دارو لاغری شکم

خواص دارویی و گیاهی




خانه

موبایل

گیاهان و در واقع دمنوش های تهیه شده از آن ها باعث پاکسازی بدن میشود

 

دارو لاغری شکم

انواع دمنوش های لاغری

دمنوش برای لاغری و کاهش چربی دور شکم

آرزوی خیلی از افراد این است که چاق نشود و اگر قرار است چاق بشوند چربی به طور یکسان در بدنشان توزیع شود. اما همیشه این آرزو محقق نمی شود و چربی ها در ناحیه ی شکم و پهلوها تلنبار می شوند.تجمع چربی در ناحیه ی شکم علاوه بر نازیبایی به سلامتی نیز آسیب می زند. بنابراین لازم است که چاقی شکمی کنترل شود چون احتمال بروز بیماری ها و مشکلات قلبی و همچنین بیماری های دیگر را بالا می برد. چربی های این قسمت با کمک رژیم غذایی مناسب، ورزش های هوازی مانند ایروبیک و برخی مکمل های طبیعی مانند دمنوش لاغری که قرار است در این مطلب با آن ها آشنا شوید قابل کنترل است. با ما باشید تا ابتدا با دلایل اصلی تجمع چربی دور شکم و سپس طرز تهیه انواع دمنوش های لاغری و مصرف این نوع از دمنوش برای لاغری آشنا شوید.

چرا چربی های اضافه دور شکم جمع می شوند؟به عقیده ی متخصصان آمریکایی چربی های شکمی باعث کاهش تراکم مواد معدنی استخوان ها شده و خطر بروز پوکی استخوان را افزایش می دهند. همه ی ما زمانی که متوجه می شویم شکممان بزرگ تر از حد معمول شده است قبل از هر چیزی نگران تناسب و زیبایی انداممان می شویم و اینکه لباس هایمان تنگ شده اند. در حالی که این مسئله جدی تر از این حرف هاست. چربی انباشته شده در ناحیه ی شکم حتی باعث بروز میگرن و سردرد می شود. دلایل متعددی نیز برای چاقی شکم وجود دارد که در زیر به مهمترین آن ها اشاره می کنیم:عدم تحرک بدنی مناسببی تحرکی، خانه نشینی و پشت میز نشینی بدترین دشمن سلامت و عامل اصلی تجمع چربی در شکم و سموم در بدن محسوب می شود. عادتی که شما را چاق و بیمار می کند.تغذیه ی ناسبمصرف فست فود، غذاهای چرب و ناسالم، آبنبات ها، کیک و شیرینیجات، نوشابه های گازدار و مصرف افراطی کربوهیدرات ها باعث تجمع چربی دور شکمی خواهد شد.هورمون هااختلال در هورمون ها باعث بروز مشکلات متابولیکی و چاقی به خصوص چاقی شکمی می شود.ژنتیکژنتیک عامل حدود 5 درصد بروز چاقی دور شکمی است. نتایج پژوهشی که در Institut Sanford Burnham آمریکا انجام شده است، نشان می دهد ویژگی های فیزیکی اعضای خانواده روی هم تأثیر دارد و تجمع چربی در نواحی خاص بدن را مشخص می کند. یعنی اگر مادر یا پدر و حتی عمه های شما دچار چاقی شکمی باشند احتمال اینکه شما نیز دچار چنین مشکلی شوید زیاد است. بنابراین باید تا حد امکان حواستان به عادت های غذایی تان باشد و از بی تحرکی و پرخوری دوری کنید.استرساسترس روی غدد فوق کلیوی تأثیر می گذارد و آن ها را وادار به ترشح هورمون های مختلفی مانند آدرنالین و کورتیزول می کند. وجود کورتیزول در خون نیز باعث تجمع چربی در بدن می شود. این روند را لیپوژنز (تولید چربی) می گویند.

تأثیر گیاهان دارویی و دمنوش برای لاغری شکمگیاهان و در واقع دمنوش لاغری تهیه شده از آن ها باعث پاکسازی بدن، تحریک متابولیسم یا سوخت ساز بدن، افزایش حجم ادرار و دفع آن و بهبود گوارش می شوند. این دمنوش های لاغری سرشار از اسید اسکوربیک است که یک آنتی اکسیدان قوی برای دفع چربی ها، سلول ها و بافت های مرده و آسیب دیده محسوب می شوند. زمانی که این سلول های مرده از بین می رود سلول های جدید جای آن ها را گرفته و به این ترتیب استحکام عضلانی بالا می رود. دمنوش های گیاهی میزان قند خون و حالت مقاومت سلول های بدن به انسولین را کاهش می دهند. اگر به دنبال روشی برای کنترل و کاهش استرس خود می گردید می توانید به این دمنوش های گیاهی لاغری اعتماد کنید. دمنوش لاغری تجمع چربی ها و التهاب در بافت های بدن و میزان اضطراب و استرس را کاهش می دهند.

بهترین چای ها و دمنوش های کاهنده ی چربی شکمیقبل از هر چیز بگوییم که مصرف این دمنوش لاغری به تنهایی قادر به لاغر کردن شما نخواهند شد. به طور کلی هیچ ماده ی غذایی و نوشیدنی معجزه گری برای رسیدن به تناسب اندام وجود ندارد. لاغر شدن به اراده ی شما و کسب عادت های روزانه ی مناسب بستگی دارد. بهتر است بره ی غذایی تان را اصلاح کنید، مواد متنوعی وارد بره ی غذایی خود کرده و از چربی های مفید استفاده کنید. یادتان باشد که برای داشتن شکمی صاف باید ورزش منظمی داشته باشید. علاوه بر این دستورات حتماً این نوشیدنی ها را به بره ی روزانه تان اضافه کنید تا مکملی برای رسیدن به هدف لاغری تان باشند.

گیاه چای ترش برای کاهش چربی شکمیگل های گیاه چای ترش یکی از بهترین گیاهان طبیعی برای لاغری و داشتن شکمی تخت محسوب می شوند. این گیاه سرشار از آنتی اکسیدان ها است و به دفع چربی ها و نو کردن بافت های بدن و تقویت عضلات کمک زیادی می کند. شما می توانید چای ترش را از عطاری ها تهیه کنید.

 چای ترش یکی از بهترین گیاهان طبیعی برای لاغری و داشتن شکمی تخت است

 مواد لازمگل چای ترش : 1 گرمآب : 1 لیوان معادل 2 میلی لیترروش تهیه دمنوش لاغری چای ترش:آب را بجوشانید و زمانی که به جوش آمد گل های چای ترش را به آن اضافه کنید و اجازه دهید به مدت 15 دقیقه با حرارت ملایم بجوشد. سپس زیر شعله را خاموش کرده و بگذارید 1 دقیقه بماند. در نهایت چایتان را صاف کرده و دو بار در روز میل کنید. این روند را به مدت 1 روز ادامه دهید و سپس 5 روز استراحت کنید. می توانید چای ترش را به صورت خنک و همراه با یخ نیز میل کنید. رنگ قرمز و طعم مطلوب آن به دلتان می نشیند.دمنوش برگ بو و دارچینمواد لازمچوب دارچین :1 تکه 3 گرمیبرگ بو  : 2 برگآب : 1 لیوان (2 میلی لیتر)روش تهیه دمنوش لاغری برگ بو و دارچین:آب را بجوشانید و سپس چوب دارچین و برگ بو را به آن اضافه کنید. اجازه دهید به مدت حدود 2 دقیقه بجوشد و سپس به مدت 1 دقیقه دم بکشد. دمنوش را صاف کرده و هر روز صبح به صورت ناشتا میل کنید. این کار را تا 1 روز ادامه دهید. سپس 1 هفته مصرفتان را قطع کنید و دوباره دوره را شروع کنید.

 

دمنوش برگ بو و دارچین برای از بین بردن چربی شکم مفید است

 

دمنوش مریم گلی با عسل و لیموترشمواد لازممریم گلی تازه یا خشک : 15 گرمآب : 1 لیترآب لیموترش: 1 عددعسل  :1 قاشق غذاخوریروش تهیه دمنوش لاغری مریم گلی با عسل و لیمو ترش:مریم گلی و عسل را به آب جوش اضافه کرده و 2 دقیقه بجوشانید. سپس زیر شعله را خاموش کرده و 15 دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. در نهایت دمنوش تان را صاف کنید. سپس آب لیموترش را به آن اضافه کرده و در طول روز میل کنید. می توانید این درمان را تا 5 روز ادامه دهید و سپس 5 روز استراحت کنید. 

 دمنوش مریم گلی با عسل و لیموترش یک دمنوش مناسب لاغری می باشد

  

منبع:tebyan.net

 


باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

شاید شما هم درباره‌ی غذاهایی که نه تنها موجب کاهش وزن بلکه باعث از بین رفتن چربی‌های شکمی می‌شوند، شنیده باشید. ممکن است شما از آن دسته‌ افرادی باشید که اکنون هم غذاهای این چنینی مانند ماهی سالمون، سبزیجات، آووکادو، لبنیات و خشکبار را برای داشتن شکمی تخت در رژیم لاغری شکم خود قرار داده باشید. بر اساس آخرین پژوهش‌ها، چندین خوراکی جدیدِ «شکم‌کوچک‌کن» به این فهرست اضافه شده است. این غذاها میل شما به کربوهیدرات و انواع دسرها را برطرف و حس چشایی‌تان را تقویت می‌کنند. در این مقاله می‌خواهیم ببینیم که برای لاغری شکم چه بخوریم.

دارو لاغری شکم

اگر می‌پرسید که برای لاغری شکم چه بخوریم ، باید گفت مطالعه روی زنان برزیلی نشان داده است که سایز کمر زنانی که طی یک دوره‌ی ۱۲ هفته‌ای از مکمل روغن نارگیل در رژیم غذایی‌ استفاده کرده‌اند، کوچک شده است. روغن نارگیل شامل نوعی اسید چربِ اشباع شده به اسید لوریک (Lauric Acid) است که در بدن به سرعت تبدیل به انرژی می‌شود. این یعنی کالری اسید لوریک، پیش از اینکه تبدیل به چربی انباشته شود، می‌سوزد و تبدیل به انرژی می‌شود و باعث لاغری شکم شما می‌شود. لزومی ندارد آن را به شکل قرص مصرف کنید، کافی است روغن نارگیل تصفیه شده را جایگزین روغن‌های دیگر در دستور غذای‌تان کنید.

دومین پاسخی که در جواب به سوال برای لاغری شکم چه بخوریم، می‌توان داد این است که بگوییم خوراکی‌های بنفش و قرمز! تحقیقات تازه‌ی مجله‌ی تغذیه‌ی بالینی اروپا (European Journal of Clinical Nutrition) نشان داد زنانی که در یک بازه‌ی زمانی ۳ ساله رژیم غذایی سرشار از محصولات قرمز یا بنفش‌رنگ مانند انگور، گوجه، بادمجان و کلم دارند، نسبت به زنانی که رژیم غذایی‌شان شامل سبزیجات و میوه‌های سبز، زرد یا نارنجی بوده است، چربی شکمی کمتری داشته‌اند. برخی پژوهش‌ها ادعا می‌کنند وجود فلاونوئید در برخی از این محصولات مانع جذب چربی می‌شود یا بر فرآیند چربی سوزی تأثیر گذاشته و باعث لاغری شکم می‌شود.

یکی از خوراکی‌های مناسب برای رژیم لاغری شکم، سرکه انار است. بنا بر پژوهش محققین کُره‌ای مصرف ۳۰ میلی‌لیتر سرکه‌ی انار در زنانِ دچار اضافه وزن به مدت ۸ هفته، باعث کاهش ۳٫۷ درصدی چربی شکمی و در نهایت باعث لاغری شکم در آنها شده است. به گفته‌ی دکتر کارول جوهانسون (Carol Johnston)، استاد دانشگاه آریزونا، همه‌ی انواع سرکه دارای اسید اَستیک هستند که هم در هضم نشاسته تأثیر دارد و هم آنزیم مؤثر در چربی‌سوزی را تحریک می‌کند.

بر مبنای مطالعه‌ای در دانشگاه تافتز (Tufts University)، کسانی که روزی ۳ پُرس یا غلات کامل مصرف می‌کنند، نسبت به کسانی که کمتر از نیم پُرس غلات کامل می‌خورند، ۱۰ درصد کمتر چربی شکمی دارند. رهبر این گروه تحقیق، دکتر نیکولا مک‌کُون (Nicola McKeown) می‌گوید: این مسئله ممکن است به دلیل اثر غلات کامل بر هورمون‌های کنترل اشتها و بروز احساس سیری باشد؛ یا به دلیل فیبر موجود در غلات کامل که با تحریک برخی هورمون‌ها، ذخیره‌ی چربی شکمی را کاهش می‌دهد. اما نکته‌ی قابل توجه این است که افرادی که غلات تصفیه شده مصرف کرده‌اند (انواع نان و شیرینی‌های سفید)، کاهشی در چربی شکمی‌شان نداشته‌اند. بنا بر توصیه‌ی دکتر مک‌کون بهتر است غلات تصفیه‌شده را با غلات کامل مانند برنج قهوه‌ای یا فارو (غذايي تهيه شده از انواع خاصی از گندم) جایگزین کنید.

یکی از دوستداران لاغری شکم انواع حبوبات است. آنطور که مطالعات مجله‌ی اُبیسیتی (Obesity) نشان ‌می‌دهد، به ازای مصرف ۱۰ گرم فیبر در هر روز، احتمال بروز چربی شکمی ۴ درصد کاهش می‌یابد. به گفته‌ی محققان، بهترین منبع فیبر انواع حبوبات هستند به ویژه عدس، لوبیای سیاه و لوبیای لیما (لوبیای عروس) که در هر نصف فنجان از آنها، ۷ تا ۸ گرم فیبر وجود دارد. سرپرست محققین اُبیسیتی، دکتر کریستن هیرستون (Kristen G. Hairston) معتقد است، لوبیای چشم‌بلبلی و لوبیا قرمز هم انتخاب‌های خوبی هستند زیرا به ازای هر نصف فنجان، ۴ تا ۵ گرم فیبر دارند.

به گفته‌ی دکتر لیندسی براون (Lindsay Brown)، استاد دانشگاه کویینزلند، که درباره‌ی اثرات چیا در حذف چربی شکمی مطالعه کرده‌ است، دانه‌ی چیا علاوه بر پروتئين و فیبر حاوی اسید چرب ALA (آلفا لینولنیک اسید) است که مانع احاطه شدن اعضای حیاتی موجود در ناحیه‌ی شکمی توسط چربی می‌شود. دانه‌های چیا را می‌توان با انواع اسموتی مخلوط کرد، همراه با ماست میل نمود یا از ترکیب آن با شیر بادام، کمی دارچین و عسل، نوعی پودینگ تهیه کرد.

برای چربی سوزی شکم دارچین زیاد مصرف کنید. دارچین یکی از مدافعان لاغری شکم است که در کابینت ادویه‌های‌تان خواهید یافت. دانشمندان ژاپنی در آزمایشی، چندین موش را تحت رژیم غذایی پرچرب و پرقند قرار دادند، به رژیم غذایی گروهی از موش‌ها روغن دارچین، که عطر و طعم گرم دارچین از آن است، اضافه کردند. پس از یک ماه، موش‌هایی که ترکیبات دارچین را مصرف کرده بودند، چربی شکمی کمتری داشتند. کارشناسان معتقدند این ماده در از بین بردن توده‌های چربی مؤثر است. کری گنز (Keri Gans) نویسنده‌ی «یک تغییر غذاییِ کوچک» توصیه می‌کند در غذاهای روزانه‌ی خود برای کمی دارچین، به اندازه‌ی یک قاشق چایخوری، جا باز کنید.

مانند بسیاری از دشمنان چربی، شکلات حاوی فلاونوئید است؛ به همین دلیل محققین اسپانیایی در پژوهش اخیر خود روی ۱۴۵۸ نوجوان، دریافتند کسانی که شکلات بیشتری مصرف می‌کنند، کمر باریک‌تری دارند. دکتر گارسیا، یکی از محققین این پژوهش و استاد دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه گرانادای اسپانیا، می‌گوید: نوع شکلات مهم نیست اما شکلات‌ تلخ ۷۰درصد، حاوی مقادیر زیاد کاتچین (Catechin)، یکی از انواع فلاونوئیدها هست که بر عملکرد انسولین و تولید کورتیزول (هورمونی که باعث ذخیره‌ی چربی در ناحیه‌ی شکم می‌شود) اثر می‌گذارد. تانیا زوکربرات (Tanya Zuckerbrot)، بنیانگذار رژیم غذاییِ عاملِ F توصیه می‌کند به جای شیرینی‌های معمول در رژیم غذایی، روزانه حدود ۳۰ گرم شکلات تلخِ ۷۰درصد مصرف کنیم. همچنین، شکلات تلخ را می‌توانید علاوه بر خوردنی‌ای برای لاغری شکم، به عنوان ماده‌ی انرژی‌زا در باشگاه و در هنگام ورزش استفاده کنید.

تخم کتان برای کاهش وزن و چربی سوزی شکم بسیار مفید است. این ماده‌ی خوراکی با فیبر فراوانش به شما احساس سیری می‌دهد، سرشار از امگا-۳ و لینان (lignan) است که به از دست دادن وزن کمک می‌کند. وقتی هر قاشق غذاخوری تخم کتان تنها ۳۶ کالری دارد، گنجاندن آن در رژیم غذایی‌تان کار ساده‌ای است.

فیبر موجود در تخم کتان به اندازه‌ی است که تنها یک قاشق غذاخوری از آن برای اثرگذاری کافی‌ است. پژوهشی در سال ۲۰۱۲ نشان داد فیبر تخم کتان برای کاهش اشتها مفید است. فیبر محلول در تخم کتان فرایند گوارش را کند و از تبدیل شدن گلوکز به قند جلوگیری می‌کند. تنظیم قند خون به کاهش وزن کمک می‌کند زیرا قند اضافه‌ همیشه تبدیل به چربی می‌شود. افزایش قند همچنین با رهاسازی انسولین پیام توقف سوخت چربی‌های ذخیره‌شده را به بدن می‌دهد. به علاوه فیبر موجود در تخم کتان حاوی نوعی باکتری خوب است که ممکن است باعث کاهش وزن شود.

امگا‌-۳ احتمال بروز بیماری‌های قلبی-عروقی را کاهش می‌دهد و بنابر پژوهشی در سال ۲۰۱۳ مصرف به‌اندازه‌ی آن مانع چاقی می‌شود. امگا-۳ با افزایش سطح آدیپونکتین (adiponectin)، هورمونی که توسط سلول‌های چربی ترشح می‌شود و سوخت‌وساز لیپید و گلوکز را تنظیم می‌کند، به کاهش وزن کمک می‌کند.

تنها دو ماده‌ی خوراکی حاوی مقادیر فراوان لینان هستند: تخم کتان و کنجد. و میزان لینان موجود در تخم کتان ۷ برابر ازکنجد است. لینان با کاهش کلسترول می‌تواند بروز بیماری‌های قلبی-عروقی را کاهش دهید. همچنین خاصیت آنتی‌اکسیدانی آن با رشد تومورهای سرطانی مقابله می‌کند، هرچند نیاز به تحقیق بیشتری در این زمینه است. با اینکه پژوهش‌ها اثر لینان بر کاهش وزن را ثابت نکرده‌اند، ویژگی‌ بالقوه‌ی آن در کاهش سطح گلوکز ممکن است به کاهش وزن کمک کند به‌ این شرط که کالری دریافتی از کالری مصرفی نباشد.

مصرف تخم کتان معمولا با عوارض خاصی همراه نیست اما به دلیل برخی ترکیبات فعالش باید برخی نکات احتیاطی را در نظر بگیرید. این ماده‌ی خوراکی ممکن است باعث یبوست یا عوارض دیگری مانند اسهال، باد معده و روده و دردهای شکمی شود. زنان باردار نباید تخم کتان مصرف کنند. اگر دچار دیابت، اختلال خونریزی، انسداد روده، سرطان‌های حساس به‌هورمون یا هر بیماری مزمن دیگر هستید، پیش از مصرف تخم کتان با پزشک‌تان مشورت کنید.

تخم کتان را در یخچال نگه دارید و تا ۲۴ ساعت پس از آسیاب کردن مصرف کنید زیرا پس از این مدت مواد مفیدش را از دست می‌دهد. می‌توانید در دستور غذاهای مختلف تا ۱۵ درصدِ آرد را با تخم کتان جایگزین کنید اما احتمالا باید مقدار مخمر را افزایش بدهید. با استفاده از تخم کتان به جای تخم‌مرغ و روغن می‌توانید میزان کالری غذایتان را کاهش دهید. می‌توانید هر ۱ قاشق مارگارین را با ۳ قاشق تخم کتان، و هر تخم‌مرغ را با ترکیبی از ۱ قاشق تخم کتان و ۳ قاشق آب جایگزین کنید.

اگر وقت کافی برای خواندن این نوشته ندارید، ویدیوی زیر را ببینید.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

سلام تشکر از مقاله مفید شما به موارد بالا گیاه زنجبیل رو هم میتوان اضافه کرد

تکراری بود

از فردا صبح شروع می‌کنم، با مسئولیت خانم طرزمنی و خانم ناصری و آقای والی و سایر دوستان، روزی یک کیلو شکلات تلخ می‌خورم.

به نظر من به چند گرم اکتفا کنید و در عوض از باقی خوراکی‌ها میل کنید. شخصا از عهده مسئولیت یک کیلو شکلات بر نمی‌آم :))

دارو لاغری شکم

آره باشه بهش میگم

خخخخخخخ???????وایییی به سرفه افتادن ای خدا?????خخخخخخخخخخخخخ

عالیه الناز جون ممنون از مطالب زیبای شما

روش لاغر کردن سینه های مرد چه جوریه

روش لاغر کردن سینه های مرد!!!!!

تناسب اندام

لاغری در یک ماه؛ چگونه در یک ماه ۶ تا ۹ کیلوگرم وزن کم کنیم؟

متابولیسم چیست؛ ۳ روش افزایش متابولیسم بدن و کاهش وزن

رژیم لاغری یک ماهه؛ چگونه در ۲۸ روز ۵ کیلوگرم وزن کم کنیم؟‌

بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق سرمایه‌ گذاری کدام‌اند؟

موفق‌ترین زنان کارآفرین جهان را بشناسید

بهترین دانشگاه های جهان که تحصیل در آن‌ها آرزوی هرکسی است

بهترین انیمه های جهان که تمام گروه‌های سنی را به خود علاقه‌مند می‌کنند


پردرآمدترین ورزشکاران جهان را بشناسید

جذاب ترین گرافیتی ها در شهرهای مختلف جهان

9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *