عفونت گلو و درمان آن

عفونت گلو و درمان آن
عفونت گلو و درمان آن

نشانه‌های سجاوندی

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

گلودرد چرکی عفونت باکتریایی است که باعث می‌شود گلوی شما دردناک و متورم شود. در حقیقت باکتری استرپتوکوک نوع A باعث می‌شود به این بیماری مبتلا شوید. کودکان و بزرگسالان در هر سن‌وسالی ممکن است به این بیماری مبتلا شوند. اما گلودرد چرکی در کودکان بین ۵ تا ۱۵ سال معمول‌تر است. همچنین باید گفت که عطسه و سرفه باعث می‌شود این بیماری به افراد دیگر نیز منتقل شود. با ما باشید تا در این نوشته با علائم، راه‌‌های تشخیص و درمان آن آشنا شوید.عفونت گلو و درمان آن

شدت گلودرد چرکی در افراد مختلف متفاوت است. برخی افراد علائم خفیفی مانند گلودرد را تجربه می‌کنند. ولی برخی دیگر علائم شدیدتری مانند تب و مشکل بلعیدن دارند. معمول‌ترین علائم گلو‌درد چرکی شامل این موارد می‌شوند:

علائم گلودرد چرکی معمولا ۵ روز بعد از آلوده‌ شدن به باکتری بروز می‌کنند.

عفونت استرپ دلیل تمام گلودردها نیست. بیماری‌های دیگری هم هستند که می‌توانند باعث گلودرد شوند. این بیماری‌ها عبارت‌اند از:

گلودردهایی که به‌خاطر بیماری‌های دیگر به‌وجود آمده‌اند، خودبه‌خود بعد از چند روز بهتر می‌شوند. گاهی‌اوقات حتی به درمان هم نیاز نیست.

اگر این مشکلات را داشتید، با پزشک خود تماس بگیرید:

اگر مدت زیادی است که به گلودرد چرکی مبتلا هستید، پزشک می‌تواند گلوی شما را معاینه کند و به‌دنبال علائم تورم بگردد. دکتر احتمالا گردن شما را هم معاینه می‌کند تا ببیند غدد لنفاوی متورم شده‌اند یا نه. او در مورد علائم دیگر هم از شما می‌پرسد و احتمالا یک آزمایش سریع استرپ هم در مطب خود انجام دهد.

این آزمایش نشان می‌دهد که آیا گلودرد شما به‌خاطر عفونت استرپ ایجاد شده یا به‌خاطر نوع دیگری از باکتری یا میکروب است. در این آزمایش پزشک با گوش‌پاک‌کن نمونه‌ای از گلوی شما برمی‌دارد. بعد این نمونه را به آزمایشگاه می‌فرستد تا آن را برای نشانه‌های باکتری بررسی کند. نتیجه‌ی این آزمایش چند روز بعد آماده می‌شود.

اگر پزشک شما تشخیص داد که گلودرد چرکی دارید، برای درمان آنتی‌بیوتیک تجویز می‌کند. این دارو از پخش شدن باکتری و عفونت جلوگیری می‌کند. چندین نوع آنتی‌بیوتیک وجود دارند، اما معمول‌ترین داروهای تجویزشده برای گلودرد چرکی پنیسیلین و آموکسی‌سیلین هستند.

باید دوره‌ی درمان با این آنتی‌بیوتیک‌ها را به پایان ببرید تا باکتری‌ها کاملا ازبین بروند. برخی افراد بعد از اینکه از نشانه‌های بیماری خلاص شدند، مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها را قطع می‌کنند. این باعث می‌شود بیماری بازگردد. در این صورت نشانه‌های بیماری هم بازمی‌گردند.

علاوه‌بر آنتی‌بیوتیک‌ها، درمان‌های خانگی دیگری هم هستند که می‌توانید با آنها گلودرد چرکی را بهبود ببخشید. این درمان‌ها شامل این موارد می‌شوند:

اگر گلودرد چرکی را درمان کنید، علائم آن در طول یک هفته ازبین خواهند رفت. ولی اگر درمان آن را به‌تأخیر بیندازید، ممکن است دچار مشکلات جدی شوید. این مشکلات شامل این موارد می‌شوند:

برای کاهش خطر این عوارض، اگر عفونت چرکی بعد از ۴۸ ساعت که از آنتی‌بیوتیک استفاده کردید بهتر نشد، حتما با پزشک خود تماس بگیرید. شاید بهتر باشد از آنتی‌بیوتیک دیگری برای مبارزه با عفونت استفاده کنید.

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

9000تومان

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

var head = document.getElementsByTagName(“head”)[0];
var script = document.createElement(“script”);
script.type = “text/javascript”;
script.async=1;
script.src = “https://s1.mediaad.org/serve/chetor.com/loader.js” ;
head.appendChild(script);

ببخشید من گلوم درد می کنه که نمیشه گفت سردرد پشت گردنم درد می کنه اب دهانم را به زور قرورت میدم غذا نمی تونم بخورم بخواطر همین وزنم کم شده نزدیک دو کیلو بگید چیکار کنم ممنون نزدیک یک هفته نیم هست این الاعم را دارم از چرک خوشکن استفاده می کنم

سلام دوست گرامی
بهترین توصیه‌ای که می‌تونیم براتون داشته باشیم اینه که به پزشک مراجعه کنید.
با ارزوی سلامتی برای شما

خواص خوراکی ها

۵ چربی سوز طبیعی برای افزایش متابولیسم و ‌


قارچ گانودرما چیست و چه خواصی دارد؟

خواص گزنه؛ ۱۶ خاصیت گیاه گزنه که سرشار از ویتامین D است
عفونت گلو و درمان آن

خواص حنا؛ ۱۲ خاصیت درمانی گیاه هزار و یک خاصیت

قهوه گانودرما؛ با خواص و عوارض جانبی آن آشنا شوید

آخرین مطالب

راهنمای جامع راه اندازی سایت در ۵ مرحله

اسهال صبحگاهی؛ علت، روش‌های پیشگیری و درمان آن

آموزش ماساژ کف دست به روش صحیح و اصولی

اورژانس اجتماعی و همه چیز دربارهٔ خدمات و مأموریت‌های آن

درمان خشکی بینی با ۵ روش مؤثر خانگی

ترین های جهان

راحت ترین کشورها برای مهاجرت کدام‌اند؟

بهترین فیلم های تاریخی جهان که حقیقت را به شما نمایش می‌دهند


ثروتمندترین کشورهای جهان کدام‌اند؟

گران ترین تصادف های دنیا؛ ۱۰ خودروی لوکس که در چند لحظه از بین رفتند

عجیب ترین شغل های دنیا که شما را در سرگرمی و لذت غرق می‌کنند

بهترین کشور برای مهاجرت در سال ۲۰۱۸ کدام است؟

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

همه ما با آن احساس ناخوشایند گرفتگی و درد و خارش در گلو آشنا هستیم. چنین احساسی ممکن است ناشی از یک آلرژی فصلی یا سرماخوردگی ویروسی یا یک عفونت میکروبی شدید باشد. در میان این حالت ها، چرک و عفونت گلو، اگر درمان نشود، می تواند بسیار خطرناک باشد. این مقاله به شما آموزش می دهد که چگونه به وسیله درمان خانگی با کیسه های چرکی و عفونت گلو مقابله کنید.

۱- از مسکن استفاده کنید

برای مقابله با درد گلویتان شما ممکن است نیاز به استفاده از داروهای مسکن داشته باشید.پزشک شما ممکن است برای کاهش گلو دردتان که به دلیل عفونت گلو ایجاد شده مسکن تجویز کند،شما میتوانید از داروهای بدون نسخه همانند acetaminophen،  ibuprofen، aspirin  استفاده کنید.

۲- آب نمک قرقره کنید

عفونت گلو و درمان آن

یک فنجان آب گرم را با یک قاشق چای خوری نمک مخلوط کنید. تا زمانی که نمک کاملا حل شود مخلوط را هم بزنید.هر یک ساعت یکبار مخلوط را قرقره کنید.ترکیب نمک و آب گرم سبب کاهش درد و ناراحتی گلویتان می شود.

۳- مایعات گرم بنوشید

نوشیدنی های گرم جریان خون گلو را افزایش می دهد این کار سبب آسان شدن مبارزه ی بدن با عفونت گلو می شود.نوشیدن یک فنجان چای قبل از خواب البته بدون کافئین به کم شدن گلودرد در طی شب کمک میکند.

۴- از دستگاه های بخار استفاده کنید

تنفس هوای خشک اصلا کمکی به بهبودی شما نمیکند.گلوی شما ممکن است بیشتر تحریک شود و دردناک تر شود.از یک دستگاه بخار برای مرطوب کردن هوا استفاده کنید این کارسبب کم شدن التهاب و درد گلویتان خواهد شد.اگر دستگاه بخار ندارید،میتوانید از یک ظرف کم عمق در وسط اتاقتان استفاده کنید.آب در هنگام تبخیر شدن هوا را نیز مرطوب می کند.

۱- آب مصرف کنید

علاوه بر استفاده از مایعات گرم شما باید برای هیدراته شدن مقدار زیادی آب مصرف کنید.نوشیدن مقدار زیاد آب عمل بلع را آسان میکند و به مبارزه با عفونت نیز کمک میکند.

۲- به میزان کافی بخوابید

هنگامی که دچار عفونت گلو شده اید ، بدن شما برای مقابله با بیماری به مقدار زیادی استراحت نیازمند است.در طول روز و در شب هنگام سعی کنید به میزان بیشتری استراحت کنید.در هنگام بیماری و گلو درد به خودتان فشار زیاد وارد نکنید،در خانه بمانید و از سرکار رفتن و مدرسه رفتن تا حد ممکن اجتناب کنید.

۳- ازغذاهایی که بلع آسانی دارند استفاده کنید

هنگامی که شما گلو درد و عفونت گلو دارید شما باید از غذاهای که سبب التهاب و تحریک گلو می شوند خودداری کنید مثلا غذاهای اسیدی یا غذاهای حاوی ادویه .از غذاهای که آسان بلعیده می شوند همانند سس سیب ،جوی دوسر ،سوپ ها ، سیب زمینی پوره شده ،ماست ،تخم مرغ پخته استفاده کنید.استفاده از بستنی چوبی و بستنی های کرم دارهم میتواند سبب کم شدن درد و احساس راحتی در گلویتان شود.

۴- از هر نوع ماده ی التهاب دهنده و تحریک کننده ای که سبب خشن شدن گلویتان میشود خودداری کنید

هنگام استراحت و بهبودی از سیگار کشیدن ، استنشاق دود یا مواد تمیزکننده ی قوی خودداری کنید.این چیزها سبب بدتر شدن کیسه های چرکی و ماندگار شدن آنها خواهد شد و زمان بهبودی را به درازا خواهد کشاند.

رسانه دکتر سلامت

فوق العاده بود…

واقعا ممنون به من که خیلی کمک کرد

ممنون عالی بود

نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟

نام

آدرس ایمیل


Current ye@r *


Leave this field empty

قاعدگی نامنظم، به عدم وقوع قاعدگی یا وقوع 6 تا 8 قاعدگی در سال اطلاق می گردد. عدم وقوع قاعدگی…

سنگ مثانه، توده سختی از مواد معدنی در مثانه شما است و زمانی ایجاد می شود که مواد معدنی موجود…

زخم معده، اغلب در اثر عفونت هلیکوباکتر پیلوری و یا مصرف داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی ایجاد می شود. این…

کلسترول، یک ماده چربی است که برای عملکرد طبیعی بدن ضروری است و معمولا در کبد ساخته می شود، اما در…

عفونت گلو و درمان آن
عفونت گلو و درمان آن
10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *