عوارض تستوسترون بوستر

خانه » تستوسترون » بوستر تست

by Top1Supps

فهرست مندرجات

عوارض تستوسترون بوستر

آخرین به روز رسانی در 7th، 219

همانطور که ممکن است قبلا متوجه شوید، یک عامل مهم سلامت، اطمینان از این است که همه چیز در بدن شما هموار است.

چیزهایی مانند تولید هورمون، سطح قند خون، سطوح فشار خون، و غیره همه باید به طور مرتب نظارت شود، به خصوص به این دلیل که ما سالخورده ایم.

برای مردان، یکی از بزرگترین مسائل که به طور فزاینده ای در حال تبدیل شدن است، سطح تستوسترون کم است.

علائم پایین تستوسترون می تواند همه چیز را از افسردگی تا انرژی کم تا اختلال نعوظ داشته باشد.

این لیست ماست بهترین بوستر تستوسترون در بازار امسال.

این 1 مارک های تقویت کننده آزمون رتبه بندی شده اند زیرا در نمودارهای فروش تجارت الکترونیک تسلط دارند، وبلاگنویسان تناسب اندام آنها را دوست دارند و از نظر کاربران بیشترین بازدید آنلاین را دارند.

سرانجام، وجود دارد لینک های وابسته در این مقاله، بنابراین اگر شما چیزی بخرید، ما یک برش از فروش را دریافت می کنیم.

با استفاده از مواد تشکیل دهنده مورد مطالعه از قبیل D-Aspartic Acid، ویتامین D3 و Oyster Extract، همراه با سایر مواد مغذی مورد نیاز تستوسترون، TestoFuel یکی از رتبه های تستوسترون تقویت کننده در بازار است.

نکات برجسته:

تخفیف بسته بندی:

مواد لازم: یک وعده روزانه (کپسول 4) شامل:

چه کسی آن را می سازد: TestoFuel توسط Roar Ambition، تولید کننده مکمل های تناسب اندام بریتانیا ساخته شده است. هدف این شرکت، ایجاد مکمل های نوآورانه ورزشی است که به مشتریان کمک می کند تا سریعا نتایج خود را به دست آورند. به غیر از TestoFuel، آنها نیز فورا نابود کننده چربی سوز می شوند. با تنها مکمل های 2 در محدوده خود، این شرکت می تواند زمان بیشتری را برای تکمیل آنها، بازنگری فرمول ها و اطمینان از اینکه مشتریان خود بهترین نتایج را به دست می آورند، صرف می کنند.

خط پایین: Testofuel ترکیبی پیشرفته از تست مواد تقویت کننده است. و اگر به هر دلیلی احساس نکنید که مزایای کامل را دریافت می کنید، بسته ی ماه 3 تحت پوشش یک است روز گارانتی 9 – اگر شما در حال آموزش های سخت و حق غذا خوردن، شما نمی توانید از دست بدهند.

خرابی کامل: TestoFuel نقد و بررسی

ⓘ اگر چیزی را با استفاده از لینک زیر بخرید، کمیسیون کمی دریافت می کند.

نخست نر یک تقویت کننده تست پیشرفته و مجتمع حیاتی است. ترکیبی از بسیاری از مواد تشکیل دهنده، از جمله اسید D-اساراتیک، عصاره صدف، جین سنگ و خیلی بیشتر، Prime Male شامل دوزهای جامد از مواد تشکیل دهنده تستوسترون است.

نکات برجسته:

مواد لازم: یک وعده شامل:

چه کسی آن را می سازد: نخست مردان با Propura، یک شرکت تحقیقاتی سلامت طبیعی و جوی پیشرفته مستقر در بریتانیا ساخته شده است. هدف Propura است که به توسعه یک مسیر علم محور به سلامت بهتر و طول عمر. با استفاده از مواد طبیعی و فرمول مورد حمایت علم، Propura توسعه سلامت مکمل برش لبه برای برآوردن انواع نیازهای.

خط پایین: به طور کلی، Prime Male یکی از موثر ترین مکمل های تستوسترون در دسترس امروز است. فرمول پیشرفته و طبیعی آن به سرعت کار می کند و نتایج را نشان می دهد. و با قیمت مقرون به صرفه به همراه یک ضمانت 9 روز، این یک گزینه عالی است.

ⓘ اگر چیزی را با استفاده از لینک زیر بخرید، کمیسیون کمی دریافت می کند.

حیوانات تست یک مکمل قوی و موثر، هیپرتروفی، تستوسترون است. ساخته شده توسط تغذیه ی جهانی. تست حیوانات حاوی ترکیبات قوی است که می تواند تستوسترون را ترویج کند، عضلات بیشتری تولید کند، چربی ناخواسته را کاهش دهد، و خیلی بیشتر.

نکات برجسته:

مواد لازم: یک وعده شامل:

چه کسی آن را می سازد: تست حیوانات توسط جهانی تغذیه، یکی از قدیمی ترین و مورد احترام در صنعت مکمل ساخته شده است. از آنجا که 1977، جهانی تغذیه به کار گرفته است یک تیم حرفه ای بسیار آموزش دیده، که تنها تمرکز بر روی ایجاد فرمول برش لبه برای نسل بعدی از مکمل های تناسب اندام. با طیف گسترده ای از محصولات، قیمت مقرون به صرفه و فرمول اثبات شده، جهانی تغذیه یکی از مارک های بالا در بازار است.

خط پایین: به طور کلی، تست حیوانات یکی از امتیازات تست های موجود در دسترس است. با یک فرمول پیشرفته با عصاره های گیاهی قوی، ویتامین ها، مواد معدنی و غیره، آزمایش حیوانات بسیاری از جنبه های سلامت جسمی، ترویج تولید تستوسترون و افزایش کارایی ورزشی را هدف قرار می دهد که این امر منجر به نتایج بهتر از کار سخت شما می شود!

ⓘ اگر چیزی را با استفاده از لینک زیر بخرید، کمیسیون کمی دریافت می کند.

TEST HD یک تقویت کننده آزمون های مقرون به صرفه، ساده و موثر ساخته شده توسط MuscleTech. ترکیبی از مواد ایمن و طبیعی، MuscleTech یک مکمل قدرتمند است که می تواند به شما در دستیابی به اهداف تناسب اندام خود در هنگام تنظیم تولید هورمون کمک کند. این یکی از بهترین تقویت کننده های آزمون در بازار است – و به دلایلی!

نکات برجسته:

مواد لازم: یک وعده شامل:

عوارض تستوسترون بوستر

چه کسی آن را می سازد: TEST HD توسط MuscleTech، یکی از بزرگترین شرکت های صنعت مکمل ساخته شده است. برای بیش از 2 سال، این تیم حرفه ای بیش از در MuscleTech است سخت در محصولات صنعت پیشرو کار توسعه بوده است. امروز، این شرکت دارای توزیع در سراسر جهان، میلیون ها نفر از طرفداران وفادار، و یکی از خطوط تولید چشمگیر ترین خارج وجود دارد.

خط پایین: به طور کلی، TEST HD یکی از بهترین تقویت کننده های تست در خارج از کشور است که از یکی از شرکت های مکمل برتر خارج می شود. MuscleTech واقعا ی است که شما می توانید اعتماد کنید، و این محصول یک محصول با کیفیت بالا و بسیار موثر است.

خرابی کامل: نقد و بررسی MuscleTech TEST HD

ⓘ اگر چیزی را با استفاده از لینک زیر بخرید، کمیسیون کمی دریافت می کند.

BPI Sports A-HD Elite یک تقویت کننده قدرتمند تستوسترون است که برای پشتیبانی مردانه تستوسترون طراحی شده است. این ترکیب حاوی ترکیبی از مواد تشکیل دهنده مانند عصاره مونتانا تومانتوزا، عصاره آلبوم Chenopodium و است. همچنین حاوی 1٪ DV از روی، یک ماده معدنی مهم برای سلامت مردان است.

نکات برجسته:

که این باعث می شود: BPI Sports یک شرکت تغذیه ورزشی است که بر روی محصولات برای ورزشکاران و بدنسازان تمرکز دارد. آنها دارای ضمانت رضایت٪ 1 در تمام محصولات خود هستند.

خط پایین: این یک مکمل تستوسترون برتر از یک شرکت قابل اعتماد است. با این حال، این شامل یک مخلوط اختصاصی است، بنابراین امکان مشاهده دوزهای خاص هر عنصر موجود نیست.

ⓘ اگر چیزی را با استفاده از لینک زیر بخرید، کمیسیون کمی دریافت می کند.

تست فوق العاده تستوسترون قوی و مکمل تقویت کننده اکسید نیتریک ساخته شده توسط جانور تغذیه ورزشی. ترکیب مواد برای افزایش سطح T با اسید آمینه و سایر مواد، سوپر تست یک راه حل آسان همه در یک را فراهم می کند تا به شما کمک کند تا از تمرینات خود به دست آورید.

نکات برجسته:

اشکالاتی:

مواد لازم: یک وعده شامل:

چه کسی آن را می سازد: تست فوق العاده است وحش ذات، یک تولید کننده بزرگ مکمل های تناسب اندام ساخته شده است. در 1995 تاسیس، جانور ورزشی دارای بیش از 2 سال تجربه در صنعت. با صدها نفر از هزاران نفر از مشتریان وفادار، طیف گسترده ای از محصولات قدرتمند، و تاریخ برنده جایزه، تغذیه ورزشی وحش یک شرکت بزرگ با محصولات بزرگ است.

خط پایین: به طور کلی، سوپر تست، یک محصول خوب آزمایش است که همچنین مزایای دیگر آمینو اسید را ارائه می دهد. این یک محصول با کیفیت از شرکت قابل اعتماد است، اما کمی در سمت گران قیمت است.

ⓘ اگر چیزی را با استفاده از لینک زیر بخرید، کمیسیون کمی دریافت می کند.

EVL TEST یک مکمل حمایت تستوسترون است که توسط نوشیدنی محرک تهیه شده است. این شامل روی، منیزیم، ویتامین ها، اسید پتاسیم D و غیره است. این پودر به عنوان یک پودر طعم دهنده ای است که می توانید به آب اضافه کنید و یا به مخلوط اضافه کنید.

نکات برجسته:

که این باعث می شود: این محصول توسط EVLution Nutrition تولید کننده مکمل مبتنی بر فلوریدا ساخته شده است. EVL تلاش می کند که شریک مورد اعتماد خود را در سفر تناسب اندام خود، و محصولات خود را به طور مداوم به ارمغان می آورد بررسی های عالی از مشتریان. آنها تخفیف برای پرسنل ارتش و اولین پاسخ دهنده را نیز ارائه می دهند!

خط پایین: این محصول از EVL ترکیب چندین ماده مفید را به یکی می دهد. از یک ترکیب اختصاصی استفاده نمی کند، که خبر خوبی برای افرادی است که مایل به کنترل کامل سطوح دوز برای همه مواد تشکیل دهنده می باشند. این محصول به عنوان یک پودر و در فرم قرص در دسترس است که به راحتی از بین می رود.

ⓘ اگر چیزی را با استفاده از لینک زیر بخرید، کمیسیون کمی دریافت می کند.

GRIT واقعی یک مکمل حمایت تستوسترون با چندین ماده کلیدی است. این ترکیبی از روی، زردچوبه، آسیوآنگاندا و دیگران، این مکمل قوی برای حمایت از تستوسترون سرم و تستوسترون آزاد در مردان سالم است.

نکات برجسته:

که این باعث می شود: True Grit یک شرکت مکمل کوچک است که تنها تعداد کمی از محصولات را تولید می کند. آنها توسط Bodybuilding.com حمایت می شوند.

خط پایین: این یک مکمل تستوسترون خوب است، اما حاوی مقدار زیادی مواد تشکیل دهنده است که به اندازه کافی مورد مطالعه قرار نگرفته است. با این گفتن، از مخلوط های اختصاصی استفاده نمی کند و نسبتا مقرون به صرفه است.

ⓘ اگر چیزی را با استفاده از لینک زیر بخرید، کمیسیون کمی دریافت می کند.

دمدمی مزاجی TEST یک مخلوط تستوسترون پشتیبانی قدرتمند ساخته شده توسط PharmaFreak. حاوی مواد مغذی مانند زغال اخته، تریبولوس، پالمیتو و بیشتر.

مواد لازم: یک وعده شامل:

چه کسی آن را می سازد: TEST FREAK است PharmaFreak، یک سرعت در حال گسترش شرکت مکمل بدنسازی ساخته شده است. در 28 تاسیس شد، PharmaFreak به توسعه فن آوری های مکمل برش لبه برای کمک به مشتریان خود دستیابی به نتایج بهتر در ورزشگاه اختصاص یافته است.

خط پایین: به طور کلی، TEST FREAK یک محصول خوب برای حمایت از تستوسترون است. این ترکیبی قدرتمند است که می تواند برنده شود، اما کمی در سمت گران قیمت است.

ⓘ اگر چیزی را با استفاده از لینک زیر بخرید، کمیسیون کمی دریافت می کند.

ZMA JYM یک مکمل ساده و موثر تستوسترون است که توسط علم بالینی حمایت می شود. این شامل ترکیبی ساده از روی و منیزیم است که با سطوح هورمونی بدن ارتباط دارد. این فرمول ساده نتایج عالی دریافت کرده است. همچنین از یک مخلوط اختصاصی استفاده نمی کند، بنابراین شما می توانید دقیقا همان چیزی را که در آن مشاهده می کنید مشاهده کنید و مقدار هر عنصر را شامل می شود.

نکات برجسته:

که این باعث می شود: JYM Supplement Science یک تولید کننده مکمل و معتبر است که توسط جیم Stoppani، متخصص بدنسازی افسانه ای و متخصص تناسب اندام تاسیس شده است. JYM برنده جایزه 218 مارک سال از بدن سازی شد. پیش از برنده شدن جوایز، JYM Supplement Science اعتماد مشتریان خود را به وضوح لیست تمام مواد استفاده شده و اجتناب از استفاده از مخلوط اختصاصی گمراه کرد.

خط پایین: این یک مکمل خوب ZMA است که ممکن است مفید باشد برای حمایت از تستوسترون. این هیچ تستوسترون “تقویت کننده” مواد دیگری که توسط سایر محصولات تولید می شود را شامل نمی شود، اما فرمول ساده روی، منیزیم و ویتامین B6 حاوی حمایت هورمونی است. این بررسی عالی است و با قیمت مناسب مقرون به صرفه است.

ⓘ اگر چیزی را با استفاده از لینک زیر بخرید، کمیسیون کمی دریافت می کند.

همانند اکثر مکمل ها، گزینه ای برای انتخاب یک گزینه ای وجود دارد.

بررسی تستوسترون تسکین دهنده خواندن یک روش عالی برای اطلاع از اینکه چقدر افراد دوست محصول هستند.

چه چیزی باید در انتخاب یک مکمل تستوسترون به دنبال داشته باشید؟

بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *

اظهار نظر

پست الکترونیک *

سایت اینترنتی

این سایت از Akismet برای کاهش هرزه استفاده می کند. بدانید که چگونه نظر شما پردازش می شود.

تیم Top1Supps بیش از 1 سال تجربه در مرور در بازار مکمل آنلاین. ما به دنبال برخی از محبوب ترین، بهترین فروش و مارک های تکمیلی بازرسی که می توانید خریداری کنید، ارائه می دهیم. اطلاعات دربارهی ما یا اگر بخواهید می توانید تماس با ما.

© 219 Top1Supplements.com

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

گردآوری – نبض ما

دانشمندان دریافته اند استروئیدهای آنابولیک می توانند رشد ماهیچه های اسکلتی را در جانوران آزمایشگاهی تقویت کنند. پس از این کشف، وزنه برداران و بدنسازان و سپس ورزشکاران سایر رشته های ورزشی از این ترکیبات استفاده کردند. این روزها استفاده از انواع هورمون های نیروزا میان جوانانی که تب داغ تناسب اندام و عضلانی شدن را در سر دارند رایج شده است. بعضی از این ورزشکاران که هم ورزشکار حرفه ای و هم مبتدی جزو آنها هستند، بدون توجه به عوارض هورمون های مردانه و فقط برای رسیدن به هدف کاذبی که در سر دارند سلامتی شان را به خطر می اندازند.

در نتیجه مصرف خودسرانه این هورمون های مردانه ، سطح کلی هورمون ها در بدن افراد به هم می ریزد. مرکز کنترل رفتارهای جنسی در مغز، نزدیک قسمت کنترل رفتار قرار دارد. وقتی سطح هورمون های جنسی که عموما جزو هورمون های مردانه هستند تغییر می کند، رفتار فرد مصرف کننده نیز به طرز خشونت آمیز تغییر می کند.عوارض تستوسترون بوستر

از دیگر عوارض این هورمون های مردانه دیابت، پرفشاری و سکته های مغزی، قلبی و مشکلات کبدی و کلیوی است. از آنجا که هورمون ها به صورت تزریق استفاده می شوند. درصورتی که از سرنگ تمیز استفاده نشود، عوارض مصرف هورمون با بیماری هایی مانند هپاتیت و ایدز می شود.

برخی از این داروهای هورمونی می توانند کاهش عملکرد و اندازه غدد جنسی، عقیم شدن و حتی مرگ را به دنبال داشته باشند، گذشته از این موارد هورمون های رایج در بدنسازی حتی آثار منفی بر کبد و کلیه ها هم می گذارند.

در ادامه به بررسی برخی از این هورمون های مردانه می پردازیم:

انواعی از داروها که از هورمون های جنسی مردانه مشتق شده و برای تقویت عضلات استفاده غیرقانونی دارند. وجود این مواد در خون و ادرار ورزشکاران به عنوان دوپینگ محسوب می شود. استفاده از این داروها که حاوی هورمون های مردانه هستند به خصوص در خانم ها باعث ریزش موی سر، عضلانی شدن بیش از حد و به صورت مردانه، پرمویی، اختلال سیستم باروری و بم شدن صدا می شود.

گاه این عوارض حتی بعد از قطع مصرف داروها نیز باقی خواهد ماند. استفاده از این داروها در مردان هم با وجود اینکه این مواد مشتقات تستسترون هستند، به خاطر سرکوب سیستم ترشح هورمون های مردانه درونی، باعث کوچک شدن بیضه ها، عقیمی و بیماری پروستات می شود. علاوه بر این، عوارض کبدی مثل سرطان های کبدی و عوارض روانی شدید این داروها تا سال ها بعد بیمار را آزار خواهد داد.

برخی ورزشکاران علاوه بر سوماتوتروپین (هورمون رشد) انسولین را هم به کار می گیرند تا اینکه اثر هورمون رشد را بهبود بخشند.افراد عادی ممکن است با یک بار تزریق انسولین دچار افت قند خون شدید و شوک هیپوگلیسمی ناشی از آن شوند، به کما بروند و هیچ وقت هم از این کما زنده و سالم بیرون نیایند.

زمانیکه فردی خودسرانه شروع به مصرف استروئیدهای آنابولیک می کند، تعادل کلسترول خونش به هم می ریزد. از طرف دیگر می تواند خشکی و شکنندگی عروق خونی را هم به دنبال داشته باشد. همچنین استروئیدها می توانند پارگی مویرگ ها و افزایش فشار خون را به دنبال داشته باشند. گاهی این افزایش فشار خون تا ابد با فرد خواهد ماند. مصرف مداوم انواع استروئیدها افزایش چربی بد و تری گلیسرید خون و کاهش چربی خوب خون را در پی خواهد داشت. با این حساب تمام این عوامل دست به دست هم می دهند و زمینه ابتلای فرد به بیماری مزمن و ناگهانی قلب و عروق را فراهم می کنند.

تستوسترون یکی از هورمون های آنابولیک و از هورمون های شبه گنادی است. این هورمون های مردانه میزان ساخت پروتئین را افزایش و میزان تجمع چربی را کاهش می دهند و در نهایت با انتقال چربی از بافت چربی به خون، باعث می شوند بافت خشک بدن افزایش یابد.

تزریق تستوسترون به بدن علاوه بر تأثیرات مستقیم، می تواند ترشح هورمون های تیرویید، رشد و کورتیزول را نیز مختل کند. شایع ترین عوارض سوء مصرف تستوسترون در مردان و زنان، آکنه های صورت، ریزش مو، تغییر میزان ترشح آنزیم های کبدی و ابتلا به کبد چرب، کاهش چربی خوب خون و افزایش چربی بد، افزایش تری گلیسرید، افزایش فشارخون، کاهش ایمنی بدن، بروز حالت های تهاجمی و کاهش میل و اذت جنسی است.

عوارض شایع مصرف تستوسترون در مردان با مهار هورمون های محرک جنسی در هیپوفیز به وجو می آید که به کاهش اسپرم سازی و خیلی وقت ها به ناباروری فرد منجر می شود. علاوه بر این موارد، با تغییری که هورمون تستوسترون در بافت چربی ایجاد می کند، علایم افزایش سطح استروژن خون هم در فرد دیده می شود که به صورت بزرگ شدن سینه ها و تغییر در رشد موهای زاید بدن است. در مقاله های علمی متعددی نیز به ارتباط بسیاری از تومورها و سرطان ها از جمله سرطان پروستات با افزایش غیرطبیعی این هورمون دربدن اشاره شده است.

در پزشکی فقط برای افرادی که به صورت طبیعی دچار کم کاری غدد جنسی هستند از تستوسترون استفاده می شود وگرنه استفاده از آن به دلیل عوارض متعدد توصیه نمی شود.

هورمون ها و شبه هورمون ها (تحریک کننده هورمون های بدن) از جمله موادی هستند که برای بدن ورزشکاران مضرند و در لیست ممنوعه قرار دارند. برخی دیگر از این مکمل ها که در این لیست قرار ندارند مثل اسید آمینه، کراتین، پودرهای پروتئینی Bcaa ممنوع نیستند ولی نحوه استفاده و شرط سنی مصرف کننده دارند. به طور مثال افراد زیر ۱۸سال به هیچ عنوان حق استفاده خودسرانه از این مواد را ندارند و باید با چکاپ های سلامتی و تحت شرایط بسیار خاص این مواد توسط پزشک برایشان به صورت دارو تجویز شود. مکمل ها باید آرم و لوگوی وزارت بهداشت و بارکد شبنم داشته باشند. دیده شده که در قوطی مکمل های اصلی و استاندارد، داروهای تقلبی ریخته شده است. بنابراین برای خرید این مکمل ها باید به داروخانه های مجاز مراجعه شود.

 

علل و درمان ضعف غدد آدرنالین

عوارض کم کاری تیروئید در مردان

همه آنچه درباره اسکن تیروئید باید بدانید

این افراد قند خون می گیرند؟!

وقتی که کف دست و پا عرق می کند

با عرق زیر بغل چه کنیم؟

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

عوارض تستوسترون بوستر

سلام.ایا مصرف هورمون ها مثل ال ارژنین روی چشم تاثیر میگذارد وباعث ضعیف شدن چشم میشود یا خیر؟

دکتر سلام

زیبایی و جوانسازی به کمک فیلرها یا ژل ها+ فیلم (دکتر صمیمی)

راه های مقابله با ابتلا به زگیل تناسلی +ویدئو

تاثیر چاقی در فشار خون بالا

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

برای چه بیماری هایی به متخصص اورولوژی مراجعه کنیم؟

عوارض و علل گذاشتن باطری قلب +ویدئو

جشنواره فجر

اعلام اسامی زدهای سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

جشنواره 37/ معرفی و گزارش نشست خبری فیلم سرخپوست

جشنواره 37/ معرفی فیلم متری شش و نیم به کارگردانی سعید

جشنواره 37/ معرفی فیلم شبی که ماه کامل شد اثر نرگس آبیار

جشنواره 37/ معرفی فیلم طلا به کارگردانی پرویز شهبازی

جشنواره 37/ معرفی فیلم ناگهان درخت به کارگردانی صفی یزدانیان

ویدیو های سلامت

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

عوامل موثر در افزایش قد بعد از بلوغ

شایع ترین سرطان در بین زنان

آیا اعتیاد به پورنوگرافی قابل درمان است؟

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

مطالب پیشنهادی

بهترین بره رژیم لاغری برای کاهش وزن

عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!

مزایا و عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟

گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید

هزینه آزمایش ایدز چقدر است؟

چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

چرا هورمون تستوسترون برای مردان مهم است. افزایش هورمون تستوسترون در بدن مردان باعث چه اتفاقاتی می شود؟

تنها تاثیر مصرف تستوسترون برای مردان بهبود زندگی جنسی شان نیست و اتفاقات خوب دیگری نیز در بدن آنها رخ خواهد داد. درمان جایگزینی تستوسترون به نظر مانند تزریق چشمه جوانی می ماند. جایگزین کردن سطوح از دست رفته تستوسترون یعنی سفر به گذشته و سال هایی که جوان تر بودند.با بالا رفتن سن مردان، سطح تستوسترون شان کاهش پیدا می کند و این یک مشکل بزرگ است. به گفته دکتر رونالد تالمر (Ronald Tamler) استادیار پزشکی در دانشکده پزشکی ایچان در مونت سینای، تستوسترون به پروتئینی به آندروژن androgen  که در سراسر بدن و مغزتان وجود دارد متصل شده و به کنترل و تنظیم سطح عملکردهای بدن کمک می کند. اگر میزان کافی تستوسترون در خون وجود نداشته باشد، گیرنده های آندروژن در سراسر بدن و مغز، بی کار خواهند ماند که منجر به علایمی مانند کاهش میل جنسی، نعوظ و ارگاسم ضعیف، ناتوانی در ساخت عضله، انرژی پایین یا فقط احساس غم و ناراحتی، شرایطی که هیپوگونادیسم (hypogonadism، پایین بودن سطح تستوسترون) یده می شود، یعنی بدن قادر به تولید کافی تستوسترون نیست.اینجاست که پای درمان جایگزینی تستوسترون (درمانی که سطح پایین آمده تستوسترون شما را بالا می برد) به میان می آید. تستوسترون را به عنوان مکمل با تزریق، ژل یا چسباندن روی لثه و حتی دئودورانت می توان استفاده کرد. انتخاب نوع مکمل به سلیقه شخصی و پوشش بیمه شما بستگی دارد. در حال حاضر، درمان تستوسترون فقط برای مردانی است که واقعا سطح تستوسترون پایینی داشته باشند، معمولا کمتر از 3 نانوگرم در دسی لیتر (ng/dl) در آزمایش خون. اگر در محدوده معمولی باشید، درمان تستوسترون جزو گزینه های شما نخواهد بود، به هر حال برایتان خوب هم نیست. اگر در حال درمان جایگزین تستوسترون هستید، احتمالا متوجه برخی تغییرات کوچک و بزرگ خواهید شد که گاهی خوشایند هستند و گاهی ناخوشایند. ممکن است همه آن ها را نبینید و ممکن است بلافاصله بعد از مصرف ایجاد نشوند.

اگر می خواهید بدانید : مکمل تستوسترون، برای چه کسانی و چرا؟

به گفته دکتر آبراهام مورگنتالر (Abraham Morgentaler) مدیر موسسه سلامت مردان در بوستون، زمانی که تستوسترون کم است، ممکن است متوجه شوید که میل جنسی تان فروکش کرده است. گیرنده های آندروژن در بخش هایی از مغزتان قرار گرفته اند که میل جنسی را تحت تاثیر قرار می دهند، بنابراین، اگر تستوسترون کافی برای فعال کردن آن ها نداشته باشید، ممکن است متوجه افت میل جنسی شوید. زمانی که تستوسترون از دست رفته تان را جایگزین می کنید، گیرنده های آندروژن بخشی از مغز که میل جنسی را کنترل می کنند، فعال می کنید. در واقع بازگرداندن میل جنسی سالم یکی از بزرگترین مزایای درمان جایگزینی تستوسترون است.به علاوه، درمان تستوسترون با بالا بردن میل جنسی، نعوظ شما را هم بهبود بخشیده و رضایت بیشتری از آن خواهید داشت. برای کار کردن گیرنده های آلت تناسلی که به احتباس خون در آن (نعوظ) کمک می کنند، به تستوسترون نیاز دارید. گیرنده ها این فرایند را هدایت می کنند و اگر به اندازه کافی تستوسترون نداشته باشید، این فرایند ضعیف خواهد شد.تنها قطعه گمشده پازل مشکل نعوظ، تستوسترون نیست، نعوط به اعصاب و جریان خون سالم نیازمند است. بنابراین، درمان تستوسترون به تنهایی نمی تواند درمانی برای اختلال نعوظ باشد.

اگر می خواهید بدانید : اختلال نعوظ در آقایان 3 علت داردعوارض تستوسترون بوستر

ماهیچه ها شدیدا به تستوسترون پاسخگو هستند، یکی از موثق ترین علایم قابل دید هنگام درمان جایگزین تستوسترون، افزایش توده عضلانی است. دلیلش این است که گیرنده های آندروژن در بافت ماهیچه ای وجود دارند، بنابراین تستوسترون آن ها را فعال کرده و رشد را تحریک می کند. البته برای به حداکثر رساندن این مزیت، باید تمرینات قدرتی خود را به بهترین شکل پیگیری کنید.علاوه بر افزایش توده عضلانی بدون جربی، برخی مردان از دست دادن چربی را هم گزارش داده اند. از آن جایی که تستوسترون به صورت مستفیم تاثیری در از دست دادن چربی ندارد، بخشی از تاثیر کاهش چربی آن به لطف افزایش توده عضلانی است، هر چه عضله بیشتری داشته باشید، نرخ متابولیسم پایه بدن (basal metabolic rate یا BMR) افزایش پیدا می کند، یعی بدن تان در حال استراحت کالری بیشتری می سوزاند.به گفته دکتر جد کامینتسکی (Jed Kaminetsky) استادیار بالینی بخش اورولوژی مرکز پزشکی NYU Langone یادآور می شود، بخشی از این تاثیر ممکن است به خاطر این باشد که تستوسترون انگیزه بیشتری برای ورزش و عرق ریختن به شما می دهد، بنابراین برای مشاهده نتایج بیشتر، فشار بیشتری به خودتان وارد می کنید.

اگر می خواهید بدانید : توصیه هایی برای عضله سازی و کاهش چربی بدن شما

کمبود تستوسترون در مردان بسیار رایج است و علامت اولیه آن خستگی است و زمانی که این مشکل درمان می شود، بسیاری از مردان می گویند که انرژی شان بهبود پیدا کرده است. همچنین بسیاری از مردم گزارش داده اند که احساس گیجی آن ها که با کمبود تستوسترون در ارتباط است هم بهبود داشته است. با این که هنوز محققین مطمئن نیستند که تستوسترون چه نقشی بر انرژی ایفا می کند، اما یکی از فرضیات این است که روی میتوکندری ها (mitochondria) که انرژی سلولی را تولید می کنند، اثرگذار است. این نظریه هنوز تایید نشده ولی تستوسترون می تواند میتوکندری ها را روشن کرده تا انرژی سلولی بیشتری تولید نمایند. ممکن است به گیرنده های آندروژن هم مربوط باشد. اگر آن ها ورودی کافی نداشته باشند، باعث ایجاد خستگی می شوند. بنابراین بالا آوردن سطح تستوسترون می تواند به معکوس شدن این روند کمک کند. 

همانند تاثیری که بر انرژی می گذارد، کارشناسان پاسخ دقیقی برای این که چرا تستوسترون چنین تاثیر عمیقی روی خلق و خو می گذارد، ندارند ولی تاثیرات بالقوه ای روی بهبود زندگی دارد. در برخی موارد، تاثیر روی خلق و خو مهمترین مزیتی است که از تستوسترون می بینیم. همه شاهد این مزیت نیستند، ولی وقتی شاهد آن هستیم، بسیار قابل توجه است. در عمل بیماران می گویند، حالم خیلی خوب است، شاید فقط گاهی احساس خستگی کنم. و بعد از مدتی می گویند، صبح که بیدار می شوم، نسبت به روزی که در پیش رو دارم خوش بین هستم. سال هاست که چنین حسی نداشته ام. در مطالعه ای که سال 212 در مجله مردان مسن  (The Aging Male) منتشر شد، مطرح شده بود که بعد از 12 ماه درمان تستوسترون، علایم مردانی که مبتلا به افسردگی شدید تا متوسط بودند، بین 2 تا 17 درصد کاهش پیدا کرد. تحقیقات اخیر هم از این نتیجه حمایت می کند، بزرگترین آزمایش کنترل تصادفی تستوسترون به   T Trials، که یک سال قبل کامل شد. نشان داد مردانی که تستوسترون دریافت کرده اند، نسبت به مردانی که دارونما دریافت کرده بودند، بهبود خلق و خوی بیشتری داشتند.

اگر می خواهید بدانید : خلق و خوی مردان به این هورمون وابسته است

برخی از افراد در ناحیه جلو و ساق پا ممکن است متوجه کمی تورم شوند، زیرا تستوسترون می تواند باعث شود بدن تان مایع اضافی در خود نگه دارد. این مشکل برای اغلب مردم اهمیت زیادی ندارد.در صورتی که از یک درمان غیر روزانه مانند تزریق که یک جا دوز بالاتری تستوسترون دریافت می کنید، داشته باشید، به احتمال بیشتری درگیر این عارضه خواهید شد. ممکن است متوجه نیم تا یک کیلو افزایش وزن شوید که البته بعد از چند روز از بین خواهد رفت.

استفاده از درمان جایگزینی تستوسترون ممکن است نوع پوست شما را تغییر دهد، بهتر یا بدتر کند. مانند سایر هورمون ها، تستوسترون می تواند تولید روغن را افزایش دهد که لزوما چیز بدی نیست. برای سلامت پوست مهم است، بنابراین ممکن است در نهایت با ظاهر بهتری روبرو شوید. با این حال تولید بیش از حد روغن می تواند منجر به برون ریزی شود.خوشبختانه، این مشکل شایع نیست، و معمولا در مردانی که سابقه آکنه داشته اند، مشاهده می شود ( اگر در یادآوری پوست دوران نوجوانی تان تردید دارید ممکن است دچار این عارضه شوید). همانند احتباس مایعات، این عارضه زمانی که از درمان هایی مثل تزریق که یک جا دوز بالاتری دریافت می کنید، استفاده شود، دیده می شود.

در همه مردان (چه تستوسترون دریافت کنید چه نکنید) مقداری از تستوسترون به هورمون استرادیول (estradiol) که فرمی از استروژن است، تبدیل می شود. در مردانی که به صورت طبیعی بافت سینه بیشتری دارند، تستوسترونی که دریافت می کنند به طور طبیعی تبدیل به استرادیول شده که می تواند رشد بافت سینه را تحریک کند. به این مشکل بزرگ شدن پستان مردانه یا ژنیکوماستی (gynecomastia) گفته می شود که نسبتا غیر معمول است، حتی یک مورد در سال هم مشاهده نمی شود. اگر این اتفاق بیافتد احتمالا پزشک تان درمان را برای یکی دو ماه متوقف کرده و اجازه می دهد که بافت سینه تان به حالت عادی برگردد و دوباره مصرف تستوسترون را به همراه دارویی که تبدیل آن به استرادیول را متوقف کند، آغاز می کند.

اگر می خواهید بدانید : چرا بعضی از مردها سینه هایی بزرگ دارند؟

درمان جایگزین تستوسترون معمولا با هشدارهای جدی همراه است، از قبیل حمله قلبی، سکته مغزی و افزایش سرطان پروستات، ولی این موارد هنوز بحث برانگیز هستند و شواهد اخیر در حال از بین بردن برخی از این ترس ها است. در مورد حمله قلبی و سکته مغزی، نگران این هستند که تستوسترون یه دلیل اتصال به گیرنده آندروژن که مغز استخوان را برای تولید سلول های خونی تحریک می کند، باعث غلیظ شدن خون شود. خون غلیظ با افزایش خطر سکته مغزی و حمله قلبی در ارتباط است. ولی شواهد محکمی برای ارتباط بین مشکلات قلبی عروقی و تستوسترون وجود ندارد، و مطالعات اخیر پیشنهاد می دهند که سطح نرمال تستوسترون از این حملات پیشگیری می کند.یک مکانیسم که این جا نقش بازی می کند، کاهش چربی بدن است که با بالا رفتن کیفیت سلامت همراه است و درمان جایگزینی تستوسترون می تواند این امر را تقویت کند. تحقیقات بیشتری برای تایید آن مورد نیاز است و برای ایمنی لازم است که پزشک تان حین درمان، تعداد سلول های قرمز خون تان را تحت نظر داشته باشد.تا آن جا که به سرطان پروستات مربوط می شود، شواهد گیج کننده است. زیرا در پروستات گیرنده های آندروژن وجود دارد که تستوسترون می تواند باعث رشد آن شود. پس اگر از قبل، پروستات تان بزرگ شده و ادرار کردن را برایتان سخت کرده، تستوسترون می تواند این مشکل را تشدید کند.همچنین اگر در معرض ابتلا به سرطان پروستات هستید، تستوسترون می تواند آن را تشدید کند، اگر چه سندی برای اینکه تستوسترون سبب ابتلا به سرطان پروستات می شود، وجود ندارد.

اگر می خواهید بدانید : افزایش هورمون تستوسترون در مردان

اگر می خواهید بدانید : باورهای غلط درباره یک هورمون مردانه

تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغseemorgh.com/healthاختصاصی سیمرغ

(اجباری)

آدرس پست الکترونیکی (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود)

مرا برای دیدگاه‌های بعدی به یاد بسپار

تصویر امنیتی جدید

عکس های برندگان اسکار 219 با جوایزشان

اگر هر روز یک پیاز خام بخورید چه اتفاقاتی در بدن شما می افتد؟

یک رژیم 3 روزه با 4.5 کیلوگرم کاهش وزن!

عکس های المیرا دهقانی، آیدا جو و پاشا حسینی بازیگران «لحظه گرگ و میش»

بهترین غذا های کاهش دهنده وزن، لیست کامل

آموزش تصویری تنگ کردن شلوار جین

بهترین مدل آرایش در مراسم اسکار از 1948 تا 215

15 لوکیشن واقعی که فیلم‌های ترسناک مشهور در آنجا ساخته شدند!! (+عکس)

این بیماری ها باعث چاقی تان می شوند

اگر اندام سیبی شکل دارید این غذاها را بخورید!!

کودکان زد اسکار کجا هستند و چه کار می کنند؟! + عکس

درمان سر درد با ماساژ نقاط فشاری در سر

علت و درمان کمر درد قاعدگی

مدل لباس های برتر در جوایز گرمی 219، جنیفر لوپز تا لیدی گاگا

5 واقعیت از زندگی ژاکلین کندی همسر رئیس جمهور آمریکا !+ تصاویر

رنگ مو هلویی را با چه ترکیب رنگی درست کنم؟

عوارض تستوسترون بوستر

برای فرم دهی سینه و بازو چه تعداد پوش آپ push-ups لازم است

توپک های شکلاتی، یک دسر نیم ساعته و خوشمزه

علت درد بالای شکم بعد از غذا خوردن چیست؟

مینا وحید، شقایق فراهانی و نیلوفر پارسا در اکران منتقدین

جملاتی در مورد دوستی که هر کسی باید بداند!

رنگ مدفوع خبر میدهد از سر درون

اکستنشن مژه چیست و چه عوارضی دارد؟

قرص پروپرانولول چیست؟ همه چیز در مورد قرص پروپرانولول

رژیم های لاغری یکی از روش های لاغر شدن و کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام است. در این مقاله به شما یک رژیم لاغری سه روزه برای کاهش وزن را معرفی می کنیم

اگر در هر یک از زمینه های خانواده، ترس، اضطراب،افسردگی، روابط عاطفی، روابط زناشویی و مسائل جنسی نیاز به راهنمایی و مشاوره داریدمشکل خود را با یکی از مشاوران آنلاین ما در میان بگذارید

All Rights Reserved – © 219 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

 

 اما برای مبارزه با پیری، مکمل تستوسترون، چه فوایدی دارد؟ در این نوشتار مباحث و سئوالات مطرح شده در کنگرۀ “جامعۀ فرانسوی و پزشکی زیبایی” را که اخیراً بر پا شده همراه با دکتر کاترین گورساک مورد مطالعه قرار می‌دهیم.

کدام مردان مستعد بهره بردن از مکمل تستوسترون هستند؟دکتر دو گورساک: مکمل تستوسترون می‌تواند به مردانی پیشنهاد شود که نشانه های کمبود این هورمون در آنها دیده می‌‌شود. عمده ترین علائم کلینیکی کمبود تستوسترون عبارتند از: خستگی، از دست دادن انرژی، اختلال در خواب، مشکلات شناختی، کاهش تمایل جنسی، مشکلات نعوظ، کاهش وزن و کاهش تودۀ ماهیچه ای. با این حال این نشانه برای تصمیم گیری دربارۀ مصرف مکمل کافی نیستند: کمبود تستوسترون باید توسط آزمایش های خون دقیق به اثبات برسد.

نقش تستوسترون چیست؟دکتر دو گورساک: پرفسور لوگرس بلژیکی ، متخصص غدد داخلی، به اختصار ما را در جریان آثار تستوسترون در مردان قرار می‌دهد. تستوسترون بر خلق و خوی مردان، بر پوست، موها (تأثیر منفی هم دارد زیرا می‌تواند باعث ریزش موها شود) و میل جنسی شان تأثیرگذار است. این هورمون در سطح کبد (افزایش تولید پروتئین های مختلف و آنزیم ها)، استخوان (معدنی کردن در سطح اپیفیز)، تولید اریتروپویتین (گلبول های قرمز کاراتر می‌شوند و به همین علت است که ورزشکاران ورزش های سخت با استفاده از تستوسترون دوپیینگ می‌کنند زیرا گلبول های قرمز اکسیژن را در خون افزایش می‌دهند و در نتیجه حجم و تودۀ ماهیچه ای را می‌کنند)، مغز استخوان (تحریک سلول های اصلی) و هم چنین رابطۀ جنسی نقش بازی می‌کند. تستوسترون بر اراده و برخی موارد شدت عمل و جدیت در زندگی حرفه ای نیز تأثیر می‌گذارد. افراد مسن تر تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

خطرات استفاده از مکمل تستوسترون چیست؟دکتر دو گورساک: پرفسور لوگرس می‌گوید به نظر می‌رسد که تستوسترون آثار ناخوشایندی ندارد. عوارض جانبی تستوسترون افراد مبتلا به این مشکلات را تحت تأثیر قرار می‌دهد: افراد مبتلا به آپنۀ خواب، افرادی که سابقۀ خانوادگی سرطان پروستات دارند و افرادی که سابقۀ سرطان پستان در مردان را دارند. عوارض دیگری نیز وجود دارند اما بسیار نایاب اند: هیپرپلازی (افزایش حجم پروستات) انسدادی پروستات و هیپرپلازی خوش خیم که البته در این مورد تستوسترون می‌تواند یک درمان مثبت محسوب شود.آثار مورد انتظار مکمل تستوسترون کدامند؟دکتر دو گورساک: بنابر یک تحقیق بسیار گستردۀ اروپایی، که توسط پرفسور لوگرس بر روی افراد بالای 6 سال  انجام شده است (که در روز 8، 16 یا 24 میلی گرم مکمل تستوسترون مصرف می‌کرده اند)، نشان می‌دهد که این هورمون تراکم استخوان ها را در سطح ران ها افزایش می‌دهد، همچنین تودۀ ماهیچه ای را 1 تا 2 کیلوگرم می‌کند، تودۀ چربی را کاهش می‌دهد و همچنین چاقی داخلی را کم می‌کند. یعین هرچه میزان تستوسترون افزایش یابد، میزان تودۀ چربی کم و میزان تودۀ عضلانی می‌شود. در عوض، در روابط جنسی، تأثیر آغازکننده دارد. بنابراین مردانی که از تستوسترون فقط برای مسائل جنسی مصرف می‌کنند، به مقدار زیادی از آن نیازی ندارند. توجه، مکمل تستوسترون برای مردانی که اضافه وزن دارند باعث افزایش استروژن می‌شود. پرفسور لوگرس خاطر نشان می‌کند که آندورژن موجود در تستوسترون باعث ایجاد سرطان پروستات نمی‌شود اما اگر این سرطان وجود داشته باشد، آن را تشدید می‌کند. اما مصرف اندک تستوسترون در دراز مدت، احتمال ابتلا به سرطان پروستات را افزایش می‌دهد. با این حال این اطلاعات در سطح تحقیقات جدید باقی می‌ماند. اما حداقل برای پیشگیری از پیشرفت سرطان پروستاتی که از قبل وجود داشته، انجام آزمایش خون قبل از مصرف مکمل ضروری است. بعد از آغاز مصرف نیز ابتدا بعد از سه ماه و پس از آن، هر شش ماه یک بار آزمایش باید تکرار شود. عوارض تستوسترون بوستر

بدانید : افزایش هورمون تستوسترون چه مزایا و معایبی برای مردان دارد؟

تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغseemorgh.com/healthاختصاصی سلامت

(اجباری)

آدرس پست الکترونیکی (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود)

مرا برای دیدگاه‌های بعدی به یاد بسپار

تصویر امنیتی جدید

رشد سریع موها بعد از تولد, داشتن موهای مجعد و طاس شدن سریع موها, عدم وجود ترشحات از بینی یا خشمی بینی, داشتن حواس 5 گانه بسیار تیز و قوی, حرکات سریع, خواب کم و همچنین مطالب علمی را به کندی یاد گرفتن از نشانه‌های خشکی مزاج مغز است

همه از تاثیرات کاهش فعالیت جنسی بر روی مردان تا اندازه ای باخبرند، ولی کمتر کسی از تاثیر آن بر بدن زن آگاهی دارد. در این مطلب راجع به فواید رابطه جنسی برای خانم ها و تاثیرات کاهش فعالیت جنسی بر روی خانم ها صحبت می کنیم

اگر در زمینه مشکلات خانواده و تربیت فرزندان نیاز به راهنمایی و مشاوره داریدمشکل خود را با یکی از مشاوران آنلاین ما در میان بگذارید

All Rights Reserved – © 219 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

تستسترون ی آشنا در پزشکی و جوامع ورزشکاران بدن‌ساز است. این هورمون که از دسته هورمون‌های استروئیدی است نقش مهمی در بلوغ و نمو پستانداران از جمله انسان‌ها دارد. هورمون تستوسترون توسط ورزشکاران به عنوان کمک کننده و افزایش دهنده عملکرد استفاده می‌شود. امروز در جیمیتو به بررسی هورمون تستسترون و اثرات آن خواهیم پرداخت.

 

همان‌طور که اشاره کردیم تستسترون هورمونی جنسی است که تولید آن بیش از دو ماهگی در رحم مادر آغاز گشته و در تعیین جنسیت نوزاد دخالت دارد. تولید این هورمون در دوران بلوغ به عنوان نیاز جنسی برای تکامل بلوغ در پسران مورد نیاز است. وجود این هورمون باعث تغییرات فیزیکی در بدن جنس نر می‌گردد. هورمون تستوسترون از جمله هورمون‌های استروئیدی است که ساختار اصلی آن کلسترول است.

 

تستسترون مهم‌ترین هورمون مردانه و بسیار مؤثر در رشد و تکامل اندام‌های جنسی و بروز صفات ثانویه جنسی مانند رویش موی صورت، بم شدن صدا، ریزش موی مدل مردانه و خواص آنابولیک مانند رشد عضلات و توده استخوانی است. این هورمون باعث جهش رشد در نوجوانان و توقف رشد قدی با بستن صفحات رشد در دو انتهای استخوان‌ها می‌شود. تستسترون باعث ساخته شدن بافت‌ها می‌گردد. محل اصلی ساخت و ترشح این هورمون در بدن مردها بیضه است هر چند که مقدار کمی در غده فوق کلیوی هم تولید می‌شود.عوارض تستوسترون بوستر

تستسترون با افزایش سن دچار کاهش می‌گردد. کاهش سطح تستسترون علائمی به مانند افسردگی، کاهش انرژی، کاهش میل جنسی، کاهش تحرک، پرخاشگری، عدم تمرکز، درد عضلانی و بی‌خوابی دارد. کاهش تستوسترون عوارض جانبی زیادی نیز دارد. اغلب مردان بعد از سن ۳۰ سالگی دچار روند نزولی در سطح تستوسترون خون می‌شوند که این امر خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت نوع ۲، چاقی، کم شدن تراکم استخوان و مواد معدنی، اختلال در عملکرد جنسی و کاهش توان عضلانی را در پی دارد. خانم‌ها نیز در اثر کاهش سطح این هورمون آنابولیک در بدنشان دچار مشکل می‌شوند. کاهش تستوسترون سبب از بین رفتن تعادل بین تستسترون و استروژن می‌گردد که نتیجه آن افزایش چربی بدن، کندی متابولیسم، کاهش استقامت و پوکی استخوان است.

بدن‌سازان در وهله اول به علت تأثیرات عضله سازی این هورمون از استرهای مختلف تستوسترون مانند تستسترون سوسپانسیون، پروپیونیت و استفاده می‌کنند، استفاده غیرعلمی این هورمون توسط ورزشکاران (افراد سالم) دوپینگ محسوب می‌شود و بسته به نوع دارو با عوارضی چون ریزش موی سر، افزایش موهای زائد بدن، جوش‌های پوستی، کاهش میزان ترشح این هورمون توسط بدن و قدرت باروری (وابسته به نوع سیکل)، ژنیکوماستی و همراه خواهد بود.

آمپول تستسترون همچنین در پرورش اندام و ورزش‌های قدرتی دیگر نیز کاربرد دارد. این دارو که تحت عناوین تجارتی مختلف تولید و عرضه می‌شود تستوسترونی طولانی اثر بوده و بسته به ویژگی‌های متابولیکی افراد، به مدت ۲ یا ۳ هفته در بدن به صورت فعال باقی می‌ماند؛ اما بدن‌سازان و وزنه‌برداران قدرتی به طور متوسط هفته‌ای یک تزریق از این دارو را انجام می‌دهند. این موضوع نشان می‌دهد که نیمه‌عمر پلاسمایی این دارو در خون حدود ۷ روز است.

 

مصرف تستسترون در دوران بارداری توسط مادر می‌تواند کاملاً خطرناک باشد. لذا قبل از مصرف داروهای شامل این هورمون می‌بایست با پزشک مشورت کنید. همچنین اگر فرد مبتلا به سرطان پروستات، سرطان سینه یا بیماری‌های دیگر به مانند بیماری قلبی هستید، مصرف خودسرانه تستسترون می‌تواند برای شما خطرناک باشد. پزشکان تزریق یا خوردن تستوسترون را به صورت دارویی برای بیماران کلیوی و کبدی نیز ممنوع کرده‌اند. عوارض مصرف خودسرانه تستسترون می‌تواند غیرقابل جبران و برگشت‌پذیر باشد لذا در صورت نیاز می‌بایست قبل از هر اقدامی، با پزشک متخصص مشورت کرد. در ادامه به طور مفصل به باید و نبایدهای مصرف تستوسترون خواهیم پرداخت.

در صورتی که یکی از موارد زیر را در خود دارید یا نسبت به دریافت تستسترون حساسیت دارید باید به پزشک خود یا مربی ورزشی خود اطلاع دهید. مواردی که موجب تداخل و بروز مشکلات جدی با مصرف تستسترون می‌شود شامل:

حتی اگر مشکوک هستید که بیماری‌هایی به مانند آنچه که در ادامه خواهیم گفت می‌تواند سلامتی شما با مصرف تستوسترون را به حاشیه بکشاند می‌بایست به تجویزکننده تستوسترون اطلاعات لازم را بدهید. بیماری‌های مشکوک به دریافت تستسترون عبارت‌اند از:

خوردن داروهای تستسترونی می‌تواند به جنین مشکلات جبران ناپذیر وارد کند و موجب بروز مشکلات مادرزادی در آن شود. اگر حامله هستید به هیچ وجه تستسترون مصرف نکنید (اهمیت این موضوع باعث گفتن چند بار آن شده است) و اگر در طول دوره درمان نیاز دارید که از هورمون تستوسترون مصرف کنید می‌بایست با پزشک مشورت‌های لازم را داشته باشید. تنها زمانی مجاز هستید دارویی مصرف کنید که پزشک آن را تحت کنترل داشته باشد.

اطلاعات دقیقی از انتقال تأثیرات تستسترون به شیر مادر در دسترس نیست، بنابراین می‌بایست در زمان شیردهی به کودک نیز احتیاط‌های لازم را داشته باشید.

تستسترون به صورت تزریقی وارد عضلات می‌شود و هر دو هفته تا چهار هفته یک‌بار می‌توان تزریق انجام داد. سوء استفاده و مصرف نا به‌جای تستسترون همان‌طور که بارها اشاره کردیم عوارض جانبی به دنبال دارد که از جمله آن‌ها در مردان بزرگ شدن سینه‌ها، بیضه‌های نابارور، فشارخون بالا، حمله‌های قلبی، سکته مغزی، بیماری کبدی، مشکلات رشد استخوان، اعتیاد به مصرف دوباره و اثرات ذهنی به مانند خشونت است. این علائم شباهت زیادی به کمبود تستسترون دارد و باعث سردرگمی افراد می‌گردد.

تزریق تستسترون باید زیر نظر پزشک متخصص باشد و مراقبت‌های لازم بعد از آن انجام شود. در طول مدت درمان می‌بایست شخص زیر نظر پزشک باشد. برخلاف آنچه که تصور می‌شود تستسترون در مورد عملکرد ورزشی نمی‌تواند تأثیر معجزه‌آسایی داشته باشد. آنچه که مسلم است مصرف درست مواد غذایی و تأمین روزانه نیاز بدن برای دریافت تستسترون توسط غدد درون‌ریز است. در طول مدت‌زمان دریافت تستسترون می‌بایست شما آزمایش‌های مکرر خون برای ارزیابی وضعیت بدنی خود داده باشید. رشد استخوان پسران در دوران بلوغ می‌تواند تحت تأثیر هورمون تستسترون باشد لذا می‌بایست در این افراد با استفاده از اسکن و رادیولوژی طول استخوان‌ها را ارزیابی کرد.

 

 

در صورتی که یکی از علائم ذکر شده در یا تنفس سخت، تورم در چهره، لب‌ها و گلو را مشاهده کردید به پزشک خود اطلاع دهید. علائم عوارض جانبی تستوسترون عبارت‌اند از:

مصرف تستسترون در بانوان موجب بروز برخی از ویژگی‌های مردانه در آن‌ها می‌شود. اگر شما تحت درمان با تستوسترون هستید و یکی از علائم زیر را مشاهده کردید بهتر است با پزشک خود سریعاً تماس حاصل نمایید.

این علائم و همه نکاتی که در مورد تستسترون به شما گفته شد برخی از نشانه‌های مصرف این هورمون است و شما می‌بایست در طول مدت درمان یا تزریق تحت نظر پزشک باشید.

 

داروهای گیاهی و برخی دیگر از داروهای مربوط به پیشگیری و کنترل بیماری‌ها در کنار مصرف تستوسترون ممکن است عوارض جانبی داشته باشد؛ بنابراین اگر شما نیاز دارید روزانه از مواد دارویی دیگر استفاده کنید با پزشک خود قبل از تزریق تستسترون مشورت کنید. داروهایی هم‌پایه با تستسترون وجود دارند که عبارت‌اند از Danazol، Fluoxymesterone، Methyltestosterone،Oxandrolone و Nandrolone که اثرات مشابه تستسترون دارند.

اگر به بدنسازی علاقه مند هستید و قصد دارید به جای مصرف داروهای پر خطر استروئیدی به سراغ روش‌های طبیعی بروید. در این بخش شما را راهنمایی خواهیم کرد.

 

قبل از هر کاری باید عادت غذایی خود را تغییر دهید و به سراغ غذاهایی بروید که به صورت طبیعی برای شما این هورمون را تولید کنند. در این بخش به این غذاها اشاره خواهیم کرد.

 

خوردن مواد غذایی سالم‌تر سطح تستسترون شما را افزایش می‌دهد، برای مثال می‌توانید از مواد غذایی که منبع غنی مواد معدنی هستند استفاده کنید. سبزی‌ها، دارای مقادیر زیادی کلسیم، روی و منیزیم هستند که تولید تستسترون را افزایش می‌دهند.

 

آجیل شامل پسته، بادام، فندق، بادام‌زمینی حاوی مقادیر کافی از چربی‌های مفید، پروتئین و ویتامین E است که در افزایش تولید تستوسترون بی‌تأثیر نیستند.

 

گوشت ماهی، صدف دریایی، شیر و لبنیات غنی از روی هستند. روی ماده مغذی است که تولید تستوسترون در بدن را افزایش می‌دهد. اگر علاقه‌ای به خوردن گوشت و صدف ندارید می‌بایست از مکمل‌های غذایی استفاده کنید.

تخم‌مرغ حاوی کلسترول مفید برای بدن است که می‌تواند تولید هورمون تستوسترون در بدن را افزایش دهد؛ بنابراین توصیه شده است روزانه ۳ عدد تخم‌مرغ کامل برای افزایش سطح تستسترون میل کنید.

 

عوارض تستوسترون بوستر

مردان چاق به نسبت هم نوعان لاغر خود میزان تولید تستوسترون پایینی دارند؛ بنابراین برای تولید تستوسترون هر گرم برای شما مهم و قابل توجه است. سعی کنید خوردن نوشیدنی‌های قندی که عامل اصلی چاقی است را کاهش دهید.

 

خوردن برگ کاهو و کلم تأثیر شگفت‌انگیزی در افزایش تولید تستوسترون در مردان دارد. این در حالی است که در زنان تولید هورمون‌های مردانه با خوردن کاهو کاهش پیدا می‌کند.

 

تحقیقات علمی نشان داده است که خوردن ویتامین D3 میزان تولید تستسترون بدن را افزایش می‌دهد.

از دیگر روش‌های افزایش تولید تستسترون در بدن تغییر در سبک زندگی است که از جمله این تغییرات خواب بهتر داشتن، کاهش استرس در زندگی، عدم مصرف الکل و نیکوتین، کاهش کافئین مصرفی، ورزش کردن، کنترل فشارخون و دوری از مواد شیمیایی و مضر برای بدن است.

 

امیدواریم که توانسته باشیم شما نسبت به تستسترون و مصرف آن را تغییر داده باشیم. و توجه داشته باشید که این مقاله صرفا در مورد عوارض و پیامدهای استفاده از این دارو بوده و هرگز و تحت هیچ شرایطی بدون مشورت پزشک این دارو را مصرف نکنید.

 

بخوانید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

عالی بود
واقعا اطلاعات مفیدی را آقای جعفری در اختیار ما قرار دادید
من برادرم از این دارو استفاده کرده
و الان بعد از چندین سال با مشکلاتی مواجه شده است
به همه ورزش کارها توصیه می کنم
هرگز از آمپول تستسترون استفاده نکنند

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *