که مصرف یک وعده از داروی خود را فراموش کرده اید ، به محض یادآوری ؛ داروی خود را مصرف کنید . اگر به زمان مصرف بعدی نزدیک شده اید ، دوز فراموش شده را رها کنید .

در صورتی که به صورت اتفاقی و یا به قصد خودکشی با هیدروکسی زین مقدار زیادی از این دارو مصرف کرده اید سریعا با اورژانس تماس بگیرید . مسمومیت با هیدروکسی یزین می تواند کشنده باشد . خودکشی نمایشی با مصرف زیاد هیدروکسی ایزین روش مناسبی برای جلب توجه نبوده و عوارض جانبی جدی به همراه دارد .

این دارو مانند سایر داروها می تواند عوارض جانبی به همراه داشته باشد . در صورتی که پزشک این دارو را برای شما تجویز کرده است به این دلیل است که فواید این دارو از عوارض احتمالی آن برای شما است . شما ممکن است هیچ کدام از این عوارض را تجربه نکنید و یا چندین عارضه به صورت هم زمان در شما بروز کند .

هیدروکسی زین می تواند با برخی از داروها تداخل ایجاد کند. در زمان تجویز این دارو ، تمام داروهای مصرفی خود را به پزشک اطلاع دهید . مصرف هیدروکسی زین با داروهای خواب آور ، آرامبخش ، مسکن ، شل کننده های عضلات ، داروهای ضدافسردگی ، تشنج و می تواند باعث بروز عوارض جانبی ناخواسته و تداخل دارویی شود .

مصرف هیدروکسی زین با داروهای آنتی بیوتیک ، داروهای ضد اضطراب ، داروهای آریتمی قلب ، داروهای ضدویروس ، داروهای سرطان ، مالاریا و ایدز می تواند باعث بروز مشکلات قلبی جدی شود . همچنین هیدروکسی زین ممکن است با برخی مکمل ها ، مولتی ویتامین ها و داروهای گیاهی تداخل داشته باشد . در این مورد از پزشک خود راهنمایی بگیرید .

برخی از داروهایی که یا هیدروکسی زین تداخل دارند عبارتند از :

 

گلوکوزامین سولفات – عوارض جانبی – موارد مصرف glucosamine

سرترالین – عوارض – تداخل و نحوه مصرف Sertraline زلفت

عوارض داروها و قرص های اعصاب و روان ، ضد افسردگی ، آرامبخش و ضد اضطراب

آسیترتین – عوارض جانبی – تداخل دارویی acitretin

هیدروکسی کلروکین – عوارض جانبی – تداخل دارویی hydroxychloroquine

آسبوتولول – عوارض جانبی – تداخل دارویی acebutolol

آدرس شما نمایش داده نمی شود و محرمانه است.در صورتیکه معتبر و بدون www وارد کنید دیگران میتوانند به شما پاسخ دهند و این پاسخ برای شما خواهد شد.

این و آدرس را برای نظرهای بعدی من ذخیره کن.

مطالب پیشنهادی


فواید و عوارض جانبی مصرف آلوئه ورا

کمبود ید – 1 علامت و نشانه رایج کاهش ید بدن

مهم ترین تداخل بین داروها که گاهی میتواند باعث مرگ شود !


5 داروی گیاهی مفید برای “درمان سرفه


عوارض جانبی و موارد مصرف Aripiprazole – Abilify

اسپری لیدوکائین – عوارض جانبی – موارد مصرف
1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *