عوارض مصرف استروئید سوستانون

آیا با قوانین فنگ شویی در اتاق خواب آشنا هستید؟ آیا می دانید چگونه میتوان خوابی راحت تر با این قوانین داشته باشید؟ سخنان زیادی در مورد خواب راحت در تخت ‌خواب خودتان وجود دارد. اما در کنار احساس راحتی که در خانه وجود دارد، آیا این امکان وجود دارد که اتاق‌ خواب خود را برای خوابیدن، بهتر کنید؟ اگر به دنبال ایجاد یک اتاق‌ خواب ایده‌آل برای خواب هستید، این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به شما کمک خواهد کرد که یک محیط

آیا با روش های دفع انرژی منفی از خانه خود آگاهی دارید؟ آیا می دانید دفع این انرژِ منفی تا چه اندازه می تواند بر موفقیت های شما تاثیر گذار باشد؟ یکی از عناصر اساسی که ما از آن غافل هستیم، بلوکه کردن انرژی و ایجاد انرژی منفی در فضای زندگی مان است. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راه های دفع انرژی منفی از خانه می پردازیم. با کمک این راهکارها به راحتی می تواند انرژی مثبت را به سمت

انرژی را نمی توان با چشم دید اما می توان آن را حس کرد. خانه شما جسم و روحتان را تحت تاثیر قرار می دهد. وارد کردن انرژی مثبت به خانه، سنتی دیرینه است که همیشه مورد استفاده بوده است. پس اگر در حال نقل مکان به خانه جدید یا در حال ایجاد تغییراتی در خانه کنونی خود هستید، می توانید خانه را طوری تنظیم کنید که انرژی مثبت بیشتری وارد خانه شود. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راهکارهایی

می دانید چروک اطراف چشم را چگونه میتوان درمان کرد؟ می دانید به این چین و چروک ریز، خطوط پنجه کلاغی هم می گویند؟ آیا تنها با کمک جراحی میتوان از شر این خطوط رهایی یافت؟ کرم های ضد چروک کارآیی ندارند و انجام عمل جراحی نیز، بسیار دشوار به نظر می رسد. خوشبختانه، گزینه‌ های درمانی دیگری نیز وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا از چروک اطراف چشم (خطوط پنجه کلاغی)  جلوگیری کرده و آنها را کاهش دهید. در این

آمبلیوپی یا تنبلی چشم وضعیتی است که در آن، بینایی یک یا هر دو چشم فرد کم می شود و حتی با استفاده از عینک هم نمی توان این شرایط را تصحیح کرد. این یک اختلال رشدی است و زمانی رخ می دهد که چشم و مغز، هماهنگی مناسبی برای تولید تصاویر بصری نداشته باشند. در صورتی که این ضعف بینایی در مراحل اولیه خود درمان نشود، می تواند منجر به از دست دادن بینایی فرد شود. در این مقاله از بخش چشم و چشم عوارض مصرف استروئید سوستانون

علائم اولیه بارداری چیست؟ آیا می دانستید، هنگامی که عادت ماهانه تان به تاخیر می افتد، ممکن است چند هفته از بارداری تان گذشته باشد؟ حاملگی با بارور

آیا با قوانین فنگ شویی در اتاق خواب آشنا هستید؟ آیا می دانید چگونه میتوان خوابی راحت تر با این قوانین داشته باشید؟ سخنان زیادی در مورد خواب

آیا با روش های دفع انرژی منفی از خانه خود آگاهی دارید؟ آیا می دانید دفع این انرژِ منفی تا چه اندازه می تواند بر موفقیت های شما

انرژی را نمی توان با چشم دید اما می توان آن را حس کرد. خانه شما جسم و روحتان را تحت تاثیر قرار می دهد. وارد کردن انرژی

می دانید چروک اطراف چشم را چگونه میتوان درمان کرد؟ می دانید به این چین و چروک ریز، خطوط پنجه کلاغی هم می گویند؟ آیا تنها با کمک

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

مکمل های استروئیدی هورمون مصنوعی تستوسترون است .که معمولا یک درمان جایگزین در بیماری های خاص در بیمارانی که توانایی تولید تستوسترون را نداشته و یا تعادل هورمونی ندارند تجویز می شود.

هدف این مکمل ها افزایش سنتز پروتئین و رشد عضلات و جلوگیری از تخریب بافت ها به خصوص پروتئین عضله و تحریک رشد استخوان و افزایش انقباضات عضله ای ،افزایش تشکیل گلبول های قرمز و کاهش درصد چربی بدن می باشد.

اثرات آندروژنتیک در بدن انسان اغلب به عنوان اثرات مردانه شناخته شده است از جمله ویژگی های جنسی مانند رشد پروستات،تولید اسپرم ،رشد مو و تغییرات هورمونی و روحی دیگر.

ولی متأسفانه، امروزه بسیاری از افراد به اصطلاح ورزشکاران و غیر ورزشکاران مورد سوء استفاده قرار می گیرند. ورزشکاران اغلب از استروئید ها برای افزایش قدرت با افزایش عضلاتشان استفاده می کنند.عوارض مصرف استروئید سوستانون

خطرات اصلی مصرف این مکمل ها اختلالات تولیدمثل و هورمون های تناسلی ،اختلالات کبدی، اختلالات قلب و عروق خونی و تغییرات رفتاری را می توان اشاره کرد.

مصرف کنندگان استروئید نسبت به آسیب های بافتی بسیار حساس هستند و اغلب بهبود آنها به طولانی مدت است. اگرچه استروئید شناخته شده می تواند عضلات را تقویت کند، اما استروئید ها نمی توانند تاندون ها و رباط ها را تقویت کنند. تاندون ها عضلات را به استخوان ها متصل می کنند، در حالیکه رباط ها بافت همبندی هستند که استخوان را به استخوان متصل می کند.

با مصرف این مکمل ها در عدم تعادل در این بافت ها رخ می دهد حتی در تمرینات سنگین می تواند باعث آسیب ها به استخوان شود.

مصرف مکمل های استروئیدی باعث کاهش تولید هورمون ها می شود.مکمل های استروئیدی تولید هورمون های درون ریز بدن را کاهش داده و در بعضی مواقع آن را متوقف می کنند زیرا بدن تلاش می کند تا از طریق فرآیند های هوموستاتیک تعادل هورمون ها را حفظ کند.

یکی از عوارض جانبی که توسط تقریبا تمام مصرف کنندگان این مکمل ها از آن رنج می برند اختلالات تولید مثل است. این مکمل ها باعث تحریک سلول های جنسی مرد شده و عملکرد تولید کاهش می یابد.

استروئیدها می توانند کلسترول HDL را کاهش داده و کلسترول LDL را افزایش دهند. کلسترول بالا همان علت چربی خون است.. بسته به نوع استروئید و میزان HDL و LDL افزایش و کاهش می یابد.

اگر مصرف مکمل استروئیدهای متوقف شود، سطح تستوسترون برای تولید بدن انسان به علت انطباق کاهش می یابد. تأثیراتی از قبیل عدم میل و عملکرد جنسی و خطر ابتلا به سرطان پروستات و تغییرات خلق و خوی کاهش می یابد.

مصرف استروئید ها می تواند به علت افزایش جریان استروژن از طریق روند آروماتیزه رخ دهد.در نتیجه تستوسترون به استروژن تبدیل می شوند. استروژن بیش از حد به نوک پستان های گیرنده سلولی موجود متصل می شود و منجر به انباشته شدن چربی بیش از حد در سینه های مردان می شود و باعث می شود شکل سینه مرد شبیه زن ها شود.

اختلالات کبدی متنوع است، ، در استفاده خوراکی آن سرطان کبد و بیماری های کبدی نادر است. نتایج تحقیقات در مورد آسیب و اختلالات کبدی در استفاده از AAS در فرمهای خوراکی نسبت به روش تزریق رایج است.

مکمل های استروئیدی همچنین می تواند باعث اختلالات قلب و عروق شود، افزایش سطح کلسترول LDL در خون موجب خطر انسداد شریان های عروق کرونر شده که در نهایت موجب بروز بیماری های قلبی می شود. نارسایی قلبی و مرگ ناگهانی ناشی از افزایش قلب به دلیل مصرف این مکمل ها است.


در بسیاری از موارد، پروستات بزرگ می شود. دوره اولیه رشد پروستات در طی بلوغ به علت ترشح آندروژن ها در بیضه رخ می دهد. معمولا مواد مخدر مانند فیناستراید یا دورتستریت مورد استفاده برای غلبه بر این مشکلات، با سطح بسیار رضایت بخشی همراه هستند.

در لیست عوارض جانبی مکمل های استروئیدی به فشار خون بالا می توان اشاره کرد.

هنگامی که مواد شیمیایی وارد بدن می شود کلیه ها به سختی کار می کنند.ادرار در بعضی از مصرف کنندگان تیره است که نشانه ای از عمکلرد ناقص کلیه است.

شواهد زیادی وجود دارد که استروئید ها می توانند ایمنی را کم کنند. باز هم، این بستگی به نوع و دوز استروئید دارد. برعکس، شواهدی وجود دارد که برخی از استروئید ها در واقع سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهند. تستوسترون و برخی از مشتقات آن می توانند ایمنی را کاهش دهند.

اثرات ناباروری مکمل های استروئیدی توسط سازمان بهداشت جهانی مورد تایید قرار گرفته است.ناباروری به این دلیل اتفاق می افتد که استروئید ها در زنان مبتلا به قاعدگی منظم هورمون هایشان مختل می شود.در مردان استروئید fsh هورمون تحریک کننده follicle را پایین می آورد به طوری که تولید طبیعی اسپرم مختل می شود.

بعضی از استرئیدهای تزریقی احتمال ابتلا به مسمومیت را بالا می برند.آبسه و تورم دردناک از علائم دیگر تزریقات این مکمل هاست چون اغلب برای تزریق از سوزن های غیر استریل استفاده می شود.

مصرف استروئید باعث می شود که بیضه ها عملکرد طبیعی خود را از دست داده و باعث ناتوانی جنسی در دراز مدت شود.ناتوانی جنسی طی یک دوره مصرف طولانی این مکمل ها رخ می دهد.

اکثر افرادی که استروئید مصرف می کنند و تنها عوارض جانبی موقت را تجربه می کنند. ممکن است شامل موارد زیر باشد:

این عوارض جانبی معمولا پس از چند روز پس از قطع استروئید بهبود می یابند.

افرادی که مبتلا به بیماری های زمینه ای هستند ممکن است عوارض جانبی دیگری نیز داشته باشند. افرادی که مبتلا به دیابت هستند ممکن است قند خون آنها بالا برود، افرادی که فشار خون بالا دارند ممكن است میزان قند خونشان افزایش یابد، افراد مبتلا به گلوكوم ممكن است فشار بیشتری در چشمشان داشته باشند.

افراد مبتلا به نارسایی احتقانی قلب و افرادی که مبتلا به بیماری مزمن هستند، باید با پزشک خود درباره مصرف استروئید با پزشک خود صحبت کنند.



بخوانید :

مفیدترین مکمل های بدنسازی برای افزایش حجم عضلات

مکمل بدنسازی اچ ام بی و کارایی آن در حفظ عضلات

فواید شگفت‌انگیز مصرف پودرهای بدنسازی خانگی


کاربر گرامی اگر نظر و پیشنهادی در این زمینه دارید لطفا خود در زیر همین صفحه با ما و دیگران کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید .



ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم


معصومه راهی

پاسخ به سوالات پزشکی ، مامایی و جنسی شما (توسط پزشک و ماما مجله دلگرم)عوارض مصرف استروئید سوستانون

 

مقدمه: اثرات طلوب استفاده نادرست از داروهای آنابولیک-آندروژنیک شامل اختلالات قلبی-عروقی، سوء عملکرد کبد، بیماری کلیه، مشکلات بیضه، اختلالات روان‌پزشکی و رفتاری همچنین مشکلات دیگر در بدن انسان در هر دو جنس می‌باشد. هدف از پژوهش حاضر بررسی اثر یک دوره خود تزریقی سوستانون و مصرف امگا 3 بر سطوح سرمی کلسترول تام، عامل مغذی عصبی مشتق از مغز، لیپوپروتئین پر چگال، لیپوپروتئین کم چگال و آلانین آمینو ترانسفراز در بدنسازان مرد بود.

مواد و روش‌ها: در این مطالعه نیمه تجربی، تعداد 14 مرد بدنساز (سن: 42/5±27/28 سال، وزن: 19/1±27/82 کیلوگرم، قد: 73/4±7/18 سانتی‌متر) به‌طور داوطلبانه وارد مطالعه شدند و به‌طور تصادفی به دو گروه تجربی 1 (7 نفر، مصرف سوستانون) و تجربی 2 (7 نفر، مصرف سوستانون و امگا 3) تقسیم شدند. همه آزمودنی‌ها به مدت 35 روز سوستانون تزریق کردند. در خلال این دوره، اعضاي گروه 2 روزانه به‌مدت 3 روز یک قرص امگا 3 (3 گرمی) مصرف کردند. در طول دوره‌ی مصرف، تمامی آزمودنی‌ها دارای تمرینات منظم بدنسازی بودند. نمونه‌های خونی در حالت ناشتا، 48 ساعت پیش و پس از دوره برای اندازه‌گیری سطوح کلسترول تام، عامل مغذی عصبی مشتق از مغز، لیپوپروتئین پر چگال، لیپوپروتئین کم چگال و آلانین آمینو ترانسفراز سرمی از آزمودنی‌ها گرفته شد. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از آزمون‌های t زوجی و تجزیه و تحلیل کوواریانس، استفاده و سطح معنی‌داری 5/&gtP در نظر گرفته شد.

نتایج: نتایج آزمون t زوجی نشان داد که در گروه 1 سطوح سرمی عامل مغذی عصبی مشتق از مغز آلانین آمینو ترانسفراز به‌طور معناداری افزایش یافت (5/&gtP). اما در گروه 2 سطوح سرمی عامل مغذی عصبی مشتق از مغز و لیپوپروتئین پر چگال افزایش معنادار (5/&gtP) و لیپوپروتئین كم چگال کاهش معنادار داشت (3/P). همچنین، نتایج آزمون کوواریانس نشان داد که اختلاف بین دو گروه تنها در غلظت‌های سرمی عامل مغذی عصبی مشتق از مغز معنادار شد (15/P) اما در متغیرهای دیگر معنادار نشد (5/&ltP).

نتیجه‌گیری: مصرف سوستانون به تنهایی و سوستانون به همراه امگا 3 به‌مدت 35 روز در بدنسازان مرد باعث افزایش سطوح سرمی عامل مغذی عصبی مشتق از مغز شد، اما مصرف همزمان سوستانون و امگا 3 اثرات بیشتری داشت.1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *