قرصهای چربی سوز بدنسازی

خواص دارویی و گیاهی


Jump to navigation

قرص ادیوس (Adios) از طریق کاهش اشتها بدن را وادار می‌کند تا از چربی‌های خود برای مصرف روزانه استفاده کند. سرگیجه و حالت تهوع از عوارض مصرف این قرص می‌باشد. با اینکه این قرص‌ها میزان اشتهای فرد را پایین می‌آورد اما باید از عوارض این داروها قبل از مصرف آگاهی کامل داشته و در صورت داشتن بیماری خاص از مصرف آن‌ها پرهیز کنید. توجه داشته باشید که از دست دادن بیش از ۵ کیلو وزن در ماه می‌تواند برای سلامتی شما مضر باشد. همچنین به دلیل ورود داروهای تقلبی به بازار بهتر است در هنگام تهیه این قرص‌ها دقت لازم را داشته باشید. به طور کلی می‌توان گفت، قرص آدیوسنیو گلد اصلی 6 عددی و دارای جعبه سبز رنگ و بروشور انگلیسی می‌باشند.

عوارض: عوارض قرص لاغری ادیوس شامل سرگیجه، حالت تهوع، خشکی دهان و یبوست می‌باشد.

 ال–کارنیتین (L-Carnitine) به طور گسترده‌ای به عنوان یک روش طبیعی برای کاهش وزن استفاده می‌شود؛ زیرا این قرص قادر است چربی را در سرعت‌های بسیار بالاتر بسوزاند. ال–کارنیتین علاوه بر اینکه می‌تواند به افزایش سوختن چربی در بدن شما کمک کند، می‌تواند سطح انرژی شما را بالا ببرد و سلامت قلب شما را ارتقاء ببخشد. این قرص همچنین توسط ورزشکاران برای ارتقاء استقامت در ورزش‌ها استفاده می‌شود. مکمل ال – کارنیتین در حال حاضر به عنوان کپسول، قرص، پودر و مایع به بازار عرضه می‌شود. لازم است بدانید غلظت کارنیتین در گوشت قرمز و محصولات لبنی یافت می‌شوند.

عوارض: عوارض قرص ال- کارنیتین شامل حالت سرخوشی، استفراغ، حالت تهوع، سردرد، اسهال، آبریزش بینی، بی‌قراری و مشکل خواب، بالا رفتن میزان سرعت ضربان قلب، افزایش فشار خون و تب می‌باشد.قرصهای چربی سوز بدنسازی

قرص ونوستات چربی سوز (venustat) تنها قرص استاندارد و تایید شده در وزارت بهداشت و درمان است. از این رو می‌توان آن را بهترین قرص چربی سوز نسبت به بقیه قرص‌ها دانست چراکه عوارض خیلی کمی دارد. ونوستات با مهار آنزیم‌های چربی سبب عدم هضم چربی و در نهایت کاهش وزن در افراد چاق می‌شود. درد معده و نفخ شکم از عوارض این دارو است.

اگرچه میزان تاثیر قرص چربی سوز ونوستات بر لاغری بسیار زیاد است اما توجه داشته باشید که مصرف این دارو به تنهایی سبب کاهش وزن نمی‌گردد و مصرف آن باید به صورت سه بار در روز همراه غذا و به همراه رژیم غذایی مناسب و ورزش باشد. برخی بررسی‌ها نشان داده است استفاده از این دارو برای طولانی مدت خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را افزایش می‌دهد. به همین دلیل توصیه می‌شود از این دارو تا حد نیاز و به اندازه تعادل و زیر نظر پزشک استفاده شود. همچنین توجه داشته باشید که این دارو بخشی از چربی غذا را با مدفوع دفع می‌كند و همراه با این چربی، ویتامین‌هایی مانند E و D و A و K نیز دفع می‌شود. بنابراین مصرف طولانی مدت آن حتما باید زیر نظر پزشک متخصص باشد.

عوارض: عوارض قرص لاغری ونوستات شامل روغنی شدن مدفوع، تغییر رنگ مدفوع، نفخ شکم، شل شدن مدفوع، عدم توانایی در کنترل اجابت مزاج، افزایش تعداد اجابت مزاج، درد معده، حالت تهوع و درد مقعد می‌باشد.

قرص دارچین را می توان به عنوان  قرص‌ چربی سوزی خانگی به حساب آورد که به تنظیم متابولیسم قند و چربی کمک می‌کند. روش مصرف قرص دارچین، روزانه 1 تا 2 قرص است و در دوران بارداری با دستور پزشک مصرف شود. قرص دارچین نه تنها چربی‌های شکمی را از بین می‌برد، بلکه موجب حذف سلولیت (از بین بردن چربی‌های موضعی زیر پوست) و تناسب اندام فرد نیز می‌شود. مصرف این قرص به همراه گرفتن رژیم دارچین‌دار به طور منظم، می‌تواند به چربی شکم، از سایر قسمت‌های چاق بدن اثر بگذارد. این قرص ممکن است با برخی داروهای آنتی‌بیوتیک، دیابت، رقیق‌کننده خون، داروهای قلبی و بعضی دیگر داروها تداخل داشته باشد، کسانی که از این داروها استفاده می‌کنند برای مصرف قرص‌های دارچین لازم است با پزشک خود مشورت کنند.

عوارض: عوارض جانبی خاصی برای این قرص ذکر نشده است. با این حال در صورت تمایل به مصرف این قرص با پزشک مشورت کنید.

علاوه بر قرص‌های لاغری و چربی سوز روش‌های گیاهی هم برای لاغرشدن وجود دارند که در صورت استفاده مداوم و طولانی‌مدت از این روش‌ها می‌توانند نتیجه دلخواه را برای شما به دنبال داشته باشند.

 

منبع: گروه سلامت ستاره

گارسینیا کامبوجیا پیشنهاد دکتر آز

ما که ۶ تیکه داریم خداروشکر

در صورت استفاده صحیح، چربی سوز قوی بدنسازی می توانند در کمک به کاهش وزن مفید باشند.
گام اول یادگیری برای جلوگیری از این ۵ اشتباه احتمالی است.

شما درباره مکمل چربی سوز قوی بدنسازی شنیده اید، قرص‌هایی که می توانند چربی بدن شما را مثل بستنی درحال آب شدن در دست بچه‌ها آب کنند، درست است؟ چربی سوز‌‌ها مکمل هستند. آنها با مواد تشکیل دهنده ای طراحی شده‌اند که واقعا می تواند به شما کمک کند تا چربی سوزی شما افزایش پیدا کند. اما آنها نمی‌توانند جایگزین رژیم غذایی و تمرینات بدنسازی شوند.

به چربی سوز به عنوان هدف گیر بر روی تفنگ تک تیراندازی فکر کنید،‌ فقط با این تفاوت که شما سعی بر کاهش سلول‌های چربی دارید. رژیم غذایی تفنگ، ورزش قدرت شلیک است؛ و چربی سوزها به شما کمک می‌کند که بهتر هدف بگیرید و بهتر سلول‌های چربی را بکشید. اما چربی سوزها در صورتی که به درستی مورد استفاده قرار نگیرند، به بهترین نحو کار نمی کنند. معمولا، به این دلیل است که مردم پنج مفهوم پایه‌ای زیر را برای استفاده مناسب از چربی سوزها برای از دست دادن وزن در نظر نمی‌گیرند. اگر به خواندن ادامه دهید، چربی سوز بعدی که تهیه می‌کنید ممکن است به شما کمک کند چربی ها را از دست داده و بدنی را که برای ساختن آن سخت کار کردید را آشکار کنید.

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که بسیاری از مردم دچار آن می‌شوند این است که فکر ‌می‌کنند آنها فقط کافیست که ازیک مکمل چربی سوز قوی بدنسازی استفاده کنند و بعد از آن وزن از دست خواهند داد. آنها فکر می کنند که چربی سوز راه حل معجزه آسای است که آنها دنبالش بودند.
اما گرفتن رژیم غذایی با کالری محدود ۸۰ درصد از جنگ برای کاهش وزن است.
اگر شما می‌توانید آن را انجام و ادامه دهید، پس ۸۰ درصد کار را انجام داده‌اید. بقیه آن ورزش و زمان است، و همچین می توانید از مکمل‌ها کمک اضافی دریافت کنید.

چربی سوز قوی بدنسازی می تواند به کاهش چربی کمک کند، اما فقط در صورتی که یک رژیم غذایی مناسب در کار باشد.
چربی سوزها به روش‌های متنوعی اثر می‌گذارند. آنها می توانند انرژی را افزایش دهند، به کاهش اشتها کمک کنن.
چربی را برای مصرف انرژی استفاده کنند، و حتی متابولیسم و دمای بدن شما را افزایش دهند که کالری بیشتری را در طول روز بسوزانید.قرصهای چربی سوز بدنسازی

نگاهی دقیق به رژیم غذایی خود بیندازید و تعیین کنید آیا آن با هدف از دست دادن چربی شما متناسب است یا نه. برای از دست دادن چربی و نشان دادن بدنی خوش فرم شما باید کالری کمی کمتر از سطح قوت خود و  پروتئین زیادی استفاده کنید، و عادات غذایی سالم دیگر مانند استفاده از چربی سالم خوردن مقدار زیادی سبزیجات تازه را حفظ کنید.
هنگامی که شما در مورد رژیم غذایی خود اطمینان دارید و در کنترل محیط تغذیه خود هستید می توانید شروع به کشف مکمل های چربی سوز کنید.

در انتظارات تان واقع بین باشید. بعضی افراد معتقدند اگر آنها از چربی سوز استفاده کنند باید هر هفته یک کیلو چربی از دست دهند و این اتفاق نخواهد افتاد.

در حالی که میزان کاهش چربی شما افزایش می یابد، اما در هفته فقط به این دلیل که از چربی سوز استفاده می‌کنید ۵ کیلو وزن از دست نخواهید داد. به یاد داشته باشید برای افراد سالم است میزان از دست دادن چربی بدن به طور متوسط نیم تا یکونیم کیلو در هفته است. شما می توانید این میزان را تا ۲ کیلو در هفته افزایش دهید، ، اما پایدار نخواهد ماند. در نهایت، بدن شما پیشرفتش کم می‌شود و از دست دادن چربی آهسته خواهد شد.

اگر وزن خود را خیلی سریع از دست می‌دهید، با استفاده از چربی سوز یا غیره، ممکن است شما در حال از دست دادن توده عضلانی خود باشید. اگر نمی‌خواهید بدنی بد فرم داشته باشید و خواهان تناسب اندام و بدنی خوش فرم هستید بهتر است درباره بره کاهش وزن خود دوباره فکر کنید.

انتظارات خود را از هفته به هفته و ماه به ماه ثبت کنید. هنگامی که به این اهداف کوچک برسید، انگیزه بیشتری خواهید داشت و نتایج عالی از بره خواهید دید. با کمک یک چربی سوز قوی بدنسازی، میزان کاهش چربی شما در مسیر درست باقی خواهد ماند.

چربی سوزها به طور خاصی طراحی شده اند تا به شما دوز مناسب از مواد مختلف برای کمک به چربی سوزی را بدهند. اما این بدان معنا نیست که  با استفاده بیشتر، نتایج بهتری خواهید دید.
تولید کنندگان مکمل، دستورالعمل و طرز استفاده را ارائه می دهند تا شما بتوانید از این طریق میزان دوزی که برای شما مفید است را اندازه گیری کنید.

همیشه بهتر است با کمترین دوز ذکر شده در بسته شروع کنید و حداقل دو هفته از آن دوز استفاده کنید. پس از آن، می توانید تعیین کنید که آیا شما می خواهید دوزهای بالاتری را ، در صورت وجود در دستورالعمل استفاده کنید یا نه. باید بر طبق دستورالعملهای محصول عمل کنید.

اگر روز خود را نمی‌توانید بدون یک فنجان قهوه شروع کنید و در طول روز شما ۳ یا ۴ لیوان دیگر می‌خورید، درباره انتخاب محرک چربی سوز خود مراقب باشید. اکثر چربی سوزها، مگر اینکه به طور مستقیم مشخص شده باشد، حاوی کافئین یا مواد مشابه کافئین هستند،‌که یک محرک است. اگر بخواهید از یک محرک چربی سوز قوی بدنسازی استفاده کنید، مراقب میزان مصرف کل کافئین خود را در طول روز باشید.

در حالی که شما قطعا مزایای انرژی دهنده ای را که از مصرف زیاد کافئین دریافت می کنید دوست خواهید داشت، ، اما اگر شما چربی سوز را با چند فنجان قهوه یا هر نوع نوشیدنی حاوی کافئین مخلوط می کنید، سریعا دچار خستگی شدید می‌شوید، راحت تر خسته شده و زمان بیشتری برای بهبود پس از تمرین نیاز خواهید داشت. درآخر نتایج را کند تر خواهید گرفت.

بنابراین در حالی که ممکن است فکر کنید که ترکیب قهوه و چربی سوز به شما کمک می کند سریعتر نتایج را ببینید، اما با استفاده بیش از حد محرک اثرات مثبت چربی سوز قوی بدنسازی را از بین خواهید برد. در زمانی که از چربی سوز استفاده می‌کنید قهوه بدون کافئین بنوشید و یا حداقل نزدیک زمان خوردن  چربی سوز از نوشیدنی های بدون  کافئین استفاده کنید. به این ترتیب شما در مدت کوتاهی بیش از حد کافئین دریافت نخواهید کرد. حتی قبل از اینکه استفاده از چربی سوز خود را شروع کنید، اطمینان حاصل کنید که تمام محصولات را ببینید و آن محصول که به بهترین شکل نیازها و توقعات شما را برآورده می‌کند را پیدا کنید.

تعدادی از محصولات مختلف برای استفاده وجود دارد، پس مهم است که محصول اولی را که به آن برمی‌خورید را بدون اطلاع از تفاوت محصولات تهیه نکنید.

به محض این که چربی سوزی را که می‌خواهید استفاده کنید را انتخاب کردید، قبل از اندازه گیری میزان پیشرفت به آن دو تا سه هفته فرصت دهید.
اما شما باید پیشرفت خود را ارزیابی کنید. چه عکس از پیشرفت خود گرفته، اعضای بدن را اندازه گیری کنید ، چربی بدن را اندازه گیری کنید و یا فقط وزن خود را روی ترازو چک کنید.اگر نقطه شروع خود را نمی دانید و نتایج را ببینید.

بعضی از مردم واکنش بهتری به بعضی مواد خاص تشکیل دهنده چربی سوزها می‌دهند.
بنابراین آنچه برای یک نفر نتیجه بخش است برای افراد دیگر ممکن است خوب نباشد. بعد از چند هفته، اگر متوجه شدید نتایجی را که امیدوار بودید مشاهده نمی کنید، به جای چربی سوز قوی بدنسازی خود از یک محصول متفاوت استفاده کنید.
با دقت کردن به میزان پیشرفت‌تان  ، محصولات را مقایسه کرده ، تا بتوانید محصول ایده آل خود را پیدا کنید.

به طور خلاصه اگر بره ورزشی و رژیم کاهش چربی خود را انجام دهید، توقعات خود را از کاهش وزن بنویسید(واقع بینانه باشد) ، طبق دستورالعمل از چربی سوز قوی بدنسازی استفاده کنید ، بیش از اندازه از محرک ها استفاده نکرده و پیشرفت خود را اندازه گیری کنید، می‌توانید مکمل چربی سوزی که نتیجه می‌دهد را داشته باشید. این بدان معنا نیست که همه محصول‌ها در بازار دارای کیفیت یکسان هستند. برای تصمیم گیری در مورد چربی سوز باید مقداری تحقیق کنید.این پنج اصل اساسی را در ذهن داشته باشید، و شما به عنوان پیروز در میدان جنگ کاهش چربی خواهید بود.

 

 

سایت خیلی خوبی داردید
ممنونم واقعا

سلام
مطالبتون جالب و خوبن و تقریبا سعی شده با دید ممتنع به مسائل پرداخته بشه
اما چند نکته به نظرم اومد که می تونه مفید باشه
نکته اول درمورد همین مطلب بود که بهتره مشخص کنید که رژیم غذایی سالم و رژیم خوب رژیمی نیست که ادعا می کنه بیش از ۲-۳ کیلو در ماه کاهش وزن میده و رژیم های غیر اصولی شبیه رژیم های کربوهیدرات فری و سوپ روسی و امثالهم رژیم های غیر اصولی و خطرناکی هستند.
و نکته دیگه درمورد کلیات مطالب سایتتون هست که رفرنس بدین واسه مطالعات و مقالاتی که بهشون اشاره میکنید.

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درمان و عوارض داروها

در صورت استفاده صحیح، چربی سوز قوی بدنسازی می توانند در کمک به کاهش وزن مفید باشند.گام اول یادگیری برای جلوگیری از این ۵ اشتباه احتمالی است.

شما درباره مکمل چربی سوز قوی بدنسازی شنیده اید، قرص‌هایی که می توانند چربی بدن شما را مثل بستنی درحال آب شدن در دست بچه‌ها آب کنند، درست است؟ چربی سوز‌‌ها مکمل هستند. آنها با مواد تشکیل دهنده ای طراحی شده‌اند که واقعا می تواند به شما کمک کند تا چربی سوزی شما افزایش پیدا کند. اما آنها نمی‌توانند جایگزین رژیم غذایی و تمرینات بدنسازی شوند.قرصهای چربی سوز بدنسازی

به چربی سوز به عنوان هدف گیر بر روی تفنگ تک تیراندازی فکر کنید،‌ فقط با این تفاوت که شما سعی بر کاهش سلول‌های چربی دارید. رژیم غذایی تفنگ، ورزش قدرت شلیک است؛ و چربی سوزها به شما کمک می‌کند که بهتر هدف بگیرید و بهتر سلول‌های چربی را بکشید. اما چربی سوزها در صورتی که به درستی مورد استفاده قرار نگیرند، به بهترین نحو کار نمی کنند. معمولا، به این دلیل است که مردم پنج مفهوم پایه‌ای زیر را برای استفاده مناسب از چربی سوزها برای از دست دادن وزن در نظر نمی‌گیرند. اگر به خواندن ادامه دهید، چربی سوز بعدی که تهیه می‌کنید ممکن است به شما کمک کند چربی ها را از دست داده و بدنی را که برای ساختن آن سخت کار کردید را آشکار کنید.

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که بسیاری از مردم دچار آن می‌شوند این است که فکر ‌می‌کنند آنها فقط کافیست که ازیک مکمل چربی سوز قوی بدنسازی استفاده کنند و بعد از آن وزن از دست خواهند داد. آنها فکر می کنند که چربی سوز راه حل معجزه آسای است که آنها دنبالش بودند.اما گرفتن رژیم غذایی با کالری محدود ۸۰ درصد از جنگ برای کاهش وزن است.اگر شما می‌توانید آن را انجام و ادامه دهید، پس ۸۰ درصد کار را انجام داده‌اید. بقیه آن ورزش و زمان است، و همچین می توانید از مکمل‌ها کمک اضافی دریافت کنید.

چربی سوز قوی بدنسازی می تواند به کاهش چربی کمک کند، اما فقط در صورتی که یک رژیم غذایی مناسب در کار باشد.چربی سوزها به روش‌های متنوعی اثر می‌گذارند. آنها می توانند انرژی را افزایش دهند، به کاهش اشتها کمک کنن.چربی را برای مصرف انرژی استفاده کنند، و حتی متابولیسم و دمای بدن شما را افزایش دهند که کالری بیشتری را در طول روز بسوزانید.

نگاهی دقیق به رژیم غذایی خود بیندازید و تعیین کنید آیا آن با هدف از دست دادن چربی شما متناسب است یا نه. برای از دست دادن چربی و نشان دادن بدنی خوش فرم شما باید کالری کمی کمتر از سطح قوت خود و  پروتئین زیادی استفاده کنید، و عادات غذایی سالم دیگر مانند استفاده از چربی سالم خوردن مقدار زیادی سبزیجات تازه را حفظ کنید.هنگامی که شما در مورد رژیم غذایی خود اطمینان دارید و در کنترل محیط تغذیه خود هستید می توانید شروع به کشف مکمل های چربی سوز کنید.

در انتظارات تان واقع بین باشید. بعضی افراد معتقدند اگر آنها از چربی سوز استفاده کنند باید هر هفته یک کیلو چربی از دست دهند و این اتفاق نخواهد افتاد.

در حالی که میزان کاهش چربی شما افزایش می یابد، اما در هفته فقط به این دلیل که از چربی سوز استفاده می‌کنید ۵ کیلو وزن از دست نخواهید داد. به یاد داشته باشید برای افراد سالم است میزان از دست دادن چربی بدن به طور متوسط نیم تا یکونیم کیلو در هفته است. شما می توانید این میزان را تا ۲ کیلو در هفته افزایش دهید، ، اما پایدار نخواهد ماند. در نهایت، بدن شما پیشرفتش کم می‌شود و از دست دادن چربی آهسته خواهد شد.

اگر وزن خود را خیلی سریع از دست می‌دهید، با استفاده از چربی سوز یا غیره، ممکن است شما در حال از دست دادن توده عضلانی خود باشید. اگر نمی‌خواهید بدنی بد فرم داشته باشید و خواهان تناسب اندام و بدنی خوش فرم هستید بهتر است درباره بره کاهش وزن خود دوباره فکر کنید.

انتظارات خود را از هفته به هفته و ماه به ماه ثبت کنید. هنگامی که به این اهداف کوچک برسید، انگیزه بیشتری خواهید داشت و نتایج عالی از بره خواهید دید. با کمک یک چربی سوز قوی بدنسازی، میزان کاهش چربی شما در مسیر درست باقی خواهد ماند.

چربی سوزها به طور خاصی طراحی شده اند تا به شما دوز مناسب از مواد مختلف برای کمک به چربی سوزی را بدهند. اما این بدان معنا نیست که  با استفاده بیشتر، نتایج بهتری خواهید دید.تولید کنندگان مکمل، دستورالعمل و طرز استفاده را ارائه می دهند تا شما بتوانید از این طریق میزان دوزی که برای شما مفید است را اندازه گیری کنید.

همیشه بهتر است با کمترین دوز ذکر شده در بسته شروع کنید و حداقل دو هفته از آن دوز استفاده کنید. پس از آن، می توانید تعیین کنید که آیا شما می خواهید دوزهای بالاتری را ، در صورت وجود در دستورالعمل استفاده کنید یا نه. باید بر طبق دستورالعملهای محصول عمل کنید.

اگر روز خود را نمی‌توانید بدون یک فنجان قهوه شروع کنید و در طول روز شما ۳ یا ۴ لیوان دیگر می‌خورید، درباره انتخاب محرک چربی سوز خود مراقب باشید. اکثر چربی سوزها، مگر اینکه به طور مستقیم مشخص شده باشد، حاوی کافئین یا مواد مشابه کافئین هستند،‌که یک محرک است. اگر بخواهید از یک محرک چربی سوز قوی بدنسازی استفاده کنید، مراقب میزان مصرف کل کافئین خود را در طول روز باشید.

در حالی که شما قطعا مزایای انرژی دهنده ای را که از مصرف زیاد کافئین دریافت می کنید دوست خواهید داشت، ، اما اگر شما چربی سوز را با چند فنجان قهوه یا هر نوع نوشیدنی حاوی کافئین مخلوط می کنید، سریعا دچار خستگی شدید می‌شوید، راحت تر خسته شده و زمان بیشتری برای بهبود پس از تمرین نیاز خواهید داشت. درآخر نتایج را کند تر خواهید گرفت.

بنابراین در حالی که ممکن است فکر کنید که ترکیب قهوه و چربی سوز به شما کمک می کند سریعتر نتایج را ببینید، اما با استفاده بیش از حد محرک اثرات مثبت چربی سوز قوی بدنسازی را از بین خواهید برد. در زمانی که از چربی سوز استفاده می‌کنید قهوه بدون کافئین بنوشید و یا حداقل نزدیک زمان خوردن  چربی سوز از نوشیدنی های بدون  کافئین استفاده کنید. به این ترتیب شما در مدت کوتاهی بیش از حد کافئین دریافت نخواهید کرد. حتی قبل از اینکه استفاده از چربی سوز خود را شروع کنید، اطمینان حاصل کنید که تمام محصولات را ببینید و آن محصول که به بهترین شکل نیازها و توقعات شما را برآورده می‌کند را پیدا کنید.

تعدادی از محصولات مختلف برای استفاده وجود دارد، پس مهم است که محصول اولی را که به آن برمی‌خورید را بدون اطلاع از تفاوت محصولات تهیه نکنید.

به محض این که چربی سوزی را که می‌خواهید استفاده کنید را انتخاب کردید، قبل از اندازه گیری میزان پیشرفت به آن دو تا سه هفته فرصت دهید.اما شما باید پیشرفت خود را ارزیابی کنید. چه عکس از پیشرفت خود گرفته، اعضای بدن را اندازه گیری کنید ، چربی بدن را اندازه گیری کنید و یا فقط وزن خود را روی ترازو چک کنید.اگر نقطه شروع خود را نمی دانید و نتایج را ببینید.

بعضی از مردم واکنش بهتری به بعضی مواد خاص تشکیل دهنده چربی سوزها می‌دهند.بنابراین آنچه برای یک نفر نتیجه بخش است برای افراد دیگر ممکن است خوب نباشد. بعد از چند هفته، اگر متوجه شدید نتایجی را که امیدوار بودید مشاهده نمی کنید، به جای چربی سوز قوی بدنسازی خود از یک محصول متفاوت استفاده کنید.با دقت کردن به میزان پیشرفت‌تان  ، محصولات را مقایسه کرده ، تا بتوانید محصول ایده آل خود را پیدا کنید.

به طور خلاصه اگر بره ورزشی و رژیم کاهش چربی خود را انجام دهید، توقعات خود را از کاهش وزن بنویسید(واقع بینانه باشد) ، طبق دستورالعمل از چربی سوز قوی بدنسازی استفاده کنید ، بیش از اندازه از محرک ها استفاده نکرده و پیشرفت خود را اندازه گیری کنید، می‌توانید مکمل چربی سوزی که نتیجه می‌دهد را داشته باشید. این بدان معنا نیست که همه محصول‌ها در بازار دارای کیفیت یکسان هستند. برای تصمیم گیری در مورد چربی سوز باید مقداری تحقیق کنید.این پنج اصل اساسی را در ذهن داشته باشید، و شما به عنوان پیروز در میدان جنگ کاهش چربی خواهید بود.

سلاممطالبتون جالب و خوبن و تقریبا سعی شده با دید ممتنع به مسائل پرداخته بشهاما چند نکته به نظرم اومد که می تونه مفید باشهنکته اول درمورد همین مطلب بود که بهتره مشخص کنید که رژیم غذایی سالم و رژیم خوب رژیمی نیست که ادعا می کنه بیش از ۲-۳ کیلو در ماه کاهش وزن میده و رژیم های غیر اصولی شبیه رژیم های کربوهیدرات فری و سوپ روسی و امثالهم رژیم های غیر اصولی و خطرناکی هستند.و نکته دیگه درمورد کلیات مطالب سایتتون هست که رفرنس بدین واسه مطالعات و مقالاتی که بهشون اشاره میکنید.

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قرصهای چربی سوز بدنسازی

Though you’re welcome to continue on your mobile screen, we’d suggest a desktop or notebook experience for optimal results.

به‌روز‌ترین مطالب مرتبط را در دریافت کنید.

به‌روز‌ترین مطالب مرتبط را در دریافت کنید.

دریافت مشاوره پزشکی به صورت مستقیم از پزشک.

شریعتی، بالاتر از حسینیه ارشاد، ابتدای خیابان قبا، پلاک ۶، طبقه پنجم.

سى ال اى یک اسید چرب طبیعی است که در گوشت و لبنیات یافت می شود. همچنین یک مکمل تغذیه ای محبوب است که با ادعاهای کمک به  از دست دادن چربی، حفظ وزن کاهش یافته، حفظ توده ى عضلانی بدن و کنترل دیابت نوع ۲  ( اغلب با چاقی همراه است ) فروخته می شود.

در فروشگاه های مواد غذایی سالم، سى ال اى به عنوان یک قرص یا شربت فروخته می شود. شربت آن بسیار خوشمزه است و با غذا قاطى مى شود اما اگر کپسول ها را از هم جدا و با ماست مخلوط کنید، بسیار بد مزه مى شود و طعم بسیار تلخى دارد. سى ال اى در غلظت های مختلف وجود دارد .   برای کسب حداکثر نتیجه محصولی با غلظت  ۸۰٪ را خریداری کنید.

 در مطالعاتى که بر روى حیوانات انجام شده است، نشان داده شده است که سى ال اى از بیماری های قلبی و انواع مختلف سرطان جلوگیرى مى کند . همچنین به نظر می رسد که قدرت سیستم ایمنی را افزایش می دهد.

در مطالعاتى که در مورد اثربخشی سى ال اى در کاهش وزن انجام گرفته ، به یک سرى نتایج متناقض بر خورد کرده اند . احتمالا به دلیل  این بوده است که مقادیر چربی بدن را براى بررسى پیشرفت اندازه گرفته اند ، و این مقیاس ها بسیار دقیق نیستند. در یک مطالعه ، از تکنولوژی اسکن بدن به DEXA ( اندازه گیر میزان جذب دو برابر انرژی اشعه ى ایکس ) استفاده کرده اند که در اندازه گیری چربی بدن بسیار دقیق است . این اولین مطالعه ى طولانی مدت در مورد ایمنی و اثربخشی سى ال اى در کاهش وزن بوده است.

این مطالعه  شامل ۱۸۰ مرد و زن با اضافه وزن و BMI (شاخص توده بدن) بین ۲۵ تا ۳۰ بود.  اگر BMI ، یک شاخص براى چربی بدن ،  بیش از ۲۵ باشد ، خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سایر بیمارى ها مانند دیابت را افزایش مى دهد . داوطلبان زن بودند – ۱۴۹ زن و ۳۱ مرد.

آنها به صورت تصادفی به سه گروه تقسیم شدند. دو گروه روزانه یک قرص سى ال اى  (۴٫۵ گرم از سى الزاى ۸۰٪ ) یا شربت (۳٫۶ گرم از سى ال اى ۷۶٪  ) را هر روز مصرف مى کردند. گروه سوم روزانه یک کپسول متفرقه ى کاهش وزن با روغن زیتون را مصرف مى کردند.

داوطلبان نیازی به تغییر رژیم غذایی و عادات ورزشی خود نداشتند. با این حال، در صورت نیاز یک پرستار آماده ى دادن مشاوره ى رژیم غذایی و ورزش بود. مصرف کالری روزانه در میان این سه گروه مشابه بود. او گزارش داد که تمام داوطلبان کالری مصرفی خود را در طول مطالعه کمى کاهش دادند. میزان ورزش آنها یکسان بود.

هم چنین او گفته است که اثرات اس ال اى بر ترکیب بدن مستقل از رژیم غذایی بود. کاهش مصرف کالری ممکن است تا حدی ناشی از مکمل ها و یا کاهش اشتها باشد. همچنین داوطلبان آموختند که میزان مصرف غذاى خود را کاهش دهند.

داوطلبان چندین بار در طی دوره مطالعه ى دوازده ماهه براى بررسى وزن کل، BMI، و خون به کلینیک مراجعه مى کردند. همچنین در دو هفته ى گذشته پرسشه های مربوط به رژیم غذایی و ورزش خود را تکمیل کردند.

✅ هر دو گروه مصرف کننده ى سى ال اى وزن خود را از دست دادند – حدود ۴ پوند؛ گروه دیگر در همان وزن قبلى خود باقی ماندند.

✅ گروه مصرف کننده ى شربت  ۹٪ از چربی بدن خود را از دست دادند ؛ گروه مصرف کننده ى قرص  ۷٪ چربى بدن خود را از دست دادند ؛ گروه دیگر هیچ چربی از دست ندادند.

✅ هر دو گروه مصرف کننده ى یى ال اى بهبود مشابهی در توده عضلانی داشتند.

✅ هر گونه کاهش وزن بهتر از عدم کاهش وزن است و حداقل وزن آن ها افزایش پیدا نکرد .واقعیت این است که سى ال اى به طور طبیعی در غذاهای خاص مانند گوشت گاو، گوشت گوسفند و محصولات لبنی پیدا می شود.

✅ گروه مصرف کننده ى قرص کمى LDL “کلسترول بد  بیشترى داشتند.

✅ گروه مصرف کننده ى شربت مقدار کمی HDL “کلسترول خوب کم داشتند.

✅ هر دو گروه مصرف کننده ى سى ال اى دارای سطوح لیپوپروتئین بالا ( نشانه ى التهاب و بیماری قلبی ) بودند.

✅ هر دو گروه مصرف کننده ى سى ال اى سطوح بالاتری از لپتین داشتند ( هورمونى که نشانه اى  از بیماری قلبی است ) .

✅ هر دو گروه مصرف کننده ى سى ال اى دارای تعداد گلبول های سفید خون بالاتری بودند که می تواند موجب التهاب عروق خونی شود.

✅ گروه های مصرف کننده ى سى ال اى تنها تغییرات معکوسى در سطح قند خون (  نشانگر دیابت ) داشتند.

✅ داوطلبان کمى از مطالعه خارج شدند، که نشان می دهد مکمل های سى ال اى هیچ عارضه جانبی را نداشته اند.

نتایج این تحقیق ، نتایج یافته های مطالعات کوتاه مدت قبلى را تأکید می کند . نتایج نشان می دهد که  اثر آن در افرادی که شاخص توده ى بدنی را دارند به خصوص زنان با  شاخص توده ى بدنی بین ۲۵ تا ۳۰  است .

 تغییرات دیده شده در گروه های مصرف کننده ى سى ال اى در محدوده ى طبیعی فیزیولوژیکی  بود. افزایش گلبول های سفید ممکن است منعکس کننده ى پاسخ ایمنی بالایی باشد که در مطالعات دیگر ذکر کرده شده است . در مطالعاتى در هلند، سى ال اى برای جلوگیری از عفونت های ویروسی مصرف مى شود .

  همچنین در مطالعات حیوانی این موضوع تشان داده شده است که در پیشگیری از آترواسکلروز [سخت شدن شریان ها] تاثیر دارد . افزایش سطوح لیپوپروتئین ممکن است یک محصول جانبی از دست دادن چربی باشد. بدن التهاب را ناشی از فرآیند حذف چربی نمایان مى کند .

مکانیسم هایى که سى ال اى توده ى چربی بدن را کاهش می دهد و توده عضلانی را افزایش می دهد به طور کامل درک نمی شوند. سى ال اى در بافت حیوانات و انسانهایی که در آن به راحتی متابولیزه می شود، تجمع پیدا می کند. سى ال اى  باعث مرگ سلول چربی، کاهش اندازه ى سلول های چربی یا افزایش سرعت متابولیسم می شود تا باعث کاهش وزن شود.

مرکز تغذیه و رژیم درمانی ایده آل | رژیم لاغری | تناسب اندام | بدنسازی | فیتنس

? شریعتی | بالاتر از حسینیه ارشاد | ابتدای خیابان قبا | پلاک ۶ | طبقه پنجم |واحد ۱۳

این ترکیب‌های فوق العاده، به شما کمک خواهند کرد که در کنار تلاش بی وقفه‌ی خودتان، نتایج بهتری دریافت کنید. منطق ترکیب کردن چیزها، در خیلی موارد به کار می‌رود، از جمله مکمل‌ها. وقتی یک مکمل می‌تواند به چربی سوزی کمک کند، مصرف آن به همراه یک یا تعداد بیشتری مکمل، می‌تواند اثرات آن را افزایش دهد.

با در نظر داشتن این مساله، ۹ ترکیبی که در زیر بیان می‌کنیم، ممکن است آن مزیتی که شما دنبالش هستید را برایتان فراهم کنند. ادامه‌ی مطلب را از دست ندهید.

امروزه چربی سوزهای موثر زیادی در بازار وجود دارند، اما برای بعضی افراد مانند دانشجویان و کسانی که بودجه‌ی محدودی دارند، برچسب قیمت، به تنهایی می‌تواند از چیزی باشد که آنها معمولا برای مواد غذایی هزینه می‌کنند! اما لازم نیست مکمل‌های چربی‌سوز، گران باشند تا موثر واقع شوند. کافئین وعصاره‌ی چای سبز تقریبا به هر چربی سوزی که در بازار وجود دارد اضافه می‌شوند، زیرا بسیار موثرند.

یکی از راههای عمده‌ای که کافئین چربی سوزی را افزایش می‌دهد، امکان اتصال به سلول‌های چربی و تسیهیل جدا شدن چربی از آنها، و در عین حال جلوگیری از ذخیره‌ی چربی است. کافئین همچنین برای افزایش چربی سوزی، هم در هنگام استراحت و هم ورزش مفید است.

عصاره‌ی چای سبز حاوی ترکیباتی است که بعنوان کاتچین شناخته می‌شوند. یکی از آنها به اپی گالوکاتچین گالات (EGCG)، مسئول بخش عمده‌ای از اثرات چربی‌سوزی چای سبز است. EGCG توانایی مهار آنزیمی را دارد که نوراپی نفرین (یک انتقال دهنده‌ی عصبی که در تنظیم سرعت سوخت و ساز و چربی سوزی ضروری است) را تجزیه می‌کند.

با متوقف شدن تجزیه‌ی نوراپی نفرین، می‌توانید متابولیسم و سطح چربی سوزی‌تان را بمدت طولانی تری بالا نگه دارید، مخصوصا هنگامیکه کافئین برای آزاد کردن چربی از سلول‌های چربی بکار رود. مطالعات تحقیقاتی تایید می‌کنند که عصاره‌ی چای سبز می‌تواند بطور قابل توجهی چربی سوزی را افزایش دهد.

آنها را اینگونه با هم ترکیب کنید: در صبح و یک ساعت قبل از تمرین ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلی گرم کافئین را با ۵۰۰ تا ۱۰۰ میلی‌گرم عصاره چای سبز استاندارد شده برای EGCG را مصرف کنید. در روزهای استراحت، دوز دوم را در بعدازظهر مصرف کنید.

شما برای به حداکثر رساندن چربی سوزی به مکملی نیاز دارید که مستقیما به جایی که چربی در آن ذخیره شده برود و آنرا آزاد کند، بطوریکه این چربی بتواند از طریق جریان خون به عضلات و سایر بافت‌های بدن که در آنجا بعنوان سوخت استفاده خواهد شد برود. همچنین باید مطمئن شوید که چربی به سیستمی برده می‌شود که آنرا می‌سوزاند، یعنی میتوکندری سلول. ترکیب این دو مکمل، به هر دوی این موارد کمک می‌کند.

فورسکولین، ترکیب فعال موجود در گیاه coleus forskohlii، نیمی از کار را بخوبی انجام می‌دهد و با فعال کردن آنزیم آدنیلات سیکالز به افزایش چربی سوزی کمک می‌کند. این آنزیم باعث رخ دادن چند اتفاق پشت سر هم می‌شود که منجر به فعال شدن آنزیم دیگری ب «لیپاز حساس به هورمون یا HSL» میگردد. HSL، تجزیه و تحلیل چربی، یا توانایی چربی ذخیره شده در سلول‌های چربی برای آزاد شدن در جریان خون را افزایش می‌دهد.

در واقع مطالعه‌ای از دانشگاه کانزاس (لارنس) گزارش داد که مردان دارای اضافه وزن که فورسکولین مصرف کردند، نسبت به افراد مورد آزمایشی که در طول یک مطالعه ۱۲ هفته‌ای دارونما مصرف می‌کردند، بطور قابل توجهی چربی بیشتری از دست دادند.

کارنیتین هم، نیمه‌ی دوم کار را انجام می‌دهد. این مکمل شبه آمینو اسید به چربی که به بافت‌ها می‌رسد کمک می‌کند تا به داخل میتوکندری آن سلول برود، یعنی جاییکه بعنوان سوخت سوزانده می‌شود. تحقیقات تایید می‌کنند که مکمل کارنیتین، چربی سوزی را در هنگام استراحت و ورزش بهبود می‌بخشد و منجر به کاهش چربی بیشتری می‌شود.

آنها را اینگونه با هم ترکیب کنید: ۲۰ تا ۵۰ میلی‌گرم فورسکولین و ۱ تا ۳ گرم کارنیتین (مانند ال کارنیتین، استیل ال کارنیتین، یا ال کارنیتین ال تارتارات) را با صبحانه، وعده‌های قبل از تمرین و وعده‌های بعد از تمرین بخورید.

گاهی اوقات افزایش پتانسیل چربی سوزی بدن شما، به آسانی استفاده از ادویه‌های خاصی در غذایتان است. اضافه کردن کمی‌ فلفل قرمز یا زنجبیل، یک راه آسان برای تند کردن وعده‌های غذای و افزایش سوخت و ساز بدنتان است. اگر غذاهای تند دوست داشته باشید، افزایش چربی سوزی می‌تواند به سادگی خوردن باشد.

کپسایسین، ماده‌ی شیمیایی موجود در چیلی (فلفل قرمز) است که آنرا تند می‌کند. این ماده با افزایش سرعت سوخت و ساز و چربی سوزی از طریق توانایی‌اش برای افزایش سطوح نوراپی نفرین، می‌تواند باعث افزایش روند از دست دادن چربی بدن شود. همچنین بطور قابل توجهی به کاهش گرسنگی و در نتیجه کالری مصرفی کلی شما کمک می‌کند.

زنجبیل، ریشه‌ای با خواص متعدد است که آنرا به یک درمان موثر برای التهاب، تهوع و بیماری حرکت (حالت تهوع در سفر) تبدیل می‌کند. همچنین یک کمک با ارزش برای کاهش چربی است. تحقیقات نشان می‌دهد که هم زنجبیل تازه و هم زنجبیل خشک، سرعت سوخت و ساز و اسید لاکتیک تولید شده توسط عضلات را افزایش می‌دهند. از آنجا که اسید لاکتیک باعث تحریک ترشح هورمون رشد (GH) می‌شود و GH تجزیه و تحلیل چربی را افزایش می‌دهد، این یکی دیگر از مزایای کاهش چربی زنجبیل است.

آنها را اینگونه با هم ترکیب کنید: به دنبال راه‌هایی برای اضافه کردن فلفل قرمز یا زنجبیل به وعده‌های غذایی‌تان باشید. فلفل قرمز بدون شک با غذاهای سنتی مکزیکی سازگاری دارد، اما می‌تواند برای تند کردن تخم مرغ یا پنیر کاتیج نیز مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین می‌توانید از سس‌های تند و سالساهای حاوی فلفل قرمز در روی غذاهایتان استفاده کنید.

یک راه آسان برای استفاده از زنجبیل، مصرف آن در کنار سوشی یا ساشیمی‌ به شکل ترشی زنجبیل است. می‌توانید ریشه‌ی زنجبیل بخرید، آن را تکه تکه کرده و در غذاهای stir-fry (غذاهای تفت داده شده با روغن بسیار کم) بریزید، یا از مقدار زیادی زنجبیل خشک شده استفاده کنید.

برخی از مکمل‌ها با افزایش فعالیت ژن‌هایی که چربی سوزی و ذخیره‌ی چربی را کنترل می‌کنند، به افزایش از دست دادن چربی کمک می‌کنند. سی سامین و TTA از چنین محصولاتی هستند. سی سامین (یک لیگنان از روغن کنجد) یک آنتی اکسیدان قوی، و یک چربی سوز قدرتمند است. معلوم شده که شکل فعال سی سامین، یک گیرنده‌ی خاص موجود در عضله، سلول‌های قلب و کبد به «فعال کننده تکثیر پروکسی زوم آلفا (PPAR آلفا)» را روشن می‌کند. آلفا PPAR فعال، ژن‌هایی که چربی سوزی را افزایش و ذخیره چربی را کاهش می‌دهند را روشن می‌کند.

اسید Tetradecylthioacetic(TTA)، یک اسید چرب خاص است که گوگرد متصل شده به آن مانع می‌شود که توسط بدن بعنوان سوخت بسوزد، اما به آن امکان می‌دهد که سوزاندن و ذخیره سازی چربی‌های مربوط به رژیم غذایی را تنظیم کند. TTA با تحریک PPAR آلفا و همچنین PPAR دلتا و گاما کار می‌کند که اثرات دیگری مانند کاهش کلسترول کل و کلسترول بد را فراهم کرده و حساسیت به انسولین را افزایش می‌دهند. این یعنی شما به ترشح انسولین کمتر از حد نرمال نیاز دارید که می‌تواند کمک بیشتری به تلاش‌های شما برای کاهش چربی کند.

آنها را اینگونه با هم ترکیب کنید: ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ میلی گرم سی سامین و ۲۵۰ تا ۱۰۰۰ میلی گرم TTA را با صبحانه، ناهار و شام مصرف کنید.

اکثر افراد مواد معدنی را تنها به عنوان چیزی در نظر می‌گیرند که فواید سلامتی دارد و در مکمل مولتی ویتامین/مینرال آنها وجود دارد. با اینحال، برای کمک به شما به منظور لاغر شدن و لاغر ماندن، چندین ماده‌ی معدنی ضروری هستند. دریافت مقدار کافی از این سه ماده‌ی معدنی، شما را به نتایج مورد نظرتان خواهد رساند.

پیش از این احتمالا با این حقیقت آشنا شده‌اید که کلسیم می‌تواند در کاهش وزن و جلوگیری از افزایش چربی به شما کمک کند. کلسیم، هورمون کلسیتریول (که باعث می‌شود بدن مانع تجزیه‌ی چربی شود) را تنظیم می‌کند. هنگامیکه سطوح کلسیم کافی باشد، کلسیتریول سرکوب می‌شود. کلسیم همچنین با کاهش میزان چربی رژیم غذایی که توسط روده‌های شما جذب می‌شود، به کاهش چربی کمک می‌کند.

سلنیوم که یک ماده معدنی کمیاب است، برای تولید هورمون تیرویید ضروری است، و یک جزء از آنزیمی است که به تبدیل هورمون تیروکسین تیرویید (T4) به تری یدوتیرویین (T3) (که مسئول بالا نگه داشتن سوخت و ساز بدن است) کمک می‌کند. سطوح پایین سلنیوم می‌تواند در عملکرد تیرویید اختلال ایجاد کند و باعث افزایش هیپوتیروئیدیسم یا سطوح پایین هورمون‌های تیرویید شود.

روی، مهم است، زیرا کمبود این ماده‌ی معدنی می‌تواند در تولید هورمون تیرویید اختلال ایجاد کند، و منجر به کاهش سرعت سوخت و ساز شود که کاهش چربی را سخت تر می‌کند. کمبود روی در ورزشکارانی که تمرینات سخت انجام می‌دهند، به ویژه هنگامی‌که برای لاغر شدن کالری‌هایشان را کاهش می‌دهند، بسیار متداول است.

تحقیقی از دانشگاه ماساچوست، دریافت افرادی که دارای رژیم با میزان روی پایین بودند، سرعت سوخت و ساز بسیار کندتری داشتند. وقتی آنها بمدت ۲۰ روز از مکمل روی (۲۵ میلی‌گرم) استفاده کردند، سوخت و سازشان از زمانی شد که هنوز یک رژیم غذایی روی پایین را آغاز نکرده بودند. یک مطالعه‌ی جدید از دانشگاه ملی آندونگ (کره جنوبی) نشان داد که کمبود روی، سطوح لپتین (هورمونی که سوخت و ساز بدن را بالا نگه می‌دارد و گرسنگی را سرکوب می‌کند) را کاهش می‌دهد.

آنها را اینگونه با هم ترکیب کنید: حدود ۱۰۰۰ میلی گرم کلسیم و ۲۰۰ تا ۴۰۰ میکروگرم سلنیوم را در روز با غذا مصرف کنید. بهترین روش مصرف روی، به شکل ZMA (ترکیب روی، منیزیم، اسپارتیت و ویتامین B6) با معده‌ی خالی قبل از خواب است تا ۳۰ میلی‌گرم زینک را فراهم کرده و از سندرم متابولیسم آهسته جلوگیری کند.

اسیدهای آمینه، بلوک‌های ساختمانی پروتئین هستند و برخی از آنها اثرات آنابولیک قوی ارائه می‌دهند. اما آیا می‌دانستید که بعضی از آنها، دارای خواص چربی سوزی موثری نیز می‌باشند؟ گلوتامین و آرژنین، دو نمونه از این آمینو اسیدها می‌باشند و هنگامیکه با هم ترکیب شوند، اثرات چربی سوزی آنها به حداکثر مقدار ممکن می‌رسد.

تحقیقات نشان می‌دهد که گلوتامین می‌تواند چربی سوزی و سرعت سوخت و ساز را افزایش دهد. در یک مطالعه از دانشگاه ایالتی آیووا، تعداد کالری و مقدار چربی سوزانده شده برای تولید انرژی در افراد مورد آزمایشی که با صبحانه گلوتامین مصرف می‌کردند، در مقایسه با زمانی که ترکیبی از اسید آمینه‌ها (گلایسین، سرین و آلانین) مصرف می‌کردند، افزایش یافت.

در یک مطالعه‌ی تکمیلی از همان آزمایشگاه، دانشمندان نشان دادند که مصرف گلوتامین قبل از ورزش منجر به افزایش کالری سوزی نسبت به زمانی می‌شود که این افراد، مخلوط آمینو اسید یاد شده را مصرف کرده بودند. علاوه بر این، گلوتامین در افزایش GH (هورمون رشد) موثر است. در حالیکه GH، بسیار آنابولیک است، به افزایش تجزیه و تحلیل چربی، که چربی را از سلول‌های چربی آزاد می‌کند نیز کمک می‌کند.

توانایی آرژنین برای افزایش سطح نیتریک اکسید (NO)، کاملا شناخته شده است، اما همین ویژگی آنرا به یک چربی سوز با کیفیت نیز تبدیل می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد که NO بعلت توانایی‌اش برای افزایش تجزیه و تحلیل چربی می‌تواند چربی سوزی را کند. با سوخت و ساز بدن بواسطه‌ی گلوتامین، چربی آزاد شده به احتمال بسیار بیشتری بعنوان سوخت سوزانده می‌شود.

همچنین آرژنین، ترشح GH را افزایش می‌دهد که تجزیه و تحلیل چربی را نیز می‌کند. تایید توانای آرژنین برای افزایش ازدست دادن چربی، مطالعه سال ۲۰۰۷ از دانشگاه کارولینای شمالی است که نشان داد ورزشکاران زنی که بمدت ۴ هفته ازمکمل‌های آرژنین استفاده می‌کردند، چربی بدنشان را از دست دادند، و بطور همزمان توده‌ی عضلانی ساختند، بدون آنکه تغییری در رژیم غذایی‌شان ایجاد شده باشد.

آنها را اینگونه با هم ترکیب کنید: ۵ تا ۱۰ گرم گلوتامین را با صبحانه، قبل و بعد از تمرین، و قبل ازخواب مصرف کنید. ۳ تا ۱۰ گرم آرژنین (بعنوان مثال ال-آرژنین، آرژنین آلفا کتوگلوترات، آرژنین کتو ایزو کاپروات، آرژنین مالات یا آرژنین استیل استر) ۳۰ تا ۶۰ دقیقه قبل از صبحانه، ۳۰ تا ۶۰ دقیقه قبل از تمرین، بلافاصله بعد از تمرین و ۳۰ تا ۶۰ دقیقه قبل ازخواب مصرف کنید.

شما اهمیت استفاده از پودرهای پروتئین برای تحریک رشد عضلانی را می‌دانید، اما آیا این را هم می‌دانستید که آنها می‌توانند مقدار از دست دادن چربی را نیز افزایش دهند؟! استفاده ازپودرهای پروتئین «وی» و سویا به منظور براورده کردن نیازهای پروتئینی شما، یک راه عالی برای از بین بردن چربی بدن و در عین حال به حداکثر رساندن رشد عضلانی هستند.

مطالعات متعدد نشان می‌دهد هنگامیکه پودر پروتئین وی به رژیم غذایی اضافه شود، از دست دادن چربی بدن افزایش می‌یابد. یک دلیل عمده برای این امر، ممکن است این باشد که پروتئین وی می‌تواند گرسنگی را بطور قابل توجهی کاهش دهد.

مطالعه‌ای از دانشگاه Surrey انگلستان دریافت افرادی که ۹۰ دقیقه قبل ازخوردن یک وعده‌ی غذای رستوران، یک شیک پروتئین وی نوشیدند، بطور قابل توجهی غذای کمتری نسبت به زمانیکه یک شیک پروتئین کازئین مصرف کرده بودند، خوردند. بنظر می‌رسد دلیل این اتفاق، ۶۰٪ افزایش در هورمون‌های کاهش اشتها یعنی کوله سیستوکینین و شبه گلوکاگون پپتید ۱، بعد از مصرف «وی» است.

اگر اطلاعات کاملی در مورد پروتئین دارید، می‌دانید که سویا فقط یک پروتئین برای خانم‌ها نیست، و مزایای متعددی برای بدنسازان مرد نیز دارد. یکی از آنها افزایش از دست دادن چربی است. تحقیقی از دانشگاه ایلینویز کشف کرده که پروتئین سویا حاوی پپتیدها (پروتئین‌های کوچک) است که بر مغز تاثیر می‌گذارند تا سرعت سوخت و ساز شما درحالت استراحت را بالا نگه دارد، تا به سوزاندن چربی بدن کمک کند، و همچنین گرسنگی را کاهش می‌دهد تا به شما کمک کند کالری کمتری در طول روز مصرف کنید.

آنها را اینگونه با هم ترکیب کنید: بلافاصله قبل ازتمرین، یک شیک حاوی ۱۰ گرم از هر یک از پروتئین‌های وی و سویا بنوشید. درست بعد از تمرین، یک شیک حاوی ۲۰ گرم از هر یک از پروتئین‌های وی و سویا بنوشید. در بین وعده‌های غذایی، از یک شیک حاوی ۱۰ تا ۲۰ گرم از هر یک از پروتئین‌های سویا و وی بعنوان میان وعده استفاده کنید.

باید حقیقت را بپذیرید: شما برای لاغر شدن باید میزان دریافت کالری و کربوهیدرات‌ها را کاهش دهید. اما یکی از مشکلات این راه حل گرسنگی است که به همراه آن بوجود می‌آید. خبر خوب این است که بعضی از مکمل‌ها می‌توانند به جلوگیری از گرسنگی کمک کنند.

گلوکومانان، یک فیبر محلول است که از ریشه‌ی گیاه konjac بدست می‌آید، مقدار زیادی آب در دستگاه گوارش جذب می‌کند، و باعث می‌شود که احساس سیری کنید. مطالعه‌ای از دانشگاه کانکتیکات دریافت افرادی که از مکمل گلوکومانان استفاده کردند، مقدار قابل توجهی وزن و چربی از دست دادند، چه ورزش کرده بودند و چه نه.

کاهش کربوهیدرات‌ها برای بعضی از افراد کار دشواری است. سطوح سروتونین درهنگام رژیم گرفتن پایین می‌آید، بخصوص با مصرف کربوهیدرات کمتر. این مساله، هوس کربوهیدرات را افزایش می‌دهد، بخصوص در شب. هیدروکسی تریپتوفان (HTP-5)، چیزی است که اسید آمینه‌ی ضروری تریپتوفان قبل از آنکه سروتونین و ملاتونین را در بدن تشکیل دهد (این دو به فرونشاندن هوس‌ها و آرام کردن شما قبل ازخواب کمک خواهند کرد)، به آن تبدیل می‌شود.

مطالعه‌ای از دانشگاه رم دریافت افراد چاقی که HTP-5 مصرف کردند، کالری کمتری در طول روز خوردند و در ۱۲ هفته، ۱۱ پوند وزن از دست دادند. افراد مورد آزمایشی که دارونما مصرف کرده بودند، گزارش دادند که به سختی غذای مصرفی‌شان را کنترل می‌کردند و فقط ۲ پوند وزن از دست دادند.

آنها را اینگونه با هم ترکیب کنید: ۱ تا ۲ گرم گلوکومانان قبل از وعده‌های غذایی و ۵۰ تا ۳۰ میلی‌گرم HTP-5 در شب‌ها مصرف کنید.

بیست سال پیش، زمانیکه همه بر اهمیت یک رژیم غذایی کم چرب و پرهیز از همه نوع چربی تاکید می‌کردند، اصطلاح چربی سالم، تقریبا ناشناخته بود. در گذشته، پزشکان، دانشمندان و متخصصان تغذیه توصیه می‌کردند که از آجیل، آووکادو، روغن زیتون، سالمون و بسیاری از منابع دیگری که حالا می‌دانیم باید در رژیم غذایی‌مان وجود داشته باشد، دوری کنیم.

گفتن اینکه مصرف چربی می‌تواند به شما کمک کند چربی از دست بدهید، ممکن است هنوز هم برای بعضی افراد متناقض بنظر برسد، با اینحال دو منبع چربی زیر، هنگامیکه به اندازه‌ی صحیح مصرف شوند، این کار را انجام خواهند داد!

در آزمایشات بالینی متعدد، اثبات شده که اسید لینولئیک مزدوج (CLA) به از بین بردن چربی بدن و در عین حال اضافه کردن توده‌ی عضلانی و همچنین افزایش قدرت کمک می‌کند. یکی از راه‌هایی که CLA موثر واقع می‌شود، بوسیله‌ی مهار آنزیم لیپوپروتئین لیپاز است، آنزیمی که در اطراف سلول‌های چربی وجود دارد، و چربی را از گردش خون جمع آوری کرده و بعنوان چربی بدن ذخیره می‌کند.

یک تحقیق، دریافت افرادی که بمدت ۶ ماه، بدون گرفتن رژیم غذایی و ورزش، از یک مکمل CLA استفاده می‌کردند، نسبت به کسانی که به همان مقدار روغن زیتون مصرف کرده بودند، چربی بدن بیشتری از دست دادند (که قسمت آن از دور کمرشان بود).

همچنین گروه مصرف کننده‌ی CLA، بدون ورزش موفق به افزایش توده‌ی عضلانی شدند. مطالعه‌ی دیگری از دانشگاه ساسکاچوان (ساسکاتون، کانادا) گزارش داد افرادی که در حین پیروی از یک بره‌ی تمرین با وزنه و بدون رژیم غذایی CLA مصرف کردند، نسبت به کسانی که دارونما مصرف کرده بودند، چربی بدن بیشتری از دست دادند و توده‌ی عضلانی و قدرت بیشتری بدست آوردند.

روغن ماهی، حاوی اسیدهای چرب ضروری امگا ۳ است که در حال حاضر مشخص شده برای چربی سوزی مفید هستند. یکی از مکانیسم‌های اصلی از طریق تبدیل امگا ۳ به پروستاگلاندین‌های مفید است، یعنی مواد شبه هورمونی که می‌توانند گرمازایی را افزایش دهند. مطالعه‌ای از دانشگاه ویرجینیا (ریچموند) نیز دریافت که اسیدهای چرب امگا ۳ به جلوگیری از ذخیره‌ی چربی رژیم غذایی بعنوان چربی بدن کمک می‌کنند.

آنها را اینگونه با هم ترکیب کنید: ۲ تا ۳ گرم CLA و ۱ تا ۲ گرم روغن ماهی را با صبحانه، ناهار و شام مصرف کنید.

هرچند انتخاب یک ترکیب چربی سوز موثر از لیست ما به شما کمک خواهد کرد که چربی از دست بدهید، اما می‌توانید برای نتایج بیشتر، این ترکیبات را با هم ترکیب کنید! بهترین کار این است که اگر بودجه‌ی کافی دارید، از تمام ۹ ترکیب استفاده کنید. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که با ساده‌ترین آنها مثلا ترکیبات شماره‌ی ۵، ۴، ۲ و ۹ شروع کنید. آنها را بمدت چند هفته امتحان کنید و سپس ترکیبات دیگر را اضافه کنید. در هر زمان، یکی از آنها را اضافه کنید، مانند ترکیب ۳ و سپس در صورت نیاز ترکیبات ۷، ۶، ۱ و ۸. استفاده از آنها به همراه ورزش و رژیم غذایی، شما را به اندامی فوق العاده می‌رساند.

آیا شما تا بحال از ترکیباتی که در این مقاله به آنها اشاره شد استفاده کرده‌اید؟ لطفا تجربیات و خودتان را با ما و خوانندگان دیگر در میان بگذارید. .

درود و وقت بخيرسي سامين و TTAرا از كجا مي شه خريد كرد ؟

با سلام .خدمت همه دوستان عرض میکنم .ما هیچ ماده چربی سوز نداریم ..

چای سبز و غیره خاصیت آنتی اکسیدانی دارند تا چربی سوزی

کارنتین هم یه حمل کننده اسید چرب به داخل میتوکندری هست نه یک چربی سوز.

خلاصه بگم با افزایش حجم عضلانی و کار کردن روی ماهیچه های بزرگ بدن هم چربی رو از دست میدین و هم سوخت و ساز بدن را در زمان استراحت میتوانید بالا ببرید .

با رعایت تغذیه و انجام ورزش هوازی + ورزش مقاومتی به راحتی میتوانید تناسب اندام را بدست آورید .

غیر از این هر کسی چیز دیگه ای گفت یا پافشاری رو محصولی یا دمنوشی کرد مطمئن باشید دکان برای جیب خودش باز کرده .یاعلی

سلام و خسته نباشید بسیار مطالب مفید و ارزنده ای دارید متاسفانه صفحه دوم 9 روش چربی سوزی برا من باز نمیشه و مستقیما از صفحه 1 به 3 میره اگه امکان داره راهنمایی بکنیدضمنا من 25 کیلو اضافه وزن دارم که در مدت 2 سال اضافه شده و احتیاج به حمایت شما برای کم کردن وزن دارم

واقعا دمتون گرم.مدتها بود دنبال همچین اطلاعاتی میگشتم.مممنووووونم.

از کجا این مواد رو تهیه کنیم؟!من و امثال من که قصد مصرف این مکملها رو داریم راهنمایی کنید

فروش مکمل های ورزشی را در گوگل جستجو کنید، و فروشنده‌های مربوطه را بیابید. همچنین اگر در دوستان و آشنایانتان کسی هست که در حال حاضر ورزش بدنسازی را به طور جدی پیگیری می‌کند، می‌توانید از وی برای معرفی یک فروشنده‌ی مکمل‌های ورزشی راهنمایی بخواهید. برخی از مواد معرفی شده نیز در مواد غذایی مختلف وجود دارند. مثلا کافئین در قهوه، یا عصاره چای سبز، در خود چای سبز دم کرده.

با اين شماره تماس بگيريد جهت خريد مكمل هاي اورجينال

با سلاممن به صورت جدی دنبال فواید داروی cla هستم و در انجمن هم سوال پرسیدم ، در مقاله FDA سازمان غذایی دارویی امریکا در مورد وزن با توجه به نمونه ها گفته است تاثیری ندارد ، در آخر چه کار کنیم ؟

سازمان FDA یکی از سخت‌گیر ترین و قاطع‌ترین سازمان‌هاست که هر نوع دارویی را به راحتی تایید نمی‌کند، و در خیلی موارد به روشنی نظری نمی‌دهد. بعنوان نمونه، برخی از داروهایی که توسط بدنسازان جهت افزایش متابولیسم استفاده می‌شود (به خوب و بدش کاری نداریم)، در اصل داروهایی برای کنترل آسم بوده‌اند، که «صرفا بدلیل تاثیر بیش از حد مورد نیاز»، توسط FDA تایید نشده‌اند، نه اینکه داروهای مشکل داری باشند.اما صحبت ما بر سر مکمل‌های غذایی همچون CLA است، از همین رو، اینطور که می‌گویند، ظاهرا FDA قوانین روشنی در مورد مکمل‌های غذایی ندارد، و ادعا هم نـمی‌کند که آنها در رفع بیماری‌هایی موثرند، چرا که در اینصورت حکم دارو را پیدا خواهند کرد. این در حالیست که از سوی دیگر، در ‌های معتبر دیگری همچون WebMD در مورد تاثیر کاهش وزن CLA صحبت‌هایی شده است.

بهرحال، ما در مورد اینکه FDA حرف صحیحی می‌زند یا دیگران بحثی نداریم ? آنچه روشن است اینکه CLA سالهاست که بعنوان یکی از مکمل‌هایی که در کاهش وزن موثرند، توسط ورزشکاران استفاده می‌شود. اما نباید فراموش کنید که مکمل‌ها، صرفا تحت شرایطی که شما بره‌ی غذایی و تمرینی صحیح و جدی‌ای داشته باشید، نتایج مشهودی ارائه خواهند کرد. چرا که مکملند، نه دارو.

در آخر، به عقیده‌ی ما، نظرات و رویکردها، در دنیای تناسب اندام هم همچون دنیای پزشکی، بسیار باهم متفاوت و گاها متناقض است. چرا که بیشتر، علومی تجربی هستند. زمانی نوشیدن چای توصیه می‌شد، و زمان دیگر بعنوان عامل سرطانزا از آن نهی شد. برخی‌ها بر سر قدرت چربی سوزی ال کارنیتین قسم می‌خورند، و برخی آنرا بی تاثیر می‌خوانند. از نظر ما اگر می‌توانید بصورت دوره‌ای، و بصورت منطقی مکمل‌های غذایی از جمله CLA مصرف کنید و هزینه کردن برایشان مقدور است، مصرفشان ضرری ندارد، بلکه مفید هم هستند.

کلیه حقوق مطالب برای مجله تناسب اندام محفوظ است؛ لطفاً در صورت استفاده ، لینک و مجله تناسب اندام را درج کنید. کانال بدنسازیقرص چربی سوز بدنسازی9

This survey has been deleted or removed.

Want to send a survey of your own?

Creating a survey with QuestionPro is optimized for use on larger screens –

Though you’re welcome to continue on your mobile screen, we’d suggest a desktop or notebook experience for optimal results.

به‌روز‌ترین مطالب مرتبط را در دریافت کنید.

به‌روز‌ترین مطالب مرتبط را در دریافت کنید.

دریافت مشاوره پزشکی به صورت مستقیم از پزشک.

شریعتی، بالاتر از حسینیه ارشاد، ابتدای خیابان قبا، پلاک ۶، طبقه پنجم.
قرصهای چربی سوز بدنسازی

سى ال اى یک اسید چرب طبیعی است که در گوشت و لبنیات یافت می شود. همچنین یک مکمل تغذیه ای محبوب است که با ادعاهای کمک به  از دست دادن چربی، حفظ وزن کاهش یافته، حفظ توده ى عضلانی بدن و کنترل دیابت نوع ۲  ( اغلب با چاقی همراه است ) فروخته می شود.

در فروشگاه های مواد غذایی سالم، سى ال اى به عنوان یک قرص یا شربت فروخته می شود. شربت آن بسیار خوشمزه است و با غذا قاطى مى شود اما اگر کپسول ها را از هم جدا و با ماست مخلوط کنید، بسیار بد مزه مى شود و طعم بسیار تلخى دارد. سى ال اى در غلظت های مختلف وجود دارد .   برای کسب حداکثر نتیجه محصولی با غلظت  ۸۰٪ را خریداری کنید.

 در مطالعاتى که بر روى حیوانات انجام شده است، نشان داده شده است که سى ال اى از بیماری های قلبی و انواع مختلف سرطان جلوگیرى مى کند . همچنین به نظر می رسد که قدرت سیستم ایمنی را افزایش می دهد.

در مطالعاتى که در مورد اثربخشی سى ال اى در کاهش وزن انجام گرفته ، به یک سرى نتایج متناقض بر خورد کرده اند . احتمالا به دلیل  این بوده است که مقادیر چربی بدن را براى بررسى پیشرفت اندازه گرفته اند ، و این مقیاس ها بسیار دقیق نیستند. در یک مطالعه ، از تکنولوژی اسکن بدن به DEXA ( اندازه گیر میزان جذب دو برابر انرژی اشعه ى ایکس ) استفاده کرده اند که در اندازه گیری چربی بدن بسیار دقیق است . این اولین مطالعه ى طولانی مدت در مورد ایمنی و اثربخشی سى ال اى در کاهش وزن بوده است.

این مطالعه  شامل ۱۸۰ مرد و زن با اضافه وزن و BMI (شاخص توده بدن) بین ۲۵ تا ۳۰ بود.  اگر BMI ، یک شاخص براى چربی بدن ،  بیش از ۲۵ باشد ، خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سایر بیمارى ها مانند دیابت را افزایش مى دهد . داوطلبان زن بودند – ۱۴۹ زن و ۳۱ مرد.

آنها به صورت تصادفی به سه گروه تقسیم شدند. دو گروه روزانه یک قرص سى ال اى  (۴٫۵ گرم از سى الزاى ۸۰٪ ) یا شربت (۳٫۶ گرم از سى ال اى ۷۶٪  ) را هر روز مصرف مى کردند. گروه سوم روزانه یک کپسول متفرقه ى کاهش وزن با روغن زیتون را مصرف مى کردند.

داوطلبان نیازی به تغییر رژیم غذایی و عادات ورزشی خود نداشتند. با این حال، در صورت نیاز یک پرستار آماده ى دادن مشاوره ى رژیم غذایی و ورزش بود. مصرف کالری روزانه در میان این سه گروه مشابه بود. او گزارش داد که تمام داوطلبان کالری مصرفی خود را در طول مطالعه کمى کاهش دادند. میزان ورزش آنها یکسان بود.

هم چنین او گفته است که اثرات اس ال اى بر ترکیب بدن مستقل از رژیم غذایی بود. کاهش مصرف کالری ممکن است تا حدی ناشی از مکمل ها و یا کاهش اشتها باشد. همچنین داوطلبان آموختند که میزان مصرف غذاى خود را کاهش دهند.

داوطلبان چندین بار در طی دوره مطالعه ى دوازده ماهه براى بررسى وزن کل، BMI، و خون به کلینیک مراجعه مى کردند. همچنین در دو هفته ى گذشته پرسشه های مربوط به رژیم غذایی و ورزش خود را تکمیل کردند.

✅ هر دو گروه مصرف کننده ى سى ال اى وزن خود را از دست دادند – حدود ۴ پوند؛ گروه دیگر در همان وزن قبلى خود باقی ماندند.

✅ گروه مصرف کننده ى شربت  ۹٪ از چربی بدن خود را از دست دادند ؛ گروه مصرف کننده ى قرص  ۷٪ چربى بدن خود را از دست دادند ؛ گروه دیگر هیچ چربی از دست ندادند.

✅ هر دو گروه مصرف کننده ى یى ال اى بهبود مشابهی در توده عضلانی داشتند.

✅ هر گونه کاهش وزن بهتر از عدم کاهش وزن است و حداقل وزن آن ها افزایش پیدا نکرد .واقعیت این است که سى ال اى به طور طبیعی در غذاهای خاص مانند گوشت گاو، گوشت گوسفند و محصولات لبنی پیدا می شود.

✅ گروه مصرف کننده ى قرص کمى LDL “کلسترول بد  بیشترى داشتند.

✅ گروه مصرف کننده ى شربت مقدار کمی HDL “کلسترول خوب کم داشتند.

✅ هر دو گروه مصرف کننده ى سى ال اى دارای سطوح لیپوپروتئین بالا ( نشانه ى التهاب و بیماری قلبی ) بودند.

✅ هر دو گروه مصرف کننده ى سى ال اى سطوح بالاتری از لپتین داشتند ( هورمونى که نشانه اى  از بیماری قلبی است ) .

✅ هر دو گروه مصرف کننده ى سى ال اى دارای تعداد گلبول های سفید خون بالاتری بودند که می تواند موجب التهاب عروق خونی شود.

✅ گروه های مصرف کننده ى سى ال اى تنها تغییرات معکوسى در سطح قند خون (  نشانگر دیابت ) داشتند.

✅ داوطلبان کمى از مطالعه خارج شدند، که نشان می دهد مکمل های سى ال اى هیچ عارضه جانبی را نداشته اند.

نتایج این تحقیق ، نتایج یافته های مطالعات کوتاه مدت قبلى را تأکید می کند . نتایج نشان می دهد که  اثر آن در افرادی که شاخص توده ى بدنی را دارند به خصوص زنان با  شاخص توده ى بدنی بین ۲۵ تا ۳۰  است .

 تغییرات دیده شده در گروه های مصرف کننده ى سى ال اى در محدوده ى طبیعی فیزیولوژیکی  بود. افزایش گلبول های سفید ممکن است منعکس کننده ى پاسخ ایمنی بالایی باشد که در مطالعات دیگر ذکر کرده شده است . در مطالعاتى در هلند، سى ال اى برای جلوگیری از عفونت های ویروسی مصرف مى شود .

  همچنین در مطالعات حیوانی این موضوع تشان داده شده است که در پیشگیری از آترواسکلروز [سخت شدن شریان ها] تاثیر دارد . افزایش سطوح لیپوپروتئین ممکن است یک محصول جانبی از دست دادن چربی باشد. بدن التهاب را ناشی از فرآیند حذف چربی نمایان مى کند .

مکانیسم هایى که سى ال اى توده ى چربی بدن را کاهش می دهد و توده عضلانی را افزایش می دهد به طور کامل درک نمی شوند. سى ال اى در بافت حیوانات و انسانهایی که در آن به راحتی متابولیزه می شود، تجمع پیدا می کند. سى ال اى  باعث مرگ سلول چربی، کاهش اندازه ى سلول های چربی یا افزایش سرعت متابولیسم می شود تا باعث کاهش وزن شود.

مرکز تغذیه و رژیم درمانی ایده آل | رژیم لاغری | تناسب اندام | بدنسازی | فیتنس

? شریعتی | بالاتر از حسینیه ارشاد | ابتدای خیابان قبا | پلاک ۶ | طبقه پنجم |واحد ۱۳

☎️ ۰۲۱۲۲۸۷۴۸۹

پست قبلی

پست بعدی

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *