خواص گیاه دارویی برای لاغری

خواص دارویی و گیاهی



باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .




خانه

موبایل

گیاهان و در واقع دمنوش های تهیه شده از آن ها باعث پاکسازی بدن میشود

 

خواص گیاه دارویی برای لاغری

انواع دمنوش های لاغری

دمنوش برای لاغری و کاهش چربی دور شکم

آرزوی خیلی از افراد این است که چاق نشود و اگر قرار است چاق بشوند چربی به طور یکسان در بدنشان توزیع شود. اما همیشه این آرزو محقق نمی شود و چربی ها در ناحیه ی شکم و پهلوها تلنبار می شوند.تجمع چربی در ناحیه ی شکم علاوه بر نازیبایی به سلامتی نیز آسیب می زند. بنابراین لازم است که چاقی شکمی کنترل شود چون احتمال بروز بیماری ها و مشکلات قلبی و همچنین بیماری های دیگر را بالا می برد. چربی های این قسمت با کمک رژیم غذایی مناسب، ورزش های هوازی مانند ایروبیک و برخی مکمل های طبیعی مانند دمنوش لاغری که قرار است در این مطلب با آن ها آشنا شوید قابل کنترل است. با ما باشید تا ابتدا با دلایل اصلی تجمع چربی دور شکم و سپس طرز تهیه انواع دمنوش های لاغری و مصرف این نوع از دمنوش برای لاغری آشنا شوید.

چرا چربی های اضافه دور شکم جمع می شوند؟به عقیده ی متخصصان آمریکایی چربی های شکمی باعث کاهش تراکم مواد معدنی استخوان ها شده و خطر بروز پوکی استخوان را افزایش می دهند. همه ی ما زمانی که متوجه می شویم شکممان بزرگ تر از حد معمول شده است قبل از هر چیزی نگران تناسب و زیبایی انداممان می شویم و اینکه لباس هایمان تنگ شده اند. در حالی که این مسئله جدی تر از این حرف هاست. چربی انباشته شده در ناحیه ی شکم حتی باعث بروز میگرن و سردرد می شود. دلایل متعددی نیز برای چاقی شکم وجود دارد که در زیر به مهمترین آن ها اشاره می کنیم:عدم تحرک بدنی مناسببی تحرکی، خانه نشینی و پشت میز نشینی بدترین دشمن سلامت و عامل اصلی تجمع چربی در شکم و سموم در بدن محسوب می شود. عادتی که شما را چاق و بیمار می کند.تغذیه ی ناسبمصرف فست فود، غذاهای چرب و ناسالم، آبنبات ها، کیک و شیرینیجات، نوشابه های گازدار و مصرف افراطی کربوهیدرات ها باعث تجمع چربی دور شکمی خواهد شد.هورمون هااختلال در هورمون ها باعث بروز مشکلات متابولیکی و چاقی به خصوص چاقی شکمی می شود.ژنتیکژنتیک عامل حدود 5 درصد بروز چاقی دور شکمی است. نتایج پژوهشی که در Institut Sanford Burnham آمریکا انجام شده است، نشان می دهد ویژگی های فیزیکی اعضای خانواده روی هم تأثیر دارد و تجمع چربی در نواحی خاص بدن را مشخص می کند. یعنی اگر مادر یا پدر و حتی عمه های شما دچار چاقی شکمی باشند احتمال اینکه شما نیز دچار چنین مشکلی شوید زیاد است. بنابراین باید تا حد امکان حواستان به عادت های غذایی تان باشد و از بی تحرکی و پرخوری دوری کنید.استرساسترس روی غدد فوق کلیوی تأثیر می گذارد و آن ها را وادار به ترشح هورمون های مختلفی مانند آدرنالین و کورتیزول می کند. وجود کورتیزول در خون نیز باعث تجمع چربی در بدن می شود. این روند را لیپوژنز (تولید چربی) می گویند.

تأثیر گیاهان دارویی و دمنوش برای لاغری شکمگیاهان و در واقع دمنوش لاغری تهیه شده از آن ها باعث پاکسازی بدن، تحریک متابولیسم یا سوخت ساز بدن، افزایش حجم ادرار و دفع آن و بهبود گوارش می شوند. این دمنوش های لاغری سرشار از اسید اسکوربیک است که یک آنتی اکسیدان قوی برای دفع چربی ها، سلول ها و بافت های مرده و آسیب دیده محسوب می شوند. زمانی که این سلول های مرده از بین می رود سلول های جدید جای آن ها را گرفته و به این ترتیب استحکام عضلانی بالا می رود. دمنوش های گیاهی میزان قند خون و حالت مقاومت سلول های بدن به انسولین را کاهش می دهند. اگر به دنبال روشی برای کنترل و کاهش استرس خود می گردید می توانید به این دمنوش های گیاهی لاغری اعتماد کنید. دمنوش لاغری تجمع چربی ها و التهاب در بافت های بدن و میزان اضطراب و استرس را کاهش می دهند.

بهترین چای ها و دمنوش های کاهنده ی چربی شکمیقبل از هر چیز بگوییم که مصرف این دمنوش لاغری به تنهایی قادر به لاغر کردن شما نخواهند شد. به طور کلی هیچ ماده ی غذایی و نوشیدنی معجزه گری برای رسیدن به تناسب اندام وجود ندارد. لاغر شدن به اراده ی شما و کسب عادت های روزانه ی مناسب بستگی دارد. بهتر است بره ی غذایی تان را اصلاح کنید، مواد متنوعی وارد بره ی غذایی خود کرده و از چربی های مفید استفاده کنید. یادتان باشد که برای داشتن شکمی صاف باید ورزش منظمی داشته باشید. علاوه بر این دستورات حتماً این نوشیدنی ها را به بره ی روزانه تان اضافه کنید تا مکملی برای رسیدن به هدف لاغری تان باشند.

گیاه چای ترش برای کاهش چربی شکمیگل های گیاه چای ترش یکی از بهترین گیاهان طبیعی برای لاغری و داشتن شکمی تخت محسوب می شوند. این گیاه سرشار از آنتی اکسیدان ها است و به دفع چربی ها و نو کردن بافت های بدن و تقویت عضلات کمک زیادی می کند. شما می توانید چای ترش را از عطاری ها تهیه کنید.

 چای ترش یکی از بهترین گیاهان طبیعی برای لاغری و داشتن شکمی تخت است

 مواد لازمگل چای ترش : 1 گرمآب : 1 لیوان معادل 2 میلی لیترروش تهیه دمنوش لاغری چای ترش:آب را بجوشانید و زمانی که به جوش آمد گل های چای ترش را به آن اضافه کنید و اجازه دهید به مدت 15 دقیقه با حرارت ملایم بجوشد. سپس زیر شعله را خاموش کرده و بگذارید 1 دقیقه بماند. در نهایت چایتان را صاف کرده و دو بار در روز میل کنید. این روند را به مدت 1 روز ادامه دهید و سپس 5 روز استراحت کنید. می توانید چای ترش را به صورت خنک و همراه با یخ نیز میل کنید. رنگ قرمز و طعم مطلوب آن به دلتان می نشیند.دمنوش برگ بو و دارچینمواد لازمچوب دارچین :1 تکه 3 گرمیبرگ بو  : 2 برگآب : 1 لیوان (2 میلی لیتر)روش تهیه دمنوش لاغری برگ بو و دارچین:آب را بجوشانید و سپس چوب دارچین و برگ بو را به آن اضافه کنید. اجازه دهید به مدت حدود 2 دقیقه بجوشد و سپس به مدت 1 دقیقه دم بکشد. دمنوش را صاف کرده و هر روز صبح به صورت ناشتا میل کنید. این کار را تا 1 روز ادامه دهید. سپس 1 هفته مصرفتان را قطع کنید و دوباره دوره را شروع کنید.

 

دمنوش برگ بو و دارچین برای از بین بردن چربی شکم مفید است

 

دمنوش مریم گلی با عسل و لیموترشمواد لازممریم گلی تازه یا خشک : 15 گرمآب : 1 لیترآب لیموترش: 1 عددعسل  :1 قاشق غذاخوریروش تهیه دمنوش لاغری مریم گلی با عسل و لیمو ترش:مریم گلی و عسل را به آب جوش اضافه کرده و 2 دقیقه بجوشانید. سپس زیر شعله را خاموش کرده و 15 دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. در نهایت دمنوش تان را صاف کنید. سپس آب لیموترش را به آن اضافه کرده و در طول روز میل کنید. می توانید این درمان را تا 5 روز ادامه دهید و سپس 5 روز استراحت کنید. 

 دمنوش مریم گلی با عسل و لیموترش یک دمنوش مناسب لاغری می باشد

  

منبع:tebyan.net

 


باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

چگونه می توانیم با هزینه پایین و روش های بی خطر به لاغری و اندامی مناسب داشته باشیم؟ این موضوعی است که بسیاری از مردم از آن رنج می برند و به دنبال راهکار های گوناگون برای رسیدن به این جواب هستند. در واقع می توان گفت پاسخ قطعی برای این سوال وجود ندارد زیرا ماهیت اضافه وزن افراد را نمیتوان یک مورد خاص قلمداد کرد. ممکن است چاقی به علت ژن باشد یا ممکن است بیماری باعث این اضافه وزن شده یا پرخوری و سایر دلایل ممکنه که باید قبل از هرگونه استفاده از روشی به پزشک متخخص مراجعه شود. در به گیاهان دارویی برای لاغری می پردازیم.

حتما در اطرافیان خود مشاهده این موضوع بوده اید که افراد برای لاغر شدن روش های بسیار پر خطر و گرانی را امتحان کرده اند و بنا بر مشاهدات اغلب به نتایج خوبی نمی رسند.روش های توصیه شده مناسبی وجود دارند که شما می توانید با کمی مطالعه و البته مشاوره با پزشک از آن ها استفاده کنید و نتایج آن را با ما در میان بگذارید و نظر خود را در همین صفحه ارسال کنید.

 

 

خواص گیاه دارویی برای لاغری

گیاهان دارویی بسیاری در طبیعت وجود دارد که بر اساس بررسی های انجام شده هر کدام به نوعی برای سلامتی مفید هستند. برخی از این گیاهان دارویی برای لاغری استفاده می شوند و  حاوی خواص دارویی زیادی برای درمان چاقی هستند. روش های بسیاری برای مصرف این گیاهان دارویی وجود دارد. برخی از دمنوش های گیاهی استفاده می کنند و برخی دیگر از این گیاهان دارویی برای طعم دهی غذا بهره می برند.

تحقیقات نشان می دهد که اگر شما طعم آنچه که میخورید را دوست ندارید، احتمال کمتری برای پایبند بودن به رژیم خود دارید. پس طعم غذا یکی از موارد مهمی است که باید به آن توجه کنید. می توانید از این گیاهان توصیه شده برای لاغری استفاده کنید. برای مثال اضافه کردن کمی رزماری،پاپریکا،نمک دریایی و فلفل قرمز به یک تکه مرغ آن را به غذایی لذیذ و خوش طعم و عطر تبدیل می کند. در ادامه به چند نوع از گیاهان دارویی برای لاغری که باعث افزایش متابولیسم بدن و چربی سوزی می شود اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

زردچوبه باعث افزایش گرمای بدن و متابولیسم می شود و درصدد آن برای کمک به درمان اضافه وزن می باشد. فواید دیگر این گیاهان دارویی فقط برای لاغری نمی باشد و برای مقابله با بیماری آلزایمر و مراقبت از هورمون ها مفید می باشد.از زردچوبه برای طبخ سوپ و خورش استفاده کنید.
علاوه بر درمان چاقی زردچوبه خواص دارویی دیگری دارد و برای کنترل دیابت نیز مفید است.
همچنین برای پیشگیری از آلزایمر و کنترل دیابت می توانید از محصولات گیاهان دارویی برای لاغری میران مارکت استفاده کنید.

یکی از گرم ترین گرایش ها ترکیب عسل و دارچین است که میتواند در رژیم روزانه شما باشد.ترکیب آن با چای هم معمول است و استفاده می شود. به صورت عادی هم مستقیما می توانید از این ترکیب استفاده کنید یا اینکه برای طعم دادن به حبوبات و غذا می توان از دارچین استفاده کرد. اما آیا می توانید فقط با خوردن عسل و دارچین وزن خود را کاهش دهید.

تاریخچه دارچین به این صورت است که در زمان قدیم مصریان باستان از آن برای مومیایی کردن استفاده می کردند و در زمان امپراطوری روم قیمت آن ۱۵ برابر گران تر از نقره بود. دارچین همانند عسل از خواص دارویی بسیاری برخوردار است. تحقیقات نشان میدهد که دارچین دارای خواص دارویی آنتی بیوتیک و ضد انگلی هستند.همچنین حاوی آنتی اکسیدان است که می تواند به التیام زخم ها کمک کند و حتی الممکن فشار خون و کلسترول را کاهش دهد. در حالی که ادعاها در مورد این ترکیب برای لاغری زیاد است اما تحقیقات در این مورد بسیار کم است.
دارچین سبب جلوگیری از افزایش قند خون و کاهش سرعت تخلیه معده می شود. همین امر باعث می شود تا غذا دیرتر از معده خارج شود و کمتر احساس گشنگی کنیم.همچنین می توانید برای استفاده از این گیاهان دارویی برای لاغری از پکیج های میران مارکت استفاده کنید.

 

یکی از قوی ترین گیاهان دارویی برای لاغری محسوب می شود که با اضافه کردن یک قاشق غذاخوری زیره به یکی از وعده های روزانه شما، میتواند تا ۳ برابر به چربی سوزی شما کمک کند. سعی کنید از زیره در سوپ ها ، خورش ها، سس گوجه فرنگی ، سیب زمینی سرخ کرده و دیگر غذاهایی که طبخ می کنید، استفاده کنید. مصرف منظم روزانه زیره سبز می تواند در مدت ۲۰ روز چربی های شما را بسوزاند و وزن کلی بدن را کاهش دهد. زیره به سوزاندن سریع کالری و افزایش نرخ متابولیسم و گوارش کمک می کند.

زیره به غیر از توانایی لاغری فواید سلامتی دیگری نیز دارد. باعث کاهش کلسترول بد،جلوگیری از حمله قلبی، افزایش حافظه،تقویت ایمنی، درمان کم خونی، افزایش هضم و غیره می شود.

 

این ادویه در صدر لیست گیاهان دارویی برای لاغری و سلامتی جای گرفته است و یکی از ادویه هایی است که می تواند سلامتی شما را حفظ کند زیرا پر از فواید سالم برای بدن و ذهن می باشد. همانند دارچین، زنجبیل به کنترل قند خون کمک می کند. به این معنی که می تواند به جلوگیری از افزایش قند در سطح گلوکز شما بعد از یک وعده غذایی غنی کربوهیدات دار کمک می کند.این ادویه نیز به مانند زردچوبه و فلفل قرمز خاصیت چربی سوزی دارد.
برای استفاده راحت تر از این ادویه می توانید از آن روی سیب زمینی سرخ کرده، ماهی پخته شده ، سالاد یا چای بریزید و طعم بی نظیری به آن بدهید.

مصرف زنجبیل می تواند تاثیر عمیقی بر میزان کلسترول بالا داشته باشد که اغلب به چاقی در میان مردان و زنان نسبت داده می شود.میزان کلسترول بالا در یک فرد می تواند بالاتر از BMI نرمال باشد و منجر به بیماری های مربوط به چاقی و بیماری های قلبی و سرطان شود.مصرف زنجبیل می تواند کلسترول را کاهش دهد. همچنین باعث رقیق شدن خون و کاهش فشار خون نیز می شود.چای زنجبیل به عنوان مکمل رژیم غذایی سالم و لاغری در نظر گرفته می شود.

اگر شما به ورزش روزانه خود یک فنجان چای زنجبیل اضافه کنید می توانید در ۵ هفته روند لاغری بی نظیری داشته باشید.

ممکن است از بوی سیر بدتان بیاید و دهانتان بوی بد بگیرد، اما خوردن آن می تواند بسیار به سوختن چربی بدن شما کمک کند. بر اساس مطالعاتی که توسط محققان در نشریه تغذیه در سال ۲۰۱۱ روی موش ها صورت گرفته ، موش هایی که رژیم غذایی با سیر روی آن ها آزمایش شد نسبت به دیگر موش ها در ۷ هفته وزن بیشتری از دست دادند.
این نتایج و آزمایش ها روی انسان ها ثابت نشده است ولی به طور قطع اضافه کردن آن به وعده های غذاییتان هیچ ضرری نخواهد داشت. مطمئن باشید اضافه کردن سیر طعم خوبی به غذا خواهد داد.
سیر خواص دارویی دیگری نیز برای سلامتی دارد که به چند مورد آن اشاره می کنیم.

سیر یک نیروگاه تغذیه ای است و باعث تقویت سیستم ایمنی می شود. همچنین رگ های خونی را باز می کند و فشار خون را کاهش می دهد. با التهاب مقابله می کند و از پیری زودرس و بیماری جلوگیری میکند. از رگ های خونی در برابر آسیب محافظت می کند و باعث کاهش خطر بیماری قلبی می شود.

 

مانند زنجبیل، فلفل سیاه هم یکی از گیاهان دارویی برای لاغری می باشد که خواص چربی سوزی دارد. این ادویه همچنین به مسدود سازی تشکیل سلول های چربی کمک می کند و از افزایش وزن جلوگیری می کند.اگر تا به حال به صورت جدی از خاصیت های آن بهره نبرده اید بهتر است فلفل را به تمام وعده های غذایی خود اضافه کنید. حتی غذاهای سنتی شیرین مانند ماست ، پنیر، بلغور و جو دوسر نیز عالی است.

متخصصان تغذیه می گویند که فلفل سیاه دارای یک ترکیب آلی منحصز به فرد به پپرین است. پپرین یک آلکالوئید است که عامل ایجاد کننده تندی آن به حساب می آید و عملکرد متابولیک را افزایش می دهد و از تجمع چربی در بدن جلوگیری می کند. از چای فلفل سیاه استفاده کنید زیرا در روند مدیریت چاقی بسیار موثر واقع می شود. همچنین برای دستگاه گوارش نیز بسیار مفید می باشد.

از خواص دارویی  دیگر فلفل سیاه می توان به جذب مواد مغذی در بدن اشاره کرد که برای تقویت ایمنی و مبارزه با عفونت ها عنصری مفید می باشد. لایه خارجی آن حاوی مواد مغذی است که در شکستن سلول های چربی کمک می کند و همچنین سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد. کمی فلفل می تواند ترشح اسید هیدروکلریک را افزایش دهد که به هضم پروتئین های غذا کمک می کند.

چگونه از فلفل برای لاغری استفاده کنیم؟ چای سیاه فلفل می تواند باعث شما شود . برای دم کردن چای سیاه فلفل ۱ یا یک دوم قاشق چای خوری فلفل سیاه به چای خود اضافه کنید. همچنین برا افزایش مواد متابولیسم میتوانید مقداری زنجبیل و دارچین هم به آن اضافه کنید. ولی قبل از انجام این کار حتما با پزشک تغذیه مشورت کنید چون ممکن است به گیاهانی که ذکر شد آلرژی داشته باشید و عوارض در پی داشته باشد. بهتر است از این چای هنگام صبحانه استفاده کنید. همچنین اضافه کردن فلفل در آب نیز می تواند به روند لاغری شما کمک کند.

 

یکی دیگر از ادویه های گرمازا است، به این معنی که به بالا رفتن دمای موقت بدن و متابولیسم کمک می کند. هل یکی دیگر از گیاهان دارویی برای لاغری می باشد که در غذاهای هندی ، با جوز ،دارچین، میخک و زنجبیل یکی مخلوط کاری خانگی یا برای دمنوش گیاهی استفاده می شود. همچنین میتوان از آن برای طعم دادن به برخی غذاهای پخته شده نیز استفاده کرد. ادویه جات خیلی از غذا خوردن می تواند روی سلامتی تاثیزگذار باشد. اکثر مردم به قفسه ادویه جات خود مراجعه می کنند، از بیماری دیابت بگیرید تا دندان درد، همه را میتوان با گیاهان دارویی درمان کرد.

پودر هل به عنوان مکمل استفاده می شود و از رسوب چربی در شکم جلوگیری می کند. همچنین کمک می کند تا از تجمع چربی در شکم جلوگیری شود. چربی بالا انسان را در معرض مشکلات متابولیک و حتی بیماری قلبی عروقی قرار می دهد. برخی آزمایشات روی حیوانات نشان داده است که وقتی از هل به عنوان مکمل برای حیوانات استفاده شد شروع به بهبود در تحمل گلوکز و سطح چربی کنترل کردند.

جلوگیری از حفظ آب

تجمع آب و نفخ می تواند منجر به افزایش وزن شود. هل می تواند به بدن شما کمک کند تا آب اضافی را به صورت ادرار نگه داشته و از بین برود.مطالعات روی حیوانات نشان داد که وقتی هل به آن ها داده شد میزان قابل توجهی به حجم ادرار تولید شده حیوانات اضافه شد.

در حالی که بسیاری از باغبانان آن را علف هرز می دانند ، این گیاه در میان آشپزان به عنوان یک گیاه مغذی برای اضافه کردن به طعم غذا و نوشیدنی ها محبوب است. این طور که اعلام کرده اند گیاه قاصدک دارای برخی مزایای لاغری نیز می باشد و به کاهش تورم و افزایش جذب ویتامین مانند C،E،A همراه با مواد معدنی نظیر آهن و پتاسیم کمک می کند.

آیا می خواهید بدانید چه چیزی میتواند برای لاغری بسیار موثر باشد؟ در این مقاله و مقالات دیگر میران مارکت شما با انواع گیاهان دارویی برای لاغری آشنا شده اید و میزان تاثیر هر کدام را برای لاغری می دانید و حتی با دیگر فوابد آن آشنا هستید. یکی دیگر از گیاهان مفید برای لاغری قاصدک است. این گیاهان در میان افرادی که سعی در لاغری با روش های سالم هستند بسیار محبوب است. چای قاصدک می تواند به لاغری کمک کند و مصرف کالری را کاهش دهد . این نوشیدنی سالم است بنابراین برای سلامت کلی بدن نیز مناسب است. چای قاصدک مانند چای های دیگر حاوی مقدرا کمی کالری است، با این حال پر از مواد مقذی است. این باعث می شود این نوشیدنی برای کسانی که در رژیم هستند جایگزین ایده آل برای نوشیدنی های پر کالری مانند قهوه ، شیر و نوشابه باشد. یک فنجان چای قاصدک

ادامه مقاله به زودی ۲ کالری به رژیم شما اضافه می کند در حالی که نوشیدن یک فنجان نوشابه برابر است با ۱۵۰ کالری. اگر میخواهید چیزی بنوشید، یک فنجان چای قاصدک را انتخاب کنید تا تشنگی خود را بدون نیاز به پمپاژ بدن با کالری بسوزانید.خواص گیاه دارویی برای لاغری

چای قاصدک را می توانید همراه با وعده های غذایی یا بین وعده های غذایی میل کنید. می توان از آن حتی برای پخت هم استفاده کرد. شاید کمی عجیب به نظر برسد ولی امتحان آن ضرری ندارد و پشیمان نمی شوید. چای قاصدک برای لاغری می تواند موثر باشد زیرا باعث تضعیف چربی و کلسترول در بدن می شود. به همین دلیل است که قبل از غذا خودن یک فنجان چای قاصدک مصرف کنید. این گیاهان همچنین باعث تقویت ترشح در معده می شود و هضم را بهبود می بخشد.

 

آرتیشو دارای خواص دارویی دیورتیک و ملین است. یکی از توصیه پزشکان برای لاغری آرتیشوک است که بسیار از محصولات دارویی لاغری در بازار، این گیاهان دارویی را پایه خود قرار می دهند. توصیه می کنیم که از برگ های تازه این گیاهان برای لاغری استفاده کنید.

عصاره آرتیشوک می تواند برای درمان دیابت بسیار مفید و پر اثر باشد.یکی از مزیت های مطلوب برای همه، استفاده از عصاره کنگر فرنگی برای کمک به کاهش وزن است. آرتیشوک یکی از قدیمی ترین گیاهان پرورشی است. تاریخچه و کشف این گیاه در اتیوپی رخ داده است ولی این ایتالیا است که بزرگترین تولیدکننده کنگر فرنگی می باشد. در قدیم یونانی ها و رومی ها از آرتیشوک به عنوان کمک به هضم استفاده می کردند و این گیاهان دارویی در دسترس ثروتمندان بود و مردم عادی نمی توانستند از این گیاهان تهیه کنند. فرانسوی های و اسپانیایی های آرتیشوک را به ایالات متحده آوردند. امروزه کالیفرنیا حجم زیادی از کنگر فرنگی را تولید می کند.

آرتیشوک منبع خوبی از فیبر خوراکی، منیزم و کروم می باشد. این گیاهان دارویی منبع خوبی از ویتامین C ، اسید فولیک، بیوتین، منگنز است.همچنین نیاسین، تیامین، ریبوفلاوین، ویتامین  A و پتاسیم از دیگر خواص دارویی آرتیشوک هستند. با توجه به دستورالعمل اساسی ویتامین ها، مواد معدنی و مکمل های گیاهی، عصاره کنگر فرنگی می تواند به عنوان یک دیورتیک طبیعی عمل کند.

این عصاره می تواند از نگهداری آب در بدن جلوگیری کند رو همچنین در عملکرد کلیه نیز کمک می کند. دیورتیک طبیعی می تواند به شما کمک کند در عرض یک هفته ۵ تا ۱۰ پوند از وزن خود را از دست بدهید.

مراقب باشید زیرا عصاره کنگر فرنگی دارای اثرات جانبی می باشد. افرادی که مبتلا به شرایط سلامتی خاص می باشند باید قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنند. علاوه بر این شما باید آب زیادی مصزف کنید و سعی کنید همیشه بدنتان پر از آب باشد، همچنین علاوه بر خوردن آرتیشوک باید کالری کافی هم بخورید.خوردن کافی به اندازه باعث سوخت و ساز بدن شما می شود و بدن شما به حالت گرسنگی وارد می شود و کالری کم می شود و وزن کاهش پیدا می کند.

این ادویه معطر به طور مرتب در غذاهای هند ، بنگلادش و پاکستان مورد استفاده قرار می گیرد. این دانه ها زمانی که قهوه ای می شوند از روی گیاه برداشته می شوند. این گیاهان دارویی برای لاغری حاوی آنتی اکسیدان ها ، چربی های سالم ، مواد معدنی مانند مس، پتاسیم ، روی ، کلسیم ، منیزیم، بارگیری می شود. همچنین غنی از ویتامین C است که ایمنی بدن را افزایش می دهد.

دانه های گشنیز بسیار برای هضم ، جذب و حفظ حرکت روده مناسب می باشد.این به نوبه خود، سوخت و ساز بدن را حفظ و باعث سوختن کالری مصرف شده می شود. دارچین همچنین باعث تکثیر سلولی چربی کمک می کند. از برگ های آن معمولا به صورت خام استفاده میشود و برای کاستن سریع بو استفاده  می شود. گشنیز یگ گیاه گلدار است که متعلق به خانواده جعفری است ( برگ گشنیز و جعفری در یک شکل و اندازه هستند.)

گفته شده است که منشا آن از جنوب اروپا ، شمال آفریقا و غزب آسیا آغاز شده است و همچنین گشنیز یکی از گیاهان متمدن در باغ های معلق بابل می باشد. از این گیاهان به طور مرتب در مصر باستان و یونان مصرف می شود و هنوز هم در میان محبوب ترین تقویت کننده های طعم و عطر در ظزوف غذا در تمام جهان می باشد.


ادامه مقاله به زودی

می خواستم بگم من چند وقتی هست که در کنار ورزش و رژیم روزانه ام از دمنوش هایی که گفتید استفاده می کنم خیلی تاثیر داشته و واقعا اثرش رو دیدم می خواستم نظرم رو بگم که بقیه اگر گیاهان دارویی می خوان بخرن شک نکنند.

با تشکر از نظر شما

خیلی ممنون بابت سایت خوبتون
خیلی وقت بود دنبال سایتی بودم که گیاهان دارویی برای لاغری رو کاملا معرفی کرده باشند که خوشبختانه از سایت شما تونستم هر اطلاعاتی لازم داشتم بدست بیارم.

سلام مارال عزیز
خوشحالیم که تونستیم بهتون کمک کنیم امیدواریم مقاله گیاهان دارویی برای لاغری براتون مفید واقع بشه!

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

اضافه کردن گیاهان و ادویه‌جات به غذاها، به طرق مختلفی موجب بهبود غذای شما می‌شود. نخست، عطر و طعم و پیچیدگی بیشتری به غذا می‌دهد که تنها با استفاده از ادویه‌جات طبیعی امکان‌پذیر است، و دوم، فواید سلامتی بسیاری را به غذا اضافه می‌کند، زیرا گیاهان و ادویه‌جات، حاوی آنتی اکسیدان‌ها، مواد معدنی، ویتامین‌ها و خواص درمانی منحصر به فردی هستند. در این میان، گیاهان و ادویه‌های خاصی وجود دارند که از طریق کمک به کاهش وزن، واقعا به شما کمک می‌کنند تا وزن خود را در حد مطلوبی نگاه دارید. پس اگر می‌خواهید چند کیلو وزن کم کنید، در زمانِ اضافه کردن ادویه‌های زیر به غذای‌تان، سخاوتمند باشید.خواص گیاه دارویی برای لاغری

جینسنگ به دلیل توانایی افزایش سطح انرژی و سریع کردن سوخت‌و‌ساز بدن، ارزش زیادی دارد. جینسنگ چینی (panax ginseng) را به طور ویژه، با مزیت‌های کاهش وزن ارتباط داده‌اند و در مطالعه‌ای نشان داده شد که مصرف عصاره‌ی جینسنگ چینی در موش‌های چاق و مبتلا به دیابت، موجب بهبود حساسیت به انسولین در آنها شده و علاوه بر آن باعث کاهش مقدار قابل توجهی از وزن آنها پس از ۱۲ روز شد.

کپسایسین، ترکیبی است که خاصیت گرما را به فلفل می‌دهد و می‌تواند با کاهش مصرف کالری، کاهش بافت چربی و کاهش میزان چربی خون، با چاقی مقابله کند و همچنین با تحریک تغییر پروتئین‌های مفید در بدن، از تجمع چربی در بدن جلوگیری کند. بخشی از این مزیت‌ها به دلیل پتانسیل حرارتی کپسایسین است که ماده‌ای مولد حرارت است و می‌تواند به طور موقت و زمانی که بدن، سوخت‌هایی مانند چربی را می‌سوزاند، تولید حرارت در بدن را افزایش دهد و تاثیرات مفیدی بر سوخت‌و‌ساز و ذخیره‌سازی چربی بر بدن بگذارد. تحقیقات نشان داده‌اند که مصرفِ مواد مولد حرارت، می‌تواند سوخت‌و‌ساز بدن را تا ۵ درصد افزایش داده، و چربی‌سوزی را تا ۱۶ درصد افزایش دهد. این مواد حتی می‌توانند به خنثی کردنِ کاهش سرعت سوخت‌و‌ساز در بدن، که اغلب در طول کاهش وزن رخ می‌دهد، کمک کنند.

این ادویه به افزایش سوخت‌و‌ساز بدن کمک می‌کند و همچنین مزایای قابل توجهی برای تنظیم قند خون دارد، که آن را به چاشنی ایده‌آلی برای افرادی تبدیل می‌کند که به دیابت یا پیش‌دیابت مبتلا هستند. در تحقیقات مشخص شده است که دارچین، به طور قابل توجهی میزان قند خون، تری‌گلیسیریدها، LDL یا کلسترول بد و میزان کلی کلسترول را در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ کاهش می‌دهد، موجب افزایش سوخت‌و‌ساز گلوکز تا حدود ۲۰ برابر می‌شود و توانایی شما در تنظیم قند خون را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد.

فلفل سیاه دارای ماده‌ای به پیپرین است که موجب طعم تند آن شده و مانع از تشکیل سلول‌های چربی جدید می‌شود. در تحقیقات مشخص شده است که وقتی فلفل سیاه با کپسایسین و سایر مواد استفاده شود، موجب سوختن مقداری کالری در بدن می‌شود که برابر با کالری سوزانده شده پس از ۲۰ دقیقه پیاده‌روی است. از سوی دیگر، فلفل سیاه موجب افزایش دسترسیِ زیستی (سرعت ورود مواد به دستگاه گردش خون و بافت‌ها) برای تقریبا تمام مواد غذایی دیگر، مانند گیاهان و سایر ترکیبات می‌شود. بنابراین مصرفِ فلفل سیاه، همراه با تقریبا تمام غذاها، به سلامت بدن کمک می‌کند.

تمام بخش‌های قاصدک قابل خوردن و پر از مواد مغذی است. از آنجا که قاصدک به کاهش سرعت هضم غذا کمک می‌کند، موجب می‌شود برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید و به وزنی سالم برسید. قاصدک دارای خواص آنتی‌اکسیدانی است و حاوی ترکیبات کریستالیِ تلخی با تاراکساسین (Taraxacin) و تاراسرین (Taracerin)، به همراهِ اینولین (inulin) و لِوولین (levulin) است که به نظر می‌رسد دلیلِ برخی از خواص درمانی قاصدک وجود همین ترکیبات باشد. قاصدک سرشار از فیبرهای خوراکی است و علاوه بر آن، حاوی بتاکاروتن، ویتامین K1، ویتامین‌ها و مواد معدنی است و به عادی‌سازی سطح قند خون و کلسترول و همچنین به پاک‌سازی کبد مشهور است.

گیاه خردل، به خانواده‌ی کلم‌ها در سبزیجات تعلق دارد (به عنوان مثال، همراه با کلم بروکلی، کلم و کلم بروکسل). مشخص شده است که دانه‌ی خردل، موجب افزایش سوخت‌و‌ساز به میزان ۲۵ درصد می‌شود، یعنی با مصرف آن، کالری را به شکل موثرتری می‌سوزانید. در واقع، مصرف روزانه‌ی فقط ۳.۵ قاشق چای‌خوری دانه‌ی خردل، به شما کمک می‌کند تا در هر ساعت، ۴۵ کالری بسوزانید.

اگر طرفدار کاری باشید، احتمالا زردچوبه را نیز دوست دارید، زیرا این ادویه‌ی زردِ مایل به نارنجی، پایه و اساس بسیاری از غذاهای کاری را تشکیل می‌دهد. کورکومین، از ترکیبات فعال موجود در زردچوبه است که بیش از همه مورد مطالعه قرار گرفته است و از طریق سرکوب کردن رگ‌های خونیِ مورد نیاز برای تشکیل بافت چربی، تشکیل آن را در بدن کاهش می‌دهد، بنابراین می‌تواند در کاهش چربی و کاهش وزن نقش داشته باشد.

کورکومین برای درمان و پیشگیری از بیماری‌های مزمن مرتبط با چاقی نیز مفید است، زیرا برهم‌کنش‌های کورکومین با تعدادی از مسیرهای کلیدیِ انتقال سیگنال در بدن، مقاومت به انسولین، ازدیاد قند خون، بالا رفتن چربی خون و سایر علائم التهابی مرتبط با چاقی و اختلالات سوخت‌و‌ساز را بهبود می‌دهد.

زنجبیل ادویه‌ی گرم دیگری است که دارای خواص ضدالتهابی بوده و به دلیل کمک به تسکین و آرامش مجرای روده‌ای (مجرای شامل روده‌ی کوچک و روده‌ی بزرگ) شناخته شده است. تحقیقات نشان داده است زنجبیل دارای خواص گرمازایی است که به افزایش سوخت‌و‌ساز بدن کمک می‌کند و در صورت مصرف، اشتها را مهار می‌کند و این مسئله «نقش بالقوه‌ی زنجبیل در کنترل وزن» را نشان می‌دهد.

هل، ادویه‌ای معطر با طعم تند و شیرین است و یکی دیگر از گیاهان دارویی گرمازا است که به افزایش سوخت‌و‌ساز بدن کمک می‌کند و توانایی بدن برای سوزاندن چربی را افزایش می‌دهد. هل گیاهی محبوب است و در طب سنتی آیورودا (Ayurveda) نیز از آن استفاده شده است. آیورودا سیستم جامعی از پزشکی باستانی و درمان‌های طبیعی در هند است.

زیره برای هضم غذا و تولید انرژی مفید است و می‌تواند در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲، کنترل قند خون را بهبود ببخشد. این ادویه سابقه‌ی طولانی از استفاده‌ی دارویی داشته و مشخص شده است که موجب تقویت حافظه می‌شود و از مزایای ضداسترس قوی برخوردار است.

مزایای ادویه‌ها بسیار از آن است که تصورش را بکنید. گیاهان دارویی و ادویه‌ها، از قوی‌ترین آنتی‌اکسیدان‌ها در میان مواد غذایی به شمار می‌روند و در بسیاری از موارد، میزان آنتی‌اکسیدان موجود در آنها، بیش از سایر منابع مشهورِ آنتی‌اکسیدان است. برای نمونه، فنول موجود در ادویه‌هایی مانند میخک و دارچین، به ترتیب، ۳۰ درصد و ۱۸ درصد از وزن خشک آنها را تشکیل می‌دهد. این مقدار را با میزان فنول موجود در زغال‌اخته‌ی آبی (بلوبِری) مقایسه کنید؛ با وجود اینکه در مورد قابلیت‌های آنتی‌اکسیدانی زغال‌اخته‌ی آبی، بسیار صحبت می‌شود، ولی فقط ۵ درصد از وزن خشک آن را فنول تشکیل می‌دهد.

مثال دیگر، پونه‌ی کوهی است که فعالیت آنتی‌اکسیدانیِ آن، ۴۲ برابر از سیب درختی، ۳۰ برابر از سیب‌زمینی، ۱۲ برابر از پرتغال و ۴ برابر از زغال‌اخته‌ی آبی است. مقدار آنتی‌اکسیدان موجود در یک قاشق غذاخوری پونه‌ی کوهی تازه، برابر با یک سیب درختی متوسط است.

در حالی که هر یک از ادویه‌ها مجموعه‌ی منحصر به فردی از فواید سلامتی را دارند، در مطالعه‌ای که در مجله‌ی غذاهای دارویی (Journal of Medicinal Foods) منتشر شده، رابطه‌ی مستقیمی میان محتوای فنول آنتی‌اکسیدانی و توانایی ادویه‌ها در مهار کردن گلایکیشن (قندی شدن) و شکل‌گیری محصولات نهایی گلایکیشن پیشرفته‌ی سمی، یافت شده که نشان می‌دهد این ادویه‌ها قدرت زیادی در جلوگیری از بیماری‌های قلبی و پیری زودرس دارند. بر اساس این مطالعه، ۱۰ گیاه دارویی و ادویه‌ی زیر، از این نظر بیشترین قدرت را دارند:

همیشه ادویه‌های ارگانیکِ دارای گواهی‌های سلامت را خریداری کنید، زیرا ادویه‌های معمول، تحت تابش اشعه قرار می‌گیرند که موجب تشکیل فرآورده‌های جانبی رادیولیتیکِ (مواد شیمیاییِ حاصل از اشعه) مضری مانند فرمالدئید (formaldehyde) می‌شود. در مورد بیشترِ مردم، برای دستیابی به کاهش وزن قابل توجه، صرفا اضافه کردن ادویه به وعده‌های غذایی کافی نیست، ولی این ادویه‌ها بدون شک می‌توانند به شما کمک کنند تا به وزن مورد نظر خود برسید. اگر در تصمیم خود برای کاهش وزن جدی هستید، به بره‌ی جامع‌تری نیاز دارید که شامل موارد زیر است:

 

برگرفته از: articles.mercola.com

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

خواص گیاه دارویی برای لاغری

. ممنون . چه خوب که شما ترجمه کردن و دوست دارید . من هم دوست دارم خیلی زیاد اما ..

خوشحالم که مطالب سایت براتون مفید بوده و از اظهار لطفتون بسیار سپاسگزارم. امیدوارم همیشه و بتونید کارهایی که دوست دارید رو دنبال کنید.

سلام مطلبتون خیلی خیلی فوق العادست من خیلی استفاده میکنم از این مطالب . من برای لاغری خودم از قرص لاغری — استفاده میکنم خوب جواب گرفتم از این قرص خواستم به شما عزیزان هم توصیه کنم .

عجیب ترین مکان های دنیا که شما را شگفت‌زده خواهند کرد

9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *