رژیم لاغری پروتئین دار

رژیم لاغری پروتئین دار
رژیم لاغری پروتئین دار

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

رژیم شیک پروتئین یک از رژیم‌هایی است که در آن وعده‌های غذایی را با شیک پروتئین جایگزین می‌کنید. دنبال کردن این رژیم باعث افزایش سوخت‌و‌ساز و کاهش وزن در میان‌مدت می‌شود. با ما باشید تا با نحوه گرفتن این رژیم آشنا شوید.

رژیم لاغری پروتئین دار

مفهوم رژیم شیک پروتئین خیلی ساده است. طرفداران این رژیم ادعا می‌کنند که با مصرف روزانه دو وعده شیک پروتئین، در طی چند هفته با افزایش سوخت‌وساز، شاهد کاهش وزن خواهید بود. جایگزینی وعده‌های غذایی با شیک پروتئین باعث ایجاد فرایندی به نام ترموژنز می‌شود. وقتی این اتفاق رخ دهد، بدن شروع به سوزاندن کالری می‌کند.

پروتئین‌هایی که میزان چربی یا کربوهیدرات پایینی دارند، باعث کاهش کالری دریافتی می‌شوند و شما را سیر نگه می‌دارند. رژيم پروتئین شیک نباید بیشتر از یک هفته طول بکشد؛ مگر اینکه بخشی از یک رژیم غذایی پزشکی باشد.

هر نوع کاهش وزنی ناشی از این نوع رژیم می‌تواند موقتی باشد و حفظ آن هم مشکل است.

این رژیم را می‌توان سه روز یا یک هفته کامل ادامه داد. هر نوع رژیم شیک پروتئینی که بخواهد بیشتر از این طول بکشد، باید دارای تعدادی وعده‌ی غذایی باشد. در غیر این صورت، بدن وارد حالت خواب زمستانی می‌شود که روش سالمی برای کاهش وزن نیست.

در طول این رژیم، فقط مواد غذایی سالم و پرفیبر را انتخاب کنید. مواد غذایی سرشار از پروتئین که شما را کمتر گرسنه می‌کند، شامل:

وقتی این رژیم را دنبال می‌کنید مصرف الکل، غذاهای چرب، غلات فراوری‌شده، شکرهای مصنوعی و آردهای تصفیه‌شده را قطع کنید. این غذاها می‌توانند اثرات مثبت رژیم شیک پروتئین را خنثی کنند.

حتما در طی رژیم، آب زیادی مصرف کنید. بعضی از انواع این رژیم، شامل روزهایی برای تخلیه‌ی چربی یا سم‌زدایی هستند.

ساعت ۸ صبح: در روز مصرفِ شیک پروتئین، برنامه‌ی غذایی شامل جایگزینی صبحانه با شیک پروتئین است. این شیک از مکمل وی یا کربوهیدرات و مخلوط پودر پروتئین همراه با آب و یخ است. گاهی‌اوقات چربی هم به این ترکیب اضافه می‌شود.

ساعت ۱۰ صبح: می‌توانید بین وعده‌ی صبحانه و نهار یک میان‌وعده داشته باشید. میوه‌ی تازه، سبزیجات خام همراه با حمص یا آجیل و دانه از گزینه‌های توصیه شده است.

۱۲ ظهر: اغلب برنامه‌‌های غذایی توصیه می‌کنند، نهار کاملی بخورید تا انرژی خود را به‌دست آورید. سالاد همراه با اسفناج، آواکادو، بادام، نخود، کرن‌بری و تکه‌های مرغ یا ماهی سالمون همراه با سرکه بالزامیک از دیگر انتخاب‌های شما هستند.

۳ بعدازظهر: می‌توانید از خوردن یک میان‌وعده‌ی دیگر لذت ببرید. کمی بادام، ماست بدون قند یا تخم‌مرغ آب‌پز هم انتخاب‌های خوبی هستند.

۶ بعدازظهر: اغلب توصیه می‌شود که یک وعده را با شیک پروتئین جایگزین کنید. این وعده را با یک میان‌وعده‌ی کم‌شکر و پرفیبر مثل سیب، کمی تمشک و لوبیا ترکیب کنید. این گزینه می‌تواند گرسنگی شما را برطرف کند و به بهبود کیفیت خواب کمک کند. چراکه کربوهیدرات‌ها باعث تولید سروتونین و ملاتونین می‌شوند. این هورمون‌ها برای یک خواب شبانه ضروری هستند.

بهتر است شیکی را انتخاب کنید که عوارض جانبی ناخواسته‌ای نداشته باشند. وقتی این رژیم را می‌گیرید ممکن است این عوارض را حس کنید:

اگر شما از مکمل وی خالص استفاده کنید، ممکن است دچار سنگ‌کلیه شوید؛ هر چند احتمال آن خیلی کم است.

شیک پروتئین حاوی ترکیبات مختلفی است و بعضی‌ها از آنها نگه‌دارنده‌های مصنوعی، مشتقات شیر یا شیرین‌کننده‌های مصنوعی هستند.

پودرهای گیاهی پروتئینی از نخود، برنج و کنف تهیه می‌شوند. این مکمل‌ها برای افرادی که به پروتئین وی حساسیت دارند، مناسب است.

محققان شواهدی را درمورد مفید بودن این رژیم ارائه می‌کنند. در سال ۲۰۰۵ تحقیقی مشخص کرد که رژیم با پروتئین بالا و کم‌کربوهیدرات در برابر شیک‌های کم‌پروتئین و با کربوهیدرات بالا بهتر عمل می‌کنند. سایر تحقیقات هم نشان می‌دهند که مکمل‌های حاوی سویا از انواع تهیه‌شده از شیر تأثیرگذارتر هستند.

اگر می‌خواهید وزن از دست بدهید و در آماده کردن مواد غذایی سالم مشکل دارید یا می‌خواهید باشگاه بروید، شیک پروتئین می‌تواند راهکاری آسان باشد. البته کاهش وزن از طریق این رژیم نمی‌تواند پایدار باشد. پایدار بودن این کاهش وزن به تیپ بدنی، برنامه‌ی تمرینی و هدف شما برای کاهش وزن بستگی دارد. اگر خیلی گرسنه باشید و در کنار این رژیم، مواد غذایی همیشگی خود را نیز مصرف کنید ممکن است وزن اضافه کنید.

عارضه‌ی جانبی مثل سرگیجه و افزایش ادرار می‌تواند شما را در موقعیت بدی قرار بدهد.

اگر به‌جای یک وعده در روز، چند وعده را با شیک پروتئین جایگزین کنید ممکن است از دریافت مواد مغذی لازم مثل فیبر و آنتی‌اکسیدان محروم شوید. این مواد در غلات کامل وجود دارند و می‌توانند جلوی کمبود مواد مغذی را بگیرند و شما را در برابر ریسک ابتلا به بیماری محافظت کنند.

شیک پروتئین برای کاهش وزن به‌صورت موقتی مفید است؛ البته این را درمورد ورزش کردن و رژیم غذایی هم می‌توان گفت. یک رژیم سختگیرانه فقط باید زیرنظر پزشک و کارشناس تغذیه اجرا شود.

قبل از شروع هر برنامه و دانستن عوارض جانبی و حساسیت‌های احتمالی، بهتر است برچسب روی هر مکمل کاهش وزنی را بخوانید. اگر به‌شدت احساس سرگیجه یا حالت تهوع می‌کنید یا دیدتان تار شده است، بهتر است برنامه را متوقف کنید. در این حالت بهتر است نوشیدنی پرکربوهیدراتی مثل آب‌میوه یا مقداری میوه مصرف و سپس با پزشک خود مشورت کنید.

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

با نکات ورزشی و تغذیه‌ای این مجموعه، اندامی متناسب و جذاب داشته باشید.

17000تومان

14000تومان

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

var head = document.getElementsByTagName(“head”)[0];
var script = document.createElement(“script”);
script.type = “text/javascript”;
script.async=1;
script.src = “https://s1.mediaad.org/serve/chetor.com/loader.js” ;
head.appendChild(script);

عاشق بدنسازی و تناسب اندام

رژیم لاغری پروتئین دار

رژیم و تغذیه

رژیم لاغری در دوران شیردهی و نکاتی که باید بدانید

رژیم خام خواری برای لاغری؛ آیا رژیم خام خواری سالم است؟


پیشگیری از سرطان با مصرف ۱۳ خوراکی سالم

خواص سمنو؛ طرز تهیه و خواص شگفت‌انگیز آن برای بدن

۱۵ غذای مفید که هنگام سرماخوردگی باید بخورید

آخرین مطالب

خواص زنجبیل در صبحانه؛‌ چرا باید صبح‌تان را با زنجبیل شروع کنید‌؟

معرفی کتاب زندگی نامه نلسون ماندلا به قلم خودش


غلبه بر استرس با ۵ حرکت ساده یوگا

اضطراب سخنرانی چیست و چطور می‌توان آن را کنترل کرد؟

خواص آب پیاز برای مو؛ آب پیاز چگونه به رشد مو کمک می‌کند؟

ترین های جهان

بهترین کشورها برای بزرگ کردن فرزندان‌ کدام‌اند؟

بهترین برد گیم های دنیا؛ ۳۰ بازی جذاب برای تقویت هوش و ذهن


بهترین دانشگاه های کانادا کدام‌اند؟

بهترین شهرهای کانادا برای مهاجرت کدام‌اند؟

معروف ترین موزه های جهان؛ ۱۰ موزه برتر جهان با آثار تاریخی حیرت‌انگیز

بهترین کشورها که پذیرای متقاضیان مهاجرت از طریق کار هستند

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

رژیم لاغری نظامی یا رژیم لاغری یک هفته ای در حال حاضر یکی از معروف‌ترین رژیم‌های لاغری در دنیاست. گفته می‌شود که این رژیم به شما کمک می‌کند تا فورا وزن کم کنید، چیزی حدود ۴٫۵ کیلوگرم در عرض یک هفته! رژیم لاغری نظامی یک رژیم بدون هزینه است و لازم نیست کتابی بخرید یا غذا و مکمل گران‌قیمتی تهیه کنید. اما آیا این رژیم واقعا فایده‌ای دارد؟ و آیا چیزی هست که بتوانید امتحانش کنید؟

رژیم لاغری پروتئین دار

همراه ما باشید، در این مطلب هرچیزی را که نیاز است درمورد رژیم لاغری یک هفته ای بدانید، برای‌تان توضیح می‌دهیم.

رژیم لاغری نظامی که به آن رژیم سه‌روزه هم می‌گویند، یک رژیم کاهش وزن است که به شما کمک می‌کند در عرض یک هفته، حدود ۴٫۵ کیلوگرم از وزن‌تان کم کنید و چربی دور شکمی خود را کاهش دهید. برنامه‌ی رژیم لاغری نظامی سه روز برنامه‌ی غذایی دارد و چهار روز بدون برنامه و آزاد است و این چرخه‌ی هفتگی دوباره و دوباره تکرار می‌شود تا زمانی که به وزن دلخواه‌تان برسید. طرفداران این رژیم ادعا می‌کنند متخصصین تغذیه‌‌ی ارتش ایالات متحده‌ی آمریکا این برنامه‌ی رژیمی را طراحی کرده بودند تا سربازان سریع‌تر به اندام ایده‌آل برسند. اما واقعیت این است که این رژیم لاغری غذایی، به هیچ مؤسسه‌‌ی حکومتی یا نظامی وابسته نیست. رژیم لاغری نظامی، اسامی گوناگونی دارد، مانند رژیم نیروی دریایی (navy diet)، رژیم ارتشی (army diet) و حتی رژیم بستنی (ice cream diet).

رژیم سه‌روزه‌ی نظامی، طی یک دوره‌ی ۷ روزه به ۲ قسمت تقسیم می‌شود. در سه روز اول، شما یک برنامه‌ی از پیش تعیین‌شده و کم‌کالری برای صبحانه، ناهار و شام دارید و هیچ میان‌وعده‌ای میل نمی‌کنید. مجموع کالری دریافتی در این سه روز تقریبا ۱۱۰۰ تا ۱۴۰۰ کالری در روز است، که این میزان، بسیار پایین‌تر از مقدار کالری دریافتی روزانه برای یک فرد بزرگ‌سال محسوب می‌شود.

در چهار روز باقی‌مانده‌‌ی هفته، تغذیه‌‌ سالم خواهید داشت و دریافت کالری‌تان را به اندازه‌‌ی همان سه روز اول حفظ می‌کنید. طبق ادعای هواداران این رژیم، شما می‌توانید این چرخه را هر چندبار که لازم است تکرار کنید تا به وزن مطلوب‌تان برسید.

صبحانه:

ناهار:

شام:

صبحانه:

ناهار:

شام:

صبحانه:

ناهار:

شام:

در نوشیدن قهوه یا چای آزاد هستید چون شکر و خامه به این نوشیدنی‌ها اضافه نمی‌کنید. به مقدار زیاد هم آب بنوشید.

چهار روز باقی‌مانده‌ی هفته هم در رژیم هستید. خوردن میان‌وعده آزاد است و هیچ گروه غذایی‌ای برای‌تان ممنوع نیست. اما باید مقدار هر وعده را محدود کنید تا میزان کالری دریافتی روزانه‌تان، کمتر از ۱۵۰۰ باشد.

قانون دیگری برای این چهار روز وجود ندارد.

کسانی که محدودیت‌های غذایی دارند می‌توانند به جای غذاهای پیشنهادی، غذاهای دیگری را در سه روز اول مصرف کنند، اما این غذاهای جایگزین باید به همان اندازه‌ی گفته‌شده کالری داشته باشند. مثلا اگر شما به بادام‌زمینی حساسیت دارید، می‌توانید به جای آن کره‌ی بادام مصرف کنید. همچنین اگر گیاهخوار هستید می‌توانید به جای یک تنِ ماهی، چند عدد بادام میل کنید. درنهایت هدف این است که میزان کالری دریافتی شما به همان اندازه باقی بماند. اگر هر وعده‌ی گفته‌شده در برنامه را به هر دلیلی تغییر می‌دهید، باید کالری آن را حساب کنید. طرفداران رژیم لاغری یک هفته ای توصیه می‌کنند آب‌لیموی گرم بنوشید اما از نوشیدنی‌هایی که شیرین‌کننده‌های مصنوعی دارند، اجتناب کنید. البته هیچ دلیل علمی وجود ندارد که ثابت کند این ایده‌ی خوبی است!

هیچ مطالعه‌ای روی رژیم لاغری یک هفته ای انجام نشده است. اما احتمال اینکه یک فرد معمولی به خاطر محدودیت مصرف کالری در یک هفته، چند کیلوگرم از وزنش کم شود، زیاد است. اگر کالری ورودی به بافت چربی، کمتر از کالری خروجی آن باشد، چربی‌سوزی روی خواهد داد. طرفداران این رژیم عقیده دارند ترکیبات غذایی متنوع در این برنامه باعث می‌شود این رژیم لاغری، سودمند باشد چون ترکیبات غذایی تعیین‌شده در رژیم غذایی لاغری، متابولیسم و چربی‌سوزی را افزایش می‌دهد، اما حقیقتی پشت این ادعا وجود ندارد.

قهوه و چای سبز حاوی ترکیباتی هستند که می‌توانند متابولیسم را تا حدودی افزایش بدهند، اما تاکنون هیچ ترکیب غذایی که بتواند چنین اثری داشته باشد شناخته نشده است. اگر شما هم نگاهی به غذاهای موجود در این برنامه بیندازید خواهید دید که شباهتی به خوراکی‌ های چربی سوز ندارد.

غذاهایی که حاوی پروتئین بالایی هستند، بیشتر از هر غذای دیگری، متابولیسم را افزایش می‌دهند. اما بیشتر غذاهای رژیم لاغری نظامی، کم‌پروتئین و پُرکربوهیدرات هستند که ترکیب مناسبی برای کاهش وزن نیست.

همچنین عده‌ای ادعا می‌کنند که این رژیم، فوایدی مشابه روز‌ه‌‌ی متناوب دارد. اما هیچ نوع شباهتی بین روزه و رژیم لاغری نظامی مشاهده نمی‌شود، پس این ادعا نادرست است.

رژیم لاغری یک هفته ای برای یک فرد عادی خطری ندارد چون کوتاه‌تر از آن است که آسیبی ماندگار وارد کند. اما اگر بخواهید این رژیم را به‌مدت چند ماه ادامه بدهید، محدودیت مصرف کالری آن ممکن است شما را درمعرض کمبود مواد مغذی قرار بدهد، مخصوصا اگر در روزهای آزادتان، به‌طور مرتب سبزیجات و سایر غذاهای مغذی مصرف نکنید.

ضمنا خوردن هات‌داگ، بیسکویت ترد و نمکی و بستنی آن هم هر هفته، احتمال بروز مشکلات متابولیسمی را ایجاد می‌کند. هله‌هوله نباید پای ثابت تغذیه‌تان باشد.

درمورد قابل پیگیری بودن این رژیم هم باید بگوییم رژیم لاغری نظامی نسبتا راحت است و نیازی به ایجاد تغییرات بلندمدت در عادات ندارد و تنها باید برای مدت کوتاهی اراده داشته باشید. یعنی، احتمالا برای حفظ وزن در طولانی‌مدت کمکی نخواهد کرد، زیرا برای تغییر عادت‌ها و سبک زندگی کمکی به شما نمی‌کند.

رژیم لاغری نظامی به شهرت رسیده است چون ادعا دارد که می‌توانید در عرض یک هفته، چهار و نیم کیلوگرم از وزن‌تان را کم کنید. از نظر تئوری، این میزان کاهش وزن برای افراد دارای اضافه‌وزن که مصرف کالری‌شان را به‌شدت محدود می‌کنند، امکان‌پذیر است. اما بخش عمده‌ی این کاهش وزن به‌دلیل از دست دادن آب بدن است، نه چربی!

با کاهش ذخیره‌ی گلیکوژن بدن، وزن آب فورا افت می‌کند و این اتفاقی است که وقتی مصرف کربوهیدرات و کالری را محدود می‌کنید روی می‌دهد. این حالت، شاید وقتی روی ترازو می‌روید خوشایند باشد اما زمانی که مجددا به تغذیه‌ی عادی‌تان برگردید، این وزن از دست رفته، دوباره برمی‌گردد.

اگر قصد دارید سریع‌تر چند کیلوگرم از وزن خود کم کنید، پس رژیم لاغری نظامی برای‌تان مناسب است. اما باید بدانید که وزنِ کم‌شده، خیلی زود برمی‌گردد. به همین دلیل ساده، رژیم لاغری یک هفته ای برای اهداف بلندمدت‌تان خوب نیست. اگر واقعا می‌خواهید وزن کم کنید و بعد از رسیدن به وزن مطلوب‌تان آن را حفظ کنید، شیوه‌های کاهش وزن زیادی وجود دارند که بسیار بهتر و سودمندتر از رژیم لاغری نظامی هستند.

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

با نکات ورزشی و تغذیه‌ای این مجموعه، اندامی متناسب و جذاب داشته باشید.

17000تومان

14000تومان

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

رژیم لاغری پروتئین دار

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

var head = document.getElementsByTagName(“head”)[0];
var script = document.createElement(“script”);
script.type = “text/javascript”;
script.async=1;
script.src = “https://s1.mediaad.org/serve/chetor.com/loader.js” ;
head.appendChild(script);

رعایت این رژیم غذائی برای افرادی که درگیر کار و ماموریت در سفر هستند قدری مشکل است به اعتقاد من اراده لازم برای کاهش وزن اولین قدم برای لاغری است پس از ان خودبخود خودمان را با شرایط جدید منطبق خواهیم کرد. موفق باشید.

خوب هست اما چون دوباره بخواد برگرده اصلا دوستش ندارم …ترجیع میدم رژیمی رو دنبال کنم که ماندگار باشه …و این فقط برای رفتن به مهمونی که وقت کافی برای کم کردن وزن و نداریم خوبه …همین

به احتمال قوی این رژیم‌های غذایی ماندگار نیستند. دلیل آن این است که فرد با حجم کم غذایی که در طول روز دریافت می‌کند بعید است که ریزمغذی‌ها را به اندازه‌ی کافی دریافت کند. این محرومیت از بسیاری از مواد غذایی باعث افت متابولیسم شده و سوخت‌و‌ساز کاهش مي‌یابد. در دراز‌مدت ممکن است به علت سوخت‌و‌ساز پایین ورن برگردد و حتی از قبل هم بالاتر برود. کار درست این است که رژیم غذایی سرشار از مواد مغذی باشد و درجه‌ي دوم کم‌کالری بودن آن مهم است.

سلام مقاله جالب و دوست داشتني بود.

تناسب اندام

لاغری شکم بعد از زایمان؛‌ ۹ حرکت ورزشی مؤثر در خانه

رژیم لاغری در دوران شیردهی و نکاتی که باید بدانید


ورزش بادی ریتم و فواید آن برای بدن

بهترین مکمل های افزایش وزن و افزایش حجم عضلات

افتادگی شانه؛ ۷ ورزش مفید برای کمک به رفع افتادگی شانه

آخرین مطالب

خواص زنجبیل در صبحانه؛‌ چرا باید صبح‌تان را با زنجبیل شروع کنید‌؟

معرفی کتاب زندگی نامه نلسون ماندلا به قلم خودش


غلبه بر استرس با ۵ حرکت ساده یوگا

اضطراب سخنرانی چیست و چطور می‌توان آن را کنترل کرد؟

خواص آب پیاز برای مو؛ آب پیاز چگونه به رشد مو کمک می‌کند؟

ترین های جهان


ثروتمندترین زنان جهان در سال ۲۰۱۸

معروف ترین آشپزهای جهان که در حرفه‌ خود بهترین هستند

فینگرفود؛ خوشمزه‌ترین فینگرفودهای دنیا


سالم ترین میوه های جهان را بشناسید

بهترین فیلم های کمدی؛ ۲۵ فیلم خنده‌دار دنیا با داستان‌های هیجان‌انگیز


ارزان ترین کشورهای جهان برای مهاجرت

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

با استفاده از یک برنامه منظم و صحیح شما می‌توانید در ۲۸ روز وزن خود را کم کنید. حتما شما نیز روزانه برنامه‌های تمرینی سختی را دنبال می‌کنید،تمرینات کاردیو را انجام می‌دهید و به دنبال کاهش وزن خود هستید. اگرچه تمامی این موارد برای رسیدن به موفقیت نهایی مهم و ضروری است اما برای کاهش وزن و آب کردن چربی‌ها کافی نیست. برای اینکه بتوانید به هدف خود دست یابید باید یک رژیم غذایی مناسب را نیز دنبال کنید. چرا؟؟ حتی اگر به سختی کار کنید تا زمانی که بقیه بیست و سه ساعت شبانه روز را به خوردن و دریافت کالری اختصاص دهید هیچ اتفاق مثبتی رخ نخواهد داد. یک کاسه چیپس، پفک یا یک بسته شکلات شیرین می‌تواند همه زحمت‌های شما را به هدر بدهد. رژیم غذایی بخش بسیار بزرگی از یک معادله کاهش وزن است.متخصصان بدنسازی معتقدند که مواد مغذی دریافتی می‌تواند موفقیت یا شکست هدف شما را تعیین کند. رژیم غذایی ۶۵ درصد چیزی است که شما به آن نیاز دارید. برای رسیدن به اهداف خود به یک برنامه غذایی ۲۸ روزه نیاز دارید. بهتر است برنامه غذایی زیر را دنبال کنید تا بتوانید به هدف خود یعنی کاهش وزن و ساخت عضله دست پیدا کنید.

برای اینکه بتوانید به هدف خودتان برسید باید سخت و استوار باشید. روش دیگری برای اینکار وجود ندارد. رژیم غذایی که در ادامه با آن آشنا خواهید شد پر از غذاهای تازه و تمیز است که تا حد امکان فرآوری نشده است. برای اینکه بتوانید به سرعت چربی‌های خود را آب کنید سه قانون ساده زیر را همیشه به یاد داشته باشید:

زمانی که صحبت از رژیم غذایی به میان می‌آید، عادت‌ها و هوس‌ها می‌تواند بسیار مضر باشد. تقریبا یک الی دو هفته طول می‌کشد تا بتوانید عادت‌های غذایی خود را تغییر دهید. کنار گذاشتن فست فود شاید آسان باشد اما سخت‌ترین بخش آماده کردن وعده‌های غذایی مناسب روزانه و به همراه داشتن آن است. برای هفته اول اینکار بسیار دشوار و زمانگیر خواهد بود بنابراین خود را برای برخی از چالش‌ها آماده کنید. به عنوان مثال، فرض کنید که همیشه برای خوردن نهار به بیرون می رفتید اما حالا باید وعده غذایی خود را در منزل و بر اساس دستورالعمل‌های موجود تهیه کنید.

برای اینکه انگیزه کافی را داشته باشید و بتوانید با هوس و اشتهای خود کنار بیایید، می‌توانید از توصیه‌های متخصصان استفاده کنید. اولا، در هر هفت روز یکبار از غذایی استفاده کنید که خودتان دوست دارید. اینکار باعث می‌شود تمامی هفته را برای این روز سپری کنید و خود را آماده خوردن غذای دلخواه خود نمایید. در این صورت انگیزه کافی برای ادامه کار را خواهید داشت. اگر در طول هفته نا امید و خسته شدید، بر روی غذایی که قرار است بخورید تمرکز نمایید. فقط به یاد داشته باشید که شما تنها یکبار می‌توانید از چنین غذاهایی استفاده کنید. نمی‌توانید کل روز را به خوردن این غذاها اختصاص دهید. بعد از آن می‌توانید به راه خود با انگیزه کامل ادامه دهید. ثانیا، برای اینکه انگیزه کافی برای ادامه راه داشته باشید چند مورد عکس از خود بگیرید. اکثر قریب به اتفاق افراد برای کاهش وزن خود دلایل خوب و منطقی دارند. برخی ممکن است قصد سفر داشته باشند، در یک مسابقه بدنسازی شرکت کنند یا به دنبال رقابت با دوستان خود باشند. بنابراین عکس گرفتن از بدن در ابتدای راه، اواسط و اواخر کار می‌تواند یک گزینه انگیزشی بسیار خوب باشد. زمانی که صحبت از هوس و اشتها به میان می‌آید، نوشیدنی‌های پروتئینی و سایر موارد ممکن است نیاز بدن به شکر را برآورده کند. شما می‌توانید یک پودر پروتئینی طعم دار را در یک مخلوط کن با یخ ترکیب کنید تا طعم مورد نیاز خود را به دست بیاورید. یک یا دوبار در هفته می‌توانید از شکلات‌های کم شکر و با پروتئین بالا استفاده کنید. ممکن است عادت کرده باشید وعده‌های غذایی خود را از رستوران تهیه کنید در اینگونه موارد سعی کنید انتخاب و سفارش هوشمندانه‌ای داشته باشید. از صاحبان رستوران بخواهید گوشت شما را بدون روغن گریل کنند. به دنبال سبزیجات بخارپز و بدون کره یا روغن اضافی باشید. از سالادهایی استفاده کنید که سس نداشته باشد. بیشتر رستوران‌ها می‌توانند نیازهای شما را برآورده کنند پس نیازی به ترک آنها نیست اما شما می‌توانید غذای مورد نیاز خود را در منزل تهیه کنید.

رژیم لاغری پروتئین دار

بیشتر افراد اگر برنامه غذایی را به صورت منظم و سخت دنبال کنند، هر هفته ۲ کیلوگرم وزن کم خواهند کرد. برای اینکه تاثیر ماندگاری داشته باشید بهتر است به صورت هفتگی دو الی سه کلیوگرم وزن کم کنید. تنها یکبار در هفته خود را وزن کنید. اگر بعد از هفته اول وزنتان کم نشد، ممکن است زمان رسیدگی و خطایابی فرا رسیده باشد. علاوه بر دنبال کردن یک برنامه ورزشی منظم، بهتر است جلسات تمرین کاردیوی خود را بیشتر کنید. به جای یک جلسه تمرین کاردیو در روز ، بهتر است ۴۵ دقیقه تمرین کاردیو در صبح داشته باشید و اینکار را با شکم خالی انجام دهید. سپس یک جلسه سی دقیقه‌ای در اواخر روز به برنامه خود اضافه کنید.اگر اینکار باعث تحریک کاهش وزن شما نشد، بهتر است مصرف کربوهیدرات‌های خود را کم کنید. در روزی که مصرف کربوهیدرات شما پایین یا کم است، باید به جای ۱۰۰ گرم از ۶۰ الی ۸۰ گرم کربوهیدرات استفاده کنید. این رژیم غذایی را به مدت دو روز ادامه دهید و سپس یک روز را به کربوهیدارت دریافتی بالا( مثلا ۱۵۰ گرم) اختصاص دهید.برنامه تغذیه‌ای خود را همانند یک لنگر برای ثابت نگه داشتن تمامی تلاش‌های خود بدانید. مصرف غذاهای مناسب به شما کمک می‌کند سریع‌تر چربی خود را کم کنید و به اهداف خود دست یابید. به رژیم غذایی و تمرینات ورزشی پایبند باشید.

همچنین بخوانید: رژیم لاغری شکم

زمانی که می‌خواهید وزن خود را کم کنید، می‌توانید از غذاهای زیر به صورت چرخشی استفاده نمایید:

سفیده تخم مرغ: سفیده تخم مرغ کلسترول یا چربی اضافی ندارد و یک پروتئین خالص است. آماده کردن آن بسیار آسان است. تنها چند دقیقه برای آماده کردن آن زمان نیاز دارید.

جوی دوسر: این ماده شکر کمی دارد و سرشار از فیبر است و می‌تواند انرژی مورد نیاز بدن شما را فراهم کند. شما می‌توانید از بسته‌های آماده استفاده کنید اما اگر زمان کافی در اختیار دارید از جوی سنتی استفاده کنید.

سبزیجات سبز: این مواد سالم هستند و مزایای بسیاری برای بدن شما فراهم خواهند کرد. فیبر موجود در سبزیجات برای بهبود سیستم گوارش بسیار عالی است. این موارد حاوی ویتامین‌های ارزشمند و آنتی اکسیدان‌هایی هستند که می‌تواند به سلامت بدن شما کمک کند. برای اینکه بتوانید سبزیجات را سریع‌تر بخارپز کنید، کمی آب داخل کاسه بریزید و سپس سبزیجات را به آن اضافه کنید، کاسه را بپوشانید و به مدت دو الی سه دقیقه در مایکروویو قرار دهید.

همچنین بخوانید: رژیم لاغری

خوب حالا تصور کنید که ۲۸ روز تمام شده و شما به نتیجه دلخواه خود رسیده‌اید باید بتوانید همین روند را حفط کنید. برای رسیدن به این منظور بهتر است صبحانه سالم و خوبی داشته باشید. اگر در منزل هستید، انجام اینکار بسیار آسان است. کمی سفیده تخم مرغ و نان سبوس دار انتخاب بسیار خوبی است. البته می‌توانید از میوه‌ها نیز استفاده کنید. شام را در منزل بخورید، باز هم یک رژیم غذایی سالم و به همراه پروتئین، سبزیجات سبز و غلات سبوس‌دار می تواند بهترین انتخاب باشد. برای میان وعده از شیک‌های پروتئین و بار‌های پروتئینی استفاده کنید. اگر در رستوران غذا می‌خورید، شرایط کمی متفاوت خواهد بود. همانطور که قبلا نیز گفتیم در رستوران نیز سعی کنید به رژیم غذایی خود پایبند باشید.

۱۹۵۹ کالری، ۲۵۴ گرم پروتئین، ۱۳۲ گرم کربوهیدرات، ۳۹ گرم چربی و ۱۷ گرم فیبر

۱۸۶۲ کالری، ۲۲۶ گرم پروتئین، ۱۴۹ گرم کربوهیدرات، ۳۵ گرم چربی،۲۳ گرم فیبر

۱۹۸۴ کالری، ۲۲۶ گرم پروتئین، ۲۰۰ گرم کربوهیدرات، ۲۹ گرم چربی، ۲۸ گرم فیبر

۱۸۴۶ کالری، ۲۵۸ گرم پروتئین، ۱۲۲ گرم کربوهیدرات، ۳۲ گرم چربی، ۲۳ گرم فیبر

همچنین بخوانید: رژیم

این برنامه غذایی را به مدت ۲۸ روز تکرار کنید. یادتان باشد که برای ایجاد انگیزه میتوانید هر هفته ۱ روز را به غذای مورد علاقه خود اختصاص دهید. پس از اتمام دوره اگر به نتیجه دلخواه خود رسیده بودید میتوانید برنامه را مقداری شخصی سازی کنید و روال را ادامه دهید.

سلام من ۱۵ ساله دیابت دارم ۵۹ سالمه اولین باری که آزمایش قند دادم قند ناشتا۱۴۵ بود از بیماری دیابت و قند خون اصلا هیچ اطلاعی نداشتم اطلاعاتم زیر صفر بود دکتر شهرستان به من قرص گلی بن کلامید داد و من بدون آگاهی و مراجعه به پزشک دیگری قرص را مصرف کردم مدت چند سال اول شدیدا دچار تشنج و لرز میشدم چون دسترسی به دکتر متخصص برایم نبود و اهمیتی به دکتر رفتن نمیدادم فقط تحمل میکردم بعد از چند سال هم وزنم افزایش پیدا کرد هم قند خونم …..خلاصه رژیم های ناقصی میگرفتم و وضع بدتر میشد تا اینکه قند ناشتا به ۲۱۰ رسید دکتری برایم انسولین تجویز کرد با تزریق انسولین خیلی بدتر شد یا افت قند بود یا افزایش قند وزنم خیلی بیشتر شد ۸ ماه انسولین تزریق میکردم کم کم از پا افتاده بودم و سرگیجه هم داشتم پاهایم بشدت حجمشان افزایش پیدا میکرد تا اینکه انسولین را به تدریج در ۲ ماه کم کردم و آنرا قطع کردم شروع به خوردن گلی بن کلامید۲ عدد در روز و متفورمین ۲ عدد در روز کردم اما جوابگو نبود فشار خون و بیماری قلبی هم اضافه شده بود و ناتوانی زانو هایم از همه بدتر / اکنون رژیم حذف کربوهیدرات گرفتم البته کربوهیدرات مصرفی در سبزیجات دارم اما اصلا برنج و نان و سیب زمینی و ماکارونی و آرد و شیرینی جات و میوه ها را حذف کردم رژیم پروتئین و سبزیجات و سالاد گرفتم تخم شربتی و چای سبز و قرمز هم مصرف میکنم درد قلبم به کلی از بین رفته فشار خون اصلا ندارم اصلا قرص فشار نمیخورم روزی ۱ گلی بن کلامید و ۱ متفورمین مصرف میکنم قند خونم رو به اصلاح و کم شدن است هنوز ورزش را شروع نکرده ام اما پیاده روی دارم خوشبختانه به تردمیل دسترسی دارم و برای انجام تردمیل هیچ مشکلی ندارم گرچه زانوانم ضعیف هستند در شهرستان و امکانات کم و بودجه ی کم مجبوریم مثل موش آزمایشگاهی خودمان را درمان کنیم مدتی پیش برایتان ایمیل تقاضای کمک فرستادم اما جواب ندادید اشکالی ندارد پول برای خیلی ها حلال مشکلات میباشد و من از شما گلایه ای ندارم حق دارید فقط در مقابل حق ویزیت راهنمایی کنید راهم را ادامه میدهم اکنون ۷۳ کیلو وزن ناشتای من است و تا ۶۰ کیلو ۱۳ کیلوی نحس مانده ببخشید وقت شما را گرفتم این مواردی هم که شما در مورد رژیم پروتئین گفتید برای افراد سالم خوب است اما برای دیابتی ها خوب نیست چون باز مجبورند قرص بخورند من تصمیم گرفته ام دیگر هیچ قرصی مصرف نکنم از هرچه داروست بیزارم /ممنونم از حوصله ی شما

سلام دوست عزیز
با عرض پوزش، ایمیلی از شما دریافت نکردیم اما در مورد مشکلتون متاسفانه ما در مجله سلامت مشاوره تخصصی نمیتونیم به کاربران بدیم.
چراکه شرط اصلی در درمان هر بیماری تشخیص دقیق است که باید با مشاهده بیمار و البته نتایج آزمایشات انجام بشه.
مجله سلامت فقط مقالات حوزه سلامت رو به کاربران ارائه میده و این مقالات هم هرگز جایگزین نظر تخصصی پزشک نخواهد بود.
در صورت امکان حتماً برای اطمینان از روند بهبودتون به پزشک متخصص مراجعه کنید

اخی بازم خیلی خوب پیشرفت کردن واسه کم کردن وزن و بهبود بیماریشون واقعا بااون امکانات کم تحسین برانگیزه افرین

عالی بود
معمولاً کار سختیه اونم با رژیم اما واقعاً این رژیم لاغری شما روی من اثر داشت

چرا فقط ۵ روز ؟بقیه روزا تکرار همین برنامه است؟

منظور از وعده ها چیه

سلام
بله بقیه روزها تکرار میشن و همچنین میتونید ۱ روز در هفته رو استراحت داشته باشید و غذای مورد علاقه خودتون رو مصرف کنید.
۵ وعده هم منظورش ۳ وعده اصلی صبحانه ، ناهار ، شام و دو میان وعده است.

سلام خسته نباشید خواهر من هم دچار چاقی بیش از حده که دوست داره لاغر بشه ناگفته نماند که خواهر من عمل قلب انجام داده .دریچه قلبشو رو عوض کردن فلزی جایگزینش کردن نمیتونه هر چیزی رو بخوره شدیدن احتیاج به راهنمایتون داره با تشکر

سلام خسته نباشید من ۵۷کیلو هستم و میخام ۵۰بشم تا چند روز باید این رژیمو ادامه بدم؟؟و قدمم ۱۵۷هستش

با سلام و تشکر از اطلاعات مفیدتون و مهمتر از همه یک برنامه غذایی کامل که می تونه بصورت عملی توسط علاقه مندان مورد استفاده قرار بگیره. من جند تا سوال داشتم یکی اینکه آیا این برنامه برای هر وزنی قابل استفاده است؟ چرا که در ابتدای صفحه تون توضیحاتی در رابطه با ارتباط وزن و میزان پروتین مورد نیاز و …داده اید. دوم اینکه آیا معادلی هم برای بعضی غذاهای پیشنهادی تون دارید؟ مثلا پروتین شیک با آب پنیر- غلات سبوسدار اگر لطف کنید چند تا مثال بزنید یا میشه لوزی ماهی را با ماهی سالمون جایگزین کرد؟ و اینکه منظور از یک تکه میوه چقدر میوه است؟

تا کنون در طی چند مقاله به بررسی رژیم و در کل مبحث کاهش وزن پرداخته‌ایم. همچنین از روش‌های ساده‌ای برای لاغری و رژیم غذایی نیز صحبت و این نکات را با یکدیگر مرور کرده‌ایم. اما امروز قصد داریم روشی جدید و کارآمد برای را در اختیار شما قرار دهیم.

لاغری برای افرادی که چاق هستند یا خیلی دور و دست نیافتنی می‌نماید یا خیلی سخت و جان فرسا. اما برای لاغر شدن تنها باید جواب اصولی این سؤال را بدانید: چگونه لاغر شویم ؟

واقعاً چگونه می‌توان بدون آسیب رساندن به اعضای بدن و یا سختی زیاد لاغر شدن را تجربه کرد؟ جواب این سؤال را در مطالب قبلی ما جست و جو کنید.

اما در این مطلب می‌خواهیم به شما روشی آموزش دهیم که در صورت اصولی اجرا شدن، می‌تواند رژیم غذایی لاغری بسیار خوبی باشد. رژیم لاغری پر پروتئین!

رژیم لاغری پروتئین دار

انتخاب این روش می‌تواند کمک کند که بر گرسنگی خود غلبه کنید و در نتیجه به وزن مناسبی برسید. این نوع رژیم در واقع رژیم سختی نیست و تنها با اضافه کردن اصولی مقدار پروتئین به برنامه غذایی صورت می‌گیرد. یک هفته به خودتان فرصت بدهید و در طول این هفته کم کم پروتئین را بیشتر و بیشتر کنید. به یاد داشته باشید که میزان کالری مصرفی شما هنوز هم شمرده خواهد شد پس بهتر است که پروتئین‌های مناسبی را در رژیم لاغری خود بگنجانید.

اگر می‌خواهید مقادیر زیادی پروتئین به رژیم خود اضافه کنید و یا مشکل کبد (مانند کبد چرب) و کلیه دارید، قبل از انتخاب رژیم لاغری پر پروتئین حتماً با پزشک متخصص تغذیه و رژیم درمانی مشورت کنید.

منابع پروتئینی را انتخاب کنید که بالاتری میزان مواد مغذی و کمترین میزان چربی اشباع شده را در خود دارند. برای مثال این مواد غذایی زیر در رژیم غذایی خود استفاده کنید:

بهتر است که منابع پروتئین خود را در هر وعده تغییر دهید. به عنوان مثال ماهی سالمون یا دیگر ماهی‌هایی که حاوی امگا 3 نیز هستند مصرف کنید. لوبیا یا عدس را در رژیم غذایی خود بگنجانید که علاوه بر پروتئین سرشار از فیبر نیز هستند. یا مثلاً می‌توانید به سالاد خود گردو اضافه کنید و بادام بخورید.

چه مقدار پروتئین دریافت می‌کنید؟ سؤال خوبی است. با استفاده از راهنمای زیر می‌توانید میزان پروتئین دریافتی خود را محاسبه کنید:

وقتی در حال اضافه کردن پروتئین به رژیم لاغری خود هستید باید کربوهیدرات‌های مناسبی نیز به بدن خود برسانید. این منابع مهم کربوهیدرات هم می‌توانند بسیار به کاهش وزن شما کمک کنند:

برای کنترل اشتهای خود نیز بهتر است که میزان کالری دریافتی خود را به 4 یا 5 بخش تقسیم کنید و در طول روز این میزان را استفاده کنید.

خب! این هم یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توانید برای کاهش وزن از آن استفاده کنید. ما در این مقاله تنها این گزینه را پیش پای شما قرار دادیم و امیدواریم شما بی‌گدار به آب نزنید. برای هر رژیمی نمی‌تواند مناسب باشد. هر فردی ابتدا باید شرایط جسمانی خود را در نظر گرفته و سپس یک رژیم را انتخاب کند. اما متأسفانه یا خوشبختانه هیچ فردی بدون تخصص صلاحیت چنین کاری را ندارد. پس توصیه اینفوسلامت به شما این است که حتماً برای انتخاب یک رژیم غذایی مناسب و مفید، سراغ پزشک متخصص رفته و شرایط خود را با وی در میان بگذارید.

 

بعدی

قبلی

رژیم لاغری پروتئین دار

رژیم لاغری ۱۰ روزه برای آب کردن چربی های اضافه

 

اگر قصد دارید خیلی سریع وزن و چربی های اضافه خود را کم کنید این مقاله کامل و معجزه گر را از دست ندهید .

 

هر روز تعداد آگهی هایی که مدعی هستند لاغری بیش از 10 کیلو ظرف کمتر از یک ماه با متد آنها امکان پذیر است بیشتر می شود. آنهایی که بعضا فریب این دسته از آگهی ها را خورده اند می گویند که تنها مقدار کمی از وزن آنها کاهش پیدا کرده و پزشکان متخصص تغذیه هم کاملا با آن مخالف هستند.

 

 

اگر روی ترازو رفتید و با دیدن درجه آن چشمانتان مثل توپ تخم‌مرغی گرد شدند، یعنی اینکه اضافه وزن به سراغ شما هم آمده! یک ماه گذشته لابد به خیال اینکه در طول روز گرسنه بودید، توقع داشتید که الان حسابی وزن کم کرده باشید، اما زهی خیال الکی! یادتان باشد بدن انسان کاملا هوشمند است. هر چه کمتر غذا بخورید، کمتر مصرف می‌کند!

 

تازه خودتان هم در این یک ماه از ساعت هشت تا 12 شب که بدترین ساعات برای خوردن هستند هر چه دم دستتان آمده را به سمت معده فلک‌زده روانه کرده‌اید و به خیال اینکه قند خونتان پایین آمده، بیشتر از روزهای عادی مواد قندی مصرف کرده‌اید. برای اینکه متوجه شوید چقدر بدموقع چاق شده‌اید، نگاهی هم به تقویم روی میزتان بیندازید. از 20 شهریور که ماه رمضان تمام می‌شود تا اواسط آذر که ماه محرم از راه می‌رسد، روزهایی هستند که هر جا را نگاه می‌کنید، ماشین عروس می‌بینید!

 

چه خودتان عروس یا داماد این روزها باشید و چه مهمان این عروسی‌ها فرقی نمی‌کند. به هر حال با این هیکل کج و کوله و شکمی که از خودتان جلوتر حرکت می‌کند، نه این مجالس بهتان می‌چسبد و نه کلا از زندگی لذت می‌برید. پس دست بجنبانید و با گرفتن یک رژیم مناسب و کوتاه مدت، هر چه زودتر چربی‌های اضافه‌تان را آب کنید.

 

 

نکش و لاغرم کن
بهترین راه برای کاهش اضافه وزن این است که تمام میان وعده‌ها و چاشنی‌هایتان را حذف کنید. از شیرینی و شربت بگیرید تا سس و دلستر و نوشابه. در وعده شام هم کلا بی‌خیال غذاهای برنجی بشوید. در کنار این رعایت‌های غذایی، باید فعالیت‌های جسمی‌تان را هم زیاد کنید. زمین به آسمان رسید، آسمان به زمین رسید، باید روزی نیم‌ساعت پیاده‌روی کنید.

 

اما اگر می‌خواهید خیلی زودتر از اینها به نتیجه برسید، باید به رژیم غذایی کوتاه‌مدت رو بیاورید. این رژیم غذایی کوتاه مدت کمکتان می‌کند تا در عرض یک هفته تا ده روز به صورت کاملا اصولی چند کیلو وزن کم کنید:

 

صبحانه
اسم صبحانه رویش است. باید صبح خورده شود، نه لنگ ظهر!
2 عدد تخم مرغ آب‌پز
قهوه یا چای
1 عدد سیب

حواستان باشد که تخم‌مرغ‌ها را حتما باید با زرده بخورید. اگر کلسترول دارید، یعنی بیمار هستید، اصلا نباید این رژیم را بگیرید. فکر نکنید که می‌توانید به راحتی زرده‌های تخم‌مرغ را نخورید و آب از آب تکان نخورد! در این رژیم روی چربی زرده‌ها حساب شده.

 

از خودتان ابتکار به خرج ندهید و به جای سیب، میوه‌های دیگر را جایگزین نکنید. سیب‌ خاصیت آنتی‌باکتریال دارد و در مقابل بیماری‌ها بیمه‌تان می‌کند. تازه حسابی سرحال و شادابتان می‌کند و باعث می‌شود تا خود ظهر انرژی داشته باشید.

 

 

رژیم ناهار برای لاغر شدن

درست است که گرسنه هستید، اما خودتان را کنترل کنید و تا مرز انفجار نخورید! ناسلامتی می‌خواهید لاغر شوید.

گوشت قرمز یا ماهی کبابی یا آب‌پز
سالاد فصل بدون مایونز
2/1 لیوان آب کرفس

 

*سالاد فصل یعنی سالادی که در آن همه سبزی‌های آن فصل پیدا شود؛ مثلا الان که در فصل تابستان هستیم، سالادتان باید متشکل از خیار، گوجه، کاهو، کلم، قارچ و ذرت باشد. اینکه در این رژیم، سالاد به اندازه کافی گنجانده شده، حتما حکمتی دارد. معمولا رژیم‌دارها بعد از مدتی دچار بیماری یبوست می‌شوند اما با گرفتن این رژیم که کلی سبزی و میوه‌جات دارد، عمرا اگر این بیماری به سراغ شما بیاید.

 

*به جای آب کرفس نمی‌توانید کرفس بخورید. اولا اینکه اگر بخواهید آن همه کرفس بخورید، نفخ می‌کنید! دوما اینکه خود کرفس فیبر دارد و در این رژیم این فیبر محسوب نشده است. وقتی آب کرفس را می‌گیرید، در بافت آن شکست انجام می‌شود و فیبرش را از دست می‌دهد و این دقیقا همان چیزی است که برای گرفتن رژیم به آن نیاز داریم.

رژیم لاغری پروتئین دار

 

شام رژیم

از قدیم گفته‌اند شام را به دشمنت بده! اما شما عجالتا تا زمانی که رژیم دارید، این توصیه را جدی نگیرید و از وعده شامتان نگذرید.

 

گوشت قرمز یا ماهی یا مرغ (کبابی یا آب‌پز) سبزیجات تازه و جوانه‌ها
چای یا قهوه
لیمو ترش تازه

 

*تعادل بین گوشت‌ها را رعایت کنید. اگر برای ناهار گوشت‌قرمز می‌خورید، سعی کنید برای شام ماهی یا مرغ بخورید. یا اگر یک شب گوشت قرمز می‌خورید، یک شب مرغ، شب سوم حتما ماهی بخورید، اگر ماهی دوست ندارید، نمی‌شود آن را از برنامه غذایی‌تان حذف کنید. الکی که نیست! روی امگا3 ماهی هم حساب شده.

 

*بعضی از آدم‌ها را دیده‌اید که بعد از تمام شدن رژیمشان علاوه بر لاغر شدن از ریخت و قیافه هم افتاده‌اند؟ دلیلش این است که پروتئین در این رژیم‌ها کم است و بدن مجبور می‌شود از عضلاتش هم استفاده کند تا سرپا بمانید. اما این رژیم به دلیل داشتن پروتئین کافی که از طریق گوشت، مرغ و تخم مرغ به دست می‌آورید، باعث می‌شود که فقط چربی‌تان بسوزد ولی برای عضله‌تان اتفاقی نیفتد.

 

*بهتر است برای سبزیجات تازه‌تان، از سبزیجات رنگی استفاده کنید؛ مثل گوجه، هویج، فلفل دلمه‌ای و…


میان وعده ، حذف نمی شود اما قطره چکان است!

اگر توقع دارید زمانی که رژیم می‌گیرید، آب توی دلتان تکان نخورد و گرسنه نشوید، یعنی یا برای لاغر شدن خیلی مصمم نیستید یا کلا تعریف درستی از رژیم ندارید! سلامتی و زیبایی حق افرادی است که اراده بهتر و قوی‌تری دارند. همین یک میان وعده را بخورید و شکر خدا را کنید این میان وعده را یا در فاصله صبحانه تا ناهار بخورید، یا در فاصله ناهار تا شام.

1 لیوان آب گوجه فرنگی یا
شیر کم‌چرب یا
یک عدد موز کوچک

 

هشدارها
*اسم این رژیم، رژیم شوک است و با گرفتن آن روزانه فقط 1000 کالری به بدنتان می‌رسد. این رژیم در دهه 30 و بین هنرپیشه‌های هالیوودی خیلی پرطرفدار بود. چون در مدت زمانی کوتاه، حسابی باربی می‌شدند!

 

*این رژیم فقط مخصوص 7 تا 10 روز است. تحت هیچ شرایطی بیشتر از این نگیرید که خونتان پای خودتان است!

 

*همراه کردن این رژیم با ورزش الزامی است. اگر حس پیاده‌روی روزانه ندارید، دنبال نتیجه درست و حسابی هم نباشید.

 

*در این رژیم فقط نوع غذاهایی که باید بخورید مشخص شده است. میزانش دست خودتان است. فقط یادتان باشد که قرار نیست خودتان را گول بزنید. قرار است لاغر شوید، پس فقط به اندازه‌ای بخورید که سیر شوید نه بیشتر.

 

*کفشتان مناسب باشد، با کفش پاشنه‌بلند پیاده‌روی نکنید. همین روزهاست که از شدت کمردرد نتوانید از جایتان تکان بخورید!

*وسیله سنگین نداشته باشید، این وسیله سنگین را نه در دستتان بگیرید، نه روی شانه‌هایتان بیندازید. تا می‌توانید سبک پیاده‌روی کنید.

*پیاده‌روی باید مستمر باشد، جلوی هر مغازه‌ای میخکوب نشوید و دوباره به راهتان ادامه بدهید! اگر قرار است نیم ساعت پیاده‌روی کنید، دقیقا تمام این نیم‌ساعت را به طور مفید پیاده‌روی کنید.

* با نظم قدم بردارید، اول جوگیر نشوید و تند تند قدم برندارید که آخر پیاده‌روی یک لاک‌پشت هم بتواند ازتان جلو بزند! از همان اول با یک ریتم خاص قدم بردارید.

ضد توصیه
*این درست که در زمان ابوعلی‌سینا به چاقی «ام‌الامراض» می‌گفتند. اما این دلیل نمی‌شود که برای از بین بردن این ام‌الامراض، هزار و یک مرض دیگر هم بگیرید! آن هم با این نسخه‌های نامعقول!

 

*قرص‌های ضد اشتها: این قرص‌هایی که مثل نقل و نبات می‌خورید تا اشتهایتان کم شود، دمار از روزگار تان در می‌آورند. افزایش ضربان قلب، فشار خون، یبوست، کم‌خونی، تشنگی زیاد، اضطراب، گیجی، خشکی دهان و سردرد علائم این قرص‌ها هستند. این قرص‌ها را حتما باید یک پزشک یا یک رژیم‌درمان توصیه کند.

 

*بالن معده: این هم یک راه برای کم کردن اشتهاست. به این ترتیب که یک کیسه به اندازه تخم‌مرغ در معده می‌گذارند تا فضای معده را پر کند و اشتها را کم کند. اما این روش هم برای هر کسی توصیه نمی‌شود.

 

تست BMI
برای اینکه بدانید بدنتان در چه وضعی است و از نظر علمی وزن نرمال دارید یا دچار اضافه وزن یا چاقی هستید، باید تست Body mass index یا همان BMI را انجام بدهید. فقط یادتان باشد این فرمول برای گروه سنی بالای 18 سال است. اگر BMIتان:

بین 15 تا 19 باشد، لاغر هستید.

بین 19 تا 25 باشد، وزنتان نرمال است.

بین 25 تا 30 باشد، اضافه وزن دارید.

بین 30 تا 35 باشد، چاقی درجه یک (متوسط) دارید.

بین 35 تا 40 باشد، چاقی درجه دو (شدید) دارید.

رژیم لاغری پروتئین دار
رژیم لاغری پروتئین دار
9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *