عوارض مصرف زیاد دوفاستون

قرص دوفاستون که شامل دیدروژسترون یک نوع پروژسترون مصنوعی می باشد در صورت نبود پروژسترون در بدن مورد استفاده قرار می گیرد. در این مطلب ما قصد داریم تا شما عزیزان را با کاربردها و عوارض این قرص آشنا کنیم.

قرص دوفاستون برای درمان بسیاری در اثر نبود پروژسترون در بدن مورد استفاده قرار می گیرد. ساختار شیمیایی این قرص به پروژسترون طبیعی شباهت بسیاری دارد و لذا کاربرد آن مشابه کاربرد پروژسترون می باشد. در ادامه ما قصد داریم تا شما دوستان عزیز را با عوارض و کاربردهای این قرص آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

پروژسترون بر اثر فاز دوم سیکل قاعدگی به وسیله تخمدان ها تولید می گردد. این هورمون بر دیواره های رحم تاثیر گذاشته و تکثیر را به فاز ترشحی تبدیل می کند. اندومتر که در اولین فاز سیکل قاعدگی نازک می شود و رشد نمی کند و شروع به ترشح هورمون دیگری می کند. در ادامه با کاربردها و عوارض قرص های دوفاستون آشنا خواهید شد.

در صورتی که پروژسترون طبیعی در بدن وجود نداشته باشد و نظم دوران قاعدگی را مختل کند و یا مشکلات خون ریزی رحم را ایجاد کند عملکرد دیروژسترون در قرص های دوفاستون موجب منظم شدن سیکل قاعدگی می شود. این قرص بر اندومتر تاثیر گذاشته و از رشد بیش از حد سلول های آن جلوگیری می کند. عوارض مصرف زیاد دوفاستون

این داروی برای کاربردهای زیر توسط پزشک تجویز می گردد:

دیدروژسترون از طریق دستگاه گوارش جذب شده و متابولیسم آن کبدی می باشد که از طریق کلیه ها دفع می گردد.

با توجه به علت بیماری نحوه مصرف می تواند متفاوت باشد اما رایج ترین شکل مصرف آن به این صورت است که از روز 16 قاعدگی هر شب یک عدد به مدت ده روز مورد استفاده قرار گیرد و پس از قطع شدن آن بین 3 تا 1 روز بعد، خونریزی قاعدگی رخ می دهد. در فواصل بین دو پریودی می توانید به قصد بارداری نزدیکی داشته باشید.

در صورت ابتلا به هر یک از بیماری های زیر باید از مصرف قرص های دوفاستون جلوگیری کنید و پزشک خود را در جریان قرار دهید.

در صورت مصرف قرص دوفاستون ممکن است با عوارض جانبی زیر رو به رو شوید:

اگر دیدروژسترون و بروموکریپتین به طور همزمان مصرف شود باعث ترشح خود به خودی و بیش از حد شیر می شود. داروهای القا کننده فعالیت آنزیم های کبدی مانند ریفامپین و فنی توئین و کاربامازپین باعث کاهش کارایی و اثر دارو می شود.

در حین استفاده از دارو امکان دارد که خونریزی های دوران قاعدگی نظم شوند که در این صورت بهتر است که میزان مصرف آن را افزایش دهید.

در این مقاله کاربردها و عوارض استفاده از قرص دوفاستون را مشاهده کردید. در صورت تمایل برای آشنایی با انواع دارو و کسب اطلاعات درباره انواع دارو به بخش اطلاعات دارویی مراجعه نمایید.

منبع : آرگا



روغن خراطین، جادوی جذابیت!


یک ایده شیک، انتخاب شاه گیوه پاشنه بلند با زیره و‌ پاشنه چرم



با بهترین مراکز خرید پاتایا آشنا شوید


غار نیاح مالزی شاهدی برای زندگی 4 هزار ساله انسان ها!



قبل از خانه تکانی و نظافت عید نوروز بخوانید



با انواع رنگ موی عید نوروز 98 آشنا شوید

نشانی شما منتشر نخواهد شد.



سوالات کاربران عزیز دلگرم


1- دکتر مصرف قرص دوفاستون را از شب 14 سیکل ماهیانه به مدت 1 شب تجویز کردند. میخواستم بدونم خوردن این قرص برای اقدام به بارداری مضر نیست؟عوارض مصرف زیاد دوفاستون


3-دکتر برای من متفورمین تجویز کرده و همین طور قرص دوفاستون دادن می خواستم بدونم آیا با استفاده از این قرص ها من باردار می شوم یا خیر؟

4-با سلام و خسته نباشید .من ۲۴ سال سن دارم دو ساله ازدواج کردم و حدودا ۴ یا پنج ماهی می شه که جلو گیری نمی کنم. البته به صورت جدی نه. اما قصدبارداری دارم. pco هستم. دکتر برای من متفورمین تجویز کرده که گفتن هفته اول روزی یکی. هفته دوم دو تا و هفته سوم سه تا و بعد از اون تا همیشه روزی سه تا استفاده کنم و همین طور قرص دوفاستون دادن که گفتن از ۱۵ پریودی تا ۱۰ شب روزی دوتا استفاده کنم. می خواستم بدونم آیا با استفاده از این قرص ها من باردار می شوم یا خیر؟ پریودم هم از وقتی که چند کیلویی به وزنم اضافه شده. نظم شده. (این سوالم با فرض بر مشکل نداشتن آزمایش اسپرم همسرم هست). اما این جواب ازمایش اسپرم همسرم هست که یه دکتر می گه مشکلی نداره و یه دکتر دیگه گفت که کمی مشکل داره و ال کارنیتین و همینطور نوکارد ۳۰ یا کوانزیم کیوتن ۳۰ تجویز کردن. با توجه به شرایط من و همسرم آیا برای بارداری با مشکل مواجه ایم؟ ممنون می شم پاسخم رو بدین.





1-خیر، دوفاستون مانع بارداری نمیشود. این قرص به تنظیم سیکل های قاعدگی کمک کرده و بنابراین ممکن است تخمک گذاری رخ دهد. بنابراین در حین مصرف دوفاستون احتمال بارداری وجود دارد، اما اینکه حتما باردار میشوید یا خیر را نمیتوان قضاوتی کرد چون تابع عوامل متعددیست.

2-بله، شما با استفاده از این قرص ها باردار می شوید. متفورمین دارویی است که خیلی از افرادی که پی سی او هستند به آن جواب داده اند و به راحتی باردار شده اند. امتحان کردن آن برای شما هم ضرر ندارد. دوفاستون هم مشکلی ندارد. در مورد تفسیر آزمایش نیز به پزشک مراجعه کنید. به این صورت نمی توان بررسی کرد.


پاسخ به سوالات پزشکی ، مامایی و جنسی شما (توسط پزشک و ماما مجله دلگرم)

 

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

مفیدترین تمرینات برای از بین بردن چربی سینه در مردان یکی از پر تکرارترین کاربران سایت های پزشکی است که به جینوماستیا (بزرگی پستان در مردان) اختصاص دارد. بسیاری از مردان برای شکل دادن به قفسه سینه خود، به سختی می توانند چربی سینه را از بین ببرند. در ادامه این مقاله از بخش پزشکی و ورزشی دکتر سلام، به برخی از تمرینات آزمایش شده در طول زمان برای از بین بردن چربی سینه در مردان اشاره می کنیم. همچنین به سراغ سؤالاتی که اغلب

آیا با قوانین فنگ شویی در اتاق خواب آشنا هستید؟ آیا می دانید چگونه میتوان خوابی راحت تر با این قوانین داشته باشید؟ سخنان زیادی در مورد خواب راحت در تخت ‌خواب خودتان وجود دارد. اما در کنار احساس راحتی که در خانه وجود دارد، آیا این امکان وجود دارد که اتاق‌ خواب خود را برای خوابیدن، بهتر کنید؟ اگر به دنبال ایجاد یک اتاق‌ خواب ایده‌آل برای خواب هستید، این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به شما کمک خواهد کرد که یک محیط

آیا با روش های دفع انرژی منفی از خانه خود آگاهی دارید؟ آیا می دانید دفع این انرژِ منفی تا چه اندازه می تواند بر موفقیت های شما تاثیر گذار باشد؟ یکی از عناصر اساسی که ما از آن غافل هستیم، بلوکه کردن انرژی و ایجاد انرژی منفی در فضای زندگی مان است. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راه های دفع انرژی منفی از خانه می پردازیم. با کمک این راهکارها به راحتی می تواند انرژی مثبت را به سمت

انرژی را نمی توان با چشم دید اما می توان آن را حس کرد. خانه شما جسم و روحتان را تحت تاثیر قرار می دهد. وارد کردن انرژی مثبت به خانه، سنتی دیرینه است که همیشه مورد استفاده بوده است. پس اگر در حال نقل مکان به خانه جدید یا در حال ایجاد تغییراتی در خانه کنونی خود هستید، می توانید خانه را طوری تنظیم کنید که انرژی مثبت بیشتری وارد خانه شود. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راهکارهایی

می دانید چروک اطراف چشم را چگونه میتوان درمان کرد؟ می دانید به این چین و چروک ریز، خطوط پنجه کلاغی هم می گویند؟ آیا تنها با کمک جراحی میتوان از شر این خطوط رهایی یافت؟ کرم های ضد چروک کارآیی ندارند و انجام عمل جراحی نیز، بسیار دشوار به نظر می رسد. خوشبختانه، گزینه‌ های درمانی دیگری نیز وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا از چروک اطراف چشم (خطوط پنجه کلاغی)  جلوگیری کرده و آنها را کاهش دهید. در این عوارض مصرف زیاد دوفاستون

در مورد پیدا کردن موقعیت یابی فنگ شویی میز ادارای چه اطلاعاتی دارید؟ شاید برایتان تا به حال اتفاق افتاده باشد که سر یک میزی بهتر کار کرده

طراحی فنگ شویی برای در ورودی اصلی خانه شما به دلایل روشنی بسیار مهم است. چون میان در اصلی خانه قرار دارد که “چی یا همان انرژی مثبت

آیا اسطوخودوس در فنگ شویی کاربرد دارد؟ اسطوخودوس یکی از محبوب‌ ترین گیاهان و نماد باستانی خلوص و تمیزی و با هزاران استفاده در فنگ شویی است. داشتن

با فنگ‌ شویی در حمام آشنایی دارید؟ در فنگ‌ شویی، حمام به بدی شهره شده است و این یک حقیقت است. با این حال شما می ‌توانید این

چگونه میتوان به موفقیت شغلی بیشتری دست پیدا کرد؟ فنگ شویی مطمئنا نکات بسیاری دارد که به شما در پیشرفت شغلی تان کمک می ‌کند و انرژی موفقیت

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

آیا امکان بزرگ کردن سینه ها وجود دارد؟ از افتادگی و شل بودن سینه های خود خسته شده اید؟ ما یک راه حل ساده

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

شنبه 27 خرداد 1396


بازدید: 4829

تیم‌های فوتبال اتلتیکو و رئال امروز عصر از ساعت ۱۸ و ۴۵ دقیقه در دربی مادرید به مصاف یکدیگر رفتند.

وزیر امور خارجه ترکیه در واکنش به انتشار گزارش سازمان ملل درباره قتل خاشقچی گفت که نتایج این گزارش با یافته‌های ترکیه تطابق دارد.

شرکت گوگل روند رو به رشد خود را در سال ۲۰۱۸ نیز حفظ کرده و از نظر درآمد ۳۱ درصد نسبت به سال ۲۰۱۷ رشد داشته است.عوارض مصرف زیاد دوفاستون

وزارت خارجه آمریکا می گوید که تازه ترین گزارش درباره قتل جمال خاشقجی در اختیار اعضای کنگره قرار گرفته است.

مقامات کاخ سفید اعلام کردند دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا ارائه گزارش درباره پرونده قتل جمال خاشقجی، روزه‌نگار سعودی به کنگره را لازم نمی‌داند.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه گزارشی درباره آخرین تحولات تحقیقات آمریکا درباره قتل جمال خاشقجی، روزه‌نگار منتقد آل‌سعود به کنگره ارائه کرد.

روزه شیکاگو تریبیون روز شنبه نوشت، با توجه به اتمام فرصت ۱۲۰ روزه کاخ سفید در حمایت از محمد بن سلمان ولیعهد عربستان از ارائه گزارش قتل جمال خاشقچی روزه نگار منتقد سعودی اجتناب می‌کند.

مدیرکل تعزیرات استان تهران گفت:بحث تخلفات مربوط به دارو، درمان و بهداشت یکی از مسائل مورد بررسی در سازمان تعزیرات استان تهران است. گشت‌های مشترک تعزیرات با همراهی کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی با گرانفروشی دارو در بازار برخورد خواهند کرد.1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *