راه جلوگیری از گال

راه جلوگیری از گال
راه جلوگیری از گال

گال از بیماری های پوستی مسری است که با خارش شدید همراه بوده و به راحتی با تماس مستقیم و طولانی از فرد آلوده به فرد دیگر منتقل می شود.

حشره عامل گال می تواند یک یا دو ماه در بدن انسان و دو تا سه روز در خارج از بدن از جمله ملحفه ها، روی مبلمان و غیره زندگی کند.

در صورتی که یکی از افراد خانواده به بیماری گال مبتلا شده، لازم است اقداماتی جهت جلوگیری از ابتلای مجدد او و آلودگی سایر افراد خانواده انجام شود. در ادامه به نکات مهم برای پیشگیری از گال اشاره خواهیم کرد:

تماس پوستی شایع ترین راه انتقال بیماری گال است و تنها راه پیشگیری از این بیماری عدم تماس فیزیکی مستقیم و پوستی با فرد آلوده می باشد،

ممکن است دست دادن یا در آغوش گرفتن فرد مبتلا باعث انتقال گال نشود اما نگه داشتن دست به مدت طولانی و رابطه جنسی از عوامل سرایت گال هستند.

راه جلوگیری از گال

لازم است از تماس طولانی و بدون دستکش به وسایل مورد استفاده بیمار، همچون لباس ها، پتو، بالش، ملحفه و وسایل شخصی او اجتناب شود.

این کار سه روز قبل از شروع درمان باید انجام شود، این اقلام را با داغ ترین آبی که در اختیار دارید شسته و برای خشک کردن آن ها، از تنظیمات حداکثر دما استفاده کنید.

وسایل خانگی که قابل شستن نیستند را به مدت حداقل سه روز در کیسه پلاستیکی کاملا دربسته قرار دهید. از آن جایی که حشره گال بیشتر از سه روز نمی تواند در محیط بیرون زندگی کند تمام حشرات در این مدت از بین خواهند رفت.

همه قسمت های خانه از جمله فرش و قالی هارا جاروبرقی کشیده و کیسه جاروبرقی را دور بیندازید.

می توانید از وایتکس و آب داغ برای تمیز کردن سطوح قابل شستشو که ممکن است به حشره گال آلوده باشند استفاده کنید.

از فرد مبتلا بخواهید تا زمانی که به طور کامل درمان نشده در یک اتاق زندگی کرده و از حضور در بخش های دیگر خانه اجتناب کند، این کار خطر انتقال حشره گال به مبلمان و دیگر وسایل خانه را کاهش می دهد.

بیماری گال به دلیل عدم تشخیص و درمان بیماری در افراد دیگر خانواده، معمولا دوباره برمی گردد. بنابراین لازم است همه اعضای خانواده در یک زمان تحت درمان قرار بگیرند.

از برقراری رابطه جنسی با فرد مبتلا به گال خودداری کنید. همچنین قبل از ازدواج حتما از او بخواهید آزمایش مرتبط با عفونت های قابل انتقال از راه رابطه جنسی (STI) انجام دهد.

در ادامه بخوانید : درمان بیماری گال

منبع: webmd – wikihow – mercola


فال حافظ

کپی برداری ممنوع !

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

Nieuwsbrief 5 |…

OTO Bijeenkomst Future proof? Be flexible!

Heb jij als gemeenteambtenaar te maken met mensen met verward gedrag? Wist je dat je met subsidie van ZonMw bijna kosteloos kunt deelnemen aan scholing?

 

Het PGA protocol vaccineren asielzoekerskinderen 0-18 jaar.
Aangepast op de afspraken van 2018.

راه جلوگیری از گال

De Stichting van Wiechenonderzoek en het expertisecentrum Kind en Ontwikkeling zijn opgeheven. Het NCJ heeft deze taken overgenomen.

Het NCJ heeft daarom twee adviescommissies ingesteld:…

بیچشک

مجله سلامت و پزشکی

husein samadi در

روانشناسی و شاخه های آن ، اهمیت و تاثیر این رشته بر زندگی

مصطفی احمدی در

راه جلوگیری از گال

7 اصل مهم در رابطه زناشویی برای تحکیم روابط و بهره مندی از زندگی شاد

کاربر در

سرماخوردگی کودکان ، علائم سرماخوردگی و روش های پیشگیری

مقیم اسلام در

والدین بخوانند: چگونه با کودک لجباز رفتار کنیم؟

مقاله مرتبط:

همان طور که ذکر کردیم بیماری خارشی گال به شدت مسری است و انگل عامل آن به راحتی از طریق تماس پوست با پوست منتقل گردد. همچنین این انگل می تواند در ملحفه و یا لباس های بیمار نفوذ کرده و از این طریق به فردی دیگر نیز انتقال پیدا نماید. همچنین یکی از راه های شایع انتقال این بیماری، رابطه جنسی با فرد مبتلا به آن می باشد از همین روی گال را می توان یکی از انواع بیماری های مقاربتی نیز معرفی نمود. افراد با شرایط زیر احتمال بیشتری برای ابتلا به این بیماری دارند:

خارش ناشی از این بیماری به حدی شدید است که ممکن است بیمار شب تا صبح را بیدار نگه دارد.در ضمن خارش شدید پوست گسترش بیماری در سطح پوست را به دنبال دارد و حتی ممکن است موجب عفونت خون شود.

بیماری گال برای انتقال نیازمند تماس مستقیم است. این ارتباط می تواند از طریق پوست با بدن فرد و یا پوست با یکی از لوازم شخصی فرد ناقل می باشد زیرا عامل بیماری گال می تواند تا چندین روز بیرون از بدن فرد زنده بماند و عامل انتقال باشد یعنی حتی اسباب بازی هایی که کودک ناقل با آنها تماس داشته نیز می تواند عامل انتقال بیماری باشد.به همین ترتیب این بیماری از هر طریقی قابل انتقال است.

گال بیماری مشترک میان انسان و حیوانات به شمار نمی رود. عامل این بیماری یا همان انگل گال در انسان و حیوانات متفاوت است از همین روی احتمال انتقال آن از حیوانات به انسان و برعکس وجود ندارد. تنها زمانی که انگل از پوست حیواناتی مثل سگ و گربه به انسان منتقل می شود، مقداری خارش ایجاد خواهد نمود و بیماری به مراحل جدی تر کشیده نمی شود زیرا بیماری جرب در حیوانات به شکل جدی بروز نکرده و نیازی به درمان ندارد.

عکس بیماری گال یا جرب

این دارو یکی از مهمترین و البته بی خطرترین درمان های بیماری گال است، که مدت استفاده از آن معمولاً 1 هفته می باشد ولی تعداد دفعات آن بستگی به نظر پزشک دارد. این دارو و سایر پمادهای درمان گال باید تمامی نقاط پوست را پوشش دهند حتی بین انگشتان و کشاله ران، ولی معمولاً نیازی به استفاده از آن برروی صورت نیست زیرا این انگل صورت را درگیر نمیکند. استفاده از این دارو برای تمام گروه های سنی به جز نوزادان زیر دو ماه منعی ندارد. این پماد باید حداقل 8 الی 12 ساعت روی پوست بماند به همین ترتیب لازم است شب تا صبح این پماد را استعمال نموده و صبح روز بعد بدن را بشویید.همچنین پرمترین برای خانم های باردار نیز منعی ندارد اما مدت زمان استفاده از آن باید 2 ساعت باشد.

این دارو را می توان یکی دیگر از درمان های گال معرفی نمود، اما مصرف آن عوارض مغزی و عصبی مختلفی را بر روی بدن دارد به همین ترتیب از آن برای درمان کودکان زیر 2 سال، زنان باردار و شیرده و افرادی با پوست حساس استفاده نمی شود لیندان تنها زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که درمان های دیگر موثر نباشند.

این دارو انگل های بیماری گال را از بین برده و بیشتر به عنوان داروی کمکی برای درمان مورد استفاده قرار می گیرد. مصرف این دارو برای کودکان و زنان باردار توسط FDA تایید نشده اما تاکنون گزارشی از آسیب آن به کودکان وجود نداشته است. قبل از مصرف کروتامیتون حتماً با پزشک مشورت نمایید.

بجز مصرف داروهایی که برای از بین بردن عامل بیماری کاربرد دارد، دسته ای دیگر از داروها مانند آنتی هیستامین ها و استروئید برای کاهش خارش بدن مورد استفاده قرار میگیرد.

در کنار مصرف دارو رعایت بهداشت و عدم تماس پوستی نیز باید مورد توجه قرار گیرد در مورد البسه ها و ملافه ها شستشوی مداوم توصیه می شود ولی شستن وسایل دیگری مانند فرش ها و مبل ها لازم نیست زیرا این انگل بیرون از بدن انسان عمر طولانی ندارد.

بیماری گال از دسته بیماری هایی است که به سرعت انتقال می یابد و حشره عامل آن می تواند 1 الی 2 ماه در بدن فرد و 2 الی 3 روز در خارج از بدن زنده بماند. تنها راه پیشگیری از این بیماری عدم تماس پوستی و یا برقراری ارتباط جنسی با فرد ناقل بیماری و یا افرادی است که از سلامت آنها اطلاعی نداریم. اگر یکی از اعضا خانواده به این بیماری مبتلا شود، برای پیشگیری از ابتلا و درمان بیمار لازم است موارد زیر را رعایت نمایید :

در ادامه بخوانید…

بیماری های پوست و مو

بیماری های مقاربتی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وبسایت

راه جلوگیری از گال
راه جلوگیری از گال
10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *