علائم ابتلا به سرطان رحم

علائم ابتلا به سرطان رحم
علائم ابتلا به سرطان رحم

نشانه‌های سجاوندی

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

تقریبا ۲.۸ درصد زنان در زندگی خود حداقل یک‌ بار به سرطان رحم مبتلا می‌شوند، در صورت تشخیص زودهنگام و درمان به موقع، احتمال بیشتر از ۵ سال زنده‌ ماندن به بیش از ۹۵ درصد می‌رسد. پس اگر سرطان رحم دارید، یا یکی از نزدیکان شما از این بیماری رنج می‌برد داشتن اطلاعات بیشتر می‌تواند به شما کمک کند راحت‌تر با آن کنار بیایید. این مقاله را بخوانید تا ببینید چه عواملی باعث افزایش خطر ابتلا به این بیماری می‌شوند، نشانه‌ها، راه‌های تشخیص و راه‌های درمان آن کدام‌ است.علائم ابتلا به سرطان رحم

علائم سرطان رحم:

اندومتر بافت پوشش رحم است، رحم اندامی ماهیچه‌ای و توخالی در لگن زنان است که جنین در آن رشد می‌کند. در اکثر زنانی که باردار نیستند،‌ رحم تقریبا ۷.۵ سانتی‌متر است. بخش پایین‌تر و باریک‌تر رحم گردن رحم نام دارد که به واژن ختم می‌شود.

سرطان اندومتر با سرطان ماهیچه‌های رحم که به آن سارکوم رحم می‌گویند، متفاوت است.

هر آنچه خطر ابتلای به بیماری را افزایش دهد عامل خطرساز است. داشتن یکی از عوامل خطرساز به این معنی نیست که حتما سرطان می‌گیرید، و نداشتن این عوامل به این معنی نیست که سرطان نمی‌گیرید. اگر فکر می‌کنید در معرض خطر هستید با دکتر خود تماس بگیرید. عوامل خطرساز برای سرطان اندومتر شامل این موارد می‌شوند:

سرطان اندومتر ممکن است در بیماران مبتلا به سرطان سینه ایجاد شود که در حال درمان با تاموکسیفن هستند. بیماری که از این دارو استفاده می‌کند باید هر سال معاینه لگن انجام دهد و اگر خونریزی واژن داشت (یه جز خونریزی پریود) فورا به پزشک خود اطلاع دهد. زنانی که فقط از استروژن استفاده می‌کنند (هورمونی که می‌تواند روی رشد برخی سرطان‌ها تاثیر بگذارد) بیشتر در معرض ابتلا به سرطان اندومتر قرار دارند. استفاده از استروژن به همراه پروژسترون (یک هورمون دیگر) خطر ابتلا به این سرطان را در زنان افزایش نمی‌دهد.

این موارد و سایر علائم و نشانه‌ها ممکن است به خاطر سرطان اندومتر یا سایر بیماری‌ها به وجود بیایند. اگر این علائم را دارید به پزشک خود مراجعه کنید:

چون سرطان اندومتر در داخل رحم شروع می‌شود، معمولاً با آزمایش پاپ اسمیر مشخص نمی‌شود. به همین دلیل، باید با نمونه‌برداری از بافت اندومتر و بررسی آن در زیر میکروسکوپ، وجود سلول‌های سرطانی را تعیین کرد. می‌توان یکی از این اقدامات زیر را انجام داد:

سایر آزمایش‌ها و فرایندهایی که برای تشخیص سرطان اندومتر به کار می‌رود:

پیش بینی بیماری (شانس بهبودی) و گزینه‌های درمان به این موارد بستگی دارد:

سرطان اندومتر تا حد زیادی قابل درمان است. بعد از تشخیص این نوع سرطان، با انجام آزمایشاتی معلوم می‌شود سلول‌های سرطانی در داخل رحم یا در بخش‌های دیگر بدن پخش شده‌اند یا خیر. فرایند تشخیص انتشار سلول‌های سرطانی در داخل رحم یا بخش‌های دیگر، مرحله‌بندی نام دارد. اطلاعات حاصل از این فرایند، مرحله‌ی بیماری را تعیین می‌کند. دانستن مرحله‌ی بیماری برای برنامه‌ریزی درمان اهمیت دارد. آزمایشات و فرایند‌های خاصی در مرحله‌بندی به کار می‌روند. معمولا برای تعیین میزان پیشرفت سرطان، هیسترکتومی (جراجی برداشتن رحم) انجام می‌دهند.

در فرایند مرحله‌بندی از شیوه‌های زیر استفاده می‌کنند:

سرطان ممکن است از طریق بافت‌ها، سیستم لنفاوی و خون پخش شود:

سرطان ممکن است از نقطه‌ی آغاز خود در سایر بخش‌های بدن پخش شود. به انتقال سرطان به بخش‌های دیگر بدن متاستاز می‌گویند. سلول‌های سرطانی از نقطه‌ی آغاز (تومور اولیه) جدا می‌شوند و از طریق سیستم لنفاوی یا خون به جاهای دیگر می‌روند. تومور متاستاز شده از همان نوع تومور سرطانی اولیه است. برای مثال، اگر سرطان اندومتر به ریه منتقل شود، سلول‌های سرطانی در ریه در واقع سلول‌ سرطان رحم هستند. این بیماری سرطان اندومتر متاستاز شده است نه سرطان ریه.

در مرحله‌ی اول سرطان فقط در رحم قرار دارد. مرحله‌ی اول بر اساس اینکه سرطان چقدر پیشرفت کرده به دو مرحله تقسیم می‌شود، ۱A و ۱B.

در مرحله‌ی دوم سرطان به بافت‌های مجاور پخش شده، ولی به خارج از رحم منتقل نشده است.

در مرحله‌ی سوم سرطان به خارج از رحم و گردن رحم منتقل شده، ولی به خارج از لگن نرسیده است. مرحله‌ی سوم بر اساس اینکه سرطان چقدر در داخل لگن پخش شده باشد به مرحله‌های مختلف تقسیم می‌شود: ۳C، ۳B، ۳A

در مرحله‌ی چهارم سرطان به خارج از لگن منتقل شده است. مرحله‌ی چهارم بر اساس اینکه سرطان چقدر پیشرفت کرده به دو مرحله تقسیم می‌شود، ۴A و ۴B.

به زمانی می‌گویند که سرطان بعد از درمان، دوباره عود می‌کند (برمی‌گردد). سرطان ممکن است دوباره به رحم بازگردد، یا در لگن، گره‌های لنفی در شکم و سایر بخش‌های بدن ظاهر شود.

انواع مختلف درمان برای بیماران مبتلا به سرطان اندومتر در دسترس هستند. برخی درمان‌ها استاندارد هستند (درمان‌های کنونی)، و برخی از آنها در مرحله‌ی آزمایشات بالینی قرار دارند. درمان‌های آزمایشی بالینی، درمان‌های تحقیقاتی هستند که برای بهبود درمان‌های کنونی، یا برای دستیابی به اطلاعات جدیدی در مورد درمان‌های جدید سرطان به کار می‌روند. وقتی آزمایشات بالینی نشان دهند درمان جدید بهتر از درمان‌های استاندارد است، آن شیوه‌ به درمان استاندارد تبدیل می‌شود. بیماران باید درباره‌ی شرکت در آزمایشات بالینی فکر کنند. برخی از این آزمایشات فقط برای بیمارانی به کار می‌روند که هنوز درمان خود را شروع نکرده‌اند.

جراحی (برداشتن سرطان در یک عمل جراحی) معمول‌ترین درمان برای سرطان اندومتر است. ممکن است فرایند‌های زیر در جراحی موارد استفاده قرار بگیرند:

حتی اگر دکتر تمام سلول‌های سرطانی که در هنگام حراجی می‌تواند ببیند، بردارد، باز هم ممکن است بعد از جراحی به برخی بیماران پرتودرمانی یا هورمون‌درمانی تجویز کنند تا سلول‌های باقی‌مانده‌ نیز از بین بروند. این نوع درمان پس از جراحی با هدف کاهش خطر بازگشت سرطان صورت می‌گیرد و درمان کمکی نام دارد.

در پرتودرمانی برای معالجه‌ی سرطان از اشعه‌ی رادیویی با انرژی بالا یا سایر انواع پرتو استفاده می‌کنند تا سلول‌های سرطانی را بکشد یا رشد آنها را متوقف کند. دو نوع پرتودرمانی وجود دارد:

روش اجرای پرتودرمانی به نوع و مرحله‌ی سرطان بستگی دارد. پرتودرمانی‌های داخلی و خارجی برای درمان سرطان اندومتر استفاده می‌شوند و ممکن است برای تسکین بیماری، کاهش علائم و افزایش کیفیت زندگی بیمار نیز به کار رود.

در شیمی‌درمانی برای معالجه‌ی سرطان از داروهایی استفاده می‌کنند که رشد سلول‌های سرطانی را متوقف می‌کند، این درمان یا سلول‌ها را می‌کشد یا تقسیم آنها را متوقف می‌کند. وقتی شیمی‌درمانی از طریق خوراکی یا تزریق وریدی یا عضلانی انجام می‌گیرد، دارو وارد جریان خون می‌شود و می‌تواند به سلول‌های سرطانی در تمام بخش‌های بدن برسد (شیمی‌درمانی سیستمیک). وقتی شیمی درمانی مستقیما در داخل مایع نخاعی، یک اندام یا حفره برنی مانند شکم قرار داده می‌شود، دارو بیشتر روی سلول‌های سرطانی آن بخش از بدن تاثیر می‌گذارد (شیمی‌درمانی موضعی). روش انجام شیمی درمانی به نوع و مرحله‌ی سرطان بستگی دارد.

در هورمون‌درمانی با حذف هورمون‌ها یا از بین بردن تاثیر آنها، رشد سلول‌های سرطانی را متوقف می‌کنند. غده‌های بدن هورمون‌ها را تولید و آنها را وارد جریان خون می‌کنند. برخی از هورمون‌ها باعث می‌شوند بعضی سلول‌های سرطانی در بدن رشد کنند. اگر آزمایشات نشان دهند سلول‌های سرطانی در مناطق پذیرنده‌ی هورمون‌ها (دریافت‌کننده‌ها) شکل گرفته‌اند، می‌کوشند با استفاده از دارو، جراحی یا پرتودرمانی، تولید هورمون‌ها را کاهش دهند یا تاثیر آنها را از بین ببرند.

درمان پیولوژیک درمانی است که از سیستم دفاعی بیمار استفاده می‌کند تا با سرطان مبارزه کند. موادی که بدن تولید می‌کند یا در آزمایشگاه ساخته می‌شوند به بدن کمک می‌کنند دفاع طبیعی خود را بر علیه سرطان تقویت کند، جهت دهد، و یا بازیابی کند. این نوع از درمان سرطان، بیوتراپی یا ایمونوتراپی نام دارد.

این بخش به درمان‌هایی می‌پردازد که در آزمایشات بالینی مورد بررسی قرار می‌گیرند. ممکن است همه‌ی درمان‌های مورد آزمایش در این بخش گنجانده نشده باشند.

نوعی از درمان است که با استفاده از دارو یا مواد دیگر، سلول‌های سرطانی را کشف و به آنها حمله می‌کند بدون اینکه به سلول‌های طبیعی آسیب بزند. آنتی‌بادی‌های مونوکلونال و بازدارنده‌های تیروزین کیناز دو نوع درمان هدفمند هستند که در درمان سرطان اندومتر مورد آزمایش قرار گرفته‌اند.

در شیوه‌ی درمانی آنتی‌بادی مونوکلونال از آنتی‌بادی‌هایی استفاده می‌کنند که در آزمایشگاه و از یک نوع سلول سیستم دفاعی بدن ساخته می‌شوند. این آنتی‌بادی‌ها می‌توانند مواد روی سلول‌های سرطانی یا مواد طبیعی افزایش‌دهنده‌ی رشد سلول‌های سرطانی را شناسایی کنند. آنتی‌بادی‌ها به این مواد متصل می‌شوند و سلول‌های سرطانی را می‌کشند، رشد آنها را متوقف می‌کنند، یا از پیشرفت آنها جلوگیری می‌کنند. آنتی‌بادی‌های مونوکلونال به تنهایی یا به همراه دارو‌ها،‌سموم یا مواد رادیواکتیو تزریق می‌شوند تا این مواد را مستقیماً به سلول‌های سرطانی برسانند.علائم ابتلا به سرطان رحم

بازدارنده‌های تیروزین کیناز دارو‌هایی برای درمان هدفمند هستند که سیگنال‌های کنترل‌کننده‌ی رشد تومور را متوقف می‌کنند. بازدارنده‌های تیروزین کیناز ممکن است به همراه سایر دارو‌های ضد سرطان یا به عنوان درمان کمکی به کار روند.

برای برخی بیماران، شرکت در آزمایشات بالینی ممکن است بهترین انتخاب برای درمان باشد. آزمایشات بالینی بخشی از فرایند تحقیقات در مورد سرطان هستند که به ما کمک می‌کنند بفهمیم آیا درمان‌های جدید برای سرطان بی‌ضرر و مؤثر هستند و آیا این درمان‌ها از درمان‌های استاندارد بهتر هستند یا نه.

بسیاری از درمان‌های استاندارد برای سرطان بر اساس آزمایشات بالینی قبلی تهیه شده‌اند. بیمارانی که در آزمایشات بالینی شرکت می‌کنند ممکن است درمان استاندارد را دریافت کنند، یا در میان افرادی باشند که تحت درمان جدید قرار می‌گیرند.

بیمارانی که در آزمایشات بالینی شرکت می‌کنند به درمان سرطان در آینده نیزکمک می‌کنند. حتی وقتی آزمایشات بالینی به درمان‌های مؤثر جدید ختم نمی‌شود نیز می‌تواند به سؤالات مهمی پاسخ بگوید و به پیشرفت تحقیقات کمک کند.

بیماران می‌توانند قبل، در حین و بعد از شروع درمان برای سرطان وارد آزمایشات بالینی شوند

برخی آزمایشات بالینی فقط بیمارانی را می‌پذیرند که هنوز درمان را شروع نکرده‌اند. سایر آزمایشات درمان‌ را برای بیمارانی امتحان می‌کنند که سرطان آنها بهتر نشده است. آزمایشات بالینی نیز وجود دارند که از بازگشت دوباره‌ی بیماری جلوگیری می‌کنند یا اینکه عوارض جانبی درمان سرطان را کاهش می‌دهند.

ممکن است به آزمایشات بعدی هم نیاز داشته باشید

برخی آزمایشات برای این انجام می‌شوند که سرطان یا مرحله‌ی پیشرفت آن را تشخیص دهند. برخی از این آزمایشات تکرار می‌شوند تا مشخص شود درمان‌ها چقدر مؤثر بوده‌اند. بر اساس نتایج این آزمایشات می‌توانیم تصمیم بگیریم درمان کنونی را ادامه دهیم، تغییر دهیم یا متوقف کنیم.

برخی از این آزمایشات حتی بعد از اتمام درمان هم گه‌گاه انجام می‌شوند. نتیجه‌ی این آزمایشات نشان می‌دهد تغییری در شرایط بیمار ایجاد شده، یا سرطان دوباره عود کرده یا نه. این آزمایشات معمولا آزمایشات بعدی یا چک-آپ نام دارند.

درمان مرحله‌ی اول سرطان رحم می‌تواند شامل این موارد شود:

با پزشک خود درمورد درمان‌های تحت آزمایشات بالینی که شاید برای شما مناسب باشند صحبت کنید.

درمان مرحله‌ی دوم سرطان اندومتر ممکن است شامل این موارد شود:

با پزشک خود درمورد درمان‌های تحت آزمایشات بالینی که شاید برای شما مناسب باشند صحبت کنید.

درمان مرحله‌ی سوم سرطان اندومتر ممکن است شامل این موارد ‌شود:

با پزشک خود درمورد درمان‌های تحت آزمایشات بالینی که شاید برای شما مناسب باشند صحبت کنید.

درمان مرحله‌ی چهارم سرطان اندومتر ممکن است شامل این موارد شود:

با پزشک خود درمورد درمان‌های تحت آزمایشات بالینی که شاید برای شما مناسب باشند صحبت کنید.

درمان سرطان رحم عود کرده ممکن است شامل این موارد شود:

با پزشک خود درمورد درمان‌های تحت آزمایشات بالینی که شاید برای شما مناسب باشند صحبت کنید.

برگرفته از: www.medicinenet.com

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

تربیت کودک را باید بیست سال پیش از تولدش آغاز كرد

7000تومان

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

var head = document.getElementsByTagName(“head”)[0];
var script = document.createElement(“script”);
script.type = “text/javascript”;
script.async=1;
script.src = “https://s1.mediaad.org/serve/chetor.com/loader.js” ;
head.appendChild(script);

سلام من مدت تقریبا طولانیه ک خونریزی دارم رنگش قرمز و قهوه ایه واسه خاطر پریود نیست چون قبل از پریودم بود این خونریزی روز بروز هم بیشتر داره میشه شکم درد و کمر درد هم دارم درضمن من ۲۳ سالمه میخاستم بدونم مشکلم چیه ممنون میشم جوابمو بدین

سلامت زنان

رژیم لاغری در دوران شیردهی و نکاتی که باید بدانید

قرص اورژانسی چیست؛ روش مصرف و عوارض قرص اورژانسی ضد بارداری

علت تکرر ادرار در زنان؛ تشخیص و درمان خانگی تکرر ادرار در زنان

لاغری شکم بعد از زایمان؛‌ ۹ حرکت ورزشی مؤثر در خانه


جلوگیری از سرطان سینه با ۱۵ خوراکی سالم

آخرین مطالب

معرفی کتاب مائده های زمینی اثر ماندگار آندره ژید

خواص گیاه مورینگا؛ ۲۲ خاصیت اثبات‌شده و عوارض مورینگا


علت درد تخمدان و روش های درمان آن

بوتاکس مو چیست؛ نحوه انجام و عوارض آن برای موها

چرا مدیریت داده‌‌ و اطلاعات برای سازمان‌ها حیاتی است؟

ترین های جهان


گران ترین کشورهای جهان برای زندگی


ثروتمندترین کشورهای جهان کدام‌اند؟

بلندترین برج های جهان در کدام کشورها قرار دارند؟

بهترین فیلم های تاریخ سینما که حداقل یک بار باید ببینید

بهترین فیلم های تاریخی جهان که حقیقت را به شما نمایش می‌دهند


شادترین کشورهای جهان در سال ۲۰۱۸

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

علائم ابتلا به سرطان رحم
علائم ابتلا به سرطان رحم
9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *