راه درمان فشار خون پایین در بارداری

سلامت بدن زنان در دوران بارداری اهمیت بسیار زیادی دارد. فشار خون پایین در بارداری یکی از مواردی است که ممکن است تهدید جدی برای سلامت مادر و جنین باشد. در این مطلب درباره این بیماری و راه های درمان و پیشگیری از آن به طور مفصل صحبت می کنیم.

از علت های فشار خون پایین در بارداری مصرف بعضی داروهای ضد افسردگی می باشد. جراحات شدید بدن مثل خونریزی و سوختگی که باعث از دست رفتن خون زیادی از بدن می شود از علل پایین آمدن فشار خون است که در مراحل شدیدتر ممکن است سبب شوک نیز شود.

بعضی بیماری های عصبی، نارسایی و حملات قلبی باعث کاهش فشار خون می شوند. و از طرفی افت فشار خون نیز خود زمینه ساز بروز این بیماری ها می شود.

بالا رفتن سن نیز باعث کاهش فشار خون می شود. افراد سالمند در هنگام ایستادن دچار افت فشار می شوند. در بسیاری افراد دیگر نیز گاهی فشار خون وضعیتی رخ می دهد. در این شرایط فرد در هنگام بلند شدن از زمین و ایستادن دچار افت ناگهانی فشار خون می شود. در هنگام ایستادن جاذبه زمین خون را به سمت پایین بدن منتقل می کند در این حالت اگر خون با سرعت کم به قلب برگردد یا مقدار خون کم باشد باعث ایجاد مشکلاتی در مغز می شود که سرگیجه، افت فشار و در نهایت بیهوشی را در پی دارد.

راه درمان فشار خون پایین در بارداری

کم آبی بدن یکی از علل شایع افت فشار خون است. ورزش کردن و تعریق زیاد باعث گرما زدگی و تب می شود که با خشکی دهان خود را نشان می دهد در موارد شدید کم آبی بدن باعث افت فشار نیز می شود.

برای درمان فشار خون پایین در بارداری نخست باید به علت به وجود آمدن آن توجه داشت. اگر کاهش فشار خون در اثر مصرف دارو باشد فرد باید دوز مصرف آن را کم کرده یا به طور کامل قطع کند تا دچار افت فشار نشود.

اگر افت فشار خون در اثر خون ریزی باشد با استفاده از تزریق خون می توان به درمان آن کمک کرد.

یا تغییر رژیم غذایی و استفاده از شیرینی، نمک و آب می توان به فشار خون پایین در بارداری کمک کرد. رژیم غذایی مناسب برای کنترل فشار خون باید شامل میوه ها، سبزیجاتی مانند گوجه فرنگی، هویج، غلات، گوشت ماهی و مرغ باشد. داشتن رژیم غذایی سالم در دوران بارداری تا حد زیادی در جلوگیری از بیماری های این دوران موثر است.

مصرف آب در تنظیم فشار خون و جلوگیری از افت فشار موثر است. مصرف الکل نیز باعث کاهش آب بدن و در نتیجه افت فشار خون می شود.

مصرف نمک در جلوگیری از افت فشار بسیار موثر است. در طی روز مصرف 6 گرم نمک الزامی است. گفتنی است افراط در مصرف نمک نیز می تواند باعث بروز بیماری های قلبی و حتی فشار خون بالا شود.

برای جلوگیری از بروز فشار خون در افراد سالمند توصیه می شود که به نوع داروی مصرفی شان توجه داشته باشند. همانطور که گفته شد بعضی از داروها باعث افت فشار می شوند که در این صورت باید برای ادامه مصرف آنها با پزشک مشورت کرد.

کنترل و درمان بعضی بیماری ها به درمان افت فشار خون و جلوگیری از بروز آن نیز کمک می کند. به طور مثال دیابت از بیماری هایی است که در افراد باعث کاهش فشار خون می شود با کنترل آن می توان تا حد زیادی از بروز این مشکل جلوگیری کرد.

فشار خون پایین در بارداری گاهی در هنگام صبح و به هنگام بیدار شدن از خواب خود را نشان می دهد. توصیه می شود که قبل از برخاستن کامل از رختخواب ابتدا بنشینید و به سرعت بلند نشوید.

در بعضی افراد افت فشار خون یک بیماری ارثی است. والدین این افراد نیز کاهش فشار خون دارند و بدن آنها در برابر عواملی که باعث تنظیم فشار خون و بالا رفتن آن می شود مقاوم است. در این صورت با استفاده از درمان های مخصوص می توان افت فشار را کنترل کرده و تا حدودی به درمان آن نیز کمک کرد. گفتنی است که این درمان ها باید ادامه دار بوده و گاهی فرد تا پایان عمر نیز تحت درمان قرار گیرد.

اگر فشار خون پایین در بارداری به مدت چند روز ادامه داشت باید سریعا فرد را به یک مرکز اورژانس منتقل کرد تا از آسیب به اندام های حیاتی مادر و همچنین سقط جنین جلوگیری شود.

منبع : آرگا






یک ایده شیک، انتخاب شاه گیوه پاشنه بلند با زیره و‌ پاشنه چرم



یک راهنمای محلی برای گشت و گذار در هانگژو


تور اتوبوس شگفت انگیز دبی، تفریحی متفاوت و جذاب


خدمات خانه تکانی و نظافت عید نوروز با کمترین هزینه!

نشانی شما منتشر نخواهد شد.

راه درمان فشار خون پایین در بارداری

خواجه شمس الدین محمد حافظ شیرازی که با “حافظ شهرت دارد شاعر ایرانی است که آثار او یکی از ارجح ترین متون ادبیات فارسی به شمار می رود و دیوان اشعار او تقریبا در خانه هر فارسی زبانی یافت می شود و فال حافظ یکی از مشهورترین فال های مورد علاقه ایرانیان است .

زندگی و شعرهای او تاکنون بارها سوژه تحلیل گران در سراسر دنیا بوده و بیش از هر نویسنده دیگری در نوشتار فارسی زبانان پس از قرن چهاردهم تاثیر گذاشته است. همچنین باید گفت تاثیر اشعار حافظ تنها برای ایرانی ها و یا فارسی زبانان نبوده بلکه آثار او بسیاری از افراد برجسته تاریخ را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

راه درمان فشار خون پایین در بارداری

از جمله گوته شاعر و نویسنده معروف آلمانی اثریبه “دیوان غربی شرقی دارد که مجموعه ای از اشعار او به سبک و سیاق فارسی و تاثیر پذیرفته از اشعار حافظ است. و یا در نمونه ای دیگر نویسنده، فیلسوف، شاعر و آهنگ ساز آلمانی فریدریش نیچه بارها در نوشته هایش از حافظ برده است. جان پاین شاعر و مترجم انگلیسی و مترجم دیوان حافظ، از این شاعر به عنوان یکی از سه تن شاعران بزرگ دنیا یاد کرده و از او در کنار حافظ، دانته و ویلیام شکسپیر بزرگ ترین شاعران دنیا هستند.

با وجود تاثیر زیادی که حافظ در زندگی و فرهنگ ایرانی ها داشته ولی جزئیات محدودی از زندگی او به خصوص اوایل عمرش در دست است و اطلاعات موجود برگرفته از حکایات مختلف است. حافظ در شیراز و در حدود سال های ۷۲۰ تا ۷۲۹ قمری به دنیا آمده، ظاهرا مادرش اهل شهر کازرون بوده و پدرش بهاءالدین محمد داشته و در طول دوره سلطنت اتابکان در فارس، از اصفهان به شیراز مهاجرت می کند.

در برخی متون آمده حافظ شیرازی در دوران کودکی پدرش را از دست می دهد و برادران بزرگتر او و مادرش را رها می کنند و وی برای امرار معاش در نانوایی مشغول به کار می شود ولی از آنجا که علاقه زیادی به کسب دانش داشته، در کنار آن به تحصیل علم مشغول می شود. همچنین معروف است که وی از همان کودکی قرآن را با چهارده روایت متفاوت حفظ کرد و از این رو ملقب به “حافظ شد که بعدها آن را به عنوان تخلص خود انتخاب نمود.

حافظ در دوران حیاتش حمایت چندین حکام وقت را داشت. او به دربار شاه شیخ ابواسحاق راه یافت (گفته می شود وقتی حافظ در سنین نوجوانی بود، این شاه بر مسند قدرت نشست) و در دوره شاه مبارزالدین محمد از شاهان آل مظفر نیز حضور داشته که احتمالا به شغل دیوانی می پرداخته و منبع در آمد او از شغل دیوانی بوده است. ولی شکوفایی آثار او در زمان ۲۷ سال فرمانروایی شاه جلال الدین (شجاع شاه) بود.

برخلاف تاریخ تولد او که چندان دقیق نیست، ولی زمان فوت او را بسیاری از مورخان متفق القول سال ۷۹۲ قمری می دانند. یکی از حکایات نقل شده و قابل توجه در این زمان که بی ربط به دیوان فال حافظ (که در خطوط بعدی به آن می پردازیم) نیست، مربوط به خاکسپاری حافظ است. گفته می شود از آنجا که حافظ در اشعار خود به وفور از نوشیدن می و شراب خواری سخن رانده، در زمان فوت او در بین بسیاری جدال پیش آمد که آیا حافظ به راستی مسلمان بوده و یا آیا باید وی را طبق رسوم مسلمانان به خاک بسپارند. از این رو تصمیم بر این شد که تفالی به دیوان حافظ زده ( فال حافظ ) و از خود وی چاره جویی کنند. ولی با آمدن بیت زیر همه آنها مجبور به سکوت شده و دست از جدال برداشتند:

قدم دریغ مدار از جنازهٔ حافظ که گرچه غرق گناه است، می‌رود به بهشت تفاوت اشعار حافظ با دیگر شاعران صاحب

با مطالعه اشعاری از شاعران بسیار ی نظیر انوری، نظامی، مولوی، سعدی و دیگر کسانی که به خوبی برای علمای شرقی آشنا هستند، می توان مشاهده کرد که هریک به شیوه خود پیامی برای بشریت دارند. ولی اگر با تدبر بیشتری به این اشعار توجه کنیم، نقطه اساسی پیام همه آنها این است که بزرگترین گنج و دارایی انسان، همانا روح و روان باطنی نهفته در اوست که با وجود یک جرقه الهی حقیقی در آن، می تواند بر همه عناصر متخاصم و ناخوشایند طبیعت فائق آید. در حالی که ایمان در روح انسان می تواند به شیوه های مختلف بزرگ و برجسته در قالب نظم و نثر یا هنر و ساختار توصیف شود ولی ایمان تنها یک عقیده مذهبی یا عرفانی نیست بلکه یک ارتباط همه جانبه با این حقیقت است که هر انسانی منشاء وجود است.

و بعد حافظ می آید، شاعری که می توان گفت بزرگترین خواننده روح انسان است. در او تمام تلاش ها، غم و اندوه ها، پیروزی و شادی ها، امیدها و ناامیدی های تک تک انسان ها نمایان گر می شود. در اشعار حافظ ارتباط مستقیم و بی درنگ با جهان بیرونی و یا به بیان دیگر، واقعیت بی نهایت جهان ماده و آینه روح ابدی را می بینیم، وجود مطلقی که در آن ماده و روح یکی بوده ولی هر دو دارای جنبه ها و حالت های بی نهایتی هستند.

بی دلیل نیست که “دیوان اشعار او در سراسر شرق، تبدیل به کتاب بزرگ فال نما در سراسر دنیا و نه فقط ایران شده تا حدی که بسیاری او را “لسان الغیب می ند، بدین معنی که گویی از ضمیر غیب آگاه است. گرچه خود حافظ خلاف این نظر را داشته و هیچکس را آگاه ازغیب نمی داند، چراکه در یکی از ابیاتش می خوانیم:

ز سر غیب کس آگاه نیست قصه مخوان کدام محرم دل ره در این حرم دارد

شاید بتوان گفت حافظ بزرگ ترین شاعر عرفانی ایران باشد، شاعری که بینش معنوی و الهام بخش فوق العاده ای دارد. با وجود آنکه نزدیک به شش قرن از حیات حافظ و شعرهایش می گذرد، هنوز هم غزل های او در زندگی مردم تاثیرگزار است.

بسیاری از ایرانی ها رسم دارند هر زمان به مشکل و یا گره ای در کارشان برخورد می کند و یا حتی یک سوال کلی در ذهن خود دارند، آن سوال را در ذهن خود نیت کرده و سپس از غزل های حافظ شیرازی راهنمایی می خواهند و یا حتی با خواندن اشعار او، نسبت به آن موضوع آرامش خاطر بیشتری دست پیدا می کنند.

اکثر اوقات نیز حافظ به روش مبهم و مرموز خود از طریق غزل هایش، سوال کننده را وا می دارد تا به آینه درون خود نگاه کند و با منعکس شدن آینه درون در غزل حافظ، آن شخص به یک جواب، راهنمایی و یا مسیر الهام بخش دست پیدا می کند.

در فال حافظ ، رسم است که اولین خطی که چشم خواننده به آن می افتد، جواب مستقیمی به سوال اوست و باقی غزل به نوعی روشن کننده آن موضوع است.

(c) 26-219 persianv.com All Rights Reserved

© باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت persianv.com مجاز میباشد .

راه درمان فشار خون پایین در بارداری

آرایش

مدل مو

مدل لباس


هنگامی که فشار خون خیلی پایین بیاید، در این صورت اعضای اصلی داخل بدن از قیبل مغز، کلیه ها و قلب نمی توانند کار خود را به درستی انجام دهند و ممکن است به طور موقت و یا دائم از کار بیفتند.  فشار خون طبیعی 12 روی 8 میلیمتر جیوه است.



راه های تشخیص فشار خون پایین

اندازه گیری فشار خون چه در حالت دراز کشیده و یا ایستاده، اولین قدم برای تشخیص افت فشار خون است. از طریق آزمایشات زیر نیز می توان به افت فشار خون پی برد:

– شمارش کامل سلول های خونی : از این طریق می توان به کم خونی و یا افزایش سلول های سفید خون پی برد.

– اندازه گیری الکترولیت های خون: از این طریق می توان به کم آبی بدن، دفع املاح بدن، نارسایی کلیه و یا اسیدوز (زیادی اسید در خون) پی برد.

– اندازه گیری کورتیزول خون برای تشخیص بیماری غده آدرنال (فوق کلیه) و یا بیماری آدیسون

– کشت خون و ادرار برای تشخیص عفونت خون و ادرار

– عکسبرداری از قفسه سینه و شکم

– سی تی اسکن برای تشخیص ذات الریه، نارسایی قلبی، وجود سنگ کیسه صفرا، پانکراتیت و دیورتیکولیت

– الکتروکاردیوگرام برای تشخیص ضربان کند یا تند قلب، پریکاردیت (عفونت پرده قلب) و آسیب عضله قلبی

– ثبت هولتر برای تشخیص ضربان غیرطبیعی قلب

– اکوکاردیوگرام که ساختار و حرکت قلب را توسط امواج اولتراسوند نشان می دهد


درمان فشار خون پایین

راه درمان فشار خون پایین در بارداری

درمان های زیر باید تحت نظر پزشک انجام شوند:

– اگر دارویی باعث کاهش فشار خون شده است، باید تحت نظر پزشک مقدار آن را کم کرد و یا مصرف نکرد و داروی دیگری به جای آن خورد.

– اگر به علت از دست دادن آب بدن، فشار خون پایین آمده است، باید مایعات بیشتری مصرف کرد.

– اگر از دست دادن خون، باعث کاهش فشار خون شده است، درمان شامل تزریق خون و مایعات به درون ورید (سیاهرگ) می باشد.

– اگر شوک عفونی باعث افت فشار خون شود، درمان شامل مصرف آنتی بیوتیک و تزریق مایعات داخل وریدی می باشد.

– ضربان کند قلب ممکن است به علت مصرف دارو باشد. لذا پزشک، یا مقدار دارو را کم می کند یا مصرف آن را متوقف می کند.

– اگر آمبولی ریه و یا ترومبوز وریدی باعث کاهش فشار خون شده است، درمان شامل رقیق کننده های خون وریدی از قبیل هپارین و رقیق کننده های خون خوراکی از قبیل وارفارین می باشد.

– افت فشار خون در اثر تغییر وضعیت بدن (از حالت نشسته یا خوابیده به حالت ایستاده) نیز با اصلاح رژیم غذایی قابل درمان است. این اصلاح شامل موارد زیر است:

افزایش مصرف آب و نمک

افزایش مصرف نوشیدنی های کافئین دار (زیرا کافئین عروق خونی را تنگ می کند)

درمان های خانگی

– آب زیادی بنوشید.

– نوشیدنی های الکلی را مصرف نکنید، زیرا الکل، موجب از دست دادن آب بدن می شود.

– از جوراب های واریس که رگ های پا را به هم می فشارد و تجمع خون در عروق پا را کم می کند، استفاده کنید.

– رژیم غذایی مناسب و سالمی داشته باشید. تمام مواد مغذی که برای سلامتی مهم است را مصرف کنید، از جمله: نان و غلات سبوس دار، میوه ها، سبزیجات، مرغ و ماهی.

– به آرامی موقعیت خود را تغییر دهید، مثلا به آرامی بلند شوید.

– قبل از بیرون آمدن از رختخواب، برای چند دقیقه نفس عمیق بکشید و سپس به آرامی بنشینید و بعد بایستید.

– در هنگام خوابیدن، سر خود را کمی بالاتر قرار دهید، با این کار اثر جاذبه زمین را کمتر می کنید.

– اگر شما در حالت ایستاده دچار افت فشار خون گشتید، ران های خود را مانند قیچی قرار داده و به هم فشار آورید و یا می توانید یک پای خود را بر روی یک پله و یا صندلی قرار دهید.

– وعده های غذایی کوچک و کم کربوهیدرات مصرف کنید.

– اگر بعد از غذا خوردن، فشار خونتان پایین می آید؛ پزشک ممکن است توصیه به نوشیدن قهوه و یا چای همراه با غذا کند تا فشار خون به طور موقت بالا رود.

– گیاهانی مانند: زردچوبه، دارچین، زنجبیل و فلفل کمک به افزایش فشار خون می کند و عملکرد کلیه ها را بهبود می بخشند.

– مصرف یک لیوان آب و آبلیمو با مقدار کمی نمک و یا شکر نیز مفید است.

– ورزش یوگا نیز مفید است. یوگا ذهن را آرام می کند، گردش خون را بهبود می بخشد و سیستم عصبی خودکار را متعادل می کند.

سلامت ، درمان بیماری ها ، مقالات پزشکی ، اطلاعات دارویی ، تغذیه ، رژیم درمانی

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

نبض ما– افت فشار خون در بارداری معمولا باعث مشکلات بهداشتی یا پزشکی مهمی نمی شود و اکثر زنان می توانند به راحتی در خانه درمان شوند. فشار خون بسیار پایین موجب نگرانی برخی از زنان باردار می شود و علائم آزار دهنده ای در هنگام افت فشار خون، توسط زن باردار تجربه می شود. در این مقاله، به علل، درمان و زمان مراجعه به پزشک در هنگام افت فشار خون در بارداری می پردازیم.

دلیل افت فشار خون در بارداری نشانه مهمی از روند آغاز بارداری است. بسیاری از زنان نمی دانند که بارداری می تواند بر فشارخون تاثیر بگذارد. دلیل افت فشار خون افزایش گردش خون و تغییرات هورمونی در طی دوران بارداری است. در این دوران رگ های خونی باز شده و سبب کاهش فشار خون می شود.

راه درمان فشار خون پایین در بارداری

فشار خون در اوایل بارداری شروع به کاهش می کند و معمولا در اواسط سه ماهه دوم به کمترین شکل ممکن می رسد. در معاینات پزشکی، تست فشار خون در زنان باردار نسبت به وضعیت عادی اندازه گیری نمی شود بلکه با توجه به میزان استاندار دوران بارداری محاسبه می شود.

تعجب آور نیست که زنان ممکن است در دوران بارداری، علائم افت فشار خون را تجربه کنند. این علائم مشابه علائمی است که افراد مبتلا به فشار خون پایین ممکن است احساس کنند. اغلب علائم افت فشار خون در بارداری شامل سرگیجه و حتی خستگی است. سرگیجه ناپایدار می تواند بر اثر بلند شدن ناگهانی از حالت خوابیده و نشسته، باشد.

افت فشار خون در بارداری ، به طور معمول علائم «هیپوتانسیون شدید» همراه با شوک ایجاد نمی کند. در بیماران مبتلا به سپسیس یا خونریزی عمیق، کاهش شدید فشار خون می تواند سبب آسیب های احتمالی یا بروز سکته مغزی، نارسایی کلیه و حمله قلبی شود.

در بسیاری از زنان باردار، فشار سیستولیک بین 5 تا 1 میلی متر جیوه است. فشار خون دیاستولیک در حاملگی طبیعی می تواند به 15 میلی متر جیوه برسد. معمولا افت فشار خون در بارداری ایجاد شده  و بعد از آن به سطوح اولیه باز می گردد.

هنگامی که زنی حامله می شود، به این دلیل که مراحل رشد جنین در شکم مادر است، بارداری باعث تغییرات زیادی در بدن زنان می شود.  در طول بررسی ها، پزشکان احتمالا از زنان باردار سوال هایی در مورد شیوه زندگی شان می پرسند. همچنین پزشک، فشار خون را در هر مراجعه بررسی می کند.

فشار خون، بسته به سطح انرژی، نگرانی، سبک زندگی و سطح استرس می تواند دچار تغییر شود. علاوه بر آن، فشار خون در طی ساعات روز  می تواند متغیر باشد و ممکن است در 24 هفته اول حاملگی ممکن پایین باشد. این  مشکل احتمالا از طریق سیستم گردش خون ایجاد می شود، زیرا رگ های خونی برای خون رسانی به رحم، گشاد تر می شوند.

در سایر مواقع هم احتمال افت فشار خون برای زنان باردار وجود دارد. مانند ایستادن بیش از حد، بلند شدن ناگهانی، حمام آب گرم برای مدت طولانی. بعضی از عوامل دیگر ی هم می توانند باعث افت فشار خون در زنان باردار شده و حتی فشار خون را پایین تر ازحد معمول کاهش دهند.

این موارد شامل: واکنش های آلرژیک، عفونت ها، کمبود آب، سوء تغذیه، خونریزی داخلی، کم خونی، بیماری های قلبی، اختلالات اندوکرین.

به طور کلی می توان گفت که افت فشار خون پایین در دوران بارداری معمولا نگران کننده نیست اما علائم  آن ممکن است ناراحت کننده بوده و یا بر کیفیت زندگی برخی از زنان در این دوران تاثیر گذار باشد، به خصوص اگر آنها قبل از این دوران، افت فشار خون را تجربه نکرده باشند.

ممکن است تهوع و سرگیجه و به خصوص بلند شدن سریع بعد از نشستن طولانی مدت، خستگی عمومی در طول روز را تشدید می کند. تنگی  نفس یا احساس ضعف، تشنگی سریع حتی بعد از نوشیدن آب، پوست سرد، حالت دم کردگی یا گرگرفتگی، مشکلات بینایی، دوبینی یا تاری دید ، افسردگی از علائم افت فشار خون در بارداری است.

در صورت بروز علائم فوق در زنان باردار، توصیه می شود به پزشک متخصص مراجعه شود. پزشک یا درمانگر، ممکن است برخی از آزمایشات را انجام دهند تا علت اصلی افت فشار خون در بارداری فرد تشخیص داده شود.

در طول دوران بارداری، فشار خون نرمال، نشانه ای از سلامت مادر و کودک است. پزشکان  معمولا از میزان فشار خون برای کمک به تشخیص موارد مهم و یا عوارض احتمالی استفاده می کنند.

براساس گزارش انجمن قلب، فشارخون طبیعی کمتر از 12 در 8-12 میلی متر جیوه (mmHg) است که در سیتولوژی (در طول انقباض قلب) همیشه شماره بالا در دستگاه فشارخون قرار دارد. فشارخون در محاسبه دیاستولیک (زمانی که قلب خون را درون شریان ها منتقل نمی کند)، 8 میلی متر جیوه بوده و تعداد کمتری در دستگاه نشان داده می شود.

به این ترتیب، فشار خون پایین تر از این میزان، پایین است؛ هر چند ممکن است این میزان فشار خون برای بسیاری از مردم عادی باشد. در طول 12 هفته اول بارداری، ممکن است زن باردار متوجه  کاهش فشار خون شود.

این فشارخون پایین اغلب در طول سه ماهه اول و دوم در سطح پایین باقی مانده و در سه ماهه سوم دوباره افزایش می یابد. پزشکان در طول مدت بارداری، به طور مرتب فشار خون زنان باردار را چک می کنند.

در اواخر دوران بارداری، زمانی که احساس سرگیجه با سایر نشانه های ناراحت کننده شدت می یابد، مراقبت های و مراجعه به پزشک متخصص زنان، توصیه می شود.

در صورتی که دچار سرگیجه یا افت فشار همراه با علائم جدی مانند خونریزی، سردرد شدید، تغییرات بینایی یا تاری دید، درد قفسه سینه، تنگی نفس و ضعف یا بی حسی، (به ویژه در یک طرف بدن) باید بلافاصله به اورژانس منتقل شوید.

زنان بارداری که دچار افت فشار خون و نهایتا دچار سرگیجه می شوند، می توانند اقداماتی را برای به حداقل رساندن علائم و پیشگیری از آن انجام دهند این موارد عبارتند از:

– نشستن یا دراز کشیدن برای جلوگیری از افت فشار خون در بارداری

– پرهیز ازایستادن طولانی یا تغییر موقعیت ناگهانی از حالت نشسته و خوابیده

– خوابیدن به پهلوی چپ برای افزایش جریان خون به قلب

– نوشیدن مقدار زیادی مایعات، به ویژه آب

– به پهلو دراز کشیدن ممکن است باعث درد پشت و درد عصبی در زنان باردار شود.

اگر احساس ضعف شدید دارید، از حالت خوابیده به حالت نشسته تغییر حالت داده و سر خود را پایین تر از بدن تان قرار دهید تا احساس ضعف و سرگیجه از بین برود. تمرینات خاص دوران بارداری به طور منظم  کمک می کند تا فشار خون طبیعی حفظ شود. همچنین در مورد فعالیت ورزشی خود  با پزشک مشورت کنید.

نبض ما– مترجم: مهناز ضحاکی

علت مرگ جنین در ماههای مختلف بارداری

11 علت طولانی شدن پریود بیش از 1 روز

آیا تنبلی تخمدان درمان دارد؟

راه درمان فشار خون پایین در بارداری

چه چیز باعث لکه بینی در دوران بارداری می شود؟

مسمومیت در بارداری چه علائمی دارد؟

چگونه دوقلو باردار شویم؟

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

دکتر سلام

زیبایی و جوانسازی به کمک فیلرها یا ژل ها+ فیلم (دکتر صمیمی)

راه های مقابله با ابتلا به زگیل تناسلی +ویدئو

تاثیر چاقی در فشار خون بالا

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

برای چه بیماری هایی به متخصص اورولوژی مراجعه کنیم؟

عوارض و علل گذاشتن باطری قلب +ویدئو

جشنواره فجر

اعلام اسامی زدهای سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

جشنواره 37/ معرفی و گزارش نشست خبری فیلم سرخپوست

جشنواره 37/ معرفی فیلم متری شش و نیم به کارگردانی سعید

جشنواره 37/ معرفی فیلم شبی که ماه کامل شد اثر نرگس آبیار

جشنواره 37/ معرفی فیلم طلا به کارگردانی پرویز شهبازی

جشنواره 37/ معرفی فیلم ناگهان درخت به کارگردانی صفی یزدانیان

ویدیو های سلامت

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

عوامل موثر در افزایش قد بعد از بلوغ

شایع ترین سرطان در بین زنان

آیا اعتیاد به پورنوگرافی قابل درمان است؟

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

مطالب پیشنهادی

بهترین بره رژیم لاغری برای کاهش وزن

عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!

مزایا و عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟

گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید

هزینه آزمایش ایدز چقدر است؟

چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *