عوارض مصرف پروتئین های بدنسازی

شیر از دو پروتئین کازئین و وی (Whey) تشکیل شده است. پروتئین WHEY یا از کازئین در شیر جدا می شود، یا به صورت یک محصول جانبی در پنیر سازی تولید می گردد. به دلیل گستردگی مصرف این پروتئین در بین ورزشکاران و محبوبیت آن، لازم است تا اطلاعت دقیق و علمی بیشتری را در مورد آن به دست بیاوریم.

پروتئین WHEY به عنوان یک پروتئین کامل در نظر گرفته شده، و همه 9 آمینواسید ضروری را داشته و محتوای لاکتوز پایینی دارد. مردم به طور عمومی از آن به عنوان مکمل برای ورزش استقامتی، جهت کمک به بهبود سنتز پروتئین عضلات و تحریک رشد توده بافت عضلانی استفاده می کنند.


1- بتالاکتوگلوبولین


2- آلفالاکتوگلوبولین


3- آلبومین سرم گاوی

عوارض مصرف پروتئین های بدنسازی


4- ایمونوگلوبولین ها

سه نوع اصلی پروتئین WHEY موجود است، که کنسانتره پروتئین وی (WPC)، پروتئین وی ایزوله (WPI)، و باقی مانده هیدرولیز پروتئین وی (WPH) دارند.

این ماده حاوی سطح کم چربی و لاکتوز است. درصد پروتئین در WPC به غلظت آن بستگی دارد. کنسانتره های ضعیف تر حاوی 3 درصد پروتئین هستند، و کنسانتره های قوی تر تا 9 درصد نیز ذخایر پروتئینی دارند.

این ماده فراوری شده و هیچ چربی و لاکتوزی ندارد. WPI معمولاً 9 درصد پروتئین دارد.

این ماده به دلیل اینکه تحت هیدرولیز سطحی یک فرایند انجام شده در بدن برای جذب پروتئین قرار گرفته است، به عنوان فرم «هضم شده» پروتئین وی شناخته می شود. علاوه بر این، از این ماده عموما در مکمل های پروتئین پزشکی و در شیر خشک استفاده می شود. .فواید مصرف مکمل وی

مفاد زیادی در ارتباط با مصرف پروتئین وی وجود دارد، اما باید در نظر داشت که طرز، مقدار و نحوه ی مصرف یک مکمل ورزشی مانند وی، نیازمند دانش تخصصی و بره ی اصولی و حرفه ای است. چرا که اندک اشتباهی در دوز استفاده از پروتئین وی، قادر است تا مشکلات متعددی را برای بدنسازان مبتدی و حرفه ای پدید آورد.

با توجه به یک مطالعه ، افرادی که نوعی پروتئین وی خاص را مصرف کردند، چربی بیشتری از دست داده و نگهداری عضلات بیشتری در مقایسه با گروه شاهد بدست آوردند. نتایج امیدوارکننده ای درمورد استفاده از WPC در درمان سرطان نیز نشان داده شد. باز هم تأکید می کنیم که این ها صرفا تحقیقات موردی هستند، و برای این که نتیجه ای مشابه دریافت کنیم راهنمایی یک کارشناس مهم ترین رکن به شمار می آید.

با توجه به یک مطالعه ، کاهش چشمگیری در سطح کلسترول تام و LDL بعد از 12 هفته مصرف پروتئین وی در مقایسه با کازئین مشاهده شد.

باز هم در یک مطالعه ی دیگر مشخص گردید، که کودکان مبتلا به آسم که به مدت یک ماه مکمل وی دریافت کردند، پاسخ ایمنی بهتری از خود نشان می دادند.

تحقیقات متعددی نشان داده اند که نوشیدنی هایی که حاوی مکمل پروتئین WHEY بودند، فشار خون بیماران را به صورت چشمگیری کاهش داد.

اما به مهم ترین بخش این مقاله می رسیم، جایی که عوارض مصرف ناصحیح و غیر اصولی پروتئین وی، مانند هر ماده ی غذایی و تمرینی دیگر که فواید آن می تواند تحت الشعاع استفاده ی غلط قرار بگیرد می پردازیم. نخست این که افراد دارای آلرژی به شیر، ممکن است به وی نیز آلرژی نشان دهند.

مصرف غیر اصولی این پروتئین عوارض زیر را به همراه خواهد داشت:

مطلب بعدی

2 روز پیش

مطلب بعدی

2 روز پیش


نوشته شده در فیت کلاب

عرق کردن یکی از عوامل کلیدی در مدیریت دمای بدن و و حفظ آب

مقدمه باید بر چیزی به جز عملکرد ورزشی تان در باشگاه تمرکز نکنید. نگران

اگرچه می توان کافئین را صرفا بخشی از آن نوشیدنی صبحگاهی در نظر گرفت,


با ما در تماس باشید : 476263 21

کلیه حقوق متعلق به شرکت شرکت فرهنگ سازان سلامت آروان می باشد.

جهت دریافت بره و مشاوره با کارشناسان به پنل کاربری خود وارد شوید.

پس از رزرو نوبت کارشناسان ما جهت تعیین وقت دقیق با شما تماس خواهند گرفت
1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *