رژیم غذایی مناسب برای لاغری سریع

رژیم غذایی مناسب برای لاغری سریع
رژیم غذایی مناسب برای لاغری سریع

شاید شما هم این مطلب را شنیده باشید که رژیم باعث ایجاد آسیب‌های جبران ناپذیری به بدن می‌شود. علت آن نیز کاملا مشخص است عدم تامین منابع غذایی و ویتامین‌ها باعث بروز این مشکلات می‌شود. اما آیا راهی وجود دارد که بدون گرسنگی لاغر شویم؟ رژیم را در جیمیتو بخوانید.

 

قبل از اینکه قصد لاغر شدن داشته باشید، باید با نکات زیر آشنا باشید تا بتوانید زودتر نتیجه بگیرید و به تناسب اندام ایده آل خود برسید. بنابراین با ما همراه باشید.

یکی از اشکالاتی که بسیاری از افراد معمولا مرتکب می‌شوند این است که معمولا از یک یا چند نوع ماده غذایی به صورت متناوب استفاده می‌کنند؛ حال آنکه بهتر است از دایره وسیع‌تری از مواد غذایی استفاده کنید و اصطلاحا غذای تکراری نخورید تا طیف وسیعتری از مواد غذایی به بدن خود منتقل کنید.

رژیم غذایی مناسب برای لاغری سریع

تحقیقات نشان می‌دهند افرادی که در رژیم غذایی خود از حبوبات بیشتر استفاده کرده‌اند، اندام متناسب تری دارند. اگر به دنبال رژیم هستید پیشنهاد ما به شما این است که لوبیا چیتی و عدس را حتما در وعده‌های غذایی خود میل کنید.

اگر به فکر کاهش وزن و کم کردن چربی دور کمر و پهلوها هستید، تاثیر خواب مناسب و کافی را دست کم نگیرید. تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که به طور متوسط ۶ تا ۸ ساعت می‌خوابند پس از گذشت ۱۴ روز حدود ۳ کیلوگرم از وزن خود را از دست می‌دهند، پس به موقع خوابیدن را فراموش نکنید.

همه ما خیلی خوب می‌دانیم که قسمت اعظم بدن ما را مایعات از جمله آب تشکیل داده است. نوشیدن آب باعث می‌شود حجم قابل توجهی از معدن اشغال شده و احساس بی میلی کاذب به شما می‌دهد و مانع از پر خوری خواهد شد. پژوهشگران اعتقاد دارند هر فرد به ازای هر ۲۲ کیلوگرم وزن خود باید ۱ لیتر آب در طی روز بنوشد، این به این معنی است که یک فرد ۸۰ کیلویی باید حداقل ۳٫۵ لیتر آب در یک روز میل کند.

انجام فعالیت‌های ورزشی مانند دویدن و ایروبیک باعث کاهش سریع وزن و تناسب اندام خواهد شد. اگر قصد دارید سریع لاغر شوید کافیست روزانه ۲۰ دقیقه فعالیت شدید که زیر نظر پزشک و مربی‌تان است، انجام دهید تا اثر لاغری را در اندام خود مشاهده کنید.

شیرینی و شکلات، کلوچه و آب‌نبات نمونه‌هایی از غذاهایی هستند که باید مصرف‌شان را متوقف کنید (اگر بدانید رژیم لاغری با حذف شیرینی چه تاثیری بر سلامت بدن و تناسب اندام دارد، همین امروز مصرف آن خوراکی‌ها را متوقف می‌کنید). توجه داشته باشید که وقتی، مصرف قندهای ساده را متوقف کنید، ظرف مدت یک یا دو هفته از روند کاهش وزن‌تان متعجب خواهید شد.

مصرف تخم مرغ، سالاد اسفناج، روغن زیتون و مرغ و ماهی باعث تامین غذای مورد نیاز ماهیچه‌ها شده و با ایجاد سوخت و ساز بیشتر در عضلات روند رژیم را سریعتر خواهد کرد.

خوردن آجیل به خصوص آجیل خام کمک قابل توجهی در آب کردن چربی شکم و پهلو کرده و همچنین به علت غنی بود از مواد معدنی باعث بهبود سلول‌های آسیب دیده و ضعیف خواهد شد.

خوردن ماکارونی، پاستا و سایر مواد هیدروکربنی در رژیم ممنوع است. شاید برایتان جالب باشد وقتی نتیجه نخوردن این غذاها را در مدت کمتر از ۱۰ روز مشاهده کنید.

خوردن انواع ادویه به خصوص فلفل قرمز را به شما توصیه می‌کنیم. با خوردن فلفل قرمز سرعت متابولیسم بدن افزایش یافته و در نتیجه کالری بیشتری خواهید سوزاند، که این یکی از نکات مهم در رژیم است.

نوشیدن چای باعث افزایش سوخت و ساز بدن شده و از آنجایی که سرشار از آنتی اکسیدان است می‌تواند به لاغری شکم و پهلوی شما کمک کند. تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که روزانه یک لیوان چای به خصوص چای سبز می‌نوشند، ۷۰ کالری بیشتر از سایرین در طول ۲۴ ساعت خواهند سوزاند.

اگر می‌خواهید چیزی برای میان وعده بخرید، مقدار نمک آن را از روی برچسب آن بخوانید. مصرف ۱۴۰ میلی‌گرم یا کمتر سدیم در هر وعده‌ی غذایی برای سلامتی مناسب است؛ بنابراین تا جایی که امکان دارد از خوردن انواع چیپس و پفک و سایر غذاهای فرآوری شده دوری کنید.

اگر قصد دارید در کوتاه‌ترین زمان ممکن به لاغری و تناسب اندام برسید. در این بخش به معرفی یک برنامه غذایی رایگان می‌پردازیم با ما همراه باشید.

 

 

 

 

توجه داشته باشید که رژیم فقط باید بین ۷ تا ۱۰ روز انجام شود و نه بیشتر چون بیش از این مدت عوارضی در بر خواهد داشت.

 

بیشتر بخوانید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ممنون از مطلب خوبتون ولی رژیم های سریع که کاهش وزن زیادی در مدت کم دارند ضررهای زیادی هم دارند و به نظرم نباید این رژیم توصیه بشه.

رژیم غذایی مناسب برای لاغری سریع

خواهش می کنم ساسان جان
ایشالا مورد توجه شما قرار گرفته باشه

واقعا مطلب جالبی بود برای رژیم ..
ولی ای کاهش چند برنامه غذایی خوب هم می دادید

واقعا این رژیم لاغری خیلی خوب است؟
اگر بتونم سریع لاغر بشم حتما تبلیغ شما را خواهم کرد

سلام من حدود بیست کیلو اضافه وزن دارم چطوری میتونم بدون اینکه به سلامتیم ضربه بخوره رژیم بگیرم ؟

مینا عزیزم
ورزش کردن در کنار یک رژیم لاغری مناسب میتونه باعث کاهش وزن شما شود.
هرگز به دنبال کم کردن این ۲۰ کیلوگرم به صورت ناگهانی نباش چرا که آسیب های جدی به بدن شما وارد خواهد کرد.

من توصیه میکنم از محصولات “بی لو” استفاده کنید من که استفاده کردم عالی بود!

برای رعایت رژیم با تعریف شما دیگه هیچی نباید بخوریم که 🙁
یکم رژیم لاغری آسان تر بذارید تا ما هم بتونیم زنده بمونیم از گرسنگی …

سلام. میخواستم در انتهای یکی از مقالاتتون، تبلیغ رژیم آنلاین سایتم رو قرار بدم. میشه لطفا هزینه این کار رو برای من ارسال کنید.

ممنون از شما برای ارایه یک برنامه رایگان برای رژیم

رژيم

خیلی چاق شدم دیگه هیچکدوم از لباسام اندازه م نیست مخصوصا شونه هام دقیقا دوبرابر شایدم بیشتر شده که این پوشیدن لباسای قبلیو سخت می‌کنه…دیگه نمی تونم راه برم مثل توپ شدم
فکرکنم نزدیک بیست کیلو اضافه شدم هی… می خوام حدود ده روز هیچی نخورم که حداقل پنج کیلو کم شم…یکم شبیه آدم شم الان که به بچه غول یا حتی باباغول بیشتر شبیهم.وزنم از بابام بیشتر شده هرچند اون خیلی قدش از من بلندتره.واقعا مایه تاسفه.

دوست خوبم
خوشحالم که برامون نظر قرار دادی
من مطمئنم اگه بخوای و شروع کنی حتما میتونی به مرور به وزن دلخواهت بررسی
:-*

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وبسایت

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

رژیم لاغری نظامی یا رژیم لاغری یک هفته ای در حال حاضر یکی از معروف‌ترین رژیم‌های لاغری در دنیاست. گفته می‌شود که این رژیم به شما کمک می‌کند تا فورا وزن کم کنید، چیزی حدود ۴٫۵ کیلوگرم در عرض یک هفته! رژیم لاغری نظامی یک رژیم بدون هزینه است و لازم نیست کتابی بخرید یا غذا و مکمل گران‌قیمتی تهیه کنید. اما آیا این رژیم واقعا فایده‌ای دارد؟ و آیا چیزی هست که بتوانید امتحانش کنید؟

رژیم غذایی مناسب برای لاغری سریع

همراه ما باشید، در این مطلب هرچیزی را که نیاز است درمورد رژیم لاغری یک هفته ای بدانید، برای‌تان توضیح می‌دهیم.

رژیم لاغری نظامی که به آن رژیم سه‌روزه هم می‌گویند، یک رژیم کاهش وزن است که به شما کمک می‌کند در عرض یک هفته، حدود ۴٫۵ کیلوگرم از وزن‌تان کم کنید و چربی دور شکمی خود را کاهش دهید. برنامه‌ی رژیم لاغری نظامی سه روز برنامه‌ی غذایی دارد و چهار روز بدون برنامه و آزاد است و این چرخه‌ی هفتگی دوباره و دوباره تکرار می‌شود تا زمانی که به وزن دلخواه‌تان برسید. طرفداران این رژیم ادعا می‌کنند متخصصین تغذیه‌‌ی ارتش ایالات متحده‌ی آمریکا این برنامه‌ی رژیمی را طراحی کرده بودند تا سربازان سریع‌تر به اندام ایده‌آل برسند. اما واقعیت این است که این رژیم لاغری غذایی، به هیچ مؤسسه‌‌ی حکومتی یا نظامی وابسته نیست. رژیم لاغری نظامی، اسامی گوناگونی دارد، مانند رژیم نیروی دریایی (navy diet)، رژیم ارتشی (army diet) و حتی رژیم بستنی (ice cream diet).

رژیم سه‌روزه‌ی نظامی، طی یک دوره‌ی ۷ روزه به ۲ قسمت تقسیم می‌شود. در سه روز اول، شما یک برنامه‌ی از پیش تعیین‌شده و کم‌کالری برای صبحانه، ناهار و شام دارید و هیچ میان‌وعده‌ای میل نمی‌کنید. مجموع کالری دریافتی در این سه روز تقریبا ۱۱۰۰ تا ۱۴۰۰ کالری در روز است، که این میزان، بسیار پایین‌تر از مقدار کالری دریافتی روزانه برای یک فرد بزرگ‌سال محسوب می‌شود.

در چهار روز باقی‌مانده‌‌ی هفته، تغذیه‌‌ سالم خواهید داشت و دریافت کالری‌تان را به اندازه‌‌ی همان سه روز اول حفظ می‌کنید. طبق ادعای هواداران این رژیم، شما می‌توانید این چرخه را هر چندبار که لازم است تکرار کنید تا به وزن مطلوب‌تان برسید.

صبحانه:

ناهار:

شام:

صبحانه:

ناهار:

شام:

صبحانه:

ناهار:

شام:

در نوشیدن قهوه یا چای آزاد هستید چون شکر و خامه به این نوشیدنی‌ها اضافه نمی‌کنید. به مقدار زیاد هم آب بنوشید.

چهار روز باقی‌مانده‌ی هفته هم در رژیم هستید. خوردن میان‌وعده آزاد است و هیچ گروه غذایی‌ای برای‌تان ممنوع نیست. اما باید مقدار هر وعده را محدود کنید تا میزان کالری دریافتی روزانه‌تان، کمتر از ۱۵۰۰ باشد.

قانون دیگری برای این چهار روز وجود ندارد.

کسانی که محدودیت‌های غذایی دارند می‌توانند به جای غذاهای پیشنهادی، غذاهای دیگری را در سه روز اول مصرف کنند، اما این غذاهای جایگزین باید به همان اندازه‌ی گفته‌شده کالری داشته باشند. مثلا اگر شما به بادام‌زمینی حساسیت دارید، می‌توانید به جای آن کره‌ی بادام مصرف کنید. همچنین اگر گیاهخوار هستید می‌توانید به جای یک تنِ ماهی، چند عدد بادام میل کنید. درنهایت هدف این است که میزان کالری دریافتی شما به همان اندازه باقی بماند. اگر هر وعده‌ی گفته‌شده در برنامه را به هر دلیلی تغییر می‌دهید، باید کالری آن را حساب کنید. طرفداران رژیم لاغری یک هفته ای توصیه می‌کنند آب‌لیموی گرم بنوشید اما از نوشیدنی‌هایی که شیرین‌کننده‌های مصنوعی دارند، اجتناب کنید. البته هیچ دلیل علمی وجود ندارد که ثابت کند این ایده‌ی خوبی است!

هیچ مطالعه‌ای روی رژیم لاغری یک هفته ای انجام نشده است. اما احتمال اینکه یک فرد معمولی به خاطر محدودیت مصرف کالری در یک هفته، چند کیلوگرم از وزنش کم شود، زیاد است. اگر کالری ورودی به بافت چربی، کمتر از کالری خروجی آن باشد، چربی‌سوزی روی خواهد داد. طرفداران این رژیم عقیده دارند ترکیبات غذایی متنوع در این برنامه باعث می‌شود این رژیم لاغری، سودمند باشد چون ترکیبات غذایی تعیین‌شده در رژیم غذایی لاغری، متابولیسم و چربی‌سوزی را افزایش می‌دهد، اما حقیقتی پشت این ادعا وجود ندارد.

قهوه و چای سبز حاوی ترکیباتی هستند که می‌توانند متابولیسم را تا حدودی افزایش بدهند، اما تاکنون هیچ ترکیب غذایی که بتواند چنین اثری داشته باشد شناخته نشده است. اگر شما هم نگاهی به غذاهای موجود در این برنامه بیندازید خواهید دید که شباهتی به خوراکی‌ های چربی سوز ندارد.

غذاهایی که حاوی پروتئین بالایی هستند، بیشتر از هر غذای دیگری، متابولیسم را افزایش می‌دهند. اما بیشتر غذاهای رژیم لاغری نظامی، کم‌پروتئین و پُرکربوهیدرات هستند که ترکیب مناسبی برای کاهش وزن نیست.

همچنین عده‌ای ادعا می‌کنند که این رژیم، فوایدی مشابه روز‌ه‌‌ی متناوب دارد. اما هیچ نوع شباهتی بین روزه و رژیم لاغری نظامی مشاهده نمی‌شود، پس این ادعا نادرست است.

رژیم لاغری یک هفته ای برای یک فرد عادی خطری ندارد چون کوتاه‌تر از آن است که آسیبی ماندگار وارد کند. اما اگر بخواهید این رژیم را به‌مدت چند ماه ادامه بدهید، محدودیت مصرف کالری آن ممکن است شما را درمعرض کمبود مواد مغذی قرار بدهد، مخصوصا اگر در روزهای آزادتان، به‌طور مرتب سبزیجات و سایر غذاهای مغذی مصرف نکنید.

ضمنا خوردن هات‌داگ، بیسکویت ترد و نمکی و بستنی آن هم هر هفته، احتمال بروز مشکلات متابولیسمی را ایجاد می‌کند. هله‌هوله نباید پای ثابت تغذیه‌تان باشد.

درمورد قابل پیگیری بودن این رژیم هم باید بگوییم رژیم لاغری نظامی نسبتا راحت است و نیازی به ایجاد تغییرات بلندمدت در عادات ندارد و تنها باید برای مدت کوتاهی اراده داشته باشید. یعنی، احتمالا برای حفظ وزن در طولانی‌مدت کمکی نخواهد کرد، زیرا برای تغییر عادت‌ها و سبک زندگی کمکی به شما نمی‌کند.

رژیم لاغری نظامی به شهرت رسیده است چون ادعا دارد که می‌توانید در عرض یک هفته، چهار و نیم کیلوگرم از وزن‌تان را کم کنید. از نظر تئوری، این میزان کاهش وزن برای افراد دارای اضافه‌وزن که مصرف کالری‌شان را به‌شدت محدود می‌کنند، امکان‌پذیر است. اما بخش عمده‌ی این کاهش وزن به‌دلیل از دست دادن آب بدن است، نه چربی!

با کاهش ذخیره‌ی گلیکوژن بدن، وزن آب فورا افت می‌کند و این اتفاقی است که وقتی مصرف کربوهیدرات و کالری را محدود می‌کنید روی می‌دهد. این حالت، شاید وقتی روی ترازو می‌روید خوشایند باشد اما زمانی که مجددا به تغذیه‌ی عادی‌تان برگردید، این وزن از دست رفته، دوباره برمی‌گردد.

اگر قصد دارید سریع‌تر چند کیلوگرم از وزن خود کم کنید، پس رژیم لاغری نظامی برای‌تان مناسب است. اما باید بدانید که وزنِ کم‌شده، خیلی زود برمی‌گردد. به همین دلیل ساده، رژیم لاغری یک هفته ای برای اهداف بلندمدت‌تان خوب نیست. اگر واقعا می‌خواهید وزن کم کنید و بعد از رسیدن به وزن مطلوب‌تان آن را حفظ کنید، شیوه‌های کاهش وزن زیادی وجود دارند که بسیار بهتر و سودمندتر از رژیم لاغری نظامی هستند.

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

با نکات ورزشی و تغذیه‌ای این مجموعه، اندامی متناسب و جذاب داشته باشید.

17000تومان

14000تومان

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

رژیم غذایی مناسب برای لاغری سریع

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

var head = document.getElementsByTagName(“head”)[0];
var script = document.createElement(“script”);
script.type = “text/javascript”;
script.async=1;
script.src = “https://s1.mediaad.org/serve/chetor.com/loader.js” ;
head.appendChild(script);

رعایت این رژیم غذائی برای افرادی که درگیر کار و ماموریت در سفر هستند قدری مشکل است به اعتقاد من اراده لازم برای کاهش وزن اولین قدم برای لاغری است پس از ان خودبخود خودمان را با شرایط جدید منطبق خواهیم کرد. موفق باشید.

خوب هست اما چون دوباره بخواد برگرده اصلا دوستش ندارم …ترجیع میدم رژیمی رو دنبال کنم که ماندگار باشه …و این فقط برای رفتن به مهمونی که وقت کافی برای کم کردن وزن و نداریم خوبه …همین

به احتمال قوی این رژیم‌های غذایی ماندگار نیستند. دلیل آن این است که فرد با حجم کم غذایی که در طول روز دریافت می‌کند بعید است که ریزمغذی‌ها را به اندازه‌ی کافی دریافت کند. این محرومیت از بسیاری از مواد غذایی باعث افت متابولیسم شده و سوخت‌و‌ساز کاهش مي‌یابد. در دراز‌مدت ممکن است به علت سوخت‌و‌ساز پایین ورن برگردد و حتی از قبل هم بالاتر برود. کار درست این است که رژیم غذایی سرشار از مواد مغذی باشد و درجه‌ي دوم کم‌کالری بودن آن مهم است.

سلام مقاله جالب و دوست داشتني بود.

تناسب اندام

رژیم لاغری در دوران شیردهی و نکاتی که باید بدانید

کش ورزشی؛ ۳۳ حرکت کششی و قدرتی برای تقویت عضلات

بهترین مکمل های افزایش وزن و افزایش حجم عضلات


ورزش بادی ریتم و فواید آن برای بدن

لاغری شکم بعد از زایمان؛‌ ۹ حرکت ورزشی مؤثر در خانه

آخرین مطالب

دشت ارژن؛ تفرجگاهی در طبیعت سرزمین فارس

۱۲ مزیت یادگیری مهارت سخنرانی که زندگی‌تان را دگرگون می‌کند

درمان ورم لوزه؛‌ علائم، علت و راه‌های درمان آن

فواید روغن گل سرخ برای سلامتی؛ ۱۹ خاصیت مؤثر که باید بدانید

گیاهان تصفیه کننده هوا؛ ۲۰ گیاهی که سموم هوا را از بین می‌برند

ترین های جهان

۱۰ عبارتی که بهتر است هرگز در گوگل جستجو نکنید

بهترین فیلم های علمی تخیلی از گذشته تا کنون

معروف ترین آشپزهای جهان که در حرفه‌ خود بهترین هستند

موفق‌ترین زنان کارآفرین جهان را بشناسید


بهترین کتاب هایی که تبدیل به فیلم شدند

بهترین کشور برای مهاجرت در سال ۲۰۱۸ کدام است؟

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

دغدغه‌‌ی افراد بسیاری است. باید چاق باشید تا بفهمید چاقی چه دردی است. شاید درباره‌ی رابطه چاقی و دیابت یا ارتباط بین چاقی و استرس چیزهایی شنیده باشید. بد نیست بدانید چاقی علاوه بر تأثیرگذاری بر سلامتی جسمی، روی ذهن و روان فرد نیز تأثیر منفی بر جای می‌گذارد. وقتی لباس مورد علاقه‌تان تنگ باشد، نتوانید مانند دیگران بدوید یا دائما نظرات منفی در مورد اندام‌تان بشنوید، به‌سرعت برای کاهش وزن ترغیب می‌شوید و به‌دنبال راههای کاهش سایز کمر و روش‌های لاغری بازو و … می‌گردید. اگر به‌دنبال هستید و قصد دارید به‌سرعت لاغرتر شوید، باید کاهش وزن‌تان سالم و بی‌خطر باشد. با ادامه‌ی مقاله همراه باشید تا ببینید برای اما سالم چه باید کرد.

رژیم غذایی مناسب برای لاغری سریع

تا حد امکان از مصرف غذاهای فرآوری و بسته‌بندی‌شده خودداری کنید. نمک خاصیت نگهدارندگی دارد و این غذاها سرشار از نمک و در نتیجه سدیم هستند. مصرف زیاد سدیم برای سلامتی مضر است. بهتر است از غذاهای سالم و تازه‌ مانند میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل (سبوس‌دار)، لبنیات و پروتئین های کم‌چربی استفاده کنید.

اگر می‌خواهید چیزی برای میان‌وعده‌تان بخرید، مقدار نمک آن را از روی برچسب‌اش بخوانید. مصرف ۱۴۰ میلی‌گرم یا کمتر سدیم در هر وعده‌ی غذایی برای سلامتی مناسب است؛ بنابراین اگر حتما خواستید که غذای فرآوری‌شده مصرف کنید، محصولات کم‌نمک‌تر را انتخاب کنید.

روزتان را با یک فنجان قهوه آغاز کنید. کافئین موجود در قهوه ادرارآور بوده و سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که سلول‌های بدن‌تان را از آسیب‌‌ها محافظت می‌کند. اگر اهل قهوه نیستید، چای نیز با خواص مشابه گزینه‌ی مناسبی به شمار می‌آید. بر اساس تحقیقات جدید چای سبز با افزایش سوخت و‌ ساز بدن موجب می‌شود در طول ۲۴ ساعت ۷۰ کالری بیشتر از پلاسیبو (استفاده از روش‌های درمانی صوری و تلقینی) سوزانده شود.

کالری دریافتی از نوشیدنی‌ها نسبت به کالری دریافتی از مواد غذایی جامد، خاصیت سیرکنندگی کمتری دارد. نوشیدن آبمیوه یا نوشیدنی‌های کاراملی به اندازه‌ی مصرف یک کاسه سبزیجات و غذاهای حاوی پروتئین شما را سیر نمی‌کند؛ بنابراین تا حد امکان مصرف آبمیوه‌های پر از شکر، نوشابه و نوشیدنی‌های الکلی را متوقف کنید. با مصرف این نوشیدنی‌ها به بدن‌تان کالری بالایی می‌رسد، ولی باز هم به سرعت احساس گرسنگی خواهید کرد. در ضمن نوشیدنی‌های الکلی با متوقف کردن سوخت‌وساز چربی‌ها تأثیر بیشتری در اضافه وزن دارند.

از پولی که برای خرید وزنه و دمبل می‌پردازید، هرگز پشیمان نخواهید شد. تمرینات قدرتی به افزایش حجم عضلات کمک می‌کند. افزایش حجم عضلات باعث می‌شود چه در زمان کار، چه در زمان استراحت، در تمام ۲۴ ساعت شبانه‌روز و هر ۷ روز هفته کالری بیشتری بسوزانید. هر چه عضلات بیشتری داشته باشید، زودتر می‌توانید لاغر شوید. برای شروع از وزنه‌ها و دمبل‌های سبک‌تر استفاده و هفته‌ای سه یا چهار بار ورزش کنید. پس از مدتی از تغییراتی که در اندام‌تان به وجود می‌آید، شگفت‌زده می‌شوید.

مصرف ادویه های مناسب لاغری در کاهش وزن و مؤثر است. «کپسایسین» ترکیبی است که در فلفل هندی (قرمز) و هالاپینو یافت می‌شود. این ترکیب باعث می‌شود، بدن‌ هورمون آدرنالین بیشتری ترشح کند که نتیجه‌ی آن افزایش سوخت‌وساز و افزایش کالری سوزی است. تندی غذا موجب می‌شود آن را با سرعت کمتری میل و زودتر احساس سیری کنید. سایر ادویه‌های مفید برای کاهش وزن عبارتند از زنجبیل، زردچوبه، فلفل سیاه و مرزنگوش (آویشن کوهی).

شاید این عبارت به نظر خنده‌دار بیاید، ولی کم خوابی باعث افزایش وزن می‌شود. تحقیقات فراوانی نشان داده‌اند خوابیدن کمتر از ۷ ساعت در شب‌ها، سرعت سوخت‌وساز بدن را کاهش می‌دهد. همچنین وقتی که دیرتر به رختخواب بروید، احتمال اینکه به خوردن وسوسه شوید بیشتر است؛ بنابراین پاداش خواب کافی و به‌موقع، کمک به کاهش وزن است.

بر اساس تحقیقات صورت گرفته کسانی که غذای مصرفی‌شان را یادداشت می‌کنند (مخصوصا زمانی که در حال خوردن هستند) کاهش وزن بیشتری خواهند داشت. با نوشتن چیزهایی که می‌خورید، یادتان می‌ماند که دقیقا چه خورده‌اید. ممکن است در بعضی مواقع چیزهایی را که می‌خورید فراموش کنید، ولی با نوشتن همیشه جلوی چشم‌تان هستند و بهتر می‌توانید تغذیه‌تان را کنترل کنید.

البته فواید ورزش برای سلامتی انکارناپذیر است، اما فکر می‌کنید بهترین زمان ورزش برای چربی سوزی چه موقع است؟ تمرینات ورزشی همیشه مفید و تأثیرگذار است، اما تأثیرش هنگام غروب دو چندان می‌شود. با سپری شدن روز و رسیدن به شب، سوخت‌وساز بدن آهسته‌تر می‌شود. سی دقیقه ورزش هوازی پیش از شام، سرعت سوخت‌وسازتان را افزایش داده و برای دو سه ساعتی آن را بالا نگه می‌دارد. همچنین با تمرین ورزشی، می‌توانید به کاهش استرس خود کمک کنید و با جلوگیری از پرخوری به وزن مناسب برسید.

حذف وعده‌های غذایی و گرسنگی کشیدن راه مناسبی برای و سالم نیست. اگر دغدغه‌های روزانه وقت کافی برای صرف وعده‌های غذایی را از شما دزدیده است، چیزهایی در خودرو یا میز کارتان نگه داشته و با مصرف‌شان از احساس گرسنگی جلوگیری کنید. اگر وعده‌ی غذایی خود را حذف کنید، در وعده‌های بعدی با دو برابر کردن غذا به سلامتی خود آسیب می‌زنید. همچنین گرسنگی سرعت سوخت‌وساز بدن را کاهش می‌دهد. برای حل این مشکلات بهترین روش این است که روزانه سه وعده‌ی غذایی و دو میان‌وعده میل کنید و بین وعده‌های غذایی بیشتر از ۳ یا ۴ ساعت وقفه نیفتد. کالری دریافتی را در وعده‌های غذایی خود پخش کنید. اگر ممکن است وعده‌های غذایی‌تان را فراموش کنید، روی تلفن همراه‌تان زنگ هشدار بگذارید.

برای اینکه بدن‌تان به درستی فعالیت کند و سم زدایی از بدن به‌خوبی انجام شود، باید مقدار زیادی آب مصرف کنید. یک راه مناسب برای تأمین آب مورد نیاز بدن‌تان، مصرف غذاهایی است که در داخل خود مقدار زیادی آب دارند. خیار، گوجه فرنگی، هندوانه، انگور، کرفس و آناناس آب بالایی دارند. این مواد ازجمله منابع تأمین فیبر هستند و با داشتن مقدار زیادی فیبر موجب احساس سیری می‌شوند.

پتاسیم، منیزیم و کلسیم می‌توانند به تعادل سدیم در بدن کمک کنند. غذاهای سرشار از پتاسیم مانند سبزیجات برگ سبز، اغلب غذاهای نارنجی رنگ (پرتقال، سیب‌زمینی شیرین، هویج و ملون)، موز، گوجه فرنگی، سبزیجات چلیپایی (مانند انواع کلم‌ها و مخصوصا گل کلم)، لبنیات کم‌چرب، مغزها و دانه‌ها دارای خواص متعددی هستند. این مواد غذایی در کاهش فشار خون، کنترل قند خون و کاهش بیماری‌های مزمن مانند دیابت مؤثرند.

قرص های لاغری زیادی در بازار وجود دارند. بعضی از این داروها ادعای کم کردن ۵ کیلو در ۱۰ روز را دارند. ممکن است ناامیدی شما را وسوسه کند تا به جای لاغری از طریق رژیم غذایی سالم به سراغ این داروها بروید، اما باید بدانید این داروها معمولا عوارض بدی به دنبال دارند و کاهش وزن‌شان در بیشتر مواقع باز می‌گردد. با رژیم غذایی مناسب، تمرینات ورزشی و سایر توصیه‌های موجود در این مقاله می‌توانید و بی‌خطری داشته باشید.

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

با نکات ورزشی و تغذیه‌ای این مجموعه، اندامی متناسب و جذاب داشته باشید.

17000تومان

14000تومان

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

var head = document.getElementsByTagName(“head”)[0];
var script = document.createElement(“script”);
script.type = “text/javascript”;
script.async=1;
script.src = “https://s1.mediaad.org/serve/chetor.com/loader.js” ;
head.appendChild(script);

رژیم غذایی مناسب برای لاغری سریع

لطفا برای من مطلب ارسال نکنید

سلام
اگر ارسال مطلب از طریق ایمیل منظورتونه، در تمام ایمیل‌هایی که ارسال میشه گزینه‌ی «لغو عضویت» وجود داره.
با کلیک بر روی اون دیگه مطلبی براتون ارسال نمیشه

سلام
لطفا مقالاتی در رابطه با افزایش وزن بذارین!
با تشکر

حتما دوست عزیز. تا هفته آینده مطلبی در این خصوص میذاریم.

سلام وخسته نباشيد
ممنون از مطلب اموزندتون
با سپاس

متشکریم از نظرتون. از اینکه مطلب مفیدی براتون بوده خوشحالیم

تناسب اندام

بهترین مکمل های افزایش وزن و افزایش حجم عضلات

رژیم لاغری در دوران شیردهی و نکاتی که باید بدانید

لاغری شکم بعد از زایمان؛‌ ۹ حرکت ورزشی مؤثر در خانه

کش ورزشی؛ ۳۳ حرکت کششی و قدرتی برای تقویت عضلات


ورزش بادی ریتم و فواید آن برای بدن

آخرین مطالب

دشت ارژن؛ تفرجگاهی در طبیعت سرزمین فارس

۱۲ مزیت یادگیری مهارت سخنرانی که زندگی‌تان را دگرگون می‌کند

درمان ورم لوزه؛‌ علائم، علت و راه‌های درمان آن

فواید روغن گل سرخ برای سلامتی؛ ۱۹ خاصیت مؤثر که باید بدانید

گیاهان تصفیه کننده هوا؛ ۲۰ گیاهی که سموم هوا را از بین می‌برند

ترین های جهان

عجیب ترین قوانین دنیا که با شنیدن آن‌ها بهت‌زده خواهید شد


گران‌ترین ساعت‌های مچی و جیبی دنیا

خوشمزه ترین غذاهای دنیا که هر گردشگری را شیفته خود خواهند کرد


با خاص ترین ماشین های دنیا آشنا شوید

زیباترین شهرهای جهان که هر گردشگری را شیفته خود می‌کنند


ارزانترین کشور برای تحصیل کدام است؟

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

ماهی فواید بیشماری برای سلامتی دارد و توصیه می شود حداقل هفته ای یک بار ماهی را در برنامه غذایی خود قرار دهید

تغذیه سالم نه تنها بر سلامت جسمی شما تاثیر میگذارد بلکه در سلامت روح و روان شما نیز موثر است

رژیم غذایی مناسب برای لاغری سریع

مکمل های غذایی نمی توانند جایگزین وعده های غذایی قرار بگیرند و باید در کنار تغذیه سالم از آنها استفاده کرد

خبری جالب برای تهرانی ها ، اگر می خواهید ویتامین D بدن خود را کاملا رایگان ، بسنجید ، کافیست در فاصله چهارم اسفند تا پانزدهم فروردین ۹۸ به مجتمع تجاری کورش بروید ! برند اویلا به همراه یک تیک تیم پزشکی ویتامین D بدن شما را رایگان محاسبه و سنجش می کند !

فصل زمستان طبع سردی دارد به همین دلیل مصرف میوه های دارای طبع سرد به ویژه برای افراد سرد مزاج بسیار مضر است

به طور معمول در فصل پاییز صمغی از این درخت خارج می شود که از آن برای آدامس و درمان بیماری ها استفاده می شود

گیاه آلوئه ورا را به صورت موضعی می توان استفاده کرد همچنین ژل درون آن را به عنوان خوراکی می توان استفاده کرد

مصرف برخی مواد غذایی باعث می شود سوخت و ساز در بدن افزایش یابد و چربی های اضافه بدن از بین برود

میزان ویتامینی که در پرتقال و آب آن وجود دارد خیلی با هم تفاوتی ندارد البته در صورتی که آب پرتقال طبیعی باشد

اختصاصی سایت نیک صالحی

با ایده ها و روش های جالب و خوب برای دانش آموزان و اولیا مدرسه برای برگزاری روز معلم در مدرسه آشنا شوید.

آشپزی و شیرینی پزی

چیزی به رسیدن ماه مبارک رمضان نمانده است و این روزها همه در تدارک این ماه هستند. از مهم ترین نکاتی که در ماه رمضان باید مورد توجه قرار بگیرد مهمانی ها و افطاری های این ماه عزیز است که می توان با پذیرایی متفاوت بسیار متفاوت تر از مهمانی های در طول سال برگزار شود.

مد روز و زیور آلات

فصل بهار مخصوصا در برخی نقاط کم از تابستان ندارد و گرمای زیاد باعث میشود که از لباس های خنک استفاده کنیم. خانم ها در کشور ما پوشش متداولشان مانتو است و در این فصل به دنبال مانتوهای خنک و نخی هستند.

©باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت niksalehi.com مجاز میباشد .

چاقی و اضافه وزن، امروز تبدیل به مشکل بیش از نیمی از زنان و مردان کشورمان شده است. یافتن رژیم لاغری مناسبی که بتواند علاوه بر کاهش وزن بصورت اصولی، تناسب اندام را نیز به ما هدیه کند کاری بسیار مشکل است. بسیاری ادعا می‌کنند در مدت زمانی بسیار کوتاه وزن زیادی کم کرده اند. واقعیت اینست که کم کردن وزن زیاد در زمان بسیار کوتاه کاری غیر اصولی بوده و به سلامت شما آسیب خواهد زد

مدرسه بدن به شما رژیم های موفقی را معرفی میکند که بسیاری توانسته اند در مدت زمانی مناسب مقدار قابل توجهی از وزن خود را کم کرده و به زندگی امیدوار شوند.

متاسفانه کم تحرکی و داشتن برنامه غذایی نامناسب در بین جوانان و خصوصا بانوان بسیار شایع شده است. اما می توان با یک رژیم غذایی مناسب و در عین تحرک کافی، علاوه بر سوزاندن چربی های اضافی بدن و افزایش متابولیسم، سلامتی را به اندام های حیاتی بدن خود هدیه دهید.

رژیم لاغری کانادائی با هدف از دست دادن چربی و تناسب اندام در مدت 15 روز بدون احساس گرسنگی شدید میتواند تا 5 کیلوگرم وزن شما را کاهش دهد. در این رژیم شما باید میوه بدون پوست و میوه فصلی را مصرف نمایید. (سیب، پرتقال، هندوانه، خربزه، هلو، گلابی، هندوانه، گیلاس، آلو و زردآلو) دریافت نمونه رژیم کانادائی

 

رژیم غذایی مناسب برای لاغری سریع

مهم‌ترین نکته رژیم لاغری یک هفته ای جنرال موتورز اینست که علاوه بر کاهش وزن سریع ، نیازی به تحمل گرسنگی برای مدت طولانی ندارید، چرا که ممکن است گرسنگی سبب شود بجای کاهش، دچار افزایش وزن شوید. در این رژیم شما همیشه می‌توانید به مواد غذایی مناسب و متناسب با رژیم خود دسترسی داشته باشید. لذا همیشه احساس پر بودن و سیری خواهید کرد.شاید کنجکاو شده باشید با وجود مصرف وعده های غذای زیاد چطور این رژیم لاغری به شما کمک می‌کند تا 8 کیلوگرم وزن کم کنید ؟ برای پاسخ به این سوال و دریافت نمونه رژیم جنرال موتورز کلیک کنید.

رژیم لاغری نظامی که به رژیم لاغری 3 روزه نیز شناخته میشود ، یک رژیم غذایی کاهش وزن است که با بکارگیری آن به راحتی میتوانید تا 5 کیلو در یک هفته وزن خود را کاهش دهید.

برنامه رژیم لاغری نظامی شامل یک برنامه غذای 3 روزه است به این معنی که شما روز چهارم رژیم را رها میکنید و در هفته بعد دوباره 3 روز رژیم را میگیرید و این چرخه را تا زمانیکه به وزن مورد نظرتان برسید ادامه می‌دهید.برای دریافت نمونه رژیم لاغری نظامی کلیک کنید

رژیم غذایی کم کربوهیدرات (لوکارب،کتوژنیک) یک رژیم لاغری براساس غذاهای واقعی و کربوهیدرات بسیار پایین است که مناسب برای افرادی است که میخواهند با عزم راسخ لاغر شوند و چربی های اضافیه چند ساله را از بدنشان خارج کنند این رژیم همچنین مناسب افراد دیابتی است و علاوه بر کاهش وزن زمینه ساز سلامتی و بهبود بیماری های مزمن در بدن میشود.میخواهم در مورد این رژیم بیشتر بدانم

این رژیم بسیار منعطف است و بسته به نوع وزن و هدف شما مقدار مصرف کربوهیدرات مشخص میشود .

این رژیم لاغری از مقدار زیادی سبزیجات برگ پهن ،گوشت ،ماهی ،تخم مرغ و میوه تشکیل شده است فقط باید میزان مصرف نشاسته ،مواد غذایی فن آوری شده و قند و شکر را به حداقل رساند.

Subscribe our newsletter to stay updated.

Powered by

Welcome, Login to your account.

Recover your password.

A password will be e-mailed to you.

رژیم غذایی مناسب برای لاغری سریع
رژیم غذایی مناسب برای لاغری سریع
10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *