پیشگیری از پروستات در مردان

پیشگیری از پروستات در مردان
پیشگیری از پروستات در مردان

سرطان پروستات یکی از شایع ترین سرطان ها در مردان میباشد ، اما به سادگی قابل پیشگیری و درمان است . با انجام کارهای زیر و مصرف مواد غذایی گفته شده تا حد زیادی میتوانید از این بیماری پیشگیری کنید .

نشانه های این بیماری عبارتند از :

تکرر ادرار

محبوس شدن ادرار

کاهش فشار و اندازه ادرار

پیشگیری از پروستات در مردان

قطره قطره بودن آخر ادرار

راههای جلوگیری از پروستات :

ورزش منظم . ورزش روزانه به مدت ۳۰ دقیقه در روز مخصوصا ورزش ایروبیک باعث کاهش ریسک ابتلا به پروستات به طور قابل توجهی خواهد شد . طبق تحقیقات ایروبیک کار کردن به مدت ۳ ساعت در هفته باعث کاهش ۶۱% درصدی ریسک مرگ ناشی از پروستات میشود .

کاهش مصرف چربی های اشباع . طبق تحقیقات مصرف زیاد چربی های اشباع شده باعث بالا رفتن ریسک ابتلا به سرطان پروستات میشود .

کاهش مصرف گوشت قرمز و لبنیات . برای کاهش مصرف چربی بهترین راه کاهش مصرف تخم مرغ ، لبنیات و گوشت قرمز است .

بالا بردن مصرف سویا . سویا دارای ایزوفلاون که مانند استروژن عمل کرده و از بزرگ شدن پروستات جلوگیری میکند . برای بالا بردن مصرف سویا میتوانید از تمام مواد غذایی حاوی سویا استفاده کنید .

میوه و سبزیجات مصرف کنید . افزایش مصرف میوه جات و سبزیجات ممکن است به کاهش ریسک سرطان پروستات منجر شود . خوردن سبزیجاتی مانند گوجه قرمز به دلیل داشتن لیکوپن برای پروستات مفید است . طبق تحقیقات گوجه پخته ۳۵% از ابتلا به سرطان پروستات و ۵۰% از ابتلا به سرطان پروستات پیشرفته جلوگیری میکند .

استفاده از روغن ماهی . روغن ماهی حاوی امگا ۳ میباشد که ممکن است ابتلا به سرطان پروستات را کاهش دهد .

کاهش استفاده از بعضی ویتامین ها و مواد معدنی . سلنیوم و ویتامین E باعث افزایش ۲ برابری ریسک ابتلا به سرطان پروستات خواهد شد .

افزایش استفاده از ویتامین ها و مواد معدنی . ویتامین B و زینک موجب کاهش ریسک ابتلا به سرطان خواهد شد . حواستان باشد که فولیک اسید مصرف نکنید . فولیک اسید یک نوع ویتامین B میباشد .

جلوگیری از پروستات با داروهای گیاهی . در یک تست آزمایشگاهی مصرف ترکیبی از : زنجبیل ، رزماری ، مرزنگوش و چای سبز باعث کاهش ۷۸% رشد سلول های سرطانی پروستات شد .

دیگر کارهای مفید برای جلوگیری از پروستات :

انجام دادن تمرین کیگل یا کگل

کاهش مصرف کافئین ، الکل و قند

کاهش مصرف نمک

ترک کردن سیگار

حفظ کردن وزن مناسب

بالا بردن شاخص توده بدنی یا بی ام آر ( BMR )

تیر ۲۳, ۱۳۹۷ در ۳:۵۱ ق.ظ

ممنون به مواردي اشاره كرديد كه تا حالا ازشون اطلاعي نداشتيم.

پاسخ دادن

اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۷ در ۷:۱۰ ق.ظ

مقاله مفیدي بود،سپاس گذارم.

پیشگیری از پروستات در مردان

پاسخ دادن

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر بیماری سلیاک در شما تشخیص داده شد ، ممکن است فکر کنید که زندگی شما خراب‌شده است ؛ اما

سنگ کلیه دردناک است اما شما می‌توانید از آن پیشگیری کنید !! سنگ کلیه

ادرار کردن در خانه اتفاقی است که برای تمام کسانیکه بچه یا حیوان خانگی

پروسه درمان گودی و سیاهی زیر یا اطرف چشم نسبتا طولانی میباشد . بعضی

بخور صورت باعث ریلکس شدن پوست ، افزایش خون رسانی ، باز شدن منافذ

ریزش مو درمان دارد نگران نباشید !! شما نمی‌توانید از ریزش مو جلوگیری کنید

تمامی مطالب این سایت ترجمه شده از سایتهای خارجی معتبر مانند : ehow و wikihow بوده ، بنابراین کاملا قابل اعتماد ، انحصاری و جدید است.

ورود

کاربری یا نشانی

رمز

مرا به خاطر بسپار

دکتر حسین کرمی متخصص پروستات

به طور کلی، پزشکان توصیه می کنند که مردان در خطر متوسط ابتلا به سرطان پروستات، چنانچه تمایل به پیشگیری از سرطان پروستات دارند می توانند با روش هایی سلامت عمومی خود را بهبود بخشند.

 رژیم غذایی سالم داشته باشید. شواهدی وجود دارد که انتخاب یک رژیم غذایی سالم که کم چرب و پر از میوه ها و سبزیجات است می تواند به کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات منجر شود؛ اگرچه این امر هنوز مشخص نیست.

برای پیشگیری از سرطان پروستات موارد زیر را در نظر داشته باشید:

برای پیشگیری از سرطان پروستات ، غذاهای حاوی چربی شامل گوشت ها، مغز ها، روغن ها و محصولات لبنی مانند شیر و پنیر را محدود کنید.پیشگیری از پروستات در مردان

در برخی مطالعات، مردانی که بیشترین مقدار چربی مصرفی روزانه را داشتند، خطر ابتلا به سرطان پروستات در آن ها افزایش یافت. در حالی که این ارتباط نشان دهنده ی این نیست که چربی بیش از حد سبب سرطان پروستات می شود، اما کاهش میزان مصرف آن، دارای مزیت های دیگر اثبات شده مانند کنترل وزن و بهبود سلامت قلب می باشد.

برای کاهش مصرف چربی در روز، غذاهای پرچرب را محدود و یا از انواع کم چرب آن استفاده کنید. به عنوان مثال، هنگام پخت غذا چربی کم تری به غذا اضافه کنید، برش های کم  چرب گوشت  و محصولات لبنی کم چرب را انتخاب کنید.

در مطالعاتی مشخص شد که چربی های حیوانی با افزایش خطر ابتلا به سرطان پروستات ارتباط بیش تری دارند. محصولات حیوانی که حاوی چربی هستند عبارتند از انواع گوشت و کره.

به عنوان مثال، به جای کره با روغن زیتون آشپزی کنید. سالاد خود را به جای پنیر ، همراه با مغز ها یا دانه ها میل کنید.

میوه ها و سبزیجات سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی هستند که گمان می رود  برای پیشگیری از سرطان پروستات مفیداند. از طرفی خوردن میوه ها و سبزیجات باعث کاهش سهم غذاهای پر چرب در رژیم غذایی می گردد. شما می توانید در میان وعده ها از میوه ها و سبزیجات استفاده کنید.

گوشت ماهی های چرب مانند ماهی قزل آلای سالمون، ماهی تن و شاه ماهی حاوی اسیدهای چرب امگا 3 بوده  که با کاهش خطر و پیشگیری از سرطان پروستات ارتباط دارد. اگر در حال حاضر از ماهی استفاده نمی کنید، بهتر است که آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

تخم کتان نیز سرشار از  امگا -3 بوده که مى توانید از آن در رژیم غذایی تان استفاده کنید.

در مطالعات، افرادی که روزانه از فراورده های لبنی بیشتری – مانند شیر، پنیر و ماست – استفاده می کنند، ریسک ابتلا به سرطان پروستات در آن ها افزایش می یابد. با این حال نتایج این مطالعات بعضاً با یکدیگر مغایرت دارند.

مردانی که چاق هستند (شاخص توده بدنی BMI ٣٠ و یا بالاتر) بیش تر در معرض ابتلا به سرطان پروستات قرار دارند. اگر اضافه وزن دارید یا چاق هستید، تلاش کنید که وزن خود را کاهش دهید. برای دستیابی به این هدف می توانید تعداد کالری مصرفی روزانه ی خود را کاهش و یا میزان فعالیت خود را افزایش دهید.

چنانچه وزن شما مناسب است، آن را با انجام تمرین هاى هفتگی و انتخاب یک رژیم غذایی سالم که پر از میوه، سبزیجات و غلات است، حفظ کنید.

اکثر مطالعات انجام شده در زمینه ی ارتباط ورزش و خطر ابتلا به سرطان پروستات نشان می دهند که در مردانی که ورزش می کنند، خطر ابتلا به سرطان پروستات نیز کمتر است.

ورزش همچنین دارای مزایای دیگری برای حفظ سلامتی از جمله کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیگر سرطان ها می باشد.

چنانچه عادت به ورزش کردن ندارید ، تمرینات سبک و ساده را به تدریج شروع کنید. مثلاً می توانید به جای آسانسور از پله ها استفاده کنید. سعی کنید روزانه 3 دقیقه ورزش کنید.

با پزشک خود در مورد خطر خود صحبت کنید. برخی از مردان در خطر بالای ابتلا به سرطان پروستات قرار دارند. در این موارد گزینه های دیگری مانند درمان دارویی می تواند کمک کننده باشد. اگر فکر می کنید که خطر ابتلا به سرطان پروستات در شما زیاد است ، حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

پروفسور حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فلوشیپ فوق تخصصی درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی بیماریهای کلیه و مجاری ادراری و استاد تمام دانشگاه شهید بهشتی تهران می باشند.

پست قبلی

علائم سرطان پروستات در جوانان چیست؟

پست بعدی

آنتی بیوتیک برای التهاب پروستات

◀️ سرطان پروستات بدخیم ▶️

علائم سرطان پروستات در جوانان چیست؟

آیا سرطان پروستات درمان دارد؟

آیا رژیم غذایی خاصی برای سرطان پروستات وجود دارد؟

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فلوشیپ فوق تخصصی درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی بیماریهای کلیه و مجاری ادراری و عضو هیئت علمی و دانشیار دانشگاه شهید بهشتی تهران ، عضو انجمن ارولوژی اروپا ، امریکا و آسیا

مطالب پربازدید


بهترین راه درمان بزرگی پروستات چیست؟

علت بزرگ شدن پروستات در جوانان و درمان آن


خواص کپسول تاموسین چیست؟

موارد مصرف و عوارض جانبی کپسول آمنیک (کامل)

خوش آمدید

بازگشت پسورد

رمز عبور برای شما می شود !

پیشگیری از پروستات در مردان
پیشگیری از پروستات در مردان
9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *