گیاه درمانی برای کمر درد

خواص دارویی و گیاهی




خانه

موبایل

 شایع ترین علت کمردرد در جوامع مختلف فتق دیسک است

 

 کمردرد مشکلی است که هم دلایل داخلی دارد و هم عوامل خارجی باعث بروز آن می شوند. ایستادن طولانی مدت، بارداری، بلند  کردن چیزهای سنگین یا مشکلات ریوی می توانند باعث کمردردهای شدید شوند.

 

 شایع ترین علت کمردرد در جوامع مختلف فتق دیسک است که بیش از ۹۰ درصد علل کمردردها را تشکیل می دهد. فتق دیسک عمدتاً در سنین ۳۵ تا ۵۵ سالگی رخ می دهد که البته در سنین بالاتر نیز ممکن است دیده شود.

دیسک های بین مهره ای در کل یک چهارم طول ستون فقرات را تشکیل می دهند. دیسک ها در ناحیه ی گردن و کمر که حرکت بیشتری دارند، ضخیم تر هستند.

 

چه كنیم كه مبتلا به كمر درد نشویم؟

براى جلو گیرى از ابتلاء به كمر دردهاى عادى باید اقدامات زیر را انجام دهیم:1- از دولا دولا راه رفتن و در حال قوز نشتن پرهیز كنیم و سعى نمائیم همیشه مستقیم راه برویم و نفسهاى عمیق بكشیم تا قلب و معده درست كار كند و خون به طرز صحیح در بدن جریان یابد.2- باید از پوشیدن لباس تنگ و كفش تنگ بپرهیزیم، مخصوصا خانمها باید به این نكته توجه كنند و تندرستى خود را به خاطر كفشهاى پاشنه بلند و سوتین و كمربند تنگ به خطر نیندازند.3 – در موقع نشستن پشت میز، سعى كنیم همیشه با مستقیم نشستن، شانه و كمر خود را در حال استراحت نگاه بداریم و گاه گاهى وضع نشستن خود را تغییر بدهیم تا از فشار عضلات جلو گیرى نموده باشیم. اطمینان حاصل كنیم میز و یا صندلى بیش از اندازه بلند و یا كوتاه نیست و مىتوانیم روى آن راحت بنشینیم.4 – هر روز بطور منظم، به اندازه كافى ورزش كنیم. مخصوصا اطفال را وادار كنیم به اندازه كافى ورزش كنند تا عضلات پشت كمر شان نیرومند شود.5- در موقع خواب اطمینان حاصل كنیم كه در بستر صاف و فرو نرفته می خوابیم. وجود هر نوع فرو رفتگى در بستر خواب موجب وارد آمدن فشار بر كمر است. افرادى كه نسبت به كمر درد حساسیت دارند بهترست روى تخت خواب صاف چوبى و یا روى زمین بخوابند.6-  اگر نسبت به كمر درد حساسیت داریم باید از برداشتن بارهاى سنگین به كلى بپرهیزیم و اگر سالم هستیم در موقع برداشتن بار سنگین، زانوها را خم كنیم و در حالى كه پشتمان را مستقیم نگاه داشته‌ایم، بار را طورى بر داریم كه فشار روى زانو و بازو وارد آید نه بر كمر. خم كردن گردن در موقع برداشتن بار سنگین موجب می شود كه فشار فوق العاده بر كمر وارد آید و احیانا به آن صدمه برسد. 

مصرف بابونه به رفع دردهای سیاتیکی کمک می کند

 گیاهان دارویی مفید برای کمردرد عبارتند از:

 

بابونه توصیه می شود افراد مبتلا به دردهای سیاتیکی، روزانه 3 گرم گل بابونه خشک را در 1 لیتر آب دم کرده و طی 3 وعده، میل نمایند

 

اکلیل کوهی یکی از بهترین گیاهان دارویی که به سرعت دردهای سیاتیکی را آرام می کند، اکلیل کوهی است. طرز استفاده از این گیاه دارویی به این شکل است که دویست گرم برگهای خشک اکلیل کوهی را پودر کرده، در عسل خمیر نموده و روزانه 1 قاشق مرباخوری میل شود. 

خرما خوردن روزانه چند عدد خرما و همچنین مالیدن مخلوطی از خرمای بدون هسته و دنبه و زنجبیل و کمی روغن کنجد به موضع درد و بستن آن روی ناحیه کمر، در تسکین درد بسیار مؤثر است.گیاه خارخسک

یا شاخ و برگ تازه خارخسک را در روغن کنجد بجوشانید تا آب آن بخار شود و روغن بماند و این روغن را به مفاصل و کمر بمالید تا درد مفاصل و کمر رفع شود .پسته 

برای رفع سستی کمر مغز پسته را برشته کرده تا قهوه ای شود و با انگشت شست دست محکم گودی کمر را با این مغز های برشته مالش دهید تا روغن پسته وارد پوست کمر شود .

ترب سیاهاز دیگر داروهای مؤثر در درمان دردهای سیاتیکی و دیسک کمر، ترب سیاه است که می توان آب آن را میل نمود و تفاله اش را روی موضع درد بست. 

 

بیدبیش از ۲ هزار و ۴۰۰ سال پیش یونانیان باستان از بید برای درمان درد استفاده می کردند. امروزه نیز از این گیاه که مسکن قوی است برای رفع کمردرد، آرتریت، سردرد و بیماری های التهابی مانند التهاب تاندون (زردپی) استفاده می شود. سالیسین نوعی ماده تسکین دهنده درد در این گیاه، باعث کشف آسپرین شد. 

عصاره زنجبیل می تواند در تسکین درد عضله و مفصل مؤثر باشد

 

 زنجبیلدر طب قدیم آسیا، از زنجبیل برای درمان انواع درد استفاده می شد. عصاره زنجبیل می تواند در تسکین درد عضله و مفصل مؤثر باشد زیرا حاوی فیتوکمیکال است که مانع از بروز التهاب می شود. دمنوش زنجبیل درد شما را تسکین می دهد و فوراً حال شما را بهتر می کند. این چای برای کم خونی، ضعف، بی اشتهایی و سردرد نیز مفید است. با این حال، برای آنکه دچار مشکلات دیگری نشوید، در مصرف آن زیاده روی نکنید و همیشه در هنگام آماده کردن این جوشانده، میزان کمی از این گیاه را اضافه کنید. در غیر این صورت، ممکن است پس از خوردن غذاها و نوشیدنی های اسیدی، دچار مشکل شوید.

 

لاله سرنگوناستفاده از مرهم لاله سرنگون نیز در درمان دردهای سیاتیکی مؤثر است. برای تهیه این مرهم، ابتدا 5 گرم دنبه گوسفند که به ملایمت با حرارت ذوب شده را به آن افزوده و خوب به هم می زنیم و سپس کمی روغن کنجد به آن اضافه کرده، هر بار کمی از این مرهم را روی کمر گذاشته با پارچه نازکی ببندید.به عنوان آخرین تجویز و شاید مهمترین درمان دردهای کمر و سیاتیک، مجدداً تأکید می شود پرهیز از استرسهای روحی و مصرف آرام بخشهای گیاهی مثل بادرنجبویه، اسطخدوس و بابونه در تسکین این نوع دردها و کوتاه نمودن طول درمان بسیار مؤثر و مفید است.گردآوری:بخش سلامت بیتوته

 

منابع:

tebyan.net

drheidarian.blogfa.com


باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

نبض ما– برخی از علل سیاتیک، فتق دیسک در پایین کمر، تنگی نخاعی (محدود کردن کانال نخاعی) و یا  پیریفورمیس (تنگ شدن یا آسیب به عضله در نزدیکی عصب) است. معمولا درمان سیاتیک با داروهای گیاهی امکان پذیر نیست، به استثنای آرنیکا، در زمانی که سیاتیک توسط آسیب عضلانی ایجاد شود.

سیاتیک کلمه ای است برای توصیف مجموعه ای از علائم ناشی از فشرده سازی عصب سیاتیک که از پایین کمر شروع شده و تا پاها کشیده می شود. درد یا بی حسی ممکن است مفصل ران، باسن، پا و ساق پا را درگیر کند. از آنجا که سیاتیک علامت است و نه بیماری، درمان سیاتیک با توجه به دلیل آسیب به عصب سیاتیک متفاوت است.

بسیاری از کسانی که از سیاتیک رنج می برند، اقدامات جامع مانند خنک کردن و گرم کردن ناحیه آسیب دیده، کشش آرام پایین کمر و یوگا می تواند مناسب باشد. طب سوزنی نیز به طور کلی برای درمان سیاتیک و کمر درد استفاده می شود.

اگر چه در ادبیات علمی به خوبی مستند نشده است، چندین داروی گیاهی وجود دارد که توانایی کاهش درد عصب را دارند و می توانند به عنوان داروی گیاهی برای درمان سیاتیک استفاده شوند. هر کدام از این داروهای می توانند متعلق به گروه و شیوه عمل خاصی باشند.

– مسکن های غیر مواد مخدر از طریق فعالیت های ضد التهابی

– داروهای مسکن مخدر، که بر روی سیستم عصبی مرکزی عمل می کنند

– شل کننده های عضلانی، در مورد سیاتیک ناشی از پیریفورمیس

از جمله داروهای گیاهی معمول برای سیاتیک می توان زردچوبه، گل همیشه بهار کوهی، سیر، گیاه راعی (گیاه سنت جونز ورت) و سیاه دانه را برد. از نظر تجربی، سیاه دانه در درمان سیاتیک موثر است.

مصرف خوراکی جوشانده سیاه دانه به همراه عسل و همچنین ماساژ روغن سیاه دانه می تواند در تسکین درد سیاتیک موثر باشد.

زرد چوبه به عنوان ادویه ای برای غذاهای هندی و سایر غذاهای آسیایی شناخته شده است. همچنین قرن ها به عنوان یک دارو در طب سنتی و پزشکی چینی استفاده می شود. دیفرولویل متان عامل ضد التهابی زرد چوبه است و معمولا تحت عنوان کورکومین شناخته شده است.

تعدادی از مطالعات تایید کرده اند که کورکومین در درمان علائم درد و تورم در بسیاری از بیماری های التهابی مزمن مانند آلرژی و آرتریت روماتوئید موثر است.

دستورالعمل ها برای استفاده از زردچوبه متفاوت هستند. دکتر لیندا وایت پیشنهاد می کند که در هر پخت و پز ۲۵۰-۵۰۰ میلی گرم، چندین بار در روز، زرد چوبه مصرف شود.

وی هشدار می دهد که زردچوبه به دلیل حرارت دیدن، ممکن است برای کسانی که مشکلات روده ای دارند و یا زنان یائسه ناخوشایند باشد. همچنین افرادی که مبتلا به بیماری کیسه صفرا هستند باید از مصرف زردچوبه خودداری کنند.

گونه های مختلفی از  آرنیکا یا گل همیشه بهار کوهی از قرون وسطی در اروپا در طب سنتی استفاده می شود. امروزه آرنیکا توسط بسیاری از مردم برای درمان کبودی و آسیب عضلانی که در ورزش رخ می دهد و کمر درد استفاده می شود.

اگر آرنیکا در درمان پارگی عضلانی موثر باشد می تواند سیاتیک ناشی از آسیب و استرس وارده بر عضلات نزدیک عصب سیاتیک را نیز درمان کند.

بر اساس تحقیقاتی که توسط دکتر استیون کرچ منتشر شد، مکانیسم ضد التهابی آرنیکا کاملا متفاوت از داروهای ضد التهابی معمولی است. و همچنین هشدار می دهد که آرنیکا دارای عوارض جانبی متعددی است مانند واکنش های آلرژیک بر روی پوست و اثرات جانبی برای کبد و قلب.


قارچ ساپروفیت چیست؟


1خاصیت عجیب چای ماچا


فواید چای رویبوس+ طرز تهیه چای قرمز


فواید ریشه و چای گل قاصدک و مضرات آن

آرنیکا نباید خوراکی مصرف شود و باید به صورت موضعی فشرده شده استفاده شود. تعدادی از ترکیبات تجاری در قالب کرم یا ژل حاوی این گیاه وجود دارند. هرگز نباید بر روی زخم اعمال شود.

سیر که معمولا برای سلامت قلب شناخته شده است، برای درمان گیاهی سیاتیک نیز توصیه می شود. شواهد بسیار کمی از اثر بخشی آن در این زمینه وجود دارد و بحث دقیقی در مورد شیوه ی عمل آن وجود ندارد. پزشکان طب سنتی توصیه می کنند که سیر را به شکل جامد یا به عنوان شیر سیر – دو حبه له شده سیر در نیم فنجان شیر- دو بار در روز مصرف شود.

عامل ضد التهابی آن هایپرفورین است و در درمان سیاتیک ناشی از آسیب عضلانی موثر است. لازم به یادآوری است که سنت جونز به طور معمول به عنوان داروی ضد افسردگی مورد استفاده قرار می گیرد و هنگام استفاده از آن باید احتیاط شود.

گیاه سنت جونز گرچه بسیار محبوب و به طور گسترده ای در دسترس است اما می تواند با سایر دارو ها تداخل داشته باشد، بنابراین قبل از استفاده از آن باید با پزشک مشورت کرد.

تمام داروهای اشاره شده برای درمان سیاتیک، از نوع غیر ماده مخدر بودند و در صورت بروز اثر درد، از طریق اثر ضد التهابی خود به عنوان مسکن عمل می کنند.

سایر گیاهان دارویی که ممکن است سیاتیک را درمان کنند در رده دیگری از دارو ها قرار می گیرند: مواد مخدر شیوه ی عمل مواد مخدر به این گونه است که در گیرنده های درد در سیستم عصب مرکزی دخالت می کنند.

زغال اخته و گیاه کراتوم هر دو داروی مسکن قوی هستند در صورت استفاده ی نادرست و یا بیش از حد می توانند مضر باشند. هر کسی که این داروها را مصرف می کند باید تحت نظارت پزشک باشد.

این گیاه به عنوان سم ماهی فلوریدا نیز شناخته شده است (زیرا مردم بومی از عصاره ی آن که شامل توکسین روتنون است، برای آرام کردن ماهی در آب، به منظور شکار راحت تر استفاده می کنند).

به طور سنتی برای درمان درد عصبی، مانند درد دندان و موارد شدید تر سیاتیک استفاده می شود. این گیاه حاوی تعدادی آلکالوئیدها می باشد در دوز زیاد می تواند برای انسان سمی باشد. به نظر می رسد که خواص آرام بخش و ضد اسپاسم به دلیل وجود یک یا چند کانابینوئید است.

کسانی که به داروهای فعال کننده عصبی حساس هستند، به خصوص کودکان و زنان باردار یا مسن، باید از مصرف آن اجتناب کنند. عرق کردن، لرزش و بی حسی از علائم مصرف بیش از حد دارو است.

کسانی که دارو های بی خوابی و ضد اضطراب مصرف می کنند نباید از این گیاه استفاده کنند. همچنین قبل از جراحی نیز نباید استفاده شود، زیرا ممکن است بیهوشی را پیچیده کند.

کراتوم درختی از خانواده قهوه است و در مناطق گرمسیر جنوب شرقی آسیا رشد می کند. برای دردهای مزمن، اضطراب و بی خوابی استفاده می شود. بنابراین یک زد برای درمان سیاتیک است.

همانند بسیاری از گیاهان خانواده قهوه، کراتوم حاوی آلکالوئیدهای متعدد است. کراتوم  در درمان علائم ترک اعتیاد نیز موثر است. با این حال ممکن است خود اعتیاد آور باشد و یا حداقل ایجاد عادت کند.

اگر دیسک کمرتان درد گرفت ،

آیا میدانید بهترین درمان گیاهی و دارویی دیسک کمر چیست؟

تیم ترجمه نبض ما

منبع:

www.herbalhealthblog.com

دکتر سلام


روز جهانی فیبریلاسیون دهلیزی


۱۰ شغل ضد باروری مردان +ویدئو

تشخیص بیماری واریکوسل در حین ارزیابی ناباروری

هزینه آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی چقدر است؟ + فیلم آنژیوگرافی


تا چه زمانی برای پدر شدن وقت دارید؟

ویدیو های سلامت


روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو


علل و درمان انواع جوش صورت/ویدئو

۹ ماه بارداری از ابتدا تا انتها (تشکیل و رشد جنین)+[ویدئو]


رفع سریع دندان درد به روش خانگی


کاشت مو به روش sut + فیلم کاشت مو

مطالب پیشنهادی


بهترین بره رژیم لاغری برای کاهش وزن


عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!


لیزر موهای زائد چه عوارضی دارد؟


هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟


گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید


آزمایش ایدز یا عفونت HIV در بهترین آزمایشگاه


چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟


زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو


کاشت مو به روش sut + فیلم کاشت مو


روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

نبض ما، پایگاه اینترنتی نشاط و سلامتی و دارای مجوز فعالیت است که تیم تولید کننده محتوای آن از پزشکان متخصص، اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه، خبرنگاران و مترجمین و مشاورین مجرب تشکیل شده است .

نبض ما با ارائه جدیدترین مطالب علمی و کاربردی و با هدف بالا بردن سطح آگاهی و اطلاعات عامه مردم در حوزه پزشکی با هدف ارتقای سطح فرهنگ سلامت عمومی و بهبود سبک زندگی فارسی زبانان، می کوشد تا در جهت تندرستی، زیبایی، تغذیه سالم، تناسب اندام، مسائل مربوط به بهداشت مردان و زنان و مادر و نوزاد، مشاوره پزشکی، روان درمانی، بهداشت جنسی و زناشویی و سایر اطلاعات مفید در رابطه با سلامتی ، مخاطب را با ارائه مطالب صحیح و بروز رسانی شده یاری و راهنمایی نماید. لذا مطالب ارائه شده در سایت به هیچ عنوان جایگزین پزشک و تشخیص و تجویز آن نیست.


کمردرد مشکلی است که هم دلایل داخلی دارد و هم عوامل خارجی باعث بروز آن می شوند. ایستادن طولانی مدت، بارداری، بلند کردن چیزهای سنگین یا مشکلات ریوی می توانند باعث کمردردهای شدید شوند. برای تسکین این درد می توانید از گیاهان دارویی و دمنوش های مختلف بهره ببرید. شایع ترین علت کمردرد در جوامع مختلف فتق دیسک است که بیش از ۹۰ درصد علل کمردردها را تشکیل می دهد. فتق دیسک عمدتاً در سنین ۳۵ تا ۵۵ سالگی رخ می دهد که البته در سنین بالاتر نیز ممکن است دیده شود.دیسک های بین مهره ای در کل یک چهارم طول ستون فقرات را تشکیل می دهند. دیسک ها در ناحیه ی گردن و کمر که حرکت بیشتری دارند، ضخیم تر هستند. گیاهان دارویی مفید برای کمردرد عبارتند از:

سیاه دانه و عسلاستفاده از جوشانده سیاهدانه یا پودر شده آن که با عسل مخلوط شده باشد به صورت خوراکی طی دوره ای دو ماهه بسیار مفید است.

سیرمصرف سیر پخته یا بو داده همراه کمی انجیر و مغز گردوی تازه، دردهای سیاتیکی و کمردردهای ناشی از غلبه سردی را بهبود می بخشد.

خرماخوردن روزانه چند عدد خرما و همچنین مالیدن مخلوطی از خرمای بدون هسته و دنبه و زنجبیل و کمی روغن کنجد به موضع درد و بستن آن روی ناحیه کمر، در تسکین درد بسیار مؤثر است.

ترب سیاهاز دیگر داروهای مؤثر در درمان دردهای سیاتیکی و دیسک کمر، ترب سیاه است که می توان آب آن را میل نمود و تفاله اش را روی موضع درد بست.


بابونه گاویقرن هاست که از بابونه گاوی برای درمان سردرد، معده درد و دندان درد استفاده می شود. این روزها برای رفع کمردرد و آرتریت نیز استفاده می شود. عوارض خفیف آن شامل تبخال و ناراحتی زبان است. مصرف آن به زنان باردار توصیه نمی شود.

بیدبیش از ۲ هزار و ۴۰۰ سال پیش یونانیان باستان از بید برای درمان درد استفاده می کردند. امروزه نیز از این گیاه که مسکن قوی است برای رفع کمردرد، آرتریت، سردرد و بیماری های التهابی مانند التهاب تاندون (زردپی) استفاده می شود. سالیسین نوعی ماده تسکین دهنده درد در این گیاه، باعث کشف آسپرین شد.

پنجه شیطاناین گیاه در کنترل آرتریت و درد قسمت تحتانی کمر مؤثر است. در صورت مصرف کم آن و برای مدت کوتاه عوارضی نخواهد داشت. اما مصرف آن به زنان باردار، مبتلایان به زخم معده و روده و التهاب صفرا توصیه نمی شود.

رزماریدر مکزیک دمنوش رزماری، درمانی برای رفع کمردرد است. برگ های آن حاوی ماده ضد التهابی اسید لینولئیک و اسید رزمارینیک است. تأثیر اسانس رزماری همانند استروئید و آسپرین (ماده ضد التهابی) است.

کندراین گیاه حاوی ماده ضد التهابی و مسکن است که کمردرد را تسکین می دهد و حتی می تواند زانودرد ناشی از استئوآرتریت (بیماری تخریبی در مفصل) را نیز تسکین دهد. مصرف روزی ۳ کپسول کندر (۴۰۰-۱۵۰ میلی گرم) به مدت ۲ تا ۳ ماه مؤثر است. (با مشورت پزشک)


زنجبیلدر طب قدیم آسیا، از زنجبیل برای درمان انواع درد استفاده می شد. عصاره زنجبیل می تواند در تسکین درد عضله و مفصل مؤثر باشد زیرا حاوی فیتوکمیکال است که مانع از بروز التهاب می شود. دمنوش زنجبیل درد شما را تسکین می دهد و فوراً حال شما را بهتر می کند. این چای برای کم خونی، ضعف، بی اشتهایی و سردرد نیز مفید است. با این حال، برای آنکه دچار مشکلات دیگری نشوید، در مصرف آن زیاده روی نکنید و همیشه در هنگام آماده کردن این جوشانده، میزان کمی از این گیاه را اضافه کنید. در غیر این صورت، ممکن است پس از خوردن غذاها و نوشیدنی های اسیدی، دچار مشکل شوید.

زردچوبهاین یک گیاه قوی ضدالتهابی است که آرتریت، نقرس، بیماری های خودایمنی، سیاتیک و بیماری های التهابی دیگر را درمان می کند. به احتمال زیاد ماده ای به کورکومین که خاصیت ضد التهابی دارد، در آن نقش دارد. اگرچه بی ضرر است اما مصرف مقدار زیاد و طولانی مدت آن می تواند سوء هاضمه ایجاد کند. دمنوش زردچوبه مسکن بسیار قوی است و قسمت های دردناک بدن را آرام می کند و بسیار سریع حال شما را بهتر می کند؛ البته طعم این چای خیلی دلپذیر نیست. این چای برای مشکلات التهابی، پوستی، گوارشی، کبودی و بیماری های مسری نیز مفید است. روزانه بیش از دو فنجان از آن را مصرف نکنید؛ در این صورت هیچ مشکلی برای شما پیش نمی آید.

سنبل الطیباز زمان های بسیار دور، از سنبل الطیب به عنوان آرام بخش استفاده می شده است؛ یونانی ها و رومی ها هر شب قبل از خواب، یک فنجان از آن می نوشیدند. این کار به تغذیه سیستم عصبی و تسکین زخم های بدن نیز کمک می کند. با این حال، به هیچ وجه در مصرف آن زیاده روی نکنید زیرا این کار می تواند موجب توهم و یا حتی مرگ شود.

اگر دمنوش ها را درست مصرف کنید، مطمئناً مشکلی پیش نخواهد آمد. با این حال، مصرف از آنچه توصیه شد، می تواند عوارضی همچون تهوع، ناراحتی معده، استفراغ و یا حتی مرگ داشته باشد.اگر پس از استفاده از یکی از این چای ها، متوجه واکنش غیرطبیعی بدن خود شدید، بی معطلی به پزشک مراجعه کنید.اگر در حال مصرف دارو هستید و موافقت پزشکی دارید و مطمئن هستید که این چای ها هیچ تداخلی را برای درمان دارویی شما ایجاد نمی کنند، یکی از آن ها را انتخاب کنید و از فواید فوق العاده آن ها بهره مند شوید.

در مورد قرص دمیترون چه می دانید؟ آیا شما آن را با اندانسترون می شناسید؟ از عوارض این دارو با خبر هستید؟ آیا می دانید که این دارو حتما باید با تجویز پزشک و زیر نظر ایشان مصرف گردد؟ چون می تواند عوارض شدید و خطرناکی مثل سندروم سروتونین ایجاد کند. برای کاهش عوارض آن باید بهترین دوز مصرف نسبت به سن و شرایط بیماری شما تجویز گردد. در این بخش از داروهای دکتر سلام در مورد علل مصرف، تداخلات دارویی، عوارض، نحوه مصرف این

دوران بارداری یکی از مهمترین بخش های زندگی زناشویی است. در این عرصه از زندگی، زنان باردار دچار تغییراتی در جسم و روان خود می شوند که با داشتن آگاهی و دانش در مورد دوره بارداری هفته به هفته می توانند این دوران را با موفقیت پشت سر بگذارند. اینکه بدانید در هر هفته جنین شما چه تغییراتی کرده و به چه مواد غذایی احتیاج دارد، می تواند بسیار هیجان برانگیز و کمک کننده باشد. دکتر سلام برای راهنمایی شما عزیزان، کلاس آمادگی بارداری

آبا می دانید ترنس چیست ؟ آیا ترنس همان تراجنسی است؟ تا چه حد با ترنسکشوال (Transsexual)، آشنایی دارید؟ تفاوت بین ترنسکشوال را با همجنسگرایی می دانید یا شما هم فکر می کنید این دو مسئله، یکی هستند؟ جالب است بدانید که ترنس ها در چه شرایطی زندگی می کنند  و روحیات آنها چگونه است. در این مقاله از دکتر سلام می خواهیم به بررسی ترنس ، انواع آن ، درمان هورمونی آن و شرایط لازم برای انجام عمل جراحی تغییر جنسیت بپردازیم. اگر می

این زائده گوشتی نرم که بر روی اندام تناسلی ظاهر می شود، زگیل تناسلی خفیف دارد. یک عفونت منتقله از راه جنسی ( STI ) ناشی از ویروس پاپیلوم انسانی یا همان HPV می باشد که این روزها زیاد به گوش تان خورده است. زگیل تناسلی خفیف ممکن است باعث درد، ناراحتی و خارش شود. زگیل تناسلی خفیف چیست؟ زگیل های تناسلی به خصوص برای زنان بسیار خطرناک هستند چرا که برخی انواع اچ پی وی می توانند باعث ایجاد سرطان واژن و سرطان

در چند وقت اخیر در شبکه های اجتماعی اینفلوئنسرهای آرایشی و بهداشتی مژه هایی را تحت عنوان مژه مگنتی یا مژه مغناطیسی یا حتی مژه آهنربایی معرفی کرده اند. در این پست قصد داریم ببینیم که مژه های مگنتی که افرادی مثل صدف بیوتی یا هدی بیوتی به شدت این روزها در حال معرفی اونها هستن، دقیقا چی هستن و چه کاربردی دارند. مژه مگنتی (مژه مغناطیسی) چیست؟ یکی از مشکلات مژه های مصنوعی استفاده نسبتا دشوار و برخی عوارض اونهاست. مژه های برای

امروزه مصرف داروهای گیاهی و استفاده از گیاهان دارویی طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد.با وجود اینکه به نظر می رسد این گیاهان بی ضرر هستند ولی در

آیا شما از آن دسته افرادی هستید که مبتلا به درد پشت هستند؟ آیا به دنبال بهترین راه برای جلوگیری و از بین بردن این مشکل می گردید؟

در کیک ها، شیرینی ها، کوکی ها، شکلات ها و غیره میتوان از گردو استفاده کرد. بنابراین راه های زیادی برای مصرف آنها وجود دارد. فواید گردو بر

روز پنج‌شنبه 11 مرداد گردهمایی بنیاد (Tooth friendly توث فرندلی) سوئیس، یکی از معتبرترین بنیادهای بین المللی سنجش سلامت محصولات خوراکی مرتبط با بهداشت دهان و دندان، برگزار

داشتن معده درد عصبی در برخی افراد می تواند یک اتفاق معمولی باشد. با این حال بنا به گفته پزشکان و علوم پزشکی، این یک وضعیت قابل تشخیص

بارداری یکی از سخت ترین دوران در زندگی هر مادری به شمار می آید. در این زمان مادر علاوه بر اینکه می بایست مراقب

در دوران بارداری بدون تجویز پزشک متخصص زنان نباید هیچ دارویی مصرف شود. برخی بانوان باردار به مصرف فرآورده های دارویی گیاهی برای رفع

آش اسفناج با گشنیز، برای سردردهایی كه ناشی از سوء هاضمه و اختلال دستگاه گوارشی است، مفید می باشد.

نوشیدن نوشابه ‌درهنگام تشنگی یک اشتباه برای جبران آب از دست رفته بدن است زیرا آسیب فراوانی به کلیه‌ها وارد می‌کند و به مرور از کار افتادگی کلیه‌ها می شود.

یک چرت 2 دقیقه ای برای بدن لازم است.
خواب کوتاه نیمروزی علاوه‌ بر کاهش استرس و افزایش شادابی در فرد، احتمال مرگ و میرناشی ازسکته قلبی را کاهش میدهد.

روزانه 3 دقیقه داخل وان حمام با محلول سرکه سیب و اب وارم بنشینید.
برای درمان مشکلات زنانه مفید است.

جالب است بدانید جنین در داخل رحم مادر نسبت به نور محیط واکنش دارد، همچنین مزه غذاها را نیز احساس می‌کند و همراه با مادر نگران می‌شود

یکی از مهمترین و قدرتمندترین عضلات بدن،عضله های قسمت چهار سر ران هستند که نقش باز و بسته کردن زانو را نیز دارند،در این

مفصل ها محل اتصال دو استخوان به یکدیگر هستند. مفصل زانو یکی از مهم ترین مفصل ها در بدن به شمار می آید. به

9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *