عوارض قرص چربی سوز فت برنر

ارسال رایگان محصول

تخفیف ویژه در تکرار خرید

تحویل محصول تهران 2 ساعته و شهرستان 48 ساعته

تماس:936695569 @info shopslim.ir

عوارض قرص چربی سوز فت برنر

این شهروند مشهدی در ادامه گفت: با دریافت پیامکی مبنی بر و تضمینی موضوع را پیگیری کردم، فروشندگان این محصولات نوعی چای را که به گفته آنان شامل 2 نوع داروهای گیاهی است به صورت بسته های تی بگ و با قیمت بالا برایم فرستادند. مدت زمان تجویز این دمنوش دو ماه بود، هر روز آن را مصرف می کردم تا اینکه کم کم متوجه علائم و عوارضی شدم تا اینکه اکنون دکترها تشخیص داده اند بخاطر مصرف ‘دارو’ کبدم دچار اختلال شده است.
به گزارش ایرنا، کارشناسان بهداشت و تغذیه در حالی نسبت به روند رو به رشد چاقی و اضافه وزن در جامعه هشدار می دهند که بطور همزمان نسبت به رواج روشهای غیرعلمی برای مقابله با چاقی نیز ابراز نگرانی می کنند.
‘انجمن پیشگیری و درمان چاقی’ اعلام کرده است که شتاب چاق شدن ایرانیها سرعت گرفته بطوری که میزان چاقی در طول دو سال اخیر بین 2 تا 25 درصد رشد یافته است.
در این میان هر کسی برای لاغر شدن و رسیدن به اندام مناسب راهی را بر می گزیند. عده ای به پزشکان متخصص کنترل وزن مراجعه می کنند، برخی جذب تبلیغات معجزه نمای ماهواره ها و پیامکها شده و عده ای نیز باشگاههای بدنسازی را انتخاب می کنند و برخی رژیمهای خودسرانه و یا اینترنتی را بکار می گیرند.
‘استفاده از داروهای لاغری’ یکی از راهکارهای کاهش وزن در بین متقاضیان تناسب اندام به شمار می رود که امروز به دنبال تبلیغات زیاد ماهواره ای این نوع دارونماها در بین مردم رواج دارد.
این در حالی است که پزشکان هشدار داده اند اگر این داروها بدون تجویز پزشک و خودسرانه استفاده شود عوارض جبران ناپذیر و حتی مرگ را در پی دارد.

* ستون اصلی درمان چاقی رژیم غذایی است
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد شیوع چاقی و اضافه وزن در بین بزرگسالان را 45 درصد ذکر و بیان کرد: هم اکنون 3 درصد کودکان ایرانی اضافه وزن دارند و این زنگ خطری برای سلامت جامعه محسوب می شود.
دکتر ‘عبدالرضا نوروزی’ با تاکید بر اینکه ‘ستون اصلی درمان چاقی رژیم غذایی است’ افزود: استفاده از داروها و فعالیت بدنی ستونهای فرعی درمان را تشکیل می دهند.
وی گفت: هم اینک آشفتگی زیادی را در بازار داروهای مربوط به چاقی و کاهش وزن در کشور شاهد هستیم بطوری که این داروها در باشگاههای بدنسازی، آرایشگاهها و عطاریها توسط افراد غیر متخصص تجویز می شوند.
این متخصص تغذیه تاکید کرد: استفاده از داروهای چاقی حتما باید توسط پزشک تجویز شود زیرا مصرف خودسرانه آن عوارض جبران ناپذیری را بر بدن بر جای خواهد گذاشت.
وی ادامه داد: داروهای درمان چاقی که هم اکنون تبلیغ و ترویج می شوند معجونی از داروهای قوی است که گرچه ظرهرا باعث کاهش وزن می شوند اما عوارض بسیار زیادی را برای فرد در پی دارد.
دکتر نوروزی گفت: اکنون داروهایی به ‘مجیک اسلیم’ در بازار مشاهده می شود که این داروها مخلوطی از داروهای ادرارآور، قرص ‘مت فورمین’ و هورمونهای تیروئیدی است که اشتها را کم می کند و سوخت و ساز بدن را بالا برده و آب بدن را دفع می کند.
وی افزود: استفاده از این داروها برای لاغری به مثابه فردی است که از پرواز خوشش می آید و برای این کار به جای اینکه هواپیما سوار شود خود را از طبقه سوم به پایین پرت کند.
او با اشاره به عوارض داروی چربی سوز ‘فت برنر’ نیز که در یک سال گذشته رواج یافته گفت: این دارو هم اکنون در باشگاههای بدنسازی کاربرد زیادی دارد در حالی که عوارض عصبی بسیار زیاد و حتی مرگ را در پی دارد.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در کشور انگلیس اگر پلیس این دارو را دست فردی مشاهده کند وی را به زندان راهی می کند.
وی در ادامه اظهارداشت: یکسری دارو نیز وجود دارد که به داروهای گیاهی در عطاریها به فروش می رسد مانند ‘چای سینا، چای تیام و قهوه سبز’ و یا های دیگر که اینها در حقیقت داروهای شیمیایی هستند و در لفافه گیاهی عرضه می شوند.
دکتر نوروزی گفت: داروهای چربی سوز و داروهایی که برای کاهش اشتها استفاده می شوند نیز عوارض عصبی و کبدی بر جای می گذارند بطوری که پارسال دو مورد در این زمینه داشتیم که بر اثر نارسایی کبد در بیمارستان بستری شدند و متاسفانه یکی از آنها فوت کرد.
به گفته این متخصص: برخی از داروها نیز تحریک کننده سوخت و ساز بدن می باشنده که جزو مواد مخدر طبقه بندی می شوند لذا عوارض زیادی مثل تپش قلب و سکته قلبی را در پی دارند.
وی با اشاره به اثرات استفاده از داروهایی که در شبکه های ماهواره ها تبلیغ می شوند افزود: به جرات می توان گفت تمام این داروها 1 درصد مضر هستند و عوارض زیادی را بر بدن خواهند گذاشت لذا تبلیغاتی مانند کاهش چاقی در چند جلسه دروغی بیش نیست.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: از سوی دیگر داروهای لاغری مجاز اعم از خارجی و داخلی باید حتما با نظر پزشک تجویز شوند.

* برخی داروهای شیمیایی در پوشش داروی گیاهی عرضه می شوند
یک متخصص طب سنتی نیز می گوید: از طب سنتی کاهش وزن و مقابله با چاقی از طریق کاهش توده عضلانی و کاهش توده چربی در بدن بوسیله رژیم غذایی و برخی از درمانهای طب سنتی امکانپذیر است.
دکتر ‘محمدرضا کریمی’ افزود: بادکش کردن و خوردن نمک قبل از غذا و بعد از غذا، مصرف اسپند، زیره، کاهو و کلم از درمانهای طب سنتی در راستای دفع بلغم و کاهش توده چربی است.
وی گفت: در عطاریها با سه گونه دارو روبرو هستیم، داروهایی که به صورت فله به فروش می رسند مانند زیره که ماهیت آن مشخص است و کاربرد آنها ضرری ندارد.
او ادامه داد: داروهایی هم که در قوطیهای مخصوص با شناسه و کد بهداشتی تولید می شوند ماهیت مشخص دارند اما برخی از داروها که در کپسول قرار داده شده اند محتوی شخص دارند لذا مصرف آنها به هیچوجه توصیه نمی شود.
این متخصص طب سنتی گفت: برخی از این داروها که برای چاقی تجویز می شوند ممکن است چندین داروی شیمیایی را به اسم گیاهی مخلوط کنند که برای بدن ضررهای بسیار دارد.

* داروهای تبلیغ شده در شبکه های ماهواره ای مورد تایید وزارت بهداشت نیست
مدیر نظارت بر دارو و مخدر دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: هیچیک از داروهایی که در شبکه های ماهواره ها تبلیغ می شوند مورد تایید وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو نیست و در مجموع این داروها غیرمجاز محسوب می شوند.
دکتر ‘محمدابراهیم شوشتری’ افزود: بر این اساس داروخانه ها اجازه ندارند داروهایی را که در شبکه ماهواره ای تبلیغ می شوند نظیر داروهای لاغری عرضه کنند لذا با متخلفین در این زمینه برخورد جدی می شود.
وی گفت: داروهای خارجی که در داروخانه ها به فروش می رسد باید هولوگرام سازمان غذا و داروی جمهوری اسلامی ایران را داشته باشد.
مدیر نظارت بر دارو و مخدر دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: داروهای لاغری که در داخل تولید می شوند نیز باید برچسب سازمان غذا و دارو، شماره ساخت و بهره برداری و شماره تولید داشته باشد که آنها نیز با تجویز و نسخه پزشک قابل عرضه به بیماران خواهند بود.
وی تاکید کرد: داروهایی که در شبکه های ماهواره ای تبلیغ می شوند عوارض زیادی برای فرد ایجاد می کنند که نمونه های آن را تاکنون داشته ایم.
دکتر شوشتری با اشاره به نظارت اعمال شده بر داروخانه ها در خراسان رضوی گفت: این نظارت به صورت مستمر انجام می شود بطوری که هر داروخانه در سال چهار بار مورد بازدید قرار می گیرد.
وی افزود: داروخانه هایی که شکایت مردمی داشته اند نیز خارج از این بازدیدها به صورت محسوس و غیرمحسوس به طرق گوناگون بازرسی و نظارت می شوند.
مدیر نظارت بر دارو و مخدر دانشگاه علوم پزشکی مشهد از مردم خواست تا در صورت مشاهده تخلف در داروخانه ها مراتب را به سامانه 149 و شماره تلفن 8763914 اطلاع دهند.

*ضعف در اطلاع رسانی پیرامون پیشگیری و درمان چاقی
دبیر انجمن پیشگیری و درمان چاقی نیز معتقد است هم اکنون ضعفهای زیادی در مورد اطلاع رسانی در خصوص پیشگیری و درمان چاقی در کشور مشاهده می شود.
دکتر هاشمی افزود: با وجود اطلاعاتی که از طریق رسانه ها و صدا و سیما درباره چاقی به مردم داده می شود بسیاری از مردم هنوز از چاقی تلقی صحیحی ندارند و آن را یکی از حالات طبیعی بدن می دانند.
وی افزود: چاقی یک بیماری است که زمینه ساز و تشدیدکننده بسیاری از بیماریهای غیرواگیر و ناتوان کننده می باشد.
او با بیان اینکه پیشگیری و درمان چاقی مختص به یک تخصص پزشکی نیست گفت: چاقی ارگانهای مختلف بدن را درگیر می کند بنابراین تخصصهای مختلفی چون غدد درون ریز، تغذیه، علوم پایه ، جراحی و کودکان در پیشگیری و درمان آن موثر هستند.
دبیر انجمن پیشگیری و درمان چاقی افزود: اقدامات خوبی در کشور در زمینه پیشگیری و درمان چاقی صورت گرفته اما به صورت پراکنده بوده است.
وی گفت: در حال تدوین بره راهبردی برای پیشگیری و درمان چاقی در ایران هستیم که مراحل پایانی تدوین را می گذراند.
7487/66

اجتماعی

داخلی

دارو

لاغری

عوارض قرص چربی سوز فت برنر

ارتباط با سردبیر newsroom@irna.ir

تماس بی واسطه با مسئولین

بالای صفحه

خبر گزاری جمهوری اسلامی       پست الکترونیک : irna@irna.ir

© کلیه حقوق این سایت متعلق به خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.

سبد خرید شما خالی است!

9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *