علت تپش قلب بالا در کودکان

ضربان قلب تند یا سریع به ضربانی گفته می شود که سریعتر از حد نرمال بتپد.چه راه حلهایی برای پیشگیری و درمان وجود دارد؟

ضربان قلب نرمال بین 6 تا 1 ضربه در دقیقه است.تندی ضربان قلب به سرعتی بالاتر از 1 تپش در دقیقه اطلاق می شود وقتی ورزش می کنید یا فعالیت دیگری انجام می دهید،قلب شما به طور طبیعی سریعتر خواهد تپید.این مسئله باعث می شود قلبتان خون را در سراسر بدن پمپاژ کند تا اکسیژن لازم را به بافت های بدن برساند.وقتی می ترسید یا احساساتی مثل اضطراب و استرس را تجربه می کنید هم ضربان قلبتان بالاتر می رود.کسانیکه می توانند ضربان قلب خود را حس کنند احتمالاً دچار تپش قلب هستند.این مشکل می تواند به خاطر استرس،اضطراب،یا مصرف برخی داروها یا می تواند نشانه یک مشکل جدی قلبی باشد.اگر شما هم تپش قلب دارید،حتماً باید این مسئله را با پزشک خود درمیان بگذارید.

بدانید : قلب چگونه کار می کند؟ حقایقی جالب و باور نکردنی در مورد قلب

بدانید : عادت های عجیبی که به قلب آسیب می رسانند

تندی ضربان قلب می تواند دلایل دیگری هم داشته باشد که عبارتند از:

علت تپش قلب بالا در کودکان

*حتماً باید پزشکتان را درمورد داروهای دیگری که مصرف می کنید (حتی داروهای غیرتجویزی،ویتامین ها یا دروهای گیاهی) آگاه کنید.به هیچ عنوان بدون تجویز پزشکتان از آسپیرین یا داروها حاوی آسپیرین استفاده نکنید. 

داروهایی که ممکن است توسط پزشک تجویز شود:

این داروها به باز کردن و گشاد کردن رگ های خونی کمک میکند.فشارخونتان را پایین آورده و جریان خون به کلیه ها و سراسر بدن تقویت می کند.درصورت وجود دیابت یا پروتئین در ادرارتان برای محافظت از کلیه ها،پزشک معالجتان همچنین ممکن است داروهای زیر را تجویز کند: Enalapril Maleate (Vasotec)، Lisinopril (Zestril، و (Fosinopril Sodium (Monopril.

اگر بالا رفتن ضربان قلبتان به خاطر اضطراب باشد،پزشک ممکن است داروهای ضد اضطراب که anxiolytic یده می شوند،برای شما تجویز کند.این داروها به آرام کردن شما کمک میکند.این داروها را حتماً باید در صورت احساس اضطراب مصرف کنید.اگر این داروها علائم شما را تخفیف نداد،حتماً با پزشکتان در میان بگذارید. 

این داروها برای کاهش ضربان قلب و تقویت گردش خون در سراسر بدن مورد استفاده قرار می گیرد. درصورت نظم بودن ضربان قلب یا بالا بودن فشارخون این دارو برای شما تجویز میشود.برخی نمونه های این دارو عبارتند از: (metoprolol (Lopressor)، Propanolol (Inderal و (Tenormin) یا Atenolol .

این داروها برای درمان دردهای سینه،فشارخون بالا یا نظم بودن ضربان قلب تجویز میشود. این داروها ضربان قلب را کند می کند.برخی از انواع متداول آن عبارتند از: Verapamil HCL یا (Calan)، و (Diltiazem (Dilacor. 

این دارو که دیجیتالیس نیز یده می شود،با کند کردن ضربان قلب و کارآمدتر کردن ضربان های قلب،کار می کند.این دارو گردش خون را در سراسر بدن بهبود می بخشد. 

این داروها با وادار کردن شما به ادرار کردن آب اضافه بدن،از نارسایی قلبی جلوگیری میکند.برخی نمونه های این دارو عبارتند از: furosemide (Lasix)، Hydrochlorthiazide.این دارو ممکن است به تنهایی یا همراه با داروهای دیگر تجویز شود.به هیچ عنوان به طور ناگهانی مصرف هیچیک از این داروها را متوقف نکنید چون ممکن است عوارض جانبی خطرناکی به دنبال داشته باشد. 

شدیداً توصیه می شود که درمورد وضعیت سلامتی خود با پزشک مشاوره کنید.اطلاعات موجود در این مقاله فقط جنبه آموزشی داشته و نمی تواند جایگزین خوبی برای نظر و صلاح دید پزشک شما باشد.

بدانید : کدام قلب درد واقعا درد قلبی است؟!

بدانید : متخصصان قلب و عروق این 8 ماده غذایی را نمی خورند!

گردآوری: گروه سلامت سیمرغeemorgh.com/healthمنبع:پزشکان

(اجباری)

آدرس پست الکترونیکی (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود)

مرا برای دیدگاه‌های بعدی به یاد بسپار

تصویر امنیتی جدید

تکرر ادرار شبانه ممکن است برای هر شخصی پیش بیاید ولی اگر علت آن را پیدا کنید به راحتی قابل درمان خواهد بود

طی سال های گذشته، شاهد رونق چشم گیر یوگا در جهان بوده ایم که در این مطلب علت پرطرفدار شدن یوگا را بررسی می کنیم

All Rights Reserved – © 219 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *