روش های درمان کمر درد

Wird geladen

Wird geladen

Wird geladen

Wird verarbeitet

Wird geladen

روش های درمان کمر درد

Wird verarbeitet

Wird geladen

Wird geladen

Wird verarbeitet

Wird geladen

Wird geladen

Wird geladen

Wird geladen

Wird geladen

Wird geladen

Wird geladen

Wird verarbeitet

Playlists werden geladen

کمر درد مشکلی بسیار رایج در میان افراد میان‌سال و سالخورده می‌باشد اما برخی جوانان نیز از آن رنج می‌برند، برای درمان کمر درد با دکتر نیم همراه باشید.

برخی از نشانه‌های کمر درد، درد در پشت و یا اطراف باسن، کاهش انعطاف‌پذیری ستون فقرات و مشکل خواب می‌باشد.

در برای کمر درد دو روش درمان کمردرد با ورزش و درمان کمر درد در خانه را برای شما آماده نموده ایم .

دلایل مختلفی برای ابتلا به کمر درد وجود دارد مانند تنش عضلانی، رژیم ناسب، عدم فعالیت بدنی، آرتریت، کار فیزیکی بیش‌ازحد، حاملگی و غیره وجود دارد.

منشأ درد در قسمت‌های پشت گاهی به‌سختی تشخیص داده می‌شود. گاهی به علت آسیب بو گاهی به علت فعالیت یا عدم فعالیت در درازمدت می‌باشد.روش های درمان کمر درد

لیست مطالب :

حرکات ترکیبی می‌تواند علاوه بر جلوگیری از کمر درد سبب کاهش درد بیمار نیز شود و از دردهای جلوگیری می‌کند. تمرینات زیر به سه درجه بر اساس شدت تنظیم‌شده‌اند.

توجه: اگر درد شدید در قسمت کمر دارید قبل از انجام حرکات به پزشک مراجعه کنید و اگر در هنگام انجام حرکات باعث افزایش درد شما شد دامنه حرکت را کم کنید یا آهسته‌تر انجام دهید.

از انجام حرکات با نیروی بیش‌ازحد شمال خم شدن و چرخش‌های غیرمعمول خودداری کنید. اگر درد شما حاد است این حرکات را انجام دهید.

این حرکت برای درمان کمردرد با ورزش بسیار مناسب است مخصوصا برای افرادی که از درد آن ها حاد می باشد .

ایجاد کشش در کل ستون فقرات حین انجام حرکت به عقل و جلو در طول تمرین.

هدف از انجام این تمرین افزایش دامنه حرمتی شانه و بهبود بی‌تحرکی است.

هدف از این تمرین بهبود حرکات لگن و برداشتن فشار از روی قسمت تحتانی پشت طی فعالیت روزانه است.

توجه: حرکت را در دامنه بدون درد انجام دهید و اطمینان حاصل کنید که قسمت تحتانی ستون فقرات در طول حرکت چرخش نکند.

ریشه زنجبیل برای می‌تواند به درمان کمر درد شما کمک کند زیرا حاوی ترکیبات ضدالتهاب می‌باشد.

برگ‌های ریحان نیز می‌توانند به درمان درد کمر شما کمک کنند.

ماساژ پشت خود با روغن گیاهی می‌تواند به عضلات شما کمک کند و درد را از بین ببرد.

روغن‌های گیاهی مانند روغن اکالیپتوس، روغن بادام، روغن‌زیتون و روغن نارگیل می‌باشد.

سیر یکی دیگر از مواد تشکیل‌دهنده‌ای است که می‌تواند به کمر درد شما کمک کند.

گندم دارای ترکیباتی است که اثر ضد درد دارد و می‌تواند برای درمان کمر درد شما مفید باشد.

یخ می‌تواند درد و تورم را به‌سرعت کاهش دهد، اگر یخ در نبود می‌توانید از سبزیجات یخ‌زده استفاده کنید.

نمک اپسوم می‌تواند درد و التهاب را کاهش دهد و به درمان کمر درد کمک کند.

یک فنجان چای بابونه به شما کمک خواهد کرد تا بافت‌های عضلانی شما شل شود و همچنین می‌تواند علائم مرتبط با کمر درد شمارا نیز از بین ببرد.

شیر منبع غنی از کلسیم می‌باشد که برای داشتن استخوان‌های قوی و عضلات سالم ضروری است و می‌تواند به کاهش و پیشگیری از کمر درد شما کمک کند.

نظر




خانه

موبایل

عصب سیاتیک یکی از بزرگ ترین اعصاب در بدن انسان استروش های درمان کمر درد

 

کمردرد و سیاتیک درد و ناراحتی زیادی  ایجاد می کند . این مشکل زمانی رخ می دهد که عصب سیاتیک به علت التهاب یا آسیب  فشرده می شود. درد قسمت پشت، باسن و قسمت بیرونی پا از کشاله به پایین  تا کف پا را درگیر می کند. عصب سیاتیک یکی از بزرگ ترین اعصاب در بدن انسان است.علایم درد سیاتیکدرد پا که هنگام نشستن بدتر می شود .تنگ شدن کانال ستون فقرات.احساس سوزش یا سوزن سوزن شدن در قسمت پایین پاضعف، بی حسی یا سختی درحرکت دادن پادرد مداوم در یک طرفدرد شدید که ایستادن را  دشوار می کند.درمان سیاتیک مهم است  زیرا این مشکل می تواند بدتر شود. اما قبل از مراجعه به پزشک می توانید این درمان های خانگی را انجام دهید.

درمان سیاتیک و کمردرد با توپ تنیساین روش همراه با ماساژ، طب فشار و بازتاب شناسی بهتر جواب می دهد. با فشار دادن توپ تنیس در قسمت عضلات  کشاله ران و پا ها درد کاهش پیدا می کند. به نقل از نیوزویک همچنین این ورزش به افزایش گردش خون در  پاها کمک می کند .

 درمان کمردرد با پوست درخت بید سفیدپوست این درخت تسکین دهنده درد است . از دمنوش پوست این درخت استفاده کنید.

 

پوست درخت بید تسکین دهنده درد کمر است

   درمان کمردرد و سیاتیک با چای زنجبیلدو یا سه برش نازک زنجبیل همراه با یک قاشق مربا خوری پودر زنجبیل و یک قاشق مربا خوری عسل طبیعی و کمی آب لیمو به یک لیوان آب جوشیده اضافه کنید و  بگذارید کمی بماند و سپس میل کنید. این چای را سه بار در روز مصرف کنید.

 

درمان کمردرد با کمپرس گرم و سرداین روش یکی از رایج ترین و موثرترین روش های درمان سیاتیک است. ابتدا هر روز به مدت یک هفته قسمت موثر را 2-15 دقیقه کمپرس سرد کنید. سپس در همان ناحیه  و به همان مدت  کمپرس گرم انجام دهید. این کار، تورم در اطراف بافت ها و به تدریج درد را کم می کند. درمان سیاتیک و کمردرد با زردچوبهزردچوبه  خاصیت ضد التهابی دارد. این ادویه تورم و درد را کاهش می دهد. یک قاشق مربا خوری زردچوبه را با یک فنجان شیر مخلوط کنید و بگذارید به مدت یک یا دو دقیقه بجوشد. مقداری عسل نیز اضافه کنید و بنوشید.

 درمان کمردرد و سیاتیک با شنبلیلهیک قاشق چای خوری دانه شنبلیله را  یک شب کامل در آب خیس کنید و روز بعد ناشتا میل کنید.

 

درمان کمر درد و سیاتیک با روغن خردلسه قاشق غذا خوری روغن خردل و سه حبه سیر خرد شده را با کمی تخم زنیان حرارت دهید. اجازه دهید روغن خنک شود و بعد از آن روی قسمت های موثر ماساژ دهید. درمان کمردرد و سیاتیک با ترب کوهیترب را  به شکل ضماد در بیاورید و در قسمتی که درد می کند بمالید و روی آن را بپوشانید .بعد از یک ساعت ضماد را بردارید .

 

ترب کوهی برای درمان کمردرد و سیاتیک مفید است

 

  درمان کمردرد و سیاتیک با حمام نمک اپسوماین نمک بدن را سم زدایی و سیستم عصبی را آرام می کند.به یک وان آب دو پیمانه نمک اضافه کنید. گرمای آب به گردش خون کمک می کند و  اسپاسم  عضله را کم می کند . درمان کمردرد و سیاتیک با انگورانگور میوه ای  است باخاصیت ضد التهابی که داروی خانگی قوی برای رفع سیاتیک به حساب می آید.منبع : khorasannews.com 


باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *