مراحل ثبت داروخانه

خواص دارویی و گیاهی

%PDF-1.4
%
139 obj
&gt
stream

212-1-25T5:42:1Z
Nitro Pro 8 (8. . 4. 6)
212-1-25T5:42:6Z
212-1-25T5:42:6Z

application/pdf

hosseini

« ضوابط و شرايط تأسيس داروخانه»

Nitro Pro 8 (8. . 4. 6)

uuid:6e777191-86b7-49-9717-ab642358ccc

endstream
endobj
138 obj

دانلود فایل

تاریخ آخرین بروز رسانیدوشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۴

 

 

 

مراحل ثبت داروخانه

 

 

 

عنوان

تهیه کننده

تأييد كننده

تصویب کننده

سِمت

رئیس اداره امورداروخانه ها، توزیع و داروهای تحت کنترل

دکتر سعداله پرویزی

مدیر کل نظارت و ارزیابی دارو و مواد مخدر

دکتر مهدی پیرصالحی

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو

دکتر رسول دیناروند

فهرست

عنوان صفحه

شرايط كسب امتياز

شرايط ثبت متقاضي تاسيس داروخانه

3

7

7

8

9

9

1

1

11

11

11

12

12

13

13

13

مراحل ثبت داروخانه

14


 

ماده 1) تعریف

آیین ه: منظور آیین ه تاسیس و اداره داروخانه ها ابلاغی شماره 147453/665 مورخ 5/12/1393 می باشد.

معاونت/مدیریت: منظور معاونت / مدیر غذا و داروی دانشگاه یا دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی می باشد.

سازمان: منظور سازمان غذا و دارو می باشد.

انجمن: منظور انجمن داروسازان ایران و شعب آن در استان ها و شهرستان ها می باشد.

ماده 2) با در نظر گرفتن حد نصاب جمعيت (مطابق مواد 4 و 5 آئين ه) هر شخص واجد شرايط مي تواند درصورت كسب
حد نصاب امتياز بشرح زير و تأييد صلاحيت از سوي كميسيون امور داروخانه ها طبق ضوابط اقدام به تأسيس داروخانه نمايد:

 

براي شهر تهران

2.85 امتياز

براي شهرهاي با جمعیت 1.. نفر و بيشتر

2.8 امتياز

براي شهرهاي با جمعيت 5 هزار الي يک ميليون نفر

2.7 امتياز

براي شهرهاي با جمعيت 3 الي 5 هزار نفر    

2.6 امتياز

براي شهرهاي با جمعيت 1 الي 3 هزار نفر     

2.4 امتياز

براي شهرهاي با جمعيت 5 الي 1 هزار نفر   

2.2 امتياز

براي شهرهاي با جمعيت کمتر از 5 هزار نفر    

2. امتياز

 

تبصره 1: تعداد داروخانه های هر شهر یا روستا با توجه به کلیه داروخانه های دایر فعال (بجز داروخانه های داخلی بیمارستان) و بر اساس شاخص جمعیتی قابل محاسبه می باشد.

تبصره 2: درصورت نياز به تأسيس داروخانه در هر شهر يا روستا به تشخيص دانشگاه مربوطه و عدم وجود متقاضي واجد حد نصاب امتياز، دانشگاه با فراخوان از طريق سایت دانشگاه مربوطه یا سازمان غذا و دارو یا يكي از روزه هاي كثير الانتشار محلی و کشوري و دادن مهلت يك ماهه از بين متقاضيان، فرد داراي بيشترين امتياز را جهت اخذ مجوز به كميسيون امور داروخانه ها معرفي نمايد. حداقل امتياز فرد معرفي شده باید 175 باشد و جابجایی محل داروخانه با داشتن حد نصاب امتیاز همان شهر پس از 5 سال فعالیت در منطقه مورد نظر مشروط به موجود بودن متقاضي تأسيس داروخانه در همان منطقه و در صورت موافقت دانشگاه بلامانع است. متقاضیان واجد این تبصره حق ابطال و تأسیس همزمان داروخانه را نداشته و صرفاً در صورت موافقت کمیسیون ، می توانند از یکسال قبل درخواست خود برای جابجایی یا ابطال را به اطلاع دانشگاه برسانند.

 

 

ماده 3) شرايط كسب امتياز:

1- جدول محاسبه امتياز مدرك تحصيلي متقاضیان تاسیس داروخانه:

مدرك ديپلم  

5 امتياز

مدرك دانشگاهي در رشته هاي غير علوم پزشكي 

6 امتياز

مدرك كارداني و كارشناسي در رشته‌هاي علوم پزشكي  

8 امتياز

مدرك كارشناسي ارشد و بالاتر در رشته‌هاي علوم پزشكي  

1. امتياز

مدرك كارشناسي داروسازي 

1.6 امتياز

مدرك كارشناسي ارشد داروسازي 

1.75 امتياز

مدرك دكتراي عمومي داروسازي 

2. امتياز

مدرك دكتراي تخصصي PhDداروسازي (با پايه داروسازي) 

2.2 امتياز

2- سابقه داروساز بودن متقاضي از تاريخ فارغ التحصيلي داروسازی به ازاي هر سال 15 امتياز محاسبه می گردد.

3- كسب امتياز سوابق اشتغال داروساز در داخل کشور جهت تأسيس داروخانه براساس “آخرین جدول ضریب محرومیت مناطق مصوب هيأت دولت” و با ارائه مدارك ذيل ميسر است.

تبصره 1: سوابق اشتغال فرد در خارج از کشور محاسبه نمی گردد.

تبصره 2: جهت احتساب امتياز اشتغال، امتياز محل اشتغال در زمان خدمت متقاضي مِلاك مي‌باشد.

تبصره 3: درصورت اشتغال همزمان متقاضي در چند محل تنها يكي از آنها كه فرد امتياز بيشتري از آن كسب می نماید محاسبه می گردد.

تبصره4: درصورت محاسبه امتياز آخرين مدرک تحصيلي متقاضي سابقه داروساز بودن وي از تاریخ فارغ التحصیلی وی محاسبه شده و سابقه اشتغال احتمالی وي در طول دوره تحصيل دکتری تخصصی PHDداروسازی (با پایه داروسازی) محاسبه نميشود.

3-1) گواهي اشتغال به مسئوليت فني داروخانه يا قائم مقامي با تأييد دانشگاه

تبصره : مدت زمان اشتغال قائم مقام مسئول فني به جای مسئول فنی در داروخانه از مدت سابقه مسئول فنی کسر خواهد شد.

3-2) اشتغال با مدرك داروسازي در حرف مرتبط در مراكز دولتي و غير دولتي با ارائه حکم کارگزيني استخدام و گواهي محل خدمت يا تاييديه بيمه تامين اجتماعي يا هر مدرک مورد تاييد دانشگاه

3-3) گواهي خدمت طرح الزام و پيام آوران بهداشت و طرح تأمين نيروي انساني داروسازان از محل اعزام و تأييديه دانشگاه يا گواهي پايان طرح

3-4) ارائه گواهي از اداره نظام وظيفه عمومي يا كارت پايان خدمت جهت داروسازاني كه پس از فارغ التحصيلي دوره خدمت ضرورت را طي كرده اند.

تبصره : در صورت عدم ارائه گواهی مورد نظر، در قبال ارائه کارت معتبر پایان خدمت به ازای هر سال خدمت نظام وظیفه 3 امتیاز محاسبه می گردد.

3-5) امتياز اشتغال متقاضي داراي مدرك غيرداروسازي (موضوع بند 1 ماده 2 این ضابطه) پس از ارائه گواهي از داروخانه محل اشتغال و شعبه سازمان تأمين اجتماعي محل و تأييد دانشگاه مربوطه به ميزان3% “آخرین جدول ضریب محرومیت مناطق مصوب هيأت دولت” امتياز مطب براي آن محل محاسبه می گردد.

4- بومي بودن متقاضي:

مِلاك بومي بودن متقاضی تولد در محل يا پنج سال سابقة كار در حِرف مرتبط داروسازی یا تحصیل پیوسته در استان يا شهرستان مورد تقاضا مي باشد. برای بومي بودن متقاضی در استان 5 امتياز و در شهرستان مورد تقاضا 1 امتياز محاسبه مي گردد.

 

5- امتياز ويژه ايثارگران:

 5-1) برای رزمندگان حاضر در دفاع مقدس با تأييد مرجع ذیربط در نيروي مقاومت بسيج و یا سایر نیروهای نظامی مبني بر حضور داوطلبانه در جبهه به ازاي هر روز حضور در جبهه .33 امتیاز محاسبه می گردد.

تبصره 1: امتيازات ويژه ايثارگري منحصراً براي يكبار تأسيس یا انتقال سرمایه داروخانه در كل كشور اعطاء خواهد شد.

تبصره 2: امتياز مربوط به حضور داوطلبانه در جبهه، به جز داوطلباني كه در گروه تفحص شهداي انقلاب اسلامي در مناطق عملياتي عضويت دارند از تاريخ 31/6/1359 لغايت 31/6/1367 قابل محاسبه است.

5-2) برای داروسازان جانباز متقاضی دریافت مجوز داروخانه با تأييد درصد جانبازي از سوي سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران مركز تا 25% جانبازي 5 امتياز و به ازاي افزايش هر 5% جانبازي 3 امتياز محاسبه مي گردد.

تبصره 1: به داروساز جانباز 7% و بالاتر، داروساز فرزند جانباز 7% و بالاتر و داروساز فرزند شهید، مازاد بر جمعیت و خارج از اولویت بندی، به شرط بومی بودن و کسب حداقل امتیاز محل برای یکبار مجوز تأسیس داروخانه اعطاء خواهد شد. این تبصره شامل افرادیکه تاکنون به هر طریق مجوز تأسیس داروخانه دریافت نموده اند نمی گردد. در محاسبه امتیاز، برای این افراد 3 امتیاز در نظر گرفته می شود.

تبصره 2: برای همسر، پدر و مادر شهید 2 امتیاز در نظر گرفته می شود.

6- ضمن رعایت ماده 1 آئین ه برای مؤسسین کلیه داروخانه های دایر، درخواست متقاضی جهت تأسیس مجدد داروخانه درصورتیکه قبلاً با اولویت بندی و تأیید کمیسیون مجوز داروخانه ای را اخذ نموده و با تقاضای وی و نظر کمیسیون قبل از تاریخ ابلاغ آئین ه به شماره ابلاغی 2311/ د مورخ 3/3/1389، ابطال و تأسیس همزمان داروخانه ب فرد واجد شرایط دیگری در همان محل صورت گرفته باشد، متقاضی تا 1 سال نمی تواند در نوبت تاسیس از طریق اولویت بندی قرار گیرد. (بجز در مناطقی که به تأئید دانشگاه نیاز به تأسیس داروخانه داشته ولی با رعایت تبصره ماده 1 این ضابطه متقاضی ندارد مجاز به ثبت تاسیس داروخانه خواهد بود). در این مورد سابقه اشتغال متقاضی از تاریخ ابطال و تأسیس همزمان داروخانه محاسبه می شود.

داشتن حداقل امتياز محل با تائيد دانشگاه مربوطه

در صورتیکه دو نفر متقاضی تاسیس مشترک داروخانه باشند علاوه بر واجد شرایط بودن و کسب حد نصاب امتیاز محل توسط هر یک، جهت محاسبه امتیاز نهائی آنها در جدول اولویت بندی، مجموع امتیازات مربوط به ایثارگری و بومی بودن و سابقه اشتغال هریک ازآنها جداگانه محاسبه گردیده و امتیاز مدرک تحصیلی یکی از متقاضیان که باشد لحاظ میگردد.

تبصره 1: پروانه صادر شده بصورت مشترک و به هر دو متقاضی خواهد بود و این افراد مجاز به اشتراک مجدد امتیازات خود با سایر افراد نیستند.

تبصره 2: پروانه تاسیس این داروخانه صرفا تا زمان برقرار بودن شراکت این دو نفر متقاضی معتبر بوده و در صورت خروج هر یک از افراد از این اشتراک به هر دلیل، پروانه این داروخانه باطل خواهد شد. لازم است این شرط در پروانه صادر شده ذکر گردد.

تبصره 3: در صورت پایان شراکت و ابطال پروانه داروخانه مشترک، موسسین می توانند طبق ضوابط مجددا در نوبت تاسیس داروخانه قرار گیرند. در این حالت فقط 5% امتیازات مکتسبه هر فرد در هنگام فعالیت داروخانه مشترک در محاسبه امتیاز هر کدام از موسسین محاسبه خواهد گردید.

دارا نبودن همزمان مجوز يا پروانه تاسيس در يكي از مراكز يا موسسات پزشكي

تبصره : متقاضيان داروسازي كه در مناطق 5/3 و 5/3.5 اقدام به تأسيس داروخانه نموده‌اند، مي توانند بدون ابطال داروخانه خود متقاضي تأسيس داروخانه در محل ديگر (درصورت كسب حد نصاب امتياز آن) باشند و با حائز شرايط بودن جهت تأسيس داروخانه در محل ديگر موضوع ابطال مجوز داروخانه قبلي و تأسيس داروخانه در محل جدید بطور همزمان در كميسيون مطرح مي گردد(در صورت تغییر ضریب محرومیت منطقه ملاک محاسبه، زمان تاسیس اولیه داروخانه می باشد).

هر فرد مي تواند در 3 منطقه مختلف (شهر يا روستاي تابعه هر دانشگاه) متقاضي تأسيس داروخانه باشد.

تبصره 1: درصورت وجود چند متقاضي واجد شرايط جهت تأسيس داروخانه در يك منطقه، اولويت تأسيس با فردي است كه در زمان استعلام دانشگاه، امتياز بيشتري كسب نموده است.

تبصره 2: در امتیاز یکسان متقاضیان اولویت فرد براساس تقدم ثبت درخواست کتبی در دبیرخانه دانشگاه مربوطه و با تائید کمیسیون دانشگاه خواهد بود.

تبصره 3: دانشگاه موظف است در صورت لزوم صدور مجوز تاسیس داروخانه اولويت بندي كليه متقاضيان تأسيس داروخانه را در یک جدول انجام دهد. جهت یکسان‌سازی عملیات اولویت بندی و شفاف نمودن وضعیت نوبت متقاضی، درخواستهای وارده کلیه متقاضیان تا پایان هر سال شمسی توسط دانشگاه بررسی شده و در نیمه اول سال بعد نتایج اولویت بندی از طریق سایت دانشگاه مربوطه اطلاع رسانی نماید. بدیهی است در صورت اعلام نیاز دانشگاه در موارد استثناء طی سال موضوع قابل بررسی خواهد بود.

تبصره 4: فقط متقاضياني كه تا سه ماه قبل از تاريخ استعلام دانشگاه درخواست رسمي تأسيس داروخانه داشته اند در اولويت بندي شركت مي‌كنند. (منظور از استعلام، تاريخ اعلام نياز دانشگاه به تأسيس داروخانه در محل مورد نظر است).

تبصره 5: درصورت نبود متقاضي واجد شرايط با ثبت درخواست اولين متقاضي مراتب در اولين کميسيون دانشگاه بررسي و اتخاذ تصميم خواهد شد.

ماده 5) چنانچه مؤسس (با تأسيس اوليه يا تأسيس همزمان در محل قبلي داروخانه‌اي كه مجوز آن ابطال گرديده) به هر دليل نتواند به فعاليت خود ادامه دهد، ميتواند تقاضاي ابطال پروانه تأسيس نموده و همزمان فرد واجد شرايطي را كه داراي حداقل 8% امتيازات مندرج در ماده 1 این ضابطه مي باشد، جهت بررسي صلاحيت بعنوان مؤسس در محل داروخانه مورد نظر معرفي نمايد.

تبصره 1: مؤسسین مشمول ماده فوق نمی توانند بعد از این از طریق اولویت بندی متقاضی تاسیس داروخانه باشند.

تبصره 2: موسس داروخانه صرفا یکبار می تواند ابطال و تاسیس همزمان در سراسر کشور داشته باشد.

ماده 6) احداث یا انتقال محل یک باب داروخانه درفاصله نصف فواصل مندرج در جدول ب تبصره 4 ماده 15 آیین ه تاسیس و اداره داروخانه ها از داروخانه ای که به تایید سازمان های بیمه گر میانگین تعداد نسخ و فروش نسخه های بیمه ای آن در ماه از 2 برابر میانگین نسخ داروخانه های آن شهر طی سال گذشته باشد مجاز می باشد.

ماده 7) به دانشکده های داروسازی پس از گذشت یکسال از شروع فعالیت تحصیلی، به ازای پذیرش سالیانه تا 75 دانشجو با پیشنهاد کمیسیون دانشگاه و تأیید نهایی کمیسیون مرکز در نزدیکترین محل به ساختمان اصلی دانشکده داروسازی با رعایت ضوابط و مقررات مربوطه مجوز احداث داروخانه آموزشی اعطاء خواهد شد.

تبصره 1: صدور مجوز داروخانه آموزشی جدید برای دانشگاههای دارای داروخانه دولتی (بیماستانی و غیر بیمارستانی) مجاز
نمی باشد و دانشگاه موظف به آموزشی نمودن داروخانه خود می باشد.

ماده 8) با رعایت ماده 12 آیین ه احداث، انتقال و تغییر کلیه داروخانه های غیر خصوصی (اعم از آموزشی ، بیمارستانی،
غیر بیمارستانی و .) با نظر کمیسیون دانشگاه مربوطه و تصویب کمیسیون مرکز خواهد بود.

ماده 9) مراحل ثبت درخواست متقاضی تاسیس داروخانه شامل موارد زیر است:

1- متقاضي با تكميل فرم مخصوص ثبت در خواست (پیوست شماره 1) و پس از بررسي مدارك مربوطه توسط دانشگاه و واجد شرايط بودن طبق مقررات جاري درخواست وي در دبيرخانه دانشگاه محل مورد نظر رسماً ثبت شده و رسيد آن به متقاضي تحويل ميشود.

2- با توجه به اعلام نياز محل به تأسيس داروخانه توسط دانشگاه براي تنظيم ليست اولويت بندي متقاضيان، دانشگاه مكلف است با متقاضيان محل مورد نظر كه تا تاريخ استعلام (با رعايت بند 4 ماده 3 و تبصره آن در اين ضابطه) درخواست كتبي خود را رسماٌ به ثبت رسانده اند (علاوه بر اطلاع رسانی در سایت دانشگاه مربوطه) به آدرس مندرج در تقاضاه از طريق پُست سفارشي براي تكميل مدارك لازم مكاتبه نمايد.

تبصره 1: در فراخواني، متقاضي می بایست کليه مدارك مربوط به كسب امتياز خود را تا تاريخ استعلام دانشگاه حداكثر تا
يک ماه بعد از وصول ه ضمن ثبت در دبیرخانه دانشگاه به مسئول واحد امور متقاضیان تاسیس داروخانه تحویل نموده و رسید دریافت نمايد.

تبصره 2: درصورت ابطال داروخانه در مناطق محروم 5/3 و 5/3.5 و بررسی درخواست تأسیس با اولویت بندی در محل دیگر، مهلت تحویل مدارک متقاضی حداکثر تا 2 ماه بلامانع است.

3- چنانچه متقاضي حائز اولويت حداكثر تا 15روزکاری پس از وصول استعلام دانشگاه جهت تأسيس داروخانه، نسبت به ارائه معرفي ه مسئول فني (پیوست شماره 6) و گواهی عدم سوء پیشینه و عدم اعتیاد اقدام ننمايد، نوبت وي بر اساس ضوابط به فرد واجد شرايط بعدي داده مي شود و تقاضاي برده براي آن محل در اولویت بندی بعدی دانشگاه محفوظ خواهد ماند.

تبصره : درصورت عدم پاسخ دهی متقاضی حائز اولویت پس از سه بار استعلام کتبی دانشگاه، درخواست وی از جدول
اولویت بندی متقاضیان محل مورد نظر حذف می گردد.

4- درصورتيكه متقاضي در نوبت، درخصوص تقاضاهاي مطرح شده در بيش از يك مورد حائز اولويت گردد، دانشگاه موظف است مراتب را به وي اعلام تا حداكثر طی مدت 15روزکاری پس از وصول ه دانشگاه يك مورد توسط متقاضي انتخاب و به صورت مكتوب اعلام گردد. بديهي است عدم اعلام توسط متقاضي به منزلة انصراف وی تلقي مي گردد. 

5- درصورت دريافت مجوز تأسيس داروخانه در يك محل، تقاضاهاي ديگر متقاضي (به جز تبصره بند3 ماده 3 اين ضابطه) از لیست متقاضیان در سراسر كشور حذف مي‌گردد.

ب ـ مدارك مورد نياز جهت طرح موضوع تأسيس داروخانه در كميسيون (پیوست شماره 12) :

آخرين آمار جمعيت محل از سوي اداره کل آمار و اطلاعات استانداری مربوطه در همان سال در مراکز استانها

فرم بررسي تقاضاي تأسيس داروخانه كه كليه مفاد آن به دقت تكميل شده باشد (پیوست شماره2)

تبصره 1: در صورت نیاز به تاسیس داروخانه شبانه روزی توسط دانشگاه اولویت اول استعلام از داروخانه دایر موجود ضروری بوده و در صورت عدم متقاضی دانشگاه می تواند براساس اولویت از لیست متقاضیان اقدام لازم را بعمل آورد .

تبصره 2: براي بررسي تأسيس داروخانه در درمانگاه يا پلي کلينيک يا دي کلينيک از بين متقاضيان واجد شرايط و حائز اولويت تأسيس داروخانه طبق همين ضوابط و پس از تأييد کميسيون دانشگاه خواهد بود.

جدول اولويت بندي متقاضيان تأسيس داروخانه (پیوست شماره 3)

تصوير صفحه اول شناسه و در صورت داشتن توضيحات، تصوير صفحه آخر

تصوير كارت پايان خدمت یا گواهی اشتغال به خدمت نظام وظیفه

تصوير مدرك تحصيلي معتبر متقاضي با تایید معاونت آموزشی

معرفي مسئول فني توسط مؤسس و پذيرش آن توسط مسئول فني (پیوست شماره6)

گواهی عدم سوء پیشینه و عدم اعتیاد

حداقل تعداد داروساز مسئول فنی مورد نياز براي داروخانه روزانه يک نفر (در دو شيفت صبح و عصر) و در داروخانه
شبانه روزي دو نفر (در دو شيفت 12 ساعته) مي باشد. در صورتیکه تعداد نسخ داروخانه ای به تایید سازمان های
بیمه گر در هر شیفت کاری در هر ماه بین 35-25 نسخه باشد باید در شیفت پرتراکم تر خود یک مسئول فنی دیگر را نیز بکار گیرد. در صورتیکه تعداد نسخ داروخانه در هر شیفت کاری از 45 نسخه در هرماه فراتر رود یک مسئول فنی دیگر نیز باید به مسئولین فنی داروخانه اضافه گردد.

بررسی تقاضای معرفی قائم مقام مسئول فنی با ارائه مدارک زیر توسط دانشگاه بررسی می‌گردد:

2-1) معرفی ه از سوی مسئول فنی با ذکر تاریخ و ساعات پذیرش قائم مقامی حداکثر به مدت سه ماه و ذکر علت معرفی قائم مقام و تأئید موسس داروخانه (بدیهی است امتیاز سابقه اشتغال مسئول فنی در طی دوره معرفی قائم مقام محاسبه نگردیده و امتیاز مربوطه برای قائم مقام وی قابل احتساب است).

2-2) تصویر صفحه اول شناسه و کارت ملی قائم مقام معرفی شده.

2-3) تصویر مدرک تحصیلی معتبر داروسازی قائم مقام مسئول فنی با تایید معاونت آموزشی

2-4) دانشجویان داروسازی به شرط گذراندن حداقل 14واحد درسی و عدم اشتغال به تحصیل مربوطه در مدت زمان پذيرش قائم‏ مقامي داروخانه به تایید دانشکده داروسازی محل تحصیل خود مجازند صرفاً براي يك‏بار در طول یک سال به مدت حداکثر 6 ماه بعنوان قائم مقام مسئول فنی به معاونت غذا و دارو دانشگاه معرفی و در صورت تایید دانشگاه به عنوان
قائم مقام مسئول فنی مشغول به کار شوند.

تبصره: اولویت پذیرش قائم مقامی دانشجویان داروسازی در مراکز درمانی بستری و داروخانه شبانه روزی می باشد.

د- مدارك لازم به منظور افتتاح و بهره برداري از داروخانه

پس از تائيد صلاحيت متقاضي تأسيس داروخانه از سوي كميسيون، مدارك زير جهت افتتاح و بهره برداري از داروخانه ارائه مي گردد:

گزارش كارشناسي بازديد از محل داروخانه توسط انجمن (پیوست شماره 4)

انجمن موظف است پس از دريافت تقاضا از سوي مؤسس در اسرع وقت با حضور موسس از محل بازديد (حداكثر ظرف مدت 7 روز کاری) و مراتب تائيد يا مخالفت خود را با ذکر دلایل آن كتباً به متقاضي اعلام نمايد. (با تكميل پیوست شماره 5). در صورت عدم آمادگی انجمن، دانشگاه موظف به اجرای امور فوق خواهد بود.

چنانچه داروخانه در مجتمع هاي مسكوني تأسيس مي گردد، ارائه تعهد مؤسس داروخانه طبق فرم پيوست شماره 17 و ارائه رضايت ه كليه مالكين یا هیئت مدیره مجتمع مسكوني طبق فرم پيوست شماره 18 ضروري است.

تبصره : در صورتیکه در مجتمع های مسکونی محل مورد تقاضا برای تاسیس، داروخانه دارای درب مجزا به خیابان یا معبر عمومی اصلی باشد جلب رضایت مالکین مجتمع ضروری نیست.

مدارك مسئول فني معرفي شده با توجه به بند (ج) اين ضابطه

درصورتيکه محل معرفي شده با توجه به تبصره 4 ماده 15 آئين ه در حريم داروخانه ديگری باشد، مبنای سنجش تعداد مطب فعال و میزان فعالیت آنها، پاسخ استعلام بعمل آمده از معاونت درمان دانشگاه یا سازمان نظام پزشکی
و تایید انجمن می باشد.

تبصره 1: مطب فعال به مطب پزشک عمومی یا تخصصی گفته می شود که با اعلام معاونت درمان دانشگاه یا سازمان نظام پزشکی حداقل در یک نوبت کاری و حداقل به مدت 4 روز در هفته دائر بوده و فعالیت داشته باشد . زمان کمتر از 4 روز ، با تناسب قابل محاسبه می باشد. هر کدام از مطب های فعال دندانپزشکی، مشاوره تغذیه، رادیولوژی و مامائی معادل یک چهارم مطب فعال محسوب می گردد.

تبصره 2: مطب فیزیوتراپی جزء مطب فعال محاسبه نمی گردند.

تبصره 3: ملاک محاسبه برای احداث داروخانه در ساختمان پزشکان ، فاصله از وسط درب اصلی ورودی داروخانه دایر تا وسط درب اصلی محل پیشنهادی داروخانه واقع در ساختمان پزشکی می باشد. (مقیاس سنجش فاصله در ساختمان های پزشکی راه پله می باشد).

تبصره 4: در صورتی که تاسیس داروخانه ای در داخل ساختمان پزشکی و داروخانه دیگری خارج از ساختمان پزشکی منظور باشد ملاک فاصله از وسط درب ورودی اصلی ساختمان پزشکی تا وسط درب اصلی داروخانه خارج از ساختمان پزشکی می باشد.

تبصره 5: با رعایت تبصره 4 ماده 15 آیین ه در بعضی از مناطق شهر که با تمرکز و تراکم مطب های پزشکی روبروست در شهرهای با جمعیت بالای 5 هزار نفر و با جمعیت یک میلیون نفر و بالاتر به مرکزیت داروخانه موجود به ترتیب و به شعاع 15و 2 متر به تناسب تعداد مطب ها طبق تبصره 1 بند “د” این ضابطه داروخانه های جدید تاسیس خواهد شد. چنانچه تعداد داروخانه های موجود بیش از یکی باشد نزدیکترین داروخانه به محلی که بیشترین تعداد مطب فعال در آن قرار دارد به عنوان مرکز این دایره قرار می گیرد و اجرای این تبصره منوط به موافقت کلیه اعضاء کمیسیون می باشد.

هـ ـ مدارك لازم جهت صدور پروانه تأسيس داروخانه

دانشگاه موظف است پس از تائيد مراتب از سوي كميسيون و ابلاغ مجوز تاسيس داروخانه با اخذ مدارك زير نسبت به صدور پروانه تأسيس داروخانه (پیوست شماره 7) اقدام نمايد:

دو قطعه عكس 4 × 3 (پشت نويسي شده)

فيش بانكي به مبلغ و شماره حساب اعلام شده

تبصره: با توجه به پیوست شماره 5 و اولين بازديد دانشگاه پس از افتتاح داروخانه، پروانه تأسيس داروخانه صادرمي شود.

دانشگاه موظف است مدارك زير را از متقاضي دريافت و نسبت به صدور پروانه مسئول فني (پیوست شماره 8) جهت داروخانه مورد نظر اقدام نمايد:

معرفي ه از سوي مؤسس و پذيرش مسئول فني با ذكر تاريخ و ساعات پذيرش مسئوليت فني (پیوست شماره6) و تصوير پروانه مسئوليت فني قبلي وي (در صورت وجود)

تبصره1: برای داروخانه های فعال استعفای مسئول فنی قبلی با تائید موسس و ارائه اصل پروانه مسئول فنی قبلی به دانشگاه الزامی می باشد. در صورت استعفاي مسئول فني داروخانه، ايشان موظف است یک ماه قبل از تاریخ مورد نظر نسبت به اعلام كتبي استعفاي خود به دانشگاه اقدام نمايد. مؤسس داروخانه نیز مجاز به معرفي مسئول‏فني
واجد شرايط يك‏ ماه قبل از تاريخ شروع بکار مسئول فنی جدید خواهد بود و در صورت عدم حضور مسئول فنی مستعفی در محل فعالیت خود در داروخانه با تایید کمیسیون دانشگاه به مدت 3 الی 6 ماه از تصدی مسئولیت فنی و قائم مقام مسئول فنی و تاسیس داروخانه در سراسر کشور محروم خواهد شد.

قرارداد خريد خدمتي بر اساس قانون كار ممهور به مهر انجمن داروسازان ایران.

دو قطعه عكس 4 × 3 (پشت نويسي شده)

تصوير صفحه اول شناسه متقاضي و در صورت وجود توضيحات، تصوير صفحه آخر

گواهی عدم سوء پیشینه و عدم اعتیاد متقاضی

گواهی گذراندن دوره آموزش قانون و مقررات مربوطه توسط دانشگاه یا مراکز مورد تأیید آن

فيش بانكي به مبلغ و شماره حساب اعلام شده

تصویر کارت ملی (هر دو طرف کارت)

اعلام عدم نیاز در ساعات غیراداری (یا ساعات قبول مسئولیت فنی) از سازمان مربوطه برای داروسازان مشمول خدمات دولتی

1-تصویرگواهی پنج ساله باز آموزی داروسازان با توجه به قانون آموزش مداوم گروه پزشکی همچنين ضروري است دانشگاه پس از اخذ استعفاي مسئول فني قبلي نسبت به ابطال پروانه مسئول‌فني قبلي داروخانه مورد نظر اقدام نمايد.

تبصره : برگ تشخيص صلاحيت مسئوليت فني (پیوست شماره 9) در صورتي كه مسئول فني معرفي شده قبلاً تأئيد صلاحيت شده باشد نيازي به طرح مجدد موضوع در كميسيون نيست و درصورتيکه مسئول فني قبلاً تأييد صلاحيت نشده باشد براي بررسي موضوع براساس مدارک اخذ شده در کميسيون تأييد مي گردد (پيوست شماره 14) و گواهی تشخیص صلاحیت مسئولیت فنی حداکثر برای 5 سال مطابق با بازآموزی 5 ساله داروسازان صادر می شود و تمدید آن همزمان با تمدید پروانه مسئول فنی صورت می‌گیرد.

اصل پروانه تأسيس و پروانه مسئول فنی داروخانه

درخواست رسمي ابطال مجوز و پروانه تأسيس داروخانه توسط مؤسس داروخانه و درخواست متقاضي جديد تأسيس (با حضور هر دو نفر) (پیوست شماره 1)

تصوير صفحه اول شناسه متقاضي تأسيس داروخانه و درصورت داشتن توضيحات، تصوير صفحه آخر 

تصوير كارت پايان خدمت يا معافيت از خدمت يا گواهي اشتغال به خدمت وظيفه متقاضي

تصوير مدرك تحصيلي معتبر متقاضي 

گواهی عدم سوء پیشینه و عدم اعتیاد متقاضی

فرم تأئيد شده كسب امتياز لازم محل توسط متقاضي (پیوست شماره 1) و مدارك مربوطه

معرفي ه مسئول فني (پیوست شماره 6)

تعهد کتبی مبنی بر پذیرش کلیه بدهی ها داروخانه بابت خرید از شرکتهای پخش توسط موسس فعلی و یا متقاضی جدید.

اطلاع رسانی به شرکت های پخش سراسری و استانی تحت نظارت توسط دانشگاه متبوع قبل از تصویب کمیسیون

 

پس از تأئيد كميسيون، دانشگاه ضمن معرفي موسس جديد به شركتهاي توزيع دارو نسبت به ابطال پروانه هاي مؤسس قبلي و صدور پروانه تأسيس و مسئول فني جديد طبق بندهاي (هـ) و (و) این ضابطه اقدام نمايد.

تبصره: تا زمان صدور رأي كميسيون قانونی ماده 2 مبني بر موافقت با موضوع، اِشراف مؤسس قبلي بر امور جاري داروخانه الزامي است و پذيرش مسئوليت فني در داروخانه هاي ديگر توسط برده مُجاز نمي ‌باشد.

تقاضاي كتبي مؤسس داروخانه

گزارش كارشناسي بازديد از محل معرفي شده توسط انجمن (پیوست شماره 4)

پس از تأئيد محل (با رعايت مواد 9 و 15 آئين‌ه و سایر مقررات مربوطه) و اعلام آمادگي مؤسس جهت بهره‌ برداري از محل جديد، دانشگاه مي‌بايست ضمن معرفي داروخانه به شركت‌هاي توزيع دارو نسبت به ابطال پروانه هاي قبلي و صدور پروانه تأسيس و مسئول فني جديد طبق بندهاي (هـ) و (و) این ضابطه اقدام نمايد.

تقاضاي كتبي مؤسس داروخانه

اعلام نظر معاون غذا و دارو دانشگاه بر اساس آیین ه و ضوابط جاری در خصوص موضوع

در صورت تقاضاي تبديل وضعيت فعاليت داروخانه از روزانه به شبانه روزي گزارش كارشناسي بازديد از محل داروخانه (پیوست شماره 4) الزامي است.

اعلام وضعيت مسئوليت فني ساعات جديد فعاليت داروخانه و در صورت لزوم مدارك مسئول فني جديد مطابق بند (و) این ضابطه

تبصره : داروخانه شبانه روزي موجود بنا به درخواست شخص مؤسس مي تواند بعد از 5 سال فعاليت مُستمر به روزانه تبديل گردد.

پس از تأیيد مراتب از سوي كميسيون، دانشگاه موظف است نسبت به ابطال پروانه‌هاي تأسيس و مسئول فني قبلي داروخانه اقدام و پروانه هاي جديد را طبق بندهاي (هـ) و (و) این ضابطه صادر نماید.

مؤسس داروخانه‌اي كه قصد ابطال مجوز و پروانه داروخانه خود را دارد، لازم است قبل از تعطيل نمودن داروخانه، تقاضاي كتبي و صريح و بدون شرط خود را به دانشگاه مربوطه تسليم تا موضوع در كميسيون مطرح و تأئيد گردد. درصورت ابطال تک داروخانه محل براي بررسي موضوع در کميسيون و چگونگي رفع نياز دارويي مردم منطقه (شهر يا روستا) باید توسط دانشگاه در فرم اظهار نظر کمیسیون شرح داده شود.

تعهد کتبی موسس مبنی بر تقبل کلیه بدهی ها.

اطلاع رسانی به شرکت های پخش سراسری و استانی تحت نظارت توسط دانشگاه متبوع قبل از تصویب کمیسیون.

بديهي است پس از اعلام رأي موافقت با ابطال مجوز تاسيس داروخانه از سوي كميسيون، اصل پروانه‌هاي تأسيس و مسئول فني داروخانه توسط دانشگاه ابطال مي گردد.

با توجه به تبصره 1 و 2 ماده 14 آئين ه تاسیس و اداره داروخانه ها، داروخانه داخلي بيمارستان بدون در نظر گرفتن جمعيت و اولويت تقاضا با ارائه مدارك ذيل و تأييدکميسيون دانشگاه تأسيس خواهد شد:

تصوير پروانه تأسیس يا مجوز بهره برداري بيمارستان از دانشگاه مربوطه

تصوير پروانه مسئول فني بيمارستان

گزارش كارشناسي بازديد از محل داروخانه (پیوست شماره 11)

 مدارك مسئول فني داروخانه شامل: معرفي ه از سوي رئيس بيمارستان و پذيرش مسئول فني داروخانه (پیوست شماره 6) مندرجات بند (و) اين ضابطه

تبصره: درصورتيكه مسئول فني معرفي شده قبلاً تأييد صلاحيت شده باشد، نيازي به طرح مجدد موضوع در كميسيون نيست.

دانشگاه موظف است همزمان با بهره‌برداري از داروخانه نسبت به صدور پروانه تاسیس و مسئول فني داروخانه داخلی بیمارستان با توجه به بندهاي (هـ) و (و) اين ضابطه اقدام نمايد.

اختيارات کميسيون مرکز با رعايت ماده 2 قانون مربوطه و تبصره هاي آن و آئين ه تاسیس و اداره داروخانه ها به کميسيون دانشگاه تفويض مي گردد.

با استناد به تبصره 5 ماده 2 قانون مربوط به مقررات امور پزشکی، دارویی، مواد خوردنی و آشامیدنی مصوب 29/3/1334 (با اصلاحات بعدی) کميسيون دانشگاه با حضور اعضاي آن رسماً تشکيل شده و مِلاک تصميم گيري رأي اکثريت حاضر در جلسه است.

دعوت از اعضاي کميسيون بايد به صورت مکتوب و رسمي صورت گرفته و دعوته حداقل يک هفته قبل از تشکيل جلسه براي اعضاي آن ارسال شود و جلسه کميسيون در بره زمان بندي مشخص که به اطلاع اداره کل دارو هم خواهد رسيد در روز و ساعت معين تشکيل گردد.

معاون/ مدير غذا و داروي دانشگاه دبير کميسيون است.

با توجه به ه وارده (داراي شماره و تاريخ ثبت دبيرخانه) مربوط به درخواست متقاضي در سطح همان دانشگاه، به فرم کارشناسي مربوطه تنظيم و به همراه مدارک لازم طبق ضوابط و پرونده موجود جهت اعلام نظر به کميسيون ارائه مي‌شود.

همزمان با اعلام نظر کميسيون به متقاضیان، گزارش خلاصه رأي کميسيون تنظيم و رونوشت آن به اداره کل دارو ارسال مي‌گردد.

چنانچه هر یک از اعضای کميسيون دانشگاه درخصوص پرونده های مطرح شده در کميسيون ذینفع باشند (غیر از موارد ابطال و تأسیس همزمان، معرفی مسئول فنی داروخانه و درخواست مؤسس مبنی بر ابطال پروانه تأسیس و تعطیلی داروخانه) موضوع قابل طرح در کميسيون دانشگاه نبوده و بایستی مدارک جهت بررسی و صدور رأی به کمیسیون مرکز ارسال گردد.

کميسيون مرکز مجاز است نسبت به درخواست تجدید نظر کمیسیون دانشگاه در رأي صادره يا اِعاده اختيارات تفويض شده اقدام نمايد.

بر اساس تبصره واحده ماده 29 آیین ه، دانشگاه می تواند امور اجرایی مربوط به درخواست داروخانه ها را به شرح زیر به سازمان نظام پزشکی و انجمن داروسازان استان (و یا شهرستان در محدوده دانشگاه مورد نظر) واگذار نماید. بدیهی است تصمیم گیری نهائی با رعایت آئین ه تاسیس و اداره داروخانه ها در کمیسیون دانشگاه و صدور پروانه های تاسیس و مسئول فنی داروخانه و پیگیری عملکرد داروخانه ها از مراجع ذیصلاح قانونی در عهده دانشگاه مربوطه خواهد بود:

معرفی مسئول فنی و قائم مقام مسئول فنی داروخانه

درخواست تبدیل وضعیت خدمات داروخانه از نیمه وقت، روزانه یا شبانه روزی و بر عکس

ثبت درخواست متقاضی تاسیس داروخانه و اولویت بندی متقاضیان بر اساس اعلام نیاز دانشگاه

بازدید، ارزیابی و پایش ادورای از عملکرد داروخانه ها جهت ارائه گزارش به دانشگاه متبوع و پیشنهاد معرفی داروخانه های منتخب

توانمند سازی و آموزش مسئول فنی و سایر پرسنل داروخانه و تشکیل پرونده آموزشی برای آنها

تشکيل پرونده و تکميل مدارک متقاضيان ابطال و تاسيس همزمان داروخانه جهت ارائه به کميسيون دانشگاه

تشکيل پرونده و تکميل مدارک افراد متقاضي ابطال مجوز تاسيس داروخانه جهت ارائه به کميسيون دانشگاه

تبصره 1: دانشگاه در صورت صلاحدید و بعد از تایید اداره کل دارو سایر امور مرتبط را جهت تسریع در رسیدگی به
درخواست ها و ارتقای کیفیت خدمات دارویی داروخانه ها می تواند به انجمن داروسازان یا سازمان نظام پزشکی محل تفویض نماید. بدیهی است جزئیات مربوط به این اقدام با تفاهم ه فی ما بین دانشگاه و انجمن یا سازمان نظام پزشکی صورت می پذیرد.

تبصره 2: کارشناسی محل تاسیس داروخانه و تطبیق آن با ضوابط مربوطه به رعایت فاصله تعداد مطب فعال و متراژ داروخانه و به عهده انجمن مربوطه می باشد.

نظارت بر عملکرد داروخانه در تهیه، نگهداری و عرضه دارو و کلیه اقلام موجود بر عهده دانشگاه مربوطه است.

در مواردی که انجام بازرسی از داروخانه توسط سایر مراجع قانونی ذیصلاح لازم به نظر میرسد با هماهنگی دانشگاه مربوطه و به همراه کارشناس دانشگاه بازدید از محل صورت خواهد گرفت.

گروه کارشناسی اعزامی دانشگاه باید شامل 2 نفر فرد آموزش دیده (حداقل یک نفر داروساز مُجرب) که از حُسن سلوک لازم برخوردار هستند تشکیل می گردد و باید دارای کارت بازرسی یا معرفی ه از دانشگاه باشند.

گزارش بازرسین بر اساس پیوست شماره2 در دو نسخه تنظیم و یک برگ آن جهت اطلاع و رفع نواقص احتمالی به مسئول فنی یا مؤسس داروخانه تحویل می گردد.

حداقل تعداد بازرسی از داروخانه به طور متوسط 4 بار در سال می باشد. بدیهی است نیاز به بازدید از عملکرد داروخانه ها با توجه به نحوه فعالیت آنها با نظر دانشگاه تعیین می گردد.

ارزشیابی داروخانه یکبار در سال بر اساس ( پیوست شماره 21 ) انجام می شود.

گزارش بازرسی از داروخانه علاوه بر پیگیری تخطی از آیین ه و این ضابطه، در ارزشیابی عملکرد سالانه آن مؤثر خواهد بود.

داروخانه باید فضای مناسب جهت پذیرش نسخ، استقرار بیماران و قفسه کتب راهنمای اطلاعات دارویی داشته باشد.

محل استقرار داروساز مسئول فنی به صورت تابلویی با متن {مسئول فنی و مشاوره دارویی} مشخص گردد.

مسئول فنی و پرسنل داروخانه از روپوش مناسب مورد تایید انجمن استفاده نمایند.

داروساز مسئول فنی ملزم به نصب اِتیکت بر روی سینه است.

چیدمان قفسه های دارویی بهتر است به صورت خواص درمانی دارو و ترجیحاً بسته بندی های هم شکل در جاهای مختلف باشد.

انبار داروخانه قفسه بندی مناسب داشته و مُجهز به دماسنج و رطوبت سنج و یخچال دارای نمایشگر دما باشد.

محل ساخت داروهای ترکیبی در فضایی مُجزا و با تجهیزات کامل مورد نیاز، باشد.

داروخانه بایستی سیستم سخت افزاری و نرم افزاری مناسب (اُتوماسیون کامل) جهت ارائه اطلاعات درخواستی کلیه خدمات دارویی و همچنین مشارکت در طرح ردیابی و تایید اصالت فرآورده های موجود در داروخانه به سازمان را تامین نماید.

به استناد ماده 21 آیین ه تاسیس و اداره داروخانه ها (بالاخص بند 2) در مورد موسسین داروخانه دایر که به دلیل مشکلاتی امکان حضور در داروخانه را ندارند باید ضمن ارائه مدارک و مستندات لازم (پیوست شماره 19) فرد واجد شرایط مطابق قوانین و مقررات جاری فردی را به عنوان جانشین به دانشگاه معرفی و در صورت تایید دانشگاه، فعالیت داروخانه با رعایت سایر مقررات و ضوابط جاری سازمان به مدت حداکثر یکسال مجاز خواهد بود.

تبصره 1: در صورت نیاز و ارائه مستندات لازم تمدید مدت فوق بلامانع است.

تبصره 2: طبق تبصره ماده 21 آیین ه مسئولیت وظایف محوله در این ماده و پاسخگویی به آنها در زمان حضور جانشین به عهده موسس داروخانه می باشد.

درصورت فوت مؤسس يا يكي از مؤسسين داروخانه، لازم است دانشگاه مربوطه، طبق تبصره4 ماده 3 اصلاحي قانون مربوط به مقررات امور پزشكي و دارويي را به وراث قانوني متوفي جهت ارائه مدارك زير اعلام نمايد:

مدارک مسئول فني واجد شرايط طبق ضوابط

وكالت ه رسمي مبني بر معرفي وكيل جهت انجام كليه امور مربوط به داروخانه

قيم ه صغار (درصورتيكه مؤسس متوفي داراي فرزند صغير باشد.)

دادخواست حصر وراثت و در صورت معرفي فرد واجد شرايط جهت صدور پروانه تأسيس داروخانه ب وي علاوه بر مدارك لازم طبق (موارد 2 و 4 تا 8 بند “ب”)، مدارك زير توسط وراث جهت بررسي موضوع در كميسيون ارائه مي‌شود.

الف- در خواست وراث يا وكيل قانوني آنها در مورد ابطال مجوز تأسيس داروخانه و معرفي فرد واجد شرايط صدور پروانه تأسيس (پیوست شماره 1)

ب- گواهي انحصار وِراثت

ج- اجازه ه دادستاني ب قيم صغار درخصوص موضوع

تبصره : درصورتيكه مؤسس داروخانه بيش از يك نفر باشد و يكي از مؤسسين فوت نمايد، ادامه فعاليت داروخانه پس از اتمام مهلت قانوني توسط ساير مؤسسين با رضایت وراث متوفي، منوط به ارائه مدارك فوق و رضايت‌ه ساير مؤسسين و تأیيد موضوع توسط كميسيون خواهد بود.

این ضابطه در 9 ماده، 47 تبصره و 17 بند به تصویب معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو رسیده است و از تاریخ ابلاغ لازم الاجرا بوده و کلیه ضوابط، دستورالعمل ها و بخشه های قبلی از درجه اعتبار ساقط می باشد.

 

 

پیوست شماره 1 »

شماره ثبت دبيرخانه :

تاريخ :

» فرم ثبت درخواست تأسيس داروخانه «

دانشگاه/دانشكده علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني ..

احتراماً، اينجانب فرزند به شماره شناسه صادره از

متولد محل تولد شماره ملي تابعيت: دين:

ساكن:

با تقديم مدارك :الف ـ تصوير مدرك تحصيلي، ب ـ تصوير صفحه اول شناسه و در صورت داشتن توضيحات ، تصوير صفحه آخر ج ـ گواهي تاريخ فارغ التحصيلي از دانشگاه محل تحصيل

د- مدارك زير دال بر كسب حد نصاب امتياز محل مورد تقاضا (اشتغال و ايثارگري)

رديف

دقيق محل خدمت

شهر / روستا

امتياز محل

تاريخ شروع فعاليت

تاريخ خاتمه فعاليت

امتياز متقاضي

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

امتياز ايثارگري

 

 

 

 

 

 

امتياز مجموع سوابق

 


 


 


 

متقاضي تأسيس داروخانه در موارد ذيل مي باشم:

دقيق محل مورد تقاضا (شهر، روستا)

نوع فعاليت داروخانه مورد تقاضا
(روزانه، نيمه روز، شبانه‌روزي)


 

1-

2-

3-

 

 

همچنين قبلاً مجوز تاسيس داروخانه در شهر / روستا . تابع شهرستان.. دانشگاه علوم پزشكي. اخذ نموده و سپس مجوز آنرا ابطال نموده ام.

اينجانب متعهد مي شوم كه اطلاعات فوق صحيح بوده و در صورت اثبات خلاف اظهارات اعلام شده، دانشگاه مجاز به لغو مجوز صادره خواهد بود.

 

و خانوادگي ـ امضاء متقاضي

—————————————————————————-

رسيد متقاضي

تقاضاي ثبت خانم/آقاي جهت تاسيس داروخانه دريافت و به شماره . در تاريخ . در اين دبيرخانه ثبت گرديد.

مُهر و امضاي دبيرخانه

تذكر: هر گونه تغيير آدرس و شماره تلفن مي بايست در اسرع وقت به اطلاع امور دارويي دانشگاه برسد و در صورت عدم اطلاع به دانشگاه ، حقي براي متقاضي محفوظ نمي باشد.

پیوست شماره 2 »

» فرم بررسي تقاضاي تأسيس داروخانه در كميسيون قانوني ماده 2 «

الف ) مشخصات متقاضي :

1- : خانوادگي : فرزند: شماره شناسه

محل صدور : تاريخ تولد : محل تولد : شماره ملي :

ساكن :

ب ) مشخصات محل مورد تقاضا جهت تأسيس داروخانه :

محل مورد تقاضا (به تفكيك شهر يا روستا) :

جمعيت شهر يا روستاي مورد تقاضا :

3- امكانات دارويي محل

روزانه

نيمه وقت

شبانه روزي

جمع

آزاد

داخلي درمانگاهي

داخلي‌ بيمارستاني

آزاد

داخلي ‌درمانگاهي

داخلي ‌بيمارستان

آزاد

داخلي ‌درمانگاهي

داخلي ‌بيمارستاني

تعداد داروخانه هاي داير داراي مجوز تأسيس

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تعداد داروخانه هاي داير فاقد مجوز تأسيس

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تعداد مجوزهاي داراي مهلت تأسيس داروخانه جهت بهره برداري در محل

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تعداد داروخانه هايي كه به طور موقت تعطيل مي باشند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

جمع

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4- امكانات درماني محل :

تعداد مطب آزاد : تعداد بيمارستان : تعداد درمانگاه (دولتي و خصوصي):

ج ) نوع داروخانه مورد تقاضا : روزانه  نيمه روز  شبانه روزي 

و خانوادگي كارشناس تكميل كننده فرم:

تاريخ و امضاء :

پیوست شماره 3

* بسمه تعالی *

لوگو سازمان غذا و دارو لوگو دانشكده/دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني

دانشكده/دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني

» جدول اطلاعات متقاضيان تأسيس داروخانه « روازنه/شبانه روزي در شهر/ روستا تابع شهرستان:

تا تاريخ (تاريخ استعلام دانشگاه)

مشخصات متقاضيان به ترتيب امتيازات كسب شده تا زمان استعلام دانشگاه

امتيازات مربوطه

نوع داروخانه مورد تقاضا

رديف

خانوادگي

شماره شناسه

پدر

محل تولد

محل مورد تقاضا

تاريخ تقاضا

‌مدرك تحصيلي

بومي بودن

ايثارگري

سابقه اشتغال

مجموع

نيمه روز

روزانه

شبانه‌روزي

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

و خانوادگي كارشناس معاون / مدیر غذا و دارو

امضاء و تاریخ امضاء و تاریخ

« پیوست شماره4 »

» فرم كارشناسي بازديد از محل داروخانه «

و خانوادگي مؤسس: داروخانه:

نوع تقاضا تأسيس انتقال محل

آدرس فعلي داروخانه (در صورت تقاضاي انتقال محل):

آدرس دقيق محل معرفي شده : (كروكي محل جديد نيز در پشت صفحه درج گردد.)

مساحت كف داروخانه طول و عرض داروخانه

انبار داروخانه: زير زمين بالكن هيچكدام

چنانچه انبار خارج از محل داروخانه باشد آدرس انبار:

و فاصله نزديكترين داروخانه:

نظريه كارشناسي : محل مورد نظر با ضوابط و آيين ه داروخانه ها مغايرت دارد  ندارد

توضيحات:


 

و خانوادگي كارشناس تاريخ بازديد امضاء


 

تأیيد و امضاء

انجمن / معاون غذا و دارو (دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی)

شماره : ..

« پیوست شماره 5 » تاريخ :

» فرم اعلام نتيجه بازرسي از محل داروخانه «

جناب آقاي/ سركار خانم

سلام عليكم

بدينوسيله به اطلاع ميرساند با درخواست كارشناسي محل مورد معرفي به
آدرس..

جهت تأسيس/انتقال محل داروخانه موافقت بعمل آمد. لذا شايسته است حداكثر ظرف مدت روز، ضمن آماده سازي محل مطابق مندرجات ذيل جهت بهره‌برداري اقدام و نتيجه را به منظور برقراري سهميه دارويي و معرفي به سازمانهاي بيمه‌گر اعلام گردد. بديهي است در صورت عدم اعلام آمادگي جهت
بهره برداري در مهلت مقرر تقاضاي شما كان لم يكن تلقي گرديده و هيچگونه تعهدي براي اين معاونت / مديريت در حفظ محل مورد تقاضا مترتب نمي باشد. ضمناً چنانچه پس از اعلام آمادگي جهت برقراري سهميه دارويي نسبت به انجام موارد زير اقدام نگرديده باشد نسبت به توقف فعاليت داروخانه اقدام خواهد شد.

تعبيه فضاي مشاوره دارويي، مکان تهيه داروهاي ساختني و نسخه پيچي به طور مجزا

آب لوله كشي

يخچال (با نصب سامانه ثبت رايانه اي دما)

قفسه‌بندي، ميز نسخه پيچي، تابلو و رايانه جهت ثبت مشخصات نسخ همزمان با تحويل دارو

بهداشتي بودن كف و ديوارها و قابل شستشو بودن كف داروخانه

لوازم ساخت داروهاي تركيبي (طبق ضوابط مربوطه)

وسايل گرمايش و سرمايش براي ايجاد شرايط مناسب جهت نگهدراي داروها

امضاء

معاون/ مدير غذا و دارو

پیوست شماره 6 »

» معرفي ه مسئول فني داروخانه «

 

معاون/ مدير محترم غذا و دارو

اينجانب.. مؤسس داروخانه/ متقاضي تأسيس . در شهر/روستا ضمن اعلام اينکه به انجام وظايف خود طبق شرح وظايف مؤسس مندرج در آئين ه داروخانه ها خصوصاً تبادلات مالي و صدور چک فقط به اينجانب متعهد مي شود:

بدينوسيله خانم/آقاي . را جهت پذيرش مسئوليت فني ساعت .. تا اين داروخانه معرفي مي نمايد.

امضاء و تاريخ

——————————————————————————

اين قسمت توسط متقاضي پذيرش مسئوليت فني تكميل گردد:


 

مشخصات متقاضي

و خانوادگي : شماره شناسه : محل صدور : تاريخ تولد

محل تولد : شماره ملي: آخرين مدرك تحصيلي و تاريخ دريافت آن :

ساكن : متعهد به سکونت در محل بوده و مسئوليت فني داروخانه: شهرستان: به آدرس : (استان شهرستان شهر/ روستا خيابان پلاك ) در ساعات فوق را مي‌پذيرم/ خواهم پذيرفت.

تذكر : در صورتيكه مجوز داروخانه صادر نگرديده باشد نيازي به تكميل آدرس نمي باشد.

سوابق اشتغال متقاضي در بخشهاي دولتي و غير دولتي تاكنون بشرح زير (ده سال اخير) :

 

 

رديف

نوع كار

محل خدمت و آدرس آن

تاريخ شروع

تاريخ خاتمه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مُهر و امضاي متقاضي

 

تذكر : چنانچه صلاحيت متقاضي تاكنون توسط كميسيون ماده 2 هيچيك از دانشگاهها / دانشكده هاي علوم پزشكي تأييد نشده باشد، لازم است موضوع تأييد صلاحيت فني متقاضي در كميسيون قانون ماده 2مطرح گردد.

 

پیوست شماره 7

شماره ثبت دبيرخانه :

ت


 

عكس

4×3

پشت نویسی شود


 

اريخ :

كد داروخانه:

لوگو سازمان غذا و دارو لوگو دانشكده/دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني

» پروانه تأسيس داروخانه «

(نيمه وقت، تمام وقت / شبانه روزي)

داروخانه شهر/روستا

باستناد قانون مربوط به مقررات امور پزشكي و دارويي مصوب خرداد ماه يكهزار و سيصد و سي و چهار و اصلاحات بعدي آن و آئين ه‌هاي مربوطه

مدارك پيشنهادي آقاي / خانم فرزند متولد سال

داراي شماره شناسه شماره ملي صادره از

با مدرك تحصيلي در كميسيون قانونی ماده 2 مورخ امور داروخانه‌ها مطرح و مورد تأييد قرار گرفت. بنابراين به برده اجازه داده مي شود داروخانه مورد تقاضا را در شهر/ روستا خيابان پلاك تأسيس نمايد.

مدت اعتبار پروانه صادره با توجه به ارزشيابي عملکرد داروخانه و با رعايت ضوابط مربوطه حداکثر به مدت 5 سال خواهد بود.

تذكر : فعاليت داروخانه منوط به حضور مسئول فني واجد شرايط مي باشد.

امضاء

معاون/ مدير غذا و دارو دانشگاه


 

« ادامه پیوست شماره 7 »

وظايف مؤسس طبق آئين ه تاسیس و اداره داروخانه ها:

رعايت شئونات اسلامي، اخلاقي و مسايل حرفه اي در داروخانه

اِشراف بر امور داروخانه‌ (به غير از وظايف مسئول فني) به طوري كه شرح وظايف مؤسس را رعايت نمايد.

افتتاح حساب بانکی به خود و اعلام آن به شرکتهای پخش و سازمانهای بیمه گر جهت گردش مالی داروخانه از طریق حساب فوق

اشراف بر فروش و گردش مالی داروخانه

تبصره: داروخانه ها مجازند طبق ضوابط اقلام غیر داروئی را از طریق اینترنت به فروش برسانند.

رعايت و اجراي نظريات و پيشنهادات فني و بهداشتي مسئول فني داروخانه

تدارک و تمهيدات لازم براي تجهيز فعاليت بهينه داروخانه

تأمين و تدارك اقلام دارويي و مواداوليه مورد نياز ساخت داروهاي تركيبي، شيرخشك، مكملهاي غذايي، غذاهاي كمكي‌شيرخواران، فرآورده هاي آرايشي، بهداشتي و لوازم مصرفي پزشكي دارويي و تجهيزات پزشکي و ملزومات دارويي مجاز از طريق شركتهاي معتبر مورد تأييد وزارت طبق ضوابط و با نظارت مسئول فني

تأمين كادر فني و خدماتي واجد شرايط در داروخانه طبق ضوابط

رعايت نظافت و بهداشت عمومي داروخانه

اجرا و رعايت كليه مقررات، ضوابط و دستورالعملها و تذكرات دانشگاه و وزارت و در صورت لزوم ابلاغ به كاركنان داروخانه

تأمين لباس کار به رنگ مناسب مطابق ضوابط

پرداخت به موقع حقوق و مزاياي مسئول فني و كاركنان داروخانه طبق قرارداد منعقده و قوانين مربوطه از جمله قانون كار

همكاري با بازرسين دانشگاه و سازمان غذا و دارو

رفع نواقص و مشکلات ابلاغي داروخانه توسط دانشگاه به نحوي که در ارزشيابي ساليانه داروخانه روند تلاش داروخانه در بهبود کيفيت خدمات ملموس باشد.

تبصره ـ علاوه بر وظايف مذکور مؤسس پاسخگويي کليه امور داروخانه باشد.

«پیوست شماره 8 »

ش


 

عكس

4×3

پشت نویسی شود


 

ماره ثبت دبيرخانه :

تاريخ :

کد داروخانه:

لوگو سازمان غذا و دارو لو گو دانشگاه/ دانشکده علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني

» پروانه مسئول فني صبح/عصر/شب داروخانه «

(نيمه وقت ، تمام وقت / شبانه روزي)

داروخانه شهر/روستا

باستناد قانون مربوط به مقررات امور پزشكي و دارويي مصوب خرداد ماه يكهزار و سيصد و سي چهار و اصلاحات بعدي آن و آئين‌ه‌هاي مربوطه صلاحيت آقاي / خانم فرزند: متولد سال

داراي شماره شناسه: شماره ملي : صادره از: و نظام پزشکي شماره:

با مدرك تحصيلي: و پروانه داروسازي شماره مورخ

بررسي و مورد تائيد قرار گرفت . لذا به برده اجازه داده مي‌شود تامسئوليت فني داروخانه واقع در شهر/ روستا خيابان پلاك از ساعت الي را بر عهده گيرد.

مسئول فني موظف است در كليه ساعات ياد شده در داروخانه حضور فعال داشته و با رعايت كامل مقررات و
ضوابط علمي و حرفه اي انجام وظيفه نمايد.

مدت اعتبار اين پروانه با رعايت قانون آموزش مداوم گروه پزشکي (داروسازان) حداکثر به مدت — سال خواهد بود.

معاون/ مدير غذا و دارو دانشگاه


 

« ادامه پیوست شماره 8 »

وظايف مسئول فني طبق آئين ه تاسیس و اداره داروخانه ها:

مسئول فني علاوه بر رعايت قوانين و مقررات موجود ملزم به رعايت ضوابط علمي و حرفه اي مربوطه مي باشد.

حضور فعال در داروخانه در ساعات تعيين شده طبق پروانه مسئول فنی

كنترل نسخ و ارائه داروهاي تجويز شده به بیماران طبق ضوابط و امضاء و مَمهور نمودن نسخ

عرضه داروهاي بدون نسخه مطابق فهرست و ضوابط اعلام شده و ارائه راهنمايي دارويي برای استفاده از آنها

رعايت ضوابط مربوط به بسته بندي مجدد داروهاي تجويز شده با ارائه توضيحات لازم و تحويل بهداشتي آنها

بررسي موارد ابهام و در صورت لزوم جايگزيني اقلام در نسخ تجويزي، پس از مشاوره با پزشك معالج طبق ضوابط

نظارت بر شرايط نگهداري داروها، شكل ظاهري، كيفيت فيزيكي و تاريخ مصرف و نحوه تدارك و عرضه داروها اعلام اشکالات مشاهده شده در داروها برابر الگوی تعیین شده از طرف سازمان

ساخت و ارائه داروهاي تركيبي طبق ضوابط با توجه به اصول علمي و فني بنحوي كه مانع انجام ساير وظايف قانوني وي نگردد.

جلوگيري از دخالت افراد غيرمجاز در امور فني داروخانه

استفاده از روپوش سفيد با نصب پلاك مشخصات

همكاري با بازرسین دانشگاه يا سازمان

تکميل فرم ارزيابي فعاليت داروخانه طبق ضوابط و نگهداري در داروخانه جهت ارائه به بازرسين دانشگاه

تكميل و ارسال پرسشه ها براي امور اطلاع رساني و تحقيقاتي و یا نظارتی در ارتباط با بره ابلاغ شده از سوی سازمان

نظارت بر اجراي فراخوان جمع آوری داروها Recall

گزارش عوارض جانبی احتمالی داروها و مشکلات احتمالی مربوط به کیفیت داروها به دانشگاه و یا سازمان

تلاش در جهت ارتقاي کيفيت ارائه خدمات به نحوي که روند بهبود در ارزشيابي سالانه داروخانه توسط دانشگاه ملموس باشد.

تبصره: داروسازانی که با حضور فعالخود نقش موثرتری در ارتقاء کیفیت خدمات دارویی محل خدمت خود دارند از مزایای تشویقی پیش بینی شده در ضابطه مربوطه بهره مند خواهند شد.

«پیوست شماره 9 »

*

شماره ثبت دبيرخانه: .

پيوست: .


 

عكس

4×3

پشت نویسی شود

بسمه تعالي *


 

لوگو سازمان غذا و دارو

لو گو دانشگاه/دانشكده علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني

» گواهي تشخيص صلاحيت مسئوليت فني «

به استناد قانون مربوط به مقررات امور پزشكي و داروئي و مواد خوردني و آشاميدني مصوب خرداد يكهزار و سيصد و سي و چهار و اصلاحيه هاي بعدي آن مدارك پيشنهادي خانم / آقاي داراي شماره شناسه صادره از و پروانه داروسازي / معرفي ه شماره مورخ دركميسيون قانوني ماده 2 امور داروخانه‌ها مورخ مطرح و صلاحيت برده جهت مسئوليت فني داروخانه در سراسر كشور مورد تاييد قرار گرفت.

لذا پذيرش مسئوليت فني داروخانه توسط برده با رعايت كامل مقررات مربوطه و صدور پروانه مسئول فني از طرف دانشگاه/دانشكده علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني ذيربط براساس ضوابط ابلاغي از سوي اداره کل نظارت و ارزیابی دارو و مواد مخدر بلامانع خواهد بود. مدت اعتبار اين گواهي با توجه به قانون آموزش مداوم گروه پزشکي (داروسازان) جهت صدور پروانه مسئول فني داروخانه حداکثر به مدت 5 سال خواهد بود.

معاون غذا و دارو دانشگاه/ دانشكده


 


 


 

« ادامه پیوست شماره 9 »


 

رديف

دانشگاه

داروخانه

محل داروخانه

ساعت پذيرش مسئوليت فني

تاريخ شروع به كار

مهر و امضاء معاونت غذا و دارو يا مديريت دارو و غذا دانشگاه

تاريخ خاتمه

مهر و امضاء معاونت غذا و دارو يا مديريت دارو و غذا دانشگاه


 


 


 


 


 


 


 


 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

«پیوست شماره 1 »

» فرم درخواست ابطال و تأسيس همزمان داروخانه در همان محل «

دانشگاه / دانشكده علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني ————

معاون/مدير محترم غذا و دارو

بدينوسيله اينجانب / اينجانبان درخواست ابطال مجوز تأسيس داروخانه خود به .. با كد شماره /شماره پروانه داروخانه.واقع در شهر/ روستا .. خيابان .كوچه . پلاك را داشته و تقاضا مي گردد تا صلاحيت خانم/آقاي . بطور همزمان جهت تاسيس داروخانه در همان محل مورد رسيدگي قرار گيرد. ضمناً در صورت موافقت کميسيون قانوني ماده 2 امور داروخانه ها با درخواست اينجانب/اينجانبان نسبت به اخذ مفاصا حساب شرکتهاي پخش دارو اقدام نموده و مسئوليت قانوني مربوط به بدهي مالي داروخانه را تا تاريخ موافقت کميسيون مذکور به عهده مي گيرم/مي گيريم.

تاريخ :

و خانوادگي و امضاي مؤسس / مؤسسين


 

بدينوسيله اينجانب . متقاضي تأسيس داروخانه در محل داروخانه سابق. مي باشم و تقاضاي بررسي صلاحيت خود به عنوان مؤسس جديد را دارم.

و خانوادگي

تاريخ و امضاي متقاضي


 

«پیوست شماره 11 »

» فرم كارشناسي بازديد « از محل داروخانه داخلي (آموزشي/ غيرآموزشي)

بيمارستان. (دولتي، خصوصي، خيريه، ساير)

شماره و تاريخ ثبت تقاضا:

آدرس دقيق محل بيمارستان:

تعداد تخت ثابت بيمارستاني:

كروكي دقيق محل داروخانه در داخل بيمارستان:

مساحت كف داروخانه: طول و عرض داروخانه:

كروكي دقيق محل انبار (درصورتيكه بيمارستان داراي انبار مركزي است محل دقيق انبار دارو و لوازم وابسته در آن مشخص گردد.)

مساحت كف انبار دارو و لوازم وابسته:

الف) فضاي داروخانه داراي :

1- لوله كشي آب

7- دستگاه تهويه

2- برق

8 – يخچال (داراي کنترل دما)

3- تلفن

9- دماسنج

4- رايانه

1- ميزكار و پيشخوان

5- قفسه بندي مناسب

11- دستشويي

6- نور كافي 

 

12- امكانات رفاهي و محل استراحت كاركنان

 

13- بهداشتي بودن كف و ديوارها و قابل شستشو بودن كف داروخانه

14- وسايل ايمني (اعلام حريق اتوماتيك و كپسول آتش نشاني)

15- در صورت داشتن بخش داروهاي تركيبي غير استريل – فضاي مناسب و لوازم ساخت كافي

ب) فضاي انبارداراي :

1- قفسه بندي و پالت مناسب

9- جلوگيري از تابش نور خورشيد در پنجره ها و سقف

2- سقف عايق بندي شده

1- سيستم گرما و سرماي مناسب (ترجيحاً خشك)

3- كف محكم (ترجيحاً بتوني)

11- دماسنج ماكزيمم و مينيمم و رطوبت سنج

4- دستگاه تهويه

12- سردخانه با وسعت كافي براي داروهاي خاص (داراي کنترل دما)

5- تلفن

13- انبار مجزا براي نگهداري مواد اوليه

6- رايانه

14- توري سيمي و حافظ پنجره ها

7- جارو برقي صنعتي

15- وسايل جابجايي (ليفتراك، بالابر و چرخ دستي)

8- وسايل ايمني (اعلام حريق اتوماتيك و كپسول آتش نشاني و شلنگ آب در معرض ديد)


 


 


 


 

 نظريه كارشناسي :

محل معرفي شده براي داروخانه از نظر فضا، محل استقرار و مسايل فني، بهداشتي و ايمني با توجه به مقررات جاري مورد تائيد مي باشد/ نمي‌باشد.

انبار دارو و لوازم وابسته از نظر داشتن فضاي كافي و مسائل فني، بهداشتي و ايمني داراي شرايط لازم مورد تأیيد مي‌باشد/ نمي‌باشد./


 

و خانوادگي كارشناس : تاريخ بازديد : امضاء :


 

نظر معاون / مدير غذا و داروي دانشگاه/دانشكده علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني :

محل معرفي شده جهت احداث داروخانه داخلي بيمارستان . با توجه به آيين ه، ضوابط داروخانه ها و نظريه كارشناسي بازديد از محل مورد تأیيد مي باشد/ نمي باشد.


 

و خانوادگي

معاون/مدير غذا و دارو دانشگاه ..

تاريخ و امضاء

 

«پیوست شماره 12»

» فرم گزارش کارشناسی و مصوب کمیسیون قانونی ماده 2 مربوط به تأسيس داروخانه «

 

مشخصات داروخانه و محل مورد تقاضا :

 

داروخانه

 

شهر / روستا

 

از توابع شهرستان

 

دانشگاه / دانشكده علوم پزشكي

 

وضعيت ارائه خدمات داروخانه

 

 

مشخصات مؤسس :

 

و خانوادگي

 

شماره شناسه

 

كد ملي

 

تاريخ تولد

 

محل تولد

 

محل صدور

 

پدر

 

شماره و تاريخ پروانه دائم / موقت داروسازي

 

مدرك تحصيلي

 

بررسي كارشناسي :

 

آخرين آمار جمعيت محل مورد تقاضا (شهر / روستا) در سالجاري با توجه به ه شماره ——— مورخ ——- سازمان اداره کل آمار و اطلاعات استانداری

امكانات درماني محل (با توجه به فرم ضميمه شماره 2 ضوابط)

امكانات دارويي محل (با توجه به فرم ضميمه شماره 2 ضوابط) به تفكيك روزانه، نيمه وقت، شبانه روزي

فاصله محل سكونت متقاضي تا محل مورد تقاضاي تأسيس داروخانه (درصورتيكه ساكن محل نباشد)

حد نصاب امتياز محل و تاريخ درخواست متقاضي

تاريخ استعلام دانشگاه براي اولويت بندي متقاضيان محل

ميزان امتياز كسب شده توسط متقاضي در تاريخ استعلام (و نوبت بندي) دانشگاه و چگونگي كسب آن

ذكر اولويت متقاضي در ميان متقاضيان محل

ذكر سوابق قبلي تأسيس داروخانه توسط متقاضي (با قيد تاريخ موافقت كميسيون قانوني ماده 2 با تأسيس و انتقال سرمايه يا ابطال مجوز آن)

چگونگي رسيدگي به درخواست اولويت هاي قبلي جدول متقاضيان محل

معرفي مسئول فني داروخانه در حال تأسيس (با توجه به فرم ضميمه شماره 6 ضوابط)

ساير موارد با توجه به شرايط درخواست مورد بررسي مانند ذكر محدوده تاسيس داروخانه در محل مورد تقاضا مطابق آیین ه
داروخانه ها می باشد.

 

 

 

نظريه كميسيون :

امضاء و مشخصات كارشناس با ذكر تاريخ :

 

 

سوابق پرونده تأسيس داروخانه ————– —– در جلسه مورخ ——— — كميسيون قانوني ماده 2 امور داروخانه هاي دانشگاه / دانشكده علوم پزشكي ———- ——– مطرح و با توجه به ه شماره ———————– مورخ ————- متقاضي صلاحيت تأسيس داروخانه توسط خانم / آقاي ————————— مورد تأئيد قرار گرفت / نگرفت.

 

اعضاء كميسيون :

 

رئيس دانشگاه :

 

نماينده انجمن داروسازان :

 

معاون غذا و دارو :

 

داروساز آزاد به دعوت رئيس دانشگاه :

 

مدير دارويي :

 

داروساز منتخب سازمان نظام پزشكي شهرستان مركز استان :

 

 

توضيح : درج اعضاء كميسيون در ذيل سِمت آنها الزامي است.

 

 

 

 

 

 

« پیوست شماره 13»

 

» فرم گزارش کارشناسی و مصوبات ابطال و تأسيس داروخانه بطور همزمان در همان محل «

 

مشخصات داروخانه و محل

داروخانه (عام و خاص)

 

شهر / روستا

 

از توابع شهرستان

 

دانشگاه علوم پزشكي

 

وضعيت ارائه خدمات داروخانه

 

تاريخ موافقت كميسيون قانوني ماده 2 با تأسيس / ابطال و تاسیس داروخانه بطور همزمان

 

شماره و تاريخ پروانه تأسيس داروخانه

 

مشخصات مؤسس جديد

خانوادگي

 

شماره شناسه

 

كد ملي

 

تاريخ تولد

 

محل تولد

 

محل صدور

 

پدر

 

شماره و تاريخ پروانه دائم / موقت داروسازي

 

مدرك تحصيلي

 

مشخصات مؤسس قبلي

و خانوادگي

 

شماره شناسه

 

كد ملي

 

تاريخ تولد

 

محل تولد

 

محل صدور

 

 

بررسي كارشناسي

 

شماره و تاريخ ثبت درخواست مؤسس در مورد ابطال مجوز داروخانه خود در دانشگاه

حد نصاب امتياز و جمعيت محل

ميزان امتياز كسب شده توسط متقاضي

ذكر تاريخ شروع به كار و مدت فعاليت داروخانه به مؤسس قبلي

فاصله محل سكونت متقاضي تأسيس داروخانه (درصورتيكه ساكن محل مورد تقاضا نباشد)

سوابق قبلي متقاضي از نظر تأسيس داروخانه (با قيد تاريخ موافقت كميسيون قانوني با تأسيس داروخانه و انتقال سرمايه يا ابطال مجوز آن)

معرفي مسئول فني داروخانه در حال تأسيس (با توجه به فرم ضميمه شماره 6 ضوابط)

موارد مورد بررسي ديگر كه بايستي بررسي و عنوان گردد.

 

 

 

نظريه كميسيون :

امضاء و مشخصات كارشناس با ذكر تاريخ :

 

پرونده داروخانه ————– در جلسه مورخ ————- كميسيون قانوني ماده 2 امورداروخانه هاي دانشگاه / دانشكده علوم پزشكي ———— مطرح و با توجه به ه شماره ——————– مورخ ————- ضمن ابطال مجوز تأسيس داروخانه ———————– ب خانم / آقاي ——————————– صلاحيت تأسيس داروخانه توسط خانم / آقاي ——————————

به داروخانه —————————— در همان محل مورد موافقت قرار گرفت / نگرفت.

 

اعضاء كميسيون :

 

رئيس دانشگاه :

نماينده انجمن داروسازان :

معاو ن غذا و دارو :

داروساز آزاد به دعوت رئيس دانشگاه :

مدير دارويي :

داروساز منتخب سازمان نظام پزشكي شهرستان مركز استان :

توضيح : درج اعضاء كميسيون در ذيل سمت آنها الزامي است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پیوست شماره 14

 

» فرم گزارش مصوبات مربوط به مسئول فني داروخانه «

 

مشخصات داروخانه و محل آن :

داروخانه

 

شهر، بخش، دهستان، روستا

 

دانشگاه علوم پزشکي

 

نوع داروخانه

 

تاريخ مجوز تأسيس / انتقال سرمايه

 

شماره و تاريخ پروانه تأسيس

 

 

مشخصات مؤسس :

 

و خانوادگي

 

شماره شناسه

 

کد ملي

 

تاريخ تولد

 

محل تولد

 

محل صدور

 

مدرک تحصيلي

 

نوع درخواست

 

شماره و تاريخ مجوز تأسيس

 

شماره و تاريخ پروانه تأسيس

 

 

مشخصات مسئول فني :

 

و خانوادگي

 

شماره شناسه

 

کد ملي

 

 

تاريخ تولد

 

محل تولد

 

محل صدور

 

 

مدرک تحصيلي

 

شماره و تاريخ پروانه داروسازي

 

ساعات کار مسئول فني :

 

بررسي کارشناسي :

مشخصات ه وارده مربوط به درخواست مؤسس (با شماره و تاريخ ثبت) براي معرفي مسئول فني

سوابق کاري مسئول فني معرفي شده

نوبت و ساعات پذيرش مسئوليت فني داروخانه

وضعيت مسئوليت فني ساير شيفت ها از نظر حضور مسئول فني واجد شرايط

 

 

امضاء و مشخصات کارشناس :

 

 

 

 

تاريخ کارشناسي :

 

 

 

 

نظريه کميسيون :

 

پرونده داروخانه ———– در جلسه مورخ ———- کميسيون قانوني امور داروخانه هاي دانشگاه / دانشکده علوم پزشکي ——- مطرح و با توجه به ه شماره ——————- مورخ ————- متقاضي خانم / آقاي ———و محتويات پرونده، صلاحيت مسئوليت فني خانم / آقاي ———— جهت نوبت ——- داروخانه مذکور موافقت گرديد  نگرديد .

 

اعضاء كميسيون :

رئيس دانشگاه :

 

نماينده انجمن داروسازان :

 

 

معاون غذا و دارو :

 

داروساز آزاد به دعوت رئيس دانشگاه :

 

 

مدير دارو :

 

داروساز منتخب سازمان نظام پزشکي شهرستان مرکز استان :

 

 

 

 

 

«پیوست شماره 15 »

» فرم گزارش کارشناسی و مصوبات مربوط به تبديل وضعيت فعالیت داروخانه «

 

مشخصات داروخانه و محل آن :

داروخانه

 

شهر، بخش، دهستان، روستا

 

دانشگاه علوم پزشکي

 

نوع داروخانه

 

تاريخ مجوز تأسيس / انتقال سرمايه

 

 

 

 

مشخصات مؤسس :

 

و خانوادگي :

 

شماره شناسه

 

کد ملي

 

تاريخ تولد

 

محل تولد :

 

محل صدور

 

مدرک تحصيلي :

 

نوع درخواست

 

شماره و تاريخ مجوز تأسيس

 

شماره و تاريخ پروانه تأسيس

 

 

مشخصات مسئول فني :

 

 

و خانوادگي

 

شماره شناسه

 

کد ملي

 

 

تاريخ تولد

 

محل تولد

 

محل صدور

 

 

مدرک تحصيلي

 

شماره و تاريخ پروانه داروسازي

 

ساعات کار مسئول فني

 

 

بررسي کارشناسي :

مشخصات ه وارده مربوط به درخواست مؤسس (با شماره و تاريخ ثبت)

تعداد و نوع داروخانه هاي داير در محل مورد تقاضا

وضعيت مسئوليت فني شيفت جديد

ارائه مستندات تبديل وضعيت داروخانه از نيمه وقت/ روزانه به شبانه روزي و برعکس

 

 

 

تاريخ کارشناسي :

 

امضاء و مشخصات کارشناس

 

 

 

 

 

 

نظريه کميسيون :

 

پرونده داروخانه ———– در جلسه مورخ ———- کميسيون قانونيماده 2 امور داروخانه هاي دانشگاه / دانشکده علوم پزشکي ——- مطرح و با توجه به ه شماره ——————- مورخ ————- متقاضي خانم / آقاي —- و محتويات پرونده، تبديل وضعيت خدمات دارويي داروخانه مذکور از —————- و صلاحيت فني خانم / آقاي ————— جهت نوبت ———- در همان محل مورد موافقت قرار گرفت  نگرفت.

 

اعضاء كميسيون :

 

رئيس دانشگاه :

 

نماينده انجمن داروسازان :

 

 

معاون غذا و دارو :

 

داروساز آزاد به دعوت رئيس دانشگاه :

 

 

مدير دارو :

 

داروساز منتخب سازمان نظام پزشکي شهرستان مرکز استان :

 

 

 

 

 

 

«پیوست شماره 16 »

» فرم اظهار نظر كميسيون قانوني ماده 2 امور داروخانه ها «

موضوع مورد بررسي (در مورد ابطال مجوز و انتقال محل داروخانه و ساير موارد مرتبط با ذکر موضوع طبق آئين ه) :

با ذکر موضوع:

مشخصات داروخانه و محل آن :

داروخانه

 

شهر، بخش، دهستان، روستا

 

دانشگاه علوم پزشکي

 

نوع داروخانه

 

تاريخ مجوز تأسيس / ابطال همزمان

 

شماره و تاريخ پروانه تأسيس

 

 

مشخصات مؤسس :

 

و خانوادگي

 

شماره شناسه

 

کد ملي

 

تاريخ تولد

 

محل تولد

 

محل صدور

 

مدرک تحصيلي

 

نوع درخواست

 

شماره و تاريخ مجوز تأسيس

 

شماره و تاريخ پروانه تأسيس

 

 

بررسي کارشناسي :

 

 

امضاء و مشخصات کارشناس :

 

 

 

 

تاريخ کارشناسي :

 

نظريه کميسيون :

 

موضوع در جلسه مورخ ———- کميسيون قانوني ماده 2 امور داروخانه ها مطرح و نتيجه زير حاصل گرديد :

 

اعضاء كميسيون :

رئيس دانشگاه :

 

نماينده انجمن داروسازان :

 

 

معاون غذا و دارو :

 

داروساز آزاد به دعوت رئيس دانشگاه :

 

 

مدير دارو :

 

داروساز منتخب سازمان نظام پزشکي شهرستان مرکز استان

 

 


 

پیوست شماره 17


 

تعهد ه ملك داروخانه


 


 

اينجانب . فرزند .. داراي مجوز تاسيس داروخانه به شماره . مورخ .. هرگونه مشكلات ناشي از مالكيت و تأسيس داروخانه واقع در شهرستان/شهرخيابان.. پلاك واحد طبقه . را مي‏پذيرم و درصورت هرگونه اعتراض يا شكايات احتمالي،‌ مسئوليت و عواقب ناشي از آن را پذيرا خواهم بود و درصورت اثبات خلاف واقع بودن اظهارات فوق‏الذكر اينجانب ملزم به تعطيل و تغيير مكان و يا اخذ رضايت ظرف مدت يكماه مي‏باشم و دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي و درماني و اداره كل نظارت بر امور دارو و مواد مخدر وزارت متبوع هيچگونه مسئوليتي در اين مورد نخواهد داشت .


 


 


 

و خانوادگي

 

پیوست شماره18

بسمه تعالي


 

رضايت ه مالكين


 

بدينوسيله اعلام مي‎گردد اينجانب . امضا كننده ذيل، مالك ملك به پلاك ثبتي شماره به نشاني: پلاك،طبقه.. .واحد .. موافقت و رضايت كامل خود را با تاسيس داروخانه توسط آقا/خانم دكتر . در طبقه واحد شماره اين نشاني اعلام مي دارم و اعتراضي به اين موضوع ندارم.


 


 

و خانوادگي

امضاء

اثر انگشت

پیوست شماره 19

 

معاون محترم غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی —————-

الف )

اینجانب —————— مؤسس داروخانه ———————– به شماره پروانه تأسیس ———— تاریخ ———— با توجه به اینکه از تاریخ ———- تا تاریخ ————- بدلیل —————— (طبق مستندات پیوست) قادر به حضور در داروخانه نمی باشم. بدینوسیله خانم / آقای ——————- دارای مدرک تحصیلی ————– را بعنوان جانشین مؤسس داروخانه، در مدت زمان فوق معرفی
می نمایم.

مُهر و امضاء

 

اینجانب خانم/آقای —————— (ضمن ارائه مدرک تحصیلی، کارت ملی و شناسه) با علم و اطلاع از ضوابط و مقررات مربوطه، حاضر به پذیرش جانشین مؤسس داروخانه ———— می باشم.

 

مُهر و امضاء

 

نظریه معاون/ مدیر غذا و دارو :

با پذیرش جانشین مؤسس داروخانه ————— توسط خانم/ آقای دکتر ————– در مدت زمان مورد اشاره موافقت می گردد /نمی گردد.

 

مُهر و امضاء

 

 

در صورت تائید معاون / مدیر غذا و دارو موسس و جانشین معرفی شده با هماهنگی دفتر حقوقی سازمان غذا و دارو (دفتر حقوقی دانشگاه به تشخیص سازمان) نسبت به ارائه تعهد ه محضری اقدام می نمایند بدیهی است صدور مجوز فعالیت جانشین موسس منوط به ارائه تعهد ه محضری می باشد.

 

پیوست شماره2

» فرم بازرسي از داروخانه «

لوگو سازمان غذا و دارو

لو گو دانشگاه/ دانشكده علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني ——————————–

داروخانه :

نوع داروخانه : نيمه وقت q روزانه q شبانه


 

روزي q

تاريخ شروع به كار داروخانه (به آخرين مؤسس) :

كد ملي داروخانه /شماره پروانه داروخانه:

تاريخ بازرسي قبلي دانشگاه :

تاريخ بازرسي فعلي :


 

ساعت ورود به داروخانه : ..

صبح q عصر q شب q

 


 

ساعت خروج از داروخانه : .

صبح q عصر q شب q

و خانوادگي مؤسس :

شماره و تاريخ پروانه تأسيس :

و خانوادگي مسئول فني صبح :

شماره و تاريخ پروانه مسئول فني :

و خانوادگي مسئول فني عصر :

شماره و تاريخ پروانه مسئول فني :

و خانوادگي مسئول فني شب :

شماره و تاريخ پروانه مسئول فني :

آدرس داروخانه :

كد پستي :

تلفن :

آدرس انبار دارو و لوازم داروخانه :

درجه سهميه دارويي :


 

» وضعيت فني ، بهداشتي و فيزيكي «

1

آيا مسئول فني در داروخانه حضور دارد؟(علت عدم حضور )

بلي q خير q

2

آيا تابلوي اعلام ساعات فعاليت داروخانه در معرض ديد نصب شده است؟

بلي q خير q

3

آيا ساعات فعاليت داروخانه با توجه به آئين ه داروخانه ها رعايت ميگردد؟

بلي q خير q

4

آيا پروانه هاي تأسيس و مسئول فني داروخانه در معرض ديد مراجعين نصب شده است؟

بلي q خير q

5

آيا پروانه هاي مسئولين فني داروخانه اعتبار قانوني دارد؟

بلي q خير q

6

آيا كنترل نسخ از نظر اشكالات نسخه نويسي، تداخلات دارويي و توسط مسئول فني انجام ميگيرد؟

بلي q خير q

7

آيا نظارت در تحويل دارو (مطابقت با نسخه) و مشاوره با بيمار توسط مسئول فني صورت ميپذيرد؟

بلي q خير q

8

آيا افراد فاقد صلاحيت علمي و فني در تحويل دارو به بيمار دخالت دارند؟

بلي q خير q

9

آيا نسخه پيچي در غياب مسئول فني صورت مي پذيرد؟

بلي q خير q

1

آيا شرايط نگهداري داروها در قفسه ها و يخچال از نظر نور، دما و رطوبت رعايت ميگردد؟

بلي q خير q

11

آيا داروي خارج از فهرست رسمي داروهاي ايران در داروخانه نگهداري شده و به فروش ميرسد؟

بلي q خير q

12

آيا اقلام بدون پروانه و مجوز (دارويي، آرايشي و بهداشتي ، ) در داروخانه نگهداري شده و به فروش ميرسد؟

بلي q خير q

13

آيا اقلام دارويي و مواد اوليه تاريخ گذشته در داروخانه نگهداري شده و به فروش ميرسد؟

بلي q خير q

14

آيا اقلام دارويي و مواد اوليه تاريخ گذشته در انبار نگهداري ميشود؟

بلي q خير q

15

آيا كاركنان و مسئول فني داروخانه از روپوش استفاده مي نمايند؟

بلي q خير q

16

آيا مسئول فني اتيكت مخصوص بر روپوش خود نصب نموده است؟

بلي q خير q

17

آيا گرانفروشي در داروخانه مشاهده مي شود؟ (سود بر اساس فاكتور خريد، حق فني نسخه، دستمزد ساخت دارو، )

بلي q خير q

18

آيا فروش دارو بدون نسخه معتبر انجام مي پذيرد؟(به جز داروهاي OTC)

بلي q خير q

19

آيا تحويل دارو به بيمار با توجه به موجود بودن دارو انجام مي پذيرد؟

بلي q خير q

2

آيا وضعيت ظاهري داروخانه و محل ساخت داروهاي تركيبي از نظر نظم و نظافت مناسب است؟

بلي q خير q

21

آيا وضعيت ظاهري انبار از نظر نظافت و شرايط فيزيكي مناسب است؟

بلي q خير q

22

آيا بسته بندي مجدد داروها و برچسب زني آنها طبق ضوابط صورت مي گيرد؟

بلي q خير q

23

آيا فاكتور خريد اقلام دارويي و غير دارويي در داروخانه موجود است ؟

بلي q خير q

24

آيا داروهاي تركيبي در داروخانه ساخته مي شود ؟

بلي q خير q

25

آيا فضاي كافي و شرايط فيزيكي مناسب جهت ساخت داروهاي تركيبي در داروخانه در نظر گرفته شده است؟

بلي q خير q

26

آيا مواد اوليه ساخت داروهاي تركيبي از منابع معتبر قانوني تهيه ميگردد؟

بلي q خير q

27

آيا مواد اوليه تجويز شده در نسخه براي ساخت داروهاي تركيبي در داروخانه موجود است؟

بلي q خير q

28

آيا براي ساخت داروهاي تركيبي از آب مقطر استفاده مي شود؟

بلي q خير q

29

آيا دفتر ساخت داروهاي تركيبي (با درج سازنده و تأييد مسئول فني) در داروخانه وجود دارد؟

بلي q خير q

3

آيا داروهاي تركيبي در حجم زياد تهيه و نگهداري مي شود؟

بلي q خير q

31

آیا تهیه الکل از مراکز پخش دارویی مجاز انجام می شود؟

بلي q خير q

32

آیا داروخانه مجوز فروش اینترنتی اقلام غیر دارویی در داروخانه های کشور را دارد؟

بلي q خير q

33

در صورت مثبت بودن پاسخ شماره 32 آیا ضابطه و دستورالعمل مرتبط با فروش اینترنتی

اقلام غیر دارویی در داروخانه های کشور رعایت می گردد؟


 

اقلام غیر دارویی در داروخانه های کشور اقلام غیر دارویی

بلي q خير q

34

آيا برخورد و همكاري داروخانه با بيماران و مراجعين مناسب است؟

بلي q خير q

35

آيا مؤسس و مسئول فني در پاسخ به سؤالات و بازديدها، همكاري لازم را با بازرسين دارند؟

بلي q خير q

نوع همكاري با سازمانهاي بيمه گر :

تأمين اجتماعي q خدمات درماني q خدمات درماني نيروهاي مسلح q كميته امداد امام خميني q
ساير (با ذكر مورد) . q

توضيحات داروخانه در مورد تخلفات گزارش شده در اين بازديد :


 

توضيحات بازرسين در مورد تخلفات گزارش شده در اين بازديد (درصورت مشاهده تخلفاتي نظير وجود داروهاي تاريخ گذشته يا اقلام فاقد پروانه و مجوز در داروخانه، نوع و تعداد اقلام مذكور بايد ذكر شود ) :

به داروخانه جهت رفع موارد تخلف گزارش شده به شرح زير تذكر داده شده تا در مراجعه بعدي نسبت به رفع آن اقدام نمايد :

1)

2)

3)

بديهي است در موارد فوق الذكر توسط دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني مربوطه طبق آئين ه داروخانه ها برخورد خواهد شد.

مُهر داروخانه

تذكر 1 : گزارش بازرسي انجام شده در 2 نسخه تنظيم و ارائه ميگردد (نسخه اول ـ دانشگاه، نسخه دوم ـ داروخانه)

تذكر 2 : نسخه بازرسي مربوط به داروخانه به مسئول فني حاضر تحويل شده و بايد به اطلاع مؤسس هم برسد.

مُهر و امضاي مسئول فني حاضر

و خانوادگي و امضاي بازرسين :

 

 

تائید و نظر معاون / مدير غذا و دارو دانشگاه :

تاريخ و امضاء

ضميمه شماره 21

« دستورالعمل ارزشيابي داروخانه‌هاي كشور»

به منظور ارتقای کیفیت ارائه خدمات دارويي در داروخانه ها و شناسايي واحدهاي فعالتر در زمينه ارائه اين خدمات و به جهت تشويق و ايجاد انگيزه رقابت بيشتر در ارتقاء خدمات و رعايت حقوق شهروندان و تقويت روحيه نظارتي، اين دستورالعمل تنظيم گرديده است.ضمن ابلاغ مراتب از كليه موسسين محترم داروخانه انتظار ميرود تا با تلاش خود ما را در ارتقاء‌ خدمات دارويي ياري نمايند. بديهي است داروخانه ملزم به حفظ و ثبت ارزشيابي عملکرد خود بوده و اين ارزشيابي در درجه بندي داروخانه ها براي ارائه خدمات و تمدید پروانه تاسیس داروخانه موثر خواهد بود.

* نحوه اجرا

ارزشيابي از كليه داروخانه هاي داير در سراسر كشور هر سه ماه يكبار صورت گرفته و امتیازات تشویقی و تنبیهی در همان سال بر امتياز ارزشيابي موثر خواهد بود.

حداقل امتیاز ارزشیابی با لحاظ کردن امتیازات تشویقی و تنبیهی برای تمدید پروانه تاسیس داروخانه 6 امتیاز (6% نصاب) می باشد.

در صورت عدم حضور مسئول فنی، داروخانه مجاز به اخذ تعرفه خدمات دارویی نمی باشد.

در صورت کسب امتیاز کمتر از نصاب (4 تا 6 امتیاز) داروخانه فقط مجاز به ارائه خدمات داروئی فقط مطابق فهرست داروئی مرکز بهداشتی درمانی (بره بیمه روستائی) خواهد بود.

در صورت کسب امتیاز کمتر از 4 درصد نصاب داروخانه مجاز به ارائه خدمات داروئی و نسخه پیچی تا زمان رفع نواقص موجود و معرفی مسئول فنی واجد شرایط با نظر کمیسیون قانونی ماده 2 قانونی دانشگاه نخواهد بود.

در صورت کسب امتیازات تشویقی (بدون امتیاز تنبیهی) و 9 درصد امتیاز ارزشیابی (بدون احتساب امتیاز تشویقی)، با نظر دانشگاه داروخانه مورد نظر به عنوان داروخانه نمونه معرفی و با توجه به نیاز ارائه خدمات تخصصی به عنوان داروخانه منتخب و خاص دانشگاه معرفی می گردد.

فرم ارزشيابي كه به پيوست مي باشد براساس ارزيابي شرايط فضا، پرسنل و ارائه خدمات دارويي و غير دارويي و شرايط ساخت داروهاي تركيبي در داروخانه و نظر كارشناسي معاونت / مديريت غذا و دارو دانشگاه است كه مجموعاً 1 امتياز به شرح زير را شامل مي شود :

فضاي داروخانه

2 امتياز

نحوه ارائه خدمات

6 امتياز

شرايط نگهدري دارو و لوازم در انبار

5 امتياز

شرايط ساخت داروهاي تركيبي

5 امتياز

نظر كارشناسي معاونت غذا و دارو

1 امتياز

مجموع امتيازات ارزشيابي

1 امتياز

 

* امتیازات مثبت ارزشیابی (هرکدام 5 امتیاز) *

فضای داروخانه

افزایش مساحت کف و با در نظر گرفتن فضای مشاوره دارویی، پوشیدن روپوش برای داروخانه های دایر قبلی و نصب اتیکت مسئول فنی، مکانیزاسیون

ارائه ثبت اطلاعات خدمات OTC در بره نرم افزاری

ارائه به موقع اطلاعات نسخ بیمه و آزاد ثبت و عوارض ناخواسته دارویی به دانشگاه

حضور فعال مسئول فنی

هرگونه فعالیت که منجر به ارتقای کیفیت خدمات دارویی شود.

* امتیازات منفی ارزشیابی (هرکدام 5 امتیاز) *

عدم حضور فیزیکی مسئول فنی در ساعات مقرر

عدم حضور فعال (علمی) مسئول فنی در ساعات مقرر

نگهداری یا عرضه داروهای غیر مجاز در داروخانه

نگهداری یا وجود داروهای تاریخ گذشته در داروخانه

وجود تخلفات خاص در داروخانه، مانند عرضه غیر مجاز داروهای مخدر، روانگردان، سقط جنین و داروهای غیر OTC بدون نسخه معتبر

پیچیدن نسخه و دریافت تعرفه در غیاب مسئول فنی

انبوه سازی داروهای ترکیبی

« فرم ارزشيابي داروخانه در سال ——»

« دانشگاه / دانشكده علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني ——————- »

داروخانه :

کد داروخانه:

و خانوادگي مؤسس :

کد ملی مؤسس:

وضعيت ارائه خدمات دارويي :

 نيمه وقت صبح

 نيمه وقت عصر

 روزانه

 شبانه روزي

شماره و تاريخ مجوز تأسيس داروخانه :

 

شماره و تاريخ پروانه تأسيس داروخانه

 

محل داروخانه واقع در :

استان :

شهرستان :

بخش :

دهستان :

شهر :

روستا :

آدرس دقيق محل داروخانه

 

تلفن داروخانه :

فاكس: E.MAIL:

كروكي دقيق محل داروخانه :

 

 

 

نوع داروخانه :

 حقيقي

 

 حقوقي (با ذکر )

 

 دولتي

 داخلي درمانگاهي

 خيريه

ساعات دقيق فعاليت داروخانه

—- ـ —- صبح

—- ـ —- عصر

—- ـ —- شب

کد ملی و و خانوادگي مسئولين فني تمام ساعات فعاليت داروخانه (با توجه به پروانه هاي مسئوليت فني نصب شده در داروخانه) :

1)

3)

2)

4)

ملاحظات :

 

 

 

 

 

امتياز كسب شده

حداكثر امتياز

موضوع ارزشيابي در داروخانه

موضوع گزارش گیری

در بره نرم افزاری مربوطه

ردیف

فضای داروخانه

 

2

نصب پروانه تاسیس معتبر

1) نصب تابلوي پروانه تأسيس و مسئول فني در داروخانه (5 امتیاز)

1

 

3

نصب پروانه مسئول فنی معتبر

 

 

2

رعايت دماي مناسب براي نگهداري داروها

2) رعايت شرايط نگهداري داروها در قفسه (ºc2±25) و يخچال (ºc3±5)

(4 امتیاز)

 

 

1

نگهداري داروها دور از تابش مستقيم آفتاب

 

 

1

نگهداري داروهاي يخچالي در يخچال

 

 

5

دماسنج سالم و در جاي مناسب نصب شده

3) وجود دماسنج و دیتالاگر (15 امتیاز)

 

 

5

دیتالاگر در یخچال

 

 

5

وجود مستندات دیتالاگر

 

 

2

رعايت نظافت و بهداشت عمومي (2 امتیاز)

4) رعايت نظافت و بهداشت عمومي (2 امتیاز)

 

 

 

1

فضاي كافي جلوي پيشخوان جهت حضور بيماران و وجود امکانات مناسب برای مراجعين مانند صندلی

5) فضاي كافي جلوي پيشخوان جهت حضور بيماران و مراجعين (منوط به اختصاص فضا جهت رعايت حقوق بيمار) (1 امتیاز)

 

 

1

درج موسس

6) تابلوي مناسب براي سردرب داروخانه(2 امتیاز)

 

 

1

بدون تبلیغات

 

 

1

کپسول شارژ شده

7) داشتن کپسول آتش نشانی (1 امتیاز)

 

1

قفسه بندي و چيدمان مناسب دارو در داروخانه

8) قفسه بندي و چيدمان مناسب دارو در داروخانه (1 امتیاز)

 

 

2

فضاي مشاوره با بيماران و محل مجزاي ارائه خدمات

9) فضاي مشاوره با بيماران و محل مجزاي ارائه خدمات (2 امتیاز)

 

 

1

فضاي تفکيک شده ساخت داروي ترکيبي در داروخانه

1) فضاي تفکيک شده ساخت داروي ترکيبي در داروخانه (1 امتیاز)

 

 

5

نصب ساعات فعاليت داروخانه در معرض ديد عموم

11) نصب ساعات فعاليت داروخانه در معرض ديد عموم (5 امتیاز)

 

 

2

عدم نصب آگهي تبليغاتي ناسب در داروخانه

12) عدم نصب آگهي تبليغاتي ناسب در داروخانه (2 امتیاز)

 

 

5

وجود تابلوي نسخه پيچي نداريم(هنگام عدم حضور مسئول فني)

13) وجود تابلوي نسخه پيچي نداريم (5 امتیاز)

 

 

5

نصب شماره تلفن رسيدگي به شکايات توسط دانشگاه

14) نصب شماره تلفن رسيدگي به شکايات توسط دانشگاه (5 امتیاز)

 

 

5

نصب منشور حقوق بيمار در داروخانه

15) نصب منشور حقوق بيمار در داروخانه

(5 امتیاز)

 

 

2

مجموع

 

نحوه ارائه خدمات

 

 

5

حضور فيزيکي در داروخانه

(درصورت نبودن مسئول فنی کسر 1امتیاز)

1) حضور فعال مسئول‌فني و مشاوره با بيمار
(1 امتیاز)

2

 

 

2

زمان مشاوره با بيمار حداقل 2 دقيقه

 

 

 

1

پاسخگويي به سئوالات بيماران (تلفني،مکتوب،)

 

 

 

2

ارزیابی ماهانه فعالیت داروخانه

 

 

 

5

عدم وجود داروی غیرمجاز

2) عدم وجود داروهاي خارج از فهرست داروهاي رسمي ايران و ساير اقلام غيرمجاز(طبق آيين ه داروخانه ها) و عدم فروش آن (1 امتیاز)

 

 

 

1

عدم فروش آن

 

 

 

1

عدم دریافت دارو از شبکه غیرمجاز توزیع

 

 

 

3

عدم وجود سایر اقلام غیرمجاز

 

 

 

1

سرعت و دقت در نسخه‌پيچي(پایش نسخ بر اساس تداخلات دارویی،نسخه پيچي مناسب و مهرنمودن نسخه بيمار)

3 ) روند مناسب نسخه پيچي (5 امتیاز)

 

 

 

1

عدم فروش دارو بدون نسخه معتبر

 

 

 

1

نسخه پیچی صحیح OTC

 

 

 

1

تحویل دارو با توجه به موجودی ویا فروش اضافی

 

 

 

1

عدم دخالت غیرمسئول فنی در نسخه پیچی

 

 

 

1

نسخه پیچی درزمان عدم حضور مسئول فنی

 

 

 

1

روپوش مسئول فنی و پرسنل هریک 5امتیاز

4) پوشيدن روپوش و نصب اتيكت براي كليه شاغلين داروخانه (2 امتیاز)

 

 

 

1

اتیکت مسئول فنی بر روپوش خود

 

 

 

1

قیمت گذاری صحیح دارو

5) قيمت گذاري صحيح و رعايت تعرفه هاي مصوب حق فني نسخ (3 امتیاز)

 

 

 

1

سایراقلام

 

 

1

رعایت تعرفه ارائه خدمات

 

 

1

بسته بندی مجدد مناسب

6) بسته بندي مجدد داروها (3 امتیاز)

 

 

1

برچسب زنی مناسب

 

 

1

تحویل بهداشتی دارو

 

 

 

1

نصب برچسب قیمت

7) نصب برچسب قيمت بر اقلام غيردارويي موجود در داروخانه (2 امتیاز)

 

 

 

1

فروش براساس قیمت مصوب

 

 

 

1

ضبط سوابق نسخ دارويي بیمه بيماران

8) دارا بودن رايانه و ارائه خدمات مكانيزه به بيماران (5 امتیاز)

 

 

 

1

ثبت نسخ آزاد بيماران

 

 

 

1

اطلاعات دارویی و مشاوره مکانیزه

 

 

 

2

به روز بودن اطلاعات نسخ

 

 

 

2

وجود كتب يا منابع داروسازي مورد نياز در داروخانه جهت به روز‌سازي اطلاعات ارائه شده به مراجعين و منابع مورد نياز ساخت داروهاي ترکيبي

9) وجود كتب يا منابع داروسازي مورد نياز در داروخانه جهت به روز‌سازي اطلاعات ارائه شده به مراجعين و منابع مورد نياز ساخت داروهاي ترکيبي (2 امتیاز)

 

 

 

1

نگهداري صحيح اسناد و مدارک خدمات داروخانه(فاکتور خريد اقلام دارويي و غيردارويي،.)

1) نگهداري صحيح اسناد و مدارک خدمات داروخانه(فاکتور خريد اقلام دارويي و غيردارويي،.) (1 امتیاز)

 

 

 

5

حضور موسس حقيقي حداقل در يک شيفت فعاليت داروخانه

(انجام وظايف طبق آيين ه)

11) حضور موسس حقيقي حداقل در يک شيفت فعاليت داروخانه

(انجام وظايف طبق آيين ه) (5 امتیاز)

 

 

 

5

عدم نگهداري و فروش داروهاي تاريخ گذشته در داروخانه

12) عدم نگهداري و فروش داروهاي تاريخ گذشته در داروخانه (5 امتیاز)

 

 

 

5

بکارگیری تکنسین آموزش دیده

13) رعايت شئون حرفه اي و اخلاقي توسط کليه پرسنل داروخانه (1 امتیاز)

 

 

 

5

وضعیت ظاهری و برخورد مناسب با مراجعین5امتیاز

 

 

 

1

همکاري متقابل با سازمانهاي بيمه گر

14) همکاري متقابل با سازمانهاي بيمه گر (1 امتیاز)

 

 

 

5

صدورچک و تیادلات مالی داروخانه فقط به موسس

15) همکاري مناسب با شرکتهاي مجاز پخش دارو (1 امتیاز)

 

 

 

5

عدم مشارکت در ارائه تخفیفات دارویی

 

 

 

1

رعایت حقوق بیماران در داروخانه

16) رعایت حقوق بیماران در داروخانه (1 امتیاز)

 

 

 

2

رعایت ساعات فعالییت داروخانه

17) رعایت ساعات فعالییت داروخانه (2 امتیاز)

 

 

 

1

همکاری با بازرسین دانشگاه در پاسخ به سوالات و بازدید مکانهای مختلف داروخانه

18) همکاری با بازرسین دانشگاه در پاسخ به سوالات و بازدید مکانهای مختلف داروخانه

(1 امتیاز)

 

 

6

مجموع

 

 

محل ساخت داروهای ترکیبی

 

 

5

وجود مهر و امضاي داروساز مسئول روي برچسب فرآورده

1) ساخت و كنترل نهايي فرآورده توسط داروساز مسئول (15 امتیاز)

3

 

 

1

ساخت و نظارت توسط مسئول فنی

 

 

 

5

رعايت زمان ساخت داروي ترکيبي

2) رعايت زمان ساخت داروي ترکيبي

(عدم تداخل با وظايف محوله مسئول فني) (5 امتیاز)

 

 

 

5

وجود ميز و لوازم مناسب براي ساخت

3) وجود ميز و لوازم مناسب براي ساخت (5 امتیاز)

 

 

 

5

خريد از منابع معتبر

4) مواد اوليه برای ساخت (1 امتیاز)

 

 

 

2

نگهداري مناسب مواد اوليه

 

 

 

3

رعايت تاريخ انقضا مواد اوليه

 

 

 

5

برچسب زني مناسب

6) برچسب زني مناسب

(ذكر تاريخ ساخت فرآورده، تركيبات، دستور مصرف وشرايط نگهداري و سازنده و داروخانه) (5 امتیاز)

 

 

 

5

نظم و نظافت مكان ساخت و لوازم مربوطه

7) نظم و نظافت مكان ساخت و لوازم مربوطه (5 امتیاز)

 

 

 

5

عدم انبوه سازي و رعايت شرايط نگهداري فراورده

8) عدم انبوه سازي و رعايت شرايط نگهداري فراورده

(کنترل تاريخ ساخت فراورده هاي موجود) (5 امتیاز)

 

 

 

5

مجموع

 

 

انبار دارو و لوازم

 

 

1

قفسه‌بندي و چيدمان مناسب داروها و لوازم

1) قفسه‌بندي و چيدمان مناسب داروها و لوازم (1 امتیاز)

4

 

 

15

نگهداري دارو‌ها در دماي مناسب

2) نگهداري دارو‌ها در دماي مناسب

دماي مناسب 2±25 درجه سانتيگراد (15 امتیاز)

 

 

 

5

وجود دماسنج در انبار

3) وجود دماسنج در انبار (5 امتیاز)

 

 

 

1

عدم وجود دارو خارج از فهرست رسمي داروهاي ايران ولوازم و اقلام بدون مجوز يا تاريخ گذشته در انبار

4) عدم وجود دارو خارج از فهرست رسمي داروهاي ايران ولوازم و اقلام بدون مجوز يا تاريخ گذشته در انبار (1 امتیاز)

 

 

 

1

قابل نظافت بودن كف انبار

5) قابل نظافت بودن كف انبار (1 امتیاز)

 

 

 

5

مجموع

 

 

 

1

1) همكاري با معاونت‌هاي غذا و دارو در انجام اطلاع‌رساني و ثبت اطلاعات نسخ بیمه و آزاد و عوارض ناخواسته دارويي و يا ساير فعاليتها كه به ارتقاء‌خدمات دارويي منجر مي‌گردد

1) همكاري با معاونت‌هاي غذا و دارو در انجام اطلاع‌رساني و ثبت عوارض ناخواسته دارويي و يا ساير فعاليتها كه به ارتقاء‌خدمات دارويي منجر مي‌گردد

(با تاييد معاونت غذا و دارو و ارائه مستندات) (1 امتیاز)

 

 

 

1

جمع كل امتيازات

 

نظر بازرسین:

ارزش ريالی داروهای غیر مجاز کشف شده داروخانه (طبق لیست پیوست)

 


 

ارزش ريالی داروهای تاریخ گذشته کشف شده داروخانه (طبق لیست پیوست)

 

امتیازات تشویقی داروخانه (امتیاز کسب شده با قید موضوع) :

 

 

امتیازات تنبیهی داروخانه (امتیاز کسب شده با قید موضوع) :

 

 

توضیحات: در مورد نحوه پیگیری تخلف


 

 

 تذکر شفاهی با قید در صورتجلسه

 اخطار کتبی به موسس یا مسئول فنی

 ارجاع به مراجع ذی صلاح با قید مرجع

و سایر توضیحات: .

 

امضای بازرسین

مُهر داروخانه و امضای مسئول فنی

تأیید معاون غذا و دارو

دانشگاه علوم پزشکی .

 


 

صنایع وتولیدکنندگان

داروسازان و پزشکان

بیماران و مصرف کنندگان

توزیع کنندگان و واردکنندگان

دانلود فایل

تاریخ آخرین بروز رسانیچهارشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۴

مقدمه : داروخانه های دارای مجوز فروش اینترنتی صرفا مجاز به فروش کالاهای بهداشتی، آرایشی و مکملهای تغذیه ای، شیرخشک، فرآورده های طبیعی و سنتی، ملزومات  مصرفی  پزشکی دارای مجوز از سازمان غذا و دارو از طریق اینترنت می باشند.

ماده 1 ـ تعاریف :

 مجوز فروش اینترنتی: عبارتست از مجوزفروش اینترنتی اقلام غیر داروئی در داروخانهمراحل ثبت داروخانه

دانشگاه: معاونت غذا و دارو دانشگاه / دانشكده علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني كه داروخانه تحت نظارت آن فعاليت مي نمايد.

مؤسس: فردي كه صلاحيت وي جهت اخذ مجوز تأسيس داروخانه مطابق با آئين ه و ضوابط داروخانه ها و مقررات مربوطه به تأييد كميسيون قانوني ماده 2 رسيده و پروانه تأسيس داروخانه را دريافت نموده باشد.

مسئول فني: داروسازي كه با اخذ پروانه مسئوليت فني صادره از سوي دانشگاه مربوطه به وظايف قانوني خود در داروخانه عمل مي نمايد.

ماده 2 ـ شرایط وِب سایت داروخانه های دارای مجوز فروش اینترنتی :

1.1- درج اطلاعات ذیل بصورت خوانا در سایت مربوطه :

داروخانه ـ نشانی دقیق پُستی ـ تلفن ـ نمابر ـ نشانی پست الکترونیک – مؤسس/ موسسین، مسئول/ مسئولین فنی داروخانه و درج مجوز فروش اینترنتی اخذ شده از دانشگاه

2.1 – اطلاع رسانی دقیق با ارجاع مناسب ترجیحا دارای لینک به منابع معتبر علمی در مورد کالاهای سلامت محور (از قبیل: تصویر کالا، حجم یا وزن، جنس و نوع بسته‌بندی، قیمت مصرف کننده، موارد مصرف و عدم مصرف و نیز درج هشدارهای ضروری مطابق برچسب یا بروشور)  به گونه ای که مصرف کننده بطور کامل و دقیق از ماهیت، کیفیت و مقدار کالای مورد نظر خود مطلع گردد و پس از دریافت آن بتواند مشخصات درج شده در سایت را با کالای دریافتی تطبیق دهد.

بدیهی است مسئولیت و تائید صحت این اطلاعات به عهده مسئول فنی داروخانه دارای مجوز فروش اینترنتی می باشد.

ماده 3 ـ مدارک مورد نیاز جهت دریافت مجوز فروش اینترنتی از دانشگاه :

1.2 – ارائه درخواست مجوز فروش اینترنتی مَمهور به مُهر و امضای مؤسس در سربرگ داروخانه.

2.2 – تصویر پروانه تأسیس و پروانه مسئول فنی داروخانه

3.2 – کارشناسی و تایید بره نرم افزاری و سخت افزار توسط دانشگاه (واحدIT  دانشگاه)

تبصره1 ـ دانشگاه پس از دریافت و بررسی مدارک متقاضی درصورت تأیید و اِحراز صلاحیت‌های لازم نسبت به معرفی موسس داروخانه جهت اخذ نماد الکترونیکی به مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اقدام می نماید.

تبصره2-  دانشگاه پس از اخذ نماد الکترونیکی از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی نسبت به طرح موضوع در کمیسیون قانونی ماده 2 امور داروخانه ها جهت صدور مجوزفروش اینترنتی یکساله اقدام می نماید.

تبصره 3-  صدور بیش از یک مجوز فروش اینترنتی برای هر داروخانه ممنوع است.

ماده 4- شرایط تمدید :

1.4- موسس داروخانه دارای مجوز فروش اینترنتی، می بایست یکماه قبل از انقضاء مجوز فروش اینترنتی، جهت تمدید درخواست کتبی خود را به دانشگاه مربوطه اعلام نماید.

2.4- در صورت رعايت كليه مقررات، ضوابط و دستورالعملهای صادره از سوی سازمان غذا و دارو/ دانشگاه مدت اعتبار مجوز فروش اینترنتی با تائید دانشگاه و مرکز توسعه تجارت الکترونیکی بصورت سالانه تمدید خواهد شد.

ماده5- وظایف موسس :

1.4- رعايت شئونات اسلامي، اخلاق حرفه اي در وب سایت داروخانه

2.4- رعايت و اجراي دستورات فني، مسئول فني داروخانه

3.4- تأمين و تدارك کالاهای بهداشتی، آرایشی و مکملهای تغذیه ای، شیرخشک، فرآورده های طبیعی وسنتی، تجهیزات و ملزومات مصرفی پزشکی مجاز از طريق شركتهاي معتبر مورد تأييد سازمان غذا و دارو طبق ضوابط

4.4- رعايت كليه مقررات، ضوابط و دستورالعملها ی صادره از سوی سازمان غذا و دارو/ دانشگاه

5.4 – افتتاح حساب بانكي و اعلام آن از طریق وب سایت

6.4 – همكاري با بازرسين سازمان غذا و دارو/ دانشگاه

7.4 – رفع نواقص و مشکلات ابلاغی به داروخانه توسط سازمان غذا و دارو/ دانشگاه

ماده6- وظايف مسئول فني :

1.5 – نظارت بر فروش اینترنتی داروخانه و ارائه دستورات لازم به مصرف کنندگان

2.5 – مهر و امضاء فاکتور فروش اینترنتی

3.5 – اعمال نظارت بر کنترل اصالت کالا، شرایط نگهداري، شكل ظاهري، تاريخ مصرف، سری ساخت، نحوه تدارك و عرضه محصولات

4.5 – جلوگيري از دخالت افراد غير مجاز در امور فني و نظارتی فروش اینترنتی

5.5 – همكاري با بازرسين سازمان غذا و دارو/ دانشگاه

6.5 – نظارت بر اجرای Recall جهت جمع آوری

7.5 – تلاش در جهت ارتقاء کیفیت خدمات ارائه شده به مصرف کنندگان فروش اینترنتی

 

مراحل ثبت داروخانه

ماده 7- سایر موارد :

1.7- در صورت الزام الصاق برچسب اصالت کالا، موسس می بایست نسبت به کنترل الصاق برچسب اصالت بر روی کلیه محصولات تامین شده نظارت نموده به نحوی که در صورت لزوم امکان شناسایی مصرف کننده محصول را داشته باشد.

2.7- داروخانه داخلي بيمارستان، درمانگاه، پلی کلنیک و دی کلنیک مشمول اخذ مجوز فروش اینترنتی از دانشگاه نبوده و فعالیت آنها در این زمینه ممنوع می باشد.

3.7- داروخانه های نیمه وقت و روزانه در ایام تعطیلات رسمی و ساعات غیر موظف مجاز به فروش اینترنتی نمی باشند.

  4.7- داروخانه دارای مجوز فروش اینترنتی اگر با کسب مجوز از دانشگاه و یا به دلیل دیگری برای مدت معینی تعطیل شده باشند، مجاز به فروش اینترنتی نخواهند بود.

5.7 – داروخانه ملزم به رعایت روشهای بهینه توزیع (GDP) جهت ارسال اقلام فروخته شده اینترنتی می باشد.

6.7 – درصورت ابطال نماد اعتماد الکترونیک، مجوز فروش اینترنتی داروخانه نیز بطور خودکار باطل شده و فعالیت داروخانه مذکور محدود به فعالیت عادی داروخانه و زیر نظر مسئول فنی ادامه خواهد یافت. (داروخانه موظف است پیغام “از فروش اینترنتی معذوریم” در صفحه اول وب سایت خود قرار دهد. و سامانه پذیرش خود را غیر فعال نماید).

 

ماده8 ـ نظارت بر رعایت مفاد این دستور العمل به عهده دانشگاه بوده و بازرس دانشگاه موظف به بررسی محتویات وب سایت، اسناد و تطابق سابقه فروش با فاکتور های صادره (حداقل 6 ماه گذشته) می باشد و سایر موارد بازدید، مطابق آئین ه تاسیس و اداره داروخانه ها و ضوابط جاری انجام خواهد شد.

ماده 9- ضمن رعایت ماده 7 ضابطه فروش اینترنتی اقلام غیر داروئی ابلاغی شماره 114963/665  تاریخ 1/1/1393 در صورت مشاهده هر گونه تخطی از این دستورالعمل موارد بنا به تشخیص دانشگاه و یا با ارجاع به کمیسیون قانونی ماده 2 تصمیم گیری نهایی در خصوص ادامه فعالیت مجوز فروش اینترنتی اتخاذ خواهد شد.

این دستورالعمل در 9 ماده و 3 تبصره تهیه شده است و از تاریخ ابلاغ لازم الاجرا می باشد.

صنایع وتولیدکنندگان

داروسازان و پزشکان

بیماران و مصرف کنندگان

توزیع کنندگان و واردکنندگان

                                                   


واحد داروخانه


 



 

مراحل ثبت داروخانه

این واحد از بدو تاسیس بیمارستان فعالیت خود راآغاز نموده ودر دو مرکز سرپایی وبستری بصورت مجزا هردو در طبقه همکف در مجاورت درمانگاه تخصصی (در ظلع شرقی) قرار گرفته که کلیه خدمات دارویی وتجهیزات مصرفی پزشکی را برای  بیماران و مراجعین و بخشهای مختلف بیمارستان در زمینه تهیه ،آماده سازی و تحویل دارو مطابق با فار ما کوپه دارویی سازمان ارائه می نماید  .


 


 



ساعات فعالیت:


داروخانه سرپایی:همه روزه 7:3 الی 23:3


داروخانه بستری:همه روزه 7:3 الی 14:


مسئول داروخانه


 



 

خانم دکتر نگین محررزاده دارای مدرک دکترای داروسازی با 1 سال سابقه


 


قوانین و مقررات و نحوه تحویل دارو

تحویل دارو در داروخانه سرپایی با پذیرش نسخه آغاز وپس از ثبت در رایانه و پرینت نسخه و آماده سازی دارو های نسخه شده با درج دستورات دارویی تحویل بیمار می گردد

تحویل دارو در داروخانه بستری با تایید دارو و تجهیزات مصرفی مورد درخواست بخشها و واحدها شروع و پس از پرینت آنها داروهای هر بخش به طور مجزا آماده و در قفسه ایی مخصوص جهت تحویل به بخش قرار داده می شود .


       

جهت مشاهده بهتر از مرورگر fire fox یا google chrom استفاده نمایید1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *