راه های درمان خانگی گرفتگی عضلات گردن

گردن سر و سینه را از هم جدا می‌کند، وقتی گردن درد می‌گیرید باعث میشود انجام فعالیت‌های روزانه برای شما دشوار شود، برای درمان گردن درد با دکتر نیم همراه باشید.

درد گردن با درد شدید یا خسته کننده در عضلات گردن، شانه همراه است که حتی می‌تواند باعث سردرد، سرگیجه، سفتی، تورم در گردن شود.

دلایل مختلفی برای گردن درد وجود دارد که دلیل اصلی آن تنش عضلانی و فشار است که می‌تواند به دلیل بدخوابی یا در حین ورزش به وجود بیاید.

از علل دیگر گردن درد می‌تواند به کمبود تغذیه، فشردگی عصبی، اسپوندیلوز، فیبر میالژیا اشاره کرد.

در اینجا چند روش خانگی برای درمان درد گردن برای شما آورده‌ایم.

راه های درمان خانگی گرفتگی عضلات گردن

 

 

لیست مطالب :

یخ یکی از ساده‌ترین داروها برای درمان گردن درد می‌باشد، زیرا باعث کاهش التهاب و کاهش درد می‌شود.

هیدروتراپی یکی دیگر از داروهای خانگی برای درمان گردن درد می‌باشد، این کار را به راحتی می‌توانید در خانه انجام دهید، نیروی آب به کاهش درد کمک می‌کند.

آب گرم سبب افزایش گردن خون و شل شدن عضلات و آب سرد سبب کاهش التهاب می‌شود.

اگر گردن درد شما با کمبود مواد مغذی به خصوص کمبود کلسیم و پتاسیم مربوط است، ملاس یکی از بهترین راه‌های ممکن برای درمان گردن درد شما می‌باشد.

ملاس دارای مقدار فراوانی کلسیم و پتاسیم است که به حفظ سلامت عضلات، استخوان‌ها و مفاصل بسیار سودمند است.

حمام نمک اپسوم می‌تواند به کاهش تنش عضلانی، کاهش استرس، تسکین درد فوری کمک می‌کند.

همچنین با آرامبخش بخشیدن طبیعی به ماهیچه‌ها به درمان گردن درد کمک می‌کند.

توجه: کسانی که دارای مشکلات قلبی، فشار خون بالا، دیابت برخوردار هستند از این دارو استفاده نکنند.

سرکه سیب دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی و ضد التهابی است که می‌تواند به درمان گردن درد شما کمک کند، علاوه براین دارای تعدادی مواد مغذی است که بسیار مفید می‌باشد.

 

 

طیف گسترده‌ای از تمرینات حرکتی وجود دارد که درمان گردن درد کمک می‌کند. ورزش باعث تقویت و تثبیت عضلات گردن می‌شود و همچنین به کاهش استرس می‌کند.

دو نوع تمرینات گردن به طور خاص می‌تواند به کاهش درد گردن کم کند، قبل از انجام تمرین، یه حوله مرطوب و گرم را روی گردن خود چند دقیقه قرار دهید

توجه: هر یک از تمرین‌های زیر را باید پنج بار در هر جلسه و سه جلسه در روز انجام دهید، اگر احساس درد شما شد از ادامه دادن به تمرینات خودداری کنید.

روغن اسطوخودوس می‌تواند با ماساژ درمانی برای درمان گردن درد اسفاده شود و بسیار مؤثر است، ماساژ به کاهش فشار عضلات کمک می‌کند و سبب بهبود گردن شما قبل از خواب می‌شود.

توجه: در صورتی که روغن اسطوخودوس ندارید می‌توانید از روغن نارگیل یا زیتون نیز استفاده کنید

شما می‌توانید از زردچوبه برای درمان درد گردن استفاده کنید، کرکومین موجود در زردچوبه یک فیتوشیمایی مهم است که به عنوان عامل ضد التهابی عمل می‌کند. همچنین زردچوبه به بهبود گردش خون و سرعت روند بهبود کمک می‌کند.

زنجبیل دارای عامل ضد التهابی طبیعی است که به گردش ون در ناحیه آسیب دهیده و کاهش التهاب کمک می‌کند.

فلفل قرمزم حاوی کپسایسین است که دارای خواص ضد درد و ضد التهابی است که می‌تواند به درمان گردن درد شما کمک کند.

شب بدون بالشت بخوابید تا عضلات گردن شما استراحت کند

استرس زندگی خود را کاهش دهید تا تنش عضلانی از بین رود

وزن خود را در حالت متعادل نگه دارید

به صورت منظم ورزش کنید تا عضلات گردن و پشت شما تقویت شود

در هنگام کار بر روی صندلی به درستی بنشینید

سیگار کشیدن را متوقف کنید زیرا روند بهبود شما را به تأخیر می‌اندازد

تا زمانی که بهبود پیدا نکرده‌اید از رانندگی اجتناب کنید

 

نظر

راه های درمان خانگی گرفتگی عضلات گردن

بهترین روش برای رهایی از گرفتکی گردن استفاده از داروهای خانگی می باشد که در درمان بسیار موثر هستند. روش های ساده ایی نظیر ماساژ, دوش آب گرم و خیلی موارد دیگر موجب تسکین درد گرفتگی گردن می شوند.

برای برخی افراد گاهی پیش آمده است که در زمان بیدار شدن از خواب، احساس درد شدید در ناحیه گردن می کنند و گردن ان ها به اصطلاح گرفته است و به سختی می توانند سر خود را به اطراف حرکت دهند. گرفتگی کردن توسط درد گردن همراه با یک مشکل در حرکت گردن توصیف می شود.

در این مطلب برخی درمان های خانگی که می توانند در درمان گرفتگی گردن بسیار موثر باشند, بیان می شود. 9 روش موثر و فوق العاده در درمان گرفتگی گردن عبارت اند از:

راه های درمان خانگی گرفتگی عضلات گردن

روش های بیان شده می توانند علاوه بر درمان گرفتگی گردن, دردهای ناشی از آن را نیز رفع کنند. این روش ها هیچ عوارض جانبی برای بدن ندارند و جایگزین مناسبی برای داروهای شیمیایی می باشند.

منبع : آرگا






یک ایده شیک، انتخاب شاه گیوه پاشنه بلند با زیره و‌ پاشنه چرم



یک راهنمای محلی برای گشت و گذار در هانگژو


تور اتوبوس شگفت انگیز دبی، تفریحی متفاوت و جذاب


خدمات خانه تکانی و نظافت عید نوروز با کمترین هزینه!

نشانی شما منتشر نخواهد شد.

گرفتگی ناگهانی گردن یکی از مشکلات رایج و شایع است که معمولا به سه دلیل عمده اتفاق می‌افتد. مهم‌ترین دلیل گرفتگی ناگهانی گردن استرس شدید است.

قرار گرفتن در یک شرایط دشوار و استرس‌های ناگهانی و شدید می‌توانند باعث ایجاد گرفتگی عضلانی در ناحیه گردن، شانه، پشت و کمر شوند.

علاوه بر این عادت‌های نادرست نشستن نیز از دلایل گرفتگی و دردهای شدید گردن است.قرار گرفتن در یک وضعیت نادرست و یا انجام حرکت‌های شدید باعث درد شدید و ناگهانی در گردن می‌شود.همچنین انجام یک حرکت ناگهانی و پرفشار مثلا بلند کردن یک وزنه سنگین بدون رعایت کردن اصول حرکتی و جابه جایی نیز باعث ایجاد این نوع گرفتگی‌های عضلانی می‌شود‎.‎

گرفتگی گردن همیشه با درد شدیدی همراه است طوری که فرد نمی‌تواند سر را به راحتی حرکت بدهد و زاویه حرکت بسیار محدود می‌شود‎.‎

برای درمان گرفتگی گردن می‌توانید این چند راهکار ساده را انجام بدهید. ابتدا خوب است که ناحیه دردناک گردن را با آب گرم بشویید. گرم نگه داشتن ناحیه گردن باعث افزایش جریان خون می‌شود که برای درمان گرفتگی لازم است.

راه های درمان خانگی گرفتگی عضلات گردن

می‌توانید از کیسه آب گرم یا یک دستمال پارچه‌ای گرم شده روی ناحیه گردن استفاده کنید. خلاف تصور عموم استفاده از کیسه یخ برای درمان گرفتگی گردن اصلا روش صحیحی نیست. چرب کردن و ماساژ دادن گردن نیز یک راهکار عملی برای کنترل و کاهش درد است‎. ‎

در صورتی که درد شدید و منتشر است لازم است که به دکتر مراجعه کنید. مصرف خودسرانه داروهای شل کننده عضلات به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. زیرا این داروها عوارض شدیدی در معده ایجاد می‌کنند. برای تزریق یا مصرف هر نوع دارویی لازم است که حتما به پزشک مراجعه کنید‎.‎

دردهای عضلانی را جدی بگیرید و به فکر درمان آنها باشید. چند دوره ماساژ و فیزیوتراپی برای بهبود مشکلات ناشی از گرفتگی عضلانی بسیار مؤثر است‎.‎

code

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *