داروی گیاهی کرمانشاه

خواص دارویی و گیاهی

در اين تحقيق که به منظور جمع آوري و شناسايي گياهان دارويي استان کرمانشاه صورت گرفت، ابتدا از فهرست فلوريستيک استان کرمانشاه اسامي گياهاني که در منابع علمي به عنوان گياه دارويي ذکر گرديده اند و همچنين نشاني محل جمع آوري و نقاط پراکنش آنها در استان کرمانشاه استخراج گرديد. سپس بر اساس نقشه هاي توپوگرافي و نشاني هاي استخراج شده به رويشگاه هاي گياهان دارويي مذکور مراجعه شد و پس از جمع آوري آنها بر اساس روش هاي مرسوم تاکسونوميک، از آنها نمونه هاي هرباريومي تهيه شد. براي هر نمونه گياه جمع آوري شده ويژگي هاي رويشگاه شامل: نشاني محل جمع آوري، ارتفاع محل رويش از سطح دريا و ساير ويژگي هاي بوم شناختي محل جمع آوري يادداشت گرديد. علاوه بر اين، اطمينان از صحت تطابق نمونه هاي جمع آوري شده با فهرست گياهان دارويي استخراج شده، شناسايي و گذاري آنها با استفاده از منابع لازم انجام گرفت. اطلاعات جمع آوري شده در مورد هر گونه دارويي در فرم هاي الصاقي به نمونه هرباريومي آنها ثبت شد. اشکال زيستي گياهان دارويي شناسايي شده بر اساس روش Raunkiaer (1934) تعيين گرديد. در مجموع، 28 گونه دارويي از 198 جنس و 72 خانواده شناسايي شد.

 

نسخه قابل چاپ

تهران، بزرگراه اشرفی اصفهانی، نرسیده به پل بزرگراه شهید همت، خیابان شهید قموشی، خیابان بهار، نبش کوچه چهارم، پلاک 1

کدپستی: 33143-14536

تلفن و 442651 (9821+)

کارگاه های آموزشی

اخبار

JCR

پیوندهای مرتبط


فارسی  |  English  |  ورود

چهارشنبه ١٧ مرداد ١٣٩٧

مراسم کلنگ زنی باغ گیاه شناسی زاگرسمراسم کلنگ زنی باغ گیاه شناسی زاگرس

دیدار مسؤل و پرسنل اداره منابع طبیعی و أبخیزداری شهرستان جوانرود دیدار مسؤل و پرسنل اداره منابع طبیعی و أبخیزداری شهرستان جوانرود با ائمه جمعه و جماعت شهر جوانرود ماموستا ملا احمد فخری و ماموستا ملا رستم حسینی به مناسبت فرا رسیدن هفته منابع طبیعی

صدور کارت آنلاین همیار طبیعتصدور کارت آنلاین همیار طبیعت

بخشی از سخنان مدیرکل محترم منابع طییعی استان کرمانشاه در نمازجمعه این هفتهبخشی از سخنان مدیرکل محترم منابع طییعی استان کرمانشاه در نمازجمعه این هفته

هميار طبيعت باشيم حفاظت از منابع طبيعي حمايت از نسل ها

منابع طبیعی 24 ساعته آماده دریافت آخرین اخبار آتش سوزی 154

تخریب منابع طبیعی نابودی زندگیستتخریب منابع طبیعی نابودی زندگیست

پروژه جنگلکاری اقتصادی مشارکتی بخش گهواره در سطح ۲۲ هکتار از عرصه های مستعد این بخش در سال ۹۶ به انجام رسیدپروژه جنگلکاری اقتصادی مشارکتی بخش گهواره در سطح ۲۲ هکتار از عرصه های مستعد این بخش در سال ۹۶ به انجام رسید. این پروژه با کشت گونه بنه، زالزالک، توت به اجرا درآمد که این امر علاوه بر مشارکت دوسویه کارشناسان با بهره برداران موجب صیانت از عرصه های منابع طبیعی منطقه خواهد شد.

همياران طبيعت بر قله هاي كاچكار كشور تركيهصفري مديريت ترويج و مشاركتهاي مردمي منابع طبيعي و آبخيزداري استان كرمانشاه در خصوص صعود همياران طبيعت گروه كوهنوردي زاگرس شهرستان پاوه به قله 4 متري كاچكار كشور تركيه گفت:

اين گروه از همياران فعال حفاظت و احياء عرصه هاي منابع طبيعي در شهرستان پاوه هستندكه اين بار با موفقيت بعنوان سفيران سبز طبيعت به قله كاچكار تركيه صعود كردند كه جاي تقدير دارد.

         

      سامانهرسیدگیبهشکایت

      پرسشهایمتداول

       ارتباطبامسئولین 

      فرمپیشنهادوشکایت 

     فرمملاقاتبامدیرکل 

     پژوهشهایاداره  

       دریافتفیشحقوقی

        سامانهآکسون

       سامانهحقوقی

       سامانهاتوماسیوناداری 

       سامانهبانکزمین 

      سامانهیگانحفاظت

         وزارتجهادکشاورزی 

        سازمانجنگلهامراتع  

        اداراتکلسایراستانها 

        واحدهایستادیسازمان 

        جهادکشاورزیکرمانشاه 

       سامانهتدارکاتالکترونیکی

  صدورگواهیمستثنیات

  صدورپروانهچرا

  تمدیدپروانهمرتعداری

  پاسخبهاستعلاماتمعدن

  صدورکارتهمیارطبیعت

9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *