درمان حساسیت و گلودرد

خواص دارویی و گیاهی




خانه

موبایل

 

اگر سرما خورده‌اید و گلویتان درد می‌کند و وقت دکتر رفتن ندارید یا اهل دارو و به خصوص آمپول زدن نیستید نگاهی به این مقاله بیندازید.

 

درمان حساسیت و گلودرد

سرماخوردگی، آنژین، لارنژیت و . از بیماری‌های شایع فصل سرما محسوب می‌شود. اگر سرما خورده‌اید و گلویتان درد می‌کند و وقت دکتر رفتن ندارید یا اهل دارو و به خصوص آمپول زدن نیستید نگاهی به این مقاله بیندازید. ما 8 روش کاملاً طبیعی برای حل مشکلتان ارائه می‌دهیم. با ما همراه باشید.

 

1- لیموترش، گلودرد را درمان و بدن را تقویت می‌کند

لیموترش، درمان طبیعی و موثری است. لیموترش خواص اعجاب‌انگیزی دارد که درمان گلودرد یکی از آن‌هاست. این ترش خوشمزه و پرخاصیت ضدعفونی کننده است، تولید گلبول‌های سفید را فعال می‌سازد و به این ترتیب قدرت دفاعی طبیعی بدن را تحریک می‌کند.

 

روش استفاده: لیموترش را با آب گرم مخلوط کرده و با محلول به دست آمده قرقره کنید. این کار را چندین بار در روز انجام دهید تا علائم بیماری از بین برود.

 

 

 

2- درخت چای: ضدعفونت و ضدویروس

درخت چای گلودرد را درمان می‌کند. معمولاً از روغن ضروری این گیاه استفاده می‌کنند چون ضد قارچ، ضد ویروس و ضدباکتری خوبی است.

 

روش استفاده: دو قطره روغن ضروری درخت چای را با کمی عسل مخلوط کنید و قبل از این که قورتش دهید چند لحظه در دهان خود نگه دارید. هر روز سه مرتبه این کار را انجام دهید تا علائم بیماری کاملاً از بین برود.

 

توجه داشته باشید که روغن ضروری این گیاه برای زنان باردار، شیرده و کودکان زیر 3 سال مورد منع مصرف دارد.

 

 

3- عسل، تسکین دهنده و تقویت کننده است

وقتی دچار گلودرد و التهاب در این ناحیه می‌شوید بدون معطلی سراغ عسل بروید. علاوه بر این، عسل «تقویت کننده‌ی» طبیعی محسوب می‌شود و برای تقویت بدن ایده‌آل است. زمانی که بدن شما قوی‌تر باشد بیماری‌تان زودتر بهبود می‌یابد.

 

روش استفاده: لیموترش را در آب داغ بچکانید و به آن عسل اضافه کنید، هم بزنید و میل کنید.

 

علاوه بر این می‌توانید 25 میلی لیتر آب گرم را با دو قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و هم بزنید. در ظرف بپوشانید و اجازه دهید خنک شود. در روز چند بار با محلولی که آماده کرده‌اید قرقره کنید.

 

لیموترش خواص اعجاب‌انگیزی دارد که درمان گلودرد یکی از آن‌هاست. این ترش خوشمزه و پرخاصیت ضدعفونی کننده است، تولید گلبول‌های سفید را فعال می‌سازد.

 

و به این ترتیب قدرت دفاعی طبیعی بدن را تحریک می‌کند

 

 

 

 

4- گیاه مریم گلی؛ تسکین گلودرد

گیاه مریم گلی برای درمان گلودرد موثر عمل می‌کند. در سال 29 پژوهشی انجام شد که نشان می‌دهد دهان‌شویه‌ای که از گیاه مریم گلی تهیه شده است برای تسکین گلودرد به اندازه‌ی داروهای موجود موثر عمل می‌کند. برگ‌های این گیاه خواص ضدالتهابی و ضدعفونی دارد.درمان حساسیت و گلودرد

 

روش استفاده: 1 تا 3 گرم برگ خشک مریم گلی را در یک فنجان آب جوش ریخته و اجازه دهید به مدت 1 دقیقه دم بکشد. روزانه 5 مرتبه با این محلول قرقره کنید.

 

گیاه مریم گلی برای زنان باردار، شیرده، کودکان زیر 18 ماه و افرادی که دچار سرطان سینه و صرع هستند مورد منع مصرف دارد.

 

 

5- آویشن: التیام بخش و ضد سرفه

آویشن برای مقابله با آنژین، گریپ، برونشیت و .. موثر است. این گیاه معطر، تقویت کننده‌ی سیستم دفاعی بدن و ضدسرفه بوده و برای درمان گلودرد بسیار موثر است.

 

روش استفاده: 15 میلی‌لیتر آب جوش را روی یک قاشق چای‌خوری پُر آویشن بریزید. در ظرف را بپوشانید و اجازه دهید به مدت 1 الی 15 دقیقه دم بکشد. سپس محلول را از صاف کنید و روزانه بعد از غذا 3 فنجان از این دم کرده را میل کنید.

 

توجه داشته باشید نباید بیش از 3 هفته‌ی مدام از دم کرده‌ی آویشن استفاده کرد.

 

توجه داشته باشید روغن ضروری آویشن برای زنان باردار و شیرده و همچنین برای کودکان زیر 3 سال بدون تجویز پزشک مورد عدم مصرف دارد.

 

در مصرف این گیاهان نیز افراط نکنید و اگر به گیاهان حساسیت دارید قبل از مصرف این گیاهان با پزشک یا عطار مشورت کنید.

 

 

 

 

6- پوست درخت بلوط با آنژین مقابله می‌کند

پوست درخت بلوط برای درمان گلودرد موثر است. درخت بلوط برای درمان زکام، آنژین، لارنژیت مفید است.

 

روش استفاده:  8 تا 1 گرم پوست درخت بلوط خرد شده را با یک لیتر آب به مدت 1 دقیقه بجوشانید و سپس محلول را از صاف کنید. هر روز 3 تا 4 مرتبه با این محلول قرقره کنید. این کار را حداکثر 5 تا 6 روز ادامه دهید.

 

اسطوخودوس ضددرد و ضدالتهاب است و برای درمان بیماری‌های تنفسی مثل برونشیت، رینیت و غیره بسیار موثر است. این گیاه گلودرد و سرفه را درمان می‌کند

 

7- سرکه‌ی سیب: ضدباکتری و سرشار از ویتامین

سرکه‌ی سیب سرشار از ویتامین، ضدباکتری و ضدویروس است و سیستم ایمنی بدن را تحریک می‌کند. سرکه سیب درمان موثر و ارزان قیمتی برای گلودرد محسوب می‌شود.

 

روش استفاده: یک قاشق چای‌خوری سرکه‌ی سیب را در یک لیوان آب گرم بریزید و روزانه 2 تا 3 مرتبه قرقره کنید. اگر گلودردتان شدید است هر ساعت این کار را تکرار کنید.

 

8- اسطوخودوس: ضدالتهاب

اسطوخودوس ضددرد و ضدالتهاب است و برای درمان بیماری‌های تنفسی مثل برونشیت، رینیت و غیره بسیار موثر است. این گیاه گلودرد و سرفه را درمان می‌کند.

 

روش استفاده: 2 گرم اسطوخودوس را با یک لیتر آب جوش به مدت 1 دقیقه بجوشانید. محلول را از صافی رد کنید و روزانه 3 فنجان بنوشید. این کار را حداکثر 5 تا 7 روز تکرار کنید.

 

توجه داشته باشید که از روغن ضروری این گیاه بدون نظر پزشک استفاده نکنید.

 

 

 

چند توصیه‌ی کلی

* اگر تا دو روز بیماری‌تان بهبود نیافت و یا تب داشتید حتماً به پزشک مراجعه کنید.

 

* برخی معتقدند که درمان‌های گیاهی کاملاً بی‌خطر هستند و از هر گیاهی و به هر میزانی می‌شود استفاده کرد. توجه داشته باشید گیاهان، داروهای بی‌خطری نیستند و نباید در مصرف آن‌ها دچار افراط شد. بعضی مواقع مورد منع مصرف وجود دارد.

 

* اگر در مصرف یک گیاه دچار شک شده‌اید حتماً با پزشک یا عطار مشورت کنید.


باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

همه ساله با تغییر فصول و شروع حساسیت‌ها، زندگی خیلی‌ها دچار بحران می‌شود. این حساسیت مشکلاتی چون آبریزش بینی، خارش چشم، عطسه و بسیاری دیگر از نشانه‌ های حساسیت فصلی را به دنبال دارد. التهاب فصلی مخاط بینی یا حساسیت فصلی، معمولا به تب یونجه شهرت دارد. تب یونجه زمانی روی می‌دهد که سیستم ایمنی بدن، مواد بی‌خطر را خطرناک تلقی کرده و مواد شیمیایی را برای مبارزه با آنها وارد خون می‌کند. عوامل برانگیزاننده‌ی تب یونجه در فصول مختلف، با هم فرق می‌کنند. بسته به محل زندگی‌تان و عاملی که در شما ایجاد حساسیت می‌کند، ممکن است علائم حساسیت فصلی را در بیش از یک فصل سال تجربه کنید. با ما باشید تا با علائم و درمان حساسیت فصلی آشنا شوید.درمان حساسیت و گلودرد

به گزارش آکادمی حساسیت، آسم و ایمونولوژی آمریکا، ۸ درصد آمریکایی‌ها مبتلا به التهاب فصلی مخاط بینی هستند. وقتی سیستم ایمنی بدن شما نسبت به یک آلرژن بیرونی، مانند گرده گیاهان، واکنش شدید نشان بدهد، تب یونجه روی خواهد داد. متداول‌ترین عوامل حساسیت، گرده‌هایی هستند که از گرده‌‌افشانی گیاهانی چون درختان، علف‌ها و چمن‌ها که با باد گرده‌افشانی می‌کنند، ناشی می‌شوند. گرده‌های گیاهانی که توسط حشرات گرده‌افشانی می‌شوند، سنگین است و به‌مدت طولانی در راه‌های هوایی بینی باقی نمی‌ماند، بنابراین احتمال بسیار کمی وجود دارد که موجب واکنش آلرژیک شوند.

حساسیت‌ فصلی در طول فصل زمستان شیوع کمتری دارد، اما این امکان هم وجود دارد که در تمام طول سال علائم آن وجود داشته باشد. گیاهان مختلف، گرده‌هایشان را در زمان‌های گوناگونی از سال پراکنده می‌کنند. شاید شما از یک فصل، دچار حساسیت شوید که بستگی به محل زندگی و عامل حساسیت‌تان خواهد داشت. شاید هم به آلرژن‌های داخل خانه واکنش نشان دهید، مانند کَپَک یا پر و موی حیوانات خانگی.

طیف علائم حساسیت‌‌های فصلی، از خفیف تا شدید است که متداول‌ترین‌شان شامل موارد زیر می‌باشد:

علائمی که کمتر شایع هستند شامل موارد زیر می‌شود:

بسیاری از افرادی که دچار تب یونجه یا حساسیت هستند، آسم هم دارند. اگر شما هم مبتلا به هر دوی ابن موارد هستید، آلرژن‌های فصلی شما ممکن است موجب حمله‌ی آسم بشود.

تب یونجه از آنجا گرفته شده است که بسیاری از افراد در زمان تاریخی برداشت یونجه یعنی در ماه‌های فصل تابستان علائم حساسیت را دارند. وقتی سیستم ایمنی بدن‌تان، مواد موجود در هوا را که معمولا بی‌خطر هستند، خطرناک تشخیص می‌دهد، تب یونجه روی خواهد داد و با ترشح هیستامین و مواد شیمیایی دیگر در جریان خون، به این مواد بی‌ضرر واکنش نشان می‌دهد. این مواد شمیایی، علائم یک واکنش آلرژیک را ایجاد می‌کنند. عوامل ایجادکننده‌ی تب یونجه در فصول مختلف سال با هم فرق می‌کنند.

درخت‌ها عامل حساسیت‌‌های بهاری هستند. درخت توس یکی از متداول‌ترین عوامل در نواحی شمالی است که افراد زیادی نسبت به گرده‌های آن واکنش نشان می‌دهند. سایر درخت‌های حساسیت‌زا در آمریکای شمالی شامل سرو، توسکا، شاه بلوط، بید و صنوبر می‌شود.

همان‌طور که گفته شد حساسیت‌ را به این دلیل تب یونجه هم می‌ند که افراد زیادی علائم حساسیت را در فصل تابستان که در تاریخ فصل برداشت یونجه است تجربه می‌کنند. عامل اصلی حساسیت فصل تابستان، علف‌هایی چون تلخه و دم‌گربه‌ای چمن‌زار و یک سری علف‌های هرز خاصی هستند. بنا به گزارش مؤسسه‌ی آسم و آلرژی آمریکا، علف‌ها شایع‌ترین عامل ایجاد تب یونجه‌اند.

پاییز فصل کهنه‌واش است که به آن آمبروسیا (Ambrosia) نیز می‌گویند. بیش از ۴۰ گونه از گیاه کهنه‌واش در دنیا وجود دارد که آنها در نواحی معتدل آمریکای شمالی و جنوبی رشد می‌کنند. کهنه‌واش‌ها گیاهان مخربی هستند که به‌سختی می‌توان کنترل‌شان کرد. گرده‌ی این گیاه، آلرژن بسیار متداولی است و علائم حساسیت به کهنه‌واش می‌تواند شدید باشد. سایر گیاهانی که در پاییز گرده‌افشانی می‌کنند، گزنه، برنجاسف (mugwort)، ترشک، سلمه تره (fat hens) و بارهنگ هستند.

در فصل زمستان، آلرژن‌های بیرون خانه، به خواب زمستانی می‌روند، در نتیجه سرد شدن هوا برای بسیاری از افرادی که حساسیت دارند، آرامش و آسودگی به همراه دارد. اما همین سرمای هوا باعث می‌شود زمان بیشتری در داخل خانه سپری شود. اگر حساسیت فصلی دارید ممکن است به آلرژن‌های داخل خانه مانند کَپَک، موی حیوانات خانگی، هیره‌ و یا سوسک حمام واکنش نشان دهید.

آلرژن‌های داخل فضای بسته را راحت‌تر از آلرژن‌های بیرون می‌توانید از محیط‌ اطراف‌تان حذف کنید. برای اینکه خانه‌تان را از آلرژن‌های رایج پاک کنید، به نکات زیر توجه داشته باشید:

معمولا تشخیص تب یونجه از تشخیص سایر حساسیت‌ها ساده‌تر است. اگر علائمی داشته باشید که فقط در زمان‌های خاصی از سال روی می‌دهند، علامتی است که نشان می‌دهد شما حساسیت فصلی دارید. احتمالا پزشک‌تان گوش‌ها، بینی و گلوی‌تان را معاینه و بررسی می‌کند تا حساسیت‌تان را تشخیص بدهد.

معمولا نیازی به تست حساسیت نیست. درمانی که برای انواع حساسیت‌‌ها تجویز می‌شود، معمولا یکسان است و فرقی نمی‌کند چه نوع حساسیتی داشته باشید.

بهترین دارو برای تب یونجه و حساسیت‌‌های مربوط به تمام فصول، پرهیز است. داروهایی نیز برای درمان حساسیت فصلی وجود دارد. بعضی از افراد ممکن است درمان‌های جایگزین را در پیش بگیرند.

برای اجتناب از آلرژن‌ها باید اقداماتی انجام دهید. مثلا برای خنک کردن فضای خانه در تابستان، به جای پنکه‌های سقفی از دستگاه تهویه‌ با فیلتر هپا (HEPA) استفاده کنید. پیش‌بینی‌های آب و هوای محلی را چک کنید تا از وجود گرده‌ها مطلع شوید و زمانی که تعدادشان زیاد است در خانه بمانید. در زمان‌هایی از سال که تب یونجه‌تان فعال می‌شود:

همچنین حتما از دود سیگار اجتناب کنید تا علائم‌تان بدتر نشود.

اگر نمی‌توانید از آلرژن‌ها اجتناب کنید، درمان‌های دیگری هم وجود دارد که شامل موارد زیر می‌شود:

در مواردی که علائم شدید هستند ممکن است پزشک‌تان واکسن حساسیت را برای‌تان تجویز کند. این واکسن‌ها نوعی ایمن درمانی هستند که حساسیت سیستم ایمنی‌تان را نسبت به آلرژن‌ها کاهش می‌دهند. شاید بعضی از داروهای حساسیت، عوارض جانبی داشته باشند مانند خواب‌آلودگی، سرگیجه و احساس آشفتگی و عدم تمرکز.

مطالعاتی در مورد درمان‌های جایگزین برای تب یونجه انجام شده و بعضی‌ها عقیده دارند درمان‌های جایگزین زیر، می‌توانند مفید باشند:

برای اینکه بتوان قطعا نتیجه گرفت که این درمان‌های جایگزین مفید و مؤثر هستند، باید تحقیقات بیشتری انجام شود.

علائم حساسیت‌ فصلی ممکن است بسیار ناخوشایند باشند. اگر تردید دارید که مبتلا به حساسیت فصلی هستید، با پزشک‌تان مشورت کنید. پزشک می‌تواند علت علائم شما را تشخیص داده و درمان مناسب را تجویز کند. پزشک معمولا از شما می‌خواهد که اقدامات پیشگیرانه را انجام دهید تا از عوامل برانگیزاننده‌ی حساسیت دور بمانید و در مراحل بعدی داروهای مناسب را برای‌تان تجویز خواهد کرد.

برگرفته از: healthline.com

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

9تومان

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

درمان حساسیت و گلودرد

من الان ۳ ساله دارم هر شب قرص لتیزن ۱۰ مصرف میکنم یه جورایی احساس میکنم معتادش شدم یه شب که دارو نخورم فرداش همش باید عطسه و خارش گلو و ابریزش داشته باشم اخه این چه دردیه دچار شدیم ?

ادمو از زندگی سیر میکنه یکسال صبر کن تابستون بیاد اونم وقتی میاد حساسیتت شروع میشه واقعا خسته شدم تا کی باید بکشیم اخه . حتی اعتماد بنفسمونو هم گرفته

تشکر واسه مقاله خوبتون.
من آخرش از عوارض آنتی هیستامین میمیرم ? همه ی سال درگیرشم فصول سرد سال کم میشه ولی قطع نمیشه. فصل بهار و اواخر تابستون که دیگه هر روزو با آنتی هیستامین سر پا میمونم ?

لوراتادین خیلی بهتر از آنتی هستامین وسیتریزن

خواص خوراکی ها

خواص بادرنجبویه؛ ۹ دلیل قانع‌کننده برای مصرف دمنوش بادرنجبویه

خواص شنبلیله؛ ۱۳ خاصیت درمانی، نحوه‌ مصرف و عوارض جانبی

خواص سیر برای مو و طرز تهیه ماسک موی سیر برای تقویت مو

کتاب تختخوابت را مرتب کن؛ کارهای کوچکی که شاید زندگی‌تان و حتی دنیا را متحول کند

منشور برقراری ارتباط چیست و چطور به بهبود ارتباط کمک می‌کند؟

۱۰  اشتباه در مدیریت جریان نقدی که کسب‌وکار شما را نابود می‌کند


چگونه خلق و خوی‌مان را بهتر کنیم؟

نظریه خودتعیین‌کنندگی؛ چطور مشتاقانه اهداف‌مان را دنبال کنیم؟

موفق‌ترین زنان کارآفرین جهان را بشناسید

مرگ‌بارترین بیماری های دنیا که قربانیان زیادی می‌گیرند


ارزان ترین کشورهای جهان برای مهاجرت

خنده دارترین جوایز نوبل در سال ۲۰۱۸ برای دستاوردهای علمی مضحک


قدرتمندترین زنان جهان در سال ۲۰۱۷

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *