عوارض قرص چربی سوز hydroxycut

کپسول هیدروکسی کات (Hydroxy cut) یک محصول جدید و فوق العاده قوی برای لاغری و کاهش وزن است که از 7 عنصر مهم تشکیل شده که چربی سوزی را در بدن تحریک می‌ کنند. هیدروکسی کات با فرمول بسیار پیشرفته خود به سرعت بر روی بدن تاثیر گذاشته و با قدرت هرچه تمام تر سعی می کند با حفظ حجم عضله فقط به کاهش حجم چربی ها بپردازد.

کپسول هیدروکسی کات با افزایش متابولیسم و تشدید سوخت و ساز در بدن، از میزان چربی موجود در بدن می کاهد. این مکمل همچنین از ذخیره شدن چربی در بدن نیز جلوگیری می کند. این خاصیت و ویژگی مخصوصا برای کسانی که نمی توانند رژیم غذایی کم چرب را رعایت کنند ، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. کپسول هیدروکسی کات همچنین با تشدید فرایند چربی سوزی و تشدید فرآیند تبدیل چربی به انرژی، بر میزان انرژی موجود در بدن نیز می افزاید. این مکمل تنها به کسانی که در کنار مصرف این مکمل از رژیم غذایی مناسب و تمرینات هوازی مناسب استفاده می کنند ، کمک خواهد کرد.

هیدروکسی کات با توجه به موارد زیر باعث کاهش چربی بدن می شود:


عوارض قرص چربی سوز hydroxycut

مطلالعات علمی و آمار ثابت کرده که به کمک این چربی سوز همراه با یک رژیم غذایی مناسب می توان ماهانه 6 تا 8 کیلو گرم وزن کم کرد .

1. کپسول هیدروکسی کات به ترشح هورمون های چربی سوز در بدن کمک می کند.
2. این مکمل آنزیمی به فسفودی استراز را در بدن مهار کرده که این امر باعث تشدید عمل چربی سوزی می شود.
3. کپسول هیدروکسی کات گیرنده های آلفا را در سلول ها و بافت های چربی بلوکه می کند که این امر باعث فعالیت گیرنده های بتا در بدن میشود و این امر روند چربی سوزی را تشدید می کند.
4. کپسول هیدروکسی کات آنزیمی به کاتکول متیل ترانسفراز را در بدن مهار می کند این امر باعث تشدید هورمون های چربی سوز در بدن می شود و چربی سوزی در بدن می شود.

1- دانه درخت جوز: بهبود فعالیت سیستم گوارشی
2- گیاه مریم گلی: باعث کاهش قند خون می‌شود
3- کافئین: تولید حرارت، افزایش نیرو، افزایش تمرکز
4- قهوه سبز: کاهش وزن و جلوگیری از اشتها
5- چای سبز: کاهش اشتها و منبع خوبی از پلی فنول‌ها
6- جلبک قهوه‌ای: غنی از فیبر برای کنترل وزن و بهبود دستگاه گوارشی
7- کتون تمشک: محرک تولید گرما در بدن

موادی که در بدن باعث تولید حرارت و گرمازایی می شوند را ترموژن می ند. گرم شدن بدن باعث می شود چربی ها برای خارج شدن از سلول های چربی سماجت نشان ندهند. چربی های بدن همانند دیگر چربی ها در دمای بالا سفتی خود را از دست می دهند و به راحتی به نیاز بدن برای سوزانده شدن پاسخ مثبت می دهند. تاثیر ترموژن ها و عملکرد محرک ها که باعث افزایش استفاده بدن از چربی ها برای تامین انرژی می شوند به کمک هم باعث سوزاندن حجم زیادی از چربی ها می شوند که در حالت عادی به هیچ عنوان بدن توانایی آن را ندارد.


با ارزیابی بدن خود 1 عدد کپسول را 2 بار در طول روز 3 تا 6 دقیقه قبل از دو تا از بزرگترین وعده های غذایی مانند (صبحانه یا شام) استفاده نمایید.

توجه : هر 2 کپسول هیدروکسی کات شامل 27 میلی گرم کافئین می باشد بنابراین استفاده این چربی سوز برای افراد حساس به قهوه و کافئین برای جلوگیری از بروز مشکلاتی مانند بی قراری ، عصبی بودن ، لرزش ، سردرد ، اضطراب ، تپش قلب ، افزایش ضربان قلب و یا مشکلات در خواب توصیه نمی شود .

** هشدار و توجه جدی **
این مطلب با توجه به توضیحات سازنده و صرفا جهت اطلاع بازنشر شده و مجله دلگرم هیچگونه مسئولیتی در قبال ادعاهای سازنده و منبع این مقاله ندارد , برای تهیه هر نوع دارویی ( گیاهی یا غیره ) , ابتدا لازم است صحت مجوز سازمان غذا و دارو را در محصول مربوطه بررسی کنید.



بخوانید:

خواص شگفت انگیز ماست برای کاهش وزن و چربی سوزی

لاغر شوید و چربی سوزی انجام دهید با دویدن.


میوه هایی که به چربی سوزی بدن کمک میکند




گردآوری توسط بخش سلامت


مجله دلگرم

پاسخ به سوالات پزشکی ، مامایی و جنسی شما (توسط پزشک و ماما مجله دلگرم)

 

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

مقالات آموزشی در زمینه فیتنس، سلامتی، فیزیولوژی و تغذیه ورزشی

هر چیزی میخواهید میتوانید بنویسید

بارداری باعث تغییرات زیادی در بدن زن، از جمله افزایش وزن و تغییرات هورمونی می‌شود که می تواند انرژی، خلق و خو و اشتها را تحت تاثیر قرار دهد و خبر خوب این است که ورزش پیاده روی می تواند

یکی از آهنگ های فوق العاده عالی برای بدنسازی و ورزش های سریع است این اهنگ دارای میکس بسیار عالی است. برای دانلود بر روی دکمه زیر کلیک کنید.    دانلود کنید

تمرینات با شدت زیاد (HIIT)   تمرینات با شدت زیاد(HIIT) به دلیل آنکه در دوره‌های کوتاه‌تر نتایج بهتر و مزایای بیشتری فراهم می‌آورند به‌شدت محبوبیت پیدا کرده است. با توجه به بره‌های شلوغ جای تعجب نیست که بسیاری از افراد در حال

عوارض قرص چربی سوز hydroxycut

اسکات از جلو(اسکات با هالتر) به‌سادگی با یک هالتر روی شانه‌ها از جلو ، به‌جای بالا  و پشت، انجام می‌شود. اسکات از جلو عضلات  چهار سر ران، همسترینگ، دوقلو، ماهیچه‌های خلفی لگن را درگیر می‌کند. اسکات از جلو یکی از

آتروفی عضلانی  یک اصطلاح پزشکی است که به عنوان کاهش توده عضلانی تعریف می‌شود. معمولاً دو نوع آتروفي عضله وجود دارد. آتروفي ناشی از کم‌تحرکی و آتروفي نوروژنيک. هر دو ظاهر مشابه‌اند، اما اختلاف قابل‌توجهی در علت کاهش توده عضلانی

به نظر می رسه، این روزها هرکسی یک “بره رژیمی جادویی دارد! هالیوود از رژیم گرسنگی متناوب حمایت می‌کند، در ورزش‌های کراس فیت از رژیم‌های کتوژنیک پیروی میشه و احتمالاً دوستان شما رژیم پالئو یا وگان دارند. اما واقعاً هیچ‌کدام

یکی از بزرگ‌ترین تصورات غلط در مورد وزنه زدن، این است که باعث می‌شود زنان از لحاظ جثه “بزرگ شوند. این حقیقت نیست. از سوی دیگر، بسیاری از زنان که وزنه‌برداری کار می‌کنند، هفته‌ها بعد دمیل های 2/5 کیلوگرمی را

به‌عنوان زنی که 12 سال در عرصه علم ورزش هستم ، یک یا دو مورد مهم را در تمرینات وزنه آموختم، تا زمانی که هدف نهایی یا اصلی کاهش وزن است، بره تمرینات وزنه ضروری است. بیایید واقع‌نگر باشید. حتماً

هدف از خانه ی سلامت و تناسب اندام، ارائه ی آموزش های لازم در زمینه ی تندرستی و آمادگی افراد جامعه است. خیلی از افراد جامعه با موضوع فعالیت ورزشی، تحرک روزانه و آسیب هایی که بی تحرکی به بدن وارد می کند، بیگانه هستند و لازمه ی آگاهی نسبت به این موضوع بغرنج، آموزش است. امروزه بی تحرکی و عدم فعالیت ورزشی یکی از عمده ترین عامل های مرگ و میر در جهان به شمار می آید و همچنین بحث سالمندی که با ابتلا به بیماری های التهابی ارتباط دارد. محور آموزش خانه ی سلامت و تناسب اندام، تجویز فعالیت ورزشی، ویژه ی همه ی اقشار جامعه – اعم از ورزشکار نخبه، تفریحی، غیرفعال- سالمندی و فعالیت ورزشی، تغذیه ورزشی، کنترل وزن و پیشگیری از چاقی، فعالیت ورزشی و کودکان می باشد. تیمی که در خانه ی سلامت و تناسب اندام کار می کنند همه در حوزه ی فیزیولوژی و علوم ورزشی تحصیلات آکادمیک دارند و با در اختیار گذاشتن مطالب روز، شما را به سمت سبک زندگی سالم و ورزشی سوق می دهند و ما از اینکه باشگاه مجازی شما باشیم خوشحالیم.

درمان و عوارض داروها

عوارض قرص چربی سوز hydroxycut

قرص کاهش وزن گرین تیدین حاوی عصاره چای سبز و گیاهان دارویی است که از اضافه‌وزن جلوگیری می‌کنند. معمولاً با افزایش سن، قند خون هم کم‌کم بالا می‌رود، خصوصاً اگر به رژیم غذایی خود توجه کافی نداشته باشیم. وزن به‌مرورزمان بالا رفته و به دنبال آن احتمال بروز دیابت نوع دو هم افزایش می‌یابد. مصرف روزانه پنج فنجان چای سبز می‌تواند از بروز دیابت جلوگیری کند. چای سبز قادر است از عوارض ناشی از دیابت همچون آب‌مروارید و بیماری‌های کلیوی به طرز معجزه‌آسایی جلوگیری کند. به نظر می‌رسد ‌اصلی‌ترین مکانیسم، ‌مهار کردن فعالیت آنزیم آمیلاز بزاق و روده (آنزیم مسئول هضم نشاسته) است. با مهار شدن فعالیت این آنزیم، نشاسته با سرعت بسیار آهسته‌ای می‌شکند و درنتیجه قند خون با سرعت کمی بالا می‌رود. مصرف چای به همراه یک وعده غذایی سرشار از کربوهیدرات منجر به کاهش سرعت رها شدن گلوکز و کاهش جذب آن می‌شود و به این وسیله از ترشح انسولین جلوگیری می‌کند.

قرص گرین تیدین فرآورده‌ای گیاهی است که از 5 میلی‌گرم پودر برگ چای سبز غنی‌شده با عصاره ، استانداردشده بر مبنای 5 میلی‌گرم پلی فنل تام ، 2میلی‌گرم دانه شوید و 2میلی‌گرم دانه زیره سبز تهیه‌شده است .برگ چای سبز (Camellia Sinensis) دارای ترکیبات آنتی‌اکسیدانی بسیار قوی زیر می‌باشد :

در 29 بررسی کلینیکی انجام‌شده بر روی 68242 نفر ، نشان داده‌شده است که مصرف برگ چای سبز دارای اثرات مثبت در سلامت قلب و عروق ، سرطان ، کنترل چاقی و سلامت روده‌ها می‌باشد . با توجه به آزمایش‌ها کلینیکی ارائه‌شده بر روی چای سبز ، قرص گرین تیدین دارای اثرات آنتی‌اکسیدان و ضد سرطان معده ، روده کوچک ، کولون ، پانکراس و سرطان سینه می‌باشد . اثرات آنتی‌اکسیدانی چای سبز شش برابر چای سیاه، و از ویتامین C , E و کاروتنوییدها می‌باشد. مطابق بررسی‌های انجام‌شده خاصیت ضد سرطانی این دارو وابسته به خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد تکثیر سلولی پلی فنل ها ، خصوصاً اپی گالوکاتشین دانسته شده است . پلی فنل ها با بلوکه کردن تشکیل درون‌زایی نیتروزامین و آمین های هتروسیکلیک و هیدروکربن‌های آروماتیک چند حلقه‌ای و نیز کاهش تخریب DNA ، ریسک ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهند . این دارو همچنین باعث ممانعت و درمان اسهال باکتریایی (Clostridial diarrhea) و رشد باکتری‌های مفید در فلور میکروبی روده می‌گردد . در مطالعه بر روی حیوانات ، خواص ضدالتهاب آن در درمان کولیت به اثبات رسیده است . قرص گرین تیدین با داشتن خواص ترموژنیک ( افزایش سوخت و ساز سلولی ) موجب کاهش و کنترل وزن می‌گردد . در یک آزمایش کلینیکی معلوم گردید که با مصرف روزانه 4 نوبت 5 میلی‌گرمی چای سبز بعد از 15 روز 1.7 کیلوگرم و بعد از 3 روز 2.9 کیلوگرم کاهش وزن به همراه کاهش کلسترول تام و تری گلیسیرید ( بدون کاهش (HDL ایجاد می شود . شوید و زیره در درمان نفخ و سوءهاضمه کاربرد دارند و دارای اثرات مدر ،کاهش دهنده وزن ، چربی و قندخون بوده و با وجود خاصیت ضد میکروبی ، بر عفونت‌های میکروبی اندام گوارشی نیز مؤثر می‌باشند .

بزرگسالان : روزی 3 بار، هر بار 1 تا 2 قرص ، با غذا ( ابتدا با دوز کمتر شروع کرده و در صورت نیاز به حداکثر مجاز افزایش دهید ).

قرص های گرین تیدین در دمای کمتر از 3 درجه سانتی‌گراد , دور از نور و رطوبت نگهداری شود.

** هشدار و توجه جدی **این مطلب با توجه به توضیحات سازنده و صرفا جهت اطلاع بازنشر شده و مجله دلگرم هیچگونه مسئولیتی در قبال ادعاهای سازنده و منبع این مقاله ندارد , برای تهیه هر نوع دارویی ( گیاهی یا غیره ) , ابتدا لازم است صحت مجوز سازمان غذا و دارو را در محصول مربوطه بررسی کنید.

پاسخ به سوالات پزشکی ، مامایی و جنسی شما (توسط پزشک و ماما مجله دلگرم)

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

عوارض قرص چربی سوز hydroxycut

سلامت ، درمان بیماری ها ، مقالات پزشکی ، اطلاعات دارویی ، تغذیه ، رژیم درمانی

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

آنتی‌بیوتیک‌ها داروهایی هستند که برای درمان عفونت‌های میکروبی مورد استفاده قرار می‌گیرند و برای تهیه‌ی آنها از داروخانه، به‌همراه داشتن نسخه‌ی پزشک ضروری است. ازجمله عفونت‌های میکروبی رایجی که به کمک آنتی‌بیوتیک‌ها درمان می‌شوند برونشیت، ذات‌ الریه یا سینه پهلو و عفونت‌ مثانه هستند. آنتی‌بیوتیک به کشتن باکتری‌ها یا متوقف کردن رشد آنها کمک می‌کند. آنتی‌بیوتیک‌ها در گروه‌ها و طبقه‌بندی‌های مختلفی جای می‌گیرند که البته تمام آنها عوارضی به‌همراه دارند. عوارض آنتی بیوتیک ها در مردان و زنان مشابه است. برخی از این عوارض نسبت به سایر عوارض رایج‌تر هستند. با ما همراه باشید تا با عوارض آنتی بیوتیک آشنا شوید.

عوارض آنتی بیوتیک متوجه معده و دستگاه گوارش است و منجر به مشکلات زیر می‌شود:

آنتی‌بیوتیک‌هایی مانند سفالوسپورین‌ها، ماکرولیدها، پنی‌سیلین‌ها و فلوروکینولون‌ها نسبت به سایر آنتی‌بیوتیک‌ها مشکلات بیشتری ایجاد می‌کنند.

مصرف آنتی‌بیوتیک‌هایی مانند آموکسی‌سیلین و داکسی‌سایکلین با غذا، امکان وقوع عوارضی چون معده درد را کاهش می‌دهد. البته این رویکرد برای تمام آنتی‌بیوتیک‌ها جواب نمی‌دهد. برخی از انواع آنتی‌بیوتیک‌ها مانند تتراسایکلین باید با معده‌ی خالی مصرف شوند. برای اطمینان از شیوه‌ی مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها، حتما با پزشک معالج خود مشورت بفرمایید.

اسهال خفیف، معمولا بعد از قطع مصرف آنتی‌بیوتیک بهبود می‌یابد، اما اسهال شدید، می‌تواند منجر به موارد زیر بشود:

این علائم به معنای رشد بیش‌ازاندازه‌ی باکتری‌های خطرناک در روده هستند. اگر دچار این موارد شُدید، حتما باید به پزشک مراجعه کنید.

حساسیت پوستی می‌تواند یکی از عوارض آنتی بیوتیک باشد. در هنگام مصرف آنتی‌بیوتیک‌هایی مانند تتراسایکلین، احتمال حساسیت نسبت به نور وجود دارد. با مصرف این آنتی‌بیوتیک ممکن است نور چشم‌تان را بزند یا پوست‌تان در برابر آفتاب حساس و دچار آفتاب سوختگی بشود. این مشکلات با قطع مصرف آنتی‌بیوتیک از بین می‌روند.

برای مقابله با این مشکلات، قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید حتما از بهترین کرم‌های ضدآفتاب مناسب خودتان که در برابر طیف‌های مختلف اشعه‌ی فرابنفش مقاوم هستند، استفاده کنید و تجهیزاتی مانند کلاه، عینک آفتابی و لباس‌های مناسب بپوشید.

تب یکی از عوارض آنتی بیوتیک ها خصوصا بتالاکتام، سفالکسین، مینوسیکلین و سولفویدها و بسیاری از داروهای دیگر است. این مشکل به دلیل واکنش‌های آلرژیک و حساسیت نسبت به یک دارو بروز می‌کند.

اگر در هنگام مصرف آنتی‌بیوتیک دچار تب شُدید، نگران نباشید چون این مسئله خود‌به‌خود حل می‌شود. اما اگر در طول ۲۴ تا ۴۸ ساعت تب‌تان برطرف نشد، باید با مشورت پزشک یا داروساز از داروهای تب‌بُر مانند تیلنول یا مورتین استفاده کنید. این داروها نیازی به نسخه ندارند و می‌توانید آنها را از داروخانه‌ها تهیه بفرمایید.

اگر میزان تب شما بالاتر از ۳۸ درجه سانتی‌گراد است، دچار تحریک و خارش پوست شده‌اید و در نفس کشیدن مشکل دارید، حتما باید به پزشک مراجعه یا اورژانس را خبر کنید.

مصرف آنتی‌بیوتیک‌هایی مانند تتراسایکلین و داکسی‌سایکلین در کودکان در حال رشد می‌تواند عوارضی هم‌چون لکه‌دارشدن همیشگی دندان‌ها برجای بگذارد. این عارضه در کودکان زیر ۸ سال بروز می‌کند. مصرف این آنتی‌بیوتیک‌ها در بانوان باردار نیز نتیجه‌ای مشابه روی دندان‌های کودک‌‌شان خواهد داشت. در صورت امکان بهتر است این افراد درخواست تجویز داروهای جایگزین را از پزشک داشته باشند.

عوارض جدی‌تر آنتی‌بیوتیک‌ها که در ادامه خدمت‌تان معرفی می‌شوند، شیوع کمتری دارند اما درهرحال برخی از افراد آنها را تجربه می‌کنند.

مصرف هرگونه دارویی می‌تواند منجر به ایجاد حساسیت بشود. آنتی‌بیوتیک‌ها نیز در بعضی موارد موجب بروز واکنش‌های آلرژیک در افراد می‌شوند. این عوارض گاهی خفیف‌ و گاهی شدید ظاهر می‌شوند و برای رفع آنها باید به پزشک مراجعه کرد.

عوارض آلرژیک نسبت به برخی از آنتی‌بیوتیک‌ها بلافاصله بعد از مصرف بروز می‌یابند. این عوارض به شکل مشکلات تنفسی، وَرَم زبان و گلو و کهیر خود را نشان می‌دهند. اگر با مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها دچار این مشکلات شدید، حتما به پزشک مراجعه کنید یا سریعا با مرکز فوریت‌های پزشکی تماس بگیرید.

این سندرم یک بیماری نادر در پوست و مخاط بدن است که بر اثر عفونت یا داروهای آلرژی‌زا و درنتیجه‌ی مصرف آنتی‌بیوتیک‌هایی مانند بتا‌لاکتام و سولفامتوکسازول ایجاد می‌شود. SJS یا سندرم استیون-جانسون، در ابتدا علائم آنفولانزا یعنی تب، گلودرد و را از خود نشان می‌دهد، این علائم با مشکلات پوستی مانند تاول ادامه پیدا می‌کنند و پس از آن لایه‌ی بیرونی پوست می‌ریزد. سایر نشانه‌های این سندرم از این قرار هستند:

از عوارض چنین مشکلی نمی‌توان گریخت اما با انجام اقداماتی می‌توان آنها را کاهش داد. داشتن سابقه‌ی این سندرم در خانواده، تجربه‌ی آن در گذشته و سیستم ایمنی ضعیف بدن می‌تواند خطر ابتلا به SJS را کند.

اگر دچار عوارض ناشی از این سندرم شده‌اید، هرچه سریع‌تر باید به پزشک مراجعه و با مرکز فوریت‌های پزشکی تماس حاصل کنید.

مصرف بعضی از آنتی‌بیوتیک‌ها باعث تغییراتی در خون می‌شود. برای مثال، لِکوپِنی که به معنی کاهش گلبول‌های سفید خون است، می‌تواند منجر به افزایش عفونت‌ها بشود. مشکل دیگر ترومبوسیتوپنی است که به معنی پایین آمدن سطح پلاکت‌های خون است. از اثرات این مشکل می‌توان به خون‌ریزی، کبودی و لخته‌شدن خون اشاره کرد. بتالاکتام و سولفامتوکسازول‌ از سایر انواع آنتی‌بیوتیک‌ها موجب واکنش‌های خونی در بدن می‌شوند.

این عوارض قابل پیشگیری نیستند و افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، در معرض خطر هستند. اگر دچار ضعف سیستم ایمنی هستید، قبل از مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها، حتما با پزشک‌تان مشورت کنید.

اگر عفونت جدیدی در بدن‌تان ظاهر شد، حتما با پزشک صحبت کنید. در صورت مشاهده‌ی موارد زیر نیز سریعا با مرکز فوریت‌های پزشکی تماس بگیرید:

در برخی موارد نادر، مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها باعث بروز مشکلات قلبی مانند فشار خون پایین یا ضربان نظم قلب می‌شود. آنتی‌بیوتیک‌های فلوروکینولون مانند سیپروفلوکساسین یا اریترومایسین موجب چنین مشکلاتی می‌شوند. تربینافین (ضدقارچ) نیز می‌تواند چنین عوارضی داشته باشد.

اگر دچار مشکلات قلبی هستید، حتما قبل از مصرف هرگونه آنتی‌‌بیوتیک این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید.

اگر با مصرف این داروها، مشکل قلبی پیدا کرده‌اید یا مشکل‌تان وخیم‌تر شده است، حتما به پزشک مراجعه کنید. مشکلات تنفسی و اختلال در ریتم ضربان قلب مشکلاتی هستند که باید با پزشک مطرح بشوند. درصورتی‌که این عوارض شدید باشند، باید با مرکز فوریت‌های پزشکی تماس بگیرید.

تندونیتیز به التهاب یا سوزش تاندون گفته می‌شود. تاندون‌ها رشته‌های ضخیمی هستند که استخوان‌ها را به ماهیچه‌ها وصل می‌کنند و در تمام نقاط بدن وجود دارند.

آنتی‌بیوتیک‌هایی مانند سیپروفلوکساسین می‌توانند موجب تندونیتیز یا پارگی تاندون‌ها بشوند. در هنگام پارگی تاندون‌ها نیز تندونیتیز رخ می‌دهد. همه‌ی افراد در هنگام مصرف آنتی‌بیوتیک‌های ‌برده در معرض خطر پارگی تاندون‌ها هستند به‌ویژه کسانی‌ که:

این افراد قبل از تجویز دارو، باید پزشک را از وضعیت خود آگاه کنند تا داروی مناسب برای‌‌شان تجویز شود.

اگر با مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها درد تاندون‌هایتان شد، باید حتما به پزشک یا اورژانس مراجعه کنید.

اگرچه معمولا آنتی‌بیوتیک‌ها منجر به تشنج نمی‌شوند اما به‌هرحال گاهی این اتفاق می‌افتد. تشنج با مصرف سیپروفلوکساسین، ایمی‌پنم و آنتی‌بیوتیک‌های سفالوسپورین مانند سفکسیم و سفالکسین به‌وقوع می‌پیوندد.

اگر سابقه‌ی صرع یا تشنج دارید، قبل از مصرف آنتی‌بیوتیک باید پزشک خود را در جریان بگذارید. در این صورت پزشک معالج داروی مناسبی برای‌تان تجویز می‌کند که با داروهای تشنج‌تان تداخل دارویی ندارد. اگر با مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها دچار تشنج می‌شوید یا وضعیت‌تان بدتر می‌شود، باید حتما به پزشک مراجعه کنید.

درصورتی‌که پزشک برای‌تان آنتی‌بیوتیک تجویز کرده است، بهتر است سؤالات زیر را از او بپرسید:

به یاد داشته باشید آنتی‌بیوتیک‌ها تأثیری در درمان عفونت‌های ویروسی ندارند. خاصیت درمانی این داروها تنها مربوط به عفونت‌های میکروبی است و در مواردی مانند سرماخوردگی عادی، آبریزش بینی، سرفه‌ها و بعضی از انواع رایج برونشیت، گلودرد و آنفولانزا فاقد اثرگذاری هستند.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

.(‘’)[] .(‘’).type ‘text/’ ‘’.src + ‘?v’ . + ‘’ + ‘’ + ‘’

.(‘’)[] .(‘’).type ‘text/’ .src + ‘?v’ . + ‘’ + ‘’ + ‘’

.(“)[] .(“).type “text/..src “

خواص گزنه؛ ۱۶ خاصیت گیاه گزنه که سرشار از ویتامین D است

قهوه گانودرما؛ با خواص و عوارض جانبی آن آشنا شوید

چطور مهارت‌هایی را که برای موفقیت نیاز داریم،‌ شناسایی کنیم؟

درمان یبوست با روغن زیتون و نکاتی که باید حتما بدانید

از بین بردن موریانه؛ اقدامات ساده و سریع برای دفع موریانه

چطور در تعطیلات عید، از ماندن در خانه لذت ببریم؟

ماساژ گردن؛‌ دو روش صحیح و اصولی برای ماساژ گردن

بهترین فیلم های ۲۰۱۷ که در ذهن شما ماندگار خواهند شد

بیشترین فالوور در اینستاگرام در سال ۲۰۱۸ به کدام سلبریتی‌ها اختصاص

معروف ترین آشپزهای جهان که در حرفه‌ خود بهترین هستند

محبوب‌ ترین نژاد گربه؛ ۱۰ گربه پرطرفدار در سراسر دنیا

ثروتمندترین سلبریتی های جهان و میزان دارایی خالص آنها

ایران مزاج – آموزش مزاج شناسی – آموزش طب سنتی اسلامی به زبان ساده

سال گذشته یک گفتگوی ساده و جذاب بین یک پزشک و بیمار مطالعه کردم که مدت زیادی باعث درگیری فکرم شد.

این داستان مربوط به آنتی بیوتیک هاست و پیشنهاد می کنم حتما آن را مطالعه کنید.

در پایان داستان هم چند نکته را خدمت شما خواهم گفت که خودتان باید قضاوت کنید به این نوع داروها نیاز داریم یا خیر

“ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻫﯽ ﺍﻡ ﺑﻪ ﻣﻄﺐ ﺁﻣﺪ، ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﺍﺵ ﺭﺍ ﺗﻮﺿﯿﺢ ﺩﺍﺩ.

ﭘﺲ ﺍﺯ ﻣﻌﺎﯾﻨﻪ، ﺗﻮﺿﯿﺤﺎﺕ ﻻﺯﻡ ﺭﺍ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﺩﺍﺩﻡ. ﺯﻣﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺩﺍﺷﺘﻢ ﻧﺴﺨﻪ ﺭﺍ ﻣﯽ ﻧﻮﺷﺘﻢ ﭘﺮﺳﯿﺪ:

ﺧﻮﺩﮐﺎﺭﻡ ﺭﺍ ﺭﻭﯼ ﺩﻓﺘﺮﭼﻪ ﺍﻧﺪﺍﺧﺘﻢ؛ ﺁﺭﻧﺠﻢ ﺭﺍ ﺭﻭﯼ ﻣﯿﺰ ﮔﺬﺍﺷﺘﻢ ﻭ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﺩﺳﺘﻢ ﺭﺍ ﺗﮑﯿﻪ ﮔﺎﻩ ﺻﻮﺭﺗﻢ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻡ، ﺑﻪ ﺍﻭ ﺧﯿﺮﻩ ﺷﺪﻡ ﻭ ﺧﻨﺪﯾﺪﻡ؛

ﺧﻨﺪﻩ ﻧﺪﺍﺭﻩ ﺑﺎﯾﺪ ﮔﺮﯾﻪ ﮐﻨﻢ، ﺍﮔﺮ ﻣﯽ ﺧﻨﺪﻡ ﺍﺯ ﺑﯽ ﻋﺎﺭﯼ ﻣﻦ ﺍﺳﺖ .

ﺑﻪ ﺻﻨﺪﻟﯽ ﺗﮑﯿﻪ ﺩﺍﺩﻡ ﻭ ﺁﺭﺍﻡ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﺍﻭﭼﺮﺧﯿﺪﻡ. ﮔﻔﺘﻢ: ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺗﻔﺎﻭﺕ ﻫﺎﯼ ﻣﺎ ﺟﻬﺎﻥ ﺳﻮﻣﯽ ﻫﺎ ﺑﺎ ﮐﺸﻮﺭﻫﺎﯼ ﭘﯿﺸﺮﻓﺘﻪ ﺩﺭ ﻣﻌﻨﯽ ﭼﺮﮎ ﺧﺸﮏ ﮐﻦ ﻭ ﺁﻧﺘﯽ ﺑﯿﻮﺗﯿﮏ ﻧﻬﻔﺘﻪ ﺍﺳﺖ. ﻭ ﻣﺎ ﺳﺎﻝ ﻫﺎﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺳﺎﺩﮔﯽ ﺍﺯ ﮐﻨﺎﺭ ﺁﻥ ﻋﺒﻮﺭ ﻣﯽ ﮐﻨﯿﻢ.

ﺩﺭ ﺍﻭﺍﻥ ﻭﺭﻭﺩ ﺍﯾﻦ ﺩﺍﺭﻭ ﺑﻪ ﺍﯾﺮﺍﻥ، ﺑﻪ ﭼﺮﮎ ﺧﺸﮏ ﮐﻦ ﺗﺮﺟﻤﻪ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﮐﻨﻮﻥ ﺣﺘﯽ ﺷﻤﺎ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺯﺑﺎﻥ ﺍﻧﮕﻠﯿﺴﯽ ﻣﺴﻠﻂ ﻫﺴﺘﯿﺪ، ﻫﺮﮔﺰ ﺑﻪ ﺗﺮﺟﻤﻪ ﯼ ﺁﻧﺘﯽ ﺑﯿﻮﺗﯿﮏ ﻓﮑﺮ ﻧﮑﺮﺩﻩ ﺍﯾﺪ.

ﺍﮐﻨﻮﻥ ﺍﺯ ﺷﻤا ﺧﻮﺍﻫﺶ ﻣﯽ ﮐﻨﻢ ﺁﻧﺘﯽ ﺑﯿﻮﺗﯿﮏ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻓﺎﺭﺳﯽ ﺭﻭﺍﻥ ﺗﺮﺟﻤﻪ ﮐﻨﯿﺪ.

ﺁﻫﺴﺘﻪ ﺯﻣﺰﻣﻪ ﮐﺮﺩ: ﺁﻧﺘﯽ ﯾﻌﻨﯽ ﺿﺪ. ﺑﯿﻮ ﯾﻌﻨﯽ !؟

ﻧﺎﮔﻬﺎﻥ ﺟﺎﯼ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺭﻭﯼ ﺻﻨﺪﻟﯽ ﻋﻮﺽ ﮐﺮﺩ ﻭ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﺑﺎ ﺩﺳﺘﻬﺎﯾﺶ ﺩﻭﻃﺮﻑ ﺻﻨﺪﻟﯽ ﺭﺍ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺑﻮﺩ، ﺳﻔﺖ ﺗﺮ ﻧﺸﺴﺖ ﻭ ﮔﻔﺖ:

ﮔﻔﺘﻢ ﺍﯾﻦ ﺗﺮﺟﻤﻪ ﮐﻠﻤﻪ ﺑﻪ ﮐﻠﻤﻪ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ. ﺗﺮﺟﻤﻪ ﯼ ﺭﻭﺍﻥ ﺁﻥ ﭼﻪ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ؟

ﺗﻔﺎﻭﺕ ﺑﯿﻦ ﭼﺮﮎ ﺧﺸﮏ ﮐﻦ ﺗﺎ ﮐﺸﻨﺪﻩ ﭼﻘﺪﺭ ﺍﺳﺖ؟

ﻣﺎﻫﯿﺖ ﺍﯾﻦ ﺩﺍﺭﻭ ﺩﺭ ﺍﯾﻨﺠﺎ ﻭ ﺁﻧﺠﺎ ﯾﮑﯽ ﺍﺳﺖ. ﻭﻟﯽ ﺩﺭ ﺁﻧﺠﺎ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺁﻧﺘﯽ ﺑﯿﻮﺗﯿﮏ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﯼ ﮐﺸﻨﺪﻩ ﻧﺎﻡ ﻧﻬﺎﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﺗﺎ ﺑﺎﺭ ﺭﻭﺍﻧﯽ ﺁﻥ ﻧﺎﻡ ﻣﻮﺟﺐ ﺷﻮﺩ ﮐﻪ:

١ – ﺑﯿﻤﺎﺭ ﻫﺮﮔﺰ ﺟﺮﺍﺕ ﻧﮑﻨﺪ ﻣﺴﺘﻘﯿﻤﺎ ﺑﻪ ﺩﺍﺭﻭﺧﺎﻧﻪ ﻣﺮﺍﺟﻌﻪ ﮐﻨﺪ ﻭ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﺧﻮﺩ ﯾﺎ ﻓﺮﺯﻧﺪﺵ ﺑﺨﺮﺩ.

٢ – ﭘﺰﺷﮏ ﻫﻢ ﺑﻪ ﺧﻮﺩﺵ ﺍﺟﺎﺯﻩ ﻧﺪﻫﺪ ﺑﯽ ﺩﻟﯿﻞ ﺑﺮﺍﯼ ﺑﯿﻤﺎﺭ ﺑﻨﻮﯾﺴﺪ، ﭼﺮﺍ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﺑﻨﻮﯾﺴﺪ ﻭ ﺩﻟﯿﻞ ﻧﯿﺎﻭﺭﺩ ﺑﯿﻤﺎﺭ ﻫﺮﮔﺰ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﮐﺮﺩ.

ﺍﻣﺎ ﺩﺭ ﮐﺸﻮﺭ ﻣﺎ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﯼ ﭼﺮﮎ ﺧﺸﮏ ﮐﻦ ﺍﺳﺖ.

ﺳﻮﺩ ﺧﻮﺭﺩﻥ ﺍﯾﻦ ﺩﺍﺭﻭ، ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺍﺯ ﺿﺮﺭ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ. ﺯﯾﺮﺍ ﺍﮔﺮ ﺣﺘﯽ ﯾﮏ ﺩﺭﺻﺪ ﺍﺣﺘﻤﺎﻝ ﻋﻔﻮﻧﯽ ﺑﻮﺩﻥ ﺑﺎﺷﺪ، ﺍﯾﻦ ﺩﺍﺭﻭ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺑﯿﻦ ﻣﯽ ﺑﺮﺩ ﻭ ﮐﺎﺭﯼ ﺑﻪ ﺧﻮﺩﻡ ﻧﺪﺍﺭﺩ.

ﭼﻬﺮﻩ ﺍﺵ ﻧﺸﺎﻥ ﻣﯽ ﺩﺍﺩ ﺑﺪﺟﻮﺭﯼ ﻋﺼﺒﯽ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﯾﻦ ﺻﺤﺒﺖ ﻫﺎ ﻣﻮﺟﺐ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩ ﺑﻪ ﺧﯿﻠﯽ ﭼﯿﺰﻫﺎﯼ ﺩﯾﮕﺮ ﻓﮑﺮ ﮐﻨﺪ.

ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺩﺍﺩﻡ، ﺟﺎﻟﺐ ﺍﺳﺖ ﺑﯿﺸﺘﺮﯾﻦ ﺁﺳﯿﺐ ﺭﺍ ﻣﺮﺩﻡ ﮐﻪ ﻣﺼﺮﻑ ﮐﻨﻨﺪﻩ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻣﯽ ﺑﯿﻨﻨﺪ، ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﺑﯽ ﮔﻨﺎﻩ ﺗﺮﯾﻦ ﺁﺩﻡ ﻫﺎ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺯﻣﯿﻨﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﻣﺮﺩﻡ ﻫﺴﺘﻨﺪ.

ﭼﺮﺍ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺑﺪﻭ ﻭﺭﻭﺩ ﺍﯾﻦ ﺩﺍﺭﻭ ﮐﻪ ﺳﺎﺯﻧﺪﮔﺎﻥ ﺁﻥ، ﻧﺎﻡ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺁﻧﺘﯽ ﺑﯿﻮﺗﯿﮏ ﻧﻬﺎﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ، ﺩﺭ ﮐﺸﻮﺭ ﻣﺎ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ ﭼﺮﮎ ﺧﺸﮏ ﮐﻦ ﺗﺮﺟﻤﻪ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ.

ﺍﯾﻦ ﺗﺮﺟﻤﻪ ﺣﺘﯽ ﺑﻪ ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺯﺑﺎﻥ ﺍﻧﮕﻠﯿﺴﯽ ﻫﻢ ﺗﺴﻠﻂ ﺩﺍﺭﺩ، ﺍﺟﺎﺯﻩ ﯼ ﻓﮑﺮ ﮐﺮﺩﻥ ﻧﻤﯽ ﺩﻫﺪ، ﺗﺎ ﭼﻪ ﺭﺳﺪ ﺑﻪ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺍﻧﮕﻠﯿﺴﯽ ﭼﯿﺰﯼ ﻧﺪﺍﻧﻨﺪ.

درست است که ترجمه آنتی بیوتیک درست نیست ولی همین کلمه هم جای حرف دارد.

اگر به واژه چرک خشک کن دقت کنیم، می بینیم که چرک یا عفونت را خشک میکند.

شخصی که بخاطر جوش یا زخم یا خلط سینه یا عفونت بدن از این داروها استفاده کند موقتا به نتیجه خواهد رسید

چرک و عفونتی که خشک شده است، بعدا به شکلی بدتر و یا نوع دیگری برمیگردد زیرا خشک شده اما دفع نشده است.

این ماده ی خشک در بدن می تواند مجددا رطوبت گرفته و تبدیل به چرک شود و خود را در سینه یا سینوس ها یا مناطق دیگر بدن نشان دهد.

[box typeinfo align class width]و استفاده از این داروها باعث رفع علت بیماری نمی شود.[/box]

شخصی دارای عفونت شصت پا بود و طبق نسخه پزشک، به مقدار زیادی کپسول آموکسی سیلین استفاده می کرد.

خب مدتی خوب بود ولی به محض قطع کردن داروها مجددا دچار عفونت می شد.

این ماجرا چند ماه با نسخه های مختلف ادامه داشت ولی هیچ وقت بهبودی کاملی در کار نبود.

نهایتا متوجه شدیم که مقداری از ناخن شصت پای فرد داخل گوشت رفته و به این علت دچار چرک و عفونت می شود.

در آخر با یک کار فیزیکی کوچک روی ناخن پا برای همیشه از این درد نجات یافت.

متوجه شدید که باید علت بیماری ها را برطرف کرد نه اینکه از دارو استفاده کنیم.

پس خوردن آنتی بیوتیک ها برای سینوزیت و جوش و زخم و غیره کار درستی نیست.

[box typeinfo align class width]مطالعه کنید: مراحل درمان[/box]

و همه می دانیم که مصرف این داروها زیاد بوده و منجر به مقاومت میکروب ها شده است.

راه آن استفاده از داروهای متنوع و قوی تر بوده که هم گران تر هستند و هم با عوارض بیشتر

یک بررسی شخصی داشتیم درباره عوارض آنتی بیوتیک ها در کتاب هایی که توسط خود پزشکان نوشته شده است.

اسهال – تهوع – یبوست – بیماری های خونی و کلیوی – سردرد – حساسیت های پوستی

این ها مواردی هستند که اولا متوجه آن شده اند و دوما اطلاع رسانی شده است.

یعنی عوارضی هستند که فعلا شناسایی نشده. و پزشکان همه چیز را در کتاب نمی نویسند.

این موارد را فقط معرفی می کنیم. جای توضیح مفصل و نحوه مصرف آن ها در اینجا نیست.

بعضی دارای اثربخشی بسیار بالا و سریع و بعضی کم هستند.

پونه – نعنا – اسفند – عنبرنسا – شلغم – آویشن – مرزنگوش

کندر – خاکشیر – عسل – سیب – نمک – سیر – پیاز – اکالیپتوس

توصیه می کنم سر خود از داروهای شیمیایی و گیاهی استفاده نکنید.

ببخشید، تو متن اشاره نکدید که کدوم اثرش و سریعتر و‌ کدوم کمتر و کندتر هستش

سلام. باتشکر از مطالب عالیتون. من عفونت گوش دارم و خوردن چرک خشک کن«فارینات»(اسمش شاید بچیز دیگست!)که پزشک داده بود رو قطع کردم:((عوارض وحشتناکی داشت. یبوست شدید،تهوع،گیجی و سردرد ووووو. خب شروعشم بکنم دیگ باکتری مقاومچیکارکنم؟؟فقط قطره ریختن کافیه؟؟(دکسون و کلرامفنیکل)..یسره پونه نعناع بخورم؟؟:(((لطفاکمکم کنید. ده روزه ساکشن گوش انجام دادموگرنه پر از عفونت بودبااین روال دوباره باکتریا تکثیر میشن و پر میشهلطفاکمکم کنید. خیلی ممنونم

سلام خدا قوت تا زمان مراجعه به طبیب، هر شب چند قطره عسل در گوشتان بریزید

باسلام مجدد خدمت شما. ببخشید ولی گوشم پر نمیشه؟!یجور بدتر کر نمیشم؟!چون عسل غلیظهچجوری در بیاد؟و تازه عسل واقعی کم میشه پیدا کردببخشید راه دیگه ای هست؟دود کردن عنبرنسا چطور؟چندشبه چرک گوشم برگشته مثل چشمه ای ک از دل زمین میجوشه!با تشکر فراوان

سلام نگران عسل نباشید. همین عسل های بازار هم خوب هستند که در یک مقاله جداگانه توضیح داده شده دود عنبرنسا هم عالیست.

من سه سال بود از چرک خشک های قوی استفاده میکردم والان نزدیک ۶ماهه دیگه استفاده نمیکنم میخواستم بدونم عوارضش تا آخر باقی میمونه یا کم کم عوارض از بین میرود از سفالکسین وتتراسایکلین برای جوش هام استفاده میکردم

بعضی از عوارض خود به خود از بین رفته و بعضی با کمک داروها و کارهایی مانند حجامت

سلام و درود خدا بر آقای موذن ممنونم بابت مطالب مفیدتون

  آنتی بیوتیک ها (یا در اصطلاح عموم چرک خشک کن ها) در بین داروهای امروزی، بیشترین داروهای تجویزی هستند. آنتی بیوتیکها از طریق کشتن میکروبها یا توقف تکثیر آنها با عوامل بیماریزا مقابله میکنند. پنی سیلین ، اولین آنتی بیوتیکی بود که بطور تصادفی از محیط کشت کپک کشف شد. امروزه متجاوز از 1 آنتی بیوتیک مختلف وجود دارد که پزشک برای درمان ناراحتی های کوچک تا عفونت های تهدیدکننده حیات از آنها استفاده میکند، ولیکن اگر نابجا مصرف شوند بسیار خطرناک خواهند بود. با شناخت اهمیت مصرف بجا و نابجای آنتی بیوتیکها، شما می توانید به سلامتی خود وخانواده خود کمک کنید.

  هرچند برخی آنتی بیوتیکها علیه انواع گسترده ای از عفونتها مؤثر هستند ولی مهم است که بدانیم هر آنتی بیوتیکی تمام عفونتها را نمیتواند درمان کند و نیز آنها فقط علیه عفونتهایی بکار میروند که توسط باکتریها ٬ قارچ ها و انگل های بیماریزا بوجود آمده باشند و علیه بیماریهای ویروسی مثل سرماخوردگی و آنفولانزا تاثیری ندارند. بهترین کاری که شما میتوانید در این مواقع انجام دهید این است که اجازه دهید سرماخوردگی و آنفولانزا، دوره خود را که گاهاً 2 هفته ممکن است طول بکشد ٬ طی کند و فقط علایم راتسکین دهید. اگر بیماری شما طی 2 هفته بدتر شد یا شروع به بهبود نکرد جهت بررسی به پزشک مراجعه کنید.

  بعنوان مثال بیماریهای زیر در اکثر موارد علت ویروسی دارند:

  – سرماخوردگی (گرفتگی بینی ٬ گلودرد ٬ عطسه ٬ سرفه ٬ سردرد)

  – آنفولانزا (تب ٬ لرز ٬ بدن درد ٬ سردرد ٬ گلودرد ٬ سرفه خشک)

  – برونشیت حاد (سرفه و تب) در بسیاری موارد توسط ویروسها ایجاد میشود.

  – فارنژیت (گلودرد) نیمی از این موارد توسط ویروسها ایجاد میشود.

  و بیماریهای زیر در مواقع علت باکتریایی دارند:

  – عفونتهای گوش – آنتی بیوتیکها بر و نه کل عفونتهای گوش موثر هستند.

  – عفونتهای شدید سینوسها (که 2 هفته یا طول بکشد.)

  تنها پزشک است که میتواند از بین انواع مختلف آنتی بیوتیکها ٬ آنتی بیوتیک مؤثر بر بیماری شما را تشخیص دهد. بعنوان مثال اگر شما عفونت گوش داشته باشید ٬ پزشک تشخیص میدهد که چه نوع از باکتریها اغلب میتواند باعث عفونت گوش شود. اگر عفونتی باشد که بتواند توسط گونه های مختلفی از باکتریها ایجاد شود یا توسط باکتریهایی ایجاد شود که قابل پیش بینی نباشد که به چه آنتی بیوتیکی حساس است ٬ آزمایشگاه نمونه هایی از خون ٬ ادرار یا نسج فرد بیمار را میگیرد و از طریق تکنیک های خاصی مثل رنگ آمیزی یا کشت به تشخیص باکتریهای ایجاد کننده عفونت و یا تعیین حساسیت آنها به آنتی بیوتیکها کمک میکند. عوامل مؤثر دیگر در انتخاب آنتی بیوتیک از طرف پزشک ٬ اطلاع از سابقه حساسیت بیمار به یک آنتی بیوتیک خاص ٬ قیمت دارو ٬ زمانبندی دوز دارو ٬ عوارض عمومی دارو ٬ سن بیمار ٬ بقیه داروهایی که فرد دریافت میکند و محل اکتساب عفونت در جامعه است ٬ مثلاً اینکه آیا بیمار در خانه سالمندان زندگی میکند یا نه ٬ زیرا باکتریهای متفاوتی در این گونه محیط ها میتوانند عامل بیماری باشند.

  استفاده از آنتی بیوتیکها در بیماریهای ویروسی :

  آنتی بیوتیکها از طریق مقابله با عوامل بیماریزا باعث بقای زندگی میشوند ٬ اما بعضی باکتریها آنقدر قوی میشوند که میتوانند مقابل این داروها مقاومت کنند و در نتیجه داروها بخوبی عمل نکنند ، این یعنی مقاومت آنتی بیوتیکی. در این صورت انواع قویتر باکتریها کشته یا متوقف نمیشوند ٬ بلکه می مانند ٬ رشد میکنند و گسترش پیدا میکنند . این بار دیگر باکتریها سخت تر کشته یا متوقف میشوند.

  مقاومت آنتی بیوتیکی یکی از مهمترین معضلات بهداشتی جامعه امروز است. این مساله بطور آشکار باعث خطر برای افرادی میشود که عفونت ساده ای داشته و در صورت درمان تحت نظارت پزشک میتوانستند بخوبی بهبود یابند ٬ اما با مصرف نابجای آنتی بیوتیک در دفعات قبل باعث بی تاثیر شدن این داروها شده اند.

  زمانی که آنتی بیوتیک نتواند تاثیر کند، نتیجه این خواهد بود که :

  – مراجعه متعدد به پزشک یا حضور طولانی در بیمارستان را به دنبال خواهد داشت.

  – چه بسا عفونت های مقاوم منجر به مرگ ایجاد شود.

  فقط خود بیماران تنها کسانی نیستند که از این نتیجه رنج میبرند ٬ بلکه افراد سالم جامعه هم ضربه خواهند خورد. باکتریهای مقاوم بسرعت بین اعضای خانواده ٬ همکلاسی ها و همکاران گسترش خواهد یافت و سلامت افراد جامعه با گونه بیماریزای جدیدی که به سختی و با هزینه زیاد درمان میشود ٬ تهدید خواهد شد.

  گونه هایی از انواع باکتریهایی که به آنتی بیوتیک مقاوم شده اند ٬ شامل انواع ایجاد کننده عفونتهای پوستی ٬ مننژیت ٬ بیماریهای قابل انتقال از راه جنسی و عفونتهای دستگاه تنفسی مثل ذات الریه ونیز فارنژیت یا گلودرد چرکی است.

  استفاده بیش از حد یا نادرست از آنتی بیوتیکها ٬ یعنی مشارکت در گسترش مقامت در باکتریها

  1- در صورت داشتن بیماری ویروسی از پزشک تقاضای آنتی بیوتیک نکنید و پزشک را برای تجویز آنتی بیوتیک تحت فشار قرار ندهید.

  2- دوره درمان را حتی در صورت بهبودی کامل کنید ٬ در غیر اینصورت باکتری ها بطور کامل از بین نمیروند و باکتریهای باقیمانده باعث عفونت مجدد میشوند که ممکن است این بار مقاوم شده و دیگر به آنتی بیوتیکها جواب ندهند.

  3- داروهای باقیمانده را دور بریزید و برای روز مبادا ذخیره نکنید ٬ زیرا آنتی بیوتیک تجویزی روی همان عفونت بخصوص مؤثر و صرفاً برای شما در آن ایام تجویز شده است.

  4- دارو را در ساعات معین شده توسط پزشک یا داروساز مصرف کنید. آنتی بیوتیک زمانی مؤثر خواهد بود که بطور منظم مصرف شود.

  5- آنتی بیوتیکهای خود را به دیگران پیشنهاد نکنید حتی اگر علایم شما یکسان باشد ٬ زیرا ممکن است برای بیماری آنها مناسب نباشد. دریافت داروی اشتباه ممکن است درمان صحیح را به تاخیر بیندازد و باکتریها در این فاصله تکثیر پیدا کنند.

  6- در مورد نحوه مصرف صحیح آنتی بیوتیکها با پزشک یا داروساز مشاوره کنید. مصرف نادرست آنها میتواند جذب آنها را تحت تاثیر قرار داده و باعث کاهش یا حذف اثر آنها شود.

  7- در صورت فراموش کردن دوز مصرفی یا اشتباه در مصرف ٬ با پزشک یا داروساز مشاوره کنید. 

  زمانی که شما آنتی بیوتیک را بدرستی مصرف کنید ٬ بهترین کار را برای سلامت خود ٬ خانواده و اطرافیان انجام داده اید .

  – برای پیشگیری از عوارض جانبی چه کار میتوان کرد؟

  – بهترین زمان مصرف دارو چیست؟ پس از غذا یا با معده خالی؟

  – آیا آنتی بیوتیک مورد نظر با داروی دیگر مصرفی ما مثل داروی جلوگیری از بارداری تداخل دارد؟

  – آیا در صورت مصرف با داروهای دیگر، غذا یا الکل امکان واکنشهای ناخواسته وجود دارد؟

  – روش آماده سازی پودرهای آنتی بیوتیک را از داروساز سؤال کنید.

  هنگام مراجعه به پزشک او را در جریان مسایل زیر قرار دهید:

  – سایر بیماریهایی که به آن مبتلا می باشید از جمله فاویسم یا کم خونی داسی شکل.

  عمدتاً شامل ناراحتی های ملایم گوارشی ٬ تهوع ٬ اسهال یا مدفوع نرم است. بعضی آنتی بیوتیکها ممکن است باعث حساسیت به نور آفتاب شوند.

  استفراغ ، اسهال آبکی شدید، دردهای شکمی شدید، پلاکهای سفید بر روی زبان ، وجود ترشح یا خارش واژن ( ناحیه تناسلی خانمها)

  بعضی افراد به بعضی گروههای آنتی بیوتیکها (عمدتاً گروه پنی سیلین ها) حساسیت دارند ، در این صورت پزشک در صورت آگاهی، آنتی بیوتیک آن گروه را تجویز نخواهد کرد. علائم حساسیت شامل جوشهای ریز قرمز ، خارش ، کهیر ٬ ورم لب ٬ صورت و زبان و موارد شدیدتر مثل سختی در تنفس و کاهش فشار خون می باشد.

  در خانمها ٬ علاوه بر موارد فوق باید به نکات زیر توجه شود:

  1- ممکن است مصرف آنتی بیوتیک منجر به عفونت قارچی واژن شود ٬ علت این مساله این است که در اثر مصرف این داروها ٬ باکتریهای معمول که در واژن زندگی می کنند ٬ کشته میشوند و در نتیجه قارچ بسرعت رشد میکند. علائم ٬ شامل یکی یا از این حالتهاست: خارش ٬ سوزش ٬ درد در زمان نزدیکی و ترشحات واژن

  2- آنتی بیوتیک ممکن است باعث شود تاثیر قرصهای خوراکی جلوگیری از بارداری کم شود ٬ چه بسا در طول دوره درمان با آنتی بیوتیک استفاده ازروشهای دیگر ضد بارداری لازم باشد که در این موارد باید از داروساز یا پزشک مشاوره بگیرید.

  3 – درخانمهای باردار ٬ بعضی آنتی بیوتیکها میتوانند از جفت عبور کنند و به جنین صدمه برسانند.

  نکات بهداشتی برای پیشگیری نسبی از ابتلا به عفونتها :

  1- دستان خود را به دقت با آب و صابون بشوئید ٬ علی الخصوص قبل از غذا خوردن ٬ بعد از توالت و تماس با مدفوع (مثل تعویض کهنه بچه)

  2- برای جلوگیری از عفونتهای غذایی ٬ میوه و سبزیجات را به دقت بشوئید و گوشت و تخم مرغ را کامل بپزید.

  3- مطمئن باشید که خودتان و فرزندانتان تمام واکسن های لازم را دریافت نموده اید و یادآورهای آن را به موقع تزریق نموده اید.

  4- از تماس نزدیک فرد بیمار با دیگران حتی الامکان پرهیز شود.

بارزترین عارضه جانبی مصرف آنتی‌بیوتیک، اسهال و استفراغ است. تقریبا همه مردم این را می‌دانند. اما بر اساس تحقیقات دانشمندان مشخص شده که ۲۰ درصد از مردم عوارض دیگری نیز از آنتی‌بیوتیک را تجربه می‌کنند که کمتر پزشکی در مورد آنها به بیمار توضیح می‌دهد.

برای اینکه با عوارض جانبی کمتر اعلام شده آنتی‌بیوتیک آشنا شوید از شما دعوت می‌کنیم تا در ادامه این مطلب با روزیاتو همراه باشید.

آنتی‌بیوتیک‌ها محل سکونت باکتری‌ها در بدن ما را تغییر می‌دهند، به همین خاطر بدن به عفونت‌های قارچی حساس می‌شود. ممکن است عفونت در دهان، پوست یا زیر ناخن‌ افراد ظاهر شود.

چه کاری می‌توان برای این موضوع کرد؟ اگر برای مدت طولانی باید آنتی‌بیوتیک مصرف کنید، حتما به همراه آن داروهای ضد قارچ هم بخورید تا اثرات منفی آنتی بیوتیک از بین برود.

تتراسایکلین رنگ دندان‌های کودکان زیر ۸ سال را تغییر می‌دهد. اگر زن بارداری این داروها را مصرف کند، این احتمال وجود دارد که نوزاد با مشکلات مینای دندان مواجه باشد.

چه کاری می‌توان برای این موضوع کرد؟ دانشمندان اخیرا کشف کرده‌اند که آنتی بیوتیک داکسی سایکلین مدرن روی رنگ دندان‌های نوزاد تاثیری ندارد. بنابراین می‌توانید از این دارو استفاده کنید. البته حتما قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

تب ممکن است به دلایل مختلف در بدن ظاهر شود. اما اگر پس از مصرف آنتی بیوتیک تب کردید، یعنی به این دارو حساسیت دارید.

با اینکه این حساسیت ممکن است بعد از مصرف هر آنتی بیوتیکی بروز کند اما β-lactam، سفالکسین، مینوسایکلین و سولفوید از بقیه آلرژیک هستند.

چه کاری می‌توان برای این موضوع کرد؟ تب خود به خود از بین می رود. اما اگر خیلی قوی بود شما باید استفاده آن را قطع کنید و از پزشک بخواهید تا داروی دیگری برایتان تجویز کند.

یکی از خطرناک ترین واکنش های بدن در برابر آنتی بیوتیک، حساسیت است. در چنین مواقعی فرد دچار خارش، ورم پلک ها، لب ها، زبان و حتی تورم گلو می شود که ممکن است به آنافیلاکسی تبدیل شود.

یادتان باشد که حساسیت به یک آنتی بیوتیک به این معنا نیست که به بقیه نمونه های آن نیز حساسیت خواهید داشت.

برخی از آنتی بیوتیک ها همانند تتراسایکلین، فلوروکینولون و سولفون می‌توانند روی حساسیت پوست به اشعه‌های فرابنفش تاثیر بگذارند. اگر برای مدت طولانی در معرض نور خورشید قرار داشته باشید، هنگام مصرف این داروها احتمالا اینکه آفتاب سوختگی تشدید شود، زیاد خواهد بود.

همین آنتی بیوتیک ها همچنین ممکن است در برخی افراد پوسته ایجاد کنند، حتی اگر فرد فقط ۱۵ دقیقه در آفتاب مانده باشد.

چه کاری می‌توان برای این موضوع کرد؟ بهترین کار این است که بین ساعات ۱۰ صبح تا ۲ ظهر زیر نور مستقیم آفتاب قرار نداشته باشید. یا همه جای پوست بدن خود را با لباس بپوشانید.

برخی از آنتی بیوتیک ها ممکن است مشکل قلبی در افراد ایجاد کنند. این داروها اغلب افت فشار خون یا آریتمی (بی نظمی در ضربان قلب)  ایجاد می کنند.

در مواقع، مصرف داروهایی همچون اریترومایسین و فلوروکینولون چنین عارضه ای بدنبال دارد.

چه کاری می‌توان برای این موضوع کرد؟ نزد پزشک بروید و از او بخواهید تا داروی دیگری برایتان تجویز کند.

سردرد و سرگیجه نیز از دیگر عوارض جانبی مصرف آنتی بیوتیک هاست. اما خوشبختانه این مشکل پس از قطع مصرف دارو از بین می رود.

چه کاری می‌توان برای این موضوع کرد؟ اگر سردرد شما طولانی و قوی است و دردتان هم شدید است و نمی توانید قرص نخورید، توصیه می کنیم نزد پزشک بروید تا دارو را تغییر دهد.

اگر قرص های کنترل بارداری و rifamycins را با هم مصرف می کنید، باید بدانید که آنتی بیوتیک یاد شده سبب کاهش اثر قرص ضدبارداری می شود.

چه کاری می‌توان برای این موضوع کرد؟ اگر تغییری در بدن خود احساس کردید حتما نزد پزشک بروید.

یه موضوع خیلی خیلی مهمتر از همه اینا هست، مصرف انتی بیوتیک همونجور که از اسمش پیداست ولی متاسفانه تو کشور ما مثل نقل و نبات مصرف میشه و ترجمه چرک خشک کن که واقعا ترجمه غلطیه استفاده میشهانتی بیوتیکا همونجور که اسمش روشه ضد حیات یا زندگی میشه ترجمش کرد که برای مقابله با سلول های زنده مثل باکتری ها استفاده میشه، همونجور که این دارو ها روی باکتریا اثر دارن میتونن روی سلول های بدن هم اثر داشته باشن و باعث ( سرطان) بشنچیزی که هیچوقت گفته نمیشه سرطانزا بودن این داروهاست لطفا مراقب باشین تا حد امکان استفاده نکنین تا مجبور نیستید

۱۳۹۵. تمامی حقوق برای Rooziato (روزیاتو) محفوظ است.عوارض قرص چرک خشک کن9

🔴 بدون عوارض و وابستگی🔴 افزایش پرهیز از مصرف مواد مخدر

🔴 کاهش نفخ معده🔴 برطرف کردن خستگی مزمن🔴 پاکسازی کامل کبد

🔴 کاهش دهنده اشتها🔴 کاهش دهنده وزن🔴 بدون هرگونه عوارض

🔴 افزایش فعالیت ماهیچه های معده🔴 کنترل جذب کالری🔴 کاهش جذب قند🔴 کاهش اشتها

🔴 درمان سیروز، آسیت و کبد چرب🔴 درمان لک و پیس صورت🔴 درمان گرفتگی های عضوی یا روده ها، دفع باد

🔴 برطرف کننده درد سیاتیک🔴 درمان کمردرد و رعشه🔴 درمان دردهای مفاصل

به فروشگاه آنلاین پاک تن طب خوش آمدید. شما می توانید از هر یک از محصولات چای سبز نیوشا، چای سیاه نیوشا، دمنوش نیوشا، چای خالص نیوشا، پک سلامتی نیوشا، مینی پک سلامتی نیوشا، پک پذیرایی نیوشا، روغن های درمانی و یا مکمل های گیاهی محصول مورد نظر خود را به دلخواه انتخاب نمایید. همچنین در صورت نیاز به مشاوره مزاج شناسی و طب سنتی، لطفا با شماره 912727664 تماس حاصل نمایید. 

فروشگاه آنلاین “پاک تن طب به عنوان یکی خوش ترین عرضه کنندگان انواع مکمل های گیاهی، روغن های درمانی و چای و دمنوش نیوشا، با گستره ای وسیع از برترین و با کیفیت ترین محصولات از معتبرترین شرکت های تولیدی داخلی و خارجی، همواره برای مشتریان تجربه ی یک خرید موفق، تخصصی و هدفمند را تداعی می کند. ارسال سریع کالا، قیمت های منطقی و ارائه مشاوره تخصصی محصولات پیش از خرید، سه اصل اولیه است که پاک تن طب از نخستین روز تاسیس سعی کرده به آن پایبند باشد و با رعایت این سه اصل، هر روز، حوزه‌های تازه‌ای را در فروش و تامین کالا و خدمات، به دایره‌ی فعالیت خود افزوده است.

یکی از موثر ترین محصولات برای کاهش چربی و پرورش عضلات در تابستان دیگر در دسترس است، حالا در نسخه هاردکور در زمانی کوتاه‌تر به شما اندامی می‌دهیم که رویای آن را داشتید.

ترکیب پیشرفته مواد این محصول به حفظ نسبت مطلوب تحولات انرژی در بدن کمک می‌کند، و در همان زمان کنترل بر روند کاهش وزن را امکان‌ پذیر می‌سازد.

ترمو اسپید هاردکور دو مکانیسم مهم مسئول آزادسازی موثر انرژی انباشته شده در بافت چربی را فعال می‌کند – سرعت سوخت و ساز بدن را بالا می‌برد و میزان متابولیسم پایه را افزایش می‌دهد، همچنین لیپولیز چربی را تحریک و استفاده از فرآورده‌های آن را تشدید می‌کند.

ترمو اسپید هاردکور شامل دو ترکیب است: منتشر کننده انرژی چربی و سیستم انرژی متابولیسم 

مواد اولیه، کد گذاری شده تحت FAT Energy Diffuser تماما از عصاره‌های گیاهی با کیفیت بالا تولید شده اند و برای متمرکز کردن اثر هم افزایی مواد اختصاصی نسبت به شتاب در لیپولیز بافت چربی و مهار سنتز چربی در بدن طراحی شده است.

عصاره‌ی گارسینیا کامبوجیا استاندارد شده حاوی ٪۶۰ اسید هیدروکسی سیتریک (HCA)- از کاهش وزن، مطلوب‌ترین ویژگی HCA این است که به عنوان یک مهارکننده رقابتی برای آنزیم ATP-سیترات لیاز عمل می‌کند و در نتیجه مانع سنتز چربی می‌شود. علاوه بر این، این ترکیب برای کاهش سطح قند در جریان خون و کاهش سطح انسولین شناخته شده است.

عصاره نارنج استانداردشده حاوی ٪۶ سینفرین – سینفرین یک آگونیست آلفا آدرنرژیک است. این آگونیست‌ها نقش مهمی در بافت چربی ایفا می‌کنند (تحریک آنها لیپولیز بافت سفید چربی سفید را افزایش می دهد)، همچنین، در زمان تحریک، اشتها را کاهش داده و باعث افزایش سوخت و ساز بدن می‌شوند، در نتیجه میزان مصرف انرژی انباشته شده در بافت چربی را افزایش می‌دهند.

عصاره حسن یوسف هندی استاندارد شده حاوی ۱۰٪ فورسکولین – مکانیسم اصلی فورسکولین فعال کردن آنزیم آدنیلات سیکلاز، برای افزایش سطح گردش AMP (cAMP) و فعال کردن عملکردهای مرتبط است. مطالعات بر روی انسان نشان می دهد که در مورد افراد چاق فعالیت این آنزیم پایین است. مصرف دو بار در روز به مدت ۸ هفته از عصاره حسن یوسف هندی، با استاندارد محتوی ۱۰٪ فورسکولین، منجر به کاهش ۸ درصد چربی بدن می‌شود.

علاوه بر این، فورسکولین در تحریک آزادسازی هورمون های تیروئید که تا حد زیادی تاثیر بر میزان متابولیسم پایه و از دست دادن چربی دارند، شناخته شده است.

عصاره فلفل قرمز استاندارد شده حاوی ۸٪ کپسایسین: – مقدار حرارت تولید شده در بدن را افزایش و در همان زمان نیز میزان سرعت ترکیب چربی در سلولهای چربی را کاهش می دهد، در نتیجه رشد این بافت ها را مهار می کند.

عصاره فلفل سیاه استاندارد شده حاوی ۹۵٪ پیپرین: -این ماده فعال که بسیار پر انرژی است موجب افزایش حرارت و اکسیداسیون فرآورده‌های جدا شده از بافت چربی می‌شود، همچنین میزان سوخت و ساز بدن را افزایش می ‌دهد. در عین حال، تحقیقات نشان می دهد که پیپرین ممکن است سطح سروتونین و بتا اندورفین در مغز را افزایش دهد. 

مواد فعال گروه بندی تحت کدMetaboNERGY System  برای افزایش اثربخشی فرآیندهای بیوشیمیایی که در آنها فرآورده‌های آزاد شده در حین تجزیه چربی ممکن است به طور موثر با اکسیژن ترکیب شوند، وهمراه با مواد دیگر موجود در یک FAT Energy Diffuser ، باعث کاهش سرعت سنتز چربی و تجمع آن شوند.

عصاره دانه‌ی قهوه سبز استاندارد شده حاوی ۵۰٪ اسید کلروژنیک ((CGA –دامنه‌ی نوسانات سطح گلوکز را با مهار کردن جذب آن از روده محدود می‌کند، که باعث ترشح محدود و اثرپرو-لیپوژنیک انسولین می‌شود. علاوه بر این، مانع تجمع چربی با کاهش جذب آن در روده و محدود کردن اثر متابولیسم کبدی می‌شود.

کافئین در فرم خالص، بدون آب و کریستالی خود بسیار سریع تر در بدن جذب و وارد سیستم گردش خون و در نتیجه مغز می شود. علاوه بر آن موجب تحریک سیستم عصبی مرکزی و نیز افزایش نرخ سوخت و ساز بدن می گردد.

عصاره زنجبیل استاندارد شده حاوی ۵٪ جینجرول : – تحقیقات نشان داده است که مواد فعال موجود در عصاره زنجبیل، که مهم ترین آن ها جینجرول است، می تواند به افزایش نرخ سوخت و ساز بدن تا ٪۲۰ کمک کند، این امر به وسیله افزایش مصرف اکسیژن توسط سلول های ماهیچه ای تحقق می یابد.

این بدین معنی است که در این حالت اسیدهای چرب می توانند به شیوه ای بهتر به عنوان یک منبع انرژی استفاده شوند.  

علاوه بر این، زنجبیل موجب افزایش احساس سیری بعد از وعده های غذایی می شود که این امر خود منجر به دریافت کمتر کالری در طی روز می گردد.

ال تیروزین – به عنوان پیش ماده برای آدرنالین و نورآدرنالین موجب حفاظت میزان رشد و نیز فعالیت ذهنی و جسمی در نتیجه کمک به افزایش مصرف کالری. همچنین، به عنوان یک پیش ماده از کوله سیستوکینین (هورمون ایجاد کننده احساس سیری)، ممکن است تأثیر قابل توجهی در محدود کردن مقدار غذای خورده شده، در نتیجه کاهش مصرف کالری در طول روز است.

عصاره جورن استاندارد شده حاوی ۵۰٪ کافئین: – این شبه قلیا به عنوان یک محرک عمل میکند و مانع از شکست دوره AMP در یک سلول می شود، همچنین این ماده باعث طولانی شدن فعالیت کاتکول آمین ها، مانند آدرنالین می شود و با افزایش حرارت و مصرف کالری سوخت و ساز بدن را افزایش میدهد.  

از آنجا که کافئین موجود در عصاره جورن به عناصر سلولی وابسته است، درنتیجه انتشار آن در معده بسیار کندتر انجام میگیرد و سطح کافئین خالص در سیستم جریان خون پایین تر خواهد بود. اما این امر موجب می شود که این ماده برای مدت طولانی تری به عنوان محرک ذهنی و جسمی در بدن، فعال باشد. کافئین در فرم خالص، بدون آب و کریستالی خود بسیار سریع تر در بدن جذب و وارد سیستم گردش خون و در نتیجه مغز می شود. علاوه بر آن موجب تحریک سیستم عصبی مرکزی و نیز افزایش نرخ سوخت و ساز بدن می گردد.

کیفیت محصول، تولید شده بر اساس استانداردهای دارویی

این محصول برای افرادی طراحی شده است که قصد دارند به صورت موثر بافت های چربی اضافی بدن خود را آب کنند. این محصول به لحاظ ترکیبات ویژه ای که دارد موجب اکسیداسیون و تجزیه موثر بافت های چربی می شود. این محصول به طور ویژه در لابراتوارهای فوق مدرن گروه الیمپ تولید شده است.

این محصول به ویژه برای افرادی مناسب می باشد که برای چربی سوزی از محصولات مشابه دیگر موجود در بازار استفاده کرده اند اما به دلیل استفاده مکرر این محصولات دیگر اثرگذاری لازم را ندارند.

آزمایش های متعدد صورت گرفته بر روی این محصول باعث شده است که گروه بتواند یک محصول خارق العاده و قوی را به شما ارایه دهد. لطفا این محصول را مطابق با دستور العمل داده شده استفاده کنید و از مقدار دوز مجاز مصرف تجاوز نکنید.

مواد تشکیل دهنده با کیفیت بالا و استاندارد که شامل  مقدار مشخصی مواد فعال هستند.

ویژگی اصلی ترمو اسپید هاردکور است که با استفاده از مقدار استاندارد عصاره گیاهان مختلف که هر کدام حاوی مقدار مشخصی مواد فعال هستند، تولید شده است و دقیقا به همین دلیل است که تاثیر این ترکیبات بر بدن بسیار موثر تر و قابل پیش بینی تر خواهد بود.

تولید ترمو اسپید هاردکور بر پایه استاندارد های دارویی انجام شده است.

مواد تشکیل دهنده ایمن و بی خطر این محصول با دقت زیاد از نظر وجود یا عدم وجود آلودگی های میکروبیولوژیکی، فلزات سنگین، و یا دیگرموادی که مصرف آن ها توسط ورزشکاران مجاز نیست، مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته اند.

علائم Mega Caps و Mega Capsules علائم تجاری ای هستند که به لابراتوارهای گروه OLIMP در سال های 24 و 26 در دفتر ثبت اختراعات لهستان به ثبت رسیده اند.

 Ingredients:  L-tyrosine, bulking agent – microcrystalline cellulose, garcinia cambogia extract, ginger extract, guarana extract, green coffee bean extract, caffeine, Indian Coleus extract, 2,8 % cayenne pepper extract, Cacao bean extract, anti-caking agent – magnesium stearate 1 % nicotinic acid – niacin, ,4% black pepper extract, capsule (gelatine, colour: E 171)

مصرف روزانه یک الی سه کپسول به همراه مقدار زیادی آب.

متناسب با وزن مصرف کنندگان، دوزهای زیر پیشنهاد می شود:

افراد زیر ۹۰ کیلوگرم: ۲ کپسول، ۳۰ دقیقه قبل صبحانه و شروع تمرین

افراد بالای ۹۰ کیلوگرم: ۳ کپسول، قبل از صبحانه، قبل از وعده ناهار و قبل از انجام تمرین.

از آنجا که مکمل های غذایی نباید به عنوان جایگزین در یک رژیم غذایی متعادل و مناسب مصرف شوند پیشنهاد می کنیم دوز مصرف روزانه را از مقدار پیشنهاد شده افزایش ندهید.

توصیه ما داشتن یک رژیم غذایی مناسب و متعادل و همچنین پیروی از یک الگوی زندگی سالم است.

مصرف این محصول توسط کودکان ، خانم های باردار و یا شیرده ، همچنین افراد مبتلا به بیماری های قلبی ، فشارخون و نیز دارای حساسیت به هر یک از مواد تشکیل آن، توصیه نمی شود. دور از دسترس کودکان نگهداری شود.

مواد اصلی و موثر قرص های چربی سوز اغلب شامل کافئین و افدرین است. مصرف این قرص ها گاهی دارای عوراض جانبی و حتی خطر مرگ است. لذا از مصرف بی رویه و خودسرانه آن ها باید جدا خودداری کرد. در این مطلب نظرات کارشناسان را در خصوص عوارض قرص های چربی سوز بر بدن دنبال می کنیم.

دکتر پروانه رحیمی، استاد فارماکولوژی دانشگاه علوم پزشکی ایران، درباره این قرص‌ها می‌گوید: این گروه داروها به صورت‌های مختلفی در بدن اثر می‌کنند و همه‌شان مضر نیستند. به عنوان مثال، داروهایی هستند که موجب تجزیه نشدن چربی‌ها در روده شده و منجر به اسهال چرب می‌شوند. البته این داروها در طولانی مدت باعث دفع ویتامین‌های محلول در چربی شده و فرد را با سوء‌تغذیه روبه‌رو می‌کنند.

گروه دیگری از داروهای چربی‌سوز هم هستند که مهار‌کننده جذب چربی هستند و باعث می‌شوند چربی وارد چرخه سوخت بدن نشود. اما به ‌طور کلی داروهای چربی‌سوزی که سوخت‌ و‌ ساز بدن را بالا می‌برند چند مشکل ایجاد می‌کنند و بی‌احتیاطی و ناآگاهانه مصرف کردن آن ها می‌تواند موجب مرگ شود؛ مثلا داروهایی که روی غده تیروئید اثر کرده سوخت و ساز را از آن طریق بالا می‌برند، در افرادی که مشکلات قلبی عروقی دارند، ممکن است موجب مرگ شوند.

از سوی دیگر، این داروها باعث از بین رفتن چربی‌های سلولی شده و به بدن آسیب می‌رسانند. همچنین بالا رفتن سوخت و ساز روی دستگاه گوارش نیز اثرگذار بوده و باعث ناراحتی‌های گوارشی می‌شود. پزشکی که برای افراد چاق( BMI بالاتر از 3) این داروها را به تنهایی یا به صورت ترکیبی تجویز می‌کند، باید عملکرد داروها را توضیح دهد تا بیمار با آگاهی، مصرف چربی‌سوزها را انتخاب کند.

دکتر محمود بیگلر، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره این قرص‌ها می‌گوید: در شرایط کنونی این قرص‌ها خارج از چرخه نظارت وزارت بهداشت و درمان در بازار توزیع می‌شوند. این قرص‌ها از کشورهای هند و پاکستان وارد ایران می‌شوند و هیچ اطمینانی به سلامت آن ها نیست و تضمینی هم برای لاغری افراد وجود ندارد.قرص‌های چربی‌سوز توزیع شده در بازار استاندارد نیستند. این قرص‌ها فقط افراد چاق را به سمت خود جذب کرده و منابع چربی را در بدن آنان آزاد می‌کنند.

قرص‌های چربی سوز از ۳ طریق بر بدن اثر می‌گذارند

بلاک کردن یا جذب نشدن چربی توسط بدن روشی است که در برخی از این قرص‌های چربی سوز به کار برده شده است. این نوع از قرص‌ها باعث می‌شود وقتی شما غذایتان را میل می کنید، چربی در روده‌ جذب نشده و تجزیه شود.

به دو دلیل این عمل چربی سوزها برای بدن شما بسیار مضر است:

۱) برخی از ویتامین‌های اصلی مورد نیاز بدن مانند A، D، E و K محلول در چربی هستند پس قرص‌های چربی سوز مانع از جذب این ویتامین‌های حیاتی در بدن می‌شوند و باعث می شود در طولانی مدت فرد دچار سوء تغذیه و دیگر عوارض مصرف ناکافی ویتامین های اصلی شود. دلیل اصلی مصرف نکردن قرص‌های چربی سوز برای زنان افزایش خون‌ریزی ماهیانه به علت اختلال در انعقاد خون در اثر جذب ناکافی ویتامین K است. همچنین افزایش ابتلا به سرماخوردگی و سایر بیماری‌ها با کمبود ویتامین E که نقش آنتی اکسیدانی دارد، می شود.

۲) به دلیل جذب نشدن چربی توسط روده دفع آن افزایش پیدا می کند که ممکن است منجر به درد در ناحیه شکم و اسهال چرب شود و در طولانی مدت مشکلات روده و معده ای جبران ناپذیری برای فرد به وجود آورد.

از دیگر پیامدهای رایج استفاده از قرص‌های چربی سوز توقف اشتها است. این عمل قرص‌های چربی سوز با دستکاری در سطح هورمون‌های کنترل کننده اشتها در مغز انجام می‌شود و باعث احساس سیری می شوند. این قرص ها شبیه به آمفتامین‌ها عمل کرده و در نتیجه باعث می‌‌شوند که سیگنال های گشنگی به مغز ارسال نشود. عوارض جانبی توقف اشتها در قرص‌های چربی سوز در بین افراد متفاوت است.

به علت تاثیر قرص های چربی بر روی هورمون اپی نفرین و سروتونین مشکلاتی مانند: پرخاشگری، افسردگی، گیجی، اضصراب، افزایش ضربان قلب، بی‌خوابی، افزایش فشار خون و تعریق زیاد می شود و اگر در طولانی مدت مصرف شود ممکن است فرد دچار حمله قلبی، مشکلات عصبی و فراموشی شود.

حتماً خوب می دانید که افزایش سوخت و ساز بدن راهی برای کاهش وزن است. برخی قرص های چربی سوز دارای مقدار قابل توجهی کافئین و افدرین هستند. این دو ماده باعث افزایش دمای مرکزی بدن شده و متابولیسم را افزایش می‌دهند. اما مشکل قرص های چربی سوز این است که دوز کافئین و افدرین استفاده شده در آنها بسیار از مقدار توصیه شده است. همانطور که در بحث کافئین گفته شد این ماده می‌تواند چربی سوز طبیعی باشد اما اگر مقدار مصرفی کافئین افزایش یابد می‌تواند منجر به پرخاشگری، سردرد خفیف، افزایش ضربان قلب و اضطراب شود و در طولانی مدت برای سلامتی افرد بسیار مضر باشد.

دکتر علی کشاورز، متخصص تغذیه و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز درباره این قرص‌ها می‌گوید: قرص‌های چربی‌سوز معمولا چربی بدن را دفع می‌کنند. ترکیب اصلی در قرص‌هایی که اخیرا وارد بازار شده است اورلیستات است. این قرص‌ها همراه با غذا، درصد زیادی از چربی غذا را دفع می‌کند. از آنجا که این دارو معمولا جذب بدن نمی‌شود، جزو دسته داروهایی است که عوارض جانبی کمی دارد. چون متابولیسم آن روی اندام‌های بدن می‌شود، اما وقتی جذب نمی‌شود، عوارض جانبی آن کمتر است. قرص‌های آنتی‌لیپاز در واقع جذب چربی را مختل ‌می‌کنند و در نتیجه جذب ویتامین‌های محلول در چربی را نیز مختل می‌نمایند.

ونوستات (اورلیستات) یک مهار‌کننده برگشت‌پذیر آنزیم لیپاز است که با برقراری پیوند با این آنزیم، آن را غیرفعال می‌کند. بنابراین از هیدرولیز چربی تری‌گلیسرید به شکل قابل جذب (اسید چرب و مونوگلیسرید) جلوگیری می‌کند. این دارو از طریق خوراکی به مقدار ناچیزی جذب می‌شود و به همراه یک رژیم غذایی کنترل‌شده و کم‌کالری جهت کاهش وزن و نگهداری این وضعیت و نیز کاهش خطر برگشت چاقی به کار می‌رود.

در واقع جذب ویتامین E و D و A و k در مصرف‌کنندگان این قرص‌ها صورت نمی‌گیرد. حال اگر قرار باشد فردی در کوتاه مدت از این قرص‌ها استفاده کند، دچار مشکل نخواهد شد، اما اگر در درازمدت مورد استفاده قرار گیرد، عوارض جانبی رخ خواهد داد. این داروها موجب کمبود ویتامین‌های محلول در چربی، افزایش خون‌ریزی ماهیانه در خانم‌ها در اثر اختلال در انعقاد خون به علت کمبود ویتامین k می‌شود. از سوی دیگر، کمبود هر یک از ویتامین‌های محلول در چربی مانند ویتامین E نیز عوارض خاص خود را دارد؛ به طور مثال، باعث جذب کمتر مواد مغذی آنتی‌اکسیدان در بدن می‌شود.

در غذاهای سرخ شده، کتلت، کوکو و فست‌فودها چربی زیادی وجود دارد. گاهی می‌توان پس از صرف غذای چرب از این قرص‌ها، مصرف کرد و صرفا مصرف محدود این قرص‌ها توصیه می‌شود، نه مصرف مداوم و همیشگی آن ها. مصرف خودسرانه هر نوع دارویی از جمله این قرص‌ها به هیچ عنوان صحیح نیست.

قرص‌های چربی‌سوز اغلب دارای کافئین و افدرین هستند و بر اساس این دو ماده باعث افزایش مصرف کالری می‌شوند. افدرین باعث انبساط ریه‌ها می‌شود؛ ضربان قلب و فشار خون را افزایش می‌دهد؛ باعث کاهش اشتها می‌شود و مانند یک دیورتیک عمل می‌کند، یعنی باعث افزایش دفع ادرار می‌شود. البته اگر شما آسپیرین یا یک نوع داروی قلبی یا داروی ضدآسم (غیر از افدرین) را مصرف می‌کنید یا این که نسبت به کافئین حساسیت دارید، نباید از قرص‌های چربی‌سوز استفاده کنید، زیرا باعث نظم شدن ضربان قلب، مشکل شدن تنفس و بروز حملات دردناک می‌شوند.

کافئین نیز مثل افدرین باعث افزایش تولید گرما در بدن می‌شود و تحقیقات نشان داده است اضافه کردن آسپیرین به مواد حاوی کافیئن و افدرین، تولید این گرما را می‌کند. هنگامی که دمای قسمت مرکزی بدن افزایش یابد، شما به طور خودکار انرژی بیشتری می‌سوزانید.

داروهای چربی‌سوز به علت کاهش سریع وزن، خیلی استفاده می‌شوند، اما بعضی افراد به این داروها خوب پاسخ نمی‌دهند. برای همین توصیه می‌شود در مصرف این‌ داروها احتیاط کنید و از مصرف بی رویه و خودسرانه آن ها اجتناب کنید و فقط تحت نظر پزشک یا متخصص تغذیه این داروها را مصرف کنید.

در صورتی که این داروها بیش از اندازه مصرف شوند یا مدت مصرف بیش از چند هفته شود، عوارض زیر بروز می کند:

اثر این داروها کوتاه مدت است. اگر فرد بخواهد پس از کاهش وزن، برای مدت طولانی ثابت بماند، باید در تمام مدت مصرف قرص، عادت غذایی اش را تغییر دهد و فعالیت ورزشی منظمی داشته باشد تا پس از قطع دارو با پرخوری به وزن اولیه بازنگردد.

داروهای ضد اشتها برای همه افراد توصیه نمی شوند. افراد مسن و کودکان نباید از این داروها استفاده کنند. در صورتی که می خواهید از داروهای لاغری استفاده کنید، حتماً پزشک را از شرایط جسمی تان مطلع سازید؛ اگر باردار یا شیرده هستید، حساسیت خاصی دارید و یا تحت درمان با داروی دیگری هستید یا در صورتی که مبتلا به دیابت، فشار خون، بیماری قلبی، صرع، بیماری کلیوی، اعتیاد، تیروئید پرکار، افسردگی، سردرد میگرنی و فشار چشم هستید، حتماً پزشک را مطلع سازید.

در این روش، علل و عوامل چاقی بررسی و موشکافی می‌شود و ضمن این که شرح مفصلی از انواع غذاهای موجود در سفره های معمولی و مقدار کالری هر یک در اختیار فرد قرار می‌گیرد، روش محاسبه مقدار کالری مورد نیاز شخص نیز به او آموزش داده می‌شود.

(این که کدام غذاها و به چه میزانی باعث چاقی می‌شود و کدام غذا را میتوان به صورت آزاد استفاده کرد و) همگی این آموزش ها طی یک جلسه آموزشی، مطالعه کتاب و پیگیری (با مراجعه دو هفته یک بار) در اختیار فرد قرار خواهد گرفت تا به وزن مطلوب خود برسد.این روشی است که دکتر کرمانی در پیش گرفته است و توانسته است با اجرای آن، موفقیت چشمگیری در کاهش و نگهداشتن وزن افراد به دست آورد. تنها راه صحیح و پایدار برای کاهش وزن و نگهداشتن وزن جدید این است که چاق ها بدانند روش تغذیه گذشته شان اشتباه بوده است.

باید از داروها، عمل ها، وسائل ارتعاش، گوشواره ها، کمربندها و دستگاه های برقی،سوناها، ‌لیپوساکشن و مانند آن ها دوری کنند و در فکر ایجاد راه حل و روشی مناسب در تغذیه باشند. باید در رفتارهای خوراکی، ‌سفره ها و خوراکی ها تجدید نظر کرد. باید گذاشت همان سفره هائی که فرد را چاق کرده اند، او را لاغر کنند. برای همین باید در دانستنی های تغذیه نیز تجدید نظر کرد. باید دانست که لاغر شدن به معنای گرسنگی کشیدن نیست، بلکه به معنای تنظیم غذاهاست. چاق ها باید بدانند که رسیدن به اندام مناسب و سلامتی، گنج است؛ و نابرده رنج نیزگنج میسر نمی‌شود.

و در آخر :هیچ قرص و اکسیر سحرآمیزی برای کاهش وزن وجود ندارد. برای کاهش وزن باید از روش های مختلف رژیم غذای تحت نظر پزشک استفاده کنید و ورزش کنید

نظرتان را برای ما بنویسید. اگر هم در خصوص موضوعی سوال دارید، چنانچه اطلاعات کافی در مورد آن داشته باشیم پاسخ خواهیم داد.

سلام من بیماری نارسایی قلبی البته نه خیلی شدید دارم و داروی فشار خون مصرف میکنم ازچه نوع قرص لاغری میتونم استفاده کنم وزنم ۷۸ کیلو شده و به خاطر اضافه وزن زیاد خیلی اذیت میشم ضمنا ومن ۵۰ ساله هستم

سلام، توصیه ای در خصوص معرفی دارو به شما نداریم، واقعیتش زیاد تأثیر نداره، شما بهتره سبک زندگی و تغذیه تون رو اصلاح کنید، داروهای به اصطلاح چربی سوز به خاطر ترکیباتی مثل کافئین باعث افزایش ضربان قلب میشن، بهتره قبل از مصرف هر نوعی، با پزشک مشورت کنید

سلاممن قدم ۱۷۶ و وزنم ۸۵ کیلو هست حدود شش ماه پیش ۹۶ کیلو بودم که بدون دارو و با تمرین توی ۶ ماه این وزن رو کم کردم به نظرتون الان عیب نداره از چربی سوز لیپو۶ و امینو اسیدها استفاده کنم؟

سلام، اگر دنبال توصیه خوب و سالمی هستید، تمرینات بدنسازی رو شروع کنید یا اگر شروع کردید بهتر ادامه بدید، آمینو اسید و پروتئین وی هم استفاده کنید تا عضله سازی کنید، رشد عضله بیشتر، چربی سوزی بیشتری رو به دنبال داره، تغذیه تون هم گر در مسیر این هدف باشه، خیلی بهتر وزن کم می کنید تا این بخواید برای چربی سوز هزینه کنید

سلام من قدم ۱۷۸ولی وزنم۱۲۴وسنم هم ۱۷میخواستم بدونم ازچه قرص لاغری میتونم استفاده کنم وازچه نوعش که هم موردتایید بهداشت باش وهم عوارض کمی داشته باشمرسی ازمطالبتون

سلام، توصیه ای در این خصوص نداریم، واقعیتش شما تا به دنبال علت افزایش وزنتون نباشید و از طریق متخصص پیگیری نکنید، با قرص چربی سوزی کار خاصی نمیشه کرد

نه بیماری هست نه چیزدیگه ای تنها مشکلم پرخوریه واینک استعدادچاقی دارم

دوست عزیز، شما فکر می کنید چون پر خوری می کنید وزن تون بالا رفته، افزایش چرب اختلال زیادی در عملکرد هورمون های لپتین، گرلین و انسولین ایجاد می کنه، به همین خاطر هر قرص چربی سوزی هم استفاده کنید، نقش چندانی نداره، شما پر خوری رو علت افزایش وزن می دوند، خب کمتر غذا بخورید! این پاسخ درستی نمی تونه باشه، اما تصور بر این هست شما پر خوری کنید و قرص چربی سوز مصرف کنید نمی تونه بهتون کمک کنه، چون این قرص ها جذب چربی رو مانع میشن نه چربی سوزی

سلامکل مطالبتون در مورد قرص ها و دارو های لاغری رو خوندم و بابتش واقعا ممنونممن همیشه ورزش دارم . تمرینات هیت هفته ای بین یک تا چهار بار و پیاده روی تند همیشه (۵ الی۶کیلومتر).هیکلم خوبه ولی به سختی خیلی زیاد بدنمو خوب نگهداشتم با این حال بازم در ناحیه پهلو و بازو و رانها کمی چاقم متاسفانه . ۱۳ ساله ورزش میکنمقدم ۱۶۰ هست و وزنم ۵۷مشکل من اشتهای خیلی خیلی زیادمه . مدتی دمنوش نیوشا خوردم برای کاهش اشتها که خوب بود و براحتی دوسایز و چندکیلو کم کردم ولی خب از لحاظ قیمتی بصرفه نیست .دنبال داروهای گیاهی بودم برای کاهش اشتها در طول روز و رفع یبوست که با داروی ردوکیل که یه نوع فیبر هست آشنا شدم (Redukil) و قرصی ب ویت لاس ۴ (Weight Loss 4)که از ترکیب چای سبز ، گارسینیا کامبوجیا ، گلوکومانان ، پروبیوتیک ها و فیبرهای پری بیوتیک درست شده و ساخت امریکاس از محصولاتDoctors Select هستمیشه نظرتون رو در مورد این داروها هم بگین ؟من فقط دنبال چیزی هستم که اشتهای خیلی زیادمو کم کنه .

سلام، اطلاعی از این داروها نداریم، اما شما چند نکته رو مد نظر داشته باشید، اول ساعت خواب و میزان خواب مناسب، دوم عدم وجود استرس یا حداقل استرس بالا و سوم که اساس همه چیز نوع تغذیه شماست، چیزی که مهم هست مواد غذایی مصرفی شماست، شما سعی کنید در وعده های غذایی تون پروتئین سهم بیشتری داشته باشه

سلام استفاده هم زمان از قرص ونوستات و چای سبز روزی ۲ بار و قرص تن لس مشکل ایجاد میکنه

سلام، چیزی که در قرص تن لس هست در چای سبز و قرص ونوستات هم وجود داره، بنابراین از نظر ما توصیه نمیشه

قد ۱۶۲ وزن ۵۹ ، وزن چربی بدنم نرماله ولی تا میانگین نرمال فاصله داره واسه همین میخوام بدنم خشک تر شه ، و اینکه ۴ روز تو هفته تمرین میکنم نمیدونم این کپسول تاثیر داره یا نه

من اگر جای شما باشم سعی می کنم با تغذیه و تمرینات اینتروال درصد چربی بدن رو کاهش بدم

باسلامدکتر تغذیه برام کپسول ابستاپ نوشته بدنسازی کار میکنم ۳ساله با بره غذایی رو رعایت میکنم این قرص ضرر نداره؟

سلام، در اطلاعات دارویی که در موردش نوشته شده عوارض خطرناکی نمی تونه داشته باشه ولی در مجموع افزایش ضربان قلب و یا اختلال در سیستم گوارش معمولاً از عوارض جانبی این محصولات هست

ممنون فهمیدم ببخشید من ۷۰کیلو بودم چاق بودم استارت رو زدم لاغرش کردم ۵۷کیلو شدم طبیعی با رعایت تغذیه و ورزش بعد ضعف کردم وزنه زدم پروتعین روبردم بالا۶۱شد وزنم بدنم خیلی چربی ریخت ولی الان احساس میکنم ایتس کرده بدنم میگن یا حجم بیار چربی بره یا چربی سوزی

امیرجان، من از رژیم غذایی شما اطلاع ندارم، در این شرایط تغییر رژیم غذایی می تونه موثر باشه، چربی سوز کار خاصی نمی کنه، شما وقتی بدنت کاهش چربی رو متوقف کرده چربی سوزی چیکار می کنه؟ تمرینات با وزنه رو انجام بدید و نوع رژیم غذایی رو هدفمند کنید

خب تو باشگاه مربی ها میگم وزن نباید زیاد باش سنگین میشه نمیشه سرعت و چابک باشی از این ورم یکم چربی دارم اگه میشد عکس بدنمو میفرستادم کمه زیر شکم و سینه دارم حالا موندم در به در اره ۵کیلو کم دارم تغذیه هم رعایت میکنم و مکمل وی رو هم کنارش مصرف میکنم حتی وزنهچهم رفتم ولی هچ

ببینید، اینکه گفتن وزن شما بالا نرود، منظور اضافه وزن هست نه وزن طبیعی شما، شما اگر مواردی که در کامنت قبل گفتم رو در کنار تمرینات وزنه رعایت کنید، حتماً به نتیجه می رسید

برخی برای کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده‏ آل، به دنبال سریع ترین راه ممکن هستند بدون اینکه عوارض آن را در نظر بگیرند و چه راهی راحت تر از مصرف قرص های چربی سوز؛ آن هم قرص ونوستات ! تحرک نداشته باشید و لاغر شوید! به گفته

دوچرخه ثابت یا اسپینینگ می‌تواند جایگزین بسیار مناسبی برای ورزش‌های مانند دویدن و پیاده روی باشد. هدف شما چه سلامتی باشد و یا انجام تمرینات هوازی و یا اینتروال، تفاوتی ندارد، چرا که با رعایت یک بره ورزشی مناسب خصوصاً با بره اینتروال دوچرخه ثابت دوچرخه ثابت می‌توانید به

مواد اصلی و موثر قرص های چربی سوز اغلب شامل کافئین و افدرین است. مصرف این قرص ها گاهی دارای عوراض جانبی و حتی خطر مرگ است. لذا از مصرف بی رویه و خودسرانه آن ها باید جدا خودداری کرد. در این مطلب نظرات کارشناسان را در خصوص عوارض

با اراده زیاد به خودتان قول می دهید که چند کیلو وزن اضافه را کم کنید. با رژیم و ورزش کارتان را شروع می کند. در هفته های اول همه چیز به خوبی پیش می رود و بابت این موفقیت به خودتان تبریک می گویید. اما بعد از مدتی

یکی از واقعیت‌های رسیدن به تناسب اندام این است که اگر تمرین را متوقف کنید، تدریجا عضلاتی را که به سختی به دست آورده‌اید از دست خواهید داد. باور عمومی‌بر این است که این پدیده در مورد تمرینات قدرتی و هوازی روی می‌دهد و به آن اصل برگشت پذیری

آیا تا به حال به این موضوع اندیشیده‌اید که واقعاً برای رشد عضلات بدن چه مقدار طول می‌کشد؟ چقدر زمان لازم است به اندام دلخواه خود و یا شاید از یک اندام معمولی برسید؟ چه مدت زمان می‌برد تا عضله‌سازی کنید؟ پاسخ این سوال بسیار آسان است. اینکه

بدنسازی و فیتنس امروزه به عنوان یکی از پرطرفدار ترین ورزش‌ها بین زن و مرد و از هر سنی تبدیل شده است. تناسب اندام به قدری اهمیت پیدا کرده که بحث‌های روز ورزش به طرف این رشته ورزشی گرایش پیدا کرده است. اما گذشته از اینکه بدنسازی و

نیازی نیست حتماً یک آدم خبره در تناسب اندام باشید تا بدانید که الکترولیت‌ها برای عملکرد ورزشی ضروری هستند. الکترولیت‌ها – مانند پتاسیم – نقش کلیدی در آبدار کردن عضلات و بافت‌های بدن ایفا می‌کند، که نتیجه آن کمک به انقباض عضلانی و تمدد اعصاب و همچنین افزایش سلامت

نگرانی بسیاری از ورزشکاران یا افراد گیاه خوار عدم دسترسی به اطلاعات کافی در مورد منابع پروتئین گیاهی است که ممکن است در رژیم خود پروتئین کافی دریافت نکنند. هر چند، بسیاری از کارشناسان معتقدند رژیم گیاهی اگر خوب طراحی شود می‌تواند تمام نیاز انسان به مواد مغذی را

با عضویت در خبره مجله علم ورزش، جدیدترین مطالب به شما ارسال می‌شود.عوارض قرص چربی سوز ترمو اسپید9

مواد اصلی و موثر قرص های چربی سوز اغلب شامل کافئین و افدرین است. مصرف این قرص ها گاهی دارای عوراض جانبی و حتی خطر مرگ است. لذا از مصرف بی رویه و خودسرانه آن ها باید جدا خودداری کرد. در این مطلب نظرات کارشناسان را در خصوص عوارض قرص های چربی سوز بر بدن دنبال می کنیم.

دکتر پروانه رحیمی، استاد فارماکولوژی دانشگاه علوم پزشکی ایران، درباره این قرص‌ها می‌گوید: این گروه داروها به صورت‌های مختلفی در بدن اثر می‌کنند و همه‌شان مضر نیستند. به عنوان مثال، داروهایی هستند که موجب تجزیه نشدن چربی‌ها در روده شده و منجر به اسهال چرب می‌شوند. البته این داروها در طولانی مدت باعث دفع ویتامین‌های محلول در چربی شده و فرد را با سوء‌تغذیه روبه‌رو می‌کنند.

گروه دیگری از داروهای چربی‌سوز هم هستند که مهار‌کننده جذب چربی هستند و باعث می‌شوند چربی وارد چرخه سوخت بدن نشود. اما به ‌طور کلی داروهای چربی‌سوزی که سوخت‌ و‌ ساز بدن را بالا می‌برند چند مشکل ایجاد می‌کنند و بی‌احتیاطی و ناآگاهانه مصرف کردن آن ها می‌تواند موجب مرگ شود؛ مثلا داروهایی که روی غده تیروئید اثر کرده سوخت و ساز را از آن طریق بالا می‌برند، در افرادی که مشکلات قلبی عروقی دارند، ممکن است موجب مرگ شوند.

از سوی دیگر، این داروها باعث از بین رفتن چربی‌های سلولی شده و به بدن آسیب می‌رسانند. همچنین بالا رفتن سوخت و ساز روی دستگاه گوارش نیز اثرگذار بوده و باعث ناراحتی‌های گوارشی می‌شود. پزشکی که برای افراد چاق( BMI بالاتر از 3) این داروها را به تنهایی یا به صورت ترکیبی تجویز می‌کند، باید عملکرد داروها را توضیح دهد تا بیمار با آگاهی، مصرف چربی‌سوزها را انتخاب کند.

دکتر محمود بیگلر، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره این قرص‌ها می‌گوید: در شرایط کنونی این قرص‌ها خارج از چرخه نظارت وزارت بهداشت و درمان در بازار توزیع می‌شوند. این قرص‌ها از کشورهای هند و پاکستان وارد ایران می‌شوند و هیچ اطمینانی به سلامت آن ها نیست و تضمینی هم برای لاغری افراد وجود ندارد.قرص‌های چربی‌سوز توزیع شده در بازار استاندارد نیستند. این قرص‌ها فقط افراد چاق را به سمت خود جذب کرده و منابع چربی را در بدن آنان آزاد می‌کنند.

عوارض قرص چربی سوز hydroxycut

قرص‌های چربی سوز از ۳ طریق بر بدن اثر می‌گذارند

بلاک کردن یا جذب نشدن چربی توسط بدن روشی است که در برخی از این قرص‌های چربی سوز به کار برده شده است. این نوع از قرص‌ها باعث می‌شود وقتی شما غذایتان را میل می کنید، چربی در روده‌ جذب نشده و تجزیه شود.

به دو دلیل این عمل چربی سوزها برای بدن شما بسیار مضر است:

۱) برخی از ویتامین‌های اصلی مورد نیاز بدن مانند A، D، E و K محلول در چربی هستند پس قرص‌های چربی سوز مانع از جذب این ویتامین‌های حیاتی در بدن می‌شوند و باعث می شود در طولانی مدت فرد دچار سوء تغذیه و دیگر عوارض مصرف ناکافی ویتامین های اصلی شود. دلیل اصلی مصرف نکردن قرص‌های چربی سوز برای زنان افزایش خون‌ریزی ماهیانه به علت اختلال در انعقاد خون در اثر جذب ناکافی ویتامین K است. همچنین افزایش ابتلا به سرماخوردگی و سایر بیماری‌ها با کمبود ویتامین E که نقش آنتی اکسیدانی دارد، می شود.

۲) به دلیل جذب نشدن چربی توسط روده دفع آن افزایش پیدا می کند که ممکن است منجر به درد در ناحیه شکم و اسهال چرب شود و در طولانی مدت مشکلات روده و معده ای جبران ناپذیری برای فرد به وجود آورد.

از دیگر پیامدهای رایج استفاده از قرص‌های چربی سوز توقف اشتها است. این عمل قرص‌های چربی سوز با دستکاری در سطح هورمون‌های کنترل کننده اشتها در مغز انجام می‌شود و باعث احساس سیری می شوند. این قرص ها شبیه به آمفتامین‌ها عمل کرده و در نتیجه باعث می‌‌شوند که سیگنال های گشنگی به مغز ارسال نشود. عوارض جانبی توقف اشتها در قرص‌های چربی سوز در بین افراد متفاوت است.

به علت تاثیر قرص های چربی بر روی هورمون اپی نفرین و سروتونین مشکلاتی مانند: پرخاشگری، افسردگی، گیجی، اضصراب، افزایش ضربان قلب، بی‌خوابی، افزایش فشار خون و تعریق زیاد می شود و اگر در طولانی مدت مصرف شود ممکن است فرد دچار حمله قلبی، مشکلات عصبی و فراموشی شود.

حتماً خوب می دانید که افزایش سوخت و ساز بدن راهی برای کاهش وزن است. برخی قرص های چربی سوز دارای مقدار قابل توجهی کافئین و افدرین هستند. این دو ماده باعث افزایش دمای مرکزی بدن شده و متابولیسم را افزایش می‌دهند. اما مشکل قرص های چربی سوز این است که دوز کافئین و افدرین استفاده شده در آنها بسیار از مقدار توصیه شده است. همانطور که در بحث کافئین گفته شد این ماده می‌تواند چربی سوز طبیعی باشد اما اگر مقدار مصرفی کافئین افزایش یابد می‌تواند منجر به پرخاشگری، سردرد خفیف، افزایش ضربان قلب و اضطراب شود و در طولانی مدت برای سلامتی افرد بسیار مضر باشد.

دکتر علی کشاورز، متخصص تغذیه و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز درباره این قرص‌ها می‌گوید: قرص‌های چربی‌سوز معمولا چربی بدن را دفع می‌کنند. ترکیب اصلی در قرص‌هایی که اخیرا وارد بازار شده است اورلیستات است. این قرص‌ها همراه با غذا، درصد زیادی از چربی غذا را دفع می‌کند. از آنجا که این دارو معمولا جذب بدن نمی‌شود، جزو دسته داروهایی است که عوارض جانبی کمی دارد. چون متابولیسم آن روی اندام‌های بدن می‌شود، اما وقتی جذب نمی‌شود، عوارض جانبی آن کمتر است. قرص‌های آنتی‌لیپاز در واقع جذب چربی را مختل ‌می‌کنند و در نتیجه جذب ویتامین‌های محلول در چربی را نیز مختل می‌نمایند.

ونوستات (اورلیستات) یک مهار‌کننده برگشت‌پذیر آنزیم لیپاز است که با برقراری پیوند با این آنزیم، آن را غیرفعال می‌کند. بنابراین از هیدرولیز چربی تری‌گلیسرید به شکل قابل جذب (اسید چرب و مونوگلیسرید) جلوگیری می‌کند. این دارو از طریق خوراکی به مقدار ناچیزی جذب می‌شود و به همراه یک رژیم غذایی کنترل‌شده و کم‌کالری جهت کاهش وزن و نگهداری این وضعیت و نیز کاهش خطر برگشت چاقی به کار می‌رود.

در واقع جذب ویتامین E و D و A و k در مصرف‌کنندگان این قرص‌ها صورت نمی‌گیرد. حال اگر قرار باشد فردی در کوتاه مدت از این قرص‌ها استفاده کند، دچار مشکل نخواهد شد، اما اگر در درازمدت مورد استفاده قرار گیرد، عوارض جانبی رخ خواهد داد. این داروها موجب کمبود ویتامین‌های محلول در چربی، افزایش خون‌ریزی ماهیانه در خانم‌ها در اثر اختلال در انعقاد خون به علت کمبود ویتامین k می‌شود. از سوی دیگر، کمبود هر یک از ویتامین‌های محلول در چربی مانند ویتامین E نیز عوارض خاص خود را دارد؛ به طور مثال، باعث جذب کمتر مواد مغذی آنتی‌اکسیدان در بدن می‌شود.

در غذاهای سرخ شده، کتلت، کوکو و فست‌فودها چربی زیادی وجود دارد. گاهی می‌توان پس از صرف غذای چرب از این قرص‌ها، مصرف کرد و صرفا مصرف محدود این قرص‌ها توصیه می‌شود، نه مصرف مداوم و همیشگی آن ها. مصرف خودسرانه هر نوع دارویی از جمله این قرص‌ها به هیچ عنوان صحیح نیست.

قرص‌های چربی‌سوز اغلب دارای کافئین و افدرین هستند و بر اساس این دو ماده باعث افزایش مصرف کالری می‌شوند. افدرین باعث انبساط ریه‌ها می‌شود؛ ضربان قلب و فشار خون را افزایش می‌دهد؛ باعث کاهش اشتها می‌شود و مانند یک دیورتیک عمل می‌کند، یعنی باعث افزایش دفع ادرار می‌شود. البته اگر شما آسپیرین یا یک نوع داروی قلبی یا داروی ضدآسم (غیر از افدرین) را مصرف می‌کنید یا این که نسبت به کافئین حساسیت دارید، نباید از قرص‌های چربی‌سوز استفاده کنید، زیرا باعث نظم شدن ضربان قلب، مشکل شدن تنفس و بروز حملات دردناک می‌شوند.

کافئین نیز مثل افدرین باعث افزایش تولید گرما در بدن می‌شود و تحقیقات نشان داده است اضافه کردن آسپیرین به مواد حاوی کافیئن و افدرین، تولید این گرما را می‌کند. هنگامی که دمای قسمت مرکزی بدن افزایش یابد، شما به طور خودکار انرژی بیشتری می‌سوزانید.

داروهای چربی‌سوز به علت کاهش سریع وزن، خیلی استفاده می‌شوند، اما بعضی افراد به این داروها خوب پاسخ نمی‌دهند. برای همین توصیه می‌شود در مصرف این‌ داروها احتیاط کنید و از مصرف بی رویه و خودسرانه آن ها اجتناب کنید و فقط تحت نظر پزشک یا متخصص تغذیه این داروها را مصرف کنید.

در صورتی که این داروها بیش از اندازه مصرف شوند یا مدت مصرف بیش از چند هفته شود، عوارض زیر بروز می کند:

اثر این داروها کوتاه مدت است. اگر فرد بخواهد پس از کاهش وزن، برای مدت طولانی ثابت بماند، باید در تمام مدت مصرف قرص، عادت غذایی اش را تغییر دهد و فعالیت ورزشی منظمی داشته باشد تا پس از قطع دارو با پرخوری به وزن اولیه بازنگردد.

داروهای ضد اشتها برای همه افراد توصیه نمی شوند. افراد مسن و کودکان نباید از این داروها استفاده کنند. در صورتی که می خواهید از داروهای لاغری استفاده کنید، حتماً پزشک را از شرایط جسمی تان مطلع سازید؛ اگر باردار یا شیرده هستید، حساسیت خاصی دارید و یا تحت درمان با داروی دیگری هستید یا در صورتی که مبتلا به دیابت، فشار خون، بیماری قلبی، صرع، بیماری کلیوی، اعتیاد، تیروئید پرکار، افسردگی، سردرد میگرنی و فشار چشم هستید، حتماً پزشک را مطلع سازید.

در این روش، علل و عوامل چاقی بررسی و موشکافی می‌شود و ضمن این که شرح مفصلی از انواع غذاهای موجود در سفره های معمولی و مقدار کالری هر یک در اختیار فرد قرار می‌گیرد، روش محاسبه مقدار کالری مورد نیاز شخص نیز به او آموزش داده می‌شود.

(این که کدام غذاها و به چه میزانی باعث چاقی می‌شود و کدام غذا را میتوان به صورت آزاد استفاده کرد و) همگی این آموزش ها طی یک جلسه آموزشی، مطالعه کتاب و پیگیری (با مراجعه دو هفته یک بار) در اختیار فرد قرار خواهد گرفت تا به وزن مطلوب خود برسد.این روشی است که دکتر کرمانی در پیش گرفته است و توانسته است با اجرای آن، موفقیت چشمگیری در کاهش و نگهداشتن وزن افراد به دست آورد. تنها راه صحیح و پایدار برای کاهش وزن و نگهداشتن وزن جدید این است که چاق ها بدانند روش تغذیه گذشته شان اشتباه بوده است.

باید از داروها، عمل ها، وسائل ارتعاش، گوشواره ها، کمربندها و دستگاه های برقی،سوناها، ‌لیپوساکشن و مانند آن ها دوری کنند و در فکر ایجاد راه حل و روشی مناسب در تغذیه باشند. باید در رفتارهای خوراکی، ‌سفره ها و خوراکی ها تجدید نظر کرد. باید گذاشت همان سفره هائی که فرد را چاق کرده اند، او را لاغر کنند. برای همین باید در دانستنی های تغذیه نیز تجدید نظر کرد. باید دانست که لاغر شدن به معنای گرسنگی کشیدن نیست، بلکه به معنای تنظیم غذاهاست. چاق ها باید بدانند که رسیدن به اندام مناسب و سلامتی، گنج است؛ و نابرده رنج نیزگنج میسر نمی‌شود.

و در آخر :هیچ قرص و اکسیر سحرآمیزی برای کاهش وزن وجود ندارد. برای کاهش وزن باید از روش های مختلف رژیم غذای تحت نظر پزشک استفاده کنید و ورزش کنید

تهیه و تدوین:  elmezesh.com

نظرتان را برای ما بنویسید. اگر هم در خصوص موضوعی سوال دارید، چنانچه اطلاعات کافی در مورد آن داشته باشیم پاسخ خواهیم داد.

سلام من بیماری نارسایی قلبی البته نه خیلی شدید دارم و داروی فشار خون مصرف میکنم ازچه نوع قرص لاغری میتونم استفاده کنم وزنم ۷۸ کیلو شده و به خاطر اضافه وزن زیاد خیلی اذیت میشم ضمنا ومن ۵۰ ساله هستم

سلام، توصیه ای در خصوص معرفی دارو به شما نداریم، واقعیتش زیاد تأثیر نداره، شما بهتره سبک زندگی و تغذیه تون رو اصلاح کنید، داروهای به اصطلاح چربی سوز به خاطر ترکیباتی مثل کافئین باعث افزایش ضربان قلب میشن، بهتره قبل از مصرف هر نوعی، با پزشک مشورت کنید

سلام
من قدم ۱۷۶ و وزنم ۸۵ کیلو هست حدود شش ماه پیش ۹۶ کیلو بودم که بدون دارو و با تمرین توی ۶ ماه این وزن رو کم کردم به نظرتون الان عیب نداره از چربی سوز لیپو۶ و امینو اسیدها استفاده کنم؟

سلام، اگر دنبال توصیه خوب و سالمی هستید، تمرینات بدنسازی رو شروع کنید یا اگر شروع کردید بهتر ادامه بدید، آمینو اسید و پروتئین وی هم استفاده کنید تا عضله سازی کنید، رشد عضله بیشتر، چربی سوزی بیشتری رو به دنبال داره، تغذیه تون هم گر در مسیر این هدف باشه، خیلی بهتر وزن کم می کنید تا این بخواید برای چربی سوز هزینه کنید

سلام من قدم ۱۷۸ولی وزنم۱۲۴وسنم هم ۱۷میخواستم بدونم ازچه قرص لاغری میتونم استفاده کنم وازچه نوعش که هم موردتایید بهداشت باش وهم عوارض کمی داشته باش
مرسی ازمطالبتون

سلام، توصیه ای در این خصوص نداریم، واقعیتش شما تا به دنبال علت افزایش وزنتون نباشید و از طریق متخصص پیگیری نکنید، با قرص چربی سوزی کار خاصی نمیشه کرد

نه بیماری هست نه چیزدیگه ای تنها مشکلم پرخوریه واینک استعدادچاقی دارم

عوارض قرص چربی سوز hydroxycut

دوست عزیز، شما فکر می کنید چون پر خوری می کنید وزن تون بالا رفته، افزایش چرب اختلال زیادی در عملکرد هورمون های لپتین، گرلین و انسولین ایجاد می کنه، به همین خاطر هر قرص چربی سوزی هم استفاده کنید، نقش چندانی نداره، شما پر خوری رو علت افزایش وزن می دوند، خب کمتر غذا بخورید! این پاسخ درستی نمی تونه باشه، اما تصور بر این هست شما پر خوری کنید و قرص چربی سوز مصرف کنید نمی تونه بهتون کمک کنه، چون این قرص ها جذب چربی رو مانع میشن نه چربی سوزی

سلام
کل مطالبتون در مورد قرص ها و دارو های لاغری رو خوندم و بابتش واقعا ممنونم
من همیشه ورزش دارم . تمرینات هیت هفته ای بین یک تا چهار بار و پیاده روی تند همیشه (۵ الی۶کیلومتر).
هیکلم خوبه ولی به سختی خیلی زیاد بدنمو خوب نگهداشتم با این حال بازم در ناحیه پهلو و بازو و رانها کمی چاقم متاسفانه . ۱۳ ساله ورزش میکنم
قدم ۱۶۰ هست و وزنم ۵۷
مشکل من اشتهای خیلی خیلی زیادمه . مدتی دمنوش نیوشا خوردم برای کاهش اشتها که خوب بود و براحتی دوسایز و چندکیلو کم کردم ولی خب از لحاظ قیمتی بصرفه نیست .
دنبال داروهای گیاهی بودم برای کاهش اشتها در طول روز و رفع یبوست که با داروی ردوکیل که یه نوع فیبر هست آشنا شدم (Redukil) و قرصی ب ویت لاس ۴ (Weight Loss 4)که از ترکیب چای سبز ، گارسینیا کامبوجیا ، گلوکومانان ، پروبیوتیک ها و فیبرهای پری بیوتیک درست شده و ساخت امریکاس از محصولات
Doctors Select هست
میشه نظرتون رو در مورد این داروها هم بگین ؟
من فقط دنبال چیزی هستم که اشتهای خیلی زیادمو کم کنه .

سلام، اطلاعی از این داروها نداریم، اما شما چند نکته رو مد نظر داشته باشید، اول ساعت خواب و میزان خواب مناسب، دوم عدم وجود استرس یا حداقل استرس بالا و سوم که اساس همه چیز نوع تغذیه شماست، چیزی که مهم هست مواد غذایی مصرفی شماست، شما سعی کنید در وعده های غذایی تون پروتئین سهم بیشتری داشته باشه

سلام استفاده هم زمان از قرص ونوستات و چای سبز روزی ۲ بار و قرص تن لس مشکل ایجاد میکنه

سلام، چیزی که در قرص تن لس هست در چای سبز و قرص ونوستات هم وجود داره، بنابراین از نظر ما توصیه نمیشه

قد ۱۶۲ وزن ۵۹ ، وزن چربی بدنم نرماله ولی تا میانگین نرمال فاصله داره واسه همین میخوام بدنم خشک تر شه ، و اینکه ۴ روز تو هفته تمرین میکنم نمیدونم این کپسول تاثیر داره یا نه

من اگر جای شما باشم سعی می کنم با تغذیه و تمرینات اینتروال درصد چربی بدن رو کاهش بدم

باسلام
دکتر تغذیه برام کپسول ابستاپ نوشته بدنسازی کار میکنم ۳ساله با بره غذایی رو رعایت میکنم این قرص ضرر نداره؟

سلام، در اطلاعات دارویی که در موردش نوشته شده عوارض خطرناکی نمی تونه داشته باشه ولی در مجموع افزایش ضربان قلب و یا اختلال در سیستم گوارش معمولاً از عوارض جانبی این محصولات هست

ممنون فهمیدم ببخشید من ۷۰کیلو بودم چاق بودم استارت رو زدم لاغرش کردم ۵۷کیلو شدم طبیعی با رعایت تغذیه و ورزش بعد ضعف کردم وزنه زدم پروتعین روبردم بالا۶۱شد وزنم بدنم خیلی چربی ریخت ولی الان احساس میکنم ایتس کرده بدنم میگن یا حجم بیار چربی بره یا چربی سوزی

امیرجان، من از رژیم غذایی شما اطلاع ندارم، در این شرایط تغییر رژیم غذایی می تونه موثر باشه، چربی سوز کار خاصی نمی کنه، شما وقتی بدنت کاهش چربی رو متوقف کرده چربی سوزی چیکار می کنه؟ تمرینات با وزنه رو انجام بدید و نوع رژیم غذایی رو هدفمند کنید

خب تو باشگاه مربی ها میگم وزن نباید زیاد باش سنگین میشه نمیشه سرعت و چابک باشی از این ورم یکم چربی دارم اگه میشد عکس بدنمو میفرستادم کمه زیر شکم و سینه دارم حالا موندم در به در اره ۵کیلو کم دارم تغذیه هم رعایت میکنم و مکمل وی رو هم کنارش مصرف میکنم حتی وزنهچهم رفتم ولی هچ

ببینید، اینکه گفتن وزن شما بالا نرود، منظور اضافه وزن هست نه وزن طبیعی شما، شما اگر مواردی که در کامنت قبل گفتم رو در کنار تمرینات وزنه رعایت کنید، حتماً به نتیجه می رسید

برخی برای کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده‏ آل، به دنبال سریع ترین راه ممکن هستند بدون اینکه عوارض آن را در نظر بگیرند و چه راهی راحت تر از مصرف قرص های چربی سوز؛ آن هم قرص ونوستات ! تحرک نداشته باشید و لاغر شوید! به گفته

دوچرخه ثابت یا اسپینینگ می‌تواند جایگزین بسیار مناسبی برای ورزش‌های مانند دویدن و پیاده روی باشد. هدف شما چه سلامتی باشد و یا انجام تمرینات هوازی و یا اینتروال، تفاوتی ندارد، چرا که با رعایت یک بره ورزشی مناسب خصوصاً با بره اینتروال دوچرخه ثابت دوچرخه ثابت می‌توانید به

مواد اصلی و موثر قرص های چربی سوز اغلب شامل کافئین و افدرین است. مصرف این قرص ها گاهی دارای عوراض جانبی و حتی خطر مرگ است. لذا از مصرف بی رویه و خودسرانه آن ها باید جدا خودداری کرد. در این مطلب نظرات کارشناسان را در خصوص عوارض

با اراده زیاد به خودتان قول می دهید که چند کیلو وزن اضافه را کم کنید. با رژیم و ورزش کارتان را شروع می کند. در هفته های اول همه چیز به خوبی پیش می رود و بابت این موفقیت به خودتان تبریک می گویید. اما بعد از مدتی

یکی از واقعیت‌های رسیدن به تناسب اندام این است که اگر تمرین را متوقف کنید، تدریجا عضلاتی را که به سختی به دست آورده‌اید از دست خواهید داد. باور عمومی‌بر این است که این پدیده در مورد تمرینات قدرتی و هوازی روی می‌دهد و به آن اصل برگشت پذیری

آیا تا به حال به این موضوع اندیشیده‌اید که واقعاً برای رشد عضلات بدن چه مقدار طول می‌کشد؟ چقدر زمان لازم است به اندام دلخواه خود و یا شاید از یک اندام معمولی برسید؟ چه مدت زمان می‌برد تا عضله‌سازی کنید؟ پاسخ این سوال بسیار آسان است. اینکه

بدنسازی و فیتنس امروزه به عنوان یکی از پرطرفدار ترین ورزش‌ها بین زن و مرد و از هر سنی تبدیل شده است. تناسب اندام به قدری اهمیت پیدا کرده که بحث‌های روز ورزش به طرف این رشته ورزشی گرایش پیدا کرده است. اما گذشته از اینکه بدنسازی و

نیازی نیست حتماً یک آدم خبره در تناسب اندام باشید تا بدانید که الکترولیت‌ها برای عملکرد ورزشی ضروری هستند. الکترولیت‌ها – مانند پتاسیم – نقش کلیدی در آبدار کردن عضلات و بافت‌های بدن ایفا می‌کند، که نتیجه آن کمک به انقباض عضلانی و تمدد اعصاب و همچنین افزایش سلامت

نگرانی بسیاری از ورزشکاران یا افراد گیاه خوار عدم دسترسی به اطلاعات کافی در مورد منابع پروتئین گیاهی است که ممکن است در رژیم خود پروتئین کافی دریافت نکنند. هر چند، بسیاری از کارشناسان معتقدند رژیم گیاهی اگر خوب طراحی شود می‌تواند تمام نیاز انسان به مواد مغذی را

با عضویت در خبره مجله علم ورزش، جدیدترین مطالب به شما ارسال می‌شود. 9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *