عوارض کپسول سیپروفلوکساسین ۵۰۰

سیپروفلوکساسین
سیپروفلوکساسین از دسته ی آنتی بیوتیک های کینولینی است که در درمان بعضی عفونت ها ازجمله عفونت های تنفسی، ادراری، پروستات، گوارشی، مفصلی و استخوانی و برخی از عفونت های تناسلی کاربرد دارد.
این دارو بصورت قرص خوراکی، قطره ی چشمی، ویال و محلول آماده ی تزریق موجود می باشد.
در برخی عفونت های چشمی قطره ی سیپروفلوکساسین را تجویزمی کنند.
منع مصرف سیپروفلوکساسین در فاوویسم
پیش از مصرف سیپروفلوکساسین 
-در صورت بارداری یا اقدام به بارداری، شیردهی، مشکلات عضلانی،التهاب و یا کشیدگی تاندون ها، مشکل کلیوی، قلبی،بیماری صرع و سایر موارد پزشک خود را مطلع نمایید.
-در صورتی که مبتلا به فاویسم می باشید مصرف این دارو برای شما مناسب نیست.
-مصرف این دارو در افراد زیر ۱۸ سال تنها در شرایط خاص و با تجویز پزشک متخصص توصیه می شود.
-از آنجا که این دارو می تواند در عملکرد داروهای دیگر در بدن اختلال ایجاد کند لازم است پیش از شروع مصرف لیستی از کلیه ی داروهای مصرفی خود در اختیار پزشک یا داروسازتان قرار دهید.
-در صورت سابقه ی هرگونه حساسیت دارویی خصوصا حساسیت به آنتی بیوتک هایی مانند افلوکساسین، نورفلوکساسین، لووفلوکساسین، موکسی فلوکساسین و نالیدیکسیک اسید ،حتما به پزشک خود اطلاع دهید.
نحوه ی مصرف سیپروفلوکساسین
آنتی بیوتیک ها را دقیقا مطابق دستور پزشک مصرف کنید و دوره ی درمان را حتی اگر احساس بهبودی میکنید و علائمتان برطرف شده است کامل کنید زیرا در این زمان ممکن است هنوز باکتری بصورت کامل ریشه کن نشده باشد و این کار احتمال بروز مقاومت ميكروبی را افزایش می دهد.
مقاومت میکروبی یکی از مشکلات جهانی می باشد که با سرعت زیادی رو به افزایش است ودر صورتی که مصرف بی رویه و ناسب آنتی بیوتیک ها در دنیا ادامه یابد با مشکلات تهدید کننده ی حیات مواجه خواهیم شد.زماني كه اين داروها بدون تجويزپزشك ،با مقدار ناسب يا طول درمان ناسب مصرف شوند،نه تنها اثرات مطلوب براي خود فرد ندارند بلكه منجر به عدم ريشه كن شدن باكتري هاي موجود در بدن آن فرد مي شوند و علاوه بر اين،باكتري هايي كه در معرض دارو قرار گرفته اند اما از بين نرفته اند، نسبت به اين دارو مقاومت پيدا مي كنند.اين مسأله منجر به ايجاد نسل جديد و مقاومي از ميكروب ها مي شود كه ديگر به سادگي به داروهاي آنتي بيوتيكي موجود، پاسخ نمي دهند.
از آنجا كه عموماً عفونت ها مسری می باشند مصرف بي رويه ی آنتی بیوتیک ها نه تنها براي خود فرد بيمار بلكه براي ساير افراد جامعه نیز مشکل آفرین می باشد.
-قرص خوراکی این دارو باید حتما بطور کامل بلعیده شود لذا از خرد کردن یا جویدن آن بپرهیزید. از آنجایی که این قرص دارای طعم طبوعی می باشد می توانید آن را همراه با یک لیوان آب میل نمایید.
– مصرف شیر و لبنیات، آب پرتقال و نوشیدنی های انرژی زا همراه با این دارو منجر به کاهش اثربخشی آن می شود.
-درمان ا این دارو معمولا به صورت دوبار در روز به مدت یک هفته یا می باشد. با این وجود برای برخی عفونت ها ممکن است حتی به صورت یک قرص تکی تجویز شود.به همین دلیل طول درمان و مقدار مصرف را به طور دقیق از پزشک خود سوال بفرمایید.
-این دارو با غذا تداخل خاصی ندارد و می توان آن را قبل یا بعد از غذا مصرف کرد. اگر قرص به صورت دو نوبت در روز تجویز گردد، بهتر است فاصله ی بین دو نوبت 12 ساعت باشد.
-در مدت درمان با این دارو مصرف آب و مایعات به مقدار کافی احتمال بروز عوارض را کاهش می دهد.
-در مدت درمان با این دارو مصرف شیر ولبنیات، شربت های ضداسید معده و مکمل های حاوی آهن یا روی را حداقل ۲ ساعت با مصرف این دارو فاصله دهید.
-در مدت درمان با این دارو حساسیت بدن شما به نور خواهد شد. لذا تا حد ممکن از قرارگرفتن در معرض نور مستقیم خودداری کنید و از کرم ضدافتاب، پوشش مناسب و عینک آفتابی استفاده کنید.
-در صورت اقدام به هرگونه واكسيناسيون پزشك خود را از مصرف اين دارو مطلع نماييد.
-در برخی افراد با مصرف آنتی بیوتیک ها ضایعات قرمز همراه با خارش در دهان یا واژن ایجاد می شود.در صورت بروز این علائم به پزشک خود مراجعه نمایید.
-مصرف این دارو سرگیجه ی مختصری ایجاد می کند. لذا از رانندگی و فعالیت هایی که نیاز به تمرکز بیشتری دارند تا زمانی که اثر دارو برطرف نشده است، خودداری نمایید.
-از آنجا که سیپروفلوکساسین می تواند بر روی سطح قند خون موثر باشد، در افراد دیابتی کنترل قند خون روزانه در مدت درمان با این دارو ضروری می باشد.
عوارض شایع سیپروفلوکساسین 
-احساس خستگی، تهوع یا استفراغ از عوارض شایع مصرف سیپروفلوکساسین می باشد که با مصرف وعده های غذایی سبک و همچنین مصرف دارو پس از غذا می توان آن را کنترل نمود.
-اسهال خفیف و درد حین ادرار کردن نیز از عوارض شایع سیپروفلوکساسین می باشد که با مصرف مایعات بمقدار کافی، می توان آنها را برطرف کرد با این حال اگر اسهال ادامه دار شد و یا حاوی خون بود، حتما به پزشک مراجعه نمایید.
عوارض خاص اما مهم 
این دارو می تواند عوارض نادر اما مهمی داشته باشد که علی رغم اینکه احتمال وقوع آنها کم می باشد اما پیگیری و توجه به آنها بسیار مهم می باشد.لذا در صورت داشتن علائم سرفه همراه با گلودرد ،خشکی و التهاب چشم و. بروز لکه های قرمز پوستی فوراًبه پزشک خود یا مرکز درمانی مراجعه کنید.
-در موارد کمی مصرف این آنتی بیوتیک کینولینی منجر به انقباضات و کشیدگی عضلات و آسیب تاندون ها ومفاصل می شود. در صورت احساس درد و کشیدگی در عضلات و مفاصل در مدت درمان با این دارو، در اولین فرصت پیش از مصرف نوبت بعدی دارو به پزشک مراجعه نمایید.
مصرف بی رویه سیپروفلوکساسین باعث شده که بسیاری از باکتری ها که قبلا به راحتی با این دارو از بین می رفتند نسبت به سیپروفلوکساسین مقاومت پیدا کرده اند.

مطالب ویژه با همکاری آقای دکتر مهدی شاهمیرانی
بهترین آنتی بیوتیک برای درمان عفونت ادراری تحتانی بدون عارضه کدام است؟
 این مقاله، یکی از 2 مطالعه پژوهشی برتر سال 213 است که براساس پایش منظم مقالات توسط جمعی از اعضای انجمن پزشکی کانادا انتخاب گردیده است. این مطالعات که بعنوان شواهد بیمار-محور ارزشمند شناخته می شوند، امتیاز بالایی را بعلت مرتبط بودن و توانایی تغییر در طبابت را به دست آورده اند. این مقاله در گایدلاین کالج پزشکان خانواده آمریکا ( aafp ) هم به ثبت رسیده است. با وجود اینکه مقاله های بسیار زیادی در مجلات پژوهشی انگلیسی زبان در سال 213 منتشر گردیدند ولی فقط تعداد کمی مورد معیارهای شواهد مهم مبتنی بر بیمار ( POEM ) را از نظر روایی، مرتبط بودن، استفاده از پیامدهای بیمار محور و تغییر در طبابت دارا بودند و 2 مطالعه از این مطالعات جز مطالعات برتر پژوهشی شناخته شدند:
– مطالعه 15 (از 2 مطالعه ) زنان مبتلا به سوزش ادرار مراجعه کننده به مطبهای مراقبت اولیه را تحت پیگیری قرار داد تا بهترین سوالها را برای تشخیص عفونت ادراری تحتانی مشخص کند. مهمترین سوالاتی که پاسخ مثبت به آنها احتمال عفونت ادراری تحتانی را افزایش میداد عبارت بودند از:
– آیا خودتان فکر می کنید که عفونت ادراری تحتانی ( عفونت مثانه و پیشابراه ) دارید؟
– آیا سوزش ادراری شما واقعا شدید است؟ و علائم تحریک واژن ندارید؟
– در مجموع، ده مطالعه به بررسی 8 آنتی بیوتیک برای عفونت ادراری تحتانی پرداخته بودند و محققان مطالعه 16 ( از 2 مطالعه ) با استفاده از روشی موسوم به فرابررسی شبکه ای سعی کردند تا تمامی این داروها را باهم مقایسه کنند. آنها دریافتند که سیپروفلوکساسین و گاتی فلوکساسین در کوتاه مدت تا حدی موثرتر هستند و آموکسی سیلین-کلاوونیک اسید ( کوآموکسی کلاو) نسبت به بقیه اثربخشی کمتری دارد ولی زیان داروهای مختلف، مشابه بود.
 مطالعه 16: بهترین آنتی بیوتیک برای درمان عفونت ادراری تحتانی بدون عارضه کدام است؟
این فرابررسی شبکه ای نشان داد که اثربخشی آنتی بیوتیکهای مورد استفاده رایج برای عفونت ادراری تحتانی مشابه است و فقط یک استثنا وجود دارد؛ اثربخشی کوآموکسی کلاو به صورت معنی داری کمتر از بقیه می باشد.
Ebell MH, Grad R. Top 2 Research Studies of 213 for Primary Care Physician. American Academy Family Physician (aafp) September 15, 214 9: 397-42.
آیا مصرف فلوروکینولونها در کودکان جایز است؟
– تجویز سیستمیک فلوروکینولونها در کودکان زیر 18 سال توصیه نمی شود، زیرا مطالعات در حیوانات نابالغ نشان دادند که این داروها باعث افزایش خطر آتروپاتی همراه با ضایعات غضروف در مفاصل می شوند.
– یک وجود دارد که در غیاب آرتروپاتی ناشی از این داروها در انسان که در طی دهه های گذشته دیده شده است، مزایای فلوروکینولونها، مخصوصا در کودکان دچار سیستیک فیبروز، نسبت به خطر سمیت مفصلی کوتاه مدت و اندک این داروها ارجح می باشد.
– این از یک مطالعه حمایت می کند که در این مطالعه به ارزیابی خطرات و سمیت اسکلتی- عضلانی در طول پنج سال پیگیری در کودکان مبتلا به اوتیت میانی حاد یا پنومونی اکتسابی از جامعه که برای درمان از لووفلوکساسین یا مقایسه کننده استفاده کرده بودند، پرداخته بود. کودکانی که در سال اول پیگیری، دچار عوارض اسکلتی_عضلانی شدند به مدت چهار سال دیگر ( در مجموع پنج سال) پیگیری شدند. از بین کودکانی که در سالهای دوم تا پنجم پیگیری، با عوارض اسکلتی-عضلانی شناسایی شدند تعداد آنهایی که این عارضه، احتمالا مربوط به دارو بود در هر دو گروه ( لووفلوکساسین و مقایسه کننده) مساوی بود ( 1 از 134 در گروه مصرف کننده لووفلوکساسین، 1 از 893 در گروه مقایسه کننده) و در نهایت هیچ عوارضی جانبی اسکلتی- عضلانی به لووفلوکساسین احتمال داده نشد.
– سیپروفلوکساسین توسط سازمان غذاوداروی آمریکا در درمان عفونت ادراری پیچیده و پیلونفریت مرتبط با اشرشیا. کلی در کودکان، تایید شده است.
– سیپروفلوکساسین و لووفلوکساسین توسط سازمان غذاوداروی آمریکا در پروفیلاکسی بعد از تماس آنتراکس ( سیاه زخم ) استنشاقی، درمان و پیشگیری از طاعون ( plague ) تایید شده اند.
– آکادمی متخصصین کودکان آمریکا ( AAP ) توصیه می کند که استفاده از فلوروکینولونهای سیستمیک در کودکان باید به درمان عفونتهایی محدود شود که هیچ آنتی بیوتیک موثر و ایمن دیگر وجود نداشته باشد و یا در مواردی که استفاده از فلوروکینولونهای خوراکی، جایگزین منطقی به جای درمان تزریقی آنتی بیوتیکهایی از گروه دیگر باشد.
دکتر مهدی شاهمیرانی

Reference 1
Reference 2
Reference 3

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

با خواندن این مطلب هر آنچه لازم است در مورد قرص سیپروفلوکساسین را یاد می گیرید. ممکن است سوالات بسیار زیادی در رابطه با داروی سیپروفلوکساسین در ذهن شما باشد به منظور پاسخگویی به تمام سوالاتتان این مقاله ی جامع را در مورد قرص سیپروفلوکساسین تهیه کرده ایم.

قرص سیپروفلوکساسین جهت درمان انواع عفونت های باکتریایی تجویز می گردد. سیپروفلوکساسین متعلق به آن دسته از داروها به آنتی بیوتیک کینولون است. که با متوقف کردن رشد باکتری عمل میکند.

این آنتی بیوتیک فقط عفونت های باکتریایی را درمان میکند، و برای عفونت های ناشی از ویروس (مانند سرماخوردگی) استفاده نمیگردد. استفاده های غیر ضروری یا کاربرد نادرست هر آنتی بیوتیک میتواند بهکاهش اثربخشی آن منجر گردد.

چنانچه دستورالعمل استفاده از دارو وجود دارد قبل از شروع مصرف سیپروفلوکساسین با دقت مطالعه کنید، و در صورت در دسترس بودن اطلاعات بیمار پیش از تجویز به بیمار آن را با داروساز خود در میان گذارید. بیمار هنگام دریافت دارو باید از پزشک و داروساز هر سوالی را درباره نحوه استفاده از دارو بپرسد.

این دارو خوراکی است و مصرف با غذا یا بدون غذا را پزشک میبایست تشخیص دهد و معمولا دو بار در روز و در وعده های صبح و شام تجویز میگردد.عوارض کپسول سیپروفلوکساسین ۵۰۰

این قرص ممکن است طعم تلخی داشته باشد پس شما نمیتوانید آن را قسمت کنید، بجوید، و یا آن را خرد نموده سپس مصرف کنید. به همین دلیل شرکت داروسازی آن را به صورت بلعیدن تجویز میکند.

دوز و طول درمان بر اساس وضعیت پزشکی و سلامت بیمار و واکنش بیمار به دارو تعیین میگردد. هنگام مصرف سیپروفلوکساسین مایعات فراوان بنوشید مگر اینکه دکتر خلاف آن را تجویز نماید.

این دارو بایستی حداقل ۲ ساعت قبل یا ۶ ساعت پس از مصرف سایر داروها مصرف گردد که ممکن است با آن ترکیب شود، و اثربخشی آن را کاهش دهد. از داروساز خود در مورد سایر داروهایی که میتوانید با آن مصرف نموده و ممنوعیتی ندارد کسب اطلاع نمایید.

این نمونه ها عبارتند از : کوئیناپریل، سولامر، سوکرالفات، ویتامین ها / مواد معدنی (از جمله آهن و روی، مکمل ها) و محصولات حاوی منیزیم، آلومینیوم، یا کلسیم (مانند آنتی اسیدها، محلول دیدانوزین، مکملهای کلسیم).

غذاهای سرشار از کلسیم، من جمله فراورده های لبنی (مانند شیر، ماست) و یا آب میوه های غنی شده با کلسیم میتوانند اثر این دارو را کاهش دهند. این دارو را باید حداقل ۲ ساعت قبل یا ۶ ساعت پس از خوردن غذاهای غنی از کلسیم مصرف گردد، مگر اینکه شما این غذاها را به عنوان بخشی از یک وعده غذایی اصلی میل کنید که شامل غذاهای دیگر (غنی شده با موادی غیر کلسیم) میباشد. این غذاها باعث کاهش اثر کلسیم مورد نیاز میگردد.

از دکتر یا داروساز خود بپرسید که از چه مکمل های تغذیه ای و یا جایگزین آن با خیال راحت میتوانید استفاده نمایید.

دوره کامل این دارو را طبق تجویز پزشک استفاده نمایید. حتی اگر علایم بیماری پس از چند روز در شما کمرنگ شود و یا شما اثری از بیماری را در خود مشاهده نکنید. توقف دارو ممکن است خیلی زود موجب بازگشت عفونت گردد.

اگر وضعیت شما همچنان ادامه دارد و یا بدتر میشود حتما به پزشک خود اطلاع دهید.

تهوع، اسهال، سرگیجه، سبکی در سر، سردرد، و مشکلات خواب ممکن است در هنگام مصرف دارو رخ دهد. اگر هر یک از این اثرات در شما باقی بماند یا وخیم تر شود، دکتر یا داروساز خود را بی درنگ مطلع کنید.

به یاد داشته باشید که چون دکتر این دارو را تجویز کرده است پس او بهتر میتواند عوارض جانبی دارو را برای شما تشخیص دهد. ممکن است بسیاری از مردم در هنگام استفاده از این دارو دچار عوارض جانبی جدی نگردند. اگر شما هر گونه عوارض جانبی جدی را در خود مشاهده نمودید بلافاصله به دکتر خود اطلاع دهید، من جمله: زمانی که پوست شما وقتی در معرض آفتاب قرار میگیرید به راحتی دچار سوختگی میشود (حساسیت شدید پوستی به نور خورشید)، کبودی / خونریزی غیر معمول، نشانه هایی از عفونت جدید (مانند تب مداوم، گلو درد مداوم)، نشانه هایی از مشکلات کلیوی (مانند تغییر در میزان ادرار، و ادرار به رنگ قرمز / صورتی)، نشانه هایی از مشکلات کبدی (مانند خستگی غیر معمول، درد شکم / معده، تهوع / استفراغ مداوم، زردی چشم / پوست، ادرار تیره).

چنانچه شما هر گونه از این عوارض جانبی را در خود مشاهده نمودید بلافاصله کمک پزشکی دریافت کنید: از جمله: سردرد شدید / مداوم، تغییرات بینایی، لرزیدن اعضا بدن (لرزش)، تشنج، سرگیجه شدید، غش، ضربان قلب سریع / نظم، تغییرات خلق و خوی (مانند اضطراب، سردرگمی، توهم، افسردگی، و در موارد نادر افکار خودکشی).

این دارو به ندرت ممکن است باعث مشکلات عصبی دائمی (نوروپاتی محیطی) شود. در صورت بروز هر یک از علائم زیر مصرف سیپروفلوکساسین را قطع نموده و مشکل را با پزشک خود در میان گذارید:

درد، بی حسی، سوختگی، سوزن سوزن شدن، ضعف در بازوها، دست ها، پاها، یا انگشتان، تغییرات در چگونگی حس های لمسی درد / دما / ارتعاش / موقعیت بدن.

این دارو به ندرت ممکن است باعث یک بیماری شدید در روده (کلستریدیوم سخت مربوط به اسهال) به دلیل یک نوع باکتری مقاوم گردد. این وضعیت ممکن است در طول درمان یا به طور هفتگی یا ماه ها پس از درمان ٬ رخ دهد. چنانچه این علائم پیشرفت کرد به پزشک خود اطلاع دهید: اسهال مداوم، شکم یا درد / گرفتگی معده، خون / مخاط در مدفوع خود.

حتی اگر شما هر یک از این علائم را داشتید از محصولات ضد اسهال یا داروهای ضد درد مخدر استفاده نکنید زیرا این محصولات ممکن است شرایط شما را وخیم تر کند.

استفاده از این دارو برای دوره های طولانی مدت یا مکرر ممکن است موجب بروز برفک دهان یا عفونت جدید گردد. بعد از مشاهده تکه های سفید رنگی در دهان، تغییر در تخلیه واژن و یا سایر علائم جدید با دکتر خود تماس بگیرید.

واکنش آلرژیک جدی به این دارو نادر است. با این حال، در هنگام بروز این موارد، کمک پزشکی دریافت نمایید. از جمله: جوش، خارش / تورم (به خصوص در چهره / زبان / گلو)، سرگیجه شدید، مشکل تنفسی.

مواردی که در این مقاله اشاره شد ٬ یک فهرست کامل از عوارض جانبی است که امکان دارد رخ دهد. چنانچه شما متوجه عوارض دیگری شدید که در این فهرست به آن اشاره نشده است، با پزشک یا داروساز خود تماس بگیرید.

قبل از مصرف سیپروفلوکساسین، درصورت حساسیت داشتن به این دارو یا دیگر آنتی بیوتیک های کینولونمانند نورفلاکسسین، ژمیفلاکسسین، لوفلاکسسین، موکسیفلاکسسین، یا افلاکسسین جریان را با دکتر خود و یا داروساز در میان بگذارید؛ یا اگر هر حساسیت دیگری هم دارد با پزشک خود مطرح کنید. این محصول ممکن است شامل عناصر غیرفعال باشد که میتوانند موجب حساسیت و یا مشکلات دیگر شوند. برای جزئیات با داروساز صحبت کنید.

پیش از استفاده از این دارو، تاریخچه مصرف داروی خود را با پزشک و یا داروساز در میان بگذارید، مخصوصا مواردی از قبیل: دیابت، مشکلات قلبی (مانند حمله قلبی که اخیرا داشتید)، مشکلات تاندون یا مفصل (مانند التهاب تاندون و بورسیت)، مینیسک زانو، عارضه کبد، میاستنی گراویس، مشکلات عصبی (مانند نروپاتی محیطی)، تشنج و شرایطی که خطر تشنجتان را افزایش میدهند (مانند آسیب سر یا مغز، تومورهای مغزی، تصلب شرایین مغزی).

سیپروفلوکساسین ممکن است موجب ایجاد شرایطی شود که ریتم قلب را تحت تاثیر قرار دهند ( طولانی شدن زمان QT). طولانی شدن زمان QT بندرت میتواند موجب مشکل جدی ضربان قلب نظم یا سریع (بندرت کشنده) و دیگر علائم (مانند سرگیجه شدید، غش کردن) شود که نیاز به مراقبت های پزشکیدارد.

خطر طولانی شدن زمان QT درصورت وجود شرایط پزشکی معین یا در صورت استفاده همزمان از داروهای دیگری که موجب طولانی شدن زمان QT میشوند، ممکن است افزایش پیدا کند. پیش از استفاده از سیپروفلوکساسین، در مورد تمام داروهایی استفاده میکنید با پزشک و یا داروساز صبحت کنید و همچنین اگر هریک از شرایط زیر را داشتید با پزشک و یا داروساز در میان بگذارید: مشکلات قلبی معین ( نارسایی قلبی، ضربان قلب کند، طولانی شدن زمان QT در نوار قلب)، تاریخچه خانوادگیِ مشکلات قلبی معین (طولانی شدن زمان QT در نوار قلب، مرگ ناگهانی قلبی (ایست قلبی)).

میزان پایین پتاسیم یا منیزیم در خون هم ممکن است خطر طولانی شدن زمان QT را افزایش دهد. این خطر ممکن است در صورت استفاده از داروهای معینی (مانند دیورتیک یا «قرص های آبی») و یا در صورت داشتنشرایطی مانند عرق زیاد، اسهال یا استفراغ، افزایش یابد. در مورد استفاده صحیح از داروی سیپروفلوکساسین با پزشک خود مشورت کنید.

این دارو درمانی ممکن است به ندرت موجب تغییرات جدی در سطح قند خون شود، مخصوصا اگر شما دیابت دارید. مراقب علائم قند خون بالا شامل افزایش تشنگی و میزان دفعات ادرار باشید. سیپروفلوکساسین همچنین ممکن است اثرات کاهنده قندِ خونِ داروی glyburide را هم افزایش دهد. پس همچنین باید مراقب علائم کاهش قند خون مانند عرق ناگهانی، لرزش، ضربان بالای قلب، گرسنگی، دید تار، سرگیجه، یا سوزن سوزن شدن دست هم باشید. قند خون خود را به صورت منظم با بره ای که پزشکتان مشخص میکند، چک کنید. اگر علائم قند خون پایین را مشاهده کردید، باید قند خون خود را با استفاده از قرص ها یا ژلِ گلوکز یا خوردن مواردی مانند قند، عسل، یا شیرینی، یا نوشیدن آبمیوه یا نوشابه غیر رژیمی افزایش دهید و بلافاصله با پزشک خود درباره واکنش بدنتان به این دارو مشورت کنید. برای جلوگیری از کاهش قند خون، در وعده های غذایی منظمی غذا بخورید، و هیچ وعده ای را رها نکنید. پزشکتان ممکن است آنتی بیوتیک دیگری را برایتان تجویز کند و یا داروهای دیابتی را برای رفع این مشکل تجویز کند.

این دارو ممکن است باعث گیجی شما شود. پس از مصرف دارو، رانندگی نکنید، از دستگاه ها و ماشین آلات استفاده نکنید، یا از هر فعالیتی که نیازمند هوشیاری است تا زمانیکه مطمئن نشدید که میتوانید بطور امن انجامش دهید، اجتناب کنید. از مصرف نوشیدنی های الکلی دوری کنید.

این دارو ممکن است شما را به نور حساس کند. از قرار گرفتن طولانی تحت نور آفتاب،حمام های برنزه و لامپ های خورشیدی اجتناب کنید. زمانیکه خارج از منزل هستید، از کرم های ضد آفتاب و البسه محافظ در برابر نور آفتاب استفاده کنید. دیگر داروها (مانند ترتینون مکونیول) ممکن است حساسیت شما به آفتاب را افزایش دهند. برای جزئیات با پزشک و یا داروساز صحبت کنید.

سیپروفلوکساسین ممکن است موجب شود تا واکسن های باکتریایی زنده مانند واکسن حصبه بخوبی عمل نکنند. بنابراین، هیچ واکسیناسیونی در زمان استفاده از این دارو را بدون رضایت پزشک انجام ندهید.

پیش از داشتن عمل جراحی، در مورد مصرف محصولاتی که استفاده میکنید (شامل داروهای تجویزی، داروهای بدون نسخه و محصولات گیاهی) با پزشک یا دندانپزشک خود مشورت کنید.

کودکان ممکن است به عوارض جانبی این دارو حساس تر باشند، مخصوصا از نظر مشکلات تاندونی یا مفصلی.

انسان های پیر و سالخورده هم ممکن است به عوارض جانبی این دارو بخصوص مشکلات تاندونی (بویژه اگر آن ها در حال مصرف همزمان کورتیکواستروئیدهایی مانند پردنیزول یا هیدروکورتیزون باشند) و طولانی شدن زمان QT حساس تر باشند.

در طول بارداری، این دارو باید تنها زمانیکه واقعا مورد نیاز باشد، استفاده شود. در مورد خطرات این دارو با پزشک خود مشورت کنید.

این دارو وارد شیر مادر میشود ! با پزشک خود قبل از شیر دادن به نوزادتان مشورت کنید.

فعل و انفعالات دارویی ممکن است اثر داروهای شما را بهبود دهند و یا خطر عوارض جانبی جدی را افزایش دهند. این مطلب شامل همه فعل و انفعالات ممکن نمیباشد. لیستی از تمام محصولاتی که مصرف میکنید را تهیه و با پزشک خود و یا داروساز در میان بگذارید. میزان مصرف هیچ دارویی را بدون نظر پزشک خود تغییر ندهید و قطع نکنین و یا اینکه بدون اطلاع پزشک مصرف هیچ دارویی را آغاز نکنید.

برخی محصولات که ممکن است با این دارو فعل و انفعالاتی داشته باشند عبارتند از: رقیق کننده های خون (مانند آسنوکومورال، وارفارین) و استرانسیوم.

علاوه بر سیپروفلوکساسین، بسیاری از داروهایی که ممکن است بر ریتم قلبی (طولانی شدن زمان QT) اثر بگذارند، عبارتند از: آمیودارون، دوفتیلید، کوئینیدین، پروکینآمید، سوتالول.عوارض کپسول سیپروفلوکساسین ۵۰۰

این دارو میتواند خروج دیگر داروها از بدن شما را کُند کنَد که ممکن است بر نحوه تاثیر این داروها اثر داشته باشد. مثال هایی از داروهایی که تحت تاثیر قرار میگیرند عبارتند از: دولکستین،پیرفنیدون، تاسیملتئون،تیزانیدین.

از نوشیدن مقدار زیادی از نوشیدنی های کافئین دار (قهوه، چای، کولا)، خوردن مقدار بالای شکلات، یا مصرف زیاد داروهای کافئین دار، اجتناب کنید. این دارو ممکن است اثرات کافئین را افزایش دهد و یا زمان اثر آن را کند.

اگرچه آنتی بیوتیک ها مانند قرص ها، پچ، یا حلقه، بعید است که بر کنترل بارداری هورمونی اثری داشته باشند، تعدادی از آنتی بیوتیک ها (مانند ریفامپین، ریفابوتین) میتوانند تاثیر آنها را کاهش دهند. این امر ممکن است در بارداری تاثیرگذار باشد، اگر شما تحت کنترل بارداری هورمونی هستید، از پزشک خود و یا داروساز بخواهید تا جزئیات بیشتری را در اختیارتان بگذارند.

در صورتی که دوز بالایی مصرف گردد با مرکز مسمومیت یا اورژانس تماس گیرید. در تهران میتوان با مرکز مسمومیت با شماره تلفن ۱۴۹۰ تماس بگیرید. ساکنان دیگر شهر ها میتوانند با مرکز کنترل مسمومیت استانی یا اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند.

سیپروفلوکساسین را به بقیه افراد جهت مصرف ندهید. این برخلاف قانون است. تست های آزمایشگاهی و یا پزشکی (مانند فشار خون، ضربان قلب، رشد در کودکان) ممکن است به صورت دوره ای برای نشان دادن پیشرفت شما و یا کنترل عوارض جانبی انجام شود. برای جزئیات با پزشک خود مشورت کنید.

منبع : hellodoctor.ir

کپی برداری از مطالب سایت پرشین استار اکیدا ممنوع است و پیگرد قانونی دارد!

pamuh.com – سایتی جامع برای مطالب علمی ، آموزشی ، پزشکی ، خانواده ، موارد مصرف و عوارض جانبی داروها

فهرست

سیپروفلوکساسین Ciprofloxacin نوعی آنتی بیوتیک فلوروکینولون است که برای درمان بیماری های عفونی استفاده می شود . این این دارو همچنین برای درمان طاعون استفاده می شود .

اگر از داروی تیزانیدین استفاده می کنید، نباید سیپروفلوکساسین استفاده کنید. اگر  اختلالات عضلانی و یا بیماری مایواستنیا دارید قبل از مصرف سیپروفلوکساسین به پزشک خود اطلاع دهید .سیپروفلوکساسین می تواند باعث تورم و پارگی تاندون شود .عوارض این دارو در صورتی که بالای 6 سال سن دارید و یا پیوند کلیه ، کبد ، قلب و ریه داشته اید می تواند بسیار شدید باشد .

قبل از مصرف این دارو باید اطمینان داشته باشید که به سیپروفلوکساسین حساسیت ندارید . آلرژی نسبت به سیپروفلوکساسین می تواند بسیار خطرناک باشد . همچنین در صورتی که به داروهای زیر حساسیت دارید نباید از سیپروفلوکساسین استفاده کنید .عوارض کپسول سیپروفلوکساسین ۵۰۰

نورفلوکساسین ، افلوکساسین ، موکسی فلوکساسین ،لووفلوکساسین ، جمی فلوکساسین و سایر داروهای این گروه .

در صورتی که مشکلات زیر را دارید قلب از تجویز سیپروفلوکساسین به پزشک خود اطلاع دهید :

عوارض سیپروفلوکساسین در کودکان بسیار شدیدتر است و توصیه میشود از روش های درمانی دیگری استفاده کنید و فقط زمانی از سیپروفلوکساسین در کودکان استفاده شود که روش درمانی دیگری موجود نباشد .

در مورد ضررهای مصرف سیپروفلوکساسین در دوران بارداری برای جنین ،اطلاعات کاملی دردسترس نیست . شدیدا توصیه میشود قبل از مصرف سیپروفلوکساسین در دوران بارداری ، با پزشک مشورت کنید

این دارو از طریق شیر مادر به نوزاد منتقل می شود و میتواند عوارض بسیار شدید و جبران ناپذیری برای نوزاد داشته باشد . در دوران شیردهی نباید از سیپروفلوکساسین استفاده کنید و در صورتی که مجبور به استفاده از این دارو هستید با پزشک مشورت کنید . ممکن است نیاز باشد تا به کودک خود شیر ندهید .

سیپروفلوکساسین معمولا هر 12 ساعت یکبار مصرف میشود و این دارو باید همراه با مقدار زیادی آب مصرف شود تا از آسیب به کلیه جلوگیری شود . این دارو نباید به صورت طولانی مدت مصرف شود . مگر به تشخیص پزشک و در مواقع ضروری . از مصرف خودسرانه سیپروفلوکساسین بدون تجویز پزشک خودداری کنید و به هیچ عنوان این دارو را به دیگران پیشنهاد ندهید . همچنین به صورت خودسرانه و بدون دستور پزشک ، مصرف سیپروفلوکساسین را قطع نکنید . حتی در صورتی که بهبود پیدا کرده اید ، مصرف سیپروفلوکساسین را تا پایان دوره درمان به صورت کامل ادامه دهید . کامل نکردن دوره درمان سیپروفلوکساسین میتواند باعث ایجاد مقاومت در بدن شده و عفونت های شدیدتری به وجود آید .

در صورتی که مصرف دارو را فراموش کرده اید به محض یاداوری دوز خود را مصرف کنید . در صورتی که به زمان مصرف بعدی نزدیک هستید ، دوز فراموش شده را رها کنید .

در صورتی که به اشتباه و یا به قصد خودکشی با سیپروفلوکساسین مقدار زیادی از این دارو مصرف کرده اید سریعا با اورژانس تماس بگیرید . مصرف زیاد سیپروفلوکساسین می تواند کشنده باشد . در صورتی که با هدف خودکشی از این دارو استفاده کرده اید به این نکته توجه داشته باشید که بعد از بهبود ، عوارض بسیار شدید کلیوی ، کبدی و را تا آخر عمر باید تحمل کنید . خودکشی با سیپروفلوکساسین روش مناسبی برای جلب توجه نیست !

داروهای آنتی بیوتیک و سیپروفلوکساسین میتواند باعث اسهال شود . در صورتی که اسهال خونی دارید حتما سریعا با پزشک تماس بگیرید . در دوره مصرف سیپروفلوکساسین از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نورخورشید خودداری کنید و از دستگاه های برنزه کننده و سولاریوم استفاده نکنید . زمانی که از منزل خارج می شوید از کرم های ضد آفتاب مناسب با پوست خود استفاده کنید .

بعد از مصرف سیپروفلوکساسین از رانندگی و کارهایی که به تمرکز بالایی احتیاج دارند خودداری کنید . در صورت مشاهده هرگونه علائم پارگی تاندون در زمان مصرف این دارو سریعا به پزشک مراجعه کنید . این مشکل میتواند اثرات جبران ناپذیری بر اعصاب و تاندون های شما داشته باشد . درد ناگهانی ، تورم مفاصل ، کبود شدن مفصل ها ، حساسیت به لمس ، سفت شدن مفصل ، صدا دادن مفصل هنگام بلند شدن و یا حرکت کردن از علائم مشکلات تاندون در زمان مصرف سیپروفلوکساسین میباشد که باید سریعا به پزشک اطلاع داده شود .

این دارو مانند سایر داروهای میتواند عوارض جانبی به همراه داشته باشد . شما ممکن است هیچ کدام از این عوارض را تجربه نکنید و یا چندین مورد به صورت همزمان در شما بروز کند . در صورتی عوارض زیر را به صورت شدید دارید مصرف سیپروفلوکساسین متوقف کرده و به پزشک مراجعه کنید :

در زمان تجویز سیپروفلوکساسین توسط دکتر ، تمام داروهایی که مصرف میکنید را به اطلاع پزشک معالج برسانید . برخی از داروها می توانند با سیپروفلوکساسین تداخل داشته باشند  . مانند :

سیکلوسپورین، متوترکسات، فنیتوین، پروبنژیک، روپینیرول، سیلدنافیل، تئوفیلین یا زولپیدم ، وارفارین، کومادین، یانوتون ، دیورتیک ها و دارو های ادرارآور ،داروهای قلبی و فشارخون ، مسکن ها و داروهای خواب آور ، ایبوپروفن ، استامینوفن ،سلکوکسیب، دیکلوفناک، ایندومتاسین، ملوکسیکام ،داروهای استروئیدی – پردنیزون، متیل پردنیزولون و

تهیه و ترجمه اختصاصی/ pamuh.com

مدت زمان مصرف قرص سیپروفلوکساسین, جایگزین سیپروفلوکساسین, قرص سیپروفکت برای چیست, سیپروفلوکساسین در شیردهی, دوز سیپروفلوکساسین در عفونت ادراری, سیپروفلوکساسین در بارداری, سیپروفلوکساسین+عفونت ادراری, سیپروکینول ویکی پدیا,

مقدار مصرف سیپروفلوکساسین 5, چه قرصی برای عفونت ادراری خوبه, دوز سیپروفلوکساسین 5, مصرف سیپروفلوکساسین در کودکان, سیپروفلوکساسین و مترونیدازول, جایگزین سیپروفلوکساسین, آنتی بیوتیک برای عفونت ادراری زنان, سیپروفلوکساسین+عفونت واژن,

آسیکلوویر acyclovir – عوارض – تداخل دارویی

درمان موکوسل دهانی با 15 روش خانگی و گیاهی

ارتباط استفاده از دهانشویه با ابتلا به دیابت

ویاگرا (سیلدنافیل) – درمان نعوظ – عوارض – تداخل دارویی

درمان خشکی پوست + روش های گیاهی برای مرطوب سازی پوست

آمپول اپی نفرین – تداخل – عوارض جانبی – نحوه مصرف Epinephrine

آدرس شما نمایش داده نمی شود و محرمانه است.در صورتیکه معتبر و بدون www وارد کنید دیگران میتوانند به شما پاسخ دهند و این پاسخ برای شما خواهد شد.

این و آدرس را برای نظرهای بعدی من ذخیره کن.

چه قرصی برای عفونت ادرار خوبه ؟ آنتی بیوتیک مناسب برای درمان عفونت ادرار در زنان که عوارض کمی داشته باشه چیه ؟

دوز و مقدار مصرف سیپروفلوکساسین ۵۰۰ برای درمان عفونت ادرار چقدر است ؟ چند بار در روز ؟

مدت زمان مصرف قرص سیپروفلوکساسین چند روزه ؟ برای درمان عفونت ادرار و عفونت واژن در دوران بارداری دارم مدت زمان مصرف قرص سیپروفلوکساسین مصرف میکنم

بهترین دارو برای درمان عفونت ادرار و عفونت واژن در زنان چیه ؟ جایگزین کم عارضه تر سیپروفلوکساسین چی هست ؟عوارض کپسول سیپروفلوکساسین ۵۰۰

برای درمان عفونت کلیه از سیپروفلوکساسین استفاده میکنم و شدیدا سوزش ادرار دارم . چرا ؟

در دوران شیردهی برای درمان عفونت ادراری میشه از سیپروفلوکساسین استفاده کرد ؟

عوارض قطره سیپروفلوکساسین کمتر هست و یا قرص سیپروفلوکساسین در دوران بارداری و شیردهی ؟

عوارض سیپروفلوکساسین در شیردهی چیه ؟ من از سیپروفلوکساسین برای درمان عفونت واژن استفاده می کنم

حملات پانیک اتک (وحشت زدگی) یا  از علائم اصلی اختلالات پانیک هستند، اما می توانند به علت سایر عارضه های سلامتی و بهداشتی نیز اتفاق بیفتند. این عارضه ها با علائم متنوع فیزیکی، احساسی و شناختی همراه هستند که طاقت فرسا و غیر قابل تحمل هستند اما برای کنترل آن ها راه های زیادی وجود دارد. کسب اطلاعات درباره نشانه های رایج پانیک می تواند سودمند باشد. به علاوه درباره علت وقوع آن و استراتژی های کنترل آن باید تحقیق کنید. در این مقاله از

فواید کلاژن چیست؟ کلاژن ، فراوان ترین پروتئین در بدن است که در استخوان ها و بافت های همبند یافت می شود و در حالی که تکه ای از شام شب گذشته ممکن است سبب زیبایی بیش از حد نباشد، این قسمت ها حاوی مواد مغذی و ترکیباتی هستند که می توانند پوست شما را فربه و نرم نگه دارند، از تشکیل سلولیت ها جلوگیری کرده و آنها را بهبود بخشند و مو و ناخن هایتان سریع تر رشد یابند و سالم تر باشند. بیایید

رژیم غذایی MIND چیست؟ براساس تحقیقات اخیر، حداقل یکی از سه مورد بیماری آلزایمر، در سراسر جهان قابل پیشگیری است. یکی از آشناترین چیزهایی که ما در مورد درمان طبیعی آلزایمر می دانیم، داشتن یک رژیم غذایی سالم و ضد التهاب است. غذاهایی مانند سبزیجات، میوه، آجیل و ماهی سرشار از آنتی ‌اکسیدان ‌ها، چربی ‌های سالم و دیگر مواد فوتوشیمیایی هستند که از مغز در برابر بیماری آلزایمر، محافظت می کنند. در این مقاله از بخش تغذیه دکتر سلام به بررسی رژیم غذایی MIND

عوارض کپسول سیپروفلوکساسین ۵۰۰

آیا می دانید چگونه روانشناسان از کاهش گری برای درک رفتار استفاده می کنند؟ کاهش گری، یک نظریه در زمینه روانشناسی است که به ساده کردن پدیده های پیچیده

حملات پانیک اتک (وحشت زدگی) یا  از علائم اصلی اختلالات پانیک هستند، اما می توانند به علت سایر عارضه های سلامتی و بهداشتی نیز اتفاق بیفتند. این عارضه

آگاهی از بیماری مقاربتی (آمیزشی) یا به بیان دیگر بیماری های STD می تواند برای سلامت جامعه امنیتی را برقرار کند و ما را نسبت به بیماری ها

عوارض مصرف شکر چیست؟ شکر شیرین و لذت بخش است اما استفاده بیش از حد از آن می‌تواند برای سلامتی مضر باشد. میوه‌ها، سبزیجات، لبنیات و دانه‌های غلات

آیا استفاده از اسپری آسم تکنیک های خاصی دارد؟ با روش های مراقبت و نحوه استفاده از اسپری آسم آشنایی دارید؟ گاهی بیماران در حین استفاده از اسپری آسم اشتباهاتی را

همانطور که می دانید هیدراته ماندن در دوران بارداری از اهمیت ویژه ای برخوردار است. نوشیدن مایعات کافی در دوران بارداری برای حفظ سلامتی

تست ادرار معمولاً برای تشخیص عفونت یا چک کردن میزان گلوکز، خون، یا ذرات دیگر در ادرار تجویز می شود. در دوران بارداری در

لوبیا و دانه های کامل مانند برنج قهوه ای، کینوا و گندم کامل، دارای فیبر زیادی هستند و سطح قند خون شما را افزایش نمی دهند. این مواد کلسترول را پایین می آورند و به شما احساس خوبی می دهند.

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آیا امکان بزرگ کردن سینه ها وجود دارد؟ از افتادگی و شل بودن سینه های خود خسته شده اید؟ ما یک راه حل ساده

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

حملات پانیک اتک (وحشت زدگی) یا  از علائم اصلی اختلالات پانیک هستند، اما می توانند به علت سایر عارضه های سلامتی و بهداشتی نیز اتفاق بیفتند. این عارضه ها با علائم متنوع فیزیکی، احساسی و شناختی همراه هستند که طاقت فرسا و غیر قابل تحمل هستند اما برای کنترل آن ها راه های زیادی وجود دارد. کسب اطلاعات درباره نشانه های رایج پانیک می تواند سودمند باشد. به علاوه درباره علت وقوع آن و استراتژی های کنترل آن باید تحقیق کنید. در این مقاله از

فواید کلاژن چیست؟ کلاژن ، فراوان ترین پروتئین در بدن است که در استخوان ها و بافت های همبند یافت می شود و در حالی که تکه ای از شام شب گذشته ممکن است سبب زیبایی بیش از حد نباشد، این قسمت ها حاوی مواد مغذی و ترکیباتی هستند که می توانند پوست شما را فربه و نرم نگه دارند، از تشکیل سلولیت ها جلوگیری کرده و آنها را بهبود بخشند و مو و ناخن هایتان سریع تر رشد یابند و سالم تر باشند. بیایید

رژیم غذایی MIND چیست؟ براساس تحقیقات اخیر، حداقل یکی از سه مورد بیماری آلزایمر، در سراسر جهان قابل پیشگیری است. یکی از آشناترین چیزهایی که ما در مورد درمان طبیعی آلزایمر می دانیم، داشتن یک رژیم غذایی سالم و ضد التهاب است. غذاهایی مانند سبزیجات، میوه، آجیل و ماهی سرشار از آنتی ‌اکسیدان ‌ها، چربی ‌های سالم و دیگر مواد فوتوشیمیایی هستند که از مغز در برابر بیماری آلزایمر، محافظت می کنند. در این مقاله از بخش تغذیه دکتر سلام به بررسی رژیم غذایی MIND

عوارض کپسول سیپروفلوکساسین ۵۰۰

آیا می دانید چگونه روانشناسان از کاهش گری برای درک رفتار استفاده می کنند؟ کاهش گری، یک نظریه در زمینه روانشناسی است که به ساده کردن پدیده های پیچیده

حملات پانیک اتک (وحشت زدگی) یا  از علائم اصلی اختلالات پانیک هستند، اما می توانند به علت سایر عارضه های سلامتی و بهداشتی نیز اتفاق بیفتند. این عارضه

آگاهی از بیماری مقاربتی (آمیزشی) یا به بیان دیگر بیماری های STD می تواند برای سلامت جامعه امنیتی را برقرار کند و ما را نسبت به بیماری ها

عوارض مصرف شکر چیست؟ شکر شیرین و لذت بخش است اما استفاده بیش از حد از آن می‌تواند برای سلامتی مضر باشد. میوه‌ها، سبزیجات، لبنیات و دانه‌های غلات

آیا استفاده از اسپری آسم تکنیک های خاصی دارد؟ با روش های مراقبت و نحوه استفاده از اسپری آسم آشنایی دارید؟ گاهی بیماران در حین استفاده از اسپری آسم اشتباهاتی را

همانطور که می دانید هیدراته ماندن در دوران بارداری از اهمیت ویژه ای برخوردار است. نوشیدن مایعات کافی در دوران بارداری برای حفظ سلامتی

تست ادرار معمولاً برای تشخیص عفونت یا چک کردن میزان گلوکز، خون، یا ذرات دیگر در ادرار تجویز می شود. در دوران بارداری در

لوبیا و دانه های کامل مانند برنج قهوه ای، کینوا و گندم کامل، دارای فیبر زیادی هستند و سطح قند خون شما را افزایش نمی دهند. این مواد کلسترول را پایین می آورند و به شما احساس خوبی می دهند.

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آیا امکان بزرگ کردن سینه ها وجود دارد؟ از افتادگی و شل بودن سینه های خود خسته شده اید؟ ما یک راه حل ساده

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *