شماره تعرفه گمرکی کالا چیست

آدرس: تهران، خيابان خالد اسلامبولي (وزرا)، روبروي خيابان بيست و يکم، پلاک 82، اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي تهران

شماره هاي تماس: 1866 , 8872381 , 8872384 , 8872385

شماره فکس: 8872461

ايميل: info [at sign] tccim [dot] ir

کليه حقوق مادي و معنوي اين پرتال متعلق به اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي تهران مي باشد.

بازرگانی تلاش و توسعه – ساعات کاری ما در ایام هفته :

شنبه-چهارشنبه : 8 صبح تا 4 عصر

 

21-41648

تعریف اول

شماره تعرفه گمرکی کالا چیست

HS Code یک سیستم عملکرد استاندارد سازی کنترل شناسایی و طبقه بندی محصولات می باشد که توسط دولتها با توجه به سیاستهای مالیاتی ، قیمت گذاری ، بودجه بندی و اقتصاد طراحی می شوند .

اقدامات تعرفه ای و غیر تعرفه ای مقررات تجارت بین المللی و انواع دیگر از فعالیت های اقتصادی خارجی و همچنین نگهداری از آمار گمرک در این سیستم گنجانده شده است.

ژانویه ۲۰۱۰ اتحادیه گمرکی (CU) روسیه، بلاروس و قزاقستان به اجرا در آمده و در حال حاضر مقامات گمرکی RF از نظام هماهنگ اتحادیه گمرکی (HS CU) به جای HS RF استفاده شده است. HS CU بر اساس سیستم هماهنگ از توصیف و بره نویسی از سازمان تجارت جهانی (WTO ) برای روسیه او کشورهای مستقل مشترک المنافع (CIS) است.

درحقیقت HS CU هر محصول دارای کد های عددی خاص خود است . این کد متشکل از ۱۰ رقم می باشد که همه کدها به ۲۱ بخش و ۹۷ گروه تقسیم می شوند.

کد عددی ۱۰ رقمی محصول دارای ساختار زیر است (با توجه به HS روسیه) :

XX – بخش

XXXX – گروه

XXXXXX – زیر گروه (HS سازمان تجارت جهانی)

XXXXXXXX – عنوان

XXXXXXXXXX   – زیر عنوان (روسیه)

یکی از تفاوت های اصلی بین CU HS و HS اتحادیه اروپا (EU) در تعداد ارقام است. HS کد اتحادیه اروپا برای طبقه بندی کالا ۸ رقم می باشد، با این حال HS CU و روسیه با استفاده از کدهای ۱۰ رقمی است .

صادرکننده (و یا نماینده آن) موظف به تعریف کد گمرکی از محصول می باشد . ودر صورتی که HS کدکالا اشتباه تعریف شود (چه به صورت عمدی و چه به صورت سهوی) در هرصورت قوانین و مقررات گمرکی را نقض کرده که منجر به مجازات های اداری از نرخ ۵۰٪ تا ۲۰۰٪ از ارزش گمرکی کالا می شوند .

(بخش ۲، بند ۱۶٫۲ قانون اداری RF).

به این ترتیب، کد گمرکی کالاهای تعریف شده با توجه به HS CU دلایل ذیل زا دارد :

تعریف دوم

HS CODE

سیستم کد تعرفه ی کالا یا Code HS چیست ؟ HS Code یا همان سامانه ی هماهنگ شده یا Harmonized System یک سامانه ی بین المللی است که توسط WTO به اجرا درآمده در این سامانه تمام کالا بر اساس یک کد ۸ یا ۱۰ رقمی در کشور ها طبقه بندی شده که ۴ یا ۶ رقم اول بین کشورهای عضو مشترک است و ۲ یا ۴ رقم بعدی بر اساس فضای طبقه بندی کالای ها کشور متفاوت می تواند باشد . این استاندارد کد تعرفه کالاها در تمام کشور ها در ۲۱ قسمت و ۹۸ فصل تقسیم می شود . از آنجایی که این تعرفه تا ۶ رقم اول از سمت چپ در بین کشور ها مشترک است لذا می تواند در مکاتبات و مبادلات تجاری استاندارد خوبی برای تشخیص کالا باشد .

بازرگانی اروند تجارت ساحل در زمینه حمل و ترخیص کالایی از دبی، ایران و چین با توجه به hs code که مشتری در رابطه با خرید کالایش اظهار کرده هزینه های حمل و ترخیص را برآورده کرده و با نازلترین قیمت کالا تحویل مشتری خواهد داد.

طبقه‌بندى کالاها بر مبناء گروه یا دسته‌هائى از کالاها داراى خصوصیات یا مشخصات مشابه و یا نظم و ترتیب معینى باشد، همواره جهت سهولت انجام تجارت بین‌الملل مورد نظر بوده است. این امر علاوه بر ساده نمودن مناسبات بازرگانى اتخاذ تصمیم در انعقاد قراردادهاى تجارى و همچنین بررسى آمارى تجارت جهانى را امکان‌پذیرتر مى‌نماید.

طبقه‌بندى کالاها ممکن است بر مبناء حروف الفباء یا براساس نوع مواد تشکیل دهنده کالا و یا تکنولوژى ساخت و یا مصارف نهائى کالاها و یا ترکیبى از آنها باشد.

مزایاى فهرست طبقه‌بندى کالا در تجارت بین‌الملل بسیار زیاد است. چنین فهرستى مذاکرات، تنظیم پروتکل‌ها و قراردادها و مفاهیم موردنظر هر طرف را به سادگى تبیین و قابل اجراء مى‌نماید. طبیعى است که به دلیل پیشرفت‌هاى علمى و به بازار آمدن کالاهاى جدید و دگرگونى در روش‌هاى تجارت بین‌الملل، فهرست طبقه‌بندى کالاها و یا مبناء طبقه‌بندى آن، هر از چندى دستخوش تغییر و یا اصلاح گردد.

دو سیستم طبقه‌بندى کالائی، یعنى سیستم طبقه‌بندى شوراى همکارى‌هاى گمرکى (CCCN) و سیستم جایگزین آن معروف به سیستم هماهنگ توصیف و کُدگذارى کالا یا هارمونایز سیستم (HS) باید تعریف شود.

سیستم طبقه‌بندى شوراى همکارى‌هاى گمرکى (CCCN)

شوراى همکارى گمرکى در ۱۵ دسامبر ۱۹۵۰ در بروکسل و با شرکت ۱۴ کشور از جمله ایران به وجود آمد. اهم وظایف و مسؤولیت‌هاى شورا ایجاد هماهنگى و تهیه و تنظیم طرح قراردادها، تفسیر یکنواخت طبقه‌بندى کالاها، ایجاد و تعیین مفاهیم و اصطلاحات گمرکی، نحوه رسیدگى به ارزش کالاها در گمرکات، رفع اختلافات گمرکی، نشر اطلاعات و تکنیک‌هاى گمرکى و نظایر آن است.

این شورا در سال ۱۹۵۹ میلادى سیستم طبقه‌بندى کالائى را تحت عنوان سیستم طبقه‌بندى بروکسل که با علامت اختصارى BTN مشخص شده بود، در جامعه بازرگانى بین‌الملل مطرح و به مرحله اجراء در آورد. تعرفه BTN در سال ۱۹۷۴ میلادى بدون هیچ تغییرى در ارکان و طبقه‌بندى و شماره‌هاى اصلى و فرعى آن به سیستم طبقه‌بندى شوراى همکارى‌هاى گمرکى تغییر داد . این تغییر به جهت ملحوظ نمودن کوشش‌هاى سایر کشورهاى عضو شورا در تدوین تعرفه یاد شده بوده است. تعرفه CCCN داراى ۲۱ قسمت تعریف شده و داراى ۱۰۱۱ شماره اصلى و ۱۰۸۳ شماره فرعى مى‌باشد.

طبقه‌بندى بروکسل، از سال ۱۳۵۲ هجرى شمسى براساس ماده ۶۰ قانون امور گمرکى در گمرکات کشور ما رسماً به اجراء درآمده است. شماره‌هاى اصلى نمانکلاتور شوراء از چهار رقم تشکیل شده است. دو رقم اول نمایان‌گر شماره فصل نمانکلاتور و دو رقم بعدى که با ممیز جدا مى‌شود، نشان دهنده شماره ردیف یا جایگاه کالا در درون همان فصل است. به عنوان مثال شماره ۱۲/۱۵ نمایانگر فصل ۱۵ و ردیف ۱۲ در همان فصل مى‌باشد.

در این نمانکلاتور در هر شماره امکان تقسیم‌بندى فرعى با توجه به حدود شمولیت آن شماره به عمل آمده که نحوه شناسائى و طبقه‌بندى کالاها را ساده‌تر مى‌کند. مثلاً در شماره ۵۱/۸۴ ماشین تحریر بدون دستگاه محاسب و ماشین چک‌نویس طبقه‌بندى شده است و که جهت سهولت دسته‌بندى‌هاى فرعى زیر نیز گنجانیده شده است:

باید توجه داشت که برخى از شماره‌ها، بى‌نیاز از تقسیم‌بندى فرعى مى‌باشد و به همین دلیل همان شماره اصلى براى طبقه‌بندى آن کالاها کفایت مى‌کند. بعنوان نمونه به شماره ۰۷/۴۴ مى‌توان اشاره نمود که براى طبقه‌بندى تراورس چوبى براى راه آهن در نظر گرفته شده است و یا شماره ۳۶/۲۹ که به سولفامیدها اختصاص یافته است. علاوه بر تقسیم‌بندى‌هاى فرعى شوراى همکارى‌هاى گمرکى دولت‌ها را مجاز دانسته که در ذیل شماره‌هاى اصلى و یا ذیل شماره‌هاى فرعى به فراخور نیازهاى خود تقسیم‌بندى‌هاى فرعى‌ترى به وجود آورند. اما هیچ عضوى از شوراء مجاز به تغییر در تقسیم‌بندى‌هاى اصلى و فرعى خود نمانکلاتور نمى‌باشد.

تقسیم‌بندى داخلى کشورها، فقط مورد استفاده خود آن کشورها مى‌باشد. ردیف‌هاى فرعى نمانکلاتور از تقسیمات داخلى دولت‌ها، بدین نحو متمایز مى‌گردد که ردیف‌هاى فرعى نمانکلاتور فقط با خط تیره [-] مشخص شده در حالى‌که ردیف‌هاى داخلى کشورها با پرانتز نیم بسته و خط تیره [) -] مجزا مى‌شود. مثلاً تعرفه ۰۲/۷۳ که مربوط به آلیاژهاى آهن مى‌باشد به شرح زیر تقسیم شده است:

که ردیف‌هاى الف، ب و ج تقسیمات فرعى خود نمانکلاتور ولى ردیف‌هاى ۱ و ۲و ۳ ذیل ردیف فرعى ج مربوط به تقسیمات داخلى دولت ایران است که به خاطر نیازهاى خود ردیف فرعى ج را به صورت فوق شکسته است.

سیستم هماهنگ توصیف و کُدگذارى کالا (HS)

سیستم HS یا جدول طبقه‌بندى هماهنگ شده توصیف و کُدگذارى کالا، در حقیقت از داخل سیستم CCCN با اصلاحاتى ایجاد شده است. هسته اصلى و اسکلت سیستم HS از همان طبقه‌بندى CCCN مایه مى‌گیرد ولى امتیازاتى به آن دارد که HS را به عنوان یک سیستم مورد استفاده در بخش‌هاى مختلف اقتصادى و بازرگانى از جمله گمرک، حمل و نقل، آمار و سایر بخش‌هاى اقتصادى در آورده است. این سیستم که در ژوئن ۱۹۸۳ تصویب و از اول ژانویه ۱۹۸۸ به مورد اجراء گذاشته شد، یک طبقه‌بندى چندمنظوره است که همچون سیستم CCCN داراى ۲۱ قسمت است. ذیل ۲۱ قسمت مذکور ۹۶ فصل است که در مقام مقایسه با تعرفه CCCN، سه فصل آن کاهش یافته است. اما باید توجه داشت که این سه فصل در HS به‌صورت باز براى مقاصد تعرفه‌اى کشورها، منظور شده ولى به عنوان فصول بین‌المللى فعال شناخته نشده است.

ترخیص کالا ، ترخیص کالا از گمرک ، شرکت ترخیص کالا ، ترخیص کار گمرک ، شرکت ترخیص کار ، شرکت ترخیص کار گمرک ، ترخیص کالا به انگلیسی ، ترخیص کار به زبان انگلیسی ، معادل انگلیسی ترخیص کار ، ترخیص به انگلیسی ، معنی clearance ، اصطلاحات گمرکی به زبان انگلیسی ، ترخیص کالا چیست ، گمرک به انگلیسی ، آموزش ترخیص کالا از گمرک ، ترخیص کالا از گمرک بوشهر ، ترخیص کالا از گمرک بندرعباس ، ترخیص کار گمرک ، شرکت بازرگانی ترخیص کالا ، سایت ترخیص کالا ، ترخیص کالا چیست ، لیست ترخیص کاران ، لیست شرکت های ترخیص کالا ، سامانه ترخیص کالا ، دانلود رایگان کتاب آموزش ترخیص کالا ، دانلود کتاب آموزش ترخیص کالا ، امتحان ترخیص کاری گمرک ، آموزش ترخیص کالا pdf ، دانلود کتاب ترخیص کالا ، درآمد ترخیص کاری ، گروه ترخیص کاران در تلگرام ، چگونه ترخیص کار گمرک شویم ، مراحل ترخیص کالا از گمرک بندرعباس ، شماره تلفن گمرک بندرعباس ، ترخيص كار ، تعرفه گمرک ، ترخیص بندرعباس ، نرخ ترخیص کالا از گمرک ، استخدام گمرک بندرعباس ، گمرک شهید باهنر بندرعباس ، ترخیص کاری چیست؟ ، ترخیص کار کیست؟ ، ترخیص کاران ، درآمد ترخیص کاری ،استخدام ترخیص کار گمرک، چگونه ترخیص کار گمرک شویم ، ترخیص کالا چیست ، شرکت بازرگانی ترخیص کالا ، ترخیص کار بندر عباس ، جدول تعرفه گمرکی سال 95 ، تعرفه گمرکی 96 ، دانلود کتاب تعرفه های گمرکی سال 95 pdf، تعرفه گمرکی سال 96 ، تعرفه گمرکی چیست ، تعرفه گمرکی خودرو 96 محاسبه تعرفه گمرکی ، حقوق و عوارض گمرکی چیست ، نحوه محاسبه حقوق گمرکی ، سود بازرگانی چیست ، تعریف حقوق گمرکی ، انواع تعرفه ، تعریف تعرفه ، محاسبه حقوق ورودی گمرک ، حقوق ورودی چیست ، دانلود کتاب تعرفه های گمرکی سال 96 pdf ، دانلود کتاب مقررات صادرات و واردات 96 ، کتاب مقررات صادرات و واردات سال 1396 ، خرید کتاب مقررات صادرات و واردات 96 ، جدول تعرفه گمرکی سال 96 ، کتاب مقررات صادرات و واردات سال 96 ، کتاب مقررات صادرات و واردات سال 1396 ، خرید کتاب مقررات صادرات و واردات 96 ، مقررات صادرات و واردات ، تعرفه های گمرکی ، مراحل ترخیص کالا در گمرک

ترخیص کالا ، ترخیص کار گمرک ، شرکت ترخیص کار 

شماره تعرفه گمرکی کالا چیست

دسته بندی : مقالات گمرکی

خط ویژه 5 رقمی جهت تماس با ما

شنبه-چهار شنبه : 8 صبح تا 5 عصر

تلفن های دفتر تهران : 41648-21

21-88741-5

فکس دفتر تهران: 887646-21

info@tarkhis.net

دفتر تهران : یوسف آباد، خیابان سید جمال الدین اسدآبادی، خیابان سوم ، پلاک 21 واحد 1

شرکت بازرگانی و لجستیک تلاش و توسعه از فعالترین و خوش ترین مجموعه ها در زمینه ترخیص کالا از گمرکات کشور می باشد که طی سالها فعالیت مستمر توانسته است خدمات ترخیص کالا و مشاوره بازرگانی معتبرترین شرکت های تجاری و صنعتی را به عهده گیرد.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت بازرگانی و لجستیک تلاش و توسعه می باشد.

     طراحی و بهینه سازی سایت با  پرشیانا وب

یکی از مهمترین اقدامات قبل از ثبت سفارش پیدا کردن تعرفه گمرکی کالا یا همان hscode کالا است . جستجوی کد تعرفه گمرکی کالای وارداتی از این حیث اهمیت دارد که شما بدانید آیا برای واردات کالا ارز مبادله ای تخصیص می یابد ؟ این کالا به چه مجوزاتی برای ورود و ترخیص نیازمند است ؟ چند درصد حقوق ورودی دارد ؟ آیا جزو کالاهای ممنوع است یا خیر – آیا کارت بازرگانی شما با توجه به سه رشته ثبت شده روی آن تعرفه به خصوص باز است یا خیر. به طور کلی تجارت خارجی روی hscode کالا تمرکمز زیادی دارد و یکی از منابع دستیابی به تعرفه های گمرکی ،  کتاب مقررات صادرات و واردات است که هر سال ه چاپ می گردد – دومین راه دفتر تعرفه گمرک است .

Hscodehc  از چهار بخش دوگانه تشکیل شده است :

11              22             33            44

6 رقم اولی از این کد 8 رقمی در سطح بین المللی ثابت است و ایران دو رقم به سطح بین المللی اضافه کرده تات دسته بندی شفاف تری داشته باشد

11 بیانگر شماره فصل است

شماره تعرفه گمرکی کالا چیست

22 بیانگر شماره عنوان است

33 شماره فرعی در سطح بین المللی است

44 شماره فرعی در سطح داخلی است

یکسان بودن کد تعرفه کالا در اظهار گمرکی با اطلاعات ثبت سفارش از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، گاها دیده می شود که فروشنده در باره تعرفه را درست نگفته است و روال ترخیص و اصلاحیه زمان بر تر شده است . در پروفرما بخش کد کالا (Commodity Code)کد کالا یا شماره 8 رقمی تعرفه کالا در این بخش نوشته می شود که در ثبت سفارش و اظهار گمرکی باید یکسان ذکر گردد .

در مرحله ترخیص کالا نیز این تعرفه گمرکی اهمیت زیادی دارد ، برای اطلاع از تعرفه گمرکی کالا لازم است پورفورمای خود در برخی موارد کاتالوگ و دیتاشیت را به ما تلگرام نمایید تا راهنمایی لازم را دریافت کنید ، ضمنا فرمت اکسل کتاب مقررات واردات و صادرات در کانال تلگرامی @irclearance موجود می باشد .

بازرگانان و تجار عزیز ، قبل از هر اقدامی به خرید خارجی و واردات ، میتوانید هزینه گمرکی کالایتان را محاسبه نمایید





به خبره ی ما بپیوندید تا از آخرین اخبار ما مطلع باشید!

شرکت بازرگانی ابراهيمی ترخیص کار و حق العملکار رسمی گمرک ایران به شماره پروانه 32982، با بيش از 1 سال سابقه ترخیص کاری تاکنون برای بیش از 1 شرکت بزرگ امور ترخیص کالا را انجام داده است.و همکاری متداوم نیز دارد.

آدرس : تهران – میدان فاطمی – ابتدای خیابان گم – کوچه جهان مهر – پلاک 5 – طبقه 4 – واحد 12

© 218  All Rights Reserved by irclearance.com

 

Q: I want to send 15 KG cargo by sea from China to Iran, what is your suggestion?

A: The sea freight of 15 KG by sea is cheaper than air freight, but customs clearance in Bandar Abbas is so expensive that it will compensate. Over all you’re going to be better off if you bring it by air.شماره تعرفه گمرکی کالا چیست

 

Q: I have purchased a 1.5 Metric Ton machine from Stockholm/Sweden, can I transport it by trucks over land to Tehran?

A: Yes, there is truck service from Sweden to Tehran available. I think we can transport it with a freight charge of 9 Euros.

 

Q: Are there sea freight services available in Caspian Sea? 

 

Q: I have 1.5 Metric Tons of air cargo from China to Tehran. I have been offered 31 RMB per KG, is it a good freight offer?

A: No, if your cargo was 5 KG it might have been a good offer, but for over 1 Ton cargo you can expect air freight charges as low as 2 RMB from China to Iran.

 

Q: I have purchased a second hand cargo for 1% price of a new one and I want to send it to Iran, but since the customs clearance of “used cargo is forbidden in Iran I want to declare it as new. Is this solution possible?

A: First of all what you are planning to do is illegal and customs inspector will definitely find out about it. Secondly it will prove counter-productive to your benefit: Let’s assume that you will succeed and your cargo will be recognized as new, then you will have to pay all charges based on the price of the new one. For example if the price of new cargo is 1, USD and you have purchased it for 1 USD, and say the tariff+VAT is 35%, then you will be obliged to pay 3,5 USD as tariff and tax which is 3.5 times more than the price you have paid to purchase it. This way you have virtually increased your taxes to 35% instead of 35%.

 

Q: If I want to import a cargo to Iran, do I need to have a commercial card? What if I don’t have one??

A: Yes, according to Iranian customs regulations you need have to possesses an approved Commercial Card issued in the name of you or your company be the Iranian Chamber of Commerce, if you don’t you can put our name as “Consignee in your BL and other s so that we can receive and clear your cargo here in Iran.

 

Q: Can you please unload my container immediately after its arrival to Bandar Abbas port? I want the empty container to be delivered back to the shipping line, so that they won’t force me to pay demurrages for keeping the container during customs clearance process.

A: Unfortunately Bandar Abbas is short of warehousing space, therefore presently only LCL shipments are being unloaded in the warehouse and full container shipments are stored in their own containers until the customs clearance finished.

 

Q: What is the “Priority 1 regulation in Iran customs?

A: In the past there were restrictions on imports and products were prioritized into 1 different levels, priority 1 being the least necessary products, un-necessary products and luxury products which their tariff was doubled. This regulation was lifted from September 216.

 

Q: Why a logistics company is written as consignee in my AWB?!

A: Every cargo has two BLs, a Mater and a House BL. In the Master AWB (MAWB) the sending and receiving freight forwarders are written as shipper and consignee. So you have the MAWB, ask them to give you the HAWB (House Air Way Bill) in which you are the consignee.

Q: I have transported my cargo from Europe to Iran by Mahan Air. Do I have to pay 1% tax on freight charge?

A: The Ministry of Roads taxes 1% of the freight charge from international carriers. Since you have used an Iranian airline you will be exempted from this tax.

 

Q: The FOB price of my cargo is 1 USD and its tariff is 2%, why is customs asking more?

A: The Tariff and VAT tax are levied on the basis of CIF price, not FOB price. Therefore the freight charges and insurance should be added on top of FOB price before calculating the taxes.

 

Q: The value of my cargo in Iran customs record is 1 USD per piece, but I want to declare it 1 USD per piece to end up cheaper. Do you think any problem may occur if I do that?

A: Customs will calculate on the basis of its own record, therefore they will charge you based on 1 USD, and furthermore you will be charged at least 5% of the difference of the two prices as penalty of undervalue declaration (1-19 USD /2 45 USD per piece as penalty).

 

Q: Since second hand products are not allowed to be imported in Iran, how/from where can I get the permission to import a used knitting machine?

A: You should submit you request to the “Commission of Item 1 which is a board at the Iranian Organization of Trade Promotion.شماره تعرفه گمرکی کالا چیست

 

Q: What happens if a cargo has no commercial value?

A: Cargo less than 5 USD is considered of no “commercial value by customs. In the past such cargo needed no tariff and duty payment at all, but nowadays tariff and taxes should be paid to those shipments too.

 

Q: I am sending an air cargo to Iran, how long does it take until it’s in my customer’s hands?

A: Air transportation takes 1.5 days, D/O takes 3 days, Order Registry 1 days, declaration and clearance 4 days if the systems keep working properly (they usually don’t!).

 

Q: I have sold to Iran and I have delivered the cargo to the carrier, can I ask the freight to be paid in destination?

A: Yes, ask your freight forwarder to change the terms of payment from Prepaid to Collect.

Q: I have purchased something from Alibaba.com, Iran customs will consider which value, the value written in Alibaba website or the one in my preformed invoice?

A: Non. Iran customs accepts only its own records. Customs does not accept Alibaba as a value reference. 

 

Q: I am in a hurry and I don’t have the HS Code, can I ask the liner to issue the BL without writing HS Code in it?

A: Iran customs does not accept BLs which don’t have HS code written in them, so you will be forced to amend your BL later on.

 

Q: What information do you need in order to estimate my charges in Iran customs?

A: City of loading, mode of transport (air, sea or land), type of cargo, number of pieces, FOB value, gross weight, volume and HS code.

 

Q: How much is the air freight from Turkey to Tehran for a 6 KG cargo?

A: 1 USD per KG from Ataturk Havalimani to Tehran IKIA airport.

 

Q: Can you calculate the DDP price of my product?

A: Yes we can offer you all inclusive price, which is the finished price of delivery to your customer’s door anywhere in Iran.

 

Q: What is a Solhnameh? 

A: It’s the name of a legal signed in an official notary which transfers all of the rights you have on a cargo, to another person. If you are a consignee and you don’t have a commercial card your only choice will be to do that and transfer your cargo to a commercial card holder.

 

Q: I am going to send 5 KG of my product as a “gift to Iran and I am not charging my customer anything. Will your customs charge me anything for clearing it?

A: Iran customs knows nothing as gift. Customs will assign a value to it based on former records and you will have to pay tax and tariff based on that.

 

Q: I am sending two containers of cargo to Iran and I estimate them to arrive 3 month from now, can I write your commercial card name on the Performa Invoice as consignee?

A: Preferably you better write a person’s name (your agent or any trustee person) as consignee, because commercial cards have a “short lifetime and if you consign your cargo to the card it might be expired by the time your cargo arrives here.

 

Q: If a product has an agent in Iran, can I still export it to Iran and consign it to another person?

A: Some agents have registered themselves as the unique agent of a product in the customs, for those products customs won’t allow any other one to import.

 

Q: I am sending bulb lights in a 1x1x1 meter carton from Austria to Iran by your trucks, I should pay the freight charge for 1 CBM, right?

A: No. Your cargo is not stackable, it means we can’t put anything on it, so the height of your carton will be considered 2.4 (equal to the height of truck container) meters instead of 1.

 

Q: The product that I am planning to export to Iran already has all European and world standards do you think that the Iranian Standard Organization will require our cargo to be tested again in their laboratories?

A: Yes, without doubt. The Iranian Standard Organization will test all of the aspects that you have claimed in order to see if your standards are correct. So you better not to claim anything at all!

 

Q: My cargo is “Standard Obligatory according to the Iranian Standard Organization. I have a sample of my product in Iran. Can I send that sample to the Organization for them to do all necessary tests, so that we can spare time and finish all lab testing before cargo arrives to Iran?

A: No, such a thing is not possible. When your cargo arrives an special “Sampling envoy of the Standard Organization will attend in customs and the customs inspector will give him a sealed sample, and only that sample will go to the laboratory, they won’t let us even touch the sample. So no other procedure is acceptable by them.

 

Q: Is there a cargo train available from China to Iran?

A: Yes. The train from IVO/China to Tehran has started service. Its transit time is 14 days and enters Iran trough Sarakhs border point. 

 

Q: I want to transit my cargo from Bandar Abbas to Tehran so that I can clear it in Tehran Customs. How many transit “guarantee tickets are needed to be submitted to the customs for that? 

A: For every 1 Million Rials of the cargo value, one ticket should be left with the customs.

 

Q: I am going to buy a second hand “excavator from Germany, is an imports permission going to be needed?

A: The list of the “only used machinery  which don’t need a permission for import is here in our website: http://iranfreight.ir/fa/tarkhis/mostamal.html

 

Q: I am going to export food products to Iran and I know the license of the Iranian “Organization of Food and Drugs is needed to do this import, but I don’t have it! So, I think maybe I can transit it from IKIA airport to a special Free Zone in Iran, so that no customs clearance (and subsequently the license) will not be needed. Is this solution going to work?

A: No. For doing the transit from airport to Free Zone again the same license is needed, so in fact you have not solved anything.

 

Q: I was consignee and I have done “Solhnameh in your name. Is there any need for me to attend in the customs?

A: All consignees should attend in customs only once, to be registered in customs coding system.

 

Q: I have exported plastic dishes to Iran with a value of .5 USD per KG. Now I am requested to pay 28% tariff!! How can it be possible??

A: The tariff for plastic dishes is 4% and customs record for it is 2.5 USD per KG. 4% of 2.5 USD is equal to 2% of .5 USD! In the other hand the difference between 2% and 4% is 16% which you had decided “not to pay to customs. So you have been charged a penalty of half this amount which is 8% charge of “undervalue declaration, making the total to seem like 28%, while according to the customs they have received only 4% plus half of difference as penalty of wrong declaration.

 

Q: I don’t want to write anything on my product and leave its packages blank, so that my Iranian buyer will be able to write anything he desires on them. Do you think there will be any problem if I do that?

A: If there is no mark and model written on a product, the Iran customs will reject it, and the cargo will have to come back to you.

 

It’s not easy to export a product to Iran. Many products need special permits and licenses from ious government organizations and ministries to be imported or to be cleared from customs. This has proved to be a very long and breathtaking process for many.

Read more

In normal situation the customs process for any cargo imported to Iran takes only 2 days, for it to get declared and cleared and pass the customs. But be careful never promise your buyer based on 2 days customs process, because there is rarely (if ever!) a “normal situation” in this case.

Read more

 

We have started this business from 1997. Our company “Iran Freight Networks” is basically an Iranian customs clearance company which has extended its services to freight forwarding and cargo handling anywhere around Iran.

Read more

You can’t just consign your cargo to anybody when it comes to Iran. No matter you are exporting to Iran by Air, Sea or Road the cargo should be delivered to one who has a “Commercial Card” issued by the Iranian Chamber of Commerce. The consignee in the “Bill of Lading” and other s such as Invoice and Packing List, should be a legal identity who holds a commercial card. 

Read more

If you are planning to export your product to Iran, offering DDP delivery in any location in Iran will give you a prominent advantage compared to your competitors. 

Read more

We offer shipping services, truck transit, container loading unloading and customs clearance services in the port of Chabahar of Iran. 

Read more

Estimations, Why are they so important?

Before importing any cargo to Iran, the most outstanding question for the importer, and in the mean time the most difficult to solve, is to find out how much the whole operation will cost to do.

Read more

We can claim that we are number one in offering customs clearance services considering both the speed and the quality of service.

Read more

 

We handle imports and exports cargo via ocean and air to different parts of Iran.

Read more

Question: What is DDP?

Answer: DDP delivery means Delivery Duty Paid. It means we will finish the customs clearance of the imports cargo in Iran and will deliver it to the buyers warehouse any place in Iran.

Read more

© 219

FavThemes

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *