درمان دارویی بزرگی طحال

خواص دارویی و گیاهی




خانه

موبایل

طحال غده‌اى است به وزن تقریبى ٢٠٠ گرم كه در طرف چپ بدن در زیر حجاب حاجز قرار دارد. عمل آن ذخیره كردن گلبولهاى قرمز مى باشد. در برابر هجوم میكروبهاى بعضى امراض مثل مالا ریا و تیفوئید نیز به دفاع از بدن مى پردازد. گاه در اثر بیمارى، ورم مى كند و حجمش زیاد مى شود. علت بیماریهاى طحال در فساد خون است و ریشه و اصل فساد خون هم از تغذیه ی بد مى باشد.كسانى كه مبتلا به بیماریهاى طحال هستند، باید براى معالجهء خود، رژیم صغیر و كبیر انگور را بگیرند. بیماران زیادى تحت معالجه با انگور قرار گرفته اند در ظرف چند هفته آنها شفاى كامل یافته اند.مصرف خرفه را به اشخاصى كه مبتلا به انسداد طحال شده اند تجویز مى كنند.شربت غلیظى كه از نوك مارچوبه تهیه مى شود به مقدار سه قاشق سوپخورى در روزى براى بیمارى انسداد مجارى طحال مصرف مى شود. براى تهیه این شربت، سرهاى مارچوبه را در هاون كوبیده و شیره ی آن را كشیده و چند ساعت بعد كه ته نشین شد، آن را صاف كنید، سپس آن را در ظرفى بریزید و آن ظرف را درقابلمه آب بگذارید و در مقابل صد گرم این شربت، صد و هشتاد گرم شكر به آن اضافه كنید و به هم بزنید تا این شربت به قوام آید، سپس آن را در بطرى در جاى خشك حفظ كنید.براى معالجه انسداد مجارى طحال، ریشه‌هاى دو ساله ی جعفرى را كه در حرارت كوره بسرعت خشك شود، مقدار ٤٠ گرم در یك لیتر آب بجوشانید.كاهو آثار خوبى در معالجهء انسداد مجارى طحال دارد.دمكرده ی برگ كاسنى وحشى به مقدار ٢٥ گرم در یك لیتر آب، در درمان انسداد مجارى طحال مصرف مى شود.براى معالجه ی ورم طحال زردك (هویج) را پخته و در سركه بریزید و آن را بخورید.براى درمان انسداد مجارى طحال، سى گرم دم گیلاس را در یك لیتر آب به مدت ده دقیقه بجوشانید و این جوشانده را مصرف كنید.منبع:exsirplant.mihanblog.com

درمان دارویی بزرگی طحال

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

گردآوری – نبض ما

این عضو کوچک و نرم در دوران جنینی، وظیفه خون سازی را به عهده دارد، اما پیش از تولد نوزاد این وظیفه مهم را به مغز استخوان واگذار می کند و پس از آن تصفیه خون و نیز تقویت سیستم ایمنی را با نگهداری از گلبول های سالم قرمز و سفید و پلاکت خون به عهده می گیرد، اما این عضو تحت تاثیر عوامل میکروبی و ویروسی یا برخی نارسایی های کبدی، بزرگ و دچار بیماری می شود.

اسپلنومگالی به بزرگی طحال (Splenomegaly) اشاره دارد. این بیماری ممکن است با لمس خفیف در زیر حاشیه دنده ای چپ آشکار شود. طحال به عنوان بزرگترین غده لنفی بدن عمل می کند.

درمان دارویی بزرگی طحال

بزرگ شدن طحال به خودی خود قابل پیشگیری نیست، بلکه درمان و کنترل آن به درمان بیماری های زمینه ای عامل بروز این بیماری بازمی گردد.

متخصص داخلی کیست؟

کمبود چه ویتامینی خطرناک است؟

علائم اسپاسم عضلانی و درمان های گیاهی آن

علائم گرمازدگی خفیف و درمان آن

طحال ، یک عضو مهم در سیستم ایمنی بدن است ؛ دارای ساختاری به شکل لوبیا است و در قسمت بالا وسمت چپ حفره شکمی و زیر دیافراگم واقع ومحافظت شده است.

طحال، به عنوان یکی از ارگان های بدن ، نقش فعالی در نظارت برسیستم ایمنی و خونریزی دارد و به معده، کلیه چپ، روده بزرگ و انتهای پانکراس مرتبط است.

یک طحال معمولی، ۱۵۰گرم وزن و حدود ۱۱ سانتی متر، طول دارد. طحال طبیعی، معمولا غیرقابل لمس است، با این حال، طحال بزرگ یا قابل لمس، لزوما دلیل بر مشکلات بالینی نیست. طحال ،در میان دنده ها محافظت شده و وجود این اندام در بدن انسان ،تقریبا هنوز برای متخصصان کمی قابل بررسی است.

در برخی موارد، اندازه طحال تقریبا بدون دلیل بزرگ تر شده و این موضوع ممکن است مشکلاتی برای فرد ایجاد کند، به همین دلیل توصیه می شود به منظور درمان این مشکل به پزشک متخصص مراجعه شود.

بزرگ شدن طحال در برخی موارد از طریق معاینه کلینیکی از سوی متخصص به علت قابل لمس بودن یک برجستگی در زیر دنده های سمت چپ بدن قابل تشخیص است، اما گاهی اوقات پزشک فقط با گرفتن شرح حال و انجام معاینه به این عارضه مشکوک می شود.

گرچه تشخیص این بیماری از طریق آزمایش خون و شمارش تعداد گلبول های قرمز و سفید و پلاکت ها ممکن است، اما هیچ روشی برای تشخیص بزرگ شدن طحال از سونوگرافی دقیق تر نیست.

نشانه های زیر را می توان ناشی از بزرگ شدن طحال دانست:

اگر بیمار تاریخچه ای از ضربه به شکم یا قفسه سینه دارد، شکم را لمس نکنید. زیرا ممکن است خونریزی داخلی را تشدید کند. درد ربع فوقانی چپ شکم و علائم شوک را بررسی کنید.

اگر شما این علائم را کشف کردید به پارگی طحال مشکوک شوید. یک راه داخل سیاهرگی برای جایگزینی فوری مایع و خون فراهم کنید. اکسیژن تجویز کنید. به منظور ارزیابی برون ده ادراری برای بیمار لوله ادراری قرار داده و قلب را زیر نظر بگیرید. بیمار را برای جراحی احتمالی آماده کنید.

اگر بزرگ شدن طحال تشخیص داده شود، ممکن است پزشک روش جراحی را برای درمان آن پیشنهاد کند .

البته تصمیم گیری برای انجام جراحی و برداشتن طحال باید با دقت انجام گیرد و معمولا پس از بررسی های لازم و آزمایش های گوناگون، پزشک متخصص این تصمیم را می گیرد.

هر فردی می تواند بدون طحال به زندگی خود ادامه دهد، اما این گونه افراد از افراد عادی در معرض ابتلا به انواع عفونت ها قرار دارند و باید تمام نکاتی را که پزشک به آنها توصیه می کند، رعایت کنند تا مشکل خاصی پس از عمل نداشته باشند .

بیمار را برای انجام آموزش های تشخیصی آماده کنید. روش هایی برای درمان اختلالات زمینه ای فراهم کنید.

نکاتی راجع به کودکان: بزرگ شدن طحال در کودکان مبتلا به کم خونی همولیتیک مادرزادی، بیماری گوچر یا بیماری سلول داسی شکل ایجاد می شود. آبسه طحال شایع ترین علت بزرگی طحال در بچه ها با کاهش عملکرد سیستم ایمنی می باشد.

نکته مهم در درمان بزرگی طحال آن است که بسیاری از افراد می توانند فقط با درمان علل و بیماری های ثانویه ای که به بزرگی طحال منجر شده است، اصلاح الگوی فعالیت شان و نیز مراقبت از ابتلا به بیماری های عفونی به درمان موثر این مشکل دست یابند و برخی دیگر نیز باید تن به جراحی بدهند و این عضو از بدنشان را خارج کنند.

افرادی که دچار بزرگ شدن طحال شده اند، باید از ورزش حرفه ای و شدید اجتناب کنند. اگر بزرگ شدن طحال تشخیص داده شود، ابتدا پزشک به درمان بیماری های مرتبط با این عارضه و در مرحله آخر، روش جراحی فکر می کند.

البته هر فردی می تواند بدون طحال به زندگی خود ادامه دهد، اما از آنجا که این گونه افراد در معرض ابتلا به انواع عفونت ها قرار دارند باید پیش از عمل جراحی به آنها واکسن ذات الریه چند ظرفیتی طبق دستورالعمل خاصی تزریق شود.این واکسن ها از بروز عفونت خون، استخوان و مفاصل در این افراد جلوگیری می کند.

همچنین این افراد نه تنها باید از سفر به مناطقی که احتمال ابتلا به بیماری مالاریا در آنجا وجود دارد اجتناب کنند، بلکه باید بهداشت فردی خود را با دقت و حساسیت بیشتری حفظ و سعی کنند تا از مواجهه با افراد مبتلا به بیماری های عفونی دوری کنند.

سلام در سن 6سالگی کراتینین1.2 در حد طبیعی است.و از نظر کارکرد کلیه جای نگرانی نیست.اما تشخیص اینکه بیماری یا مشکل دیگری در این فرد باشد یا خیر منوط به معاینه و اطلاعات است.ممکن است بیماری استرس و علائم سایکو سوماتیک هم مطرح باشد.

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

درمان دارویی بزرگی طحال

سلام همسرمن چندوقته درد سمت چپ زیرشکم داره البته این درد همیشگی نیست گاهی اوقات درد شدید داره دیروز که رفته سونو داده گفتن طحالش بزرگه اندازه ش رو توسونو نوشته185 میلیمتر البته 1ساله ک پلاکتش پاییتنه معمولا رو88هست میخواستم ببینم باید عمل بشه؟

دکتر سلام

زیبایی و جوانسازی به کمک فیلرها یا ژل ها+ فیلم (دکتر صمیمی)

راه های مقابله با ابتلا به زگیل تناسلی +ویدئو

تاثیر چاقی در فشار خون بالا

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

برای چه بیماری هایی به متخصص اورولوژی مراجعه کنیم؟

عوارض و علل گذاشتن باطری قلب +ویدئو

ویدیو های سلامت

رفع سریع دندان درد به روش خانگی

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

مراحل لیفت صورت بدون جراحی

علل و درمان انواع جوش صورت/ویدئو

عوامل موثر در افزایش قد بعد از بلوغ

مطالب پیشنهادی

بهترین بره رژیم لاغری برای کاهش وزن

عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!

مزایا و عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟

گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید

هزینه آزمایش ایدز چقدر است؟

چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

نبض ما، پایگاه اینترنتی نشاط و سلامتی و دارای مجوز فعالیت است که تیم تولید کننده محتوای آن از پزشکان متخصص، اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه، خبرنگاران و مترجمین و مشاورین مجرب تشکیل شده است .

نبض ما با ارائه جدیدترین مطالب علمی و کاربردی و با هدف بالا بردن سطح آگاهی و اطلاعات عامه مردم در حوزه پزشکی با هدف ارتقای سطح فرهنگ سلامت عمومی و بهبود سبک زندگی فارسی زبانان، می کوشد تا در جهت تندرستی، زیبایی، تغذیه سالم، تناسب اندام، مسائل مربوط به بهداشت مردان و زنان و مادر و نوزاد، مشاوره پزشکی، روان درمانی، بهداشت جنسی و زناشویی و سایر اطلاعات مفید در رابطه با سلامتی ، مخاطب را با ارائه مطالب صحیح و بروز رسانی شده یاری و راهنمایی نماید. لذا مطالب ارائه شده در سایت به هیچ عنوان جایگزین پزشک و تشخیص و تجویز آن نیست.

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *