علت بالا رفتن ضربان قلب در کودکان

ضربان قلب تند یا سریع به ضربانی گفته می شود که سریعتر از حد نرمال بتپد.چه راه حلهایی برای پیشگیری و درمان وجود دارد؟

ضربان قلب نرمال بین 6 تا 1 ضربه در دقیقه است.تندی ضربان قلب به سرعتی بالاتر از 1 تپش در دقیقه اطلاق می شود وقتی ورزش می کنید یا فعالیت دیگری انجام می دهید،قلب شما به طور طبیعی سریعتر خواهد تپید.این مسئله باعث می شود قلبتان خون را در سراسر بدن پمپاژ کند تا اکسیژن لازم را به بافت های بدن برساند.وقتی می ترسید یا احساساتی مثل اضطراب و استرس را تجربه می کنید هم ضربان قلبتان بالاتر می رود.کسانیکه می توانند ضربان قلب خود را حس کنند احتمالاً دچار تپش قلب هستند.این مشکل می تواند به خاطر استرس،اضطراب،یا مصرف برخی داروها یا می تواند نشانه یک مشکل جدی قلبی باشد.اگر شما هم تپش قلب دارید،حتماً باید این مسئله را با پزشک خود درمیان بگذارید.

بدانید : قلب چگونه کار می کند؟ حقایقی جالب و باور نکردنی در مورد قلب

بدانید : عادت های عجیبی که به قلب آسیب می رسانند

تندی ضربان قلب می تواند دلایل دیگری هم داشته باشد که عبارتند از:

علت بالا رفتن ضربان قلب در کودکان

*حتماً باید پزشکتان را درمورد داروهای دیگری که مصرف می کنید (حتی داروهای غیرتجویزی،ویتامین ها یا دروهای گیاهی) آگاه کنید.به هیچ عنوان بدون تجویز پزشکتان از آسپیرین یا داروها حاوی آسپیرین استفاده نکنید. 

داروهایی که ممکن است توسط پزشک تجویز شود:

این داروها به باز کردن و گشاد کردن رگ های خونی کمک میکند.فشارخونتان را پایین آورده و جریان خون به کلیه ها و سراسر بدن تقویت می کند.درصورت وجود دیابت یا پروتئین در ادرارتان برای محافظت از کلیه ها،پزشک معالجتان همچنین ممکن است داروهای زیر را تجویز کند: Enalapril Maleate (Vasotec)، Lisinopril (Zestril، و (Fosinopril Sodium (Monopril.

اگر بالا رفتن ضربان قلبتان به خاطر اضطراب باشد،پزشک ممکن است داروهای ضد اضطراب که anxiolytic یده می شوند،برای شما تجویز کند.این داروها به آرام کردن شما کمک میکند.این داروها را حتماً باید در صورت احساس اضطراب مصرف کنید.اگر این داروها علائم شما را تخفیف نداد،حتماً با پزشکتان در میان بگذارید. 

این داروها برای کاهش ضربان قلب و تقویت گردش خون در سراسر بدن مورد استفاده قرار می گیرد. درصورت نظم بودن ضربان قلب یا بالا بودن فشارخون این دارو برای شما تجویز میشود.برخی نمونه های این دارو عبارتند از: (metoprolol (Lopressor)، Propanolol (Inderal و (Tenormin) یا Atenolol .

این داروها برای درمان دردهای سینه،فشارخون بالا یا نظم بودن ضربان قلب تجویز میشود. این داروها ضربان قلب را کند می کند.برخی از انواع متداول آن عبارتند از: Verapamil HCL یا (Calan)، و (Diltiazem (Dilacor. 

این دارو که دیجیتالیس نیز یده می شود،با کند کردن ضربان قلب و کارآمدتر کردن ضربان های قلب،کار می کند.این دارو گردش خون را در سراسر بدن بهبود می بخشد. 

این داروها با وادار کردن شما به ادرار کردن آب اضافه بدن،از نارسایی قلبی جلوگیری میکند.برخی نمونه های این دارو عبارتند از: furosemide (Lasix)، Hydrochlorthiazide.این دارو ممکن است به تنهایی یا همراه با داروهای دیگر تجویز شود.به هیچ عنوان به طور ناگهانی مصرف هیچیک از این داروها را متوقف نکنید چون ممکن است عوارض جانبی خطرناکی به دنبال داشته باشد. 

شدیداً توصیه می شود که درمورد وضعیت سلامتی خود با پزشک مشاوره کنید.اطلاعات موجود در این مقاله فقط جنبه آموزشی داشته و نمی تواند جایگزین خوبی برای نظر و صلاح دید پزشک شما باشد.

بدانید : کدام قلب درد واقعا درد قلبی است؟!

بدانید : متخصصان قلب و عروق این 8 ماده غذایی را نمی خورند!

گردآوری: گروه سلامت سیمرغeemorgh.com/healthمنبع:پزشکان

(اجباری)

آدرس پست الکترونیکی (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود)

مرا برای دیدگاه‌های بعدی به یاد بسپار

تصویر امنیتی جدید

تکرر ادرار شبانه ممکن است برای هر شخصی پیش بیاید ولی اگر علت آن را پیدا کنید به راحتی قابل درمان خواهد بود

طی سال های گذشته، شاهد رونق چشم گیر یوگا در جهان بوده ایم که در این مطلب علت پرطرفدار شدن یوگا را بررسی می کنیم

All Rights Reserved – © 219 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

“),t.close},t.write(‘

کودکم به علت کم اشتهایی به دکتر مراجعه کردیم، قرص سیپروهپتادین شبی 1عدد بهش می دهم. تپش قلب دارد. چکار کنم؟ ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بدانید )

علت بالا رفتن ضربان قلب در کودکان

عصبی و تیروئید، در جلوگیری از کاهش ضریب هوشی کودکان نقش بسزایی دارد. اختلال در عملکرد غده تیروئید، سبب بروز مشکلاتی مانند تپش قلب در حالت استراحت، بی قراری و پرتحرکی، لرزش دست، ضعف عضلات شانه و ران در هنگام بازی و ورزش، عصبانیت، کج خلقی و زودرنجی، اختلال خواب، افزایش تعریق، عدم تحمل گرما، کاهش وزن غیر منتظره، افزایش اشتها، افزایش حرکات روده، دستان گرم و مرطوب می شود.

، تخم مرغ اسید فولیک/ فولات شاید یکی از شناخته شده ترین ویتامین های لازم برای حاملگی، فولیک اسید است. فرم مکمل طبیعی معمول آن فولات است که در بسیاری از غذاها یافت می شود. این ویتامین مانع از نقص لوله های عصبی، نقص مادرزادی قلب، شکاف لب، نقص اندام و ناهنجاری های دستگاه ادراری در جنین می شود. کمبود فولیک اسید ممکن است ریسک زایمان زودرس، عقب ماندگی رشد جنین و وزن پایین نوزاد را

زندگی به طور طبیعی رفلاکس وجود دارد. اگر وزن گیری نوزاد خوب است نیازی به درمان نیست اما اگر وزن گیری خوبی ندارد باید به پزشک مراجعه کنید تا برای او دارو به کار گیرد. اما بعد از هر شیر خوردن به خوبی آروغ نوزاد را بگیرید او را به زاویه 45 درجه روی پهلوی راست بخوابانید تا شیر به گلویش نیاید و حس خفگی به نوزاد دست ندهد. زیر سر نوزاد را نیز کمی بالاتر قرار دهید.

) اثرات کلوزاپین ممکن است در عرض 4 دقیقه پس از مصرف چای سبز کاهش یابد. افدرین چای سبز با مصرف افدرین ممکن است موجب تحریک، لرزش، بی خوابی ( علت و درمان بی خوابی+قرص خواب آور ) و کاهش وزن شود. لیتیم نشان داده است چای سبز سطح خون لیتیوم (داروهایی که برای درمان اختلال دوقطبی استفاده می شود) را کاهش می دهد. این مسئله باعث می شود لیتیوم کمتر موثر باشد. مهار کننده های مونوآمین اکسیدا چای سبز

تدریج بر مقدار آن بیفزایید. پاسخ دکتر محمد ابراهیم روستا، متخصص کودکان و نوزادان: برای افزایش شیر مادر فقط باید از مایعات، سبزیجات، میوه جات و به خصوص شیر استفاده کنید. این نوع خوراکی ها به شما کمک می کنند تا بهتر بتوانید به نوزاد خود شیر بدهید. استفاده از قرص های شیر افزا و هرگونه ترکیبات دیگر گیاهی نیز ممکن است در این امر کمک کنند، اما مهم تر از همه استفاده از شیر و مایعات است که می تواند شیر مادر را افزایش دهد و جریان آن را برای استفاده کودک تسهیل کند.

. جمشیدی از پیگیری های بی نتیجه انجمن روماتولوژی ایران برای علت قطع حمایت بیمه ای این دارو نیز خبر داد و گفت: ما این موضوع را به شورای عالی بیمه و سازمان غذا و دارو اعلام کرده ایم و با معاونت درمان نیز، ه نگاری هایی شده است. همچنین به تک تک سازمان های بیمه گر نیز ه ارسال کردیم که متاسفانه تا امروز هنوز پاسخی دریافت نشده است . اینکه نظام های بیمه ای بدون دلیل، حمایت های بیمه ای را برای

چاقی مراجعه کند زیرا در صورتی که به افراد غیر متخصص مراجعه شود احتمال عوارض جراحی بالاست. سوال: 52 سال سن دارم وقدم 18 سانتی متر است و 8 کیلو وزن دارم ولی دور کمر و شکم من چربی جمع شده است، طبق دستور پزشک رژیم غذایی با ورزش گرفتم و ده کیلو وزن کم کردم و طی پنچ ماه به 7 کیلو رسیدم اما دور کمرم کم نشد، حدود دو سال است ورزش مربوط به شکم انجام می دهم ولی متاسفانه به هیچ وجه دور کمرم کم

و 3 تخت ویژه و با 19 اتاق عمل واحد های پاراکلینیک در حال ارائه خدمات درمانی مطلوب به مراجعین و بیمه شدگان می باشد . وی با اشاره به اینکه بیمارستان فیاض بخش با 12 نیروی کادر پزشکی ، پرستاری ، درمانی و اداری سالانه حدود 8 هزار بیمار را پذیرش می دهند خاطر نشان کرد : 9 رشته تخصصی شامل ( جراحی عمومی ، جراحی ارتوپدی ، متخصص قلب ، متخصص داخلی ، اطفال ، متخصص بیهوشی ، متخصص زنان و زایمان

اجتماعی اشاره کرد. از همه مهم تر نداشتن دوست و معاشرت اجتماعی بزرگ ترین علت پیدایش و شدت عوارض یائسگی است. نکته این جاست که این تغییرات خلقی همانند یک مشکل جسمی قابل درمان است. از جمله علائم این دوره : خستگی مفرط: پس از درد قاعدگی دومین وشایع ترین علامت یائسگی، خستگی مفرط گزارش شده است. خستگی مفرط در زنانی که در سنین یائسگی قرار دارند شایع است. نازک شدن یا

انجام نمی شوند. حرکت می تواند به واسطه افزایش بی حسی یا ضعف بسیار دشوار شود، درد شدید ممکن است زمانی که محرکی کوچک یا هیچ محرکی وجود ندارد، شکل بگیرد، و یا ممکن است اصلا هیچ چیزی را احساس نکنید. انواع اعصابی که می توانند آسیب دیده باشند سه نوع عصب وجود دارند که شامل موارد زیر می شوند: اعصاب خودمختار این اعصاب عملکردهای غیرارادی مانند ضربان قلب، تنفس، فشار

مراجعه شود. مصرف زیاد مسکن علاوه بر عوارض مختلف، باعث تشدید و تداوم سردرد نیز خواهد شد. تقاء متذکر شد: که در صورتی که سردردهای گاه بگاه به سراغتان می آید حتما تاریخ، مدت، شدت و عوامل احتمالی را یادداشت کنید. ثبت اطلاعات سردرد به شما و پزشکتان در کنترل سردرد کمک خواهد کرد. رئیس انجمن سردرد ایران در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه اکثر سردردها در عموم مردم سردردهای خوش خیم مثل سردردهای تنشی و میگرنی است که قابل کنترل نیز هستند، ولی در صورت تکرار متعدد در هر ماه لازم ست به کمک متخصص درمان شوند.

سوال مخاطب نی نی بان: پسرم 2 سالشه و علاقه زیادی به فرنی داره. منم به خاطر یبوست داشتنش با آرد گندم و شیر محلی درست می کنم و موقع خوردن داخلش کره می ریزم. ولی باز دچار یبوست می شه. راه حل مشکلم چی می تونه باشه؟ پاسخ محمد حسن خسروی فارسانی، متخصص اطفال: شما می توانید برای درمان یبوست فرزندتان از میوه های فصل و انجیر روزانه در طی چند وعده استفاده کنید. اگر باز هم یبوست بهبود پیدا نکرد و ادامه داشت، باید از مقدار فرنی که به فرزندتان می دهید، کم کنید. یا از داروی ملین با تجویز پزشک برای کودک استفاده کنید.

سوال مخاطب نی نی بان: دختری 22 ماهه دارم وزنش 1.5 است. روند وزن گیریش خوب نیست و هر از چند گاهی دچار حالت تهوع و استفراغ می شه. برای وزن گیری و درمان تهوع و استفراغ ایشان راهنمایی کنید. پاسخ محمد حسن خسروی فارسانی، متخصص اطفال: دوست عزیز، اگر آزمایشات لازم انجام شده است و مشکلی در نتایج آزمایش وجود ندارد، تنها دلیل این وضعیت کودک ریفلاکس گوارشی است. لذا توصیه می شود به پزشک اطفال مراجعه شود و در صورت صلاحدید پزشکتان مصرف داروی ضد ریفلاکس برای بچه شروع شود.

سوال مخاطب نی نی بان: دخترم 15ماهشه وزن تولد 4کیلو و قد 53 وزن فعلی1.9 و قد 78 است. آیا قد وزنش مناسبه؟ پاسخ محمد حسن خسروی فارسانی، متخصص اطفال: با توجه به عقب تر بودن نموداری قد نسبت به وزن کودکتان، لذا حتما با مراجعه به پزشک باید آزمایش مخصوص از نظر کم کاری تیروئید گرفته شود. تا اگر کم کاری تیروئید عامل این مشکل هست، زودتر درمان شود.

مفاصل شوند و به سنگ کلیه و سنگ کیسه صفرا دچار شوند. پس در صورت بروز هرکدام از این علائم، کودک باید از نظر بیماری کرون بررسی شود. همچنین کودکان مبتلا به کرون ممکن است دچار نوعی کم خونی شوند که به درمان مقاوم است. بنابر این اگر کودکی با ترکیبی از این علائم به ما مراجعه کند، مثلا از نظر رشدی عقب افتاده باشد یا درد های شکمی داشته باشد که به درمان های معمول جواب نداده باشد و بعد از مدتی همراه با علائمی

سوال مخاطب نی نی بان: من هفته 24 بارداری هستم زیر دلم خیلی درد میکنه و دردهایی مثل زمان پریود دارم. همینطور ترشحات سفید رنگ و پنیری شکل مخصوصا در زمان نزدیکی دارم دکتر هم رفتم و قرص مترونیدازول مصرف کردم اما بهتر نشدم. پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی: دوست عزیز باید حتما مراجعه کنید تا ترشحات شما بررسی شود می تواند نشانه عفونت، تهدید به زایمان زودرس و یا عفونت ادراری باشد. عفونت را حتما در بارداری درمان کنید.

خارج می شود تا راه هوایی باز شده و تنفس راحت تر انجام شود. سرفه بر اثر مکانیسم تحریک گاهی خفیف و گاهی شدید است اما علت سرفه هرچه باشد راه های درمانی خاصی برای آن وجود دارد که والدین باید به آن توجه کنند. از زبان دکتر اکبر کوشانفر، متخصص کودکان و استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به تشریح علل گوناگون سرفه در کودکان و راه های درمان آن را می خوانید. سرفه خروسکی فرزندتان با

سوال مخاطب نی نی بان: کودکم تازه وارد نه ماهگی شده است شیر خودم را می خورد و ریزجثه ست و لاغر. گاهی اوقات بی اشتهاست و غذا نمی خورد و غذای سفره می خورد وزن تولد 3 کیلو 25 وزن کنونی 7کیلو خیلی نگرانشم. بازیگوش ست. آیا بهش شیرخشک بدم؟ پاسخ دکتر خیرالسان مبینی، متخصص اطفال: بله مادر گرامی وزن گیری نوزاد شما برای این سن کافی نیست. تا یک سالگی توصیه ما به مادران این است که از

به گزارش نخست نیوز : فندق سرشار از ویتامین های A ، B1 ، B2 ، C و ویتامین E به همراه املاح معدنی شامل کلسیم، فسفر، آهن، گوگرد، منیزیم، روی و پتاسیم است. در 1 گرم مغز فندق6 کالری، در 1 گرم فندق با پوست 3 کالری و در یک عدد آن 1 کالری انرژی وجود دارد. این دانه آجیلی سرشار از چربی های سالم بوده و با اسیدهای چرب اشباع نشده یعنی چربی های خوب، غنی شده است و مصرف آن به کاهش کلسترول بد (LDL

، عصا سمت چپ قرار گرفته و اگر می خواهد جسم سنگینی حمل کند (مثلا کیسه خرید)، آن را در سمت راست حمل کند. همچنین درمان های فیزیوتراپی مانند گرما یا سرما درمانی موضعی و الکتروتراپی (TENS) می توانند به عنوان درمان های کمکی هنگام بروز علائم موثر باشد. در نهایت وقتی بیمار به هیچ یک از درمان های غیردارویی پاسخ مناسبی نمی دهد، استفاده از درمان های دارویی زیر نظر پزشک متخصص آغاز می شود.

استفاده کنند. دومین مفهومی که در واقع، رایج ترین نگاه به کلمه رژیمی هم هست، مربوط به نان هایی است که ترکیبات اش محتوای کالری کمتری نسبت به سایر نان ها داشته و می تواند تغییراتی در کاهش وزن، قند و چربی خون افراد به وجود آورد. گفتگوی ما با دکتر تیرنگ نیستانی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی، درباره نان های رژیمی و اما و اگرهای مربوط به آنها می تواند اطلاعات مفیدی در این خصوص در اختیارتان

&gt آیا بارداری بر اختلالات غذا خوردن تأثیر می گذارد؟ بارداری ممکن است برای برخی زنان، به ویژه افراد مبتلا به اختلالات غذا خوردن، دورانی پر از تنش و نگرانی باشد. افزایش وزن و تغییر شکل بدن که در بارداری رخ می دهد ممکن است به عود یا بدتر شدن اختلال غذا خوردن منجر شود. در عین حال، اختلال غذا خوردن ممکن است به علت نگرانی مادر درباره آثار سوء آن بر کودک به دنیا نیامده بهتر شود. شواهد سیر متغیری را در

فندق سرشار از ویتامین های A ، B1 ، B2 ، C و ویتامین E به همراه املاح معدنی شامل کلسیم، فسفر، آهن، گوگرد، منیزیم، روی و پتاسیم است. در 1 گرم مغز فندق6 کالری، در 1 گرم فندق با پوست 3 کالری و در یک عدد آن 1 کالری انرژی وجود دارد. این دانه آجیلی سرشار از چربی های سالم بوده و با اسیدهای چرب اشباع نشده یعنی چربی های خوب، غنی شده است و مصرف آن به کاهش کلسترول بد (LDL) و افزایش

رئیس بخش زنان و زایمان بیمارستان شریعتی با بیان دلایل ابتلا به مسمومیت بارداری، گفت: عدم مصرف نمک برای کنترل فشار خون کفایت می کند، اما نمی توان گفت مسمومیت حاملگی با نمک ایجاد می شود. اشرف آل یاسین با اشاره به مسمومیت دوران بارداری اظهار داشت: افزایش وزن ناگهانی در یک هفته که معمولاً 2.5 کیلوگرم است نشانه هشداردهنده ای محسوب می شود که بر اساس آن باید توسط پزشک متخصص بررسی شود. وی

. برای حل این مشکل و پیش گیری از اضافه وزن بیش از حد در دوران بارداری می توانید بین وعده های اصلی به جای هله هوله خوردن، از آجیل و انواع مغزها و میوه های خشک که بدون شکر و نمک افزودنی خشک شده اند، میل کنید. 11 – دم نوش می توانید به متخصص طب گیاهی مراجعه کنید و بخواهید برای تان دم نوش های مفیدی تجویز کند، سرخود به عطاری محل نروید و هر چه دل تان خواست بخرید؛ گیاهان دارویی اگرچه

بدن و یا ریزش مو، اضافه وزن و چاقی شکمی، افزایش سطح انسولین، افزایش سطح تستسترون، قسمت های تیره پوست در گردن، بازو ها و سایر قسمت های بدن، آکنه و ناباروری همراه است. در ادامه این مطلب را به نقل از سایت تبیان می خوانیم. حدود 5 درصد از خانم هایی که به این سندرم دچار هستند، دارای اضافه وزن و یا چاقی هستند. بهبود بره غذایی و رعایت بره های ورزشی با تغییر شیوه زندگی ممکن است خطر ابتلا

سازی در پتروشیمی را یک ضرورت می دانست. مهندس غلامحسین نجابت را در صنعت پتروشیمی به عنوان متخصص طرح در ایران شما صورت مسأله ای که دارید این است که آن هایی که فن را می دانند، سرمایه ندارند. آن هایی که سرمایه دارند، فن را نمی دانند و اتصالشان که در همه جای دنیا با هم صورت می گیرد و کارایی پیدا می کند، این جا آن اتصال مشکل دارد. برای این که نه هنوز آن هایی که فن می دانند عادت کرده اند قبول

بهبود برخی علائم کمک کنند، اما بیماری اصلی درمان نشده باقی می ماند. دانا ترنتینی Dana Trentini مادر دو فرزند، یک سال پس از تولد پسرش در سال 26 به کم کاری تیروئید مبتلا شد. وی با احساس خستگی شدید و فرسودگی منزوی شده بود. کاهش وزن به دست آمده در دوران بارداری غیر ممکن بود. موهایش ریزش پیدا کردند و سنگ های کلیه نیز او را راهی اورژانس کردند. دانا توسط متخصص غدد درمان و دوباره

پزشک بررسی انجام شود. چه زمانی باید به بیمارستان مراجعه شود در زمانی که به بیمارستان منتقل می شوید، موارد زیر بررسی می شود: پرسیدن در مورد شرح حال طبی مثل داروهای مصرفی در دوران بارداری بررسی نبض، فشار خون و دمای بدن استفاده از مانیتور روی شکم برای بررسی ضربان قلب و انقباضات سواب برای فیبرونکتین جنینی برای کمک به پیش بینی خطر زایمان

هماهنگی نیروهای انقلابی به وجود آمد که می توان گفت همه نیروهای انقلاب در آن ورود پیدا کردند. همه ظرفیت هایشان را در آن سبد ریختند و با مدل چراغ خاموش و موتور روشن کار را شروع کردند. اولین اتفاق هم دقیقاً در اوج به اصطلاح غرور اصلاح طلب ها شکل گرفت. زمانی که آنها در انتخابات دومین دوره شورای شهر به دنبال وزن کشی و اثبات خودشان بودند و باور داشتند نیروهای اصول گرا و انقلابی محلی از اعراب

“),t.close},t.write(‘

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *