مقدار مصرف ویتامین e در بارداری


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مرکز همکار کاکرین ایران می باشد.

طراحی و بره نویسی : یکتاوب افزار شرق

مقدار مصرف ویتامین e در بارداری

© 219 All Rights Reserved | Cochrane Iran Associate Centre

آیا با قوانین فنگ شویی در اتاق خواب آشنا هستید؟ آیا می دانید چگونه میتوان خوابی راحت تر با این قوانین داشته باشید؟ سخنان زیادی در مورد خواب راحت در تخت ‌خواب خودتان وجود دارد. اما در کنار احساس راحتی که در خانه وجود دارد، آیا این امکان وجود دارد که اتاق‌ خواب خود را برای خوابیدن، بهتر کنید؟ اگر به دنبال ایجاد یک اتاق‌ خواب ایده‌آل برای خواب هستید، این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به شما کمک خواهد کرد که یک محیط

آیا با روش های دفع انرژی منفی از خانه خود آگاهی دارید؟ آیا می دانید دفع این انرژِ منفی تا چه اندازه می تواند بر موفقیت های شما تاثیر گذار باشد؟ یکی از عناصر اساسی که ما از آن غافل هستیم، بلوکه کردن انرژی و ایجاد انرژی منفی در فضای زندگی مان است. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راه های دفع انرژی منفی از خانه می پردازیم. با کمک این راهکارها به راحتی می تواند انرژی مثبت را به سمت

انرژی را نمی توان با چشم دید اما می توان آن را حس کرد. خانه شما جسم و روحتان را تحت تاثیر قرار می دهد. وارد کردن انرژی مثبت به خانه، سنتی دیرینه است که همیشه مورد استفاده بوده است. پس اگر در حال نقل مکان به خانه جدید یا در حال ایجاد تغییراتی در خانه کنونی خود هستید، می توانید خانه را طوری تنظیم کنید که انرژی مثبت بیشتری وارد خانه شود. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راهکارهایی

می دانید چروک اطراف چشم را چگونه میتوان درمان کرد؟ می دانید به این چین و چروک ریز، خطوط پنجه کلاغی هم می گویند؟ آیا تنها با کمک جراحی میتوان از شر این خطوط رهایی یافت؟ کرم های ضد چروک کارآیی ندارند و انجام عمل جراحی نیز، بسیار دشوار به نظر می رسد. خوشبختانه، گزینه‌ های درمانی دیگری نیز وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا از چروک اطراف چشم (خطوط پنجه کلاغی)  جلوگیری کرده و آنها را کاهش دهید. در این

آمبلیوپی یا تنبلی چشم وضعیتی است که در آن، بینایی یک یا هر دو چشم فرد کم می شود و حتی با استفاده از عینک هم نمی توان این شرایط را تصحیح کرد. این یک اختلال رشدی است و زمانی رخ می دهد که چشم و مغز، هماهنگی مناسبی برای تولید تصاویر بصری نداشته باشند. در صورتی که این ضعف بینایی در مراحل اولیه خود درمان نشود، می تواند منجر به از دست دادن بینایی فرد شود. در این مقاله از بخش چشم و چشم

مقدار مصرف ویتامین e در بارداری

در مورد اختلال اوتیسم چقدر اطلاعات دارید؟ از چه زمانی میتوان تشخیص داد که کودکی به اختلال اوتیسم مبتلا است؟ چگونه می توانیم ارتباطی موثر و درست با

علائم اولیه بارداری چیست؟ آیا می دانستید، هنگامی که عادت ماهانه تان به تاخیر می افتد، ممکن است چند هفته از بارداری تان گذشته باشد؟ حاملگی با بارور

آیا با قوانین فنگ شویی در اتاق خواب آشنا هستید؟ آیا می دانید چگونه میتوان خوابی راحت تر با این قوانین داشته باشید؟ سخنان زیادی در مورد خواب

آیا با روش های دفع انرژی منفی از خانه خود آگاهی دارید؟ آیا می دانید دفع این انرژِ منفی تا چه اندازه می تواند بر موفقیت های شما

انرژی را نمی توان با چشم دید اما می توان آن را حس کرد. خانه شما جسم و روحتان را تحت تاثیر قرار می دهد. وارد کردن انرژی

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

مرورگر شما قادر به پخش ویدیو نمی باشد.

میزان و تاثیر مصرف ویتامین E در باروری و بارداری

برایلطفا وارد حساب کاربری خود شوید.

نشانه‌های سجاوندی

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

هیچ‌وقت برای شروع مراقبت از کودک‌تان زود نبوده و هیچ‌زمانی هم برای این کار بهتر از همین حالا و قبل از شکل‌گیری او نیست. هیچ چیزی مؤثرتر و آسان‌تر از مصرف یک مولتی‌ویتامین خوب نیست.

اگر چه می‌توانید با یک رژیم غذایی مناسب و متعادل تمامی نیازهای روزانه‌ی خود به ویتامین‌ها را تأمین کنید، اما بسیاری از پزشکان موافق مصرف مکمل‌ها توسط همه‌ی افراد جامعه هستند. با مصرف مکمل‌های ویتامینی این اطمینان خاطر را خواهید داشت که هیچ کمبودی در بدن خود نداشته و برای یک بارداری سالم، آماده هستید. اگر چه هیچ‌گاه نباید از رژیم غذایی مناسب غافل شده و تنها از راه مصرف مکمل به فکر تأمین نیاز خود باشید.

بهبود تهوع بارداری: تحقیقات نشان داده زنانی که قبل از بارداری و در طی هفته‌های اول بارداری مولتی‌ویتامین مصرف کرده‌اند تهوع و استفراغ کمتری را در سه‌ماهه‌ی اول بارداری تجربه کرده‌اند.

تقویت باروری: با مصرف مولتی‌ویتامین نه تنها از سلامت کودک‌تان اطمینان پیدا می‌کنید، بلکه شانس باردار شدن خود را افزایش می‌دهید.

مقدار مصرف ویتامین e در بارداری

کاهش نقایص مادرزادی: شاید مهم‌ترین دلیل مصرف مولتی‌ویتامین، اسید فولیک موجود در آن است.

انواع مختلفی از مولتی‌ویتامین‌ها در بازار موجود است، نیاز فردی شما ممکن است متفاوت با آن‌ها باشد. بنابراین بهتر است با پزشک خود راجع به مقدار نیاز خود و انتخاب بهترین مولتی‌ویتامین مشورت کنید. در ادامه مقدار نیاز برخی از ویتامین‌ها با توجه به شرایط کنونی شما توضیح داده می‌شود.

اسید فولیک؛ 6 میکروگرم در روز                 

به این دلیل که لوله‌ی عصبی جنین در ماه اول بارداری شکل می‌گیرد، شروع مصرف مولتی‌ویتامین قبل از اقدام به بارداری امری ضروری است. زنانی که سابقه‌ی خانوادگی نقص لوله‌ی عصبی دارند، طبق منابع معتبر بهتر است روزانه 4 میلی‌گرم اسید فولیک مصرف کنند، اما توصیه می‌شود قبل از مصرف مکمل اضافی با پزشک خود مشورت کنید.

 

 

 

 

کلسیم؛ 15 میلی‌گرم در روز

کلسیم از جمله مواد مغذی حیاتی برای زنان می‌باشد، خصوصاً در زمانی که استخوان‌های کودک‌ در حال شکل‌گیری است. تمامی زنان در سنین 19 تا 5 سال روزانه به 1 میلی‌گرم کلسیم نیاز دارند. به علاوه باید کلسیم را از منابعی مانند شیر، ماست یا سایر غذاهای غنی شده با کلسیم و یا از مکمل‌ها به دست آورید.

 

 

 

 

آهن؛ 27 میلی‌گرم در روز

این ماده برای سلول‌های کودک شما ضروری بوده و مسلماً شما در طول بارداری به مقدار بیشتری از آن نیازمند هستید. اگر دچار کم خونی باشید پزشک توصیه‌های لازم برای مصرف منابع آهن را به شما خواهد کرد.

ید؛ 15 میکروگرم در روز

ید به تکامل مغز و تیروئید کودک شما کمک می‌کند. مطالعات نشان داده بسیاری از زنان آمریکایی از این ماده‌ی معدنی به حد کافی استفاده نمی‌کنند. به همین دلیل انجمن کودکان آمریکا به تمامی زنان باردار توصیه می‌کند در هنگام پخت غذا، نمک یددار اضافه کنند و مقدار دریافتی خود را به 22 میکروگرم برسانند. اگر میزان دریافتی شما از غذاها کافی نباشد پزشک برای شما مکمل ید تجویز خواهد کرد.

ویتامین B6؛ 1.9 میلی‌گرم در روز

این ویتامین به کاهش علایم بیماری صبحگاهی دوران بارداری کمک می‌کند. در واقع داروهای تولید شده برای این بیماری حاوی پیریدوکسین (ویتامین B6) و داکسیلامین (آنتی‌هیستامین) هستند.

اسیدهای چرب امگا 3؛ راجع به مقدار مصرف نظر پزشک خود را جویا شوید. مکمل‌های ویتامینی به طور کلی حاوی امگا 3 نیستند. امگا 3 یک چربی سالم است که در ماهی وجود دارد و به تکامل مغز کودک قبل و پس از تولد کمک می‌کند. اگر شما توانایی مصرف مقدار توصیه‌شده‌ی هفتگی (2 تا 3 وعده) از ماهی‌های مفید در بارداری را ندارید، از پزشک خود بخواهید تا مکمل این ماده را برای شما تجویز کند.

 

ویتامین A؛ نباید از 1 واحد در روز مصرف شود.

به این دلیل که بیش از این مقدار می‌تواند مضر باشد. در جستجوی تأمین این ویتامین از بتاکاروتن باشید. منابع این ویتامین سبزیجات نارنجی رنگ مانند هویج، زردآلو و فلفل هستند.

ویتامین D؛ 6 واحد در روز

بدن شما به ویتامین D در ترکیب با کلسیم، برای رشد استخوان‌های کودک‌تان و قوی‌تر شدن خودتان، نیاز دارد. اگر پزشک به ناکافی بودن دریافت کلسیم در بدن شما شک کند، از طریق انجام آزمایش قبل از بارداری سطح این ویتامین را در خون شما می‌سنجد و اگر دچار کمبود باشید از طریق تجویز مکمل، روزانه 1 تا 2 واحد به بدن شما ویتامین خواهد رسید.

روی؛ 11 میلی‌گرم در روز

این ماده‌ی معدنی سیستم ایمنی و تقسیم سلولی شما را محافظت می‌کند.

مس، .9 میلی‌گرم در روز

بدن شما این ریزمغذی را به شکل سلول‌های خونی، همین‌طور به عنوان نگهدارنده‌ی سلول‌های عصبی، استخوان و سیستم ایمنی استفاده می‌کند.

ویتامین C؛ 85 میلی‌گرم در روز

شما به راحتی می‌توانید مقدار فراوانی از این ویتامین را که به جذب آهن کمک کرده و سیستم ایمنی را حمایت می‌کند به دست آورید. مصرف بیش از 2 میلی‌گرم در روز می‌تواند باعث صدمه زدن به کودک‌تان شود. بنابراین بدون نظر پزشک از مکمل‌های این ویتامین استفاده نکنید.

مقدار مصرف ویتامین e در بارداری

سایر ویتامین ها؛ مکمل‌های دوره‌ی بارداری حاوی 2 تا 3 برابر مقدار توصیه شده‌ی روزانه برای ویتامین E (12 میلی‌گرم)، تیامین (1.2 میلی‌گرم)، ریبوفلاوین (1.2 میلی‌گرم)، نیاسین (14 میلی‌گرم) و ویتامین بی12 (2.2 میلی‌گرم) هستند. البته اثرات مضری با این دوز دیده نشده است. برخی از مکمل ها حاوی منیزیم، فلوراید، بیوتین، فسفر، پنتوتنیک اسید و ویتامین B6 اضافی هم هستند.

در نتیجه راجع به نوع مولتی‌ویتامین مصرفی حتماً با پزشک خود مشورت کنید. 



1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *