داروی خانگی برای لاغری شکم

خواص دارویی و گیاهی




خانه

موبایل

گیاهان و در واقع دمنوش های تهیه شده از آن ها باعث پاکسازی بدن میشود

 

داروی خانگی برای لاغری شکم

انواع دمنوش های لاغری

دمنوش برای لاغری و کاهش چربی دور شکم

آرزوی خیلی از افراد این است که چاق نشود و اگر قرار است چاق بشوند چربی به طور یکسان در بدنشان توزیع شود. اما همیشه این آرزو محقق نمی شود و چربی ها در ناحیه ی شکم و پهلوها تلنبار می شوند.تجمع چربی در ناحیه ی شکم علاوه بر نازیبایی به سلامتی نیز آسیب می زند. بنابراین لازم است که چاقی شکمی کنترل شود چون احتمال بروز بیماری ها و مشکلات قلبی و همچنین بیماری های دیگر را بالا می برد. چربی های این قسمت با کمک رژیم غذایی مناسب، ورزش های هوازی مانند ایروبیک و برخی مکمل های طبیعی مانند دمنوش لاغری که قرار است در این مطلب با آن ها آشنا شوید قابل کنترل است. با ما باشید تا ابتدا با دلایل اصلی تجمع چربی دور شکم و سپس طرز تهیه انواع دمنوش های لاغری و مصرف این نوع از دمنوش برای لاغری آشنا شوید.

چرا چربی های اضافه دور شکم جمع می شوند؟به عقیده ی متخصصان آمریکایی چربی های شکمی باعث کاهش تراکم مواد معدنی استخوان ها شده و خطر بروز پوکی استخوان را افزایش می دهند. همه ی ما زمانی که متوجه می شویم شکممان بزرگ تر از حد معمول شده است قبل از هر چیزی نگران تناسب و زیبایی انداممان می شویم و اینکه لباس هایمان تنگ شده اند. در حالی که این مسئله جدی تر از این حرف هاست. چربی انباشته شده در ناحیه ی شکم حتی باعث بروز میگرن و سردرد می شود. دلایل متعددی نیز برای چاقی شکم وجود دارد که در زیر به مهمترین آن ها اشاره می کنیم:عدم تحرک بدنی مناسببی تحرکی، خانه نشینی و پشت میز نشینی بدترین دشمن سلامت و عامل اصلی تجمع چربی در شکم و سموم در بدن محسوب می شود. عادتی که شما را چاق و بیمار می کند.تغذیه ی ناسبمصرف فست فود، غذاهای چرب و ناسالم، آبنبات ها، کیک و شیرینیجات، نوشابه های گازدار و مصرف افراطی کربوهیدرات ها باعث تجمع چربی دور شکمی خواهد شد.هورمون هااختلال در هورمون ها باعث بروز مشکلات متابولیکی و چاقی به خصوص چاقی شکمی می شود.ژنتیکژنتیک عامل حدود 5 درصد بروز چاقی دور شکمی است. نتایج پژوهشی که در Institut Sanford Burnham آمریکا انجام شده است، نشان می دهد ویژگی های فیزیکی اعضای خانواده روی هم تأثیر دارد و تجمع چربی در نواحی خاص بدن را مشخص می کند. یعنی اگر مادر یا پدر و حتی عمه های شما دچار چاقی شکمی باشند احتمال اینکه شما نیز دچار چنین مشکلی شوید زیاد است. بنابراین باید تا حد امکان حواستان به عادت های غذایی تان باشد و از بی تحرکی و پرخوری دوری کنید.استرساسترس روی غدد فوق کلیوی تأثیر می گذارد و آن ها را وادار به ترشح هورمون های مختلفی مانند آدرنالین و کورتیزول می کند. وجود کورتیزول در خون نیز باعث تجمع چربی در بدن می شود. این روند را لیپوژنز (تولید چربی) می گویند.

تأثیر گیاهان دارویی و دمنوش برای لاغری شکمگیاهان و در واقع دمنوش لاغری تهیه شده از آن ها باعث پاکسازی بدن، تحریک متابولیسم یا سوخت ساز بدن، افزایش حجم ادرار و دفع آن و بهبود گوارش می شوند. این دمنوش های لاغری سرشار از اسید اسکوربیک است که یک آنتی اکسیدان قوی برای دفع چربی ها، سلول ها و بافت های مرده و آسیب دیده محسوب می شوند. زمانی که این سلول های مرده از بین می رود سلول های جدید جای آن ها را گرفته و به این ترتیب استحکام عضلانی بالا می رود. دمنوش های گیاهی میزان قند خون و حالت مقاومت سلول های بدن به انسولین را کاهش می دهند. اگر به دنبال روشی برای کنترل و کاهش استرس خود می گردید می توانید به این دمنوش های گیاهی لاغری اعتماد کنید. دمنوش لاغری تجمع چربی ها و التهاب در بافت های بدن و میزان اضطراب و استرس را کاهش می دهند.

بهترین چای ها و دمنوش های کاهنده ی چربی شکمیقبل از هر چیز بگوییم که مصرف این دمنوش لاغری به تنهایی قادر به لاغر کردن شما نخواهند شد. به طور کلی هیچ ماده ی غذایی و نوشیدنی معجزه گری برای رسیدن به تناسب اندام وجود ندارد. لاغر شدن به اراده ی شما و کسب عادت های روزانه ی مناسب بستگی دارد. بهتر است بره ی غذایی تان را اصلاح کنید، مواد متنوعی وارد بره ی غذایی خود کرده و از چربی های مفید استفاده کنید. یادتان باشد که برای داشتن شکمی صاف باید ورزش منظمی داشته باشید. علاوه بر این دستورات حتماً این نوشیدنی ها را به بره ی روزانه تان اضافه کنید تا مکملی برای رسیدن به هدف لاغری تان باشند.

گیاه چای ترش برای کاهش چربی شکمیگل های گیاه چای ترش یکی از بهترین گیاهان طبیعی برای لاغری و داشتن شکمی تخت محسوب می شوند. این گیاه سرشار از آنتی اکسیدان ها است و به دفع چربی ها و نو کردن بافت های بدن و تقویت عضلات کمک زیادی می کند. شما می توانید چای ترش را از عطاری ها تهیه کنید.

 چای ترش یکی از بهترین گیاهان طبیعی برای لاغری و داشتن شکمی تخت است

 مواد لازمگل چای ترش : 1 گرمآب : 1 لیوان معادل 2 میلی لیترروش تهیه دمنوش لاغری چای ترش:آب را بجوشانید و زمانی که به جوش آمد گل های چای ترش را به آن اضافه کنید و اجازه دهید به مدت 15 دقیقه با حرارت ملایم بجوشد. سپس زیر شعله را خاموش کرده و بگذارید 1 دقیقه بماند. در نهایت چایتان را صاف کرده و دو بار در روز میل کنید. این روند را به مدت 1 روز ادامه دهید و سپس 5 روز استراحت کنید. می توانید چای ترش را به صورت خنک و همراه با یخ نیز میل کنید. رنگ قرمز و طعم مطلوب آن به دلتان می نشیند.دمنوش برگ بو و دارچینمواد لازمچوب دارچین :1 تکه 3 گرمیبرگ بو  : 2 برگآب : 1 لیوان (2 میلی لیتر)روش تهیه دمنوش لاغری برگ بو و دارچین:آب را بجوشانید و سپس چوب دارچین و برگ بو را به آن اضافه کنید. اجازه دهید به مدت حدود 2 دقیقه بجوشد و سپس به مدت 1 دقیقه دم بکشد. دمنوش را صاف کرده و هر روز صبح به صورت ناشتا میل کنید. این کار را تا 1 روز ادامه دهید. سپس 1 هفته مصرفتان را قطع کنید و دوباره دوره را شروع کنید.

 

دمنوش برگ بو و دارچین برای از بین بردن چربی شکم مفید است

 

دمنوش مریم گلی با عسل و لیموترشمواد لازممریم گلی تازه یا خشک : 15 گرمآب : 1 لیترآب لیموترش: 1 عددعسل  :1 قاشق غذاخوریروش تهیه دمنوش لاغری مریم گلی با عسل و لیمو ترش:مریم گلی و عسل را به آب جوش اضافه کرده و 2 دقیقه بجوشانید. سپس زیر شعله را خاموش کرده و 15 دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. در نهایت دمنوش تان را صاف کنید. سپس آب لیموترش را به آن اضافه کرده و در طول روز میل کنید. می توانید این درمان را تا 5 روز ادامه دهید و سپس 5 روز استراحت کنید. 

 دمنوش مریم گلی با عسل و لیموترش یک دمنوش مناسب لاغری می باشد

  

منبع:tebyan.net

 


باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

بزرگتر بودن استخوان فک پایین علاوه بر بروز درد در آرواره ها، باعث سر درد، مشکلات گفتاری و پوسیدگی دندان می شود. اصلاح این مشکل در کودکان، نیازی به جراحی ندارد و با عمل ارتودنسی، این مشکل برطرف می شود. در افراد بزرگسال، اصلاح این برآمدگی، هم به جراحی و هم به براکس (متصل کردن دندان ها به یکدیگر) نیاز دارد. در این مقاله از بخش دندانپزشکی دکتر سلام به بررسی آندربایت یا بزرگتر بودن استخوان فک پایین نسبت به استخوان فک بالا خواهیم پرداخت

در مورد رژیم کتوژنیک وگان چه می دانید؟ شاید شما هم جزء افرادی باشید که دوست دارند رژیم کتوژنیک بگیرند ولی به نظرشان سخت بیاید و یا بخواهند رژیم وگان بگیرند ولی به نظرشان اصلا قابل اجرا نیست. ما در این مقاله از بخش تغذیه دکتر سلام می خواهیم به بررسی یک رژیم غذایی بپردازیم که ترکیبی از رژیم کتوژنیک و وگان است. با ما باشید تا شما را با رژیم کتوژنیک وگان آشنا کنیم. رژیم کتوژنیک وگان چیست؟ رژیم وگان فواید سلامتی زیادی

تمایل سر کودک تان به یک سمت، می تواند هشدار دهنده باشد. تورتیکلی یا کجی گردن نوزاد می ‌تواند در پسران و یا دختران از بدو تولد شروع شود و تا ۳ ماهگی ادامه یابد و این می ‌تواند برای والدین ترسناک باشد. اما اغلب کودکان خیلی زود خوب می شوند، به خصوص وقتی که کجی گردن نوزاد ، زود تشخیص داده ‌شود و به سرعت درمان شود. در این مقاله از بخش سلامت کودک دکتر سلام به بررسی کجی گردن نوزاد می پردازیم. با

آیا امکان بزرگ کردن سینه ها وجود دارد؟ از افتادگی و شل بودن سینه های خود خسته شده اید؟ ما یک راه حل ساده و موثر را به شما ارائه می کنیم. بله، درست حدس زدید! این راه حل ساده، ورزش است. با انجام این 1 حرکت عالی، شما می توانید سینه های خود را به شکل و فرم اولیه خود تبدیل کنید و هر بار که سینه بند می پوشید، سینه ها کاملا عالی و بزرگ به نظر برسند. در این مقاله از بخش

ناتوانی جنسی وضعیتی است که در آن مرد قادر به انجام و حفظ حالت نعوظ erection برای برقراری یک رابطه جنسی موفق نیست. اگر گاه و بیگاه این مشکل بطور موقتی پیش بیاید، لزوما سبب نگرانی نمی شود ولی اگر ناتوانی جنسی یک مسئله مستمر و ادامه دار باشد، منجر به استرس شده و اعتماد به نفس شخص را تحت تاثیر قرار می دهد و به بروز اختلال در روابط اجتماعی می انجامد. متاسفانه در بسیاری موارد فرد مبتلا بیماری خود را پنهان کرده و داروی خانگی برای لاغری شکم

بسیاری از افراد دیابتی تمایل دارند که مصرف میوه خود را قطع یا محدود کنند، زیرا احساس می کنند که به وسیله میوه قند خونشان افزایش می یابد.

در مورد ضد عفونی کننده های پوست چه می دانید؟ آیا تا به حال برایتان پیش آمده که دچار زخم یا بریدگی شده باشید و خواسته باشید از ضد

در مورد داروهای رقیق کننده خون چه می دانید؟ آیا دچار انعقاد خون می شوید و نیاز به مصرف داروی رقیق کننده خون دارید؟ شاید اولین دارویی که

ادامه حضور برندهای فرانسوی در ایران پس از تحریم صنعت آرایشی و بهداشتی روزهای جدیدی را پیش رو خواهد داشت. اکثر برندهای بزرگ در حال مذاکره برای ادامه

در مورد لگد زدن جنین چه می دانید؟ چرا بعضی جنین ها در شکم مادرشان، کمتر لگد می زند؟ آیا می دانید علت لگد زدن جنین چیست؟ چقدر

اختلالات گوارشی در طول دوران بارداری رایج و شایع می باشد. علاوه بر بروز یبوست، ناراحتی معده یا شل شدن مدفوع نیز مشکلات دیگری

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

داروی یا داروی گیاهی قوی برای لاغری شکم و پهلو نوشیدنی هایی هستند که می خواهیم در سلامت وب امروز به شما معرفی نماییم .برخی از چای ها وجود دارند که می توانند در روند کاهش وزن شما موثر قلمداد شوند و تاثیرات مثبتی را در جهت لاغری بر جای بگذارند.در این میان چای سبز چربی سوزی بسیار قویست و چای سفید و سیاه در این میان نقش کمتری داشته و نوشیدنی های حاوی کافئین و یا بسیار شیرین برای رسیدن به کاهش وزن مضر می باشند .

بهتر است برای استفاده از این داروی نوشیدن چای را به عادت روزمره تان تبدیل کنید .بره منظمی برای نوشیدن چای داشته باشید بدین منظور صبح ها یک فنجان و عصرها یک فنجان چای بنوشید و حتی چای را جایگزین قهوه صبحانه تان نمایید .

از افزودن شکر به چایتان پرهیز نمایید و چایتان را بدون افزودن شکر مصرف نمایید و از نوشیدن چای با شیرینی ها و یا کیک ها جدا خودداری نمایید .داروی خانگی برای لاغری شکم

با نوشیدن چای می توانید از پرخوری بیش از حد جلوگیری کنید .این راه روشی عالی برای تنظیم متابولیسم شماست و با نوشیدن یک فنجان چای گرم می توانید معده خود را پر کرده و از وسوسه خوردن جلوگیری کنید .

بهترین داروی نوشیدن چای های گیاهیست .چای سبز و چای سفید برترین چای های گیاهی چربی سوز هستند و نوشیدن آن ها در روند کاهش وزن تاثیر بسزایی خواهد داشت .چای اولانگ نیز چای گیاهی دیگریست که به عنوان داروی می تواند در شکم و پهلوها موثر واقع شود و جایگزین خوبی برای نوشیدنی های پرکالری به شمار آید .

برخی از دم نوش یا نوشیدنی ها مانند دم نوش آووکادو،دم نوش کرچک ،دم نوش آلوئه ورا حاوی مقادیری از چربی می باشند و بنابراین در مصرف این نوشیدنی ها در هنگام کاهش وزن می بایست احتیاط بیشتری را رعایت نمود .همچنین نوشیدن چای های لاغری به صورت بیش از حد می تواند سبب بروز عوارض ناخواسته ای مانند استفراغ، حالت تهوع، اسهال مداوم، گرفتگی شکمی، و حتی خستگی و کم آبی بدن شود .

در هنگام خرید داروی یا همان چای های چربی سوز به محتویات تشکیل دهنده آن ها دقت نمایید .چرا که برخی از این چای ها طعمدار بوده و حاوی مواد افزودنی می باشند سعی کنید چای های ساده را خریداری کنید و از خرید چای های حاوی مواد افزودنی و فاقد و نشان شناخته شده خودداری نمایید .

دم کردن چای شاید به ظاهر کار آسانی باشد اما این کار نیز قلق های مخصوص به خود را دارد و می تواند برای برخی دشوار به نظر برسد .برای ساده تر شدن این کار مقداری آب درون یک فنجان بریزید و چای مورد نظرتان را به فنجان اب اضافه کنید سپس فنجان را درون مایکرویو به مدت 2 دقیقه قرار دهید و یا برای سهولت از یک دستگاه چای ساز استفاده کنید .استفاده از این دستگاه مزایای بی شماری دارد از جمله آماده سازی سریع و آماده ساختن میزان مناسب و کافی از چای در زمان مناسب

نوشیدن چای را در زمان کار نیز فراموش نکنید و در دورهمی های خود حتما جایی برای این نوشیدنی باز نمایید .برای استفاده از مزایای این چای ها به عنوان داروی از افزودن کرم، شیر یا قند به چای خود خودداری کنید .

روز خود را با یک فنجان تازه شروع کنید.نوشیدن انواع چای ها می توانند سبب صرفه جویی در کالری مصرفی شما در طی روز شود و از پرخوری جلوگیری نماید .

نوشیدن چای سرد پس از صرف وعده های غذایی اثر متضادي در کاهش وزن دارد.برای اینکه به راحتی چربی سوزی کنید می توانید از چای گرم پس از مصرف غذا استفاده کنید تا بتوانید از این طریق علاوه بر تامین آب مورد نیاز بدنتان به راحتی کالری سوزی نمایید .

بهترین زمان مصرف چای بین ساعت 1 تا 6 می باشد .چرا که پس از وعده ناهار می توانید کالری های اضافی را بسوزانید و شکمتان را سریعتر آب کنید.

نوشیدن چای قبل از شام راه دیگری برای پر کردن حجم معده ،کم خوری در وعده شام و افزایش سوخت و ساز بدن پس از صرف شام می باشد .

نوشیدن چای قبل از خواب می تواند به تنظیم خواب شبانه شما کمک بسیاری نماید .از نوشیدن نوشیدنی های حاوی کافئین قبل از شام  برای جلوگیری از خواب زدگی پرهیز نمایید و برای داشتن خوابی بهتر نوشیدنی های گیاهی مانند بابونه را قبل از خواب میل نمایید .

بهتر است بدانید زمان نوشیدن هر چای متفاوت می باشد و هر چای می بایست برای افزایش اثر بخشی در زمان مناسبی مصرف گردد .به عنوان مثال چای سفید می تواند روند جذب چربی ها را مختل نماید بدین منظور آن را قبل از ناهار میل کنید و چای سیاه می تواند میزان قند خون بدنتان را متعادل نگهدارد بدین منظور مصرف آن در هنگام شام مفید می باشد و نوشیدن چای سبز را به بعد از شام موکول نمایید .

بهتر است در مورد مصرف کافئین خود در طی روز تجدید نظر نمایید .برخی از نوشیدنی ها مانند قهوه حاوی کافئین می باشند و سطح بالای کافئین می تواند در برخی از افراد به بی خوابی، نگرانی و علائم مضری منجر شود .

 

برای بهره مندی از یک بره غذایی سالم و استفاده از یک رژیم کاهش وزن نوشیدن چای را در اولویت قرار دهید و در کنار پیروی از از یک بره غذایی سالم با نوشیدن چای های لاغری نتایج سریعتری را کسب نمایید .

با شناخت داروی گیاهی برای لاغری شکم و پهلو می توانید  سریعتر لاغر شوید .برخی از داروهای گیاهی مانند زنجبیل ،لیموترش،دارچین ،گریپ فروت و را اگر به عنوان یک دم نوش استفاده کنید می توانید اثرات شگفت انگیزی را در کاهش سایز و لاغریتان مشاهده نمایید .

چای های حاوی گیاهان چربی سوز بهترین گزینه برای لاغری به شمار می روند .در این میان بهتر است با مهم ترین چای های لاغری آشنا شوید :

با نوشیدن چای هایی مانند بابونه ،گل ساعتی ،گل گاوزبان و می توانید بر استرس روزمره خود غلبه نموده و آرامش را احساس کنید .داروی خانگی برای لاغری شکم

شناخت نوشیدنی های چربی سوز به شما کمک خواهد نمود تا با استفاده از یک داروی   به نتیجه ایده آل خود در مدت کوتاهی دست پیدا کنید .این نشویدنی ها با افزایش متابولیسم بدن سبب چربی سوزی می شوند .در ادامه شما را با گیاهان لاغر کننده قوی و عرقیات گیاهی برای لاغری آشنا می کنیم .

در زیر به چند نمونه از داروی گیاهی لاغری قوی اشاره می نماییم .هر کدام از این داروها با داشتن مکانیسم متفاوت در روند کاهش وزن تاثیر گذار بوده و با دارا بودن خواص متفاوت می توانند به شیوه ای متفاوت موجب کاهش وزن گردند .

اکنون که به انتهای این مقاله نزدیک می شویم می خواهیم به شما بگوییم که عرقیات لاغری کدامند و بهترین آن ها را خدمت عزیزانی که از اضافه وزن رنج می برند معرفی نماییم .

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  © 213 – 217 salamatweb.ir

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

داروی خانگی برای لاغری شکم

اضافه کردن گیاهان و ادویه‌جات به غذاها، به طرق مختلفی موجب بهبود غذای شما می‌شود. نخست، عطر و طعم و پیچیدگی بیشتری به غذا می‌دهد که تنها با استفاده از ادویه‌جات طبیعی امکان‌پذیر است، و دوم، فواید سلامتی بسیاری را به غذا اضافه می‌کند، زیرا گیاهان و ادویه‌جات، حاوی آنتی اکسیدان‌ها، مواد معدنی، ویتامین‌ها و خواص درمانی منحصر به فردی هستند. در این میان، گیاهان و ادویه‌های خاصی وجود دارند که از طریق کمک به کاهش وزن، واقعا به شما کمک می‌کنند تا وزن خود را در حد مطلوبی نگاه دارید. پس اگر می‌خواهید چند کیلو وزن کم کنید، در زمانِ اضافه کردن ادویه‌های زیر به غذای‌تان، سخاوتمند باشید.

جینسنگ به دلیل توانایی افزایش سطح انرژی و سریع کردن سوخت‌و‌ساز بدن، ارزش زیادی دارد. جینسنگ چینی (panax ginseng) را به طور ویژه، با مزیت‌های کاهش وزن ارتباط داده‌اند و در مطالعه‌ای نشان داده شد که مصرف عصاره‌ی جینسنگ چینی در موش‌های چاق و مبتلا به دیابت، موجب بهبود حساسیت به انسولین در آنها شده و علاوه بر آن باعث کاهش مقدار قابل توجهی از وزن آنها پس از ۱۲ روز شد.

کپسایسین، ترکیبی است که خاصیت گرما را به فلفل می‌دهد و می‌تواند با کاهش مصرف کالری، کاهش بافت چربی و کاهش میزان چربی خون، با چاقی مقابله کند و همچنین با تحریک تغییر پروتئین‌های مفید در بدن، از تجمع چربی در بدن جلوگیری کند. بخشی از این مزیت‌ها به دلیل پتانسیل حرارتی کپسایسین است که ماده‌ای مولد حرارت است و می‌تواند به طور موقت و زمانی که بدن، سوخت‌هایی مانند چربی را می‌سوزاند، تولید حرارت در بدن را افزایش دهد و تاثیرات مفیدی بر سوخت‌و‌ساز و ذخیره‌سازی چربی بر بدن بگذارد. تحقیقات نشان داده‌اند که مصرفِ مواد مولد حرارت، می‌تواند سوخت‌و‌ساز بدن را تا ۵ درصد افزایش داده، و چربی‌سوزی را تا ۱۶ درصد افزایش دهد. این مواد حتی می‌توانند به خنثی کردنِ کاهش سرعت سوخت‌و‌ساز در بدن، که اغلب در طول کاهش وزن رخ می‌دهد، کمک کنند.

این ادویه به افزایش سوخت‌و‌ساز بدن کمک می‌کند و همچنین مزایای قابل توجهی برای تنظیم قند خون دارد، که آن را به چاشنی ایده‌آلی برای افرادی تبدیل می‌کند که به دیابت یا پیش‌دیابت مبتلا هستند. در تحقیقات مشخص شده است که دارچین، به طور قابل توجهی میزان قند خون، تری‌گلیسیریدها، LDL یا کلسترول بد و میزان کلی کلسترول را در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ کاهش می‌دهد، موجب افزایش سوخت‌و‌ساز گلوکز تا حدود ۲۰ برابر می‌شود و توانایی شما در تنظیم قند خون را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد.

فلفل سیاه دارای ماده‌ای به پیپرین است که موجب طعم تند آن شده و مانع از تشکیل سلول‌های چربی جدید می‌شود. در تحقیقات مشخص شده است که وقتی فلفل سیاه با کپسایسین و سایر مواد استفاده شود، موجب سوختن مقداری کالری در بدن می‌شود که برابر با کالری سوزانده شده پس از ۲۰ دقیقه پیاده‌روی است. از سوی دیگر، فلفل سیاه موجب افزایش دسترسیِ زیستی (سرعت ورود مواد به دستگاه گردش خون و بافت‌ها) برای تقریبا تمام مواد غذایی دیگر، مانند گیاهان و سایر ترکیبات می‌شود. بنابراین مصرفِ فلفل سیاه، همراه با تقریبا تمام غذاها، به سلامت بدن کمک می‌کند.

تمام بخش‌های قاصدک قابل خوردن و پر از مواد مغذی است. از آنجا که قاصدک به کاهش سرعت هضم غذا کمک می‌کند، موجب می‌شود برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید و به وزنی سالم برسید. قاصدک دارای خواص آنتی‌اکسیدانی است و حاوی ترکیبات کریستالیِ تلخی با تاراکساسین (Taraxacin) و تاراسرین (Taracerin)، به همراهِ اینولین (inulin) و لِوولین (levulin) است که به نظر می‌رسد دلیلِ برخی از خواص درمانی قاصدک وجود همین ترکیبات باشد. قاصدک سرشار از فیبرهای خوراکی است و علاوه بر آن، حاوی بتاکاروتن، ویتامین K1، ویتامین‌ها و مواد معدنی است و به عادی‌سازی سطح قند خون و کلسترول و همچنین به پاک‌سازی کبد مشهور است.

گیاه خردل، به خانواده‌ی کلم‌ها در سبزیجات تعلق دارد (به عنوان مثال، همراه با کلم بروکلی، کلم و کلم بروکسل). مشخص شده است که دانه‌ی خردل، موجب افزایش سوخت‌و‌ساز به میزان ۲۵ درصد می‌شود، یعنی با مصرف آن، کالری را به شکل موثرتری می‌سوزانید. در واقع، مصرف روزانه‌ی فقط ۳.۵ قاشق چای‌خوری دانه‌ی خردل، به شما کمک می‌کند تا در هر ساعت، ۴۵ کالری بسوزانید.

اگر طرفدار کاری باشید، احتمالا زردچوبه را نیز دوست دارید، زیرا این ادویه‌ی زردِ مایل به نارنجی، پایه و اساس بسیاری از غذاهای کاری را تشکیل می‌دهد. کورکومین، از ترکیبات فعال موجود در زردچوبه است که بیش از همه مورد مطالعه قرار گرفته است و از طریق سرکوب کردن رگ‌های خونیِ مورد نیاز برای تشکیل بافت چربی، تشکیل آن را در بدن کاهش می‌دهد، بنابراین می‌تواند در کاهش چربی و کاهش وزن نقش داشته باشد.

کورکومین برای درمان و پیشگیری از بیماری‌های مزمن مرتبط با چاقی نیز مفید است، زیرا برهم‌کنش‌های کورکومین با تعدادی از مسیرهای کلیدیِ انتقال سیگنال در بدن، مقاومت به انسولین، ازدیاد قند خون، بالا رفتن چربی خون و سایر علائم التهابی مرتبط با چاقی و اختلالات سوخت‌و‌ساز را بهبود می‌دهد.

زنجبیل ادویه‌ی گرم دیگری است که دارای خواص ضدالتهابی بوده و به دلیل کمک به تسکین و آرامش مجرای روده‌ای (مجرای شامل روده‌ی کوچک و روده‌ی بزرگ) شناخته شده است. تحقیقات نشان داده است زنجبیل دارای خواص گرمازایی است که به افزایش سوخت‌و‌ساز بدن کمک می‌کند و در صورت مصرف، اشتها را مهار می‌کند و این مسئله «نقش بالقوه‌ی زنجبیل در کنترل وزن» را نشان می‌دهد.

هل، ادویه‌ای معطر با طعم تند و شیرین است و یکی دیگر از گیاهان دارویی گرمازا است که به افزایش سوخت‌و‌ساز بدن کمک می‌کند و توانایی بدن برای سوزاندن چربی را افزایش می‌دهد. هل گیاهی محبوب است و در طب سنتی آیورودا (Ayurveda) نیز از آن استفاده شده است. آیورودا سیستم جامعی از پزشکی باستانی و درمان‌های طبیعی در هند است.

زیره برای هضم غذا و تولید انرژی مفید است و می‌تواند در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲، کنترل قند خون را بهبود ببخشد. این ادویه سابقه‌ی طولانی از استفاده‌ی دارویی داشته و مشخص شده است که موجب تقویت حافظه می‌شود و از مزایای ضداسترس قوی برخوردار است.

مزایای ادویه‌ها بسیار از آن است که تصورش را بکنید. گیاهان دارویی و ادویه‌ها، از قوی‌ترین آنتی‌اکسیدان‌ها در میان مواد غذایی به شمار می‌روند و در بسیاری از موارد، میزان آنتی‌اکسیدان موجود در آنها، بیش از سایر منابع مشهورِ آنتی‌اکسیدان است. برای نمونه، فنول موجود در ادویه‌هایی مانند میخک و دارچین، به ترتیب، ۳۰ درصد و ۱۸ درصد از وزن خشک آنها را تشکیل می‌دهد. این مقدار را با میزان فنول موجود در زغال‌اخته‌ی آبی (بلوبِری) مقایسه کنید؛ با وجود اینکه در مورد قابلیت‌های آنتی‌اکسیدانی زغال‌اخته‌ی آبی، بسیار صحبت می‌شود، ولی فقط ۵ درصد از وزن خشک آن را فنول تشکیل می‌دهد.

مثال دیگر، پونه‌ی کوهی است که فعالیت آنتی‌اکسیدانیِ آن، ۴۲ برابر از سیب درختی، ۳۰ برابر از سیب‌زمینی، ۱۲ برابر از پرتغال و ۴ برابر از زغال‌اخته‌ی آبی است. مقدار آنتی‌اکسیدان موجود در یک قاشق غذاخوری پونه‌ی کوهی تازه، برابر با یک سیب درختی متوسط است.

در حالی که هر یک از ادویه‌ها مجموعه‌ی منحصر به فردی از فواید سلامتی را دارند، در مطالعه‌ای که در مجله‌ی غذاهای دارویی (Journal of Medicinal Foods) منتشر شده، رابطه‌ی مستقیمی میان محتوای فنول آنتی‌اکسیدانی و توانایی ادویه‌ها در مهار کردن گلایکیشن (قندی شدن) و شکل‌گیری محصولات نهایی گلایکیشن پیشرفته‌ی سمی، یافت شده که نشان می‌دهد این ادویه‌ها قدرت زیادی در جلوگیری از بیماری‌های قلبی و پیری زودرس دارند. بر اساس این مطالعه، ۱۰ گیاه دارویی و ادویه‌ی زیر، از این نظر بیشترین قدرت را دارند:

همیشه ادویه‌های ارگانیکِ دارای گواهی‌های سلامت را خریداری کنید، زیرا ادویه‌های معمول، تحت تابش اشعه قرار می‌گیرند که موجب تشکیل فرآورده‌های جانبی رادیولیتیکِ (مواد شیمیاییِ حاصل از اشعه) مضری مانند فرمالدئید (formaldehyde) می‌شود. در مورد بیشترِ مردم، برای دستیابی به کاهش وزن قابل توجه، صرفا اضافه کردن ادویه به وعده‌های غذایی کافی نیست، ولی این ادویه‌ها بدون شک می‌توانند به شما کمک کنند تا به وزن مورد نظر خود برسید. اگر در تصمیم خود برای کاهش وزن جدی هستید، به بره‌ی جامع‌تری نیاز دارید که شامل موارد زیر است:

 

برگرفته از: articles.mercola.com

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

داروی خانگی برای لاغری شکم

. ممنون . چه خوب که شما ترجمه کردن و دوست دارید . من هم دوست دارم خیلی زیاد اما ..

خوشحالم که مطالب سایت براتون مفید بوده و از اظهار لطفتون بسیار سپاسگزارم. امیدوارم همیشه و بتونید کارهایی که دوست دارید رو دنبال کنید.

سلام مطلبتون خیلی خیلی فوق العادست من خیلی استفاده میکنم از این مطالب . من برای لاغری خودم از قرص لاغری — استفاده میکنم خوب جواب گرفتم از این قرص خواستم به شما عزیزان هم توصیه کنم .

آلرژی چیست؟ عوامل، علائم و راه‌های درمان

راحت ترین کشورها برای مهاجرت کدام‌اند؟


قدرتمندترین زنان جهان در سال ۲۰۱۷


برترین فوتبالیست های جهان در طول تاریخ

بهترین فیلم های علمی تخیلی از گذشته تا کنون


پرفروش ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۱۷


ثروتمندترین کشورهای جهان کدام‌اند؟

9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *