عوارض مصرف بیش از حد گلاب

جستجوی پیشرفتهنکات جستجو ارسال بازخورد

خانه » اخبار و حوادث » علمی » چند درصد از مغز انسان استفاده می شود؟

ممکن است شنیده باشید که انسان تنها از ده درصد مغز خود استفاده می‌کند و اگر شما بتوانید بقیه قدرت مغز خود را رمزگشایی کنید، می‌توانید کارهای بیشتری انجام دهید. شما می توانید تبدیل به یک نابغه فوق العاده شوید و یا قدرت‌های روانی مانند ذهن‌خوانی و حرکت اجسام با نیروی ذهن را به دست آورید.

این “افسانه ده درصد الهام‌بخش منابع بسیاری در خیالپردازی فرهنگی بوده است. به عنوان مثال، در فیلم لوسی محصول سال 214 ، یک زن با مصرف مواد مخدر، 9 درصد از مغزش را که قبلا غیرقابل دسترس بوده را رها می‌کند و قدرت‌های خدامانند را در خود پرورش می‌دهد.

بر اساس تحقیقات سال 213 که توسط بنیاد مایکل جی فاکس برای تحقیقات پارکینسون انجام شد، بسیاری از مردم، ازجمله حدود 65 درصد آمریکایی‌ها این افسانه را باور دارند. در مطالعه دیگری که از دانشجویان پرسیده شد انسان‌ها از چند درصد مغزشان استفاده می‌کنند، حدود یک سوم دانشجویان رشته‌های روانشناسی، پاسخ دادند.1 درصد.

عوارض مصرف بیش از حد گلاب

با این حال، بر خلاف اسطوره ده درصد، دانشمندان نشان داده‌اند که انسان هر روز از تمام ظرفیت مغز خود استفاده می‌کند.

چندین مورد از شواهد وجود دارد که افسانه ده درصد را رد می‌کند.

بخوانید:

بازسازی سلولهای مغزی

اندازه مغز با میزان هوش چه ارتباطی دارد؟

چند درصد از مغز انسان استفاده می شود؟

علم عصب‌شناسی بررسی می کند که چگونه آناتومی مغز بر رفتار، احساسات و شناخت افراد تاثیر می گذارد.

در طول سال‌ها، دانشمندان مغز نشان داده‌اند که قسمت‌های مختلف مغز مسئول اعمال خاصی هستند، از تشخیص رنگ گرفته تا حل مسائل. بر خلاف افسانه ده درصد، دانشمندان به لطف تکنیک‌های تصویربرداری مغز مانند توموگرافی انتشار پوزیترون و تصویربرداری رزونانس مغناطیسی عملکردی، ثابت کرده‌اند که همه بخش‌های مغز در فعالیت‌های روزانه ما به طور کامل استفاده می‌شود.

تا به حال تحقیقات درباره پیدا کردن یک منطقه مغز که کاملا غیر فعال باشد، به جایی نرسیده است. حتی مطالعاتی که فعالیت در سطح تک‌سلولی را اندازه گیری می کنند، هیچ بخش غیر فعال مغز را نشان نداده‌اند.

بسیاری از مطالعات تصویربرداری مغز که فعالیت مغز را هنگامی که فرد یک کار خاص را انجام می دهد، اندازه گیری می‌کنند، نشان می‌دهد که چگونه قسمت‌های مختلف مغز با یکدیگر کار می‌کنند.

به عنوان مثال، در حالی که شما این متن را در تلفن هوشمند خود می‌خوانید، برخی از قسمت‌های مغز شما، از جمله قسمت‌هایی که مسئول دید، درک مطلب و نگه داشتن گوشی شما هستند، فعالت‌ر خواهند بود.

با این حال، برخی از تصاویر مغز، به طور ناخواسته از افسانه ده درصد حمایت می‌کنند، زیرا این تصاویر، اغلب لکه‌های روشن کوچکی روی تصویر خاکستری مغز نشان می‌دهد. این ممکن است به این معنا باشد که تنها نقاط روشن در مغز فعالیت دارند، اما اینطور نیست. بلکه، لکه‌های رنگی نمایانگر مناطقی از مغز هستند که وقتی شخص کاری انجام می‌دهد، فعال‌ترند، و زمانی که شخص کاری انجام نمی‌دهد، نقاط خاکستری وجود دارد، یعنی مغز فعال است ولی به میزان کمتر.

مخالفت مستقیم با افسانه 1 درصد در افراد مبتلا به آسیب مغزی ،مثل سکته مغزی، ضربه به سر یا مسمومیت با مونواکسیدکربن، قرار می‌گیرد و کارهایی که به دلیل صدمات فوق دیگر قادر به انجام آن‌ها نیستند و یا نمی‌توانند مانند قبل انجام دهند. اگر افسانه 1 درصد درست باشد، پس آسیب به بسیاری از نقاط مغز ما، نباید بر عملکرد روزانه ما تأثیر بگذارد.

مطالعات نشان داده‌اند که آسیب رساندن به یک بخش بسیار کوچک مغز ممکن است عواقب ویرانگر داشته باشد. به عنوان مثال، اگر کسی تجربه آسیب به منطقه براکا را داشته باشد، میتواند زبان را درک کنند، اما نمیتواند به درستی کلمات را ادا کند یا به صورت روان صحبت کند.

در یک مورد بسیار افشا شده، یک زن در فلوریدا زمانی که کمبود اکسیژن نیمی از ناحیه پیشین مغزش_که 85 در از مغز را تشکیل می‌دهد_ را تخریب کرد به طور دائم “قابلیت تفکر، درک، خاطرات و احساسات که اساس انسان بودن است را از دست داد.

یکی دیگر از شواهد علیه افسانه ده درصد، تکامل است. مغز افراد بزرگسال تنها دو درصد از جرم بدن را تشکیل می‌دهد، اما بیش از 2 درصد از انرژی بدن را مصرف می‌کند. در مقایسه، مغز بسیاری از گونه‌های مهره دار – از جمله ماهی‌ها ، خزندگان، پرندگان و پستانداران – دو تا هشت درصد انرژی بدن خود را مصرف می کنند.

مغز به وسیله میلیون ها سال انتخاب طبیعی شکل گرفته است، که این موضوع ویژگی‌های مطلوب را برای افزایش احتمال زنده ماندن به ارمغان می آورد. بعید است بدن در صورتی که تنها از 1 درصد مغز استفاده کند، مقدار زیادی از انرژی خود را به مغز اختصاص دهد.

حتی با شواهد فراوان که خلاف آن را نشان می دهد، چرا بسیاری از مردم هنوز معتقدند که انسان تنها از ده درصد مغز خود استفاده می‌کند؟ مشخص نیست که چگونه در وهله اول اسطوره گسترش یافته است، اما ممکن است از طریق کتاب‌های خودآموز محبوب شده باشد و حتی ممکن است در مطالعات قدیمی و ناقص علوم عصب‌شناسی نیز وجود داشته باشد.

جذابیت اصلی اسطوره ده درصد این ایده است که اگر شما بتوانید بقیه قدرت مغز خود را رمزگشایی کنید، می‌توانید کارهای بیشتری انجام دهید. این ایده با پیامی که توسط کتاب های خودآموز بیان می‌شود مطابقت دارد که به شما راه‌هایی را می دهد که می توانید خودتان را بهبود ببخشید.

به عنوان مثال، مقدمه لوئل توماس در کتاب مشهور دیل کارنگی، چطور بر دوستانمان پیروز شویم و مردم را تحت تآثیر قرار دهیم، می‌گوید که فرد معمولی “تنها 1 درصد از توانایی ذهنی پنهانش را توسعه می‌دهد. این بیانیه که از ویلیام جیمز، روانشناس، بیان شده، اشاره می‌کند به پتانسیل فرد برای دستیابی بیشتر، نه اینکه چقدر از مغز آن‌ها استفاده می‌شودگفته می‌شود  که انیشتین، با استفاده از افسانه ده درصد، نبوغش را توضیح داد، هرچند این ادعاها بی اساس است.

یکی دیگر از منابع اسطوره موجود در زمینه‌های ‌ساکت مغز از پژوهش های علوم انسانی قدیمی است. به عنوان مثال، در دهه 193، ویلدر پنیفورد، جراح مغز و اعصاب، الکترودهای الکتریکی را به مغز بیماران مبتلا به صرع متصل کرد. او متوجه شد که برخی از نواحی مغز باعث شده بیماران احساسات مختلفی را تجربه کنند که دیگران نمی‌توانند تجربه کنند.

با تکامل تکنولوژی، محققان بعدا دریافتند که این مناطق “ساکت مغز، که شامل لوب پیشانی است،مطمئناٌ کارکردهایی داشته‌اند.

بخوانید:

هشت علامت تومور مغزی را بشناسید

مغز چگونه هشیاری را بوجود می آورد؟

عادات هفت گانه مضر برای سلامت مغز

صرف نظر از اینکه چگونه و کجا این افسانه ایجاد شده است و علی رغم فراوانی شواهد که نشان می‌دهد انسان از کل مغز خود استفاده می‌کند، این افسانه در تصورات فرهنگی نفوذ کرده است. با این حال، این فکر که شما می‌توانید با رمزگشایی بقیه مغزتان، تبدیل به یک نابغه یا فوق بشر با قدرت حرکت اجسام با ذهن شوید، بسیار وسوسه‌انگیز است.

thoughtco

دختر 8 ساله دارم که خیلی گلاب دوست داره یک روز درمیان حداقل 1لیتر گلاب خالص مبخوره میخوام بدوم براش ضرر نداره؟

مصرف زیاد گلاب بخاطر طبع گرم، تبخیر چندباره، استریل شدن در کارخانه و بسته بندیهای ناسبی که داره، ممکنه مشکلاتی ایجاد بکنه بنابراین بهتره به دور از چشمش، گلاب رو رفته رفته رقیق کنید.

حتما از گلابهای طبیعی استفاده کنید و حتما گلاب رو در شیشه نگهدارید نه ظروف یکبارمصرف پلاستیکی

گلاب به مایعی شفاف، بدون رنگ، خوشبو و معطر گفته می شود که از گل رز محمدی به دست می آید و به عنوان گران ترین اسانس در دنیا شناخته می شود.

گلاب فواید زیادی برای بدن دارد که ما در این مقاله از سایت کوکا به طور کامل خواص درمانی عرق گلاب را برای سلامتی، دوران بارداری، چشم و سرماخوردگی توضیح داده ایم. همچنین با انواع ماسک گلاب برای پوست صورت و تقویت موهای سر آشنا خواهید شد. در ادامه همراه ما باشید :

توجه : پیش از مصرف هرگونه ماسک بر روی صورت و نواحی حساس بدن، با مالیدن مقداری کمی از آن بر روی پوست دست خود به مدت حداقل 2 دقیقه، از نداشتن حساسیت نسبت به آن اطمینان حاصل نمایید.

استفاده بیش از حد از صابون ها و پاک کننده های صورت می تواند تعادل پوست را به هم بزند و باعث رشد باکتری هایی شود که عامل ایجاد آکنه و جوش صورت هستند.

گلاب خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی دارد و با از بین بردن باکتری های پوست و کاهش چربی پوست به درمان آکنه و جوش صورت و همچنین جای جوش کمک می کند.

عوارض مصرف بیش از حد گلاب

ماسک گلاب و آب لیمو ترش برای جوش صورت

1 چای خوری آب لیمو ترش تازه را با 1 قاشق چایخوری گلاب ترکیب کنید و بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب سرد خوب بشویید.

ماسک گلاب و زعفران

نصف فنجان گلاب را با یک قاشق چای خوری زعفران دم کشیده ترکیب کنید و بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید 5 دقیقه بماند و سپس با آب سرد خوب بشویید.

ماسک گلاب و آلوئه ورا برای جای جوش

1 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را با 1 قاشق غذاخوری گلاب با هم ترکیب کنید و بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید 2 دقیقه بماند و سپس با آب سرد خوب بشویید.

تونر ها با آب رسانی به پوست صورت باعث پاک سازی پوست صورت می شوند و آلودگی ها و چربی پوست را کاهش می دهند، گلاب یک تونر طبیعی است که باعث آبرسانی و پاکسازی پوست صورت می شود.

ماسک گلاب و گلیسیرین

اگر پوست خشک دارید؛ 5 میلی لیتر گلیسیرین را با 3 میلی لیتر گلاب ترکیب کنید، مقداری از آن را بر روی پوست صورت بمالید و خوب ماساژ دهید و سپس با یک دستمال به آرامی پاک کنید.

ماسک گلاب و سرکه سیب

اگر پوست چرب دارید؛ 5 میلی لیتر سرکه سیب را با 3 میلی لیتر گلاب ترکیب کنید و مقداری از آن را بر روی پوست صورت بمالید و خوب ماساژ دهید سپس پوست صورت را با یک دستمال به آرامی پاک کنید.

گلاب یک آبرسان و مرطوب کننده ی طبیعی پوست محسوب می شود، گلاب بافت پوست را بهبود بخشیده و خشکی پوست را درمان می کند.

ماسک گلاب و روغن زیتون

3 قاشق غذاخوری گلاب را با 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کنید و آن را بر روی پوست بمالید.

خواص ضد التهابی و خنک کننده گلاب علاوه بر پاکسازی پوست صورت می تواند به راحتی به درمان پف زیر چشم کمک کند.

کافی است دو پد پنبه ای را به گلاب آغشته کنید و بر روی چشم ها بگذارید و پس از 1 تا 15 دقیقه بردارید.

گلاب دارای خواص ضد التهابی می باشد که برای پوست حساس مفید بوده و به درمان قرمزی پوست کمک می کند.

ماسک گلاب و خیار و عسل برای پوست خشک

نصف خیار رنده شده را با 2 قاشق غذاخوری عسل و 1 قاشق غذاخوری گلاب ترکیب کنید و بر روی صورت بمالید، بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب سرد خوب بشویید.

گلاب یکی از بهترین درمان های طبیعی برای کاهش چربی پوست و درخشان تر شدن رنگ پوست صورت می باشد.

ماسک گلاب و سرکه سیب برای پوست چرب

1 قاشق غذا خوری سرکه سیب را با نصف فنجان گلاب ترکیب کنید و بر روی صورت بمالید، بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

گلاب ماده ای طبیعی برای پاکسازی پوست صورت از آلودگی ها بوده و علاوه بر این با حذف رادیکال های آزاد به کاهش چین و چروک پوست و جوان سازی پوست صورت کمک می کند.

ماسک گلاب و عسل

3 قاشق غذاخوری گلاب را با 4 قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید و بر روی پوست صورت و گردن بمالید، بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس آن را با آب سرد بشویید، این ماسک علاوه بر جوان سازی پوست باعث روشن تر شدن رنگ پوست می شود.

اگر از بیماری های پوستی مانند اگزما یا پسوریازیس رنج می برید، گلاب به دلیل خواص ضد التهابی قوی می تواند برای درمان این بیماری ها مفید باشد.

گلاب خواص خنک کنندگی دارد و برای درمان آفتاب سوختگی مفید می باشد، گلاب می تواند پوست شما را آرام کند و سرعت بهبود را افزایش می دهد.

ماسک گلاب و ریحان

1-15 برگ ریحان کوبیده و له شده را با 2 میلی لیتر گلاب ترکیب کنید و بگذارید چند ساعت در یخچال بماند، سپس آن را بر روی پوستی که دچار آفتاب سوختگی شده، بمالید.

گلاب یکی از بهترین نرم کننده های لب می باشد که باعث رنگ صورتی لب ها هم می شود.

نصف قاشق چای خوری شکر را با یک قاشق چای خوری گلاب ترکیب کنید و بر روی لب ها بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند سپس با آب سرد بشویید.

یکی از روش های طبیعی برای کاهش مو های زاید بدن استفاده از ترکیب گلاب و زاج می باشد؛ نصف قاشق چای خوری پودر زاج را با 3 قاشق غذا خوری گلاب و دو قطره روغن زیتون ترکیب کنید، مخلوط را بر روی مو های زائد پست بمالید و بگذارید 1 ساعت بماند سپس با آب سرد بشویید.

گلاب با جلوگیری از ریزش مو به تقویت و افزایش رشد مو کمک می کند.

ماسک گلاب برای مو

هر روز پوست سر و موهای خود را با گلاب ماساژ دهید، بگذارید 1 ساعت بماند و سپس با آب گرم و شامپو بشویید.

عوارض مصرف بیش از حد گلاب

گلاب یک ضد عفونی کننده ی قوی است که می تواند به درمان شوره سر کمک کند.

ماسک مو با گلاب و آلوئه ورا

اگر پوست سر و موهای خود را با ترکیب گلاب و ژل آلوئه ورا بشویید، شوره سر درمان می شود و مو ها نرم تر می شوند.

گلاب در دوران بارداری باعث بهبود خلق و خو و کاهش استرس و افسردگی زنان باردار می شود.

گلاب برای درمان سردرد و میگرن در زنان باردار مفید می باشد.

در دوران بارداری پوست ممکن است چرب یا خشک شود و جوش بزند استفاده از گلاب علاوه بر درمان پوست خشک و چرب می تواند به درمان آکنه و جوش صورت کمک کند.

مصرف نوشیدنی گلاب در دوران بارداری به بهبود هضم غذا کمک کرده و برای درمان معده درد، یبوست و بواسیر یا هموروئید در زنان باردار مفید می باشد.

گلاب باعث کاهش درد و بهبود خلق و خو و آرامش پس از زایمان می شود.

گلاب برای کاهش درد در نوزادان و کودکان مفید می باشد.

گلاب برای درمان پوست حساس نوزادان و کودکان مفید بوده و التهاب پوست و سوختگی پای نوزاد را کاهش می دهد.

بوییدن گلاب باعث آرامش نوزادان و کودکان شده و به بهبود خواب آن ها کمک می کند.

گلاب دارای خواص ضد عفونی کننده و ضد التهابی است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی و گلودرد مفید است. گفته می شود که گلاب یک آنتی بیوتیک طبیعی است.

استفاده از گلاب اصل به عنوان قطره ی چشمی می تواند باعث بهبود بینایی شود و از ابتلا به دژنراتیو ماکولا و آب مروارید پیشگیری کند.

گلاب با افزایش جریان صفراوی به درمان نفخ، معده درد، زخم معده و سلامت دستگاه گوارش کمک می کند. علاوه بر این گلاب یک ملین طبیعی بوده و با بهبود حرکات روده به درمان یبوست کمک می کند.

گفته می شود که گلاب به دلیل خواص ضد التهابی که دارد برای کاهش فشار خون بالا مفید می باشد. همچنین به دلیل خواص ضد التهابی برای تقویت قلب و پیشگیری و درمان بیماری های قلبی و عروقی مفید می باشد.

بخور گلاب باعث احساس آرامش می شود و از ابتلا به زوال عقل و آلزایمر پیشگیری می کند. یک پروتئین به آمیلوئید بر عملکرد مغز تأثیر می گذارد و باعث آلزایمر می شود، خوشبختانه گلاب بازدارنده عملکرد آمیلوئید می باشد.

تحقیقات نشان داده است که گلاب دارای خواص ضد استرس و ضد افسردگی است و می تواند در بدن شرایطی  مشابه دیازپام ایجاد کند.

اعتقاد بر این است که اگر از گلاب برای آروماترواپی استفاده کنید و یا یک پارچه آغشته به گلاب را بر روی پیشانی ببندید به درمان سردرد و میگرن کمک می کند.

گلاب ممکن است در برخی افراد باعث واکنش های آلرژیک از جمله سوزش، خارش و قرمزی پوست شود.

طبیعت گلاب گرم و معتدل می باشد. گلاب سرشار از ویتامین C، ویتامین E، تانن، پکتین، سیترنلول، گرانتول، استاروپنین و فنیل اتانول می باشد.

براساس مدارک به دست آمده ایرانیان اولین کسانی بودند که از گل رز یا گل محمدی گلاب را به روش تقطیر به دست آوردند، سالانه در مراسم جشن گلاب گیری در کاشان که مهد گلاب دارد 15 تن گلاب سنگین تولید می‌شود.

گلاب را می توان برای تهیه شربت گلاب، انواع کیک و شیرینی، انواع مربا، شله زرد، حلوا و چای گلاب استفاده کرد.

منابع : stylecraze – medicalnewstoday

روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال حافظ

کپی برداری ممنوع !

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *