عوارض قرص قند زیپتین

خواص دارویی و گیاهی

سیتاگلیپتین Sitagliptin

قرص های روکش دار 25، 5 و 1 میلی گرم

زیپتین (Ziptin) شامل ماده فعال سیتاگلیپتین است که عضوی از یک کلاس از داروها به بازدارنده های DPP-4 (مهار کننده های   دی پپتیل پپتیداز-4) است که باعث کاهش سطح قند خون در بیماران بالغ دچار دیابت نوع 2 می شود.

این دارو کمک می کند تا سطح انسولین تولید شده پس از یک وعده غذایی افزایش و میزان قند ساخته شده توسط بدن کاهش یابد. پزشکتان این دارو را برای کمک به کاهش قند خون شما که به دلیل ابتلا به دیابت نوع دو بیش از حد بالا می باشد، تجویز کرده است.

این دارو می تواند به تنهایی یا در ترکیب با داروهای خاص دیگر (انسولین، متفورمین، سولفونیل اوره و یا گلیازون ها) که قند خون را پایین می برند و ممکن است شما در حال حاضر آنها را برای کنترل دیابت خود همراه با یک بره غذایی و ورزش مصرف کنید، استفاده شود.

دیابت نوع 2 وضعیتی است که بدن شما به اندازه کافی انسولین نمی سازد و انسولینی که بدن شما تولید می کند آنطور که باید کار          نمی کند. همچنین بدن شما می تواند بیش از حد قند بسازد. هنگامی که این اتفاق می افتد، قند (گلوکز) خون بالا می رود. این  می تواند به مشکلات جدی پزشکی مانند بیماری های قلبی، بیماری های کلیوی، کوری و قطع عضو منجر شود.

مواردی از التهاب لوزالمعده (پانکراتیت) در بیماران دریافت کننده زیپتین گزارش شده است.

تقریباً احتمال ندارد که این دارو موجب افت قند خون شود زیرا زمانی که قند خون شما پایین است، دارو اثر نمی کند. با این حال، زمانی که این دارو همراه با یک داروی سولفونیل اوره یا انسولین استفاده می شود، افت قند خون (هیپوگلیسمی) می تواند رخ دهد. پزشکتان ممکن است دوز سولفونیل اوره و یا داروی انسولین شما را کاهش دهد.

همیشه این دارو را دقیقا مطابق با آنچه پزشک به شما گفته است، مصرف کنید. اگر مطمئن نیستید، با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید.

دوز معمول توصیه شده بصورت زیر است:

اگر شما مشکلات کلیوی دارید، ممکن است پزشک شما دوزهای پایین تری را (مانند 25 میلی گرم یا 5 میلی گرم) تجویز کند. شما         می توانید این دارو را همراه یا بدون غذا و نوشیدنی مصرف نمایید.

پزشکتان ممکن است این دارو را به تنهایی یا همراه با برخی از داروهای دیگر که قند خون را پایین می آورند، تجویز کند.

رژیم غذایی و ورزش می تواند به بدن شما کمک کند تا از قند خون بهتر استفاده شود. رعایت رژیم غذایی و ورزش پیشنهادی از سوی پزشکتان در طول مصرف زیپتین، اهمیت دارد.

اگر دارو را بیش از دوز تجویز شده آن مصرف کرده اید، سریعا با پزشک خود تماس بگیرید.

اگر شما یک دوز را فراموش کردید، به محض به یاد آوردن، دارو را میل نمایید. اگر تا زمان مصرف دوز بعدی داروی خود، آن را به یاد نیاوردید، مصرف دوز فراموش شده را رها کنید و به بره منظم خود بازگردید. از مصرف دوز دو برابر بپرهیزید.

مصرف این دارو را تا زمانی که پزشک شما آن را تجویز می نماید، ادامه دهید چرا که اینگونه شما می توانید به کنترل قند خون خود کمک نمایید. قبل از مشورت با پزشکتان، نباید مصرف این دارو را متوقف کنید. اگر شما هر گونه سوال دیگری در مورد استفاده از این دارو دارید، از پزشک یا داروساز خود بپرسید.

مانند تمام داروها، این دارو می تواند منجر به عوارض جانبی گردد، اگرچه همه افراد به آنها دچار نمی شوند.

اگر شما متوجه هر یک از عوارض جانبی جدی زیر شدید، مصرف زیپتین را قطع کنید و بلافاصله با یک پزشک تماس بگیرید:

اگر شما یک واکنش آلرژیک جدی دارید (دفعات ناشناخته) از جمله جوش، کهیر، تاول بر روی پوست یا پوست اندازی پوست و تورم صورت، لبها، زبان و گلو که ممکن است موجب مشکل در تنفس یا بلع شود، فوراً مصرف این دارو را قطع نمایید و با پزشک خود تماس بگیرید. پزشک شما ممکن است برای درمان واکنش های آلرژیک، دارویی را تجویز و یک داروی متفاوت برای دیابت شما توصیه نماید.

برخی از بیماران عوارض جانبی زیر را پس از اضافه کردن زیپتین به متفورمین تجربه کرده اند:

 

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید

به گزارش ایرنا، مشاور وزیر بهداشت در انجمن های علمی پزشکی گفت: داروی جدید «زیپتین» به دلیل اینکه باعث افت قند خون نمی شود، برای بیماران دیابتی مسن و افرادی که دارای دیابت ملایم هستند، موثر است.
«علیرضا استقامتی» یادآور شد: با انجام مطالعات علمی و تخصصی، روش جدیدی برای درمان دیابت نوع 2 بر مبنای تاثیر مستقیم غذا بر دستگاه گوارش توسط دانشمندان ابداع شد.
وی افزود: درمان های دارویی دیابت که از قدیم رایج بوده در کنار کنترل قند خون و کمک به بهبود بیماری، عوارض خاص و ناخواسته ای را برای بیماران به همراه دارند اما درمان های جدید دیابت تحولی تازه در مدیریت این بیماری مزمن به وجود آورده است.
دبیر کمیسیون انجمن های علمی وزارت بهداشت ادامه داد: داروی «زیپتین» مهار کننده آنزیم هایی است که هورمونی موسوم به «جی ال پی 1» – GLP 1 – را از بین می برند و از این طریق باعث افزایش ترشح انسولین می شوند و می تواند در درمان دیابت موثر باشد.
استقامتی تصریح کرد: هیچ دارویی در دیابت درمان صد درصد نیست و تمام درمان ها تا حدی کمک کننده هستند و داروی «زیپتین» نیز می تواند به عنوان داروی مکمل مورد استفاده قرار گیرد.
مشاور وزیر بهداشت در انجمن های علمی پزشکی تاکید کرد: بیماران دیابتی باید از مصرف خودسرانه هر دارویی از جمله «زیپتین» خودداری و باید این دارو را با مشاوره و تجویز پزشک مصرف کنند و همچنین نباید درمان های خود را تغییر دهند زیرا این دارو مکمل سایر درمان ها است.
** داروی «زیپتین» تاکنون در انحصار شرکت آلمانی قرار داشت
مدیر فروش منطقه ای یکی از شرکت های داروسازی نیز درباره داروی «زیپتین» گفت: تا پیش از این تولید داروی «زیپتین» در انحصار یکی از شرکت های آلمانی بود که ایران با راه اندازی خط تولید آن، انحصار تولید این دارو را شکست.
«ریحانه روحانی» افزود: هر بسته 28 تایی نوع خارجی داروی «زیپتین» حدود 27 هزار تومان در بازار عرضه می شد و هیچ شرکت وارداتی نیز مسوولیت واردات این دارو را به عهده نداشت و «زیپتین» خارجی به صورت تک نسخه ای و قاچاق در دسترس مردم قرار می گرفت و این در حالیست که قیمت نوع داخلی این دارو یک نهم تا یک دهم مشابه خارجی آن است و یک بسته 3 تایی آن به قیمت حدود 3 هزار تومان عرضه می شود.
وی با تاکید بر اینکه تولید داخل داروی «زیپتین» صرفه جویی ارزی بالایی را برای کشور به همراه خواهد داشت، تصریح کرد: همیشه جای خالی این نوع داروها در درمان دیابت خالی بود و یکی از شرکت های داروسازی نسبت به راه اندازی خط تولید آن اقدام کرد.
** کیفیت داروی «زیپتین» داخلی با مشابه خارجی برابری می کند
مدیر واحد تحقیق و توسعه یکی از شرکت های داروسازی نیز با بیان اینکه نتایج تمامی تحقیقات حاکی از برابری کیفیت داروی «زیپتین» ایرانی با برند اصلی آن است، افزود: با توجه به تهیه دستگاه های استاندارد می توانیم این دارو را به میزان نیاز جامعه تولید کنیم
«فرزانه جلیل فر» اظهار داشت: طی شش سال گذشته، بسیاری از تجهیزات ساخت، آنالیز و بررسی دارو با قیمت های گزاف خریداری و به روز شده و به این ترتیب علاوه بر ارتقای کیفیت تولیدات امکان افزایش سرعت و حجم تولید نیز فراهم شده است.
وی افزود: اکنون این شرکت از لحاظ تعداد تولیدات در برخی موارد رتبه اول و در برخی دیگر جایگاه دوم را به خود اختصاص داده و از نظر ارزش ریالی نیز رتبه چهارم را داراست.
جلیل فر درمورد کیفیت داروی «زیپتین» ادامه داد: این دارو پس از انجام کارهای تخصصی و کارشناسی و آنالیز پایداری محصول با نوع برند اصلی مورد مقایسه و ارزیابی قرار می گیرد و نتایج تمام تحقیقات حاکی از برابری کیفیت این دارو با برند اصلی آن است.
وی با تاکید بر اینکه عوارض داروی «زیپتین» نسبت به سایر داروها بسیار کمتر است، گفت: با توجه به تهیه دستگاه های استاندارد و به روز کردن آنها، می توانیم این دارو را به میزان نیاز جامعه تولید کنیم.
به گفته جلیل فر، تحقق صادرات نیازمند پشتیبانی های دولت و تهیه مستندات مورد نیاز برای ثبت دارو در سایر کشورها است.
** از هر سه نفر در مناطق شهری یک نفر به دیابت یا پیش دیابت مبتلا است
فوق تخصص غدد نیز از شیوع 3 درصدی بیماری دیابت و پیش دیابت در کشور خبر داد و افزود: داروی جدید درمان دیابت نوع 2 از افت قند خون و افزایش وزن فرد دیابتی جلوگیری می کند
«فرزاد حدائق» تصریح کرد: اکنون شیوع بیماری دیابت در کشور حدود هشت درصد است که این آمار در مناطق شهری به 1 تا 15 درصد می رسد.
وی افزود: در صورتیکه پیش دیابت را در آمار لحاظ کنیم با شیوعی بیش از 3 درصد مواجه خواهیم بود، یعنی از هر سه نفر در مناطق شهری یک نفر به دیابت یا پیش دیابت مبتلا است.
این فوق تخصص غدد در خصوص بروز موارد جدید این بیماری در کشور گفت: میزان بروز موارد جدید بیماری دیابت در سال حدود یک درصد است، بطوریکه اگر 5 میلیون نفر آمار جمعیت شهری در کشور باشد، سالانه حدود 5 هزار نفر به این بیماری مبتلا می شوند.
وی کاهش انسولین و افزایش وزن را از مهمترین عوارض داروهای درمان دیابت دانست و گفت: داروی جدید درمان دیابت نوع 2، افت قند خون در فرد ایجاد نمی کند و از افزایش وزن نیز جلوگیری می کند.
حدائق با تاکید بر اینکه «زیپتین» پس از «متفورمین» جایگاه محکمی را در درمان دیابت به خود اختصاص خواهد داد، اضافه کرد: بیماران دیابتی باید توجه کنند که هرچه دارو از کیفیت بالایی برخوردار باشد، همچنان برای درمان بیماری خود باید نسبت به تغییر رفتار، سبک زندگی و تغذیه اقدام کرده و فشار خون و چربی خون خود را در کنار قند خون کاملا تحت کنترل قرار دهند.
این فوق تخصص غدد خاطر نشان کرد: بیمار دیابتی که سیگار مصرف می کند، نمی تواند انتظار درمان دیابت با مصرف دارو را داشته باشد.
اجتمام(1) ** 9185 ** 171

بیماری های غیرواگیر

دیابت

ارتباط با سردبیر newsroom@irna.ir

تماس بی واسطه با مسئولین

بالای صفحه

خبر گزاری جمهوری اسلامی       پست الکترونیک : irna@irna.ir

© کلیه حقوق این سایت متعلق به خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.

با خواص داروی جدید دیابت نوع 2 آشنا شوید

دکتر کامران نیکوسخن در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس پزشکی خبرگزاری آنا درباره داروی تازه رونمایی شده «سیتاگلیپتین» که با تجاری «زیپتین» برای بیماران دیابت نوع 2 کاربرد دارد گفت: این دارو تاکنون مجوز ورود به کشور نداشته است و تولید آن در انحصار شرکت‌های خارجی بوده است و بیماران دسترسی به دارو نداشتند تنها برخی از بیماران با تجویز پزشک خود اقدام به تهیه آن از خارج از کشور می‌کردند که خوشبختانه با راه اندازی خط تولید این دارو در کشور دسترسی مردم به این دارو تسهیل پیدا کرد.

وی با توجه به تفاوت‌های این دارو با سایر داروهای کاهش دهنده قندخون گفت: یکی از دغدغه‌های پزشکان در خصوص تجویز داروهای کاهش دهنده قندخون این است که مصرف این داروها موجب افت قندخون بیماران می‌شود اما خوشبختانه داروی «زپتین» با فرمولاسیونی که دارد مانع از افت قند خون می‌شود از طرف دیگر مصرف داروهای کاهنده قندخون با گذشت زمان موجب تحلیل سلول‌های انسولین‌ساز لوزالمعده می‌شوند ولی مصرف «زپتین» منجر به بقای این سلول‌ها می‌شوند.

این عضو کمیته منطقه‌ای دیابت در ادامه گفت: حدود 35 سال پیش انسان متوجه شد وقتی غذا مصرف می‌کند افزایشی در میزان انسولین خون ایجاد می‌شود اما زمانی که همین گلوکز را مستقیما داخل خون وارد می‌کند آن افزایش انسولین به آن اندازه ایجاد نمی‌شود بنابراین متوجه شدند تفاوتی در این مساله وجود دارد که این تفاوت را در روده متوجه شدند بدین صورت که در حالت اول(مصرف غذا)، غذا از روده عبور می‌کند و وارد خون می‌شود و در حالت دوم قند مستقیما وارد خون می‌شود.

وی با بیان اینکه نتایج این بررسی نشان دهنده این بود که در این میان «روده» یک فعالیت مهم را انجام می‌دهد گفت: تحقیقات بعدی نشان داد سلول‌هایی در روده وجود دارد که به محض اینکه با قند روده برخورد می‌کنند باعث آزاد شدن هورمون‌های روده‌ای می‌شوند. این هورمون‌ها کارهای زیادی در بدن انجام می‌دهند از جمله به لوزه المعده دستور ساخت انسولین را می‌دهند، به کبد کاهش قندسازی را دستور می‌دهند، در مغز باعث کاهش اشتها می‌شوند و حتی به معده دستور می‌دهند تا تخلیه معده دیرتر صورت بگیرد تمام این عوامل موجب می‌شود تا قند خون فرد کم‌تر بالا رود و این عوامل چون وابسته به قندخون است در نتیجه باعث افت قندخون هم نمی‌شوند.

مدیرعامل انجمن دیابت ایران افزود: بعد از مدتی محققان بازسازی هورمون‌های روده ای را آغاز کردند که اول این هورمون را از بزاق یک حیوانی (بزمجه) می‌ساختند و بعد نوع صناعی این هورمون‌ها وارد بازار شد که در حال حاضر با داروهای داروی «ویکتوزا» یا «لیراگلوتاید» وجود دارد.

نیکوسخن با بیان اینکه محققان به مرور زمان متوجه شدند که وقتی این هورمون‌های روده وارد خون می‌شوند در عرض چند دقیقه در اثر آنزیمی از بین می‌روند عنوان کرد: بعد از آن محققان برآن شدند تا دارویی بسازند که نگذارند این آنزیم بر روی هورمون اثر کند که «زپتین» جزو این گروه داروها است در حقیقت این دارو آن آنزیمی که هورمون روده‌ای را مهار می‌کند را خود این را مهار می‌کند که هورمون‌های روده‌ای بمانند و تاثیر هورمون‌های روده‌ای را در بدن افزایش می‌دهند.

وی در پایان با توجه به نحوه مصرف این دارو گفت: زپتین باید حتما با نظر پزشک مصرف شود. این دارو معمولا یکبار در روز مصرف می‌شود و وابسته به زمان قبل یا بعد از غذا نیست.

بخوانید

دوشنبه 22 آذر 1395

جمعه 14 فروردین 1394

معاون عملیات سازمان امداد و نجات خبر داد:

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد:

یک کارشناس سازمان هواشناسی کشور:

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

نبض ما– زیپمت حاوی دو دارو سیتاگلیپین و متفورمین است. ترکیب دارویى سیتاگلیپتین و متفورمین با تجاریزیپمِت، به همراه بره تغذیه‌ اى و ورزشی مناسب برای کنترل قند خون بالا در مبتلایان به دیابت نوع دوم استفاده می‌شود.

عوارض قرص فیناستراید (پروپشیا) در زنان و مردان

بهترین روش مصرف قرص سوتالول چیست؟

آپوتل دارویی برای کاهش درد

آنچه باید در مورد داروی ضد چربی خون بدانید

گاهی ممکن است لازم باشد، برای مدت کوتاهی مصرف زیپمت ( ترکیب دارویى سیتاگلیپتین و متفورمین ) را قطع کنید. لازم است از پزشک تان تایید بگیرید:

قرص زیپمت ZIPMET 5/1 ، با قیمت ۵۰۰۰۰ هزار تومان در داروخانه ها عرضه می شود. 

نبض ما– مترجم:هدی بانکی

منبع:

www.webmd.com

این مطلب توسط دکتر زهرا کلاهدوز داروساز تایید شده است.

از خواص ویتامین آ بدانیم

چگونه اثر قرص را از بین ببریم؟

چگونه آلپرازولام را ترک کنیم؟

علائم کمبود بیوتین یا ویتامین b7 در بدن

چاق شدن سریع با مخمر آبجو

چگونه کمد داروها را خانه تکانی کنیم؟

دکتر سلام

مشکلات روانی و اثرات آن در ناباروری و نازایی

هزینه آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی چقدر است؟ + فیلم آنژیوگرافی

مشکلات رابطه جنسی در افراد با اختلال دو قطبی

درمان شگفت انگیز زانو درد

داروهایی برای کاهش درد زانو +ویدئو

ویدیو های سلامت

کاشت مو به روش sut + فیلم کاشت مو

چگونه خاطرات بد را از ذهنمان پاک کنیم؟/ویدئو

پس از مرگ، برای بدن چه اتفاقی می افتد؟ + ویدیو

پزشکی را با چی عوض می کنی+ فیلم

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

مطالب پیشنهادی

بهترین بره رژیم لاغری برای کاهش وزن

عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!

لیزر موهای زائد چه عوارضی دارد؟

هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟

گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید

هزینه آزمایش ایدز چقدر است؟

چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

کاشت مو به روش sut + فیلم کاشت مو

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

نبض ما، پایگاه اینترنتی نشاط و سلامتی و دارای مجوز فعالیت است که تیم تولید کننده محتوای آن از پزشکان متخصص، اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه، خبرنگاران و مترجمین و مشاورین مجرب تشکیل شده است .

نبض ما با ارائه جدیدترین مطالب علمی و کاربردی و با هدف بالا بردن سطح آگاهی و اطلاعات عامه مردم در حوزه پزشکی با هدف ارتقای سطح فرهنگ سلامت عمومی و بهبود سبک زندگی فارسی زبانان، می کوشد تا در جهت تندرستی، زیبایی، تغذیه سالم، تناسب اندام، مسائل مربوط به بهداشت مردان و زنان و مادر و نوزاد، مشاوره پزشکی، روان درمانی، بهداشت جنسی و زناشویی و سایر اطلاعات مفید در رابطه با سلامتی ، مخاطب را با ارائه مطالب صحیح و بروز رسانی شده یاری و راهنمایی نماید. لذا مطالب ارائه شده در سایت به هیچ عنوان جایگزین پزشک و تشخیص و تجویز آن نیست.

داروی “سیتاگلیپتین sitagliptin با تجاریزیپتین برای درمان دیابت نوع ۲ برای نخستین‌بار در کشور رونمایی شد، تولید این دارو تاکنون در انحصار یک شرکت آلمانی قرار داشت و به گفته مشاور وزیر بهداشت، این دارو باعث اُفت قند خون نیز نمی‌شود.

علیرضا استقامتی، مشاور وزیر بهداشت در انجمن‌های علمی پزشکی در حاشیه مراسم رونمایی داروی “سیتاگلیپتین با تجاریزیپتین که برای درمان دیابت نوع 2 برای نخستین بار در کشور محقق شده است، اظهار داشت: داروی جدید “زیپتین به دلیل اینکه باعث افت قند خون نمی‌شوند برای بیماران دیابتی مُسن و افرادی که دارای دیابت ملایم هستند، موثر است.
وی عنوان کرد: طی سالیان گذشته در درمان دیابت به طور سنتی بسیار محدودیت داشتیم که به دنبال انجام مطالعات علمی و تخصصی روش جدیدی برای درمان این بیماری بر مبنای تاثیر مستقیم غذا بر دستگاه گوارش توسط دانشمندان ابداع شد.
استقامتی افزود: درمان‌های دارویی دیابت که از قدیم رایج بوده است و در کنار کنترل قند خون و کمک به بهبود بیماری، عوارض خاص و ناخواسته‌ای را به همراه دارند اما درمان‌های جدید دیابت تحولی تازه در مدیریت این بیماری مزمن به‌وجود آمده است.
دبیر کمیسیون انجمن‌های علمی وزارت بهداشت اضافه کرد: داروی “زیپتین مهارکننده آنزیم‌هایی است که هورمون GLP 1 را از بین می‌برند و از این طریق باعث افزایش ترشح انسولین می شوند و می‌تواند در درمان دیابت موثر باشد.

استقامتی تاکید کرد: هیچ دارویی بیماری دیابت درمان صد درصد نیست و تمامی درمان‌ها تا حدی کمک کننده هستند و داروی زیپتین نیز می‌تواند به عنوان داروی مکمل مورد استفاده قرار گیرد.
به گفته وی داروی جدید “زیپتین به دلیل اینکه باعث افت قند خون نمی‌شوند برای بیماران دیابتی مسن و افرادی که دارای دیابت ملایم هستند، موثر است.
مشاور وزیر بهداشت در انجمن‌های علمی پزشکی تاکید کرد: بیماران دیابتی باید از مصرف خودسرانه هر دارویی از جمله؛ “زیپتین خودداری کنند و باید این دارو را با مشاوره و تجویز پزشک مصرف کنند و همچنین نباید درمان‌های خود را تغییر دهند چرا که این دارو مکمل سایر درمان‌هاست.


دارویی دیابت ایرانی که انحصار آلمان‌ها را شکست
در این راستا ریحانه روحانی، مدیر فروش منطقه ای شرکت داروسازی عبیدی نیز در حاشیه مراسم رونمایی از داروی “زیپتین گفت: تا پیش از این تولید داروی “زیپتین در انحصار یکی از شرکت‌های آلمانی بود که ایران با راه اندازی خط تولید آن، انحصار تولید این دارو را شکست.
وی افزود: هر بسته 28 عددی نوع خارجی داروی “زیپتین حدود 27 هزار تومان در بازار عرضه می‌شد و هیچ شرکت وارداتی نیز مسئولیت واردات این دارو را به عهده نداشت و زیپتین خارجی به صورت تک نسخه ای و قاچاق در دسترس مردم قرار می‌گرفت و این در حالی است که قیمت نوع داخلی این دارو یک نهم تا یک دهم مشابه خارجی آن است و یک بسته 3 عددی آن به قیمت حدود 3 هزار تومان عرضه می‌شود.
روحانی با تاکید بر اینکه تولید داخل داروی “زیپتین صرفه جویی ارزی بالایی را برای کشور به همراه خواهد داشت، تصریح کرد: همیشه جای خالی این نوع داروها در درمان دیابت خالی بود که شرکت عبیدی نسبت به راه اندازی خط تولید آن اقدام کرد.

برابری کیفیت داروی “زیپتین داخلی با مشابه خارجی
همچنین فرزانه جلیل فر، مدیر واحد تحقیق و توسعه شرکت داروسازی عبیدی نیز با بیان اینکه نتایج تمامی تحقیقات حاکی از برابری کیفیت داروی “زیپتین ایرانی با برند اصلی آن است، افزود: با توجه به تهیه دستگاه‌های استاندارد می‌توانیم این دارو را به میزان نیاز جامعه تولید کنیم.
وی اظهار داشت: طی 6 سال گذشته بسیاری از تجهیزات ساخت، آنالیز و بررسی دارو در شرکت داروسازی عبیدی با قیمت‌های گزاف خریداری و به روز شد و به این ترتیب علاوه بر ارتقای کیفیت تولیدات امکان افزایش سرعت و حجم تولید نیز فراهم شده است.
جلیل فر افزود: در حال حاضر این شرکت از لحاظ تعداد تولیدات در برخی از موارد رتبه نخست و در برخی دیگر جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است و از نظر ارزش ریالی نیز رتبه چهارم را داراست.
مدیر واحد تحقیق و توسعه شرکت داروسازی عبیدی در خصوص کیفیت داروی “زیپتین ادامه داد: این دارو پس از انجام کارهای تخصصی و کارشناسی و آنالیز پایداری محصول، با نوع برند اصلی مورد مقایسه و ارزیابی قرار می‌گیرد و نتایج تمامی تحقیقات حاکی از برابری کیفیت این دارو با برند اصلی آن است.
جلیل فر با تاکید بر اینکه عوارض داروی “زیپتین نسبت به سایر داروها بسیار کمتر است، گفت: با توجه به تهیه دستگاه‌های استاندارد و به روز کردن آنها، می‌توانیم این دارو را به میزان نیاز جامعه تولید کنیم.
وی در خصوص بره این شرکت برای صادرات این محصول عنوان کرد: شرکت عبیدی در زمینه صادرات جزو پیشکسوتان صنایع دارویی است اما با وجود کاهش حجم صادرات طی چند سال گذشته امیدواریم بتوانیم ظرفیت قابل توجی برای صادرات این محصول ایجاد کنیم.
به گفته جلیل فر تحقق صادرات نیازمند پشتیبانی‌های دولت و تهیه مستندات مورد نیاز برای ثبت دارو در سایر کشورها است.

از هر سه نفر در مناطق شهری یک نفر به دیابت یا پیش‌ دیابت مبتلاست
در این راستا فرزاد حدائق، فوق تخصص غدد از شیوع 3 درصدی بیماری دیابت و پیش دیابت در کشور خبر داد و گفت: داروی جدید درمان دیابت نوع دو از اُفت قند خون و افزایش وزن فرد دیابتی جلوگیری می‌کند.
وی تصریح کرد: در حال حاضر شیوع بیماری دیابت در کشور حدود هشت درصد است که این آمار در مناطق شهری به 1 تا 15 درصد می‌رسد.
حدائق افزود: در صورتیکه پیش دیابت را در آمار لحاظ کنیم با شیوعی بیش از 3 درصد مواجه خواهیم بود یعنی از هر سه نفر در مناطق شهری یک نفر به دیابت یا پیش دیابت مبتلا است.
این فوق تخصص غدد در خصوص بروز موارد جدید این بیماری در کشور گفت: میزان بروز موارد جدید بیماری دیابت در سال حدود یک درصد است به طوریکه اگر 5 میلیون نفر آمار جمعیت شهری در کشور باشد سالانه حدود 5 هزار نفر به این بیماری مبتلا می‌شوند.
وی کاهش انسولین و افزایش وزن را از مهمترین عوارض داروهای درمان دیابت دانست و گفت: داروی جدید درمان دیابت نوع دو اُفت قند خون در فرد ایجاد نمی‌کند و از افزایش وزن نیز جلوگیری می‌کند.
حدائق با تاکید بر اینکه “زیپتین پس از “متفورمین جایگاه محکمی را در درمان دیابت به خود اختصاص خواهد داد، اضافه کرد: بیماران دیابتی باید توجه کنند که هر چه دارو از کیفیت بالایی برخوردار باشد باز هم برای درمان بیماری خود باید نسبت به تغییر رفتار، سبک زندگی و تغذیه اقدام کنند و فشار خون و چربی خون خود را در کنار قند خون کاملا تحت کنترل قرار دهند.
این فوق تخصص غدد در پایان خاطرنشان کرد: بیمار دیابتی که سیگار مصرف می‌کند نمی‌تواند انتظار درمان دیابت با مصرف دارو را داشته باشد.

برامد&gt تسنیم

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


کد کپچا *

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *