علت عفونت گلو بدون درد

علت عفونت گلو بدون درد
علت عفونت گلو بدون درد

نشانه‌های سجاوندی

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

آنچه ما از آن به‌عنوان گلودرد یاد می‌کنیم با سه نوع متدوال شناخته می‌شود؛ گلودردی که علامت سرماخوردگی‌ است، گلودرد استرپتوکوکی و گلودرد ناشی از ورم لوزه. شناخت این سه نوع گلودرد و یافتن علت بروز آن می‌تواند روند بهبودی فرد را سرعت ببخشد.علت عفونت گلو بدون درد

گلودرد معمولا یکی از علائم متداول سرماخوردگی ‌است و گلودرد ناشی از سرماخوردگی معمولا بعد از دو تا سه روز ممکن است بهبود یابد. البته غالبا علائم دیگر آن مثل آبریزش و احتقان بینی (گرفتگی) به‌دنبال این نوع گلودرد خود را نشان می‌دهند.

اما نوع دیگر گلودرد، موسوم به گلودرد استرپتوکوکی، ناشی از باکتری‌ای به‌نام استرپتوکوک است که منجربه گلودرد و ورم لوزه می‌شود. این نوع گلودرد معمولا ادامه‌دار و شدید است.

نوع دیگر گلودرد در واقع ناشی از ورم لوزه‌هاست و التهابی دردناک است که با عفونت لوزه‌ها خود را نشان می‌دهد این نوع گلودرد معمولا به صورت بافتی توده‌ای در قسمت پشت گلو، نمودار می‌شود.

در ادامه‌ می‌خواهیم درباره‌ی علت گلودرد و تفاوت این انواع گلودرد مطالب بیشتری با هم بیاموزیم. با این مقاله از «چطور» همراه باشید.

 

در سرماخوردگی، گلودرد یا منشأ ویروسی دارد یا باکتریایی. اما شایع‌ترین علت گلودرد ویروس‌ها هستند. گلودرد ویروسی معمولا از آنجایی قابل تشخیص است که با دیگر علائم سرماخوردگی مثل آبریزش بینی و چشم، سرفه، قرمز و ملتهب شدن چشم‌ها و عطسه همراه است. علل دیگر گلودرد ممکن است در اثر سیگار کشیدن، وجود آلودگی یا مواد محرک پخش شده در هوا، مشکلات آلرژیک یا خشکی هوا اتفاق بیفتد.

دیگر علائم سرماخوردگی که همراه گلودرد بروز می‌کند:

اگرچه هیچ درمانی برای گلودردِ ناشی از سرماخوردگی وجود ندارد اما راه‌هایی وجود دارد که تحمل درد آن را برای شما ساده‌تر می‌کند. نوشیدن مایعات گرم، غرغره‌ی گلو با آب‌نمک ولرم، مکیدن آبنبات سرد و مصرف داروهای کاهش دهنده‌ی درد، تب و التهاب گلو می‌تواند از این جمله باشد. دوستان عزیزم توجه داشته باشید هنگامی‌که سرماخورده هستید، استراحت کافی، رژیم غذایی سالم و نوشیدن فراوان مایعات می‌تواند کلیه‌ی علائم سرماخوردگی از جمله گلودرد را کاهش دهد.

بیشتر دارهای ضدسرماخوردگی، علائم سرماخوردگی و گلودرد را کاهش می‌دهد. اما تقریبا تمامی این داروها، کمترین فایده را دارند. برخی از داروهای سرماخوردگی عبارتند از:

دوستان عزیزم نکته‌ی مهم این است که آنتی‌بیوتیک‌ها نباید برای درمان سرماخوردگی‌ و گلودرد‌های ویروسی استفاده شوند چون این داروها فقط روی باکتری‌ها تأثیر می‌گذارند و اثری روی سرماخوردگی‌های ویروسی ندارند.

گلودرد استرپتوکوکی نتیجه‌ی عفونت در اثر باکتری‌ای به نام استرپتوکوک است. معمولا این نوع گلودرد از طریق بذاق دهان یا ترشحات بینیِ فرد مبتلا به سایرین منتقل می‌شود. گرچه این نوع گلودرد در کودکان بین ۵ تا ۱۵ سال شایع‌تر است اما در بزرگ‌سالان نیز مشاهده می‌شود. معمولا مبنای تشخیص این نوع گلودرد تست استرپتوکوکی یا استفاده از سواپ گلو و آزمایش آن برای تشخیص نوع باکتری است. در بسیاری از موارد این نوع گلودرد از روی علائم بالینی فرد مبتلا مانند لکه‌های سفید روی لوزه‌ها، تب و تورم غدد لنفاوی گردن هم قابل تشخیص است.

متأسفانه در صورتی که گلودرد استرپتوکوکی کاملا درمان نشود ممکن است فرد را دچار بیماری‌های جدی‌تری مثل تب رماتیسمی کند که در این بیماری دریچه‌های قلب آسیب می‌بینند. به همین دلیل درمان کامل این نوع بیماری اهمیت ویژه‌ای دارد. دوستان عزیزم هرچند گلودرد استرپتوکوکی بیماری جدی‌ای است اما نگران نباشید چون با درمان مناسب معمولا ظرف ۱۰ روز کاملا مداوا می‌شوید.

علائم گلودرد استرپتوکوکی معمولا شدیدتر از گلودرد ناشی از سرماخوردگی است و مهم‌ترین علائم آن شامل:

از آنجایی‌که علائم گلودرد ناشی از سرماخوردگی و گلودرد استرپتوکوکی بسیار شبیه به هم هستند، بهتر است در صورتی‌ که خدایی نکرده دچار گلودرد شدید اگر به گلودرد استرپتوکوکی مشکوک بودید حتما به پزشک مراجعه کنید تا نوع گلودرد شما را تشخیص بدهد و آن را به‌طور کامل درمان کند.

هنگامی که به پزشک مراجعه می‌کنید او می‌تواند با استفاده از تست تشخیص سریع استرپتوکوک به نوع گلودرد شما پی‌ببرد. این تست بدون درد است. توسط یک سواب که نوک آن پنبه قرار دارد لوزه‌ی شما پاک شده و جواب آن فورا ظاهر می‌شود. اگر تست مثبت باشد، عامل گلودرد باکتری استرپتوکوک است و در صورتی‌که منفی باشد، به احتمال زیاد گلوی شما عفونتی ندارد. بعد از انجام تست اگر پزشک احساس کند که عامل گلودرد استرپتوکوکی خیلی قوی است، تست شما را برای بررسی بیشتر جهت کشت نوع باکتری به آزمایشگاه می‌فرستد که معمولا مشخص شدن نتیجه‌ی این کشت باکتری کمی زمان می‌برد.

گلودرد استرپتوکوکی معمولا با مصرف آنتی‌بیوتیک که باکتری عامل این بیماری را از بین‌ می‌برد، درمان می‌شود. آنتی‌بیوتیک‌ها معمولا به‌صورت قرص یا کپسول وجود دارند و پنی‌سیلین و آموکسی سیلین رایج‌ترین آنهاست؛ که معمولا برای درمان گلودرد‌های میکروبی به نسبت نوع باکتری ایجاد کننده‌ی بیماری تجویز می‌شوند. برای مصرف این آنتی‌بیوتیک‌ها باید طبق دستور پزشک و دستورالعمل مصرف این نوع دارو عمل کنید. از طرفی باید آنتی‌بیوتیک‌ها به‌طور کامل طبق دُزی که تجویز شده‌اند تا پایان مصرف شوند حتی اگر فرد بیمار بهبود یافته باشد. معمولا علائم بهبودی گلودرد استرپتوکوکی بعد از یک تا دو روز پس از مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها بروز می‌کند اما لازم است فرد بیمار، تا ۲۴ساعت پس از مصرف داروها حتما استراحت کند و از منزل خارج نشود.

چنانچه گلودرد شما بعد از مصرف آنتی‌بیوتیک بهبود نیافت حتما دوباره به پزشک مراجعه کنید و به‌خاطر داشته باشید که نباید مصرف دارو را بدون اطلاع پزشک متوقف کنید و در صورت مشاهده‌ی علائمی که در ادامه خواهیم گقت حتما پزشک خود را در جریان قرار دهید:

گاهی اوقات گلودرد خودش را با ورم لوزه‌ها نشان می‌دهد، این التهاب لوزه می‌تواند توسط ویروس‌ یا باکتری ایجاد شود و از آنجایی‌که کار لوزه‌ها کمک به مبارزه با عفونت است خود لوزه‌ها هم ممکن است درگیر این عفونت ‌ها شوند که در نتیجه‌ی این درگیری لوزه‌ها ملتهب می‌شوند و فرد بیمار گلودرد دردناکی را تجربه خواهد کرد.

در سرماخوردگی، فرد بیمار علاوه‌بر گلودرد دچار علائمی مثل آبریزش یا گرفتگی بینی هم می‌شود اما در ورم لوزه‌ها معمولا علائمی مثل التهاب لوزه همراه با لکه‌ها‌ی سفید یا زرد روی لوزه‌ها بروز می‌کند. از دیگر نشانه‌های الهتاب لوزه می‌توان به:

اشاره کرد.

در صورتی‌ که التهاب لوزه‌ها منشأ باکتریایی داشته باشد و فرد دچار عفونت گلو باشد، برای فرد مبتلا آنتی‌بیوتیک تجویز می‌شود. اگر عفونت یا التهاب لوزه ویروسی باشد، تجویز آنتی‌بیوتیک به رفع مشکل کمک نخواهد کرد و این بیماری باید دوره‌ی خود را طی کند تا بهبودی حاصل شود. اما چه ورم لوزه در اثر حمله‌ی یک باکتری اتفاق بیفتد چه منشأ ویروسی داشته باشد، اقدامات درمانی‌ای مثل:

می‌تواند کمک کننده باشد.

دوستان عزیزم در صورتی‌که عفونت یا التهاب لوزه‌ها بارها و بارها رخ بدهد یا تورم لوزه‌ها در خواب یا تنفس فرد اختلال ایجاد کند باید حتما به پزشک مراجعه شود چون ممکن است فرد مبتلا نیاز به جراحی لوزه‌ و برداشتن آن داشته باشد.

برگرفته از: webmd

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

var head = document.getElementsByTagName(“head”)[0];
var script = document.createElement(“script”);
script.type = “text/javascript”;
script.async=1;
script.src = “https://s1.mediaad.org/serve/chetor.com/loader.js” ;
head.appendChild(script);

کارشناسی ارشد، ادبیات نمایشی خوندم. نمایشنامه و فیلمنامه می نویسم و عاشق هنر و روانشناسی ام. خوش شانس بودم که با «چطور» آشنا شدم و حالا عضوی از تحریریه این مجموعه و در خدمت مخاطبین درجه یک این نشریه هستم.

علت عفونت گلو بدون درد

عالی. و بسیار مفید و قابل فهم خسته نباشید

عالیست

سلام عصر بخير ، البته آب ونمك در بهبود گلو درد خيلي نقش بسزايي دارد. مقاله خوبي بود.

سلام
ممنونم از حسن توجهتون و خوشحالم که همراه ما هستید

سلامتی

قرص اورژانسی چیست؛ روش مصرف و عوارض قرص اورژانسی ضد بارداری

قرص رانیتیدین چیست؛ نحوه مصرف و عوارض رانیتیدین

قرص ضد استرس؛ معرفی داروهای ضد اضطراب و روش‌های جایگزین برای کاهش…

قرص لوراتادین چیست؛ موارد مصرف و عوارض لوراتادین


۹ علت سوزش گلو و راه‌های درمان سوزش گلو

آخرین مطالب

راهنمای جامع راه اندازی سایت در ۵ مرحله

اسهال صبحگاهی؛ علت، روش‌های پیشگیری و درمان آن

آموزش ماساژ کف دست به روش صحیح و اصولی

اورژانس اجتماعی و همه چیز دربارهٔ خدمات و مأموریت‌های آن

درمان خشکی بینی با ۵ روش مؤثر خانگی

ترین های جهان

مرگ‌بارترین بیماری های دنیا که قربانیان زیادی می‌گیرند

بهترین فیلم های تاریخ سینما که حداقل یک بار باید ببینید

بیشترین فالوور در اینستاگرام در سال ۲۰۱۸ به کدام سلبریتی‌ها اختصاص…

زیباترین سواحل دنیا و جذابیت‌های فوق تصور آنها

بهترین فیلم های تاریخی جهان که حقیقت را به شما نمایش می‌دهند

پرفروش ترین فیلم های جهان؛ ۲۵ فیلمی که گیشه را از آن خود کرده‌اند

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

همه ما با آن احساس ناخوشايند گرفتگي و درد و خارش در گلو آشنا هستيم. چنين احساسي ممكن است ناشي از يك آلرژي فصلي يا سرماخوردگي ويروسي يا يك عفونت ميكروبي شديد باشد. در ميان اين حالت ها، گلودرد چركي با باكتري استرپتوكوك، اگر درمان نشود، مي تواند بسيار خطرناك باشد. براي همين شما بايد بدانيد بين گلودرد ويروسي و گلودرد باكتريايي چه تفاوت هايي وجود دارد تا براي درمان نوع استرپتوكوكي (باكتريايي) با آنتي بيوتيك مناسب تجويز شده توسط پزشك، اقدام كنيد (آنتي بيوتيك در درمان سرماخوردگي و گلودرد ويروسي هيچ تاثيري ندارد).

به دنبال نقطه هاي سفيد بگرديد

حتماً ديده ايد كه پزشك در زمان گلودرد به شما مي گويد: «بگو آآآ…»، شما بايد بدانيد كه در زمان بروز عفونت باكتريايي در گلو، ممكن است نقطه نقطه هاي سفيدي روي لوزه ها و ته گلو ببينيد كه ديدن آنها به معناي عفونت شديد ميكروبي است. لوزه هاي بزرگ شده و قرمز هم بيشتر به نفع عفونت ميكروبي است. گاه ممكن است چرك هم در ته گلو ديده شود.

اگر سرفه و آب ريزش داريد…

سرفه كردن متوالي و ريختن مخاط بيني از پشت بيني روي گلو مي تواند احساس ناخوشايندي در گلو ايجاد كند. در عفونت با باكتري استرپتوكوك شما معمولاً شاهد احتقان بيني، آبريزش بيني و سرفه نيستيد و اينها معمولاً نشانگر سرماخوردگي يا همان بيماري ويروسي هستند.

درجه دماسنج چه عددي را نشان مي دهد؟

سرماخوردگي و عفونت هاي ويروسي باعث ايجاد تب مي شوند و معمولاً تب انها بسيار خفيف است اما برعكس عفونت با استرپتوكوك تب بالا ايجاد مي كند. تب بالاي ۵/۳۸ درجه سانتي گراد به طور معمول نشانگر عفونت ميكروبي نيازمند درمان است. اما يادتان باشد عفونت ميكروبي هم ممكن است اصلاً تب ايجاد نكند يا تب خفيف ايجاد كند.

ميكروب ها بيشتر درد دارند

اگر گلودرد ويروسي و باكتريايي را در زمان هاي مختلف عمرتان تجربه كرده باشيد مي دانيد كه درد گلو با باكتري بسيار بيشتر است. گلودرد ويروسي چند روزه حتي بدون درمان خوب مي شود اما گلودرد ميكروبي هر روز كه بگذرد شديد و شديدتر مي شود. اگر گلودردتان خيلي شديد است به استرپتوكوك فكر كنيد، در ضمن يادتان باشد كه عفونت ميكروبي ممكن است دل درد، سردرد، تهوع و استفراغ و كاهش شديد اشتها را موجب شود كه در عفونت ويروسي به طور خيلي مشخص و شديد وجود ندارد.

نسخه مفيد مادربزرگ ها

نسخه هاي مادربزرگ ها مي تواند در كاهش علائم سرماخوردگي هاي ويروسي و ميكروبي مفيد باشد. استفاده از آب نمك رقيق (يك سر قاشق چاي خوري نمك در يك ليوان آب ولرم) براي شستشوي گلو و سينوس ها از آن نسخه هايي است كه به خوبي التهاب و درد موضعي را كم مي كند. استفاده از شيوه قديمي نفس كشيدن در بخار آب جوش يا استفاده از دستگاه بخور هم مي تواند درد گلو و سينوس ها را كاهش دهد.

چرا بستني؟

شايد تصور كنيد خوردن بستني در زمان گلودرد شديد سخت باشد اما بايد بدانيد كه سرما اثر بي حس كنندگي دارد. در ضمن خوردن بستني حتي با گلوي متورم هم آسان است. جدا از بستني، ميلك شيك، ژلاتين و سوپ هاي گرم هم مي توانند در كاهش درد موثر باشند يادتان باشد در زمان گلودرد بهتر است از خوردن غذاهاي تند و پرادويه خودداري كنيد. با توجه به اينكه در زمان سرماخوردگي و عفونت چركي گلو تا مي توانيد مايعات بخوريد، البته بهتر است از خوردن مايعات ترش خودداري كنيد چرا كه آنها گلو را تحريك مي كنند.

آنتي بيوتيك بخوريم يا نه؟

اگر عفونت باكتريايي استرپتوكوك داشته باشيد با آنتي بيوتيك مناسب طول دوره بيماري شما و علائم آن كاهش مي يابد. در ضمن تجويز آنتي بيوتيك مناسب باعث كاهش عوارض اين بيماري هم خواهد شد. اما در مورد سرماخوردگي هاي ساده و ويروسي بايد گفت كه استفاده از آنتي بيوتيك ها در اين موارد بسيار اشتباه كرد.

اگر در موارد نامناسب آنتي بيوتيك مصرف كنيد ممكن است باكتري ها را به اين آنتي بيوتيك ها مقاوم كنيد و در نتيجه ميكروب هايي شكل بگيرند كه بسيار قوي هستند و هيچ دارويي بر آنها تاثير نمي گذارد و حتي مي توانند مرگبار هم باشند.

تا دانه آخر قرص ها را بخوريد

اگر گلودرد باكتريايي داشته باشيد پزشك تان براي شما آنتي بيوتيك خوراكي يا تزريقي، براي يك هفته تا ۱۰ روز تجويز مي كند. ممكن است يك تا ۲ روز پس از شروع مصرف آنتي بيوتيك حس كنيد حال تان خوب شده است و بقيه داروها را نخوريد اما اين كار بسيار اشتباه است زيرا خطر شديدتر شدن بيماري را در پي دارد. در ضمن يادتان باشد كه حتماً پس از پايان گلودرد چركي تان مسواكي را كه در آن روزها از آن استفاده كرده ايد، دور بيندازيد.

هيچ وقت به كودك آسپيرين ندهيد

در زمان گلودردهاي چركي يا ويروسي استفاده از مسكن هايي كه نياز به تجويز پزشك ندارند (مثل استامينوفن)، ايبوپروفن يا ناپروكسن) در كاهش درد موثر است. در اين مواقع به كودكان و نوجوانان داروي آسپيرين ندهيد چرا كه از عوارض جانبي آسپيرين در كودكان و نوجوانان بيماري خطرناك و گاه مرگبار «سندرم ري» است.

استفاده از داروهاي دكونژستان هم مي تواند در كاهش آبريزش بيني و شدت التهاب بيني و گلو موثر باشد.

گلودردهاي طولاني مدت را چه كنيم؟

حتي اگر گلودردتان شديد نبود اما يك هفته طول كشيد يا اگر گلودردتان شديد و شديدتر شد، حتماً به پزشك مراجعه كنيد. ممكن است براي تشخيص قطعي نياز به نمونه برداري از گلو و لوزه ها و گاه در موارد شديد نياز به انجام كشت خون باشد. بيماري ريفلاكس يا برگشتن از معده به مري، بيماري مونون كلئوز عفوني و چند بيماري ديگر مي توانند باعث گلودردهاي طولاني مدت شوند.

سيب سبز/ شماره ۱۰۳/ نيمه دوم آذر ماه ۹۲/ منبع: Agust ۲۰۱۳/women health/ ترجمه: سيما هاشمي

تفاوت علائم گلودرد ناشی از تورم لوزه‌ها و گلودرد ناشی از سرماخوردگیدر سرماخوردگی، فرد بیمار علاوه‌بر گلودرد دچار علائمی مثل آبریزش یا گرفتگی بینی هم می‌شود، اما در ورم لوزه‌ها معمولا علائمی مثل التهاب لوزه همراه با لکه ها‌ی سفید یا زرد روی لوزه‌ها بروز می‌کند. از دیگر نشانه‌های الهتاب لوزه می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

گلودرد و صدای خشک و گرفته

 

مقدمه

حنجره یا جعبه صوتی قسمتی از بدن است که در تنفس و صحبت کردن نقش بسیار مهمی دارد. وجود سرطان در این ناحیه عملکرد افراد را در زمینه های مختلف مختل می کند. این نوع سرطان که نوعی از سرطان های سر و گردن می باشد، در افراد بالای ۶۰ سال رایج است و در مردان ۴ برابر بیشتر از زنان دیده می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به «سرطان حنجره» مراجعه فرمایید. در این قسمت می خواهیم علایم سرطان حنجره را بهتر بشناسیم و بیشتر با این نوع سرطان آشنا شویم. البته نباید با مشاهده چند مورد از این علایم نگران شد، ولی اگر احساس خطر می کنید می توانید به پزشک مراجعه فرمایید.

فهرست

علت عفونت گلو بدون درد

ممکن است احساس کنید صدایتان گرفته و کمی خشن شده. تغییر صدا می تواند به علت تغییر ساختار تارهای صوتی ایجاد شود. تارهای صوتی کمی سفت می شوند و انعطاف خود را از دست می دهند. در این صورت صدا ممکن است گرفته شود و با خشونت همراه شود. اگر تغییر صدایتان بیش از دو هفته طول کشید حتما به پزشک مراجعه فرمایید. در بیشتر موارد که شروع سرطان از تارهای صوتی است، این علامت جزو علایم اولیه است. ولی در سایر موارد که سرطان حنجره از قسمت های دیگر حنجره و گردن شروع می شود، تغییر صدا هنگامی مشاهده می شود که سرطان به تارهای صوتی برسد.

نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که تغییرات صدا الزاما به معنای وجود سرطان حنجره نمی باشد. برای مثال فردی که حین صحبت کردن به حنجره خود فشار می آورد نیز دچار گرفتگی و خشونت صدا می شوند. تفاوت بیشتر در علت ایجاد این علامت است. یعنی مثلا اگر کسی سیگار بکشد و الکل مصرف کند، در مقایسه با کسی که دائم داد می زند، احتمال بیشتری دارد که به سرطان گلو و حنجره مبتلا شود؛ در حالیکه که صدای هر دو گرفته و خشن است.

ممکن است هنگام قورت دادن غذا، در ناحیه گلو احساس درد داشته باشید. یا نتوانید غذا را به راحتی قورت دهید. وجود توده سرطانی و تغییر ساختاری و بافتی تارهای صوتی موجب ایجاد مشکلات بلع می گردند. همچنین ممکن است حتی در قورت دادن آب هم دچار مشکل شوید.

ممکن است احساس کنید که جسمی در گلویتان گیر کرده که حتی با سرفه کردن و محکم قورت دادن از بین نمی رود. یا ممکن است احساس کنید گلویتان ورم کرده و وجود این ورم شما را اذیت می کند. در واقع توده سلول های سرطانی ساختار آناتومیکی حنجره شما را از حالت طبیعی خارج کرده اند و شما احساس می کنید که یک جسم خارجی در گلویتان وجود دارد.

شایع ترین علت ایجاد سرطان حنجره، کشیدن سیگار است. افراد به دلیل مصرف سیگار سرفه های طولانی و مزمن دارند. همچنین تغییر شکل تارهای صوتی سرفه های پی در پی را به دنبال خواهد داشت. گاهی هم احساس سرفه به شما دست می دهد. یعنی شما می خواهید سرفه کنید تا جسمی که احساس می کنید در گلویتان گیر کرده خارج شود.

سرطان حنجره می تواند باعث ایجاد درد در ناحیه گلو شود. گاهی درد گلو ممکن است در گوش نیز حس شود. به این نوع درد، «درد ارجاعی» گویند. البته دردی که از ناحیه گلو به ناحیه گوش کشیده شده است، خیلی رایج و شایع نیست.

در موارد شدید که توده سرطانی رشد کرده است، فرد نمی تواند به خوبی نفس بکشد. توده سرطانی در راه جریان هوا قرار گرفته و تنفس را مختل می کند. همچنین ممکن است تنفس فرد همراه با ایجاد صدا باشد، یعنی هوا حین عبور به توده سرطانی برخورد کرده و ایجاد صدا کند. گاهی هم مشاهده می شود که فرد احساس خفگی می کند.

کاهش وزن می تواند به دلیل سرطان در افراد مشاهده گردد. کاهش قابل توجه وزن به کاهش بیش از ۵% وزن بدن در طی ۶ الی ۱۲ ماه اطلاق می گردد که اگر این شرایط را دارید حتما باید به پزشک مراجعه فرمایید. از سایر علایم کاهش خطرناک وزن می توان به خستگی، کاهش اشتها، افزایش ابتلا به بیماری و عفونت ها (ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن)، و تغییراتی در کمیت و کیفیت رفتن به دستشویی اشاره نمود.

ویدئو فوق تصویربرداری استروبوسکوپی از سرطان حنجره می باشد. استروبوسکوپی کمک می کند تا متخصص بتواند فضای حنجره را مشاهده و ارزیابی کند.

این علایم ممکن است در کنار دیگر علایم سرطان حنجره مشاهده گردد که نسبت به موارد قبلی کلی ترند. این علایم عبارتند از تب، خستگی و بی حالی، تغییرات پوستی (قرمز شدن پوست، تیره شدن پوست، خارش)، درد در ناحیه سینه، نفس بدبو، تغییر اندازه غده های لنفاوی و بزرگ تر شدن آن ها، و تولید خلط به طور دایم.

اگر این نشانه ها را بیش از دو هفته در خود مشاهده کردید، حتما به پزشک مراجعه فرمایید. البته وجود این علایم به معنای وجود قطعی سرطان نیست، چرا که این علایم در سایر بیماری ها مانند عفونت گلو و حتی سرماخوردگی نیز مشاهده می گردد. پس اگر این علایم را داشتید بهتر است با مراجعه زود هنگام به پزشک، از علت ایجاد این علایم مطلع شوید. اگر نیاز بود، پزشک شما را به متخصص ارجاع خواهد داد تا علت اصلی و نوع بیماری مشخص گردد.

پس از تشخیص، نوبت درمان است. سرطان حنجره پس از درمان، عوارضی را برجای خواهد گذاشت. یکی از این عوارض تغییر صدای فرد است که گفتاردرمانگر می تواند در این زمینه به فرد کمک کند. همچنین در حیطه مشکلات بلع نیز می تواند مداخله داشته باشد. برای مطالعه بیشتر در این زمینه می توانید به گفتاردرمانی در سرطان حنجره مراجعه فرمایید.

در این متن به معرفی علایم سرطان حنجره پرداختیم. به طور کلی سرطان های حنجره (تومور) در مراحل اولیه تشخیص داده می شوند و این بدین معناست که احتمال بهبودی در آن ها در مقایسه با سایر سرطان ها وجود دارد. حدود ۷۰ درصد از افراد دارای سرطان حنجره حداقل به مدت ۵ سال پس از تشخیص زنده می مانند و حدود ۶۰ درصد از این افراد پس از تشخیص، میتوانند حداقل تا ۱۰ سال دیگر زندگی کنند. پس اگر سیگار می کشید، بهترین پیشگیری ترک سیگار است.

آیا علائم فوق را تجربه و یا در اطرافیان مشاهده کرده اید؟ نظر خود را در بخش زیر با دیگران به اشتراک بگذارید! همچنین می توانید جهت دریافت ” مشاوره رایگان ” با متخصصین توان درمان ارتباط برقرار کنید.

{“@context”: “http://schema.org/”, “@type”: “VideoObject”, “name”: “سرطان حنجره”, “contentUrl”: “http://g1.asset.aparat.com/flv_video_new/4690/926b3d53e211fa0440f2f317db316dca14067294-360p.apt?wmsAuthSign=eyJhbGciOiJIUzI1NiIsInR5cCI6IkpXVCJ9.eyJ0b2tlbiI6ImY2ODdiNjcyNzE5Mjk5NmE5ZDc2NWNhZjk2MGUzNWE1IiwiZXhwIjoxNTUyMTU4OTE1LCJpc3MiOiJTYWJhIElkZWEgR1NJRyJ9.65DTX_r-_a-joGYgMvp0ha8pBxEd24CfvIwtXMIPXMk”, “duration”: “PT01M07S”, “thumbnailUrl”: “https://tavandarman.com/wp-content/uploads/2018/07/laryngeal-cancer-signs.jpg”, “uploadDate”: “2019-3-09T14:45:00+03:30”, “isFamilyFriendly”: “True”, “description”: “استروبوسکوپی به تصویربرداری رنگی از حنجره گفته می شود. این تصویربرداری به متخصص کمک می کند تا اختلالات حنجره را بهتر تشخیص داده و برنامه ی درمانی متناسب را ارائه دهد.”, “productionCompany”:{“name”: “tavandarman”, “url”: “https://Tavandarman.com”}, “publisher”:{“@type”: “Organization”, “name”:”توان درمان”, “url”:”https://tavandarman.com/laryngeal-cancer-signs/”, “logo”:{“@type”:”ImageObject”, “url”:”https://tavandarman.com/wp-content/uploads/2018/03/logo-1-1.png”}}}

وبسایت توان درمان به مدیریت محمدجواد راشدی در سال 1396 با هدف ارائه بهترین خدمات توانبخشی و درمانی در سراسر کشور تاسیس شده است. فعالیت تیم توان درمان در حیطه گفتاردرمانی، کاردرمانی، اعضای مصنوعی، فیزیوتراپی، روانشناسی و مشاوره، مددکاری اجتماعی می باشد. پشتیبانی توان درمان بصورت تمام وقت پاسخگوی مشکلات و سوالات کاربران می باشد.

قوانین و مقررات

کلیه حقوق متعلق به وبسایت توان درمان می باشد. 1396 -1397 All Rights Reserved © 2017 – 2019 Tavandarman.com

خانم هستم آقا هستم

علت عفونت گلو بدون درد
علت عفونت گلو بدون درد
9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *