قرص o2 ویکی پدیا

خواص دارویی و گیاهی

قرص o2 ویکی پدیا
قرص o2 ویکی پدیا

مشخصه ها :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

قرص o2 ویکی پدیا

وبسایت

اشکال دارویی شکل‌های گوناگون جیره‌های دارویی برای وارد کردن دارو به بدن بیمار هستند.

بر اساس روش‌های مختلف مصرف دارو اشکال دارویی گوناگون ساخته شده‌اند؛

۱. روش خوراکی: به شکل جامد مانند قرص و کپسول، به شکل مایع مانند شربت و الگزیر.

۲. روش تزریق کردن:مانند آمپول و ویال.

۳. روش استنشاقی: مانند افشانه و بخور.

قرص o2 ویکی پدیا

۴. روش موضعی: مانند پماد، کرم، قطره و شامپو.

۵. روش پوستی: مانند چسب پوستی.

۶. روش داخل رکتال: مانند شیاف.

هر روش دارای مزایا و معایبی است مثلاً روش تزریقی اغلب دردناک است و فراهم نمودن شرایط استریل گاه دشوار ولی روشی مطمئن است.

اشکال دارویی جامد خوراکی از پر مصرف‌ترین اشکال دارویی می‌باشند. راحتی حمل، راحتی مصرف، ارزانی قیمت، پایداری فراورده و عدم نیاز به کارکنان کارآزموده از مزایای این اشکال می‌باشد که شامل موارد زیر می‌باشد:

پودرها یا گردها ذرات ریز یک ماده دارویی هستند که فعالیت خاصی بر روی آن‌ها انجام نگرفته‌است. پودرها را گاهی برای مصارف خارجی به کار می‌برند. برای مصارف خوراکی عموماً آن‌ها را برای مصرف در مایع حل می‌کنند. از معایب این روش مصرف می‌توان عدم امکان پوشاندن طعم دارو و عدم حفاظت دارو در برابر عوامل ناپایدارکننده مثل رطوبت و اکسیژن را نام برد. همچنین پودرهایی که به آب دوستی زیادی ندارند نمی‌توان به راحتی در آب حل نمود. مثالی از این مورد مانند داروی سولفات باریم که یک داروی حاجب می‌باشد.

گرانول‌ها از بهم چسبیده شدن ذرات پودرها به وجود می‌آیند. از مزایای آن‌ها پایداری بیشتر و حلالیت راحت‌تر است. اگرچه در این شکل دارویی نیز طعم دارو کاملاً حس می‌شود. به بسته گرانول‌ها ساشه نیز گفته می‌شود. مانند داروی سوربیتول که یک داروی ملین است.

کپسول‌ها پوسته‌های ساخته شده از ژلاتین هستند که ماده دارویی را می‌توان در آن‌ها جای داد. عموماً در مقایسه با قرصها ماده موثره بیشتری را می‌توان در کپسولها جای داد. بر حسب نوع ساخت، کپسولها به دو نوع سخت و نرم تقسیم می‌شوند. ژلاتین پوسته کپسول در آب سرد نامحلول است اما می‌تواند تا ده برابر وزن خود آب جذب کند. از این‌رو در مجاورت با مایعات دهان خیلی سریع نرم ولیز می‌شود و به همین دلیل بلع آن‌ها اسانتر از قرصها می‌باشد. ژلاتین در دمای ۳۷ درجه سانتیگراد ذوب می‌شود از این رو پس از بلعیده شدن در معده ژلاتین ذوب شده و ماده دارویی آن آزاد می‌شود. ژلاتین ذوب شده نیز هضم می‌شود.

کپسولها می‌توانند رطوبت محیط را به خود بگیرند یا رطوبت موجود در پوسته را از دست بدهند. با توجه به همین مسئله باید از قراردادن کپسولها در محیط مرطوب خودداری کرد زیرا علاوه بر تغییر شکل کپسول امکان ناپایدار شدن فراورده داخل کپسول نیز می‌باشد. همچنین در محیط خشک کپسول می‌تواند بسیار شکننده شود و مقداری از پودر آن در هنگام مصرف خارج شود در نتیجه مقدار ماده موثره کمتری مصرف می‌شود و هم طعم دارو حس می‌شود. کپسولها چنانچه در کنار هم قرار گیرند به یکدیگر می‌چسبند و امکان جدا کردن آن‌ها نیست. حس نشدن بو و طعم دارو از مزایای کپسولها است. از کپسولهای سخت می‌توان به کپسول آموکسی‌سیلین اشاره کرد. و از کپسولهای نرم می‌توان نیتروگلیسیرین و ویتامین A اشاره کرد.

قرص‌ها اشکال دارویی جامد هستند که از فشرده شدن گردها و گرانولها به وجود می‌آیند و شامل اشکال زیر می‌باشند:

که از فشرده شدن ساده مواد اولیه تهیه می‌شوند. مانند استامینوفن.

این نوع قرص‌ها یا به صورت دولایه مجزا بر روی هم فشرده شده‌اند یا یک قرص در درون قرص دیگر وجود دارد. علل تهیه این شکل قرص عبارتست از:

مانند آ.س.آ. (استیک سالیسیلیک اسید)

در این شکل دارویی هسته مرکزی را با شربت پوشش داده‌اند. طعم و بوی دارو حس نمی‌شود و دارو در مقابل نور به‌طور نسبی محافظت می‌شود. قرصهای S.C عموماً دارای ظاهر زیبا و خوشرنگ هستند از این رو شایعترین اشکال داروی مسموم‌کننده کودکان است. ساخت پرزحمت و وقت‌گیر آن‌ها از معایب آن‌ها است. به قرصهای S.C دراژه نیز گفته می‌شود. مانند ایبوپروفن(Ibuprofen) که داروی ضد درد است.

در این نوع قرصها یک لایه پلیمری نازک بر روی هسته مرکزی کشیده شده‌است. مزایای آن مانند S.C است با این تفاوت که ظاهر زیبایی ندارد. مانند پروپرانولول (Propranolol)

در این نوع قرص پوشش روی قرص در پ‌هاش (pH) اسیدی نامحلول و در پ‌هاش قلیایی محلول است از اینرو این‌گونه قرصها در روده باز می‌شوند. معمولاً داروهایی را که در اسید معده تخریب می‌شوند یا برای معده اثر تحریکی دارند را به این شکل تهیه می‌کنند. همچنین با توجه به تفاوت پ‌هاش در نقاط مختلف روده می‌توان دارو را طوری طراحی کرد که در قسمت معینی در روده باز شود و اثر خود را در آن ناحیه اعمال کند. مانند بیزاکودیل(Bisacodyle) که داروی مسهل است. سولفاسالازین (Sulfa salazine) که در درمان کولیت زخمی کاربرد دارد.

فراورده‌های گونه‌ای را در بین گونه و آرواره قرار می‌دهند و فراورده‌های S.L را در زیر زبان قرار می‌دهند. در ایران شکل بوکال (گونه‌ای) موجود نیست. این اشکال دارویی برای موادی به کار می‌روند که یا در اسید معده ناپایدارند، یا جذب کمی از روده دارند یا توسط آنزیمهای دستگاه گوارش و کبد به‌طور وسیعی بی‌اثر می‌شوند. ایزوسورباید (Isosorbide) که داروی ضد آنژین صدری است، نمونه‌ای از قرصهای زیر زبانی است.

قرصهایی هستند که باید در هنگام مصرف جویده شوند. عموماً دارای موادی هستند که مزه خوشایندی دارند. داروهایی را به این شکل می‌سازند که حتماً باید در معده یا در هنگام ورود به روده کاملاً باز شده باشد. مانند قرصهای ضد اسید و داروی مبندازول (Mebendazole) که یک داروی ضد کرم است.

قرصهای جوشان، قرصهایی هستند که در داخلشان اسید تارتریک، اسید سیتریک و بی‌کربنات سدیم وجود دارد و در اثر مجاورت با آب گاز دی‌اکسیدکربن (CO2) آزاد می‌کند. CO۲ آزاد شده علاوه بر متلاشی کردن قرص سبب ایجاد مزه مطلوب و پوشیده شدن مزه نامطلوب بخصوص مزه شوری فراورده می‌شود. قرصهای جوشان برای ترغیب کودکان به مصرف دارو بسیار مناسبند ضمن اینکه فراورده‌هایی که در محیط مایع ناپایدار هستند را می‌توان به این شکل تهیه کرد و سپس در هنگام مصرف به صورت محلول درآورد. مانند قرص جوشان ویتامین C.

قرصهای جوشان شدیداً به رطوبت حساس هستند. از اینرو باید آن‌ها را در قوطی حاوی دارو نگهداری کرد و تا از قبل از مصرف نباید آن‌ها را از جلد درآورد.

قرصهای پیوسته رهش یا طولانی اثر قرصهایی هستند که به واسطه اعمالی که روی آن‌ها انجام شده است، فراورده خود را در مدت زمان طولانی تری آزاد می‌کنند. مزایای این دارو عبارتست از:

قرصهای یک شیاری و دو شیاری قرصهایی هستند که به ترتیب بر روی آن‌ها یک شیار و دو شیار کشیده‌اند. قرصهای فوق را می‌توان با قرار دادن چاقو و وارد کردن فشار به ۲ یا ۴ قسمت تقسیم کرد. مانند دیگوکسین (Digoxin) که در بیماران قلبی استفاده می‌شود.

از نظر داروسازی محلول عبارتست از انحلال جامد، مایع یا گاز در محیط مایع. محلولهای دارویی عموماً دارای جذب سریعتری در مقایسه با اشکال جامد می‌باشند. حمل این مواد در مقایسه با اشکال جامد مشکل می‌باشد و قیمت بالاتری نسبت به قرص‌ها و کپسول‌ها دارند.

مایعات خوراکی از حل شدن مواد موثره و مواد افزودنی در آب تهیه می‌شوند و می‌توانند به صورت محلول تهیه شده باشند یا در هنگام مصرف تهیه شوند. مانند یدور پتاسیم. پودر اوآراس (ORS).

شربتها فراورده‌هایی مایع تغلیظ شده حاوی شکر یا مواد جانشین شونده آن می‌باشند. شربت‌ها از بهترین فراورده‌های خوراکی بخصوص برای کودکان می‌باشند. در شربت‌ها مزه نامطبوع مواد دارویی به واسطه شیرینی شکر و همچنین چگالی زیاد مایع حس نمی‌شود. باانکه شکر پرمصرف‌ترین شیرین‌کننده در تهیه شربت می‌باشد، اما در مواردی از مواد شیرین‌کننده دیگری نظیر دکستروز، سوربیتول، گلیسیرین، ساخارین و هیدروکسی اتیل سلولز نیز استفاده می‌شود. علاوه بر شکر سه ماده اول پس از ورود به بدن در نهایت به گلوکز تبدیل می‌شوند (مواد Glucogenic) در حالیکه دو ماده آخر چنین خاصیتی را ندارند. (Non Glucogenic).

استفاده از شربتهای حاوی مواد Glucogenic برای افراد مبتلا به دیابت مناسب نیست. مانند شربت مولتی‌ویتامین.

الگزیرها محلولهای خوراکی و شیرین‌شده هیدروالکلی می‌باشند. در این فراورده‌ها با استفاده از الکل سبب حل شدن موادی می‌شوند که در آب نامحلول یا کم محلول و در الکل محلول است. میزان الکل الگزیرها بسته به نوع ماده موثره متفاوت است. به علت وجود الکل در فراورده، باید در ظرف حاوی فراورده کاملاً محکم بسته شود و فراورده باید دور از حرارت باشد. الگزیرها در مقایسه با شربت‌ها دارای شیرینی و چگالی کمتری دارند.

مانند الگزیر دیفین‌ هیدرامین (Diphyn Hydramine).

تنتورها عصاره‌های الکلی فراورده‌های گیاهی می‌باشند و امروزه مصرف چندانی ندارند.

سوسپانسیون‌ها از مخلوطهای ناهمگن مایع می‌باشند که در آن‌ها یک ماده جامد نامحلول، در آب پراکنده شده‌است. سوسپانسیون‌ها گاه آماده هستند و گاه در هنگام مصرف فراورده تهیه می‌شوند. علل تهیه مواد به صورت سوسپانسیون عبارتست از:

سوسپانسیون‌ها را باید در ظرف دهان‌گشاد که در بالا دارای فضای خالی باشد (برای بهتر مخلوط شدن فراورده در هنگام تکان دادن)، به دور از یخ‌زدگی، نور و حرارت زیاد نگهداری شود.

مانند آلومینیوم‌ام‌جی‌اس (Al.Mg.S) که به صورت سوسپانسیون آماده در دسترس است. آموکسی‌سیلین (به انگلیسی: Amoxicillin) که به صورت پودر برای تهیه سوسپانسیون در دسترس است.

نرم‌افزار نسخه الکترونیک کتاب «راهنمای جیبی کاربرد داروهای ژنریک ایران» – تجدید نظر پنجم – تألیف دکتر رامین خدام

قُرص‌هاّ یا کُلیچه[۱] اشکال دارویی جامدی هستند که از فشرده شدن گرده‌ها و ریزدانه‌ها به وجود می‌آیند و شامل انواع زیر می‌باشند:

مانند آ.اس. آ (ترکیب استامینوفن- کافئین- آسپیرین)

۳. قرص‌های با پوشش قندی (S.C.) (Sugar coated Tab):

در این شکل دارویی هسته مرکزی را با شربت پوشش داده‌اند. طعم و بوی دارو حس نمی‌شود و دارو در مقابل نور به‌طور نسبی محافظت می‌شود. قرص‌های S.C عموماً دارای ظاهر زیبا و خوشرنگ هستند از این رو شایعترین اشکال داروی مسموم‌کننده کودکان است. ساخت پرزحمت و وقت‌گیر آن‌ها از معایب آن‌ها است. به قرص‌های S.C دراژه نیز گفته می‌شود. مانند ایبوپروفن(Ibuprofen) که داروی مسکن است.

۴. قرص‌های دارای پوشش لایه نازک (Film coated Tab)(F.C.):

قرص o2 ویکی پدیا

در این نوع قرص‌ها یک لایه پلیمری نازک بر روی هسته مرکزی کشیده شده‌است. مزایای آن مانند S.C است با این تفاوت که ظاهر زیبایی ندارد. مانند پروپرانولول (Propranolol)

.۵ قرص‌های دارای پوشش روده‌ای (Enteric coated Tab)(E.C):

در این نوع قرص پوشش قرص در pH اسیدی نامحلول و در pH قلیایی محلول است لذا این‌گونه قرص‌ها در روده باز می‌شوند. معمولاً داروهایی را که در اسید معده تخریب می‌شوند یا برای معده اثر تحریکی دارند را به این شکل تهیه می‌کنند. همچنین با توجه به تفاوت pH در نقاط مختلف روده می‌توان دارو را طوری طراحی کرد که در قسمت معینی در روده باز شود و اثر خود را در آن ناحیه اعمال کند. مانند بیزاکودیل (Bisacodyle) که داروی مسهل است. سولفاسالازین (Sulfa salazine) که در درمان کولیت زخمی کاربرد دارد.

۶. قرص‌های گونه‌ای و زیرزبانی:

فراورده‌های گونه‌ای را در بین گونه و آرواره قرار می‌دهند و فراورده‌های S.L را در زیر زبان قرار می‌دهند. در ایران شکل باکال (گونه‌ای) موجود نیست. این اشکال دارویی برای موادی به کار می‌روند که یا در اسید معده ناپایدارند، یا جذب کمی از روده دارند یا توسط آنزیمهای دستگاه گوارش و کبد به‌طور وسیعی بی‌اثر می‌شوند. تری نیتروگلیسیرین (T.N.G) که داروی ضد آنژین صدری است، نمونه‌ای از قرص‌های زیر زبانی است.

۷. قرص‌های جویدنی:

قرص‌هایی هستند که باید در هنگام مصرف جویده شوند. عموماً دارای موادی هستند که مزه خوشایندی دارند. داروهایی را به این شکل می‌سازند که حتماً باید در معده یا در هنگام ورود به روده کاملاً باز شده باشد. مانند قرص‌های ضد اسید و داروی مبندازول (Mebendazole) که یک داروی ضد کرم است.

۸. قرص‌های جوشان:

قرص‌های جوشان، قرص‌هایی هستند که در داخلشان اسید تارتریک، اسید سیتریک و بی‌کربنات سدیم وجود دارد و در اثر مجاورت با آب گاز دی‌اکسیدکربن (CO2) آزاد می‌کند. CO۲ آزاد شده علاوه بر متلاشی کردن قرص سبب ایجاد مزه مطلوب و پوشیده شدن مزه نامطلوب بخصوص مزه شوری فراورده می‌شود. قرص‌های جوشان برای ترغیب کودکان به مصرف دارو بسیار مناسبند ضمن اینکه فراورده‌هایی که در محیط مایع ناپایدار هستند را می‌توان به این شکل تهیه کرد و سپس در هنگام مصرف به صورت محلول درآورد. مانند قرص جوشان ویتامین C.

قرص‌های جوشان شدیداً به رطوبت حساس هستند. از اینرو باید آن‌ها را در قوطی حاوی دارو نگهداری کرد و تا از قبل از مصرف نباید آن‌ها را از جلد درآورد.

۹. قرص‌های پیوسته‌رهش (Sustained Release Tab)(S.R):

قرص‌های پیوسته‌رهش یا طولانی‌اثر قرص‌هایی هستند که به واسطه اعمالی که روی آن‌ها انجام شده‌است، فراورده خود را در مدت زمان طولانی تری آزاد می‌کنند. مزایای این دارو عبارتست از:

انتخاب باز یا بسته بودن الگو

رده در مورد اشکال دارویی:

این ۲ زیررده در این رده قرار دارند؛ این رده در کل حاوی ۲ زیررده است.

این ۴۸ صفحه در این رده قرار دارند؛ این رده در کل حاوی ۴۸ صفحه است.

قُرص‌هاّ یا کُلیچه[۱] اشکال دارویی جامدی هستند که از فشرده شدن گرده‌ها و ریزدانه‌ها به وجود می‌آیند و شامل انواع زیر می‌باشند:

مانند آ.اس. آ (ترکیب استامینوفن- کافئین- آسپیرین)

۳. قرص‌های با پوشش قندی (S.C.) (Sugar coated Tab):

در این شکل دارویی هسته مرکزی را با شربت پوشش داده‌اند. طعم و بوی دارو حس نمی‌شود و دارو در مقابل نور به‌طور نسبی محافظت می‌شود. قرص‌های S.C عموماً دارای ظاهر زیبا و خوشرنگ هستند از این رو شایعترین اشکال داروی مسموم‌کننده کودکان است. ساخت پرزحمت و وقت‌گیر آن‌ها از معایب آن‌ها است. به قرص‌های S.C دراژه نیز گفته می‌شود. مانند ایبوپروفن(Ibuprofen) که داروی مسکن است.

۴. قرص‌های دارای پوشش لایه نازک (Film coated Tab)(F.C.):

قرص o2 ویکی پدیا

در این نوع قرص‌ها یک لایه پلیمری نازک بر روی هسته مرکزی کشیده شده‌است. مزایای آن مانند S.C است با این تفاوت که ظاهر زیبایی ندارد. مانند پروپرانولول (Propranolol)

.۵ قرص‌های دارای پوشش روده‌ای (Enteric coated Tab)(E.C):

در این نوع قرص پوشش قرص در pH اسیدی نامحلول و در pH قلیایی محلول است لذا این‌گونه قرص‌ها در روده باز می‌شوند. معمولاً داروهایی را که در اسید معده تخریب می‌شوند یا برای معده اثر تحریکی دارند را به این شکل تهیه می‌کنند. همچنین با توجه به تفاوت pH در نقاط مختلف روده می‌توان دارو را طوری طراحی کرد که در قسمت معینی در روده باز شود و اثر خود را در آن ناحیه اعمال کند. مانند بیزاکودیل (Bisacodyle) که داروی مسهل است. سولفاسالازین (Sulfa salazine) که در درمان کولیت زخمی کاربرد دارد.

۶. قرص‌های گونه‌ای و زیرزبانی:

فراورده‌های گونه‌ای را در بین گونه و آرواره قرار می‌دهند و فراورده‌های S.L را در زیر زبان قرار می‌دهند. در ایران شکل باکال (گونه‌ای) موجود نیست. این اشکال دارویی برای موادی به کار می‌روند که یا در اسید معده ناپایدارند، یا جذب کمی از روده دارند یا توسط آنزیمهای دستگاه گوارش و کبد به‌طور وسیعی بی‌اثر می‌شوند. تری نیتروگلیسیرین (T.N.G) که داروی ضد آنژین صدری است، نمونه‌ای از قرص‌های زیر زبانی است.

۷. قرص‌های جویدنی:

قرص‌هایی هستند که باید در هنگام مصرف جویده شوند. عموماً دارای موادی هستند که مزه خوشایندی دارند. داروهایی را به این شکل می‌سازند که حتماً باید در معده یا در هنگام ورود به روده کاملاً باز شده باشد. مانند قرص‌های ضد اسید و داروی مبندازول (Mebendazole) که یک داروی ضد کرم است.

۸. قرص‌های جوشان:

قرص‌های جوشان، قرص‌هایی هستند که در داخلشان اسید تارتریک، اسید سیتریک و بی‌کربنات سدیم وجود دارد و در اثر مجاورت با آب گاز دی‌اکسیدکربن (CO2) آزاد می‌کند. CO۲ آزاد شده علاوه بر متلاشی کردن قرص سبب ایجاد مزه مطلوب و پوشیده شدن مزه نامطلوب بخصوص مزه شوری فراورده می‌شود. قرص‌های جوشان برای ترغیب کودکان به مصرف دارو بسیار مناسبند ضمن اینکه فراورده‌هایی که در محیط مایع ناپایدار هستند را می‌توان به این شکل تهیه کرد و سپس در هنگام مصرف به صورت محلول درآورد. مانند قرص جوشان ویتامین C.

قرص‌های جوشان شدیداً به رطوبت حساس هستند. از اینرو باید آن‌ها را در قوطی حاوی دارو نگهداری کرد و تا از قبل از مصرف نباید آن‌ها را از جلد درآورد.

۹. قرص‌های پیوسته‌رهش (Sustained Release Tab)(S.R):

قرص‌های پیوسته‌رهش یا طولانی‌اثر قرص‌هایی هستند که به واسطه اعمالی که روی آن‌ها انجام شده‌است، فراورده خود را در مدت زمان طولانی تری آزاد می‌کنند. مزایای این دارو عبارتست از:

روزانه 1 تا 4 قرص با آب میل شود.

مهم ترین اثرات کافیین: – کافیین دارای اثر تحریک مرکزی مشابه با آمفتامین است که خستگی را تقلیل داده و تمرکز و هوشیاری را افزایش می دهد. – دارای اثرات نیرو زا می باشد. – گلیکوژن مهم ترین منبع انرژی برای ورزشکاران بوده و ذخایر گلیکوژن برای افزایش زمان تمرین ضروری است. کافیین با وارد کردن اسیدهای چرب در خون شما سرعت مصرف گلیکوژن را کاهش می دهد. – کافیین دارای اثرات ضد درد بوده و عهمراه با سایر ترکیبات دارویی بکار می رود. – کافیین سبب بهبود علائم بیماری دیابت نوع دوم می شود. – کافیین به کمک خصوصیات تاثیر بر عروق (قطر رگ ها اثر می گذارد) ، میگرن و سردردها را تسکین می دهد. مصرف کافیین برای ورزشکاران امکان افزایش زمان و نیز شدت تمرین را فراهم می کند. مهمترین اثرات تائورین: – تائورین می تواند از آسیب بافت ها و در برابر واکنش های انفجاری تنفسی که در هنگام فعالیت های شدید جسمانی و فکری بوجود می آید، جلوگیری نماید. – تائورین دارای اثرات کاهش دهنده کلسترول و کاهنده فشار خون می باشذ. – فعالیت سم زدایی تائورین ناشی از اثرات آنتی اکسیدانی و تثبیت غشایی آن می باشد. – تائورین مقاومت به انسولین را کاهش می دهد و با این مکانیسم در افرادی که دیابت نوع دوم دارند، قند خون را کاهش داده و در هنگام فعالیت های جسمانی و فکری باعث افزایش انتقال گوکوز لازم توسط انسولین به درون سلول ها می گردد. تائورین با دو مکانیسم باعث افزایش قوای جنسی در مردان و زنان می گردد و در درمان آندروپوز بکار می رود. با تسهیل ورود و خروج یون های پتاسیم، کلسیم و منیزیم در انتقال پیام های عصبی نقش کلیدی داشته و در افزایش تحریک پذیری جنسی موثر است. ویتامین های ب-کمپلکس: ویتامین های ب کمپلکس موجود در قرص در نگهدارای و تنظیم مکانیسم های اصلی بیولوژیک نقش اساسی دارند و نقش حیاتی در استقامت جسمانی ایفا می نمایند.

سلام ، خسته نباشید

من موقع کنکورم از این مکمل استفاده می کردم و بسیار راضی بودم ولی الان هیجا پیداش نمی کنم از طرفی جایگزینی که معرفی کردین ایرانی هست . امکانش هست که خارجی معرفی کنید که کاراییش مثل این مکمل باشه ؟ ممنون

کاربر گرامی با سلام،
جهت افزایش انرژی می توانید از مکمل Exotique plus استفاده نمایید.

قرص o2 ویکی پدیا

سپاس

سلام استاد وقت بخیر
پسری 17 ساله عادت خیلی زیادی داره به جویدن ناخن و ضمنا اضطراب هم داره، بنظر شما موثرترین دارو واسه ترک این عادتش چی هست و آیا این محصول(O2) یا oxyforte میتونه تا حدودی به رفع مشکلش کمک کنه؟

باسلام

کاربر گرامی، این محصول تاثیر چندانی در کنترل این عادت نداشته و در این مورد بهتر است با پزشک مشورت شود.

با تشکر – مسئول فنی داروخانه ( دکتر داروساز )

سلام
شبتون بخیر
من 18 سالمه و پشت کنکوریم
مدتیه ک سطح انرژیم کاهش پیدا کرده
و مشکل تمرکز هم دارم
آیا این دارو علاوه بر رفع خستگی میتونه باعث ایجاد تمرکز هم بشه؟

کاربر گرامی با سلام،
توصیه می شود که از مکمل oxyforte استفاده نمایید. این مکمل در افزایش توان و قوای جسمی بسیار موثر می باشد . لطفا به لینک مراجعه نمایید.
با تشکر – مسئول فنی داروخانه ( دکتر داروساز )

لطفا این دارو را موجود کنید.

با سلام

کاربر گرامی، متاسفانه زمان دقیق موجود شدن این محصول مشخص نیست.
لطفا به قسمت ” به من اطلاع بده ” در زیر محصول مراجعه کرده و با درج شماره تلفن خود، اطلاعات تماس خود را در اختیار بخش پشتیبانی قرار دهید.
در صورت ورود و توزیع محصول، به صورت اس ام اسی به شما اطلاع رسانی می گردد.

با تشکر – مسئول فنی داروخانه ( دکتر داروساز )

سلام
بین این محصول و stimol برای افزایش انرژی و رفع خستگی کدام بهتر است؟و چگونه این دارو برای بهبود میگرن موثر است؟
با تشکر فراوان

کاربر گرامی با سلام ،
هر دو محصول از جمله مکمل هایی می باشند که در افزایش انرژی میتواند تاثیر بسزایی داشته باشند. سترولئین موجود در stimol می تواند در تولید نیتریک اکساید جهت بالا بردن انرژی و نیز دفع آمونیاک از بدن نقش بسزایی داشته باشد. مصرف یک ساشه از این محصول روزانه توصیه می شود.
با تشکر – مسئول فنی داروخانه ( دکتر داروساز )

عالیه این دارو… دکتر برای میگرن واسم تجویز کرد. امیدوارم همیشه وارد کشور بشه.

سلام. میخواستم بدونم این دارو عوارض هم داره. و اینکه برای ایام امتحانات جواب میده؟؟؟؟

با سلام

در صورتی که بیماری خاصی نداشته باشید، این محصول عارضه خاصی ایجاد نمی کند. این محصول برای رفع خستگی و افزایش انرژی مناسب می باشد.

با تشکر. مسئول فنی داروخانه

سلام
خسته نباشید
جناب آقای دکتر من از این قرص به صورت روزانه دو عدد طبق تجویز پزشک استفاده می کنم
اما مشکلی که وجود داره طبق اطلاعات موجود در سایت داروکده این قرص باید جویده شود ، اما واقعا قابل جویدن نیست و من با آب و به صورت عادی مصرف می کنم . آیا به این صورت مشکلی ایجاد می شود ؟ و همچنین در بر چسب روی شیشه قرص نوشته شده با آب میل شود
امکانش هست لطفا نحوه استفاده صحیح این قرص را بفرمایید
با تشکر فراوان

با سلام

خیر. در صورت عدم جویدن مشکلی پیش نخواهد آمد ولی در صورت جویدن اثربخشی بهتری خواهد داشت. البته حق با شماست و روی بسته بندی جدید نیاز به جویدن محصول قید نشده ولی در بسته بندی قدیمی درج شده بود.

با تشکر. مسئول فنی داروخانه مرکزی جمالزاده

سلام خسته نباشید
این محصول اصله؟
ممنون

کلیه محصولات آرایشی و بهداشتی، مکمل های غذایی و رژیمی و دیگر محصولات خوراکی و آشامیدنی عرضه شده، از نام های تجاری معتبر و اصل بوده و بر حسب مورد دارای مجوزهای بهداشتی لازم می باشند.

تهران – خیابان جمالزاده شمالی – 200 متر بالاتر از خیابان فرصت – نبش کوچه یزدان شناس – پلاک 251 – داروخانه مرکزی جمالزاده

طراحی و توسعه توسط گروه آریاس ( 1388-1398 )

این محصول از سبد خرید شما حذف شود ؟

Cookies on O2

We use cookies to help you get the best experience from our site and show you more relevant products. Carry on browsing without changing your settings if you agree to our use of cookies. See our cookie policy and find out how to manage cookies. The cookies we use include analytics and advertising cookies.

The UK and the World have become a very confusing place regarding LTE Frequencies / Bands and who owns what.

قرص o2 ویکی پدیا

 

People ask many time, If I buy a phone in China or the US, will it work ok in the UK.

 

No I cant answer regarding ever phone, But Ive put a list together at the best of what I can find and my knowledge to help where possible.

 

This list is a accurate I can make it, but some bits may still be wrong, but it will still give you the ins and outs.

 

Its not to promote any Network etc, just to give you an understanding of who owns what etc.

 

Before you buy any phone etc, you need to do your own research.  But Just to let you know, USA phones and phones from China and many other Countries do not all have the same LTE Bands as EU / UK does, Don’t assume because they look the same that they are.

 

All The information found is of the internet

 

LTE BANDS UK

1 – 2100 MHz3 – 1800 MHz7 – 2600 MHz8 – 900 MHz20 – 800 DD32 – 1500 MHz Downlink only and must be used with other 4G Bands to work38 – 2600 TD* Vodafone Uk use this to connect Mobile Mast’s using a Microwave Link

The frequencies used by the major UK networks are listed below:

 

 

Frequency converted into bands:800MHz (Band 20)900MHz (Band 8)1500MHz (Band 32) This is a Download Link Only and must be used wit Other 4G Bands. (** Also Unsure if Vodafone UK use it at present)1800MHz (Band 3)2100MHz (Band 1)2600MHz (Band 7)2600MHz (Band 38*) This is used only to connect Mobile Mast’s using a Microwave Link

 

O2 own the 4G coverage 800MHz pair obligation

 

2017 Will see another Auction of 2300MHz Band 40 and 3400MHz Band 42

This is how Ofcom currently see who owns what regardless of 2G, 3G, 4G

2020 Will see another Auction of 700MHz (Band 28 I Believe)

 

Three UK now has more spectrum. After acquiring UK Broadband in February, the operator Three has access to 40 MHz of mobile spectrum in the 3.4GHz band 42 (Can’t be used until 2020), plus 84 MHz in the 3.6 to 3.8GHz band 43

 

https://www.ofcom.org.uk/about-ofcom/latest/media/media-releases/2017/ofcom-sets-rules-for-mobile-sp…

 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_LTE_networks_in_Europe

 

I really hope people find this helpful and useful,

قرص o2 ویکی پدیا

 

But like I said, Use this with Caution as things change fast. I take no responsibility for wrong information or you purchasing the wrong device etc.

 

 

 

From the Home Page of the link below. There is no advertising on the site. Explains everything the above post tries to:

 

“Have you ever asked the question, “Will my mobile phone work with a certain mobile carrier?” Perhaps you’re traveling to another country and want to make sure your smartphone works there. You could even be selling a cellular phone and need a website to point people to when they ask if the phone works on a certain carrier. WillMyPhoneWork.net can help you find the answer you’re looking for.

All you need to do is select a mobile device (cellphone, smartphone, or tablet) from the drop-down lists below. Then, choose a mobile carrier network that you would like to use the device on.

It’s that SIMPLE! Our goal is to be the most accurate and definitive source for device compatibility information.”

 

https://willmyphonework.net/

Hopefully clears up some confusion @darrengf but as you say, people still need to be wary about buying phones from overseas. When I bought my J7 Prime in Thailand 🇹🇭 I wasn’t too bothered researching as I had no intention of coming back to the UK 🇬🇧. Anyway, unforeseen circumstances meant I had to come back suddenly. Luckily the phone works on O2 and all the other networks.

Useful link @Bambino 😀

Well it was great to see o2 win the whole of the 40MHz 2300 MHz Band 40 Specrrum.

 

this will allow o2 to now to have a total on 75MHz 4G spectrum available to use.

 

o2 are just waiting on a date to be allowed to use it, but it won’t be too long.

 

o2 have also said they will switch London first and then others will follow. on with in 24 hours of being allowed to use 2300MHz, which would indicate there already ready and waiting to use it,

 

http://www.mobilenewscwp.co.uk/2018/04/10/three-claims-largest-spectrum-5guk/

 

 

 

Also so now you can see the available Spectrum that each network hold.

 

the Purple boxes is the 4G spectrum that each network currently has and available from 2020 to use

 

Note Three’s total now stands at 144MHz following the acquisition of UK Broadband for £250 million last year, which gained the operator 124MHz from the 3.6GHz and 3.8GHz bands

 

all operates in the Auction just gone we’re bidding on 3400MHz frequency which is useable from 2020.

 

there will then be another auction in 2020 for the 700MHz frequency to use as 4G as well

Thank you, Marjo

 

Useful information. I have bought a Google Pixel (1st model) without knowing it was a US version. This worried me, mainly due to thinking there will be network connectivity issues.

 

I found some more some useful info here too;

https://willmyphonework.net/

https://www.4g.co.uk/4g-frequencies-uk-need-know/

https://www.techadvisor.co.uk/how-to/mobile-phone/how-tell-whether-phone-is-supported-by-your-networ… 

 

I’m not sure whether i will return the phone or not becuase i still feel there may be some network connectivity issues at times…. Maybe i’ll just go with a UK (International version) to be on the safe side. 

 

https://www.techwalls.com/google-pixel-pixel-xl-model-number-differences/

https://www.reddit.com/r/GooglePixel/comments/5fw02w/buying_pixel_in_the_us_will_it_work_in_the_uk/

 

You must be a registered user to add a comment here. If you’ve already registered, please log in. If you haven’t registered yet, please register and log in.

Track usage, upgrade and more with our new look app.

Download My O2

© 2019 Telefónica UK Limited.

Cookies on O2

We use cookies to help you get the best experience from our site and show you more relevant products. Carry on browsing without changing your settings if you agree to our use of cookies. See our cookie policy and find out how to manage cookies. The cookies we use include analytics and advertising cookies.

on

‎17-04-2018

23:53

i have received a text for o2 telling me twice what my OTAC is …i didnt ask for this …Any cause for concern? 

قرص o2 ویکی پدیا

 

on

‎17-04-2018

00:17

Hi @ntsr Are you on a business contract? OTAC is a One Time Activation Code  usually associated with business contracts.

Have you had a new phone or asked for calls to be forwarded to another device?

Either way you can check it out with customer services https://www.o2.co.uk/contactus

Or if you have a business contract then give them a call on 8002

*The Game Is On*

on

‎17-04-2018

00:43

Some info here

https://en.m.wikipedia.org/wiki/One-time_authorization_code

on

‎17-04-2018

06:22

© 2019 Telefónica UK Limited.

Cookies on O2

We use cookies to help you get the best experience from our site and show you more relevant products. Carry on browsing without changing your settings if you agree to our use of cookies. See our cookie policy and find out how to manage cookies. The cookies we use include analytics and advertising cookies.

on

‎24-01-2015

08:07

– last edited on

‎24-01-2015

18:12

by

MichaelL

I have an American friend. What do I have to prefix their number with to call from a. the Uk and b. whilst in America

قرص o2 ویکی پدیا

Solved!

Go to Solution.

on

‎24-01-2015

08:12

on

‎24-01-2015

08:15

on

‎24-01-2015

08:46

If its a UK number simply use the full number, with the  first zero. No prefix or country code is necessary. Be aware though that your friend will be charged.

‎24-01-2015

09:40

– edited

‎24-01-2015

09:47

You would need to add +1 or 001 as a prefix. Either will work. If you’re calling from your mobile it will be a very expensive call. You’d be much better off using Skype, which would be free if your friend in the US also had it. If not, you would have to buy credit, but it’s only 2.3 cents (USD) per minute to call. There are other VOIP apps you can also use, like Viber, or I think you can now also make calls through the Firefox browser, and Google Hangouts, but your friend would need to have those as well.

I DO NOT WORK FOR O2

on

‎24-01-2015

10:01

Isn’t the number showing a UK number?

‎24-01-2015

10:11

– edited

‎24-01-2015

10:15

No. It’s a Nevada area code.

http://en.wikipedia.org/wiki/Area_code_775

I DO NOT WORK FOR O2

on

‎24-01-2015

11:52

Ah ok…..thanks for clearing that up 

No. It’s a Nevada area code.

http://en.wikipedia.org/wiki/Area_code_775

 

© 2019 Telefónica UK Limited.

قرص o2 ویکی پدیا
قرص o2 ویکی پدیا
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *