عوارض مصرف طولانی مدت دوفاستون

شنبه 27 خرداد 1396


بازدید: 4828

تیم‌های فوتبال اتلتیکو و رئال امروز عصر از ساعت ۱۸ و ۴۵ دقیقه در دربی مادرید به مصاف یکدیگر رفتند.

وزیر امور خارجه ترکیه در واکنش به انتشار گزارش سازمان ملل درباره قتل خاشقچی گفت که نتایج این گزارش با یافته‌های ترکیه تطابق دارد.

شرکت گوگل روند رو به رشد خود را در سال ۲۰۱۸ نیز حفظ کرده و از نظر درآمد ۳۱ درصد نسبت به سال ۲۰۱۷ رشد داشته است.عوارض مصرف طولانی مدت دوفاستون

وزارت خارجه آمریکا می گوید که تازه ترین گزارش درباره قتل جمال خاشقجی در اختیار اعضای کنگره قرار گرفته است.

مقامات کاخ سفید اعلام کردند دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا ارائه گزارش درباره پرونده قتل جمال خاشقجی، روزه‌نگار سعودی به کنگره را لازم نمی‌داند.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه گزارشی درباره آخرین تحولات تحقیقات آمریکا درباره قتل جمال خاشقجی، روزه‌نگار منتقد آل‌سعود به کنگره ارائه کرد.

روزه شیکاگو تریبیون روز شنبه نوشت، با توجه به اتمام فرصت ۱۲۰ روزه کاخ سفید در حمایت از محمد بن سلمان ولیعهد عربستان از ارائه گزارش قتل جمال خاشقچی روزه نگار منتقد سعودی اجتناب می‌کند.

مدیرکل تعزیرات استان تهران گفت:بحث تخلفات مربوط به دارو، درمان و بهداشت یکی از مسائل مورد بررسی در سازمان تعزیرات استان تهران است. گشت‌های مشترک تعزیرات با همراهی کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی با گرانفروشی دارو در بازار برخورد خواهند کرد.

قرص دوفاستون که شامل دیدروژسترون یک نوع پروژسترون مصنوعی می باشد در صورت نبود پروژسترون در بدن مورد استفاده قرار می گیرد. در این مطلب ما قصد داریم تا شما عزیزان را با کاربردها و عوارض این قرص آشنا کنیم.

قرص دوفاستون برای درمان بسیاری در اثر نبود پروژسترون در بدن مورد استفاده قرار می گیرد. ساختار شیمیایی این قرص به پروژسترون طبیعی شباهت بسیاری دارد و لذا کاربرد آن مشابه کاربرد پروژسترون می باشد. در ادامه ما قصد داریم تا شما دوستان عزیز را با عوارض و کاربردهای این قرص آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

پروژسترون بر اثر فاز دوم سیکل قاعدگی به وسیله تخمدان ها تولید می گردد. این هورمون بر دیواره های رحم تاثیر گذاشته و تکثیر را به فاز ترشحی تبدیل می کند. اندومتر که در اولین فاز سیکل قاعدگی نازک می شود و رشد نمی کند و شروع به ترشح هورمون دیگری می کند. در ادامه با کاربردها و عوارض قرص های دوفاستون آشنا خواهید شد.

در صورتی که پروژسترون طبیعی در بدن وجود نداشته باشد و نظم دوران قاعدگی را مختل کند و یا مشکلات خون ریزی رحم را ایجاد کند عملکرد دیروژسترون در قرص های دوفاستون موجب منظم شدن سیکل قاعدگی می شود. این قرص بر اندومتر تاثیر گذاشته و از رشد بیش از حد سلول های آن جلوگیری می کند. عوارض مصرف طولانی مدت دوفاستون

این داروی برای کاربردهای زیر توسط پزشک تجویز می گردد:

دیدروژسترون از طریق دستگاه گوارش جذب شده و متابولیسم آن کبدی می باشد که از طریق کلیه ها دفع می گردد.

با توجه به علت بیماری نحوه مصرف می تواند متفاوت باشد اما رایج ترین شکل مصرف آن به این صورت است که از روز 16 قاعدگی هر شب یک عدد به مدت ده روز مورد استفاده قرار گیرد و پس از قطع شدن آن بین 3 تا 1 روز بعد، خونریزی قاعدگی رخ می دهد. در فواصل بین دو پریودی می توانید به قصد بارداری نزدیکی داشته باشید.

در صورت ابتلا به هر یک از بیماری های زیر باید از مصرف قرص های دوفاستون جلوگیری کنید و پزشک خود را در جریان قرار دهید.

در صورت مصرف قرص دوفاستون ممکن است با عوارض جانبی زیر رو به رو شوید:

اگر دیدروژسترون و بروموکریپتین به طور همزمان مصرف شود باعث ترشح خود به خودی و بیش از حد شیر می شود. داروهای القا کننده فعالیت آنزیم های کبدی مانند ریفامپین و فنی توئین و کاربامازپین باعث کاهش کارایی و اثر دارو می شود.

در حین استفاده از دارو امکان دارد که خونریزی های دوران قاعدگی نظم شوند که در این صورت بهتر است که میزان مصرف آن را افزایش دهید.

در این مقاله کاربردها و عوارض استفاده از قرص دوفاستون را مشاهده کردید. در صورت تمایل برای آشنایی با انواع دارو و کسب اطلاعات درباره انواع دارو به بخش اطلاعات دارویی مراجعه نمایید.

منبع : آرگا



روغن خراطین، جادوی جذابیت!


یک ایده شیک، انتخاب شاه گیوه پاشنه بلند با زیره و‌ پاشنه چرم



با بهترین مراکز خرید پاتایا آشنا شوید


غار نیاح مالزی شاهدی برای زندگی 4 هزار ساله انسان ها!



قبل از خانه تکانی و نظافت عید نوروز بخوانید



با انواع رنگ موی عید نوروز 98 آشنا شوید

نشانی شما منتشر نخواهد شد.

5 ساله که ازدواج کردم و 2 ماهه برای بارداری اقدام کرده ام. تمام آزمایشات قبل از بارداری را انجام دادم که طبق نظر پزشک معالجم هیچ مشکلی ندارم. اما قرص دوفاستون رو به دلیل نظم بودن عادت ماهیانه تجویز کرد. از روز 16 قاعدگی روزی 1 عدد. به گفته دکتر معالج بعد از اتمام دوره اول 3 تا 5 روز بعد باید پریود بشم اما تا امروز که 8 روز گذشته خبری نیست. ایا امکان داره من حامله باشم یا مشکل دیگه ای وجود داره؟

پاسخ
سلام
بله امکان بارداری وجود دارد و جهت تأیید یا عدم تأیید بارداری باید تست بارداری از نمونه خون بدهید.


دوفاستون چیست؟

دوفاستون در چه مواردی مورد استفاده قرار می‌گیرد‌؟
قرص‌ 1 میلی‌گرمی دوفاستون (Duphaston) برای درمان موارد بسیاری که در نتیجه‌ی فقدان پروژسترون ایجاد می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرد، این موارد شامل اختلالات قاعدگی مانند آمنوره ثانویه (سیکل قادگی که متوقف شده است، نظم است یا اصلا اتفاق نیفتاده است)، دیس منوره یا قاعدگی دردناک، سندرم پیش از قاعدگی و خونریزی رحمی غیرطبیعی است که به جای آن‌که در پایان دوره قاعدگی رخ دهد در طول قاعدگی رخ می‌دهد. قرص‌های دوفاستون 1 میلی‌گرمی برای درمان آندومتریوز (رشد بافت آندومتر در خارج از رحم که باعث درد و خونریزی می‌شود)، ناباروری و سقط جنین ناخواسته نیز تجویز می‌شوند. این قرص‌ها اثر محرک استروژن بر اندومتر را نیز رفع می‌کنند و بنابراین، احتمال سرطان اندومتر را در زنان کاهش می‌دهند (سرطان ممکن است در پاسخ به استروژن در زنانی که به‌دلیل علائم منوپوز از طریق هورمون جایگزین درمان می‌شوند ایجاد شود).
دوفاستون چگونه عمل می‌کند؟
قرص دوفاستون 1 میلی‌گرمی حاوی دیدروژسترون (مشتق مصنوعی هورمون زنانه پروژسترون) است، یعنی ساختار شیمیایی آن بسیار به پروژسترون طبیعی شباهت دارد و به‌همین دلیل، کاربرد مشابه پروژسترون دارد. پروژسترون طبیعی طی فاز دوم سیکل قاعدگی توسط تخمدان‌ها تولید می‌شود. این هورمون بر اندومتر (جدار رحم) تاثیر می‌گذارد و فاز تکثیری را به فاز ترشحی تبدیل می‌کند. اندومتر که در پاسخ به استروژن در اولین فاز سیکل قاعدگی نازک شده، دیگر رشد نمی‌کند و شروع به ترشح هورمون دیگر پروتئین‌های لازم برای حفظ بارداری (در صورت بارداری) می‌نماید، در صورت نبود بارداری، سطوح استروژن و پروژسترون کاهش می‌یابد و اندومتر تخریب می‌شود (قاعدگی رخ می‌دهد). در صورتی‌که فقدان پروژسترون طبیعی، نظم قاعدگی را برهم بزند یا مشکلاتی مانند آمنوره ثانویه و خونریزی رحمی غیر طبیعی ایجاد کند عملکرد دیدروژسترون در قرص دوفاستون 1 سیکل قاعدگی را منظم می‌کند؛ این قرص با تحریک اندومتر برای آماده‌سازی رحم برای بارداری و حفاظت از بارداری در درمان ناباروری و سقط جنین ناخواسته نیز موثر است. دوفاستون 1 بر سراسر اندومتر اثر می‌گذارد و از رشد اضافی سلول‌های آن جلوگیری می‌کند.
ترکیبات دوفاستون چیست؟
قرص 1 میلی گرمی دوفاستون حاوی دیدروژسترون (یک مشتق مصنوعی از هورمون جنسی زنانه‌ی پروژسترون) است که برای درمان مسائل مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد که از فقدان پروژسترون طبیعی به وجود می‌آیند.
چه تفاوتی میان یک پروژسترون مصنوعی مانند دوفاستون (دیدروژسترون) و پروژسترون طبیعی وجود دارد؟
قرص‌های 1 میلی‌گرمی دوفاستون حاوی دیدروژسترون است که ساختاری شبیه یه پروژسترون طبیعی دارد. اما، بر خلاف پروژسترون طبیعی، به آسانی جذب می‌شود و می‌توان آن‌را به‌صورت قرص و با دوزهای مختلف مصرف نمود، در حالی‌که پروژسترون طبیعی به‌راحتی در دستگاه گوارش جذب نمی‌شود و تا همین اواخر از طریق تزریق قابل کنترل بود. اما اکنون، شکل جدیدی از پروژسترون، با مولکول‌های کوچک‌تر و قابلیت جذب در دسترس بیماران است. دوفاستون 1 می‌تواند در صورت فقدان پروژسترون طبیعی در بدن و ایجاد اختلالات قاعدگی و اندومتر، جایگزین پروژسترون شود تا با اثر استروژن در بدن مقابله کند و خطر سرطان اندومتر را کاهش دهد. اما، بر خلاف دیگر پروژسترون‌های مصنوعی، دیدروژسترون با اثرات مثبت استروژن مانند جلوگیری از پوکی استخوان و تنظیم کلسترول، تداخلی ندارد و به لحاظ شیمیایی نیز با تستوسترون در ارتباط نیست و بنابراین تاثیرات منفی مردانه نیز در بدن ایجاد نمی‌کند.
درمان اندومتریوز با دوفاستون
طی یک دوره قاعدگی طبیعی، پروژسترونی که به وسیله تخمدان‌ها تولید می‌شود بر اندومتر تاثیر می‌گذارد و رشد آن‌را متوقف می‌کند و باعث می‌شود که هورمون‌ها و پروتئین‌های لازم برای حفظ بارداری ترشح شوند. در صورت عدم بارداری، سطوح استروژن و پروژسترون پایین می‌آید و اندومتر تخریب می‌شود و خونریزی قاعدگی رخ می‌دهد. اندومتریوز رشد بافت اندومتر در بخش خارجی رحم است که مانند اندومتر رحم عمل می‌کند و پاسخ آن به پروژسترون نیز به همان ترتیب است. دوفاستون 1 بر اندومتر در همه‌ی نواحی اثر می‌گذارد و از رشد آن جلوگیری می‌کند و علائم اندومتریوز از جمله درد و خونریزی را از بین می‌برد.

برای دیدن پربازدیدترین های نی نی نما لطفاً کلیک کنیدعوارض مصرف طولانی مدت دوفاستون


لطفاً روی بخش مورد نظر کلیک کنید

 دنیای زنانه، آشپزی، نوزاد و کودک، ناباروری، بارداری، زایمان، تغذیه و پرسش و پاسخ 

تمامي حقوق مادي و معنوي سايت براي ني ني نما محفوظ مي باشد و استفاده از مطالب فقط بادرج و لينک سايت مجاز است.

“),t.close},t.write(‘

میخواستم بدونم آیا استفاده از دوفاستون ، محدوده زمانی خاصی داره؟ یا اینکه همیشه میشه از این قرص استفاده کرد ؟ ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بدانید )

عوارض مصرف طولانی مدت دوفاستون

به گزارش عصر امروز، دکتر مهدی فهیمی؛ متخصص طب سنتی گفت: مزاج “گوشت گوسفند” گرم و تر است، برای مزاج انسان بهترین گوشت، گوشت گوسفند است و در زمان کمتری هضم می شود . مصرف گوشت گوسفند باعث تولید خون خوب و تقویت بدن شده و چاق کننده است.از دل و جگر و قلوه آن برای تقویت قلب و کبد و کلیه می توان استفاده کرد اما بهتر است مغز گوسفند کمتر مصرف شود .مصلح گوشت گوسفند، گشنیز، سماق و مرزه است .

مصرف زیاد نمک، سیگار ، قلیان و تریاک خودداری کنند. علاوه بر آن تلاش کنند که دچار چاقی و اضافه وزن نشوند. پرهیز از تنفس طولانی مدت در هوای آلوده خانه ها، نوشیدنی های داغ، استفاده از واکسن هپاتیت و درمان عفونت ها نیز در این زمینه موثر است. ملک زاده تاکید کرد: مصرف مولتی ویتامین از بروز سرطان جلوگیری نمی کند، اما استفاده از قرص آسپرین می تواند از سرطان روده بزرگ و معده جلوگیری کند؛ به همین دلیل مردان از 5 سالگی و زنان از 55 سالگی به بعد اگر مانعی برای مصرف آسپرین ندارند، می توانند از آن استفاده کنند.

بسیاری از مردان هستند بدلیل زود انزالی و یا لذت در دو طرف از قرصهای تاخیری همانند ویاگرا استفاده می کنند اما از عوارض آن بی خبر هستند در ادامه از عوارض استفاده بیش از حد این قرصها می خوانید. انواع قرص های تاخیری و جنسی و عوارض آنها بیماری جنسی برای هر کسی ممکن است اتفاق بیافتد. برای درمان بیماری های جنسی روش های متفاوتی وجود دارد؛ ازجمله این روش ها می توان به مراجعه به

سلامانه – مرضیه نوروزی: در منابع طب سنتی ایرانی، حکما طبیعت قهوه تازه را گرم و خشک و قهوه کهنه و بو داده را رو به سردی و خشکی می دانند. به گفته دکتر سمیه خلیل زاده، متخصص طب سنتی و به استناد از منابع طب سنتی، بهترین نوع قهوه، تازه سنگین سبزرنگ یمنی آن است که در آب ته نشین شود و نوع سیاه و بوداده آن بهتر است کمتر مصرف شود. دکتر خلیل زاده، در گفت وگو با پایگاه خبری سلامانه با اشاره به

همینطور کاهش سطح هورمون ها تخفیف یافته و بهبود می یابند. علل ایجاد لک های حاملگی تغییرات هورمونی تغییرات هورمونی در دوران بارداری و مصرف قرص های ضدبارداری که هورمونی هستند، فشار مضاعفی به کبد وارد می کنند. این فشارها رسوباتی ایجاد می کنند که مانع ترشح صفرا می شوند؛ همین موضوع باعث می شود به مرور لکه هایی روی پوست ظاهر شود. به همین دلیل برخی از خانم ها ممکن است در دوران

، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی، فلوشیپ لاپاراسکوپی: دوست عزیز باید مواد پرکالری که کربوهیدرات کم و پروتئین زیاد داشته باشد مصرف کنید. به هیچ وجهه قند مصنوعی مانند قند و شکر و مصرف نکنید. میان وعده میوه و سبزیجات و غذاهای فیبردار مصرف کنید. حجم غذا خوردنتان هم باید معمولی باشد.

؛ بخصوص در صبح که این موجب آلودگی هوا می شود. عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: کاری که برای جلوگیری از آلودگی این مناطق باید انجام داد، مساله سوخت و فیلترینگ این وسایل نقلیه است که باید اصلاح شود. پیشنهاد دیگر این است که این توقف گاه ها باید حریم و محدوده مشخصی نسبت به اماکن مسکونی یا حساس مانند بیمارستان داشته باشند. وی سپس با اشاره به بازدید از کارخانه سیمان ری بیان کرد

گاها تا 1 برابر غذاهای معمولی احتمال ابتلا به سرطان روده را افزایش می دهد. دکتر ناظرمظفری با بیان اینکه علت اصلی سرطان زا بودن غذاهای کبابی سنگین و سخت هضمی آنها نیست، عنوان کرد: غذاهای کبابی به علت فرایندی که در حین پخت گوشت رخ می دهد، ایجاد مواد سرطان زا می کنند که این فرایند در هنگام کباب بر روی شعله گاز و یا ذغال فرقی ندارد. وی تصریح کرد: مصرف سیگار و الکل، عدم استفاده از

؛ چرا که با اندازه دست هایش مطابقت بیشتری دارد. برای استفاده از آنها باید ته قاشق را در دست بگیرید (بین انگشتان میانی) و با قسمت گود قاشق روی کف دست تان ضربه بزنید. حالا می توانید از کودک خود بخواهید این کار را درست مثل شما انجام دهد. وسایل تکان دهنده حتی کودکان یکساله نیز می توانند در ساختن این وسایل به شما کمک کنند. یک ظرف پلاستیکی که قبلاً مخصوص قرص و یا مکمل هایی که مصرف می کنید

مردم عادی و افراد غیر متخصص را با توجه به عطشی که در دوران اوج تب زلزله در کشور، برای این قبیل مطالب موجود است، جذب می کنند. در سال های اخیر هم فضای مجازی و سهولت در پیام رسانی ها و فراگیری اپلیکیشن های پیام رسان، این امر را بمراتب آسان نموده است. گفتن این نکته در همین قسمت ضرورت دارد، که نباید از مطالب نگارنده این سطور، سوء برداشت عدم استفاده از فضای مجازی یا برخوردهای منع کننده و

قالب آنهاست. به گزارش ایتنا از رایورز یکپارچه سازی گیف های مسنجر، وایبر و تانگو، محتوای Gfycat را در دسترس میلیون ها کاربر جدید قرار داده است. این شرکت راهی پیدا کرده تا مصرف کنندگان را به تولیدکنندگان تبدیل نماید و به همین خاطر، به کاربران خود کمک می کند گیف های دلخواه خود را با تولیدکنندگان و پیام رسان های دیگر به اشتراک گذارند. Gfycat بیش از 1 زبان و 135 کشور را پشتیبانی

داروی ادرارآور است، می تواند برای مقابله با آکنه هورمونی و ریزش موی هورمونی موثر باشد، اما استفاده از آن باید زود شروع شود. به نظر دکتر کینگزلی، درست است که استفاده از قرص های ضدبارداری می تواند اثرات منفی برای موها داشته باشد، اما این مساله تا حد زیادی به استعداد ژنتیکی شما بستگی دارد. قرص های ضدبارداری خوراکی می توانند به رشد بهتر موها کمک کنند، اما بعضی از آن ها نیز ریزش مو را تشدید می کنند، و این مساله به ویژگی های هر فرد بستگی دارد. اگر درباره این موضوع نگران هستید، پزشک متخصص زنان می تواند توصیه های خوبی را در این زمینه به شما ارائه بدهد . مطالب مرتبط وبگردی

سوال مخاطب نی نی بان: سلام خسته نباشین من نمی دونم باردار هستم یا نه؟ ( چون چند روزه داریم اقدام می کنیم) حالا سرما خوردم، می خواستم بدونم خوردن قرص سرماخوردگی و استامینوفن اشکالی نداره و قرص رانیتیدین؟ پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی: دوست عزیز ضرری ندارد.

سوال مخاطب نی نی بان: سلام خسته نباشید. فرق قرص ال کارنیتین با کپسولش چیه؟ تفاوتی داره که کدوم مصرف بشه؟ پاسخ دکتر نوشین نظری، متخصص زنان و زایمان: بهتر است از کپسول الکارنتین استفاده کنید همچنین تحرک داشته باشید و ورزش کنید.

باشه باعث بسته شدن لوله ها میشه من عفونت قارچی داشتم قبلا و زیاد دنباله درمانش نرفتم احتمال داره که باعث بشه لوله ها بسته بشه؟ من سونوگرافی انجام دادم کیست هم نداشتم. ولی بعد از حدود پنج ماه که اقدام به بارداری داشتم موفق نشدم و با توجه به دل درد موقع نزدیکی و خارش و سوزش و تکرر ادرار خیلی میترسم. من زمانیکه ماه پیش این علایم رو پیدا کردم دو هفته عادتمم عقب افتاد میخواستم بدونم خطرناکه؟ احتمال داره

، جفت سرراهی یا پایین بودن جفت، علت اصلی این توصیه است. دکتر آزیتا صفارزاده، جراح و متخصص بیماری های زنان و زایمان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت وگو با جام جم می گوید: سابقه سقط های مکرر، بارداری چندقلویی، مشکلات رحمی و البته پره اکلامپسی (مسمومیت حاملگی) از موارد شایعی است که به استراحت خانم باردار در خانه منجر می شود؛ اختلالی که در 5 تا 8 درصد خانم های باردار و معمولا بعد

یک متخصص پوست و مو درخصوص عوارض و نحوه استفاده از کرم های ضد آفتاب توضیحاتی را ارایه داد. یلدا صداقت، متخصص پوست در خصوص عوارض اصلی اشعه ماورای بنفش خورشید، توضیح داد: بخش اعظم اشعه ماورای بنفش که از خورشید متصاعد می شود، در لایه های ازن توسط اکسیژن جذب می شود. قسمت کمی از اشعه که به زمین می رسد، برای پوست مضر است. البته منافع خاص خودش را هم دارد که عوارض می تواند سوختگی پوست و برنزه

و استفاده قرار می گرفته است. قسمت مورد استفاده اندام هوایی گیاه است. از نظر علمی در سال های اخیر تاثیر آن بر حفاظت از کبد ثابت شده است. این گیاه در عطاری ها عرضه می شود و برای استفاده از آن می توان 5 تا 1 گرم آن را با یک لیوان آب به مدت 3 تا 5 دقیقه جوشانید و سپس صاف و میل کرد. محلول به دست آمده تلخ است و بهتر است محلول ولرم را مصرف کرد. در صورت سردشدن ممکن است بعضی از مواد آن رسوب کند. از نظر

دهنده تنگی نفس ناشی از زکام است و با کمک به لینت مزاج، سموم و میکروب ها را از بدن خارج می کند. این متخصص طب سنتی درباره چگونگی مصرف شلغم برای التیام علایم سرماخوردگی گفت: با استفاده از بخور شلغم آبپز یا بخارپز می توانید به التیام سردرد ناشی از سرماخوردگی و سینوزیت و خروج اخلاط مجاری تنفسی کمک کنید و سینوس ها و گرفتگی بینی را به این طریق رفع کنید. قرقره آب شلغم پخته هم برای التیام گلودرد

، متخصص زنان، استاد دانشگاه و فلوشیپ جراحی لاپاراسکوپی: لکه بینی قطعا مربوط به استفاده از داروهای تحریک تخمک گذاری است. اگر لکه بینی ادامه داشت حتما بتا بدهید و با جواب به پزشک مراجعه کنید. در مورد ادامه مصرف متفورمین هم پزشک متخصص خود باید با بررسی وضعیت شما تصمیم گیری کند.

استفاده قرار می گیرد، به عنوان هدیه در اختیارشان گذاشته شده است . پاشایی همچنین ادامه داد: از متخصصین ژاپنی(پرستار در منزل، متخصص دانشگاه) دعوت بعمل آوردیم و کلاس هایی را برای پرستاران برگزار می کنیم . در این کلاسها پرستاران با نوع معلولیت و جدیدترین متد خدمت رسانی به این عزیزان آشنا می شوند . وی گفت: همچنین امسال با کمک مسئولان بهزیستی استان و آسایشگاه به دیدار چند معلول ضایعه

سوال مخاطب نی نی بان: باسلام. من 2 تا دختر دارم. برای بچه سوم میخوایم اقدام کنیم. شوهرم آزمایش اسپرم داد گفتن ضعیفه. با وجود اینکه 1 ماهی هست عرق کاسنی ، معجون 4 مغز، قرص ویتامین e 4 خارجی، خرما و موز مصرف میکنه. راهنماییم کنین. پاسخ دکتر فریبا الماسی، متخصص زنان، استاد دانشگاه و فلوشیپ جراحی لاپاراسکوپی: اگر قاعدگی مرتب دارید لازم است که همسرتان تحت نظر ارولوژِیست درمان های لازم را دریافت کند. و از چند روز قبل از تخمک گذاری تا چند روز پس از آن آن تماس جنسی داشته باشید.

مواد شیمیایی دیگری هم مانند هیدروکینون و رزورسینول که برای درمان لک به کار می روند، نباید در دوران بارداری مصرف شوند و از همین روست که برای خانم هایی که دچار لک حاملگی شده اند به هیچ وجه چنین کرم هایی تجویز نمی شود، آنها بهتر است در دوران بارداری برای از بین بردن لک ها از محلول یا کرم ویتامین c و ضدآفتاب های فیزیکی استفاده کنند. لایه بردارها را فراموش کنید به طور کلی کرم های

منظور ارتباطات تعاملی نزدیک و مؤثری با مشتریان برقرار می کند و ایده ها و نیازهای آنان را به طور مستمر دریافت و تحلیل می نماید؛ همچنین با رصد بازار، رقبا، روند محصولات و تکنولوژیهای مربوطه سعی میکند سبد محصولات خود را همواره به روز نگه دارد. وی با تأکید بر اینکه فولاد مبارکه در این راستا از پتانسیل و دانش بالای کارشناسان و متخصصان خود استفاده میکند، تصریح کرد: در همین راستا و در جهت تقویت

سوال مخاطب نی نی بان: سلام. من 32ساله ام. هشت روزه هیستروسکوپی انجام دادم واسه برداشتن پولیپ رحم ولی همچنان زیر شکم درد احساس میکنم. خیلی نگرانم. آیا طبیعیه؟ تا کی ادامه داره؟ پاسخ دکتر نوشین نظری، متخصص زنان و زایمان: بله دوست عزیز این دردها طبیعی است و بعد از جراحی هیستروسکوپی منتظر زمان پریود همیشگی خود نباشید، چون تغییر می کند. بین 5 تا 1 روز بعد از اتمام قرص ها پریود خفیفی اتفاق می افتد.

سوال مخاطب نی نی بان: با سلام و خسته نباشید ،من ویتاگونس مصرف میکنم میخواستم بدونم اگر باردار شده باشم و به خوردن قرصم ادامه داده باشم در صورتی که شک دارم که باردار هستم یا نه و از طرفی هم نمیدونم قرصما قطع کنم یا نه چون میترسم باردار شده باشم و برای جنین ضرر داشته باشه، ایا قرص ویتاگونس ضرر داره برای جنین؟ پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی: تا زمانی که شما بارداری را با تست تشخیص دهید و دارو را قطع کنید ضرری ندارد

معتاد نیستند و مصرف تفریحی دارند و شاید تا 1 درصد ایرانیان برای تفریح تریاک مصرف می کنند البته میزان آن در استان های مختلف فرق می کند. وی ادامه داد: میزان سرطان زایی تریاک دو برابر تنباکوست و یکی از مهمترین عوامل بروز سرطان معده، روده و پانکراس است. معاون وزیر بهداشت گفت: حدود هزار متخصص سرطان در کشور داریم، و در صورتی که بره درستی داشته باشیم می توانیم از 5 درصد سرطان ها پیشگیری

یعنی به ساخته شدن خون و جلوگیری از کم خونی در دوران بارداری کمک کرده است. بهتر است از سه ماه قبل از اینکه روش جلوگیری خود را کنار بگذارید شروع به استفاده از مکمل اسیدفولیک و مصرف این قرص را هم باید تا پایان دوره بارداری خود ادامه بدهید. البته برای پیشگیری از کم خونی تا ماه چهارم بارداری تنها اسیدفولیک و از ماه چهارم به بعد آهن را هم به آن اضافه می کنیم.

از ابزارهای پیشگیری را می توانید از داروخانه ها بخرید. – کاندوم ها، اسفنج ها و اسپری های اسپرم کش را می توانید بدون نسخه پزشک از داروخانه ها تهیه کنید. – روش های پیشگیری اضطراری نیز در اکثر داروخانه ها بدون نسخه پزشک قابل خرید هستند. جلوگیری از بارداری اما شما باید ثابت کنید که بالای 17 سال سن دارید. مراجعه به پزشک یا متخصص: – دریافت دستورالعمل نحوه استفاده از قرص ها و یا روش های دیگر هورمونی . – گذاشتن آی یو دی در داخل رحم. – گذاشتن دیافراگم یا حلقه ی دهانه رحمی.

به حمله دوباره قلبی دچار شوند. همچنین با مصرف مستمر ماهی، مرگ ناگهانی ناشی از نارسایی قلبی و عروقی کاهش می یابد. مصرف ماهی کلسترول را کاهش می دهد و خطر لخته شدن و رسوب دهی خون را می کاهد. در صورتی که افراد امکان مصرف مستمر ماهی را ندارند، توصیه می شود از مکمل های امگا 3 که برای افراد بیمار قلبی، هزار میلی گرم در روز است، استفاده کنند که عوارض جانبی نیز ندارد. بچه های با وزن

“),t.close},t.write(‘

مفیدترین تمرینات برای از بین بردن چربی سینه در مردان یکی از پر تکرارترین کاربران سایت های پزشکی است که به جینوماستیا (بزرگی پستان در مردان) اختصاص دارد. بسیاری از مردان برای شکل دادن به قفسه سینه خود، به سختی می توانند چربی سینه را از بین ببرند. در ادامه این مقاله از بخش پزشکی و ورزشی دکتر سلام، به برخی از تمرینات آزمایش شده در طول زمان برای از بین بردن چربی سینه در مردان اشاره می کنیم. همچنین به سراغ سؤالاتی که اغلب

آیا با قوانین فنگ شویی در اتاق خواب آشنا هستید؟ آیا می دانید چگونه میتوان خوابی راحت تر با این قوانین داشته باشید؟ سخنان زیادی در مورد خواب راحت در تخت ‌خواب خودتان وجود دارد. اما در کنار احساس راحتی که در خانه وجود دارد، آیا این امکان وجود دارد که اتاق‌ خواب خود را برای خوابیدن، بهتر کنید؟ اگر به دنبال ایجاد یک اتاق‌ خواب ایده‌آل برای خواب هستید، این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به شما کمک خواهد کرد که یک محیط

آیا با روش های دفع انرژی منفی از خانه خود آگاهی دارید؟ آیا می دانید دفع این انرژِ منفی تا چه اندازه می تواند بر موفقیت های شما تاثیر گذار باشد؟ یکی از عناصر اساسی که ما از آن غافل هستیم، بلوکه کردن انرژی و ایجاد انرژی منفی در فضای زندگی مان است. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راه های دفع انرژی منفی از خانه می پردازیم. با کمک این راهکارها به راحتی می تواند انرژی مثبت را به سمت

انرژی را نمی توان با چشم دید اما می توان آن را حس کرد. خانه شما جسم و روحتان را تحت تاثیر قرار می دهد. وارد کردن انرژی مثبت به خانه، سنتی دیرینه است که همیشه مورد استفاده بوده است. پس اگر در حال نقل مکان به خانه جدید یا در حال ایجاد تغییراتی در خانه کنونی خود هستید، می توانید خانه را طوری تنظیم کنید که انرژی مثبت بیشتری وارد خانه شود. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راهکارهایی

می دانید چروک اطراف چشم را چگونه میتوان درمان کرد؟ می دانید به این چین و چروک ریز، خطوط پنجه کلاغی هم می گویند؟ آیا تنها با کمک جراحی میتوان از شر این خطوط رهایی یافت؟ کرم های ضد چروک کارآیی ندارند و انجام عمل جراحی نیز، بسیار دشوار به نظر می رسد. خوشبختانه، گزینه‌ های درمانی دیگری نیز وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا از چروک اطراف چشم (خطوط پنجه کلاغی)  جلوگیری کرده و آنها را کاهش دهید. در این عوارض مصرف طولانی مدت دوفاستون

در مورد پیدا کردن موقعیت یابی فنگ شویی میز ادارای چه اطلاعاتی دارید؟ شاید برایتان تا به حال اتفاق افتاده باشد که سر یک میزی بهتر کار کرده

طراحی فنگ شویی برای در ورودی اصلی خانه شما به دلایل روشنی بسیار مهم است. چون میان در اصلی خانه قرار دارد که “چی یا همان انرژی مثبت

آیا اسطوخودوس در فنگ شویی کاربرد دارد؟ اسطوخودوس یکی از محبوب‌ ترین گیاهان و نماد باستانی خلوص و تمیزی و با هزاران استفاده در فنگ شویی است. داشتن

با فنگ‌ شویی در حمام آشنایی دارید؟ در فنگ‌ شویی، حمام به بدی شهره شده است و این یک حقیقت است. با این حال شما می ‌توانید این

چگونه میتوان به موفقیت شغلی بیشتری دست پیدا کرد؟ فنگ شویی مطمئنا نکات بسیاری دارد که به شما در پیشرفت شغلی تان کمک می ‌کند و انرژی موفقیت

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

آیا امکان بزرگ کردن سینه ها وجود دارد؟ از افتادگی و شل بودن سینه های خود خسته شده اید؟ ما یک راه حل ساده

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *