عوارض ویاگرا برای مردان

این دارو به صورت قرص ۱ساعت قبل از تصمیم به مقاربت مصرف می شود و در طی یک ساعت نباید بیش از ۱قرص مصرف شود .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در مورد اغلب بیماران درمان با قرص ۵۰ میلی گرمی آغاز می شود. حتی در صورت استفاده از ویاگرا باز هم جهت ایجاد نعوظ احتیاج به تحریکات فیز یکی و ذهنی و تمایل بیمار به ایجاد نعوظ وجود دارد .

برخی از عوارض جانبی شایع ویاگرا :

سردرد

قرمزی و احساس گرما در صورت و قسمت فوقانی

ناراحتی معده

آبریزش بینی

عطسه های مکرر

تغییرات بینائی

آبی رنگ به نظر رسیدن اجسام

اگر شما از ویاگرا استفاده می کنید و دچار درد قفسه سینه شدید به پزشک مراجعه کنید.

citrate که به ویاگرا شناخته شده و فروخته می شود دارویی است که برای نقص erect شدن آلت تناسلی مردان(impotence) استفاده می شود. همچنین تحقیقات جدید نشان می دهد که به دلیل افزایش خونرسانی به دستگاه تناسلی زن می تواند باعث رضایت زن از رابطه جنسی خود شود.

ویاگرا ممکن است از زبان سانسکریت vyāghraگرفته شده باشد که به معنی ببر است. همچنین تلفظ آن یادآور Vigor و Virile است.
به ترکیب وایاگرا و اکستازی هم سکستازی ( Sextasy ) می گویند. در زبان غیررسمی به آن ویتامینV هم می گویند.

این دارو توسط شرکت دارویی Pfizer ساخته شده است.قرصهای آن آبی رنگ هستند که در یک طرف آن Pfizer و در طرف دیگر آن VGR xx(xx به معنی دوز قرص است که ۲۵ یا ۵۰ یا ۱۰۰ میلی گرم است) وجود دارد.حق ساخت انحصاری ویاگرا توسط این شرکت تا سال ۲۰۱۳-۲۰۱۱ اعتبار دارد.

ویاگرا برای اولین بار برای درمان آنژین صدری(بیماری قلبی) استفاده شد که طی آن افزایشerect شدن آلت تناسلی مردان مشاهده شد که از آن به بعد از ۲۷ مارس ۱۹۹۸ به عنوان اولین داروی impotence در آمریکا استفاده شد.

مصرف این قرص بدون تحریک جنسی معمولا هیچ اثری ندارد و برای اثر آن حتما باید تحریکات جنسی وجود داشته باشد.

این قرص به راحتی و به سرعت از دستگاه گوارش جذب می شود. ویاگرا توسط آنزیمهای کبدی متابولیزه می شود و کبد و کلیه در دفع آن نقش دارند.اگر به همراه یک رژیم غذایی پر جرب استفاده شود باعث کاهش جذب و سرعت اثر و غلظت آن در خون می شود.

ویاگرا : بی خطر نیست

بسیاری از کارشناسان، آگهی های تلویزیونی شرکت های دارویی تولیدکننده داروهای ضد ناتوانی جنسی مانند ویاگرا در جهان را علت اصلی روی آوردن جوانان به مصرف این داروها می دانند.

هرچند این دارو بدون نسخه پزشک نباید استفاده شود اما در تلویزیون های خارجی و بسیاری از سایت های اینترنتی تبلیغ شده و فروش اینترنتی هم دارد به طوری که در فاصله بین سال های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۱ نزدیک به ۱میلیارد دلار فروش داشته است.

وایاگرا در اصل برای مردان سالمندای که دچار مشکلات جنسی هستند، تولید شده بود. اما آمارهای اخیر حاکی از آن است که از هنگام ورود این دارو به بازار در سال۱۹۹۸ تعداد موارد تجویز آنها برای افراد زیر ۴۵ سال، ۳۰۰ درصد افزایش یافته است.

حتی بسیاری از مردان جوان که دچار هیچ مشکلی هم نیستند، اذعان می کنند که به مصرف تفریحی این دارو روی آورده اند. اما آیا مصرف چنین داروهایی به خصوص در درازمدت خطری برای سلامتی مردان جوان ندارد؟

در حال حاضر اجماع نظری در این مورد وجود ندارد. امروزه این دارو که اسامی عامیانه ای هم پیدا کرده ، مثل آقای آبی ( Mr. Blue ) ، سکستازی ( Sextasyبه ترکیب وایاگرا و اکستازی می گویند) و ویتامینV، از سوی بسیاری از افراد به صورت تفریحی مصرف می شود و این در حالی است که این داروها اصولاً برای مصارف تفریحی طراحی نشده اند.

۸ توصیه مهم درباره وایاگرا

۱- استفاده از این دارو در افراد مسن ، خصوصا کسانی که از داروهای خاصی مثل نیترات ها ( که در بیماران قلبی استفاده می شود) استفاده می کنند، باید با نظر مستقیم پزشک مربوطه و تجویز او انجام شود، در غیر این صورت می تواند مخاطره آمیز باشد.

۲- در صورتی که نعوظ از ۴ ساعت به طول انجامد، بدلیل احتمال آسیب به آلت تناسلی، مراجعه پزشک ضروری است.

۳- مصرف سیلدنافیل در بیماران مبتلا به اختلالات خونریزی دهنده یا زخم معده و دوازده بایستی با احتیاط صورت گیرد.

۴- در صورتی که در خلال نزدیکی علائمی مثل منگی ، گیجی ، تهوع ، یا دردهای قلبی ( درد سینه، احساس سفتی و فشار در سینه، کرختی ، گزگز و درد در قفسه سینه یا شانه و فک تحتانی ) درمصرف کننده پدید آمد، از ادامه فعالیت جنسی باید خودداری کرد و سریعا به پزشک مراجعه کرد.

۵- مصرف از یک قرص سیلدنافیل در روز توصیه نمی شود.

۶- در صورت مصرف اتفاقی بیش از مقادیر توصیه شده، بیمار را باید سریعا ً به بیمارستان منتقل کرد.

۷- دارو را باید دور از نور و رطوبت در دمای زیر ۳۰ درجه سانتیگراد، درون جعبه در بسته نگهداری کرد.

۸- با توجه به احتمال بروز عوارض قلبی شدید ناشی از مصرف این دارو توصیه می شود که فقط تحت نسخه پزشک مصرف شود. مهم ترین نوصیه این است : هیچگاه از سر تفنن یا کنجکاوی این دارو را مصرف نکنید.

وایاگرا چه کار می کند
تداخلات دارویی

برخی از داروها باعث تغییر اثربخشی و عوارض این دارو می شوند، برای مثال داروهای قلبی حاوی نیترات ، سایر داروهای مورد استفاده برای اختلال نعوظ ، برخی داروهای ضد ایدز، سایمتیدین، فنوباربیتال، کارباماز پین، ریفا مپین با سیلدنافیل تداخل اثر دارند و مصرف همزمان آنها باید بسیار با احتیاط صورت گیرد.

نیتروگلیسیرین یا داروهای نیتراتی مانند ایزوسورباید، مونو نیترات ایزوسورباید، دی نیترات، قرص ها یا اسپری زیر زبانی نیتروگلیسیرین نوارها و برچسب ترابوستی نیترو گلیسیرین، نیز منع مصرف همزمان با این دارو را دارند .

“),t.close},t.write(‘

“),t.close},t.write(‘

ویاگرای درمانی نسخه ای برای مردان است این دارو سبب افزایش جریان خون در اندام جنسی می شود ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بدانید )

عوارض ویاگرا برای مردان

صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در مورد دیگر تولیدات داخلی گفت: پژو بعد از سال تولید با همان شکل تولید می شود که هنوز نمی توانیم از آتش سوزی آن جلوگیری کنیم. عزیزی با تأکید بر اینکه این زندگی است که مدیران دو خودرو ساز داخلی برای مردم درست کرده اند، تصریح کرد: من اعتقاد دارم تا این فضا باز نشود و خودروسازان داخلی احساس خطر نکنند، فضا به همین منوال خواهد بود و کیفیت تولیدات داخلی افزایش

ای با بیش از 4 واحد و مرکز در سراسر کشور و هزاران استاد و دانشجو، امروز با نفسی که شما در دانشگاه دمیدید شاهد رویش گروه های کوچک مقاومت علمی و فرهنگی برای حل مسائل هستیم،، بیان کرد: نه فقط مسائل دانشگاه بلکه مسائل کشور، دانشگاهی جهادی و مسئله محور. که تمام راه های فشار استکبار را شناسایی و سد کند و برای هر مسئله راه حل بیابد، به برکت خون شهدای انقلاب جاهایی رویش داریم که استکبار تصورش را هم

می کند و به صورت نادر می تواند تاثیرات بیشتری بر سیستم قلب و عروق داشته باشد تاجاییکه موجبایست قلبی شده یا بر سیستم تنفسی فرد اثر طلوبی بگذارد. وی تاکید کرد: مصرف ریتالین به دلیل عوارض کوتاه مدت و دراز مدتی که دارد حتی در دوز پایین نیز به هیچ وجه توصیه نمی شود و فقط این دارو باید برای کودکان مبتلا به بیش فعالی مقاوم به درمان تحت نظر پزشک تجویز شود. هاشمی یادآورشد: اگر

ظاهری تان بهتر می شود ما فقط در مورد مو ها و ناخن هایتان حرف نمی زنیم، سیگار می تواند پوستتان را هم مستعد چین و چروک کند. زیرا مواد شیمیایی موجود در دود تنباکو، به فیبر های ظریف پوست آسیب زده و از جریان خون در لایه های عمیق تر پوست می کاهند. ترک سیگار یعنی اینکه رنگ و روی تان روشن تر می شود، چون پوستتان بهتر تغذیه شده و اکسیژن می گیرد. پس کرم های گران قیمت ضد چین و چروک را رها کنید و در عوض

بدانیم فرشی که به مجموعه های نمایشگاهی وارد می شود آبروی ایران است، نه فرشی که از نظر بافت و رنگ و مواد مشکل دارد. فرش هایی که در نمایشگاه های هفتگی فرش عرضه می شوند فرش های معیوب هستند و اتفاقا توریست ها هم از همین نمایشگاه ها خرید می کنند و بعد از مدتی استفاده مشاهده می کنند فرشی که از ایران خریداری کرده اند خراب شده است. همین رفتارها با فرش ایران است که به صنعت فرش کشور ضربه می زند

غذا (مانند آب لیمو) موجب افزایش جذب آهن و مصرف چای و قهوه موجب کاهش جذب آهن می شود، خاطرنشان کرد: در حقیقت تانن موجود در چای و آهن دو عنصری هستند که به هم می چسبند و دفع می شوند، بنابراین آهن جذب بدن نمی شود. به همین دلیل همه افراد (خصوصاً کسانی که به کم خونی مبتلا هستند)، بهتر است نوشیدن چای را به دو ساعت بعد از غذا موکول کنند.

؛ چراکه بسیاری از آن ها در دوران جنینی از بین می روند. مصرف موادمخدر همیشه عوارض نابودکننده ای برای فرد مصرف کننده به دنبال دارد، دیگر چه برسد به اینکه فرد مصرف کننده باردار نیز باشد. رئیس بخش واحد ناباروری بیمارستان فاطمیه همدان در پایان گفت: گروهی از زنان از عوارض سوء مواد مخدر خبر ندارند و قبل از حاملگی و یا در دوران بارداری این مواد را مصرف می کنند؛ موادی که می تواند باعث سقط جنین و به وجود آمدن مشکلات زیادی برای نوزاد بعد از تولد شود.

مقادیر زیادی از شکر را هر روز مصرف می کنند(67 گرم یا بیشتر) 23 درصد از سایر افراد در عرض 5 سال به افسردگی مبتلا می شوند. اگرچه این مطالعه در برگیرنده مردان بود اما ارتباط بین شکر و افسردگی در زنان نیز مشهود است. زمانی که صحبت از ترک مصرف مواد شیرین به میان می اید، افراد استفاده از روش بوقلمون سرد را پیشنهاد می کنند. اما اگر سابقه حمله پانیک یا همان وحشت زدگی را دارید این روش

، اشتهاآور، تب بر و هضم کننده غذاست و مصرف آن باعث تقویت دستگاه گوارش می شود. درمان یرقان، نارسایی کبد و کم خونی از دیگر فواید درمانی کنگر کوهی است. اسید کافئیک موجود در کنگر از کبد در برابر سموم شیمیایی و عفونت محافظت می کند.خوردن کنگر کوهی همراه با ماست به افراد گرم مزاج برای تعدیل مزاج توصیه می شود. کنگر برای این افراد ممنوع! بهتر است زنان باردار، کودکان، بیماران مبتلا

، با بحران پیشین نیز روبه رو هستیم و آن هم کاهش نقدینگی در بخش دارو است. دوره وصول مطالبات شرکت های دارویی به 45 روز رسیده است؛ یعنی یک سال ونیم بعد از اینکه دارو را می فروشند، به پول می رسند. او تأکید می کند: اگر بیمه ها در کنترل هزینه ها دقت داشته باشند و مصرف بهینه دارو در بیمارستان ها و توزیع داروی گران قیمت بی رویه را رعایت کنند، می توان امیدوار بود از پس پرداخت سهم قیمت دارو

قانونی کالا وارد کشور کند، پاداشش دریافت ارز 4 هزار و 2 تومانی است. وی ادامه داد: دوازده بره برای تولید اشتغال در نظر گرفتیم که در راستای حمایت از کالاهای ایرانی و کارگران ایرانی است. نکته دیگر این که اگر کالای ایرانی وجود داشته باشد دستگاه ها حق استفاده از مشابه خارجی را ندارند و ما نباید تحت تاثیر برندها قرار بگیریم. نوبخت در پاسخ به سوال خبرنگار سیاسی ایلنا ، درباره

می کند؛ مرحله اول 6 تا 12 ساعت پس از مصرف قارچ با نشانه هایی نظیر تهوع و استفراغ، دردهای شکمی و احساس ضعف بروز پیدا می کند و مرحله دوم 24 ساعت بعد از علائم اولیه، با ضعف، سرگیجه و کاهش سطح هوشیاری خود را نشان می دهد که این حالات ناشی از درگیری کبدی و کلیوی در فرد مسموم است که ممکن است او را به مرگ برساند. دبیر انجمن سم شناسی و مسمومیت های ایران، درباره درمان مسمومیت شدید با قارچ های سمی

تنها از قارچ هایی که در فروشگاه های معتبر و در بسته بندی های بهداشتی عرضه می شوند استفاده کنید. در صورت مصرف قارچ خودرو و یا قارچ هایی که از افراد متفرقه خریداری کرده اید و مشاهده علائمی شبیه مسمومیت مانند درد شکم، تهوع، استفراغ و سرگیجه، سریعاً به مراکز درمانی مراجعه نمایید از دیگر توصیه های رئیس پدافند غیرعامل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که به شهروندان ارائه می دهد و می گوید: در

، سی 5 ایرکراس با جعبه دنده کاملا جدید و 8 سرعته دوکلاچه سیتروئن به خریداران تحویل شود که در این صورت هم مصرف سوخت خودرو کاهش یافته و هم سرعت تعویض دنده ها بهتر خواهد شد. سیتروئن با ترکیب تکنولوژی ارتباطی و مهندسی مکانیک سعی کرده ضمن عرضه 2 تکنولوژی جدید رانندگی سی 5 ایرکراس را با سطح رانندگی قابل قبول، پایداری مناسب، هوشمندی بالا و البته ایمنی مثال زدنی راهی بازار مصرف کند. ایمنی در

، می توانید گوش را شستشو دهید. بعد از حل شدن موم با محلول، با استفاده از یک سرنگ گوش را با آب یا محلول نمکی شستشو دهید. از دستگاه های مکشی که تبلیغات آن ها را در تلویزیون دیده اید، استفاده نکنید. آن ها برای همه مؤثر نیستند و استفاده از آن ها توصیه نمی شود. برای اینکه از فشرده شدن موم گوش جلوگیری کنید، هر چیزی را برای تمیز کردن داخل گوش نکنید. از گوش پاک کن فقط برای تمیز کردن بیرون گوش استفاده کنید. اگر مشکل حادی با موم گوش دارید و باید بیش از یک بار در سال آن را خارج کنید، از پزشک بخواهید بهترین راه جلوگیری از تشکیل آن را به شما بگوید. منبع: بهپو

حساسیت و حتی داروهای فشارخون. پزشک برای حل این مشکل ممکن است داروهایی تجویز کند که به طور همزمان با داروهای گفته شده مصرف کنید. فشارخون بالا: فشارخون بالا سبب آسیب دیدگی سیستم عروقی مردان و ایجاد اختلال در نعوظشان می شود. دیابت: قندخون بالا مثل فشارخون بالا سبب آسیب دیدگی سیستم عروقی می شود. شما می توانید فقط میل و نیاز جنسی خودتان را اندازه بگیرید و اگر تغییری در آن احساس

مطلوب و دلخواه شما را داشته باشند، لازم است در استفاده از آن ها صبر و مداومت به خرج دهید. ماسک های خانگی و ماسک های آماده موجود در بازار، هر دو می توانند برای از بین بردن و کم رنگ کردن لک های صورت موثر باشند. اگر قصد دارید از بین ماسک های آماده موجود در بازار برای کاهش لک های صورت خود استفاده کنید، بهتر است حتما پیش از خرید، ویژگی ماسک ها را بررسی کنید و برای رفع و پیشگیری از لک های

آموزش داشتیم و با بچه ها ارتباط خوبی برقرار کردیم. روز جمعه متوجه شدیم این آموزش نتیجه خوبی داشته است. از 22 بچه ای که به سمت ما آمدند، نصف آنها کلاه خودشان را بر سر داشتند. درنهایت هم قرار شده مریم و 4 نفر از دوستانش گروهی تشکیل دهند و مراقبت کنند که بچه ها کرم ضدآفتاب استفاده کنند و کلاه بر سرشان بگذارند. یعنی مشکل فقط با کرم ضدآفتاب و کلاه حل شد؟ یک سری از بچه ها به غیر از

کار را انجام می دهند و دیده شده است که بسیاری از این بیماران را در مراکز غیر قانونی کتک می زنند به طوری که دست و پایشان شکسته می شود؛ حتی موارد منجر به فوت نیز وجود داشته است. وی در ادامه ضمن هشدار به خانواده ها درباره استفاده از این مراکز گقت: به همین دلیل از مردم می خواهیم که اگر قصد دارند فرد معتاد را برای درمان به مرکزی درمانی بفرستند، از مراکز مجوزدار استفاده کنند. اگر هم فرد معتاد

&gt همین حرکت را به سمت چپ تکرار کنید. این حرکت را 1 بار انجام دهید. کشش عضلات پشت ران کشش عضلات همسترینگ (پشت ران) طی فعالیت کاری، قبل و بعد از کار (در خانه به صورت نشسته انجام شود) در بهبود وضع عضلات زانو ها و پشت ران ها بسیار موثر است. برای این منظور فرد باید ایستاده و سپس پاشنه یکی از پا های خود را روی یک بلندی (یک پله یا یک میز) قرار دهد. سپس در حالی که زانو کاملا صاف است تنه

التهاب معده خود را با درد شکم و نفخ شدید نشان میدهد و این در حالی است که تغییر عادات غذایی در کنار برخی از درمان های خانگی ساده، می تواند متوسل شدن به دارو ها را کاهش داده و التهاب معده را از بین ببرد: رازیانه: در برخی فرهنگها، افراد عادت دارند که تقریبا بعد از هر وعده غذایی دانه رازیانه را بجوند. دانه رازیانه به شکسته شدن و تجزیه غذا ها در معده کمک کرده و سرعت هضم را افزایش می دهد به

درمانی پرهیز کرد و وقت را هدر نداد. در صورتی که فاصله تا مراکز درمانی زیاد باشد می توان از قرص ذغال فعال استفاده کرد که باعث می شود جذب باقی ماندهٔ سم از معده به تأخیر بیافتد -که البته فاصلهٔ چند ساعته بین مصرف تا بروز علائم باعث می شود این کار خیلی اثر بخش نباشد و فقط ممکن است به میزان اندکی برای شما زمان بخرد- و باید با اورژانس تماس گرفت. در صورتی که قرص ذغال در دسترس نباشد می توان از

و اینکه مردم به دنبال بروز هر درد و آشفتگی ذهنی، به سراغ مصرف دارو بروند، کاملا نادرست است و ممکن است سلامت ایشان را با مخاطرات جدید مواجه کند. به گفته خیری، خود درمانی، عوارض متعددی دارد و این موضوع خصوصا در رابطه با داروهای ضد اضطراب که متأسفانه مصرف آن ها هم شایع شده، از اهمیت زیادی برخوردار است. * در این میان برخی هم با دامن زدن به موج استفاده از دمنوش های گیاهی، این تصور را ترویج

شما داشته و عوارض جانبی به همراه داشته باشند. بنابراین هرگز بدون تجویز متخصص گیاه درمانی و درمانگر طب سنتی و سرخود از گیاهان دارویی و داروهای گیاهی برای درمان بیماری ها به ویژه بیماری ها و اختلال های مربوط به دستگاه زنان استفاده نکنید زیرا ممکن است با استفاده از دارو یا شیوه غلط موجب بروز اختلال هایی در عملکرد اندام درونی خود شوید بنابراین حتما برای درمان به متخصص طب سنتی و درمانگرانی که در این

خیلی برای من لذت بخش تر بود تا اینکه در تهرانی بمانم که همه پزشکان در یک جا جمع شده اند. درست است که در تهران درآمد بیشتری برای پزشک دارد، اما همه مسائل، درآمد نیست. اینکه انسان بتواند بهتر خدمت رسانی کند، خودش یک لذت است. *ظاهراً در تصمیم شما برای آمدن به اردبیل مادر نقش اساسی داشته است؟ می دانید تنها چیزی که در زندگی انسان هیچ وقت تکرار نمی شود و چیزی که جایگزین ندارد مادر است

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از انجمن متخصصان داروسازی بالینی ایران، دکتر خیرالله غلامی اظهار داشت: پرفشاری خون بیماری مزمنی است که اگر کنترل نشود، بیماری های متعدد همچون سکته های مغزی و قلبی، نارسایی های کلیوی و قلبی و کوری چشم را به همراه دارد. وی درباره تاثیر مصرف دارو در درمان فشارخون بالا اظهار داشت: این بیماری بدون علامت است و با مصرف دارو می توان از عواقب آن پیشگیری کرد؛ از این رو

9 سالم بود. کلاس سوم بودم. مادرم روی قطعه کاغذی چیزی نوشت. آن را تا کرد و با مقداری پول در مشتم گذاشت. به سوپرمارکت رفتم و در مسیر کنجکاو شدم که چه چیزی در آن کاغذ نوشته شده است اما جرات باز کردنش را نداشتم. آقای فروشنده کاغذ را گرفت، یک شکلات به من داد و یک بسته بزرگ را داخل یک پلاستیک مشکی گذاشت و سر پلاستیک را گره زد. امروز، سال ها از آن روز می گذرد و هر ماه از سال به این خاطره فکر می کنم و لبخند تلخی می زنم! با خود می گویم، والدین من دانش چگونگی آموزش صحیح برخورد با این مسئله را نداشتند، من باید چگونه به فرزندم بهداشت زنان را بیاموزم؟

از سوال رفع ابهام است این را نمایندگان معرفی شده رئیس جمهور در کمیسیون ها پاسخ دادند. رئیس جمهور اکنون مشغله های ذهنی زیادی درباره مسائل داخلی و خارجی دارد و حتما باید داخل مجلس برود ما که همواره جلسات مجلس و دولت را داشته ایم و می شد مسائل را آنجا مطرح کرد. نوبخت تاکید کرد: شما استیضاح ها را هم دیدید، آیا سابقه داشت که در یکسال اول، چهار وزیر را بخواهند استیضاح کنند و نتیجه هم چه شد؟ و

. گاهی حتی شما پریود نیستید و درد لگن دارید. دلایل قاعدگی دردناک چیست؟ زمانی که دیواره عضلانی رحم منقبض می شود، درد اتفاق می افتد. انقباضات ضعیف و ملایم به صورت مداوم در رحم منتشر می شود، اما در اکثر خانم ها، درد به حدی ملایم است که آن ها این درد را احساس نمی کنند. در طول قاعدگی دیواره های رحم به شدت منقبض می شوند تا لایه پوشاننده داخلی حفره رحم (آندومتر) جدا شده و خونریزی

نمی دهد که مفاخر ملی و اسلامی شما پایمال شود. (پیام امام به ملت ایران 4/8/43) جوانگرایی و استفاده از ظرفیت جوانان در عرصه های مختلف فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی لزوم تعدیل و حذف رشته های دانشگاهی با توجه به شرایط و نیاز کشور و جلوگیری از اتلاف سرمایه انسانی توجه به آسیب های اجتماعی و سلامت روان دانشجویان با توسعه فعالیت های فرهنگی وهنری متنوع دغدغه های دیگری است که بدلیل غیر مرتبط بودن با متن اصلی به صورت تیتر وار خدمتتان عرض کردم. با تشکر از وقتی که گذاشتید اللهم عجل لولیک الفرج

“),t.close},t.write(‘

9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *