درمان گیاهی عفونت ریه نوزاد

خواص دارویی و گیاهی

تورم کیسه های هوای بدن که همراه با چرک و مایعات است، عفونت ریه می گویند. در این شرایط سرفه های طولانی و شدید همراه با چرک و خلط، خستگی، تنگی نفس، تعریق زیاد، حالت تهوع، استفراغ، تب و لرز را نیز در پی دارد. می توان در کنار درمان های دارویی یا در شرایطی که بیماری شدید نیست از درمان گیاهی عفونت ریه استفاده کرد.

درمان گیاهی عفونت ریه به کاهش علائم و شدت این بیماری کمک می کند. این درمان ها خانگی است و بدون استفاده از داروهای شیمیایی می توان عفونت را تا حدودی درمان کرد.

سیر با خاصیت ضدعفونی کنندگی که دارد قادر است علائم عفونت ریه را کاهش داده و به از بین بردن خلط سینه کمک می کند. همچنین برای درمان سل ریوی نیز سیر داروی مفیدی است. برای تاثیر بهتر می توانید چند حبه سیر را پوست گرفته و در یک لیوان شیر بجوشایند سپس آن را به صورت گرم بنوشید.

گل ماهور یا “خرگوشک گیاهی است که در اکثر مناطق دنیا برای درمان گیاهی سرفه، آسم و التهاب گلو مورد استفاده قرار می گیرد. برای درمان مشکلات ریوی می توانید ریشه این گیاه را سوزانده و دود آن را استنشاق کنید. و برای درمان گلو درد غرغره کردن جوشانده این گیاه و یا نوشیدن آن چندین بار در طی روز توصیه می شود.

گیاه اکالیپتوس یکی از بهترین درمان گیاهی عفونت ریه و التهاب سینه به شمار می رود. از  این گیاه می توانید به دو صورت جوشانده و استنشاقی استفاده کنید. برای مصرف استنشاقی این گیاه ابتدا مقداری از گیاه خشک آن را در نیم لیتر آب بجوشانید سپس از بخور آن استفاده کنید.  همچنین از جوشانده برگ اکالیپتوس نیز برای درمان سرفه و گلو درد می توان استفاده کرد.

یکی دیگر از درمان گیاهی عفونت ریه, گیاه آویشن است. این گیاه دارویی در درمان سرماخوردگی نیز موثر است. جوشانده گیاه آویشن برای از بین بردن عفونت ریه بسیار کاربرد دارد . می توانید 1 گرم گیاه خشک آویشن را در یک لیتر آب بجوشانید سپس آن را بنوشید. مزه دمنوش آویشن تلخ است بنابراین می توانید آن را با عسل یا نبات میل کنید.

استفاده از شلغم و بخور آن نیز علاوه بر درمان سرماخوردگی در درمان عفونت ریه و درمان سرفه نیز موثر است. چند عدد شلغم را قطعه قطعه کرده و در یک لیتر شیر بجوشانید. می توانید مقداری شکر یا عسل نیز به آن اضافه کنید. همچنین استفاده از شلغم در سوپ نیز پیشنهاد می شود.

از درمان های موثر عفونت ریه استفاده از شیرین بیان به همراه سیب است. کافیست که یک سیب را خرد کرده و هسته ها آن را جدا کنید. بهتر است که پوست سیب جدا نشود. سیب ها را به مدت 1 دقیقه در یک لیتر آب بجوشانید سپس دو قاشق چای خوری شیرین بیان به آن اضافه کنید. از این روش درمان می توانید تا بهبودی هر روز استفاده کنید.

ریشه و گل نیلوفر آبی برای درمان تورم و عفونت ریه و بهبود سرفه بسیار موثر است. برای تهیه دم نوش آن می توانید یک قاشق چای خوری گل خشک نیلوفر آبی را به مدت 1 دقیقه در یک فنجان آب بجوشانید و در طی روز چندین بار از این دمنوش میل کنید.

بعضی از سبزی ها برای درمان عفونت های ریوی مفید می باشند. جوشانده برگ کرفس می تواند به درمان این بیماری کمک کند. می توانید مقدار سی گرم از برگ گیاه کرفس را به همراه یک لیوان آب و یک لیوان شیر بجوشانید و به صورت روزانه از آن میل کنید.

سبزی جعفری نیز برای درمان بیماری ریه توصیه می شود. مقداری سبزی جعفری را خرد کرده و در یک لیوان شیر گرم ریخته و صبح قبل از خوردن صبحانه آن را میل کنید.

از برگ سیب زمینی نیز می توان برای درمان عفونت ریه استفاده کرد. می توانید برگ های سیب زمینی را در مقداری آب بجوشانید و سپس آن را با عسل شیرین کرده و میل کنید.

برای درمان گرفتگی صدا و اختلال کارکرد ریه، جوشانده برگ کلم قرمز نیز توصیه می شود. کافیست چند عدد برگ کلم قرمز را در یک لیتر آب جوشانده و به طور روزانه آن را میل کنید. همچنین می توان با استفاده از کلم، سیب زمینی، هویج و پیاز یک غذای مقوی تهیه کرده که برای بیماران ریوی نیز بسیار توصیه می شود. برای تهیه این غذا، سبزیجات ذکر شده را خرد کنید و با هم بجوشانید. می توانید مقدار خیلی کم روغن نباتی نیز به آب جوش اضافه کنید. سپس آن را میل کنید.

آب هویج علاوه بر تقویت قدرت بینایی به درمان اختلالات ریوی نیز کمک می کند. به افرادی که از عفونت ریه رنج می برند توصیه می شود که قبل از خوردن صبحانه یک لیوان آب هویج میل کنند. همچنین می توانند آب هویج را با شیر گرم نیز مخلوط کرده تا تاثیر بهتری داشته باشد.

می توانید از عناب، کشمش، خرما و انجیر نیز برای درمان سرفه استفاده کنید. بهتر است که این خوراکی ها را به مدت نیم ساعت در یک لیتر آب بجوشانید سپس از آن چندبار در طی روز میل کنید.

از جوشانده عناب خشک نیز برای بهبود عفونت ریه استفاده می شود. برای تهیه این جوشانده مقدار 5 گرم عناب خشک را در یک لیتر آب بجوشانید و میل کنید.

همچنین می توانید از جوشانده انجیر خشک نیز استفاده کنید. تعداد ده عدد انجیر را در دو لیوان آب بجوشانید و میل کنید. از جوشانده خرما نیز می توانید برای درمان عفونت در ریه استفاده کنید. دستور تهیه جوشانده خرما همانند جوشانده انجیر خشک می باشد.

یکی دیگر از روش های درمان گیاهی عفونت ریه و سرفه در کودکان و بزرگسالان استفاده از جوشانده گل بنفشه است. از این جوشانده می توانید چند بار در هفته استفاده کنید.

منبع : آرگا


اگر می خواهید عمل زیبایی انجام دهید، بخوانید!



کجای استانبول هتل رزرو کنیم؟



چطور با جراحی ترمیمی زیباتر شویم؟



چگونه از شر اختلالات خواب رهایی یابیم؟



هیچوقت این جملات را به زبان نیاورید!



راز شاد بودن چیست؟

نشانی شما منتشر نخواهد شد.


دکتر ابوالفضل زارعی، جراح پلاستیک و زیبایی بینی، صورت، پلک


دکتر ابوالفضل احیایی – درمان اختلالات خواب و ترک سیگار با جدیدترین روش


دکتر علی کربلایی خانی – جراح پلاستیک و فوق تخصص جراحی ترمیمی



رِسا – رسانه سلامت ایرانیان

امام علی (ع) فرمودند: زن باردار هیچ خوراکی نمی خورد و هیچ دارویی به کار نمی گیرد که برتر از خرمای تازه باشد.

آیا کودک شما از آب ریزش بینی رنج می برد؟ آیا او از کمبود اشتها ناراحت و آزرده است؟ اگر شما قاطعانه پاسختان مثبت است، احتمالا می خواهید اطلاعاتی درباره عفونت سینه در کودکان به دست آورید ، ما کنار شما هستیم تا آنچه که لازم است در مورد عفونت سینه کودکان به شما بیاموزیم.

عفونت سینه همواره می تواند خود را به شکل التهاب ریه یا ورم نایژه نشان دهد، التهاب ریه بر روی کیسه های هوا زمانی که ورم نایژه غشای مخاطی لوله های نایژه را ملتهب می کند تاثیر می گذارد.اما چه چیزی باعث عفونت سینه در کودکان می شود؟ عفونت های سینه معمولا به دلیل باکتری یا ویروس ها اتفاق می افتند، التهاب ریه به علت میکروب های گیاهی و ورم نایژه به خاطر یک ویروس اتفاق می افتد، بعضی اوقات، عفونت های قارچی ممکن است به عفونت های سینه منجر شود.

عفونت سینه در کودکان معمولا با سرماخوردگی شروع می شوند که به تدریج به سرماخورگی هاد و سرفه تبدیل می شود، نشانه های اصلی عفونت سینه در کودکان که لازم است از آنها آگاه باشید:• گرفتگی یا آب ریزش بینی• تب• کاهش اشتها• سرفه خشکبعد از گذشت چند روز علائم بدتر می شوند و ممکن است منجر شوند به :• سرفه مداوم• مشکل در تنفس• افزایش ضربان قلب• بی حسی کامل

اگر شما مطمئن نیستید که کودک شما از یک سرماخوردگی ساده رنج می برد یا از عفونت سینه، پس با دکترتان مشورت کنید، اگر علائم سرماخوردگی یا سرفه پایدار ماندند، احتمالا کودک از یک عفونت سینه شدید یا ورم نایژه رنج می برد، در موارد، علائم ورم نایژه با گذشت زمان بهتر می شوند، هر چند که اگه شما پی بردید که کودک شما بیش از حد معمولی درد می کشد، با دکترتان مشورت کنید، اگر فهمیدید که کودک شما علائم زیر را دارد سریعا و بدون درنگ با دکترتان تماس بگیرید:• اشتهای کودک به شدت کاهش می یابد وکمتر از نصف مصرف معمولی غذا و شیر در طول ۴۸ می خورد• کودک نشانه های از دفع زیاد آب را نشان می دهد(مانند عرق کردن شدید)• خواب آلودگی و بی حالی هنگام عفونت سینه در کودکان دیده می شود.• خشکی مداوم در سرفه مرطوبگونه های شدید ورم نایژه می تواند باعث بروز مشکل در تنفس شود، مراقب این علائم تنفسی باشید و اگر این علائم را دارد بلافاصله او را به بیمارستان ببرید:• کودک به سختی نفس می کشد • سوراخ های بینی کودک بزرگ شده بود• اگر ناخن های کودک آبی شدند به علت کمبود اکسیژن• اگر کودک سریع تر از ۶۰ بار در دقیقه نفس می کشد• اگر تنفس کودک قطع می شود یا نفس های عمیق و سخت می کشد

موارد عفونت سینه در کودکان و مخصوصا ورم نایژه در طول یک یا دو هفته بهتر می شوند، در موارد ملایم، شما می توانید چند درمان ساده خانگی را دنبال کنید که می تواند یک سرماخوردگی معمولی را درمان کند

• کودکتان را به خوردن مقدار زیادی شیر و محصولات لبنی تشویق کنید، لبنیات به بدن کودک قدرت می دهد که با عفونت بجنگد و همچنین از کم شدن آب بدن جلوگیری می کند، اگر تب کودک شما در طول عفونت بالا میرود، لبنیات کمک می کند که تب او کاهش پیدا کند.• در زمان عفونت سینه در کودکان ، استامینیفون یا ایبوپروفون در اندازه کوچکتر به کم شدن تب، بهبود گلودرد و پایین بردن گرفتگی سینه کمک می کند، تنفس کودک را بهبود می بخشد و باعث می شود احساس بهتری کند، بر روی پاکت ها دنبال مقدار دز مصرفی بگردید، اگر شما در مورد مقدار دز مطمئن نیستید با دکترتان تماس بگیرید.• اگر عفونت سینه در کودکتان باعث گرفتگب بینی شده و نفس کشیدن را برای او مشکل کرده است، سعی کنید او را به حالت ایستاده زمانی که دارد غذا می خورد نگه دارید، شما همچنین می توانید از دارو های نمکی بینی که راه بینی او را تمیز می کند و تنفسش را بهبود می بخشد استفاده کنید، داروهای نمکی بینی در داروخانه ها موجود می باشند.• استنشاق بخار یک درمان سنتی برای عفونت و گرفتگی بینی است، شما می توانید هم از یک سونای بخار یا یک استنشاق کننده بخار با مقداری مالش بخار استفاده کنید، این کار به بهبود عفونت سینه در کودکان ، سرفه و تمیز شدن مجرای بینی او کمک می کند.اگر کودک شما یک عفونت سینه یا ورم نایژه شدید دارد یا اگر با درمان های خانگی بهبود نمی یابد، با دکترتان برای معالجات مشورت کنید، دکتر احتمالا او را به یک دستگاه تنفس مصنوعی برای کمک کردن به تنفس او سفارش کند.

رایج ترین نگرانی برای تمام والدین عوارض جانبی یا پیچیدگی های است که ورم نایژه می تواند به وجود بیاورد. بسیار خب،وحشت زده نشوید، به خاطر اینکه ورم نایژه یک شرایط یا مسئله ی جدیی نیست، هر چند که،آسم و تنفس سخت می تواند شرایط شدید آن باشد، در موارد نادر،کودکان التهاب ریه را توسعه می دهند، کودکانی با شش زنده یا شرایط قلبی تحمل کردن ورم نایژه را سختر می دانند.

شما چگونه از عفونت سینه در کودکان جلو گیری می کنید؟آیا امکان دارد از دوباره اتفاق افتاندن ورم نایژه جلوگیری کرد؟ • اینکه شما بهداشت خوبی داشته باشید اهمیت بالای دارد، شما باید مراقب جاهای که می روید یا کودکتان می رود باشید، همچنین مراقب کسانی که با آنها ارتباط دارید باشید، همیشه این را در نظر داشته باشید که وقتی که به خانه برمی گردید دستانتان را با مواد ضدعفونی کننده بشویید و همچنین مطمئن شوید کودک شما نیز این کار را بعد از برگشت از بازی یا مدرسه انجام می دهد، رعایت یک بهداشت خوب و دور نگه داشتن او از هوای آلوده می تواند عفونت سینه در کودکان را کاهش دهد.• برای جلوگیری کردن از ورم های نایژه ی بیشتر، دستمال سینه یا دستمال کاغذی باید فقط یک بار استفاده شده و دور انداخته شود،همچنین مطمئن شوید حمام هایتان تمیز و به طور منظم ضدعفونی می شوند تا اینکه کودک شما به هیچ عفونت تنفسی برخورد نکند،کودکان که در سنین کودکی ورم نایژه را تقویت می کنند،در سنین بالاتر باعث تقویت آسم می شوند،به او آمپول آنفولانزا بزنید، این از آنفولانزا و عفونت های ثانویه جلوگیری می کند.• اگر همسرتان سیگار می کشد،کودکتان را از دود سیگار دور نگه دارید به دلیل آنکه دود سیگار به راحتی می تواند باعث ورم نایژه شود.• اگر کسی در خانه ی شما از سرماخوردگی یا سرفه رنج می برد، بهتر است کودکتان را از او دور نگه دارید تا اینکه مانع از عفونت سینه در کودک شوید، واکسن خاصی برای ورم نایژه وجود ندارد، اما پالیویزوماب داروی است که به کاهش علایم ورم نایژه کمک می کند.آیا کودک شما تا به حال دچار عفونت سینه شده است؟ آیا او ورم نایژه داشته است؟ چه کاری در این مورد انجام داده اید؟ آن را با ما در میان بگزارید.

بچم دو ماهشه الان عفونت ریه گرفته ای سی یو بیمارستانه. متاسفانه سرغه هاش شدید. بود. و الان کمی سرفش کمتر. شد. ولی شیر. بالا میاره و خفه میشه .خیلی شدیده

سلام
متاسفانه بدون معاینه نمیشه چیزی گفت
دعا میکنم هیچ بچه ای بیمار نشه

با سلام و خسته نباشید
آیا پس از درمان عفونت ریه آیا باز هم ممکن است کودک دچار مشکلاتی تنفسی شود و یا در بزرگسالی مشکلاتی برای او ایجاد کند . کلاً بیماری خطرناکی هست یا خیر ؟

سلام
اگر کامل درمان بشه مشکلی پیش نمیاد.

سلام دخترم اتروفی مخچه داره الان پنج سالشه حدود یک ماه ریه اش عفونت کرده تنفسش با دستگاهه بنظرتون اینکه عفونتش خوب نمیشه دلیلش چیه

سلام
اگر فکر میکنید پزشک سواد کافی رو برای درمان نداره پیش یه پزشک دیگه ببریدش .

سلام خسته نباشید پسرم دوروزه به سختی تنفس می کند ودرد قفسه سینه دارد ودکترآزیترومایسین و تلفست با آمپول بتامتازون تجویز کرده ولی بهبودی هنوز حاصل نشده
لطفا راهنمایی فرماید.

سلام
لطفا صبور باشید تا داروها اثر بذارن اگه تا سه روز تاثیر نداشت حتما به یه پزشک دیگه مراجعه کنید.

سلام واحترام , چه چیزی باعث عفونت سینه در کودکان میشود؟

سلام عزیزم , عفونت های سینه معمولا به دلیل باکتری یا ویروس ها اتفاق می افتند، التهاب ریه به علت میکروب های گیاهی و ورم نایژه به خاطر یک ویروس اتفاق می افتد، بعضی اوقات، عفونت های قارچی ممکن است به عفونت های سینه منجر شود.

با سلام , التهاب ریه چه زمانی تاثیر میگذارد؟

سلام عزیزم , التهاب ریه بر روی کیسه های هوا زمانی که ورم نایژه غشای مخاطی لوله های نایژه را ملتهب می کند تاثیر می گذارد.

سلام و خسته نباشید , عفونت سینه به چه شکلی در کودکان دیده میشود؟

سلام عزیزم, عفونت سینه همواره می تواند خود را به شکل التهاب ریه یا ورم نایژه نشان دهد.

 گوگل پلاس  |    |   تویتر  |  پینترست  | بلاگ |  اینستاگرام  |  الکسا  |  کانال تلگرام




خانه

موبایل

ترکیب سیر و آویشن برای پاکسازی ریه ها بسیار مفید است

 

اگرچه امروزه از سیر در آشپزی و تهیه ی غذا استفاده می شود اما هنوز خیلی از افراد سیر را در تهیه ی داروهای خانگی به کار می برند. بیشترین تأثیر سیر مدیون ترکیب اصلی آن یعنی آلیسین است. البته طعم تند و خاص سیر نیز ناشی از همین ترکیب است. این ماده ی غذایی پرخاصیت همچنین حاوی ویتامین C، B، پروتئین و مواد معدنی مانند کلسیم، مس، پتاسیم، فسفر و آهن است. سیر همچنین یک ماده ی ضدویروس، ضدالتهاب و تصفیه کننده ی طبیعی است و به همین دلیل نیز می توان از آن برای تمیز و پاکسازی ریه و تقویت دستگاه ایمنی بدن استفاده کرد. در این مقاله شما را با تأثیر سیر در سلامت ریه ها آشنا کرده و طرز تهیه ی دو درمان طبیعی برای حفظ دستگاه تنفسی را ذکر می کنیم.چرا سیر برای تمیز کردن ریه ها مفید است؟مصرف سیر خام مواد مغذی زیادی به بدن می رساند. این ترکیبات، تمیزکننده ریه ها و دیگر ارگان های بدن محسوب می شوند. میزان بالای آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی موجود در این ماده ی غذایی سدی در برابر آسیب های رادیکال های آزاد محیطی می سازد. این رادیکال های آزاد باعث ایجاد آسیب به سلول های بدن و افزایش خطر سرطان می شود.به عقیده ی محققان مصرف منظم سیر می تواند باعث بهبود وضعیت بیمارانی باشد که از بیماری های تنفسی مانند برونشیت، آسم، ذات الریه، احتقان ریوی، سل و سرماخوردگی و غیره رنج می برند.سیر خاصیت آنتی باکتریال دارد و در نابودی بسیاری از باکتری ها، ویروس ها و دیگر میکرواورگانیسم هایی که باعث بروز بیماری های تنفسی و مشکلاتی مانند آنفلوانزا و سرماخوردگی می شوند نقش مهمی دارد. این ماده ی غذایی به دلیل دارا بودن خواص پاک کنندگی تأثیر زیادی در فلزات سنگین تجمع یافته در بدن دارد. علاوه بر این سیگاری ها یا سیگاری های سابق و همچنین افرادی که در معرض دود سیگار قرار دارند نیز باید سیر بیشتری مصرف کنند چون این ماده ی غذایی کمک زیادی به دفع سموم ناشی از دخانیات می کند. به عقیده ی محققان مصرف منظم سیر می تواند باعث بهبود وضعیت بیمارانی باشد که از بیماری های تنفسی مانند برونشیت، آسم، ذات الریه، احتقان ریوی، سل و سرماخوردگی و غیره رنج می برند.چگونه می شود با سیر ریه ها را تمیز و پاکسازی کرد؟برای بهره مندی از خواص سیر لازم است که آستین ها را بالا بزنید و به خودتان زحمت درست کردن چند داروی خانگی را بدهید. در این صورت است که می توانید به بهبود سلامت ریه هایتان و تمیز کردن آن از شر این همه آلودگی محیطی امیدوار باشید.سیر و آویشن برای پاکسازی ریه هااین ترکیب درمانگر باعث سم زدایی از ریه ها می شود. ترکیب خواص سیر با اثرات ضدعفونی کننده آویشن سلامت ریه ها را ارتقا می دهد.مواد لازمسیر 1 حبهآویشن تازه 3 شاخهروغن زیتون به میزان لازمسیرروش تهیهحبه های سیر را در هاون بکوبید تا به صورت خمیر درآید. سپس برگ های آویشن را افزوده و دوباره بکوبید تا هر دو مخلوط و یکدست شوند. ترکیب را داخل یک ظرف شیشه ای تمیز بریزید و روی آن روغن زیتون بکر بریزید به طوری که سطح آن را بپوشاند. اجازه دهید ترکیب حاصل یک شب کامل بماند.روش استفادهحال که داروی خانگی سیر و آویشن تان یک شب به خوبی در روغن زیتون خیس شده است می توانید یک قاشق چای خوری از آن را به صورت ناشتا میل کنید. روز بعد نیز می توانید به همین میزان از ترکیب میل کنید. بعد از دو هفته مصرف اثرات آن را روی ریه ها و دیگر ارگان ها خواهید دید.

ترکیب زنجبیل، سیر، زردچوبه، پیاز و شکر قدرت دفاعی بدن را بالا می برد

شربت زنجبیل، سیر، زردچوبه، پیاز و شکرتأثیر اصلی این داروی خانگی ناشی از میزان بالای آنتی اکسیدان ها و ترکیبات سم زدا و ضدالتهاب آن است. خواص موجود در ترکیبات دیگر باعث می شود که اثرات سیر چند برابر شود. چون پیاز، زنجبیل و زردچوبه نیز حاوی خواص ضدویروسی هستند و قدرت دفاعی بدن را بالا می برند. این مواد غذایی همچنین باعث دفع مواد زائد تجمع یافته در ریه ها می شوند.مواد لازمآب نیم لیترشکر 2 گرمپیاز نیم کیلوریشه ی زنجبیل تازه 1 تکهزردچوبه 1 قاشق چای خوریسیر له شده 3 حبهسیرروش تهیهآب و شکر را مخلوط کرده و روی حرارت ملایم گرم کنید. سپس پیازهای پوست کنده را اضافه کرده و هم بزنید. زنجبیل و سیرهای له شده را نیز اضافه کنید و هم بزنید. زمانی که ترکیب به جوش آمد زیر شعله را کم کنید و به هم زدن ادامه دهید. باید اجازه دهید آب ترکیب به نصف برسد. سپس ترکیب را صاف کرده و اجازه دهید خنک شود. می توانید شربت به دست آمده را در یخچال نگهداری کنید.روش مصرفمی توانید هر روز صبح به صورت ناشتا یک قاشق غذاخوری از این ترکیب میل کنید. می توانید این شربت را در آب ولرم مخلوط کرده و میل کنید. دو هفته ی مداوم از این شربت استفاده کنید و سپس یک هفته استراحت کرده و دوباره شروع کنید.در هر دو صورت سیر ترکیب اصلی داروی خانگی تان برای پاکسازی ریه ها محسوب می شود.یادتان باشد که لازم است از این روش های طبیعی در کنار سبک زندگی سالم استفاده کنید. توصیه می کنیم از مصرف دخانیات خودداری کرده و به دامان طبیعت و هوای سالم پناه ببرید.

 

منبع:ninisite.com


باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .




خانه

موبایل

 15 درمان خانگی برای سرفه بچه ها

هیچ چیز برای والدین ناراحت‌کننده‌تر از شنیدن صدای سرفه بچه‌ها هنگام شب نیست. این مشکل معمولا پدر و مادرها را نگران می‌کند؛ طوری که حاضرند هر کاری انجام دهند تا هرچه زودتر سلامت کوچولویشان را ببینند اما در واقع سرفه رفلاکس طبیعی بدن است که به دلیل تحریک مژه‌های برونش و دستگاه تنفس، تحریک و توسط اعصاب مرکزی و تحریک دیافراگم ایجاد می‌شود. توسط سرفه، مقدار زیادی ترشحات خارج می‌شود تا راه هوایی باز شده و تنفس راحت‌تر انجام شود. سرفه بر اثر مکانیسم تحریک گاهی خفیف و گاهی شدید است اما علت سرفه هرچه باشد راه‌های درمانی خاصی برای آن وجود دارد که والدین باید به آن توجه کنند. از زبان دکتر اکبر کوشانفر، متخصص کودکان و استاد دانشگاه  علوم پزشکی شهید بهشتی به تشریح علل گوناگون سرفه در کودکان و راه‌های درمان آن را می‌خوانید.

سرفه خروسکیفرزندتان با گرفتگی بینی به خواب می‌رود اما فقط چند ساعت می‌تواند بخوابد چون ناگهان با صدای سرفه‌ای شبیه خروس از خواب بیدار می‌شود. علت چیست:   خروسک. این سرفه‌ها معمولا به دلیل التهاب و تورم در قسمت پایین راه تنفسی، حلق، ‌نای و حنجره و معمولا بین کودکان 6 ماه تا 3 سال اتفاق می‌افتد زیرا این کودکان مسیرهای تنفسی باریک‌تری دارند. این مشکل معمولا دلیل ویروسی دارد. این سرفه‌ها معمولا طی روز بهتر می‌شود اما شب‌ها دوباره برمی‌گردد. در این حالت خشونت در صدای کودک به وضوح مشخص است. خروسک می‌تواند والدین را نگران کند اما در  مواقع می‌توان علائم آن را برطرف کرد.

به راهکارهای شماره 1، 2، 4، 5، 7، 8 و13 مراجعه کنید.

سرفه خشک شبانهکوچولوی شما در طول زمستان مدام سرفه خشک می‌کند و این مشکل شب‌ها تشدید می‌شود. علت چیست:  آسم و سرماخوردگی. در آسم راه‌های هوایی تنگ شده و ریه ملتهب می‌شود که همین، ترشح اضافه ایجاد می‌کند. اگرچه والدین فکر می‌کنند که خس‌خس سینه علامت اولیه آسم است اما سرفه‌های خشک شبانه اغلب بارزترین علامت کودک است. از علائم دیگر می‌توان به سرفه همراه با ورزش، آلرژی،‌ سرماخوردگی  یا هوای سرد اشاره کرد. سرفه آسمي زماني بايد مدنظر قرار گيرد که سرفه پايدار (مزمن) به وسيله سرما يا فعاليت تشديد شده يا در شب‌ها بدتر شود.به راهکارهای شماره 1، 2، 3، 6، 7، 8، 9 و12 مراجعه کنید.

سرفه همراه با خس‌خسکودک شما چند روزی است سرما خورده و حالا سرفه‌اش صدادار است. به نظر می‌رسد سریع نفس می‌کشد و تحریک‌پذیر شده است. علت چیست:  برونشیت. برونشیت اصطلاحی است كه به التهاب لوله‌های نایژه‌ای اطلاق می‌شود. زمانی كه این معابر تحریك می‌شوند موكوس ترشح می‌كنند كه باعث ایجاد سرفه می‌شود تا معابر هوایی پاك شود. در عفونت برونش، کودک وقتی آب دهانش را قورت می‌دهد با ترشحات همراه است و تنفس برایش سخت است. گاهی اوقات علت بیماری میکروب‌ها هستند که معمولا با تب و سرفه شدید همراه است. در کودکان کمتر از 4 سال می‌توان انتظار گوش درد هم داشت و در افراد 4 سال به بالا سینوزیت ایجاد می‌شود که تبدیل به سینوزیت برونشی می‌شود.به راهکارهای شماره 1، 2، 7، 8  و 9 مراجعه کنید.

سرفه قطاریفرزند شما یک هفته است سرما خورده و گاهی اوقات بیش از 2 ثانیه پياپي سرفه می‌کند و همین باعث ایجاد مشکل در تنفس او می‌شود. علت چیست:   سیاه سرفه. علت این بیماری نوعی باکتری است که با حمله به راه‌های تنفسی در راه‌های هوایی ایجاد التهاب شدید می‌کند. معمولا به دنبال یک حمله شدید سرفه (که حتی می‌تواند یک دقیقه طول بکشد) کودک یک دم‌ صدادار انجام می‌دهد که به اصطلاح به آن Whoop  می‌گویند که به دلیل ورود هوا به داخل حنجره متورم ایجاد می‌شود. در این بیماری، علائم سرماخوردگی مانند تب، آبریزش بینی و درد مشاهده می‌شود.به راهکارهای شماره 1، 3، 7، 8، 1 و11 مراجعه کنید.

سرفه‌های خلط‌داروقتی فرزندتان سرفه می‌کند، همراه با خلط‌ است. علاوه بر این، آبریزش بینی، گلودرد،‌ اشک ریزش و بی‌اشتهایی هم کودک را آزار می‌دهد. علت چیست: سرماخوردگی، سینوزیت و التهاب ریه. کودکان مبتلا به سرماخوردگی یا التهاب ریه معمولا سرفه می‌کنند که می‌تواند در بدترین شرایط یک تا 2 هفته طول بکشد. از آنجايي که کودکان سیستم ایمنی ضعیفی دارند در اثر تماس با ویروس‌ها مدام بیمار می‌شوند و گاهی برخی خانواده‌ها می‌گویند فرزندشان در سال 3 تا 4 بار دچار سرماخوردگی می‌شود. از آنجا که سرفه‌های کودکان خلط‌دار است، نباید آنها را سرکوب کرد زیرا باقی ماندن ترشحات ممکن است انسداد مجاری هوایی را در پی داشته باشد.به راهکارهای شماره 1، 7، 8، 9، 1، 12 و13 مراجعه کنید.

سرفه مزمنکوچولوی‌ شما از 1 روز است که سرماخورده اما سرفه‌هایش بهبود پیدا نمی‌کند. علت چیست:  سرفه‌های ناشی از سرماخوردگی می‌تواند یک هفته طول بکشد؛ به خصوص اگر کودک سرماخوردگی قبلی نداشته باشد. آسم، آلرژی یا عفونت‌های مزمن در سینوس‌ها یا مسیر تنفسی می‌توانند باعث سرفه‌های مزمن شوند.به راهکارهای شماره 1، 2، 6، 7، 8، 9، 12، 13 و 15 مراجعه کنید.

سرفه همراه با استفراغفرزندتان آنقدر سرفه می‌کند که درنهایت به استفراغ منجر می‌شود. علت چیست:  سرماخوردگی یا آسم. سرفه زیاد کودکان باعث تحریک حلق می‌شود و بازتاب آن استفراغ است. خلط بیش از حد در معده باعث تحریک و حالت تهوع می‌شود که در شب اتفاق می‌افتد و معمولا این دلیل نگران‌کننده نیست مگر اینکه استفراغ متوقف نشود.به راهکارهای شماره 1، 2، 4، 6، 7، 8 و13 مراجعه کنید.

 

سرفه به همراه تبفرزندتان چند روزی است که علائم سرماخوردگی دارد اما همچنان تب دارد و سرفه می‌کند. علت چیست: سرماخوردگی معمولی، آنفلوآنزا. سرفه کودک به همراه تب و آبریزش بینی احتمالا سرماخوردگی معمولی است، اما سرفه به همراه تب 39 درجه سانتی‌گراد یا بالاتر گاهی اوقات سینه پهلو است، به ویژه هنگامی که تنفس تند و ضعیف باشد.به راهکارهای شماره 1، 3، 4، 7، 8، 13 و14 مراجعه کنید.

راهکار شماره 1مراجعه به پزشکدر تمام موارد سرفه باید علت آن مشخص شود، بنابراین مراجعه به پزشک اولین و مهم‌ترین راهکار است. برخی والدین بدون هیچ اطلاع و آگاهی‌اي اقدام به خوددرمانی برای کودکان‌شان می‌کنند که این بزرگ‌ترین اشتباه است زیرا حتی مصرف استامینوفن هم نباید بدون تجویز پزشک و بدون توجه به وزن و سن کودک باشد. حتی قاشق و پیمانه‌ای که با آن به کودک دارو داده می‌شود بسیار اهمیت دارد. بنابراین قبل از هر اقدامی بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

راهکار شماره 2استفاده از بخور گرمدر سرفه خشک باید از بخور آب گرم به مدت 5/1 تا 2 ساعت در یک آپارتمان 1 متری استفاده کرد زیرا هوای خشک ممکن است ایجاد سرفه کند. اگر از این زمان از بخور استفاده شود باعث به وجود آمدن مایت‌ها می‌شود و خود ایجاد حساسیت می‌کند. شاید برای بخور از حوله استفاده کنید اما نباید آن را مستقیم روی پوست کودک قرار دهید. استفاده‌ از بخور فواید زیادی‌ دارد و موجب‌ رفع‌ گرفتگی‌ بینی، مرطوب‌ شدن‌ مجاری‌ تنفسی‌ و بهبود سرفه‌های‌ خشک‌ و همچنین‌ تسهیل‌ خروج‌ خلط‌ می‌‌شود. اگر دستگاه‌ بخور ندارید، می‌‌توانید یک‌ ظرف‌ آب‌ را روی‌ شعله‌ بگذارید تا به‌ جوش‌ آید.

راهکار شماره 3استامینوفن به نوزاد زیر 3 ماه بدون اجازه پزشک استامینوفن ندهید. مقدار مصرف مناسب کودک بر اساس وزن او تجویز می‌شود نه سنش. مصرف استامینوفن در کودکان بالای ۲ ماه ایمن است اما مقدار مصرف باید توسط پزشک تعیین شود، زیرا اثرات زیانبخشی را به همراه دارد. در سرفه خشک و سرفه همراه با تب، معمولا با تجویز پزشک استامینوفن یا ایبوپروفن تجویز می‌شود.

راهکار شماره4خوردن عسلیکی از مواد غذایی که ارزش غذایی بسیار بالایی دارد، عسل است. این ماده مفید در کودکان یک سال به بالا راهکاري خوب برای تسکین سرفه است. می‌توان یک قاشق مرباخوری عسل را در نصف لیوان شیر حل کرد و روزی 2 بار آن را مصرف کرد. یکی دیگر از راه‌های مصرف عسل، حل کردن آن در چای و لیمو ترش است. تحقیقات متعدد نشان داده است این ماده غذایی با ارزش غذایی بالایی که دارد می‌تواند در تسکین سرفه و بازگرداندن انرژی از دست رفته کودک موثر باشد. این ماده غذایی پرارزش سبب ضدعفونی شدن راه‌های تنفسی می‌شود. پس از بهبود هم می‌توان شیرعسل را در بره غذایی کودک قرار داد.

 

راهکار شماره 5حمام گرمبهتر است كودكتان را براي 15 تا 2 دقيقه در حمام مرطوب نگه داريد و آب گرم را باز كنيد (دقت كنيد ممكن است هواي گرم به‌رغم رطوبت زياد، حال او را بدتر كند) يا او را به فضای بیرون از خانه ببريد. كافي است لباس گرم و كلاه به او بپوشانيد. آنچه كودك شما نياز دارد تنفس هواي سرد و مرطوب است. بهتر است او را به صورت قائم يا ايستاده نگه داريد، چون اين حالت به آسان شدن تنفس‌اش كمك مي‌كند.

 

  راهکار شماره 6آلرژن‌ها را حذف کنیدمواد شیمیایی موجود در تمیز کننده‌ها و ضدعفونی‌کننده‌های خانگی و نیز در خوشبوکننده‌های هوا می‌توانند مخاط گلو را اذیت کرده، سرفه را بدتر کنند و باعث سوزش چشم‌ها، گلو و دهان شوند. اگر علت سرفه‌ها ناشی از آسم یا حساسیت باشد برای بهبود فرزندتان نباید از مواد شیمیایی پاک‌کننده با بوی تند و زننده استفاده کنید بنابراین هر چیزی که باعث آلرژی کودک می‌شود باید حذف شود. این می‌تواند شامل برخی مواد غذایی نیز باشد.

راهکار شماره 7استراحت کردناصلی‌ترین درمان برای بسیاری از موارد سرفه که ناشی از بیماری‌های گوناگون از جمله سرماخوردگی، خروسک، سیاه سرفه و است، فقط و فقط استراحت است. معمولا یک هفته استراحت، هم باعث بهبود سریع کودک می‌شود و هم اگر عامل بیماری ویروس باشد از انتقال آن به دیگر کودکان جلوگیری می‌شود.

راهکار شماره 8مصرف مایعاتهمیشه برای درمان انواع سرفه بسیاری از مایعات تسکین‌دهنده هستند. از جمله این مایعات می‌توان به چای و شیر گرم اشاره کرد. علاوه بر این نباید از سوپ مرغ غافل شد. مصرف غذاهاى آبكى و گرم مانند سوپ مرغ، انواع آش‌ و سوپ‌هاى ساده همواره در طول بيمارى سرماخوردگى، سينه‌درد و سرفه ازجمله تجويزهاى پزشكان بوده است، در حال حاضر افزودن ادويه‌جات تند مانند فلفل، پودر سير يا خود سير و پودر كارى به اين غذاها نيز توصيه مي‌شود. اين تركيب به واقع يك اكسپكتورانت طبيعى محسوب مى‌شود زیرا هنگام سرفه‌هاى خلط‌دار اينگونه مواد اخلاط موجود در شش‌ها را كنده و سبب خروج آنها توسط سرفه مى‌شود. استفاده از هویج و گشنیز در سوپ نیز توصیه می‌شود چون این مواد آنتی‌اکسیدان دارند، می‌توانند به بهبود سریع کودک کمک کنند.

راهکار شماره 9مصرف آنتی‌بیوتیکآنتی‌بیوتیک‌ها، داروی کشنده باکتری‌ها هستند که در ۹۰ درصد از عفونت‌های مجاری تنفسی از جمله آنفلوآنزا موثر بوده و عفونت‌های سینوسی را بهبود می‌بخشند. از آنجا که آنتی‌بیوتیک‌ها بر ویروس‌ها بی‌اثرند، افتراق عامل به وجود آورنده بیماری توسط پزشک نقش مهمی در استفاده مؤثر از داروها و التیام بیماری‌ها دارد.

راهکار شماره 1استفاده از داروهای استروئیدیبرای جلوگیری از تورم و التهاب حنجره در سرفه‌هایی که اغلب  هستند، پزشك برای كودك داروهای استروئیدی یا كورتونی تجویز می‌كند تا كودك بتواند به راحتی نفس بكشد.

راهکار شماره 11مراجعه به بیمارستاندر سرفه‌های ناشی از سیاه سرفه یا سرفه‌های آلرژیک که کودک به صورت مداوم سرفه a ممکن است نیاز به اکسیژن درمانی باشد که به این ترتیب کودک باید به بیمارستان برده شود. در سرفه‌های ناشی از جسم خارجی نیز باید به سرعت به بیمارستان مراجعه شود.اصلی‌ترین درمان برای بسیاری از موارد سرفه که ناشی از بیماری‌های گوناگون از جمله سرماخوردگی، خروسک، سیاه سرفه و است، فقط و فقط استراحت است.

راهکار شماره 12استفاده از سرم شست‌وشودر سرفه‌های ناشی از سیاه سرفه یا سرفه‌های آلرژیک که کودک به صورت مداوم سرفه a ممکن است نیاز به اکسیژن درمانی باشد که به این ترتیب کودک باید به بیمارستان برده شود. در سرفه‌های ناشی از جسم خارجی نیز باید به سرعت به بیمارستان مراجعه شود.

 

 

 

 راهکار شماره 13شلغم بخوریدشلغم، گیاهی با ارزش غذایی بالاست و در درمان آسم و سرفه‌های خلط‌دار موثر بوده و  میکروب‌کش و ضد باکتری قوی‌اي است. در واقع شلغم اثر مفید و مؤثری در درمان بیماری‌های تنفسی دارد. از آنجا که ممکن است بچه‌ها از مزه شلغم خوش‌شان نیاید، والدین می‌توانند این ماده غذایی را داخل سوپ رنده کنند و آن را به فرزندشان بدهند.

راهکار شماره 14واکسن آنفلوآنزااز آنجا که کودکان 6 ماه تا 5 سال ایمنی ضعیفی دارند، می‌توان برای پیشگیری از آنفلوآنزا هر سال کودک را واکسینه کرد. خوشبختانه آنفلوآنزا واکسنی دارد که توسط سازمان جهانی بهداشت تایید می‌شود و با تزریق هر ساله آن می‌توان از این بیماری پیشگیری کرد.

راهکارشماره 15ویتامین‌های گروه Bكمبود ویتامین B12 هم گاهی منجر به سرفه‌های مزمن می‌شود. این ویتامین در تشكیل سلول‌های خونی و عملكرد بهینه سیستم مغز و اعصاب تاثیرگذار است. در افرادی كه مبتلا به كمبود این ویتامین هستند، سرفه‌های مزمن به دلیل ایجاد حساسیت زیاد در نایژه‌ها التهاب ایجاد می‌کند. میوه‌‌ها و سبزی‌های تازه از منابع غذایی سرشار از ویتامین‌های گروه B هستند.منبع:bartarinha.ir

 


برای داشتن بچه های سالم تر بخوانید

جلوگیری از ریزش مو

تقویت رشد مو

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

در مورد قرص دمیترون چه می دانید؟ آیا شما آن را با اندانسترون می شناسید؟ از عوارض این دارو با خبر هستید؟ آیا می دانید که این دارو حتما باید با تجویز پزشک و زیر نظر ایشان مصرف گردد؟ چون می تواند عوارض شدید و خطرناکی مثل سندروم سروتونین ایجاد کند. برای کاهش عوارض آن باید بهترین دوز مصرف نسبت به سن و شرایط بیماری شما تجویز گردد. در این بخش از داروهای دکتر سلام در مورد علل مصرف، تداخلات دارویی، عوارض، نحوه مصرف این

دوران بارداری یکی از مهمترین بخش های زندگی زناشویی است. در این عرصه از زندگی، زنان باردار دچار تغییراتی در جسم و روان خود می شوند که با داشتن آگاهی و دانش در مورد دوره بارداری هفته به هفته می توانند این دوران را با موفقیت پشت سر بگذارند. اینکه بدانید در هر هفته جنین شما چه تغییراتی کرده و به چه مواد غذایی احتیاج دارد، می تواند بسیار هیجان برانگیز و کمک کننده باشد. دکتر سلام برای راهنمایی شما عزیزان، کلاس آمادگی بارداری

آبا می دانید ترنس چیست ؟ آیا ترنس همان تراجنسی است؟ تا چه حد با ترنسکشوال (Transsexual)، آشنایی دارید؟ تفاوت بین ترنسکشوال را با همجنسگرایی می دانید یا شما هم فکر می کنید این دو مسئله، یکی هستند؟ جالب است بدانید که ترنس ها در چه شرایطی زندگی می کنند  و روحیات آنها چگونه است. در این مقاله از دکتر سلام می خواهیم به بررسی ترنس ، انواع آن ، درمان هورمونی آن و شرایط لازم برای انجام عمل جراحی تغییر جنسیت بپردازیم. اگر می

این زائده گوشتی نرم که بر روی اندام تناسلی ظاهر می شود، زگیل تناسلی خفیف دارد. یک عفونت منتقله از راه جنسی ( STI ) ناشی از ویروس پاپیلوم انسانی یا همان HPV می باشد که این روزها زیاد به گوش تان خورده است. زگیل تناسلی خفیف ممکن است باعث درد، ناراحتی و خارش شود. زگیل تناسلی خفیف چیست؟ زگیل های تناسلی به خصوص برای زنان بسیار خطرناک هستند چرا که برخی انواع اچ پی وی می توانند باعث ایجاد سرطان واژن و سرطان

والدین می دانند که چقدر گوش درد در میان کودکان رایج است اما بزرگسالان نیز می توانند به طور مکرر درد گوش را تجربه کنند. شما مجبور نیستید عفونت یا هر مشکل دیگری در گوش های تان داشته باشید زیرا در این مقاله در خصوص درمان گوش درد اطلاعات مفیدی به شما می دهیم. درد های ناحیه گوش ها می توانند تضعیف کننده باشند اما آنها همیشه به آنتی بیوتیک ها جواب نمی دهند. دستورالعمل های تجویزی برای عفونت های گوش در 5 سال گذشته

روز پنج‌شنبه 11 مرداد گردهمایی بنیاد (Tooth friendly توث فرندلی) سوئیس، یکی از معتبرترین بنیادهای بین المللی سنجش سلامت محصولات خوراکی مرتبط با بهداشت دهان و دندان، برگزار

داشتن معده درد عصبی در برخی افراد می تواند یک اتفاق معمولی باشد. با این حال بنا به گفته پزشکان و علوم پزشکی، این یک وضعیت قابل تشخیص

چين و چروك پوست به‌خصوص پوست صورت براي اكثر افراد به‌ويژه خانم‌ها خوشايند نيست. اين چروك‌ها با گذشت زمان و در طول حيات انسا‌ن‌ها رخ مي‌دهند و گريزي

قارچ شیتاکه یک ماده غذایی پرطرفدار در دنیا محسوب می شود. این موضوع تنها به دلیل طعم گوشتی و  متنوع شیتاکه نبوده، بلکه خواص غذایی اعجاب انگیز قارچ

تونر چیست ؟ آیا می دانید دیگر تونیک است و در بعضی از مراکز بهداشتی و داروخانه ها، آن را با لفظ تونیک می خوانند؟ این پاک

بارداری یکی از سخت ترین دوران در زندگی هر مادری به شمار می آید. در این زمان مادر علاوه بر اینکه می بایست مراقب

در دوران بارداری بدون تجویز پزشک متخصص زنان نباید هیچ دارویی مصرف شود. برخی بانوان باردار به مصرف فرآورده های دارویی گیاهی برای رفع

آش اسفناج با گشنیز، برای سردردهایی كه ناشی از سوء هاضمه و اختلال دستگاه گوارشی است، مفید می باشد.

نوشیدن نوشابه ‌درهنگام تشنگی یک اشتباه برای جبران آب از دست رفته بدن است زیرا آسیب فراوانی به کلیه‌ها وارد می‌کند و به مرور از کار افتادگی کلیه‌ها می شود.

یک چرت 2 دقیقه ای برای بدن لازم است.
خواب کوتاه نیمروزی علاوه‌ بر کاهش استرس و افزایش شادابی در فرد، احتمال مرگ و میرناشی ازسکته قلبی را کاهش میدهد.

روزانه 3 دقیقه داخل وان حمام با محلول سرکه سیب و اب وارم بنشینید.
برای درمان مشکلات زنانه مفید است.

جالب است بدانید جنین در داخل رحم مادر نسبت به نور محیط واکنش دارد، همچنین مزه غذاها را نیز احساس می‌کند و همراه با مادر نگران می‌شود

یکی از مهمترین و قدرتمندترین عضلات بدن،عضله های قسمت چهار سر ران هستند که نقش باز و بسته کردن زانو را نیز دارند،در این

مفصل ها محل اتصال دو استخوان به یکدیگر هستند. مفصل زانو یکی از مهم ترین مفصل ها در بدن به شمار می آید. به

9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *