روش های درمان کمر دردی



باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .




خانه

موبایل

عصب سیاتیک یکی از بزرگ ترین اعصاب در بدن انسان است

روش های درمان کمر دردی

 

کمردرد و سیاتیک درد و ناراحتی زیادی  ایجاد می کند . این مشکل زمانی رخ می دهد که عصب سیاتیک به علت التهاب یا آسیب  فشرده می شود. درد قسمت پشت، باسن و قسمت بیرونی پا از کشاله به پایین  تا کف پا را درگیر می کند. عصب سیاتیک یکی از بزرگ ترین اعصاب در بدن انسان است.علایم درد سیاتیکدرد پا که هنگام نشستن بدتر می شود .تنگ شدن کانال ستون فقرات.احساس سوزش یا سوزن سوزن شدن در قسمت پایین پاضعف، بی حسی یا سختی درحرکت دادن پادرد مداوم در یک طرفدرد شدید که ایستادن را  دشوار می کند.درمان سیاتیک مهم است  زیرا این مشکل می تواند بدتر شود. اما قبل از مراجعه به پزشک می توانید این درمان های خانگی را انجام دهید.

درمان سیاتیک و کمردرد با توپ تنیساین روش همراه با ماساژ، طب فشار و بازتاب شناسی بهتر جواب می دهد. با فشار دادن توپ تنیس در قسمت عضلات  کشاله ران و پا ها درد کاهش پیدا می کند. به نقل از نیوزویک همچنین این ورزش به افزایش گردش خون در  پاها کمک می کند .

 درمان کمردرد با پوست درخت بید سفیدپوست این درخت تسکین دهنده درد است . از دمنوش پوست این درخت استفاده کنید.

 

پوست درخت بید تسکین دهنده درد کمر است

   درمان کمردرد و سیاتیک با چای زنجبیلدو یا سه برش نازک زنجبیل همراه با یک قاشق مربا خوری پودر زنجبیل و یک قاشق مربا خوری عسل طبیعی و کمی آب لیمو به یک لیوان آب جوشیده اضافه کنید و  بگذارید کمی بماند و سپس میل کنید. این چای را سه بار در روز مصرف کنید.

 

درمان کمردرد با کمپرس گرم و سرداین روش یکی از رایج ترین و موثرترین روش های درمان سیاتیک است. ابتدا هر روز به مدت یک هفته قسمت موثر را 2-15 دقیقه کمپرس سرد کنید. سپس در همان ناحیه  و به همان مدت  کمپرس گرم انجام دهید. این کار، تورم در اطراف بافت ها و به تدریج درد را کم می کند. درمان سیاتیک و کمردرد با زردچوبهزردچوبه  خاصیت ضد التهابی دارد. این ادویه تورم و درد را کاهش می دهد. یک قاشق مربا خوری زردچوبه را با یک فنجان شیر مخلوط کنید و بگذارید به مدت یک یا دو دقیقه بجوشد. مقداری عسل نیز اضافه کنید و بنوشید.

 درمان کمردرد و سیاتیک با شنبلیلهیک قاشق چای خوری دانه شنبلیله را  یک شب کامل در آب خیس کنید و روز بعد ناشتا میل کنید.

 

درمان کمر درد و سیاتیک با روغن خردلسه قاشق غذا خوری روغن خردل و سه حبه سیر خرد شده را با کمی تخم زنیان حرارت دهید. اجازه دهید روغن خنک شود و بعد از آن روی قسمت های موثر ماساژ دهید. درمان کمردرد و سیاتیک با ترب کوهیترب را  به شکل ضماد در بیاورید و در قسمتی که درد می کند بمالید و روی آن را بپوشانید .بعد از یک ساعت ضماد را بردارید .

 

ترب کوهی برای درمان کمردرد و سیاتیک مفید است

 

  درمان کمردرد و سیاتیک با حمام نمک اپسوماین نمک بدن را سم زدایی و سیستم عصبی را آرام می کند.به یک وان آب دو پیمانه نمک اضافه کنید. گرمای آب به گردش خون کمک می کند و  اسپاسم  عضله را کم می کند . درمان کمردرد و سیاتیک با انگورانگور میوه ای  است باخاصیت ضد التهابی که داروی خانگی قوی برای رفع سیاتیک به حساب می آید.منبع : khorasannews.com 


باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

Wird geladen

Wird geladen

Wird geladen

Wird verarbeitet

Wird geladen

روش های درمان کمر دردی

Wird verarbeitet

Wird geladen

Wird geladen

Wird verarbeitet

Wird geladen

Wird geladen

Wird geladen

با کمر درد خداحافظی کنید 😂

Wird geladen

Wird geladen

Wird geladen

Wird geladen

Wird geladen

Wird verarbeitet

Playlists werden geladen

کمردرد می‌تواند یک تجربه دردناک شدید یا متوسط باشد که ۸۰ درصد افراد را درگیر خود کرده است. این نوع دردها ممکن است علامت هشدار دهنده برای اختلال ستون فقرات در نتیجه نشستن بد باشد. امروزه شایع ترین درمان برای دردهای کمری شامل داروهایی همچون آسپرین و تیلنول است. این داروها دارای عوارض جانبی هستند و ممکن است به کبد آسیب وارد نمایند یا باعث خونریزی روده شوند. اگر می‌خواهید کمردرد خود را درمان کنید باید در ابتدا دلیل ایجاد کننده این نوع درد را بشناسید. بیشترین و شایع ترین دلیل ایجاد کمردرد شامل موارد زیر است:

اگر می‌خواهید کمرتان درد نگیرد و از بروز چنین دردهایی جلوگیری کنید؛ بهترین روش استفاده از رژیم غذایی مناسب است. سعی کنید غذاهایی که در ادامه معرفی می‌کنیم را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید تا کمردردتان بهتر شود. این غذاها شامل موارد زیر هستند:

غذاهای سرشار از فیبر: همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم، یبوست می‌تواند درد کمر را بدتر کند بنابراین خالی کردن شکم در این شرایط موثر خواهد بود. خوردن میوه و سبزیجات فراوان که سرشار از فیبر هستند می‌تواند کارساز باشد.

آب: روزانه ۸ لیوان آب بنوشید زیرا کم شدن آب بدن نیز می‌تواند کمردرد را افزایش دهد.

روش های درمان کمر دردی

غذاهای غنی از پتاسیم: پتاسیم می‌تواند التهاب بدن را کاهش دهد. به همین خاطر بهتر است غذاهای غنی از پتاسیم همچون سبزیجاتی با برگ سبز، آووکادو، موز، نارگیل و لبنیات را در رژیم غذایی خود داشته باشید.

اسیدهای چرب امگا ۳: همانطور که می‌دانید ماهی سرشار از اسید چرب امگا۳ است و می‌تواند التهاب و درد کمر را تا حد زیادی کاهش دهد.

از گوشت سفید استفاده کنید: سعی کنید از گوشت مرغ یا بوقلمون در رژیم غذایی خود استفاده کنید. در این شرایط پروتئین مورد نیاز بدن برای حفظ عضلات و سلامت استخوان‌ها حفظ می‌شود.

شکر: شکر می‌تواند التهاب را بدتر کند و درد کمر را نماید.

الکل: این ماده از هر چیز دیگری باعث التهاب می‌شود. پس از مصرف آن خودداری کنید.

کافئین: کافئین نیز می‌تواند باعث از دست رفتن آب بدن شود و التهاب را کند. خوردن قهوه را محدود کنید یا کلا آن را کنار بگذارید.

اسیدهای ترانس: این اسیدها التهاب و درد را افزایش می‌دهند.

کالری اضافی: چاق بودن می‌تواند کمردرد را بدتر کند.

افرادی که کمردرد دارند باید مقدار بیشتری از اسید چرب امگا۳ را دریافت نمایند تا به کاهش التهاب بدن کمک کند. افراد در رژیم غذایی خود قادر به تامین چنین موادی نیستند. در این شرایط بهترین روش استفاده از مکمل‌های غذایی زیر نظر پزشک است.

این ماده نیز یکی از درمان‌های قدرتمند برای التهاب بدن است. مواد فعالی که در آن وجود دارد به بهبود التهاب کمک می‌کند. این یک ماده ضد التهاب و کاهش دهنده درد است.

این مواد در آناناس یافت می‌شود. این مواد ضد التهاب هستند و به کاهش تورم کمک می‌کنند.

MSM یک مکمل ضد التهاب است که گوگرد بالایی دارد و به ساخت مجدد غضروف‌ها کمک می‌کند. این مکمل به تسکین اسپاسم‌های عضلانی نیز کمک خواهد کرد.

این ماده معدنی که با عنوان ماده آرام بخش شناخته شده است می‌تواند عضلات را آرام تر کند و استرس را کاهش دهد. اگر استفاده از این ماده باعث اسهال می‌شود دوز آن را کمتر کنید.

کایروپراکتیک(درمان های دستی) منظم می‌تواند تاثیر مثبتی بر روی کمردرد داشته باشد و آن را تسکین دهد.

نعناع و روغن wintergreen می‌تواند برای مفاصل ملتهب مفید باشد و درد کمر را کاهش دهد. شما می‌توانید این روغن‌ها را با کمی روغن نارگیل ترکیب کنید و از آن یک ماده خانگی بسازید. روغن کندر و روغن سرو نیز برای کاهش التهاب و بهبود جریان خون مفید است.

خواهر من بخاطر کارش که ماسور هست کمر درد گرفت و رفت پیش دکتر سپیده ترامشلو یک جلسه در مان کایروپرکتیک خوب شد

یه وقت تبلیغ دکتر نباشه

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *