داروی گیاهی ضد ورم صورت

خواص دارویی و گیاهی

مکمل های ضد پیری چه هستند؟ از ابتدای تاریخ، افراد به دنبال روش هایی برای بازگرداندن جوانی و روند آهسته پیر شدن هستند. با اینکه هنوز درباره منبع و سرچشمه جوانی تحقیق و تفحص می شود، ولی قرص ها، داروها، سرم ها و دیگر مکمل های ضد پیری ، در سراسر بازار متعهد شده اند که زمان را به عقب برگردانند و شما را جوان نگه دارند. متأسفانه، بسیاری از این محصولات، قیمت های گزافی دارند و به سبب تنوع زیادی که دارند، تعیین اینکه

گاز گرفتن گونه ، فشردن محکم دندان ها بر روی قسمت داخلی گونه است. اغلب اوقات هنگام خواب اتفاق می افتد و این گاز گرفتن فراتر از یک عادت بد است. گاز گرفتن گونه می‌ تواند نشانه استرس یا اضطراب بیش از حد باشد. زمانی که جویدن و یا گاز گرفتن در یک دوره طولانی انجام می‌ شود، باعث آسیب به دهان و منجر به زخم و جراحت می ‌شود. این عمل تکرار شونده ممکن است نشانه ‌ای از اضطراب باشد که به عنوان رفتار

شما ممکن است درباره بتاکاروتن، لیکوپن، زاکسانتیین، لوتئین و کانتاگزانتین، مطالبی را شنیده باشید، اما آیا درباره استاگزانتین هم چیزی شنیده اید؟ استاگزانتین به عنوان یکی از قوی ترین کاروتنوئیدها و آنتی اکسیدان ها در طبیعت است که از جنبه های بسیاری برای سلامت مفید است، از کاهش چین و چروک گرفته تا بهبود و افزایش سرعت کارهای روزمره شما. این رنگدانه قدرتمند به انواع خاصی از غذاهای دریایی، رنگ قرمز_ نارنجی می دهد و سلامت بینایی وسلامت مغز و قلب را ارتقاء می بخشد

طب فشاری نوعی روش درمانی جایگزین است که از روش چین باستان پیروی می کند. هدف آن، کاهش بیماری های مختلف با تلاش بر اصلاح و بهبود گردش خون و نیروی زندگی در بدن انسان می باشد. در این مقاله از بخش پزشکی و زنان و زایمان دکتر سلام، به بررسی طب فشاری می پردازیم. این روش، مشکلات باروری در زنان و مردان را بهبود می بخشد. ناباروری امروزه به دلیل شیوه زندگی ناسالم و استرس زا افزایش یافته است. اگر چه مداخلات پزشکی مختلف

چشمان به هم چسبیده یا پر آب، یک وضعیت عادی در کودکان است که در ۲۰ درصد از همه کودکان مشاهده می ‌شود. خوشبختانه این وضعیت بدون ‌ضرر است و به خودی خود برطرف می ‌شود. این به شما بستگی دارد که از تمیزی و سالم بودن چشمان کودک خود مطمئن باشید. با این حال، در برخی موارد، علائم مربوط به چشم ‌های پرآب ممکن است نشان دهنده عوارض جدی باشند که باید توسط پزشک متخصص اطفال مورد بررسی قرار بگیرد. این مقاله از بخش

داروی گیاهی ضد ورم صورت

مکمل های ضد پیری چه هستند؟ از ابتدای تاریخ، افراد به دنبال روش هایی برای بازگرداندن جوانی و روند آهسته پیر شدن هستند. با اینکه هنوز درباره منبع

در مورد گیاه شنگ چه می دانید؟ آیا می دانید با مصرف این گیاه، از چه بیماری هایی میتوان پیشگیری کرد و کدام یک از آنها را میتوان

برای بسیاری از افراد، گیاه دارواش چیزی جز کریسمس را به ذهن نمی آورد. اما علاوه بر این که به عنوان تزئینات جشن تعطیلات مورد استفاده قرار می

آیا می دانید تشخیص کوررنگی به چه صورتی انجام می شود؟ با انواع کوررنگی آشنایی دارید؟ افرادی که به بیماری کوررنگی دچار هستند نمی توانند رنگ های قرمز،

در مورد خیریه کودکان فرشته اند چیزی شنیده اید؟ آیا دوست دارید به جمع این خیریه بپیوندید و در کارهای آنها شریک شوید؟ این خیریه در مراسم های

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.


تجمع آب در بدن که به ورم یا ادم خوانده می شود، نشان دهنده تعدادی از اختلالات بدن مثل کم آبی بدن، یبوست، تغییرات هورمونی، مصرف غذاهای شور، بیماری های قلبی و مشکلات کلیوی است.




داروی گیاهی ضد ورم صورت

علائم تجمع آب در بدن عبارتند از احساس سنگینی و نفخ، ورم قابل توجه پاها و سایر قسمت های بدن و افزایش وزن بدن.

 

روش اول) علت تجمع آب را بشناسید.

1- اگر علائم تجمع آب در بدن را مشاهده کردید، نزد پزشک بروید تا علت آن را تشخیص دهد، مگر اینکه هر چند مدت یک بار دچار این حالت شوید و علت آن را بدانید.

پزشک آزمایشاتی را بررسی سلامت قلب، کلیه ها، کبد و دستگاه گردش خون شما تجویز خواهد کرد.

 

2- یک دفترچه یادداشت برای نوشتن روزانه غذاهایی که می خورید، داشته باشید.

دقت کنید چند روز قبل چه چیزی خورده اید که دچار ورم شده اید. ممکن است دو روز طول بکشد تا بدن شما مایعات اضافی را بعد از خوردن غذاهای شور نگه دارد.

 

 

3- اگر خانم هستید و هر ماه عادت ماهانه می شوید، به تاریخ قاعدگی خود توجه داشته باشید. تغییرات هورمونی مرتبط با قاعدگی در هر ماه می تواند باعث تجمع آب در بدن و بروز ورم شود. خانم ها، یک تا دو هفته قبل از شروع قاعدگی، دچار نفخ و ورم می شوند.

تجمع مایعات در بدن و ورم، یک مشکل شایع در دوران بارداری و یائسگی به همان دلیل بالاست. تغییرات هورمونی در این دوران ها باعث تجمع مایعات اضافی در بدن می شود که می تواند دائمی، دوره ای و یا متناوت باشد.

 

روش دوم) تجمع آب را کاهش دهید.

1- روزانه 6 تا 8 لیوان آب بنوشید.

اگر بدن دچار کم آبی شود، بر اساس یک مکانیسم حفظ بقا، آب را در خودش نگه می دارد، اگر چه این مسئله ضد و نقیض است.

 

نوشیدن مقادیر زیادی آب، آبمیوه، دم کرده های گیاهی و سایر نوشیدنی های بدون کافئین باعث می شود بدن به طور منظم مایعات را دفع کند و پاک شود.

 

2- مصرف نمک را کاهش دهید.

مصرف غذاهای شور یکی از علل تجمع آب در بدن است.

 

از مصرف موادغذایی فرآیند شده (مثل کنسروهای آماده)، میان وعده های شور (مثل چیپس) و گوشت های فرآوری (مثل سوسیس و کالباس) و سایر مواد غذایی شور خودداری کنید.


 

 

3- یک بره غذایی متعادل و سالم داشته باشید.

این بره غذایی شامل مصرف مقادیر زیادی سبزیجات، دانه های خوراکی و سایر مواد غذایی پر فیبر است مثل نان سبوس دار.

 

 

 

داروی گیاهی ضد ورم صورت

4- کمبود پروتئین، کلسیم، منیزیم و ویتامین های ب1، ب5 و ب6 نیز می توانند باعث تجمع آب در بدن شود.

 

اگر بره غذایی شما دچار کمبود این مواد مغذی است و دچار تجمع آب در بدن هستید، با مراجعه به پزشک مکمل های این مواد مغذی را مصرف کنید مثل قرص کلسیم و .

 

5- روزانه 2 دقیقه ورزش بدنی انجام دهید.

ورزش، بخش لازم از یک روش زندگی سالم است و در کاهش و کنترل تجمع آب در بدن مفید است.

 

6- پاهای خود را بالا قرار دهید.

ایستادن طولانی مدت و یا نشستن تمام روز روی صندلی (پاها آویزان باشند) باعث می شود مایعات بدن به سمت پاها بروند و باعث ورم آن ها شوند.

 

هنگام استراحت، دراز بکشید یا بنشینید، در حالی که پاهای خود را بالا برده اید، مثلا وقتی روی صندلی نشسته اید، پاهای خود را روی میز یا صندلی دیگری قرار دهید.

 

7- یک ماده ادرارآور طبیعی مصرف کنید.

برخی درمان گیاهی باعث افزایش دفع مایعات از طریق کلیه ها (ادرار) و کنترل تجمع آب در بدن می شوند.

 

– گل قاصدک عوارض جانبی مضری ندارد و می تواند به طور حدود مصرف شود. هر روز 1 تا 2 قطره از تنتور گل قاصدک را به سالاد خود یا سایر غذاها اضافه کنید.


– Dong quai  یا سنبل ختایی، بهترین افزودنی یک دم کرده گیاهی است و موقع خواب مصرف می شود، زیرا دارای اثر خواب آوری و مسکنی ملایمی است.

برخی چای های گیاهی که فروخته می شوند حاوی Dong quai  هستند و یا شما می توانید روغن آن را بخرید و چند قطره از آن را به دم کرده گیاهی خود اضافه کنید.

علاوه بر خاصیت ادرارآوری این گیاه دارویی، این گیاه از رشد باکتری ها جلوگیری می کند.

– روغن هایی که در دستگاه بخور، برای غرغره کردن، در حمام و برای ماساژ استفاده می شوند، می توانند با تجمع آب در بدن مبارزه کنند.

روغن اسطوخودونس، زرماری، گل شمعدانی و درخت سرو می توانند اثرات خوبی داشته باشند.

 


8- از یک داروی شیمیایی ادرارآور (دیورتیک) استفاده کنید.

داروهای دیورتیک، ذخایر پتاسیم بدن را تخلیه می کنند و می توانند باعث پوکی استخوان شوند.

 

مصرف برخی داروها با داروهای دیورتیک تداخل می کند. لذا قبل از مصرف داروی دیورتیک، آن را به پزشک خود بگویید تا تاثیر منفی روی داروهای مصرفی شما نداشته باشد و یا آن ها را بی اثر نکند.

 

آیلار آرزوگران

بخش سلامت تبیان


مطالب مرتبط:

1 راه جلوگیری یا رفع ورم پاها

1 علت بروز ورم در بدن

چرا پاها ورم می‌کنند؟

چطور ورم پاها را درمان کنیم؟

چرا گاهی ورم می کنم؟

چطور ورم بدن را در حاملگی کم کنیم؟

دفع پروتئین از کلیه‌ها باعث ورم بدن می‌شود

چرا صورت پف می کند؟




خانه

موبایل

پرخوری، تند خوردن غذا، مصرف غذاهای چرب باعث شیوع مشکلاتی نظیر سوءهاضمه می شود

 

داروی گیاهی ضد ورم صورت

راه های مختلفی برای درمان ورم معده وجود دارد؛ از تغییر در نحوه تغذیه و نوع غذاهای مصرفی گرفته تا انواع داروهای شیمیایی و گیاهی که برای رفع این مشکل تجویز می شود. در این مطلب گیاهان دارویی مفید برای درمان این بیماری آورده شده اندپرخوری، تند خوردن غذا، مصرف غذاهای چرب، مصرف زیاد کافئین و شکلات و همچنین استرس ها باعث شیوع مشکلاتی نظیر سوءهاضمه، سوزش و درد سر دل، نفخ و حالت تهوع می شود. گاز معده اغلب در اثر بلع هوا به خصوص در موقع غذا خوردن به وجود می آید و بهترین روش معالجه آن صرف غذا بدون عجله و با آرامش است. منشأ گاز موجود در روده ها نیز علاوه بر بلع هوا انجام تخمیر توسط میکروب های روده است.

در اغلب بیمارانی که از وجود گاز زیاد در معده و روده شکایت می کنند، حجم گاز افزایش پیدا نکرده است؛ بلکه در اثر اختلال در حرکات روده همان حجم طبیعی گاز، قادر به عبور معمولی از بالا به پائین در روده نیست و بیمار احساس نفخ می کند.

راه های مختلفی برای درمان این عارضه وجود دارد؛ از تغییر در نحوه تغذیه و نوع غذاهای مصرفی گرفته تا انواع داروهای شیمیایی و گیاهی که برای رفع این مشکل تجویز می شود.جامعه امروز به بیماری سرعت و استرس مبتلا است، برای مقابله با عوارض ناشی از این مسئله که اغلب مزمن، هزینه بر و طولانی است، می توان از گیاهانی که به طور روزمره در دسترس ما هستند، استفاده کرد.

گیاه درمانی روشی است که در آن، بعد از معاینه های پزشکی و تشخیص لازم، از عناصر گیاهی با توجه به مواد موثره و خواص آن ها، برای رفع علائم بیماری استفاده می شود. این روش همانند طب جدید به مبارزه با علائم بیماری پرداخته و برای رفع آن ها می کوشد.گیاهان موثر در درمان التهاب و ورم معدهبابونهیکی از بهترین گیاهان برای درمان زخم و ورم معده، بابونه است. این گیاه به آسانی این مرض را درمان می کند و آن هایی که سال هاست با این مرض دست به گریبان هستند می توانند با استفاده از بابونه سلامتی خود را بازیابند.

یکی از بهترین گیاهان برای درمان زخم و ورم معده، بابونه است

  برای درمان زخم معده یک لیوان چای غلیظ بابونه درست کنید (4 قاشق چایخوری بابونه در یک لیوان آب جوش و یا چهار تا چای کیسه ای بابونه در یک قاشق لیوان آب جوش) و در هنگام صبح ناشتا چای را بنوشید و سپس در رختخواب به پشت دراز بکشید و بعد از چهار دقیقه بخوابید و البته بعد از یک ربع ساعت می توانید صبحانه خود را میل کنید. این عمل را به مدت دو هفته ادامه دهید تا زخم و ورم معده به کلی شفا یابد.رازیانهاز تخم و برگ این گیاه می توان به عنوان دم کرده استفاده کرد. رازیانه حاوی ماده ای است که در تحریک ترشحات معده و دستگاه گوارش نقش دارد. 

رازیانه حاوی ماده ای است که در تحریک ترشحات معده و دستگاه گوارش نقش دارد

 نعنابرگ نعنا به عنوان درمانی موثر برای سوء هاضمه، سوزش سر دل، نفخ و درد معده و دستگاه گوارش استفاده می شود. این گیاه مفید همچنین اشتها را تحریک می کند و در درمان حالت تهوع و سردرد موثر است.  

برگ نعنا به عنوان درمانی موثر برای سوء هاضمه، سوزش سر دل و درد معده استفاده می شود

 زنجبیلاز 2 سال قبل تاکنون برای درمان تمامی اختلالات هضم استفاده می شده است. زنجبیل خواص تحریک کننده و درمانی دارد. این چاشنی با بهبود بخشیدن به عملکرد آنزیم های گوارشی به بهتر عمل کردن سیستم هاضمه بدن و کاهش نفخ کمک می کند.  

زنجبیل، به بهتر عمل کردن سیستم هاضمه بدن و کاهش نفخ کمک می کند

 شیرین بیانقسمت مورد استفاده شیرین بیان ساقه های زیرزمینی و ریشه های گیاه است که دارای ترکیبات مختلفی است. ترکیب موجود در ریشه های گیاه پنجاه برابر از شکر شیرین تر است و مقدار آن با توجه به شرایط محیطی و گونه گیاه بین 5 تا 2 درصد است. در طب سنتی از این گیاه برای درمان اسپاسم عضلات و تورم، برونشیت، روماتیسم و ورم مفاصل استفاده می شود. ریشه شیرین بیان محافظ بافت معده در برابر عوامل خطر (داروها و استرس) است و از بروز زخم معده و اثنی عشر جلوگیری می کنند.  

شه شیرین بیان محافظ بافت معده در برابر عوامل خطر (داروها و استرس) است

  ریحانریحان، که دارای خواص ضد اسپاسم است می تواند معده را قوی تر کند و از بسیاری از بیماری های معده، روده مثل اسهال و استفراغ جلوگیری کند.  

ریحان، که دارای خواص ضد اسپاسم است می تواند معده را قوی تر کند

  مخلوط مقدار مساوی از آب ریحان و آب ریشه زنجبیل 2 یا 3 بار در روز برای کاهش درد معده مفید است. همچنین می توانید 1 تا 15 برگ ریحان را در یک فنجان آب جوش بریزید و میل نمایید. چای ریحان را می توانید روزانه با عسل چند بار مخلوط کنید.  

  شنبلیلهبرای درمان زخم معده استفاده می شود. شنبلیله حاوی یک ترکیب لعاب دار است که زخم معده را بهبود می دهد. برای دل درد یک قاشق از دانه شنبلیله را در دو فنجان آب حل کنید. سپس دانه ها را فشار داده تا حل شوند، کمی عسل اضافه کنید. حدود یک هفته دو بار در روز استفاده کنید.

شنبلیله، برای درمان زخم معده استفاده می شود

  

 بومادرانیک چنگ از گیاه گل بومادران را در یک لیوان آب جوش دم کرده یک استکان قبل از ناهار و شام میل کنید. (برای زنان باردار مضر است).

بومادران برای درمان ناراحتی های معده مفید است

منبع:tebyan.net


باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .




خانه

موبایل

 

 

داروی گیاهی ضد ورم صورت

 

احساس سوزش بسیار خفیف در قسمت معده و پایین تر از آن و یا احساس جِزجِز کردن درمعده.باید بدانید که ابتدا ورم معده و اثنی عشر به وجود می آید ،در صورت عدم رسیدگی تبدیل به زخم معده و اثنی عشر میشود.

 

رعایت برخی از نکات:

1- مصرف چای را تا حد ممکن کم و قطع کنید.

2- از مصرف میوه و ترشیجات با معده خالی بپرهیزید.

3- از عصبانیت و هیجان خصوصاً در هنگام مصرف غذا اجتناب کنید.

4- اجتناب از دود سیگار خصوصاً با معده خالی.

نسخه های گیاهی:

الف):یک قاشق چایخوری از پودرمخلوط تخم گشنیز و رازیانه ،در یک استکان آب جوش مخلوط کرده ،3استکان در روز قبل ازغذا میل کنید.(برای زنان باردار مضر است).

 

ب): یک چنگ از گیاه گل بومادران را برای یک لیوان آب جوش دم کرده یک استکان قبل از ناهار و شام میل کنید.(برای زنان باردار مضر است).

 

ج): یک قاشق مرباخوری از گل بابونه و گل ختمی را برای یک لیوان آب جوش دم کرده یک نیم لیوان قبل از ناهار و شام میل کنید.(برای زنان باردار مضر است).

 

د):یک استکان قبل از غذا عرق بومادران(برای زنان باردار مضر است).

 

ه): یک قاشق چایخوری با یک لیوان آب ، جوشانده مقداری عرق نعناع به آن اضافه کرده قبل ازغذا میل کنید .

 

منبع:rezamohammadijavidi.blogfa

 


باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .



1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *