پرداخت عوارض خروج از کشور انلاين

با توجه به اینکه طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران کلیه اتباع ایرانی که قصد خروج از کشور را دارند می بایست پیش از مراجعه به پلیس کنترل گذره مستقر در فرودگاه، مبلغی که میزان و توضیحات مربوطه آن در ذیل همین صفحه نیز آورده شده است را تحت عنوان عوارض خروج از کشور به حساب دولت واریز نمایند، تسهیلاتی مانند دستگاه های خودپرداز اختصاص یافته جهت انجام پرداخت عوارض خروج از کشور در نقاط مختلف ترمینال مسافری فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) فراهم گردیده است، لازم بذکر است علاوه بر امکانات فوق الذکر جهت پرداخت عوارض خروج از کشور در ترمینال مسافری فرودگاه، مسافران محترم می توانند قبل از مراجعه به فرودگاه نیز با مراجعه به درگاه پرداخت اینترنتی سازمان امور مالیاتی کشور بصورت اینترتی جهت پرداخت عوارض اقدام نموده و یا با استفاده از اپلیکیشن های بله و ایوا عوارض خروج از کشور را پرداخت کنند. لازم بذکر است مسافران محترم می بایست فیش عوارض خروج از کشور را هنگام مراجعه به پلیس گذره در فرودگاه بهمراه داشته باشند و یا در صورت واریز مبلغ بصورت اینترتی، حتماً از تراکنش خود پرینت تهیه فرمایند.

*اطلاعیه مهم بانک ملی*

به منظور تحقق اهداف دولت الکترونیک و سهولت در انجام امور بانکی و پیشگیری از سوء استفاده های احتمالی و با توجه به فعال شدن سامانه پرداخت الکترونیک عوارض خروج از کشور، از  14 آذر ماه عوارض به صورت نقدی دریافت نخواهد شد. 
 

سه شنبه، 24 اسفند 1395 ساعت 12: توسط لست سکند

36562 بار نمایش

‏ بدون شک یکی از دغدغه‌های مسافران خارج از کشور پرداخت عوارض پیش از سفر و به‌همراه داشتن قبض آن است. اما خوشبختانه این موضوع توسط سازمان امور مالیاتی کشور تسهیل شده و امکان پرداخت آنلاین عوارض ممکن شده است. در روزهای پایانی سال ۹۵ به سر می‌بریم و احتمالا بسیاری از هموطنان قصد دارند در ایام تعطیلات به مسافرت‌های خارج از کشور بروند. معمولا یکی از مراحلی که مسافران خارج از کشور باید طی کنند پرداخت عوارض خروج از کشور است. تاکنون پرداخت عوارض خروج از کشور به دو روش قابل انجام بود. روش اول پرداخت از طریق شعب بانک ملی و روش دوم پرداخت از طریق دستگاه‌های خودکار مستقر در فرودگاه امام خمینی انجام می‌شد. اما سازمان امور مالیاتی کشور آدرس اینترنتی را برای این منظور ایجاد کرده که پرداخت عوارض خروج را ساده‌تر از گذشته می‌کند. بدین ترتیب دیگر نیازی به مراجعه حضوری به بانک نیست و می‌توانید به‌صورت آنلاین عوارض خروج را پرداخت کنید. در حال حاضر فقط مرز هوایی فرودگاه امام خمینی به این سامانه متصل است و اگر قصد دارید از مرزهای هوایی دیگری سفر کنید همچنان باید عوارض خروج را از طریق بانک پرداخت کنید. همچنین توجه داشته باشید که خروج از کشور باید حداقل ۳۰ دقیقه بعد از پرداخت آنلاین عوارض صورت گیرد. بدین معنی که اگر در فرودگاه اقدام به پرداخت آنلاین عوارض کنید باید ۳۰ دقیقه صبر کرده و سپس به باجه‌های کنترل پاسپورت جهت ثبت مهر خروج مراجعه کنید. در فرم پرداخت آنلاین عوارض وارد کردن شماره ملی، آدرس معتبر و شماره تلفن همراه الزامی است و امکان تغییر اطلاعات پس از پرداخت وجود ندارد. لینک ورود به سامانه پرداخت آنلاین عوارض خروج از کشور

پرداخت عوارض خروج از کشور انلاين

منبع : gsm

24144

5

29 بهمن 97 ساعت 8:

پیشنهاد ایرانگردی

46928

5

26 دی 97 ساعت 1:

خبر ها

15642

3

3 آذر 97 ساعت 8:

جشنواره و نمایشگاه

45979

15

28 آذر 97 ساعت 9:

مطالب جالب و خواندنی

3989

5

17 آذر 97 ساعت 7:

پیشنهاد ایرانگردی

27472

2

29 مهر 97 ساعت 8:

پیشنهاد ایرانگردی

چهارشنبه، 22 فروردین 97 ساعت 17:24

Salam

شنبه، 29 مهر 96 ساعت 22:14

دوستاني كه قصد خروج از كشور رو دارن لطفا به هيچ عنوان و تحت هيچ شرايطي عوارض خروج رو آنلاين پرداخت نكنيد. چون اگر به هر دليلي سفرتون كنسل بشه هيچ قانوني براي استرداد وجه وجود نداره. در اين صورت دو راه بيشتر نداريد يا اينكه سفر رو بريد يا اينكه قيد پولتون رو بزنيد. جالبه كه فقط در صورت پرداخت آنلاين امكان استرداد وجود نداره و اگر در بانك پرداخت كنيد بهتون برميگردونن. مسئولين محترم ايكاش قبل از اينكه جهت رفاه حال مردم حركتي بكنيد تمامي جوانب رو در نظر بگيريد.

شنبه، 2 آبان 96 ساعت :28

دوستان بنده بالاخره بعد از دو ماه راه اول رو انتخاب کردم و سفر رو رفتم تا بتونم از عوارض پرداخت شده توسط اینترنت استفاده کنم. ولی مجددا به دلیل عدم وجود قانون در این زمینه دوستان ناجا لطفا کردن بنده رو ۲۰ دقیقه پشت گیت کنترل پاسپورت نگه داشتن و اجازه ندادن که برم تا حدی که ممکن بود پروازم رو از دست بدم. خوشبختانه یک دقیقه قبل از پروازم تونستم سوار شم. حرفشون هم این بود که عوارضی رو که از طریق اینترنت پرداخت کردم استفاده کردم در صورتی که استفاده نکرده بودم. متاسفانه دریغ از یک سامانه استعلام که لااقل چک کنن ببینن آیا این عوارض خروج معتبر هست یا خیر. کد رهگیری هم که داده میشه هیچ استفاده ای نداره چون کد رهگیری زمانی لازم میشه که بشه استعلامش کرد ولی متاسفانه اصلا راهی برای استعلام وجود نداشت. در آخر یه جناب سرهنگی لطف کرد و اجازه داد که از گیت رد بشم و سوار هواپیما بشم. از همه دوستان خواهش میکنم اگه به فکر راحتی خودتون و خانواده تون هستید عوارض خروج رو به همون روش سنتی یعنی مراجعه به بانک ملی پرداخت کنید و از هرگونه پرداخت اینترنتی پرهیز کنید.

یکشنبه، 29 مرداد 96 ساعت 14:43

باسلام خدمت دوستان عزیز

خدمت اون دسته از دوستان که میگن کشورهای دیگه عوارض خروج ندارن عرض کنم که همه کشورها این نوع از مالیات رو که ب Departure tax شناخته میشه در هنگام خروج از کشورشون دارن و حتی این عوارض در برخی کشورها مثل انگلیس برای برخی مقاصد معادل 2 تا 3 دلار آمریکا هم میرسه. پرواز بین کشورهای اروپایی بین 1 تا 2 دلار حدودا عوارض دارد ولی مثلا از مقصد آلمان به یک کشور غیر اروپایی حدود 63 دلار عوارض دارد.
بنابراین این مبلغ عوارض در ایران جزو مبالغ پایین به حساب می آید. منتها فرهنگ پرداخت مالیات در ایران متاسفانه وجود ندارد.

سه شنبه، 1 مرداد 96 ساعت 2:3

عوارض پرداخت شده خروج از کشور که استفاده نشده چه مدتی اعتبار دارند؟ پرداخت عوارض خروج از کشور انلاين

سه شنبه، 1 بهمن 96 ساعت 22:1

آقا چرا تو هیچ سایتی این سوال رو کسی جواب نمیده

چهارشنبه، 21 شهریور 97 ساعت 17:12

دوستان من پرسیدم. خودم چهار پنج روز زودتر خریداری کردم. کارشناس بانک ملی فرمودند مسئله ای نداره اگر زودتر پرداخت کردید.
البته من الکترونیکی پرداخت کردم که کد پیگیری داده بهم.
در کل خیالتون راحت

شنبه، 2 خرداد 96 ساعت 15:44

عالی و با سرعت مناسبه

جمعه، 5 خرداد 96 ساعت 3:2

پرداخت الکترونیکی کافیه یا باید پرینت رسید هم در فرودگاه ارایه بشه؟

یکشنبه، 17 دی 96 ساعت 19:55

کسی میدونه پرینت لازمه یانه؟

پنجشنبه، 3 فروردین 97 ساعت 17:7

سلام – خب صد التبه لازمه که رسید داشته باشین و باید در فرودگاه هم همراهتون باشه برای ارائه به مامورین کنترل.

جمعه، 5 خرداد 96 ساعت 3:2

برای ارز مسافری مدتی است عوارض خروج مطالبه نمی شود

جمعه، 5 خرداد 96 ساعت 3:2

موقع گرفتن ارز بانک قبول میکنه ؟
بانک معمولا بازی زیاد در میاره

جمعه، 5 خرداد 96 ساعت 3:2

چه فایده.فقط برای تهران و فرودگاه امام.شهرستانیها پس چی؟؟!!!
هرچی امکاناته برای تهرانه!!1

جمعه، 5 خرداد 96 ساعت 3:2

برای کسانی که ارز مسافرتی میخوان بگیرن ، ارائه فیش پرداختی این سامانه مورد قبوله؟

از:
15,91,تومان

از:
8,79,تومان

از:
3,7,تومان

از:
6,6,تومان

از:
1,68,تومان

از:
8,995,تومان

از:
3,39,تومان

نویسنده: حوریا کریمی

نویسنده: لست سکند

نویسنده: لست سکند

نویسنده: حوریا کریمی

نویسنده: حوریا کریمی

نویسنده: حوریا کریمی

نویسنده: حوریا کریمی

نویسنده: حوریا کریمی

نویسنده: حوریا کریمی

نویسنده: لست سکند

نویسنده: حوریا کریمی

نویسنده: حوریا کریمی

نویسنده: حوریا کریمی

نویسنده: حوریا کریمی

نویسنده: لست سکند

در صورتیکه تمایل دارید پیامک و آفرهای ما را دریافت کنید فرم زیر را تکمیل نمایید

لست سکند در سال 89 با هدف ارائه خدمات متفاوت و با کیفیت به شما عزیزان در صنعت گردشگری تاسیس شده است. سیاست اصلی سایت، ارائه اطلاعات کامل و صحیح و بدون جهت گیری و جانب داری و بدون واسطه میباشد. همچنین اشتراک گذاری تجارب مسافران در بخشهای مختلف از ویژگیهای بارز و خاص سایت محسوب میشود و با استقبال بسیار زیاد کاربران نیز مواجه شده است.

کليه حقوق اين سايت متعلق به لست سکند می باشد | 1397-1389

پیش‌تر در راه پرداخت چگونگی پرداخت عوارض خروج از کشور از طریق سایت شرکت پرداخت الکترونیک سداد را آموزش دادیم اما با توجه به تغییر نرخ عوارض خروج از کشور و اهمیت یافتن تعداد دفعات خروج در محاسبه مبلغ عوارض، اپلیکیشن ایوا، سایت شرکت پرداخت الکترونیک سداد و دستگاه کارت‌خوان این شرکت مجهز به سامانه استعلام از پلیس گذره ناجا شده است و از این به بعد تعداد دفعات خروج از کشور شما نشان داده می‌شود که بر اساس آن باید مبلغ را پرداخت کنید. علاوه بر این ویژگی، دو گزینه «فایل (پرداخت عوارض)» و «پیگیری» نیز به سایت شرکت پرداخت الکترونیک سداد اضافه شده است.

مبلغ عوارض خروج از کشور به این‌گونه است که برای سفر اول هر نفر ۲۲۰ هزار تومان دریافت می‌شود، اما در سفر دوم ۵۰ درصد به این عوارض اضافه می‌شود و به ۳۳۰ هزار تومان می‌رسد و در سفر سوم و سفرهای بعدی مبلغ عوارض صد در صد افزایش خواهد داشت.

با توجه به این دستورالعمل، در ادامه نحوه‌ی عوارض خروج از کشور از طریق سایت شرکت پرداخت الکترونیک سداد را آورده‌ایم.

 

۱. برای این کار ابتدا باید وارد سایت شرکت پرداخت الکترونیک سداد به نشانی «www.sadadpsp.ir» شوید.پرداخت عوارض خروج از کشور انلاين

۲. سپس روی گزینه «سامانه عوارض خروج از کشور» که زیر بنر سایت، سمت چپ قرار دارد، کلیک کنید. با این کار صفحه‌ای مانند صفحه‌ی زیر برایتان باز می‌شود.

۳. در این صفحه باید گزینه «عوارض خروج از کشور» را انتخاب کنید. سپس وارد صفحه «ثبت جزئیات پرداخت» می‌شوید.

۴. در صفحه‌ی «ثبت جزئیات پرداخت» باید اطلاعات خواسته شده (مربوط به فردی که قصد خروج دارد) را تکمیل کنید، که این اطلاعات شامل «کد ملی»، «»، « خانوادگی»، «نوع خروج»، «»، «تلفن همراه» و «تصویر امنیتی» است.

۵. بعد از واردکردن اطلاعات، روی گزینه «پرداخت (کلیه موارد فوق مورد تأیید این‌جانب می‌باشد)» کلیک کنید.

۶. سپس این پیام نمایش داده می‌شود:

«لطفاً موارد زیر را تأیید نمایید. خروج از کشور حداقل ۲۰ دقیقه پس از پرداخت عوارض مقدور است. خروج از طریق کلیه مرزهای هوایی، دریایی و زمینی کشور مقدور است.»

بعد از خواندن پیام، روی گزینه «OK» کلیک کنید.

۷. در ادامه صفحه‌ی «تأیید اطلاعات پرداخت» نمایش داده می‌شود که در آن اطلاعات پرداخت و جزئیات آن آمده است. پس از اطمینان از صحت اطلاعات وارد شده برای تکمیل فرایند پرداخت، گزینه «پرداخت» را بزنید.

در بخش «نوع خدمات»، دفعات خروج از کشور شما نمایش داده می‌شود و بر اساس آن، مبلغ عوارض خروج از کشور تعیین می ‌شود.

۸. سپس صفحه‌ی درگاه پرداخت الکترونیکی شرکت پرداخت الکترونیک سداد باز می‌شود که برای پرداخت مبلغ باید اطلاعات کارت بانکی خود را وارد کنید. این اطلاعات شامل «شماره کارت»، «رمز اینترنتی»، «کد CVV2»، «تاریخ انقضای کارت»، «کد امنیتی» و «» هستند. بعد از واردکردن اطلاعات کارت بانکی، روی گزینه «پرداخت» کلیک کنید.

۹. پس از اطمینان از صحت اطلاعات، جهت تکمیل خرید، گزینه «تکمیل فرایند خرید» را بزنید.

۱۰. در پایان «جزئیات تراکنش خرید» و «جزئیات درخواست» به شما نمایش داده می‌شود که می‌توانید آن را «چاپ» کنید.

شماره پیگیری و کد عبور اعلام شده را جهت استعلام و پیگیری نزد خود نگهداری کنید.

۱۱. پیامکی حاوی «شماره پیگیری» و «کلمه عبور» برای شما ارسال می‌شود.

مینا حاجی دانشجوی کارشناسی رشته زبان و ادبیات اسپانیایی است و همچنین به زبان انگلیسی مسلط است. او در حال حاضر به عنوان مترجم و نویسنده در راه پرداخت فعالیت می‌کند.

دیدگاه

وب سایت

در صورت اشتباه زدن عوارضی چکار باید کرد

صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مینا والی

مشاور مدیرمسئول: رضا قربانی

تمامی حقوق مادی و معنوی پایگاه خبری راه پرداخت متعلق به شبکه راه پرداخت است.1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *