عوارض مصرف گلابی

بهداشت سلامت | رژیم غذایی لاغری چاقی دکتر کرمانی

این روزها با رشد روزافزون کسب و کار های خانگی و خرد ، لازم است به آینده این نوع کسب

آیا بارها برایتان اتفاق افتاده که در لحظه موضوعی را فراموش کنید؟ آیا در حال تلاش برای افزایش حافظه تان

تشک های فنر منفصل خوشخواب تشک های فنر منفصل خوشخواب در سال ۹۷ و با تغییر قیمت ها توانستند در

برخی فاکتورهای سبک زندگی و رژیم غذایی می توانند عامل چاقی شوند، اما گاهی اوقات برخی بیماری ها هم می

عوارض مصرف گلابی

دانشمندان در کمیسیونی بین‌المللی، اولین رژیم غذایی جهانی را با هدف نجات کره زمین پیشنهاد کردند. به گزارش ایسنا، محور

کارشناسان سلامت معتقدند که عدم تشخیص بیماری تیروئید می‌تواند خطر ناباروری را افزایش دهد. به گزارش ایسنا، گروهی از متخصصان

در یک مطالعه جدید متخصصان پنج نوع بی‌خوابی را معرفی کرده‌اند که هر یک با ویژگی‌های خاص خود از دیگری

طبق نتایج محققان، تغذیه نوزادان با تخم مرغ مواد مغذی مورد نیاز برای مغز بهتر را برایشان فراهم می کند.



پیاده‌روی هم انرژی‌سوز است و هم استرس رو کاهش می‌دهد و از این طریق نیز مانع از پرخوری احساسی می‌شود و کاهش وزن رو آسان‌تر می‌کند. یکسری نکات وجود دارند که با رعایت آنها می‌توانیم از پیاده‌روی خود نتیجه خیلی بیشتری بگیریم. در به این نکات می‌پردازیم.


بدون »

عوارض مصرف گلابی


ارسال شده درنکات ورزشی

Tags: تنوع در پیاده روی نکات پیاده روی ورزش پیاده روی پیاده روی پیاده روی چالشی چالش پیاده روی کاهش وزن

تبلیغات فسمت‌فود معمولاً انقدر چشم‌نوازند و باعث سرازیر شدن بزاق دهان می‌شوند. حتماً برای شما هم پیش آمده است که با دیدن برگر آبدار و سیب‌زمینی سرخ‌کرده ترد، هوس خوردن فست‌فود به سرتان بزند. اما وقتی که به رستوران می‌روید و همان غذا رو سفارش می‌دهید با غذایی مواجه می‌شوید که آن رنگ و لعاب داخل تبلیغات رو ندارد!


بدون »


ارسال شده درمجله سلامتی

Tags: اشتها برانگیز برگر بستنی تبلیغ فست فود تبلیغات غذایی تصاویر غذا حقه های تبلیغاتی سیب زمینی سرخ کرده غذای اشتها برانگیز غذای هوس انگیز فسمت فود هوس انگیز

یکی از رژیم‌های مد روز جدید در کاهش وزن، رژیم باروری است. به جز موارد استثنایی، این رژیم برای همه افراد رژیم سالمی است، چه کسانی که می‌خواهند باردار شوند و چه کسانی که هدف دیگری از پیروی از این رژیم دارند. در درباره رژیم باروری و اینکه چرا امروزه مورد توجه قرار گرفته است، صحبت می‌کنیم.


بدون »

ارسال شده دردرد دل‌ها و تجربیات رژیمی من

Tags: تغذیه در ناباروری تغذیه و ناباروری رژیم باروری رژیم لاغری رژیم کاهش وزن ناباروری

اگر می‌خواهید بدانید که چند دقیقه باید ورزش هوازی انجام بدهید تا به نتیجه دلخواه رسیده و وزن کم کنید، باید ابتدا چند عامل رو که در این زمینه نقش ایفا می‌کنند، مد نظر قرار بدهید. قانون طلایی کاهش وزن این است که باید انرژی که در ورزش می‌سوزانیم از انرژی باشد که در اثر غذا خوردن وارد بدن خود می‌کنیم.


بدون »


ارسال شده درنکات ورزشی

Tags: انرژی سوزی شدت ورزش هوازی مدت ورزش هوازی ورزش ورزش اینتروال ورزش تناوبی ورزش هوازی چربی سوزی

شیر کامل به تدریج دارد محبوبیت بیشتری در بین افراد پیدا می‌کند. این در حالیست که می‌دانیم این نوع شیر حاوی مقادیر زیادی چربی اشباع مضر است. با هم در نگاهی به این موضوع می‌اندازیم.


بدون »


ارسال شده درمجله سلامتی

Tags: اسید چرب امگا 3 امگا 3 شیر شیر بدون چربی شیر پرچرب شیر کم چرب لبنیات بدون چربی لبنیات پر چرب چربی اشباع

حتی اگر فرد با اراده‌ای باشید قطعاً در برهه‌ای از سفر کاهش وزن خود به استاپ وزن یا توقف وزن برخورد کرده‌اید. این مسأله تقریباً برای همه افرادی که در تلاش برای کاهش وزن هستند، پیش می‌آید. اما چرا چنین اتفاقی می‌افتد و در مواجه با توقف وزن چه باید کرد تا وزن دوباره روند کاهش خود رو از سر بگیرد؟


بدون »

ارسال شده دردرد دل‌ها و تجربیات رژیمی من

Tags: استاپ وزنی افزایش متابولیسم توقف وزن متابولیسم کاهش متابولیسم کاهش وزن کند شدن متابولیسم کندی متابولیسم

در زندگی پرمشغله امروز، پیدا کردن انگیزه برای ورزش کار ساده‌ای به نظر نمی‌رسد. اما دویدن چه از نظر جسمی و چه از نظر روحی آنقدر مفید است که ارزش آن رو دارد که بهانه‌ها رو کنار گذاشته و هر روز به آن پرداخته شود. اگر به دنبال انگیزه برای دویدن می‌گردید، رو که در آن به فواید دویدن می‌پردازیم، مطالعه کنید.

عوارض مصرف گلابی


بدون »


ارسال شده درنکات ورزشی

Tags: اهمیت دویدن خواص دویدن خواص ورزش دو دویدن فواید دویدن فواید ورزش دو ورزش ورزش دو

هم برگ و هم ریشه شلغم در اقصی نقاط جهان استفاده خوراکی دارد و البته خواص این بخش‌ها نیز با یکدیگر متفاوت است. شلغم سرشار از مواد معدنی است که وجود آنها برای بدن ضروری می‌باشد. این ماده غذایی غنی از کلسیم، فسفر، پتاسیم، سدیم و منیزیم است. همچنین حاوی ویتامین C، فولات و نیاسین می‌باشد. شلغم فیبر زیادی دارد و با توجه به اینکه گران نیست، انتخاب بسیار خوبی برای داشتن یک رژیم غذایی سالم است.


بدون »


ارسال شده درمجله سلامتی

Tags: برگ شلغم خواص شلغم ریشه شلغم شلغم شلغم و بیماری قلبی شلغم و سرطان شلغم و سلامتی فواید شلغم متابولیسم مواد مغذی شلغم

شنای سوئدی یکی از قدیمی‌ترین و در عین حال بهترین حرکات برای تناسب اندام است. این ورزش نیاز به وسیله ورزشی نداشته و در هر مکانی قابل انجام است. اگر می‌خواهید فقط یک حرکت ورزشی انجام بدهید، بهتر است که آن  حرکت، شنای سوئدی باشد که تمام عضلات بدن رو به فعالیت وادار می‌کند. اما باید دقت کنید که این حرکت رو درست انجام بدهید تا نتیجه‌بخش باشد.


بدون »


ارسال شده درنکات ورزشی

Tags: حرکت شنا شنا رفتن شنای سوئدی عضلات شانه عضلات هسته بدن عضلات کمر هسته بدن ورزش استقامتی ورزش قدرتی

هر قدر که سرعت کاهش وزن باشد و هر قدر که مدت زمانی که در طول زندگی خود چاق بوده‌اید طولانی بوده باشد، به همان نسبت نیز احتمال اینکه عوارض جانبی کاهش وزن مثل شل‌شدگی و افتادگی پوست رو بعد از کاهش وزن خود تجربه کنید، است. شل‌شدگی پوست معمولاً در بازوها، پاها، گردن و پهلو و شکم دیده می‌شود. خیلی از افراد دوست دارند که بدانند با این پوست اضافه چه باید کرد و چگونه می‌توان آن رو از بین برد؟


بدون »

ارسال شده دردرد دل‌ها و تجربیات رژیمی من

Tags: افتادگی پوست جراحی افتادگی پوست جراحی شل شدگی پوست جراحی پوست سلامت پوست شل شدگی پوست عوارض پوستی کاهش وزن پوست کاهش وزن کاهش وزن سریع



گلابی سرشار از ویتامین‌ها و همچنین آب می‌باشد که تا هست باید از آن بهره برد. در واقع این میوه‌ی خوش طعم حاوی 8 درصد آب است اما بر خلاف تمام نوشیدنی‌های پرکالری، در هر 1 گرم گلابی فقط 5 کالری وجود دارد.

 

عوارض مصرف گلابی

کالری              96               

پروتئین            /6گرم           

گلوسید           25/7  گرم         

لیپید               /2 گرم

فیبر               5/  گرم    

 هر 133 گرم معادل یک و نیم فنجان کمپوت گلابی     

کالری               76  

پروتئین             /3  گرم

گلوسید            2/1  گرم

لیپید                / گرم

فیبر                 2/1  گرم

بررسی‌های مختلف نشان داده است که خوردن گلابی کامل یعنی با پوست بیشترین میزان آنتی اکسیدان‌ها را برای بدن تأمین می‌کند.

ترکیبات فنولیکی، فلاوونوئیدها و اسیدهای فنولیک، در پوست گلابی

 وجود دارند تا در گوشت میوه بنابراین توصیه می‌شود گلابی را نیز همانند

سیب، با پوست میل کنید


از این گذشته پژوهش‌های دیگری نیز نشان داده است که مصرف میوه، تأثیرات متفاوتی روی قدرت آنتی اکسیدانی و چربی‌های خون می‌گذارد. البته این تأثیر بر حسب این که فرد سیگاری باشد یا اصلاً اهل دخانیات نباشد متفاوت است.


واقعیت این است که مصرف روزانه‌ی میوه (یک عدد گلابی، یک عدد سیب، 2 میلی گرم آب پرتقال) قدرت آنتی اکسیدانی بدن غیر سیگاری‌ها را تقویت می‌کند. البته محققان مشاهده کردند که سیگاری‌ها نیز از فواید میوه‌ها بی نصیب نمی‌مانند. مصرف میوه و به خصوص گلابی در این افراد باعث کاهش چربی‌های خون می‌شود.

از این گذشته فیبرهای موجود در گلابی روی عملکرد روده‌ها تأثیر می‌گذارد و عمل دفع را راحت‌تر می‌کند بنابراین برای افرادی که از یبوست رنج می‌برند مفید است.

 

 

 



این میوه یکی از میوه‌های نادری است که می‌تواند نیاز روزانه‌ی بدن را به ویتامین B9 یا همان اسیدفولیک را تأمین کند.


از این گذشته گلابی حاوی میزان قابل توجهی املاح معدنی است. در واقع گلابی حاوی کلسیم، فسفر، منیزیم و آهن می‌باشد.

 

عوارض مصرف گلابی

توجه:

همان‌طور که گفتیم گلابی حاوی سوربیتول و فروکتوز است. این قندها می‌توانند در افراد حساس باعث ایجاد مشکلاتی از قبیل نفخ، باد معده، اسهال و دل درد شوند. در واقع مصرف روزانه 1 گرم سوربیتول یعنی معادل حدوداً دو و نیم گلابی متوسط می‌تواند در افراد بزرگ‌سال به مشکلاتی که اشاره شد منجر شود. همچنین مصرف روزانه 5 گرم فروکتوز معادل حدوداً 5 گلابی متوسط یا دو و نیم فنجان نکتار گلابی می‌تواند باعث اسهال شود. در کودکان نیز مصرف نکتار گلابی همانند مصرف آب سیب می‌تواند دلیل اسهال مزمن شود.

 

 

 

فاطمه مهدی پور

بخش تغذیه و آشپزی تبیان

گلابی، میوه‌ای عالی

9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *