عوارض خوردن آب گرم ناشتا

بسیاری از افراد از خواص سلامتی آب آشامیدنی در صبح آگاهی دارند. این عادت خوبی است که باید گسترش یابد مخصوصا برای کودکان یا سالمندان که نیاز به مراقبت دارند.

متأسفانه هر کسی هر روز صبح چنین عادتی ندارد. بعضی از مردم حتی ترجیح می دهند نوشیدنی های دیگری مانند چای یا قهوه بنوشند. اگر بدانند خواص نوشیدن آب گرم چیست سعی می کنند بیش از پیش آن را در بره خود بگنجانند..


15 خاصیت خوردن آب گرم در اول صبح :

آب گرم بهترین ترکیبات طبیعی است که به عنوان یک سم زدا در سیستم بدن عمل می کند. بنابراین، یک لیوان آب گرم هر روز صبح می تواند برای بهینه سازی فرایند سم زدایی بدن و از بین بردن سموم غیر ضروری مفید باشد. این همان مزایای آب لیمو است که می تواند بهترین روش سم زدایی بدن باشد

عوارض خوردن آب گرم ناشتا

نوشیدن آب روش خوبی برای افزایش متابولیسم بدن است. بنابراین، می تواند مواد غذایی جذب شده در بدن را به طور موثر به انرژی تبدیل کند. آب گرم منجر به حفظ سطح انرژی در فعالیت های روزانه میشود.

آب آشامیدنی نیز برای بهبود سیستم گوارش خوب است. بنابراین، به بهبود حرکت روده و هضم غذا موثر میباشد از این رو، مواد مغذی مهم را برای حفظ یک بدن سالم جذب می کند.

خوردن آب بهترین روش برای جلوگیری از کم آبی بدن است. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که بدن هر روز مقدار کافی آب دریافت می کند. برای شروع بهتر است قبل از صبحانه آب گرم بخورید.این موضوع از تحریک گلو جلوگیری میکند.

اولین خاصیت تنظیم گردش خون نوشیدن آب گرم در اول صبح است. بنابراین، برای جلوگیری از احتمال بیماری های قلبی عروقی مانند حمله قلبی یا سکته مغزی مفید است.آب گرم باعث کم شدن چربی های دور قلب می شود.

یکی از خواص نوشیدن آب گرم در اول صبح جلوگیری از گلودرد است.بنابراین، تهدید خوبی برای التهاب گلو است. علاوه بر این، می تواند به کاهش خلط و جلوگیری از درد گلو و کاهش تورم کمک کند.

چه کسی فکر کرد که آب گرم یک رویکرد خوب برای مقابله با افزایش وزن باشد. عادت نوشیدن آب ولرم به حفظ وزن و جلوگیری از جذب چربی در بدن کمک زیادی می کند. این همان مزایای میوه اژدها برای کاهش وزن است که برای حفظ وزن نیز موثر است.

نوشیدن آب گرم می تواند کلیه را به آسانی پاکسازی کند. آب گرم به جذب و تخلیه هر گونه مواد معدنی غیر ضروری از بدن کمک می کند. بنابراین، نوشیدن آب کافی برای جلوگیری از مشکلات کلیه مفیدباشد.


بهترین راه طبیعی برای جلوگیری از بیماری ها، مصرف زیاد آب است. عمدتا آب گرم برای حفظ سیستم ایمنی بدن مفید است. بنابراین، می تواند احتمال بیماری ها را کم کند.

یکی دیگر از خواص استفاده از آب گرم مقابله با یبوست است. این یکی از راه های طبیعی برای جلوگیری از این احتمال است.

آب به حفظ مرطوب کنندگی پوست کمک می کند. بنابراین، یک راه خوب برای حفظ پوست سالم است. علاوه بر این، می تواند به جلوگیری از التهاب پوست و ایجاد پوست صاف کمک کند.

آب گرم برای جلوگیری از چین و چروک پوست بسیار مفید است..آب گرم به حفظ ظاهر بدن نیز کمک کند. علاوه بر این، برای کاهش خطوط قرمز پوست نیز مفید است.

خواص آب آشامیدنی شامل رفع نشانه های سرما خوردگی است. بنابراین، خوب است که سرما خوردگی را با نوشیدن مکرر آب گرم را کاهش دهید. علاوه بر این، می تواند از احتمال علائم سرماخوردگی جلوگیری کند.

آب گرم برای کاهش سندرم PMS ، از جمله گرفتگی عضلات قاعدگی موثر است. بنابراین، در طول PMS، پیشنهاد می شود که حداقل 2 لیتر در روز آب مصرف کنید.

آب آشامیدنی برای جلوگیری از هر گونه عفونت ، یک روش مناسب دیگر خواهد بود. بنابراین، با مصرف آب، می توانید برای جلوگیری از بیماری به بدن کمک کنید.





بخوانید :


فواید بی نظیر خوردن آب خنک قبل از صبحانه


12 دلیل منع خوردن آب یخ که نمی دانستید ؟

کاربر گرامی اگر نظر و پیشنهادی در این زمینه دارید لطفا خود در زیر همین صفحه با ما و دیگران کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید .



ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم


معصومه راهی



پاسخ به سوالات پزشکی ، مامایی و جنسی شما (توسط پزشک و ماما مجله دلگرم)

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.



یک روز که از خستگی همیشگی بدنم خسته شده بودم با خودم فکر کردم زنان ژاپنی چه کار می‌کنند که همیشه مملو از انرژی هستند و پوستشان صاف و شفاف است و چاق هم نمی‌شوند؟ پس از کمی تحقیق متوجه شدم مردم ژاپن عادت دارند هر روز بعد از بیدار شدن، در حالی که ناشتا هستند یک تا ۴ لیوان آب بنوشند.

در ادامه جست‌وجوهایم مطلع شدم تحقیقات علمی گسترده‌ای در این باره صورت گرفته و همین کار به‌ظاهر ساده اثرات مثبت فراوانی روی سلامت جسم و روح انسان دارد.

همین مساله سبب شد تا خودم این روش را امتحان کنم. یعنی هر روز به محض بیدار شدن یک لیوان آب ولرم می‌نوشیدم تا تاثیر آن را به چشم خود ببینم.

نوشیدن یک لیوان آب ناشتا در هر روز به مدت ۱ ماه مزیت‌های فراوانی داشت که در زیر به محسوس‌ترین ویژگی‌های آن اشاره کرده‌ام.

عوارض خوردن آب گرم ناشتا

۱- احساس شادابی و خستگی کمتر

چند روز پس از نوشیدن یک لیوان آب احساس شادابی بیشتری خواهید داشت و به‌خوبی حس می‌کنید که بدنتان سبک شده و همه گرفتگی‌ها از بین می‌روند. بدن چندین روز پس از آغاز این روند شروع به سم‌زدایی می‌کند.

۲- بهبود سوخت‌و‌ساز بدن

وقتی هر روز صبح ناشتا آب بنوشید، کمتر احساس گرسنگی خواهید داشت. به این ترتیب ریزه‌خواری‌ها از بین می‌روند و دیگر همچون قبل غذاهای ناسالم یا میان‌وعده نمی‌خورید و در نتیجه گوارش بهتر و راحت‌تری هم خواهید داشت.

۳- کاهش وزن

در راستای کمتر گرسنه شدن و بهبود روند گوارش بدن، پس از صرف هر وعده غذا فرد برای مدت طولانی‌تری احساس سیری خواهد داشت و در نتیجه کمتر چاق خواهد شد.

۴- از بین رفتن رفلاکس معده

کسانی که مشکل ترش کردن یا رفلاکس معده دارند اگر هر روز صبح ناشتا یک لیوان آب بنوشند می‌توانند این مشکل را برطرف کنند.

۵- شفاف شدن پوست

وقتی هر روز صبح پس از بیدار شدن یک لیوان آب بنوشید و در این کار ممارست به خرج دهید، به مرور چروک‌های صورتتان برطرف خواهد شد و متوجه شفاف و صاف شدن پوست خود می‌شوید. این یک ادعای توخالی نیست و فقط کافیست یک ماه این کار بسیار ساده را امتحان کنید تا نتایج مثبت آن را به چشم خود ببینید.

۶- تقویت موها

آب نوشیدن به طور کلی در بهبود رشد و سلامت موها موثر است. آبی که صبح ناشتا می‌نوشید علیرغم آب‌رسانی به ساقه موها، سبب رشد زیاد آنها و شفافیت موها نیز می‌شود.

۷- پیشگیری از عفونت

آب به تنهایی می‌تواند جایگزین آنتی‌بیوتیک شود. فقط کافیست هر روز صبح یک لیوان آب ولرم را با مقداری آب لیموی تازه بنوشید تا از اثرات معجزه آسای آن مطلع شوید.

۸- تقویت سیستم ایمنی بدن

همین عمل در ظاهر ساده سبب تقویت سیستم ایمنی بدن شما می‌شود. نوشیدن آب با معده خالی باعث از بین رفتن میکروب‌ها می‌شود و نیاز به مصرف دارو را تا حد زیادی از بین می‌برد.

چگونه می‌توان از آب نوشیدن ناشتا در ابتدای صبح بیشترین بهره را برد؟

 

۱۳۹۵. تمامی حقوق برای Rooziato (روزیاتو) محفوظ است.1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *