زمان مصرف قرص duphaston

خواص دارویی و گیاهی

زمان مصرف قرص duphaston
زمان مصرف قرص duphaston

سلام و
ممنون از توجهتون
برای طرح سوال و گرفتن پاسخ
فقط از لینک زیر استفاده کنید

http://niniban.com/fa/forms/1

سلام و
ممنون از توجهتون
برای طرح سوال و گرفتن پاسخ
فقط از لینک زیر استفاده کنید

http://niniban.com/fa/forms/1

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://ninisoal.com/

زمان مصرف قرص duphaston

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://ninisoal.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://ninisoal.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://ninisoal.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://ninisoal.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://ninisoal.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://ask.niniban.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://moshavere.niniban.com/

سلام
و ممنون از توجهتون

برای
طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک زیر استفاده کنید

https://moshavere.niniban.com/

خانمهای گل دکتر برا من قرص دو فاستون نوشته. دستورش اینه که از روز 23 آبان روزی دوتا بخورم. ولی دیگه نگفتن که وقتی پریود شدم دیگه نخورم یا ادامه بدم. من تا حالا این قرص مصرف نکردم. خانمهایی که استفاده کردیم میشه بگین چه جوری خوردین؟ برا من 20 تا دونه نوشته. یعنی شبی دوتا میشه ده شب. یعنی 10 شب پشت سرهم بخورم حتی موقعی که پریود میشم؟

یکی از قرص های شایع در نسخه های متخصصین زنان، قرص دوفاستون یا دیدپروژسترون است . این قرص مخصوصا در مواردی که نمیشه استروژن تجویز شود مثل فیبروم تجویز میشود. باعث افزایش سطح پروژسترون در فاز ترشحی میشود و باعث کاهش لکه بینی و تنظیم پریود خواهد شد. حالا نحوه مصرف، عوارض جانبی دوفاستون، نحوه نگهداری و … در این مقاله مفصل توضیح داده شده است. در این مقاله می خوانیم:

قرص دوفاستون برای چه چیزی استفاده می شود؟

قرص دوفاستون چگونه عمل می کند؟

قرص دوفاستون حاوی چیست؟

تفاوت بین پروژسترون مصنوعی (مانند دیدروژسترون) و پروژسترون طبیعی چیست؟

زمان مصرف قرص duphaston

درمان با قرص دوفاستون

عوارض قرص دوفاستون

چه زمانی نباید قرص دوفاستون را مصرف کنم؟

روش مصرف قرص دوفاستون

قرص دوفاستون را چند وقت باید مصرف کنم؟

فراموش کردن قرص دوفاستون

روش نگهداری قرص دوفاستون

قرص دوفاستون  ده میلیگرمی برای درمان بیماری های مختلفی که ناشی از فقدان پروژسترون هستند مصرف می شود؛ از جمله اختلالات قاعدگی، آمنوره ثانویه (دوره های قاعدگی قطع شده  یا نامنظم)، قاعدگی دردناک، سندرم پیش از قاعدگی و خونریزی غیر طبیعی رحم که در طول چرخه قاعدگی رخ می دهد. قرص دوفاستون  ده میلیگرمی برای درمان اندومتریوز (بیماری اندومتریوز چیست؟)، ناباروری و سقط خود به خود (سقط جنین) استفاده می شود؛ همچنین برای مقابله با اثر تحریک هورمون استروژن بر آندومتر، و احتمال ابتلا به سرطان آندومتر نیز استفاده می شود. این قرص برای کمک به تحریک رشد پستان و کاهش تولید تستوسترون نیز استفاده می شود.

قرص دوفاستون ده میلیگرمی حاوی دیدروژسترون، ترکیبی مشتق شده از هورمون پروژسترون، می باشد. پروژسترون توسط تخمدان در طول مرحله دوم چرخه قاعدگی تولید می شود. این ماده در آندومتر (پوشش داخلی رحم) فاز تکثیر را به تشریح تبدیل می کند. این مسئله باعث می شود آندومتر که در پاسخ به استروژن در نیمه اول پریودی ضخیم شده است رشدش متوقف شود و هورمون ها و پروتئین های دیگر مورد نیاز برای حفظ بارداری ترشح شود (در صورت وقوع بارداری). در صورتی که بارداری رخ نداده باشد، سطح استروژن و پروژسترون کاهش یافته و اندومتر از هم می پاشد(قاعدگی). دیدروژسترون در قرص دوفاستون  باعث نظم در قاعدگی می شود.

قرص دوفاستون  ده میلیگرمی حاوی دیدروژسترون، ترکیبی مشتق شده از پروژسترون هورمون است که برای درمان بسیاری از بیماری های ناشی از فقدان درونی (به طور طبیعی تولید) پروژسترون استفاده می شود.

قرص دوفاستون  ده میلیگرمی حاوی دیدروژسترون، ترکیبی مشتق شده از پروژسترون هورمون است که برای درمان بسیاری از بیماری های ناشی از فقدان درونی (به طور طبیعی تولید) پروژسترون استفاده می شود. بر خلاف پروژسترون طبیعی، این قرص به راحتی جذب می شود و می تواند به شکل قرص در غلظت نسبتا کم به شکل جدیدی از پروژسترون طبیعی مصرف شود، در حالی که پروژسترون طبیعی به خوبی توسط دستگاه گوارش جذب نمی شود. قرص دوفاستون در صورت عدم وجود پروژسترون در بدن به دلیل اختلالات قاعدگی و اندومتریوز مصرف می شود. همچنین به عنوان بخشی از درمان جایگزینی هورمون استفاده می شود.

با این حال، بر خلاف پروژسترون مصنوعی، دیدروژسترون با اثرات مفید استروژن (از جمله جلوگیری از پوکی استخوان، تنظیم کلسترول) تداخلی ندارد. همچننی از نظر شیمیایی به تستوسترون مرتبط نیست، و بنابراین هیچ عوارضی مانند، هیرسوتیسم (5 علت و 3 درمان اصلی پرمویی در زنان (هیرسوتیسم) )یا آکنه ندارد.

قرص دوفاستون حاوی دیدروژسترون، ترکیبی مشتق شده از هورمون پروژسترون، می باشد. اضافه کردن پروژسترون با استروژن به روند زنانگی کمک می کند. در طول چرخه قاعدگی طبیعی، پروژسترون (تولید شده توسط تخمدان ها) در آندومتر باعث توقف رشد می شود و باعث شروع ترشح هورمون ها و پروتئین های دیگر مورد نیاز برای حفظ بارداری می شود (اگر بارداری رخ داده باشد). اگر بارداری رخ نداده باشد، سطح استروژن و پروژسترون کاهش یافته و اندومتر از بین می رود. اندومتریوز رشد بافت آندومتر در خارج از رحم می باشد. توقف رشد آندومتریوز باعث کاهش علائم اندومتریوز از جمله درد و خونریزی می شود.

قرص دوفاستون حاوی دیدروژسترون، ترکیبی مشتق شده از هورمون پروژسترون، می باشد. اضافه کردن پروژسترون با استروژن به روند زنانگی کمک می کند. چرخه قاعدگی طبیعی وابسته به تعامل چند هورمون می باشد؛ از جمله استروژن و پروژسترون که توسط تخمدان و سایر هورمون ها که توسط غده هیپوفیز ترشح می شود. اگر هر یک از این هورمون در مقادیر صحیح تولید نشود چرخه مختل شده و باعث مشکلاتی مانند آمنوره و خونریزی غیر طبیعی رحمی در طی چرخه قاعدگی می شود. قرص دوفاستون باعث چرخه قاعدگی منظم می شود زیرا باعث بازگرداندن هورمون ها به مقدار طبیعی می شود.

مصرف استروژن برای درمان جایگزینی هورمون باعث کاهش دوران یائسگی زنان ناشی از کمبود استروژن، از جمله، گرگرفتگی، تعریق شبانه، بی خوابی، خشکی واژن ( درمان خشکی واژن)، سردرد، نوسانات خلقی، عدم تمرکز و از دست دادن انرژی می شود. استروژن همچنین تاثیرات مثبت دیگری در سوخت وساز دارد از جمله متابولیسم استخوان و چربی (چربی). همچنین باعث افزایش ضخامت آندومتر (پوشش داخلی رحم) در صورت عدم وجود پروژسترون می شود و می تواند منجر به سرطان رحم ( علائم سرطان رحم) در برخی از زنان یائسه شود.

قرص دوفاستون حاوی دیدروژسترون، ترکیبی مشتق شده از هورمون پروژسترون، می باشد. اضافه کردن پروژسترون با استروژن به روند زنانگی کمک می کند. این قرص برای کمک به تحریک رشد صفات جنسی زنان، از قبیل رشد پستان، و کاهش تولید تستوسترون استفاده می شود.

قرص دوفاستون به عنوان یک جزء پروژسترون هورمون درمانی تغییر جنسیت همراه با هورمون استروژن مونث استفاده می شود. این قرص برای کمک به تحریک رشد صفات جنسی زنان، از قبیل رشد پستان، و کاهش تولید تستوسترون (تستوسترون چیست؟ )استفاده میشود.

عوارض رایج قرص عبارتند از: حالت تهوع، استفراغ، درد سینه، خونریزی نامنظم، سرگیجه، وزن کم و خارش و جوش.

در صورتی که مشکلات زیر را داشته باشید نباید قرص دوفاستون را مصرف کنید:

قرص دوفاستون را با یک لیوان آب با یا بدون غذا یک یا دو بار در روز بخورید. مقدار دوز قرص و فاصله زمانی آن به روش درمانی شما بستگی دارد. شما باید تا زمانی که پزشک تجویز می کند قرص را مصرف کنید. ممکن است پزشک 5 روز یا یک ماه مصرف این قرص را تمدید کند.

قرص دوفاستون را تا زمانی که پزشک تجویز می کند باید مصرف کنید که معمولا 5 روز یا یک ماه یا ده شب از شب 16 یا 14 سیکل پریودی است. گاهی نیز هر ماه در طول قاعدگی باید از این قرص مصرف کنید.

اگر قرص دوفاستون را فراموش کردید بلافاصله پس از به یاد آوردن مصرف کنید مگر این که زمان قرص بعدی رسیده باشد. در این حالت مصرف قرص قبلی لازم نیست. هیچ گاه دو قرص را باهم مصرف نکنید.

قرص را باید در محیطی خشک و سرد با دمای زیر 30 درجه سانتی گراد نگهداری کنید.

دوفاستون نام تجاری این شرکت است. نام دارو یک هورمون به نام دیدروگرسترون (پروژسترون) است. هورمون پروژسترون تنها در دوران بارداری به علت تکنیک های کمک باروری مانند IVF و غیره و در موارد سقط معمول (سقط مکرر) مشخص می شود. سوء مصرف پروژسترون می تواند منجر به عوارض جانبی از جمله مرگ جنین و سقط (بیشتر در سه ماهه اول بارداری)، عضله سازی جنین دختر (از جمله موهای ناخواسته صورت)، نقص های زایمان در نوزادان مانند شکاف شکم و نقص قلب شود. بنابراین در ایالات متحده استفاده از پروژسترون در دوران بارداری ممنوع است. در دوران بارداری باید حداقل داروهای ضروری مانند 5 میلی گرم اسید فولیک به صورت روزانه (مانند فولات) مصرف شود. اگر کم خونی دارید، باید آهن همراه با اسید فولیک (مانند Probofex) مصرف کنید.

تهیه و تنظیم: گروه سلامت اوما

منبع: www.inhousepharmacy.vu و doctor.ndtv.com

ممنونم

توی این مطلب گفته شده کسی که تلاش برای بارداری دارد دوفاستون نخورد من توی اقدام هستم ولی دکتر برام نوشته که بخورم این دو تا با هم تضاد داره میشه دلیلشو بگید

سلام قرص دوفاستون برای تنظیم پریود است و شانس بارداری را افزایش میدهد چون تخمک گذاری را منظم میکند. بنابراین در هنگام اقدام و قبل از بارداری مشکلی ندارد اما با اطلاع از بارداری نباید مصرف شود. منظور در مقاله همان زمان بارداری است.

سلام دوستان من برای بارداری به پزشک مراجعه کردم و برام قرص دوفاستون تجویز کرده و گفته از روز ۱۶ پریودی مصرفش کنم سوالم اینه بعد از مصرف قرص اقدام به بارداری کنم؟ اخه شنیدم بعد از مصرف دارو یک هفته بعد پریودی اتفاق میوفته، گیج شدم میشه یکی راهنماییم کنه؟

دوفاستون برای تنظیم پریودی هست نه تحریک تخمدان

دوره رو ۲۸-۲۹ روزه میکنه

براساس ۲۸-۲۹ روز دوره ی پریودی
شما از یازدهم دوره پریودیت اقدام کن ( البته اگر دکتر بهت گفته که اقدام کنی)
از ۱۶ هم دوفاستون رو بخور منظم بشه

مرسی عزیزم
شما استفاده کردی؟
یعنی بعد از مصرف قرص، بصورت نرمال وقتی پریود شدم بعد از چهارده روز که تخمک گذاریمه برای بارداری اقدام کنم

زمان مصرف قرص duphaston

مرسی از راهنماییت عزیزم

بله یه دوره مصرف کردم و سر ۲۸ -۲۹ روز پریود شدم
به من گفته بود اقدامم بکنم
همون ماهی که قرار بود دوفاستون بخورم اقدام کردم و روز ۱۵ پریودی قرصمو خوردم
البته من خیلی جدی نگرفتم قضیه رو و ادامه ندادم خوردنش رو و قطعش کردم

من این ماه میخوام اقدام کنم الان شش ماهه که داروی تیروئید و پرولاکتین استفاده میکردم چون یه مقدار کم هورمونام ناممظم بود و دارو مصرف میکردم دکترم از این ماه اجازه داده اقدام کنم خدا کنه زود جواب بگیرم…

من سه دوره مصرف کردم ماه پیش آخرش بود واسه من از روز ۱۶ پریودی شبی دوتا خوردم وقتی تموم میشد ۵ روز بعد پری میومد .واسه تنظیم پریودی هستش از بارداری هم جلو گیری نمیکنه

۱۰ شب قرص میخوردم

قرص دوفاستون محرک تخمک گذاری نیست ولی دلیل اینکه برای بارداری دکترا تجویز میکنن اینه که تاریخ پریود رو منظم و دقیق کنه تا تخمک گذاری درست انجام بشه و منظم اینجوری بارداری هم زود صورت میگیره .منم یه ماه استفاده کردم البته نمیدونم دورش ۲۸.۲۹روزه میشه چون من قرص دوفاستون خوردم چند روز بعدش ازمایش بارداریم مثبت شد.

مامی گپ، کلیه حقوق برای دانشنامه فرزند محفوظ است.

سلام، من این ماه قرص دوفاستون از روز ۱۴ به مدت ۱۰ روز مصرف کردم پریود هام منظم و ۳۰ روزه س، آیا مصرف دوفاستون سیکل رو ۲۸ روزه میکنه یا همون ۳۰ روزه س؟؟

سلام عزیزم
دکتر براتون تجویز کرده؟

سلام، بله دکتر تجویز کرده

نگفتن برای چی تجویز کردن؟

نه، من یک سال و چند ماهه توو اقدامم، هیچ موردی هم خودم نداشتم همسرم واریکوسل داشت عمل کرد، ماه پیش دل درد داشتم دکتر رفتم دوفاستون تجویز کردن

زمان مصرف قرص duphaston

بعد از عمل آزمایش دادن همسرتون؟
سونوگرافی انجام دادین؟

دکترش گفته بعد از چهار ماه آزمایش بده، الان ماه سومش هست، دکتر قبل از اینکه سونو انجام بدم تجویز کرده بود که بعدش رفتم سونوگرافی انجام دادم هیچ مشکلی نبود اندازه فولیکولمم خوب بود

الان ۵ روز میگذره که دوفاستون رو قطع کردم ولی نشدم

اگر تا سه چهار روز دیگه پریود نشدین حتما یه آزمایش خون بدین

مصرف دوفاستون تایم پریود رو ۲۸ روزه میکنه یا همون چیزی که قبلا بوده؟؟؟

این دارو در موارد مختلفی استفاده میشه یکی از این موارد منظم کردن قاعدگی هست. اما شما قاعدگی تون منظم بوده پس پزشک برای چیز دیگه ای تجویز کرده که من متوجه نشدم.

موقعی که دکتر رفتم دل درد داشتم و بعد از عمل همسرم اقدام کرده بودیم، دکتر گفت اگر حامله باشی احتمال سقط خیلی زیاده چون ممکنه به خاطر عمل نطفه ضعیف تشکیل بشه، احتمالا به خاطر اون تجویز کرده

ممنون عزیزم از پاسخگوییتون، خیلی لطف کردین

دوفاستون در چه مواردی مورد استفاده قرار می‌گیرد؟
قرص‌10 میلی‌گرمی دوفاستون (Duphaston) برای درمان موارد بسیاری که در نتیجه‌ی فقدان پروژسترون ایجاد می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرد، این موارد شامل اختلالات قاعدگی مانند آمنوره ثانویه (سیکل قادگی که متوقف شده است، نامنظم است یا اصلا اتفاق نیفتاده است) ، دیس منوره یا قاعدگی دردناک، سندرم پیش از قاعدگی و خونریزی رحمی غیرطبیعی است که به جای آن‌که در پایان دوره قاعدگی رخ دهد در طول قاعدگی رخ می‌دهد. قرص‌های دوفاستون 10 میلی‌گرمی برای درمان آندومتریوز (رشد بافت آندومتر در خارج از رحم که باعث درد و خونریزی می‌شود) ، ناباروری و سقط جنین ناخواسته نیز تجویز می‌شوند. این قرص‌ها اثر محرک استروژن بر اندومتر را نیز رفع می‌کنند و بنابراین، احتمال سرطان اندومتر را در زنان کاهش می‌دهند (سرطان ممکن است در پاسخ به استروژن در زنانی که به‌دلیل علائم منوپوز از طریق هورمون جایگزین درمان می‌شوند ایجاد شود) .

دوفاستون چگونه عمل می‌کند؟
قرص دوفاستون 10 میلی‌گرمی حاوی دیدروژسترون (مشتق مصنوعی هورمون زنانه پروژسترون) است، یعنی ساختار شیمیایی آن بسیار به پروژسترون طبیعی شباهت دارد و به‌همین دلیل، کاربرد مشابه پروژسترون دارد. پروژسترون طبیعی طی فاز دوم سیکل قاعدگی توسط تخمدان‌ها تولید می‌شود. این هورمون بر اندومتر (جدار رحم) تاثیر می‌گذارد و فاز تکثیری را به فاز ترشحی تبدیل می‌کند. اندومتر که در پاسخ به استروژن در اولین فاز سیکل قاعدگی نازک شده، دیگر رشد نمی‌کند و شروع به ترشح هورمون دیگر پروتئین‌های لازم برای حفظ بارداری (در صورت بارداری) می‌نماید، در صورت نبود بارداری، سطوح استروژن و پروژسترون کاهش می‌یابد و اندومتر تخریب می‌شود (قاعدگی رخ می‌دهد) . در صورتی‌که فقدان پروژسترون طبیعی، نظم قاعدگی را برهم بزند یا مشکلاتی مانند آمنوره ثانویه و خونریزی رحمی غیر طبیعی ایجاد کند عملکرد دیدروژسترون در قرص دوفاستون 10 سیکل قاعدگی را منظم می‌کند؛ این قرص با تحریک اندومتر برای آماده‌سازی رحم برای بارداری و حفاظت از بارداری در درمان ناباروری و سقط جنین ناخواسته نیز موثر است. دوفاستون 10 بر سراسر اندومتر اثر می‌گذارد و از رشد اضافی سلول‌های آن جلوگیری می‌کند.

موارد مصرف داروی دوفاستون
این داروی بیشتر برای کاربردهای زیر توسط پزشک تجویز می گردد:

مکانیسم اثر دوفاستون
دیدروژسترون از طریق دستگاه گوارش جذب شده و متابولیسم آن کبدی می باشد که از طریق کلیه ها دفع می گردد.

مقدار و نحوه مصرف
با توجه به علت بیماری نحوه مصرف می تواند متفاوت باشد اما رایج ترین شکل مصرف آن به این صورت است که از روز ۱۶ قاعدگی هر شب یک عدد به مدت ده روز مورد استفاده قرار گیرد و پس از قطع شدن آن بین ۳ تا ۱۰ روز بعد، خونریزی قاعدگی رخ می دهد. در فواصل بین دو پریودی می توانید به قصد بارداری نزدیکی داشته باشید.

خواهش می کنم عزیزم

گپ‌های این سالن به صورت خودکار پس از گذشت 5 روز از آخرین پاسخ بسته میشن، بعد از اون ارسال پاسخ جدید دیگه مجاز نیست. اگه می‌خواید راجع به همین موضوع صحبتی داشته باشین، می‌بایست گپ جدیدی رو آغاز کنین.

مامی گپ، کلیه حقوق برای دانشنامه فرزند محفوظ است.


${Body}

بانک اطلاعات

ابزارهای بارداری و زایمان

ابزارهای رشد کودک

ابزارهای سنجش سلامت

زمان مصرف قرص duphaston

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

مطلب از سایر رسانه ها

زمان مصرف قرص duphaston
زمان مصرف قرص duphaston
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *