قرص برای روان شدن شکم

خواص دارویی و گیاهی

شاید شما هم جزو افرادی باشید که یکی از بزرگترین چالش های زندگی تان رفتن به توالت و کار کردن شکم تان باشد. دیگر وقتش رسیده که به فکر درمان یبوست تان باشید، البته با چند راه حل ساده

 

بله درست است، استفاده از صندلی زیر توالت باعث می شود که مدفوع راحت تر دفع شود. قبل از این توالت فرنگی های چینی براق فقط یک سوراخ روی زمین وجود داشت که باید روی آن چمباتمه می زدید. مطالعه ای که سال 23 در مجله بیماری های دستگاه گوارش و علوم منتشر شد نشان داد که چمباتمه زدن زمان و مقدار فشار هنگام اجابت مزاج را کاهش می دهد. شبیه سازی عمل چمباتمه برای درمان یبوست موثر است.

 

قرص برای روان شدن شکم

همه می دانند که ورزش کمک می کند بدن در حالت بهینه قرار بگیرد. اما شاید متوجه نشده باشید که راه رفتن صبحگاهی می تواند علایم افسردگی را کاهش دهد و بر اساس مقاله ای که  در سال 211 در مجله گوارش و کبد منتشر شد یک ارتباط قوی بین افسردگی و اضطراب و یبوست مزمن وجود دارد. فقط یک پیاده روی ساده 1 تا 2 دقیقه ای بیرون از خانه هوای تازه را به مغزتان رسانده، ذهنتان را باز کرده و باعث افزایش تحرکتان می شود. – همه این ها می تواند علایم روانی را کاهش دهد و به عنوان درمان یبوست در نظر گرفته شود.

 

اگر سری به داروخانه بزنید می توانید در آنجا 1 تا 2 برند مختلف از کپسولهای پروبیوتیک را پیدا کنید. بر اساس گزارش سلامت هاروارد، استفاده روزانه پروبیوتیک ممکن است به کسانی که مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر هستند و منجر به یبوست شده، رنج می برند،کمک کند. بجای خوردن کپسول می توانید از ماست های پروبیوتیک استفاده کنید که پر از باکتری های خوبی است که برای انجام کار روده مفید هستند. علاوه بر این تحقیقات جدید نشان می دهد که باکتری های سالم روده می تواند تاثیر مثبت در سراسر بدن داشته باشند.

 

چگونه ماده ای به کوچکی ویتامین می تواند به اجابت مزاج شما کمک کند؟ خب نه تنها این ماده معدنی برای استخوان هایتان مفید است بلکه آثار شگفت انگیزی در دستگاه گوارش برای درمان یبوست می گذارد. سیترات منیزم magnesium citrate شکم را شل کرده و به روده آب می کشد در نتیجه روده راحت تر می تواند مدفوع را منتقل کند.  سایر ویتامین هایی که به راحت تر شدن اجابت مزاج کمک می کنند عبارتند از ویتامین C ، ویتامین B5 ، ویتامین B12 و ویتامین B1.

بدانید : نقش منیزیم در بدن + منابع منیزیم

 بدانید :  هر آنچه باید در مورد ویتامین C بدانید

بدانید : ویتامین b در چه چیزهایی وجود دارد؟ منابع انواع ویتامین b

تا حالا دقت نکرده اید که یک بسته چیپس چقدر روی دستگاه گوارش شما تاثیر می گذارد؟ خب ، یک نکته بگوییم کافی است، چیپس برای اجابت مزاج روز بعدتان افتضاح به بار می آورد. به عنوان یک درمان موثر برای یبوست سعی کنید سبزیجات، دانه های غلات کامل، و چربی های خوب را به رژیم غذایی تان اضافه کنید. چربی های خوب مانند روغن زیتون سطح روده را پوشانده و باعث می شوند که مواد غذایی راحت تر در آن حرکت کنند.

 بدانید : کربوهیدرات چیست و چه نقشی در سلامت دارد؟

اگر کار شما پشت میز نشینی است به این معنی نیست که باید 12 ساعت نشسته باشید. می توانید از یک میز ایستاده استفاده کنید. دستگاه گوارش به خاطر این رفتار بهتری که داشتید از شما تشکر می کند. در واقع ایستادن در طول روز خطر ابتلا به چاقی، سرطان، بیماری های قلبی عروقی و سایر مشکلات مرتبط با کاهش سوخت و ساز بدن را کاهش می دهد.

 

فشردن یک لیموی تازه در یک لیوان آب سرد یک روش درست برای حمایت از روده هاست. آب سرد و مرکباتی مثل لیمو هر دو سبب افزایش سرعت کار دستگاه گوارش و درمان یبوست می شوند. نوشیدن این معجون دو بار در روز به شما احساس روان شدن ترافیک در امتداد بزرگراره دستگاه گوارش را می دهد.

بدانید : علت یبوست چیست؟+ درمان سریع یبوست با چند مکمل

بدانید : هر آنچه لازم است در مورد یبوست بدانید

بدانید : درمان یبوست در سفر

بدانید : این دلایل یبوست را نمی دانید!

بدانید : چگونه یبوست را با آب ولرم رفع کنیم

بدانید : پاکسازی روده ها و درمان یبوست با یک ترکیب معجزه آسای خانگی

تهیه و ترجمه:گروه سلامت سیمرغseemorgh.com/healthاختصاصی سیمرغ

(اجباری)

آدرس پست الکترونیکی (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود)

مرا برای دیدگاه‌های بعدی به یاد بسپار

تصویر امنیتی جدید

All Rights Reserved – © 218 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

محاسبه گر شاخص توده بدنی

قد خود را وارد کنید : متراینچ

وزن خود را وارد کنید : کیلوگرمپوند

شاخص توده بدنی شما : ?

نتیجه : ?

قرص برای روان شدن شکم

اختصاصی سایت نیک صالحی

پسری که چند سال پیش برای فروش یکی از کلیه هایش برای خرید گوشی آیفون اپل سوژه رسانه ها شده بود، اکنون برای همیشه ناتوان شده است.

©باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت niksalehi.com مجاز میباشد .

ملین های طبیعی مانند دانه کتان، انجیر و آلو می توانند به طور چشمگیری در درمان یبوست موثر باشند. سبوس غلات و خصوصاً دانه شنبلیله نیز مفید در این امر بسیار کارآمد می باشند.

ملین های طبیعی مانند دانه کتان، انجیر و آلو می توانند به طور چشمگیری در درمان یبوست موثر باشند. سبوس غلات و خصوصاً دانه شنبلیله نیز مفید در این امر بسیار کارآمد می باشند. بنابراین برای جلوگیری از مشکلات روده ای و یبوست، مایعات و مواد غذایی غنی از فیبر شامل میوه ها، سبزیجات و دانه های غلات را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید. در ادامه به معرفی و بررسی ملین های طبیعی می پردازیم، در نتیجه با نت نوشت همراه باشید.

بخوانید: درمان طبیعی یبوست با چای گیاهی و آبمیوه و حرکات ورزشی و باید نبایدهای درمان یبوست

ملین های طبیعی و روان کننده های مدفوع که به رفع یبوست کمک می کنند، شامل موارد زیر می باشند:

اگر در دفع مدفوع خود دچار مشکل می شوید و یبوست دارید، باید بدانید که تنها شما مبتلا به این عارضه نیستید. بررسی های اخیر نشان می دهند که ۳۰ درصد از جمعیت جهان از این عارضه رنج می برند. یبوست به دلیل کمبود آب کافی در دستگاه گوارش، کم بودن تعداد حرکات روده و در نتیجه خشک و سفت شدن مدفوع به وجود می آید. برای بسیاری از افراد، این مشکل گاهاً پس از به وجود آمدن، خودش بهبود می یابد و در موارد کمی نیاز به درمان دارد. با این حال افرادی هم هستند که همیشه و در دوره های طولانی دچار یبوست می شوند. مانند:

قرص برای روان شدن شکم

بنابراین بهترین گزینه برای افرادی که یبوست دارند و نمی خواهند از داروهای شیمیایی برای رفع مشکل شان استفاده کنند، تغییر رژیم غذایی و استفاده از روان کننده ها و ملین های طبیعی قوی است. گزینه های پیش روی شما که می تواند به کاهش مشکلات ناشی از یبوست و درمان آن کمک کند شامل موارد زیر می باشند:

بخوانید: سم زدایی روده بزرگ و درمان یبوست با ۲ روش خانگی معجزه آسا

باید در روز ۶ تا ۸ لیوان آب یا سبزیجات تازه، میوه ها، آب میوه های تازه خصوصاً آب نارگیل، سوپ ها، شیر و چای استفاده کنید. در موارد نوشیدن مقدار آب کافی به همراه رژیم غذایی سالم و ورزش، می تواند به اندازه کافی برای درمان یبوست موثر باشد.

بله ساده ترین و موثر ترین روشو قوی ترین میان ملین های طبیعی ، اول، آب است. احتمالاً درباره قانون نوشیدن ۸ لیوان در روز شنیده اید. این قانون زمانی اهمیت بیشتری پیدا می کند که شما مستعد یبوست هم باشید. آب، نقش های متعددی را در بدن ما ایفا می کند تا ما را سالم، فعال و هوشیار نگه دارد. در طول انجام عمل هضم غذا، آب به حل کردن مواد غذایی حتی مواد زائد کمک می کند و اجازه می دهد غذای هضم شده راحت تر در روده حرکت کند. هنگامی که ما به اندازه کافی مایعات مصرف نمی کنیم، بدن آب کافی برای هضم و حرکات غذا را در اختیار ندارد و در نتیجه مدفوع خشک می شود. یبوست می تواند نشانه ای باشد مبنی بر این که شما آب کافی دریافت نکرده اید.

بخوانید: درمان طبیعی یبوست کودکان

لوبیا، نخود فرنگی، آجیل و دانه ها نیز منبع غنی از فیبر محلول هستند و از ملین های طبیعی به شمار می روند.

فیبر یا مواد خوراکی زبر و سبوس دار موجود در غذا نقش مهمی در هضم مواد غذایی دارند. فیبر و آب با همکاری یکدیگر باعث انبساط، نرم شدن و حذف مواد زائد از سیستم گوارش شما می شود. دانه های غلات کامل و خام معمولاً حاوی فیبر محلول و حلول هستند که هر دو به بهبود عملکرد سیستم گوارش شما کمک می کنند. فیبر محلول در لوله گوارش آب را از غذا جذب می کند و در ادامه، غذا به یک ژل نرم تبدیل می شود. فیبر حلول به مقدار زیادی به مدفوع اضافه می شود و باعث سرعت بخشیدن به عبور غذا در طول روده می شود.

میوه های غنی از فیبر را به طور منظم در رژیم غذایی خود قرار دهید و تفاوت را به وضوح احساس کنید! مصرف روزانه میوه برای افراد بزرگسال و مسن ۳ تا ۴ بار است اما برای کودکان ۲ بار در روز کافی می باشد. قسمت نرم میوه ها حاوی فیبر محلول است؛ به عنوان مثال پاپایای رسیده (نوعی میوه هندی) دارای اثر ملین ملایمی است و اگر بعد از غذا مصرف شود، به تنظیم و تسکین حرکات روده کمک می کند. برخی از کارشناسان تغذیه انبه را که غنی از فیبر است، برای کاهش یبوست پیشنهاد می کنند. موز هم می تواند اثر مثبتی داشته باشد. فیبر حلول میوه در پوست و قسمت های داخلی آن ها که کمی سفت است، یافت می شود. سیب، گلابی، انگور و زغال اخته نیز اثرات مثبتی در این زمینه دارند.

به همین ترتیب سبزیجات سبزرنگ و تیره و برگی شکل مانند اسفناج، کلم و کلم بروکلی، غنی از فیبر و منیزیم هستند و کلیدی برای تصحیح عملکرد سیستم گوارش می باشند. مصرف روزانه سبزیجات برای افراد بزرگسال و مسن ۳ تا ۴ بار و برای کودکان ۳ بار در روز است. توجه داشته باشید که باید از انواع مختلف سبزیجات در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

بخوانید: درمان طبیعی هموروئید و راه های پیشگیری از بواسیر

دانه های کامل غلات، غنی از فیبر و مواد مغذی هستند و می توانید از آن ها به عنوان ملین های طبیعی قوی استفاده کنید. این دانه ها مانند برنج قهوه ای، گندم کامل، بلغور، جو و حتی پاپ کورن باید در رژیم غذایی شما باشند. سبوس جو و جو دوسر غنی از فیبر محلول هستند. در حالی که سبوس گندم حاوی فیبر حلول است. بزرگسالان روزانه به ۹ تا ۱۱ وعده و کودکان به ۶ وعده غلات نیاز دارند.

مواردی که لازم است احتیاط کنید: به طور معمول اکثر مردم مقدار فیبر کمتری نسبت به مقدار توصیه شده که ۲۵ گرم برای زنان و ۳۸ گرم برای مردان است، مصرف می کنند. بنابراین اگر در سیستم غذایی شما از مقدار کافی فیبر استفاده نشده است، وقت آن رسیده که با افزایش میزان فیبر به رژیم جدید خود، عادت کنید. از طرفی مصرف مایعات را افزایش دهید تا بدنتان بتواند این میزان فیبر را اداره و کنترل کند.

شما می توانید پودر تخم کتان را بر روی صبحانه خود، روی ماست و یا سالاد خود بپاشید. به جای این می توانید یک قاشق غذا خوری روغن تخم کتان را با ماست و عسل مخلوط کنید و نیم ساعت قبل از خواب آن را بخورید.

تخم کتان به لطف داشتن فیبرهای محلول و نا محلول و یک نوع ماده صمغی به عنوان یک روان کننده و از ملین های طبیعی شناخته می شود. هنگامی که تخم کتان با آب ترکیب می شود، فیبرها و صمغ موجود در آن منبسط می شوند. تخم کتان در سیستم گوارش، حجمی را به مواد زائد اضافه می کند و به راحتی آن ها را در روده حرکت می دهد.

زمانی که تخم کتان را تهیه کردید، آن را به خوبی بشویید و تا ۲۴ ساعت آن را مصرف کنید؛ زیرا پس از آن خاصیتش را از دست می دهد. تخم کتان به راحتی در دسترس می باشد و برای حفظ ترکیباتش، به طور خاصی بسته بندی شده است یا در کپسول های خاصی قرار می گیرد. توجه داشته باشید که روغن تخم کتان باید در یخچال نگهداری شود.

بخوانید: علت های نفخ شکم که نباید بی تفاوت از کنار آن‌ها رد شوید

اگر تا به حال از این ماده استفاده نکرده اید، برای بار اول از یک دوز کم استفاده کنید؛ مثلاً یک قاشق چای خوری از آن را با ۸ اونس آب بخورید و این مقدار را به تدریج افزایش دهید و به یاد داشته باشید حتماً ۶ تا ۸ لیوان آب را روزانه بنوشید. زیرا در غیر این صورت مکمل های اسفرزه ممکن است متورم شده و باعث خفگی شوند.

این ماده، دانه نوعی گیاه است که حاوی فیبر محلول و نا محلول است و آن را به عنوان ملینی قوی می شناسند. هنگامی که با آب ترکیب می شود، دانه های کوچک به جرم ژله ای تبدیل می شوند، مدفوع را هیدراته و نرم می کنند تا به راحتی از لوله گوارش عبور کند.

اسفرزه برای چندین مشکل مفید است. از ملین های طبیعی است و می تواند منجر به اسهال خفیف شود و یبوست را از بین ببرد و دردهای ناشی از بواسیر را کاهش دهد. اسفرزه ملین طبیعی است و برای مصرف باید با آب ترکیب شود. در استفاده از این ماده دقت کنید اگر داروی خاصی مصرف می کنید، باید با پزشک خود مشورت کنید که آیا اجازه دارید اسفرزه بخورید یا خیر. همچنین کودکان نیز نباید از اسفرزه استفاده کنند.

کودکان ۱ تا ۶ سال می توانند تا یک چهارم فنجان آلو یا سه چهارم فنجان آب آلو را در روز برای رفع مشکل یبوست استفاده کنند. کودکان بالای ۷ سال نیز می توانند حداکثر یک و نیم فنجان آب آلو را روزانه مصرف کنند. بزرگسالان نیز می توانند برای رفع مشکل یبوست خود روزانه ۵ تا ۱۰ عدد آلو بخورند.

میوه آلو یا آلوی خشک شده می تواند بهترین گزینه از ملین های طبیعی برای یبوست باشد که بچه ها می توانند به راحتی از آن استفاده کنند. هر ۱۰۰ گرم آلو حاوی ۶٫۱ گرم فیبر است که به حرکات منظم روده کمک می کند. آب آلو به دلیل داشتن سوربیتول که نوعی قند الکلی است، ملینی بسیار موثر است. هر ۱۰۰ گرم آب آلو حاوی ۶٫۱ گرم و هر ۱۰۰ گرم آلو حاوی ۱۴٫۷ گرم سوربیتول است.

بخوانید: علل نفخ شکم در زنان که غیر عادی است

یک قاشق چای خوری پودر تریفالا را با یک فنجان آب گرم مخلوط کنید و نیم ساعت قبل از خواب آن را بخورید و بعد آن دیگر چیزی نخورید. تریفالا را می توانید به صورت قرص هم تهیه کنید. از این ماده که از ۳ میوه مختلف تشکیل شده است، در طب آیورودا برای کاهش یبوست استفاده می شود.

در میان بهترین داروهای طب آیورودا و ملین های طبیعی برای درمان یبوست می توان به تریفالا اشاره کرد. تریفالا با حذف مواد زائد و کمک به تنظیم حرکات روده به درمان یبوست کمک کرده و مانع از تشکیل مدفوع سخت و سفت می شود.

تا ۳ عدد انجیر خشک را در یک فنجان آب قرار دهید و صبح و غروب با معده خالی آن ها را بخورید و این کار را تا ۳ هفته ادامه دهید. همچنین می توانید انجیر خیس شده را با یک قاشق غذا خوری عسل بخورید.

انجیر حاوی پتاسیم و ویتامین های زیادی است. علاوه بر این دارای فیبر نیز می باشد که خاصیت ملین چشمگیری به آن می دهد و از ملین های طبیعی است. هر ۳ عدد انجیر به طور میانگین حاوی ۵ گرم فیبر است که با مدفوع مخلوط می شود و حجم آن را هم زیاد می کند. از طرفی انجیر مزه خوبی دارد و استفاده از آن راحت است.

بخوانید: خواص انجیر

اگر طعم آبلیمو را دوست دارید، آن را به صبحانه خود اضافه کنید. اگر احساس می کنید که کمی اسیدی است و نمی توانید آن را بخورید، با آب کمی آن را رقیق کنید.

در طب آیورودا باور بر این است که آب لیمو عوامل ایجاد کننده یبوست را کنترل می کند و سموم دستگاه گوارش را از بین می برد. نصف یک لیمو را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید و صبح زود قبل از خوردن صبحانه با معده خالی بخورید تا حرکات روده را تحریک کند. برای جلوگیری از آسیب دیدن مینای دندان، بعد خوردن آب لیمو مسواک بزنید. لیمو حاوی اسید آسکوربیک و اسید سیتریک است و ماهیت اسیدی دارد. با این حال هنگامی که متابولیزه می شود، قلیایی شده و می تواند به حذف زباله های اسیدی از بدن کمک کند.

دانه شنبلیله دارای خواص تسکین دهنده است. به این معنی که سطح داخلی روده را می پوشاند و به دفع مدفوع خشک کمک می کند. مانند اسفرزه متورم می شود و به مدفوع اضافه می شود و باید همراه آب زیادی مصرف شود. حدود ۵۰ درصد این دانه، فیبر غذایی است.

۱ تا ۲ قاشق چای خوری دانه شنبلیله را در آب خیس کنید و ۲ تا ۳ بار در طول روز بخورید. از این دانه می توان در سالاد نیز استفاده کرد.

اگر از داروهای مربوط به دیابت استفاده می کنید، قبل از مصرف دانه شنبلیله با پزشک خود مشورت کنید. زیرا این دانه سطح قند خون را کاهش می دهد. زنان باردار نیز نباید از دانه شنبلیله استفاده کنند، زیرا ممکن است باعث انقباضات رحمی شود.

این ملین های طبیعی و مکمل های حاوی فیبر، راهی ایمن برای درمان یبوست هستند که قبل از مراجعه به پزشک می توانید به عنوان خط اول درمان از آن ها استفاده کنید. البته در مواردی که دیابت یا بیماری قلبی دارید یا باردار هستید، نباید بدون اجازه پزشک از آن ها استفاده کنید. در کنار این ها یک شیوه زندگی سالم را پیش بگیرید، ورزش کافی داشته باشید و مصرف غذاهای حاوی مقادیر بالای چربی و قند را برای بهبود عملکرد روده کاهش دهید.

بخوانید: چرا لوبیا باعث نفخ می‌شود؟ چگونه لوبیا بخوریم تا نفخ نکنیم؟

نویسنده: فائزه قربانی

قرص برای روان شدن شکم

منبع: www.curejoy.com

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر جوابی برای من داده شد مرا از طریق با خبر کن

Current ye@r *

Leave this field empty

اسمارت فون Huawei P Smart 219، سال جدید را برای دومین تولید کننده بزرگ گوشی های هوشمند در جهان آغاز می کند.

باستر اسکروگز جدیدترین اثر برادران کوئن، وسترنی مدرن و خوش ساخت است که در شش اپیزود کوتاه با تم مشترک مرگ و

در ابتدای تحلیل رمان بار هستی نوشته ی میلان کوندرا به مختصری از بیوگرافی این نویسنده می پردازیم. میلان کوندرا متولد ۱

صحبت از فیلم سینمایی Zoe محصول سال ۲۰۱۸ میلادی در ژانر درام و علمی تخیلی است. فیلمی که اگر چه در سایت

Honor View 2 اسمارت فونی با طراحی زیبا و بسیار جذاب است که به همراه سخت افزاری قدرتمند و دارای تکنولوژی نسل

مقابله با بی خوابی ، درمان بی خوابی و آرامش و رضایت داشتن کافی

3+ ارنست میلر همینگوی یا ارنست همینگوی Ernest Hemingway در سال ۱۸۹۹ میلادی در ایالت ایلینوی

3+ بدن زنان در دوران یائسگی و گاهی تا ۱۰ سال پس از

“الن برستین” با آلیس گراهام در فیلم “آلیس دیگر این جا زندگی نمی

اگر دیشب به هر علتی خوب نخوابیدید برای رفع عوارض بی خوابی شب گذشته تان

© 219 – Netnevesht

کاربری

رمز عبور

مرا به خاطر داشته باش

ثبت | رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

کاربری

یک رمز عبور به شما فرستاده خواهد شد.

ورود | رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

کاربری یا :

ورود| ثبت

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *