درمان بيماري زونا چيست

نشانه‌های سجاوندی

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

بیماری زونا یک عفونت ویروسی است که باعث ایجاد جوش‌های دردناک روی پوست می‌شود. هرچند علائم بیماری زونا ممکن است در هر کجای بدن ظاهر شود‌، اغلب به‌شکل تک نواری از تاول روی نیم‌تنه ظاهر می‌شود. بیماری زنا هرچند زندگی بیمار را تهدید نمی‌کند، ممکن است بسیار دردناک باشد. در این مقاله به علائم بیماری زونا، علائم زونا در بزرگسالان و نحوه درمان بیماری زونا آن می‌پردازیم.درمان بيماري زونا چيست

بیماری زونا نوعی عفونت است که به‌واسطه ویروس واریسلا زوستر ایجاد می‌شود. این ویروس همان ویروسی است که باعث بیماری آبله‌مرغان می‌شود. بعد از اتمام عفونت آبله‌مرغان، ویروس در سیستم عصبی تا سال‌ها قبل از دوباره فعال شدن برای ابتلا به زونا زندگی می‌کند. زونا با تبخال زوستر نیز شناخته می‌شود.

این نوع از ویروس با تحریک و خارش پوستی و درد و سوزش همراه است. زونا معمولا به‌شکل خطوطی شبیه تاول‌ در یک سمت از بدن معمولا در نواحی نیم‌تنه، گردن یا صورت دیده می‌شود. در موارد، زونا پس از ۲ تا ۳ هفته از بین می‌رود. به‌ندرت پیش می‌آید، فردی که قبلا به زونا مبتلا شده است، دو مرتبه دچار این بیماری شود. بیماری زونا معمولا رایج است. براساس مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها، برای نمونه در ایالت متحده آمریکا، تقریبا از هر ۳ نفر در مقطعی از زندگی‌شان به زونا مبتلا می‌شوند.

اولین نشانه‌های زونا معمولا درد و سوزش است. درد نیز در یک سمت بدن بروز می‌کند و به‌شکل تکه‌های کوچک ظاهر می‌شود. تحریک و خارش پوست که همراه با قرمز شدن است، به این شکل دیده می‌شود:

علائم زونا در برخی از افراد بیش از تحریک و قرمزی پوست است. این علائم می‌توانند به این شکل ظاهر بشوند:

خطرات نادری که زونا ممکن است به‌وجود بیاورد:

زونا در کسانی به وقوع می‌پیوندد که قبلا دچار آبله‌مرغان شده بودند. برخی از عوامل خطر ابتلا به زونا را می‌کنند. این عوامل از این قرار هستند:

زونا در افراد مسن ۶۰ تا ۸۰ ساله دیده می‌شود. از هر ۳ نفر ۱ نفر احتمال ابتلا به زونا دارند و این مشکل در سنین بالای ۶۰ سال در آنها رخ خواهد داد. سیستم ایمنی بدن افراد مسن‌تر معمولا ضعیف‌تر است؛ به همین دلیل در معرض خطر هستند. این افراد علائم بیشتری نیز نسبت به سایرین تجربه می‌کنند و تاول‌های باز باعث تحریک پوستی و عفونت‌های میکروبی در آنها می‌شود. ضمن اینکه در معرض سینه پهلو و تورم و التهاب مغزی نیز قرار می‌گیرند. بنابراین مراجعه به پزشک برای درمان ضدویروسی بسیار مهم است.

افراد مسن بالای ۶۰ سال برای پیشگیری از ابتلا به زونا باید واکسن آن را تزریق کنند. برای درمان التهاب زخم‌ها نیز می‌توانند از پارچه‌ای خنک استفاده کنند. باید قسمت‌هایی که زخم و التهاب دارد، پوشانده بشوند تا از پخش و سرایت ویروس وارسیلا جلوگیری بشود. از پزشک نیز باید درباره‌ی اینکه فرد داروهای ضدویروسی مصرف کند یا نه، سؤال شود. این داروها شدت و مدت درگیری با ویروس را کاهش می‌دهد. پزشک در صورت لزوم می‌‌تواند داروهای ضددرد نیز تجویز کند.

هرچند ابتلا به این بیماری در حین بارداری کمی عجیب است، اما امکان آن وجود دارد. اگر زن باردار با شخصی که آبله‌مرغان دارد یا عفونت زونا در او فعال است در ارتباط قرار بگیرد، در صورتی که واکسینه نشده باشد ممکن است به زونا دچار بشود.

بسته به اینکه زن باردار در کدام سه ماهه بارداری خود باشد، امکان ایجاد نقص و مشکل در نوزادش وجود دارد. تزریق واکسن آبله‌مرغان، قبل از بارداری گام مهمی در حفظ سلامت نوزاد خواهد بود. زونا به‌ندرت عوارض جانبی ایجاد می‌کند؛ اما همچنان ناخوشایند است.

داروهای ضدویروس عفونی برای درمان زونا در دوران بارداری نیز کاربردی هستند. آنتی‌هستامین‌ها از خارش و استامینفون (تایلنول) از درد می‌کاهد.

تشخیص زونا معمولا با معاینه تاول‌ها و تحریکات پوستی مانند قرمزشدگی و همراه است. پزشک درباره‌ی سابقه‌ی درمانی و پزشکی فرد نیز سؤالاتی مطرح می‌کند. در بعضی موارد نادر و خاص، لازم است که پزشک بخشی از پوست یا آب درون تاول‌ها را بررسی کند. برای برداشتن نمونه بافت پوست یا آب مذکور باید از وسیله‌ استریلی موسوم به سوآب کمک گرفته بشود. سپس نمونه‌های برای بررسی وجود ویروس به آزمایشگاه فرستاده می‌شوند.

درمانی قطعی برای زونا وجود ندارد، اما برخی داروها به کاهش علائم و کوتاه شدن مدت بیماری و عفونت کمک می‌کنند. داروهای متنوعی در این زمینه وجود دارد:

 

درمان‌های خانگی نیز می‌توانند برای کاهش علائم مؤثر واقع بشوند:

زونا معمولا در طول چند هفته بهبود می‌یابد و بازگشتی برای این بیماری نیست. اگر علائم در ۱۰ روز کاهش نیافت، برای معاینات و بررسی‌های باید به پزشک مراجعه بشود.

زونا به‌خودی‌ِخود آزاردهنده است، عوارض جانبی آن نیز می‌توانند ناراحت‌کننده باشند. این عوارض به این صورت هستند:

واکسن‌ها می‌توانند از توسعه‌ی علائم شدید بیماری بکاهند و عوارض را تقلیل بدهند. همه‌ی کودکان باید دو دُز واکسن آبله‌مرغان که با واکسن واریسلا نیز شناخته می‌شود، تزریق کنند. بزرگسالانی که تا کنون به آبله‌مرغان دچار نشده‌اند نیز باید واکسینه بشوند. واکسینه شدن، تضمینی قطعی برای از بین بردن خطر ابتلا به زونا و آبله‌مرغان نیست، اما از هر ۱۰ نفر فرد واکسینه‌شده، ۹ نفر را از این بیماری مصون می‌کند.

افراد بالای ۶۰ سال فقط به تزریق یک واکسن نیاز دارند که به واکسن واریسلا زوستر نیز موسوم است. این واکسن از عوارض شدید و علائم بیماری می‌کاهد. زونا مسری است. اگر به این بیماری دچار بشوید، برای سرایت‌نشدن آن به سایرین باید گام‌هایی برداشته بشود:

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

9تومان

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

درمان بيماري زونا چيست

خواص خوراکی ها

قهوه گانودرما؛ با خواص و عوارض جانبی آن آشنا شوید

۵ چربی سوز طبیعی برای افزایش متابولیسم و ‌

خواص گزنه؛ ۱۶ خاصیت گیاه گزنه که سرشار از ویتامین D است


قارچ گانودرما چیست و چه خواصی دارد؟


گندم سیاه چیست و چه خواصی دارد؟

خواص خار مریم؛ ۸ خاصیت مهم و عوارض احتمالی آن

چطور یک جلسه تک به تک عالی با زیردستان‌مان داشته باشیم؟


توفو چیست و چه خواصی دارد؟

چطور شکایات و بازخوردهای منفی را مدیریت کنیم؟

مرگ‌بارترین بیماری های دنیا که قربانیان زیادی می‌گیرند

بهترین انیمه های جهان که تمام گروه‌های سنی را به خود علاقه‌مند می‌کنند

موفق‌ترین زنان کارآفرین جهان را بشناسید

بهترین برد گیم های دنیا؛ ۳۰ بازی جذاب برای تقویت هوش و ذهن

پردرآمدترین شغل های جهان؛‌ ۲۰ شغل با بیشترین درآمد در دنیا

زونا (shingles) نوعی عفونت مسری است که عامل آن ویروسی به واریسلا زوستر یا همان ویروس آبله مرغان است.

بیماری زونا به تبخال زوستر نیز مشهور است اما با بیماری های خانواده تبخال که ناشی از ویروس هرپس سیمپلکس می باشند (مانند تبخال معمولی یا تبخال تناسلی) ارتباطی ندارد.

آمار نشان می دهد در آمریکا از هر 3 نفر 1 نفر در طول زندگی خود به زونا دچار می شود.

در ادامه این مقاله با برخی از نشانه های تشخیص، راه های انتقال بیماری زونا و همچنین روش های درمان دارویی و گیاهی این بیماری پوستی آشنا خواهید شد؛ با سایت کوکا همراه باشید

زونا در اغلب موارد با درد و سوزش شروع می شود. درد معمولا در یک طرف بدن و بخش های کوچک رخ داده و جوش های قرمز پوستی نیز بعد از آن ظاهر خواهند شد. جوش ها معمولا در یک سمت بدن ایجاد می شوند و اغلب کمر، گردن یا صورت را درگیر خواهد کرد.درمان بيماري زونا چيست

جوش های زونا دارای مشخصات زیر هستند:

تاول ها به مرور ترکیده، سپس خشک و در پایان پوسته پوسته می شود.

برخی از بیماران علاوه بر درد و جوش های قرمز با علائم دیگری نیز روبرو می شوند. از جمله:

پس از بهبود آبله مرغان، ویروس واریسلا زوستر از بین نمی رود بلکه سال ها در سلول های عصبی خاصی که در ستون فقرات قرار دارند زندگی می کند تا اینکه دوباره فعال شده و باعث بروز بیماری زونا می شود. تاکنون علت فعال شدن مجدد این ویروس که در برخی افراد رخ می دهد مشخص نشده است.

محل و الگوی ظاهر شدن جوش های زونا نشان دهنده ناحیه ای است که اعصاب آسیب دیده در آن قرار دارد.

به طور کلی هر فردی که دچار آبله مرغان شده باشد ممکن است به بیماری زونا نیز مبتلا شود اما برخی عوامل خطر ابتلا به زونا را افزایش می دهند. از جمله:

بیماری زونا از بیماری هایی است که در میان سالمندان بخصوص سنین بین 6 تا 8 سال شایع تر است به طوری که نیمی از مبتلایان به زونا را افراد بالای 6 سال تشکیل می دهند.

علت این مسئله سیستم ایمنی ضعیف افراد مسن نسبت به سایر افراد است.

علائم زونا در سالمندان شدیدتر از بقیه بیماران است به عنوان مثال جوش ها نواحی بیشتری از بدن را پوشانده و به دلیل ترکیدن تاول ها خطر بروز عفونت باکتریایی وجود دارد.

این افراد در معرض ابتلا به ذات الریه و التهاب مغزی نیز قرار دارند. بنابراین بسیار مهم است که در سریع ترین زمان ممکن و پس از مشاهده علائم به پزشک مراجعه شود تا برای درمان های ضدویروسی مورد نیاز اقدام شود.

برای پیشگیری از ابتلای سالمندان به زونا می توان از واکسن زونا در سنین بالای 6 سال استفاده کرد.

ابتلا به زونا در دوران بارداری شایع نیست اما ممکن است اتفاق بیفتد. اگر خانم باردار با فردی که مبتلا به آبله مرغان یا زونا است در تماس باشد و از قبل به آبله مرغان مبتلا نشده باشد یا واکسن آن را دریافت نکرده باشد ممکن است به آبله مرغان مبتلا شود.

بسته به این که زن باردار در سه ماهه چندم بارداری قرار دارد، آبله مرغان بارداری ممکن است باعث بروز نقص مادرزادی در جنین شود. بنابراین بسیار مهم است که قبل از بارداری نسبت به دریافت واکسن آبله مرغان اقدام شود.

اگرچه زونا نسبت به آبله مرغان عوارض کمتری در زنان باردار ایجاد می کند اما هنوز هم آزاردهنده است و در صورت ابتلا لازم است هرچه سریع تر به پزشک مراجعه شود.

مصرف داروهای ضدویروسی برای درمان زونا در دوران بارداری بی خطر می باشد و آنتی هیستامین برای کاهش خارش و استامینوفن برای تسکین درد موثر هستند.

بیماری زونا معمولا با معاینه فیزیکی جوش ها و تاول ها توسط پزشک قابل تشخیص است، در موارد نادر ممکن است نیاز به نمونه برداری از مایع تاول ها یا بافت ناحیه جهت بررسی در آزمایشگاه باشد.

درمان قطعی برای زونا وجود ندارد و داروهای تجویز شده تنها جهت کاهش علائم و بهبود عفونت می باشد.

1. داروهای ضد ویروسی خوراکی؛ از جمله آسیکلوویر، فام سیکلوویر و والاسیکلوویر که برای کاهش درد و تسریع روند بهبود تجویز می شوند.

2. داروهای ضدالتهابی خوراکی؛ از جمله ایبوپروفن که برای کاهش درد و تورم مصرف می شود.

3. داروهای مسکن خوراکی؛ که برای کاهش درد تجویز می شود.

4. داروهای ضد تشنج و ضد افسردگی خوراکی؛ برای تسکین دردهای طولانی موثر است.

5. داروهای آنتی هیستامین خوراکی؛ مانند دیفن هیدرامین که برای درمان خارش تجویز می شود.

6. کرم ها، ژل ها یا چسب هایی مانند لیدوکائین؛ به کاهش درد کمک می کند.

7. داروی موضعی کپسایسین (زوستریکس)؛ استفاده از آن باعث کاهش خطر بروز درد عصبی “نورالژی پس از هرپس می شود که پس از بهبود زونا رخ می دهد.

1. سرکه سیب

سرکه سیب روش سنتی و خانگی برای خشک کردن تاول ناشی از زونا و مقابله با جوش ها می باشد. خاصیت اسیدی سرکه برای خشک کردن تاول ها و کاهش خارش مفید است اما اگر تاول ها ترکیده یا زخم است بهتر است از این روش استفاده نکنید.

مقدار مساوی سرکه سیب رقیق را با آب گرم مخلوط کرده و روی نواحی بمالید. یا می توانید 2 تا 4 فنجان سرکه سیب را به وام حمام افزوده و مدتی در آن دراز بکشید.

2. روغن کالاندولا (گل همیشه بهار)

گل همیشه بهار به خواص ضد زخم و ضدالتهابی شناخته شده و روغن آن برای رفع خارش و التیام تاول های زونا و آبله مرغان مفید است.

3. جو دوسر

حمام جو دوسر برای رفع خارش عالی است. مقداری جو دوسر آسیاب شده را به وان حمام اضافه کرده و در آن دراز بکشید. جو دوسر داخل آب چسبناک شده و سراسر پوست را می پوشاند و تحریکات پوست را تسکین می دهد.

4. عسل

عسل دارای خاصیت ضدویروسی است که می تواند با ویروس واریسلا زوستر مقابله کرده و پوست را تسکین دهد. کافیست مقداری عسل روی تاول های ناشی از زونا بمالید.

5. جوش شیرین

اندکی جوش شیرین را به 1 لیوان آب اضافه کرده و روی نقاط تحریک شده بمالید. همچنین می توانید مقداری جوش شیرین به وان حمام افزوده و در آن دراز بکشید.درمان بيماري زونا چيست

6. کمپرس سرد

قرار دادن کمپرس سرد و مرطوب روی جوش ها باعث کاهش درد و خارش می شود.

7. استراحت

واکسیناسیون از راه های موثر برای پیشگیری از ابتلا به زونا و کاهش علائم و عوارض جانبی آن می باشد. همه کودکان باید دو دوره واکسیناسیون آبله مرغان انجام دهند و افراد بزرگسال که تاکنون به آبله مرغان مبتلا نشده اند نیز باید واکسن آن را دریافت کنند.

اگرچه واکسیناسیون آبله مرغان به معنای ایمنی صددرصد فرد در برابر ویروس نیست اما آمار نشان می دهد از هر 1 نفر که واکسیناسیون انجام داده اند 9 نفر هرگز به زونا و آبله مرغان مبتلا نمی شوند.

افراد مسن بالای 6 سال لازم است واکسن دیگری به واکسن واریسلا زوستر دریافت کنند. این واکسن از علائم شدید و عوارض جانبی زونا جلوگیری می کند.

از آن جایی که بیماری زونا واگیردار است بنابراین در صورت ابتلا به این بیماری لازم است اقداماتی جهت پیشگیری از سرایت آن به دیگران انجام شود. از جمله:

افراد حساس مخصوصا زنان بارداری که تاکنون به آبله مرغان مبتلا نشده اند و افرادی که سیستم ایمنی ضعیف دارند از تماس نزدیک با افراد مبتلا به زونا خودداری کنند.

2. از دست دادن شنوایی یا درد شدید در یک گوش، سرگیجه یا از دست دادن حش چشایی که می تواند علائم سندروم رامسی هانت باشد

سندروم رامسی هانت ممکن است در اثر آسیب اعصاب سر ایجاد شده و در صورت عدم درمان باعث ناشنوایی فرد مبتلا می شود. (در صورت رسیدگی به موقع، بیمار کاملا درمان می شود)

3. عفونت باکتریایی؛ در صورتی که پوست قرمز و متورم شده باشد

4. ذات الریه یا سینه پهلو

5. التهاب مغز یا نخاع مانند آنسفالیت و مننژیت که خطرناک هستند

6. نورالژی پس از زونا؛ این عارضه شایع ترین عارضه جانبی زونا است که احتمالا به علت آسیب اعصاب ایجاد شده و با درد و ناراحتی دائمی در ناحیه آسیب دیده همراه می باشد.
این درد پس از بهبود زونا ممکن است تا ماه ها یا سال ها بعد نیز ادامه پیدا کند. احتمال این عارضه در افراد مسن تر بوده و حدود 15 تا 25 درصد افراد بالای 6 سال به آن دچار می شوند اما در افراد زیر 4 سال به ندرت رخ می دهد

سرایت بیماری زونا با تماس مستقیم با فرد بیمار رخ می دهد و از طریق عطسه و سرفه منتقل نمی شود، همچنین تا وقتی که تاول ها روی پوست ظاهر نشده اند یا در روزهای نقاهت که تاول ها پوسته پوسته می شوند بیماری مسری نمی باشد.

اگر فردی که تاکنون آبله مرغان نگرفته یا واکسن آن را دریافت نکرده در تماس با فرد مبتلا به زونا قرار بگیرد، اگرچه احتمال ابتلا به آبله مرغان در او هست اما همان زمان به زونا مبتلا نمی شود، بلکه مانند سایر افرادی که قبلا به آبله مرغان مبتلا شده اند ممکن است در آینده و در طول زندگی زونا را تجربه کند.

دوره بیماری زونا از شروع تا بهبودی با توجه به شدت بیماری متفاوت است اما معمولا 2 تا 4 هفته طول کشیده و در برخی افراد ممکن است طولانی تر شود. همچنین به ندرت هر فرد بیش از یک بار به این بیماری مبتلا می شود.

توجه: علائم زونا معمولا بعد از 1 روز کمتر می شود اگر بعد از این مدت هنوز هم علائم بهبود نیافته است حتما با پزشک مشورت کنید تا در صورت نیاز بازبینی روی روش های درمان انجام شود.

تقریبا 1 تا 4 درصد افراد مبتلا به زونا نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارند و حدود 3 درصد افراد بستری شده سیستم ایمنی ضعیف دارند.

آمار نشان می دهد سالانه حدود 96 مورد مرگ و میر ناشی از ویروس واریسلا زوستر رخ می دهد که اکثر آن ها را افراد مسن یا بیماران با سیستم ایمنی ضعیف تشکیل می دهد.

در ادامه بخوانید : درمان بیماری گال با گیاهان دارویی

منبع: healthline – medicinenet – curejoy

روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال حافظ

کپی برداری ممنوع !

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

به گزارش نبض ما به نقل از وب سایت مردمان، بیماری زونا عفونتی است که با ویروس واریسلا_زوستر که همان ویروسی است که موجب آبله مرغان می شود، ایجاد می شود. حتی بعد از اینکه آبله مرغان درمان می شود، این ویروس سال ها روی بافت های عصبی تان می ماند و بعدها به شکل زونا دوباره فعال می شود. گاهی به زونا، هرپس زوستر (herpes zoster) هم می گویند.

براساس مرکز کنترل بیماری ها، هر ساله حدود یک میلیون مورد هرپس زوستر در ایالات متحده اتفاق می افتد. موارد بیماری زونا بین دو تا سه هفته برطرف می شوند. زونا به ندرت از یکبار در هر فرد اتفاق می افتد.

بیماری زونا ممکن است در هر فردی که قبلاً به آبله مرغان مبتلا شده است، اتفاق بیفتد. اما عواملی وجود دارد که افراد را در معرض ابتلا به بیماری زونا قرار می دهد. این عوامل خطرزا عبارتند از:درمان بيماري زونا چيست

بین هر ۳ نفر آدم بالغ ۱ نفر مبتلا به زونا خواهد شد. معمولا زونا بین ۲ تا ۶ هفته طول می کشد تا طول دوره درمان و الگوی درد تمام شود. پس از آلوده شدن به این ویروس پس از ۵ روز، خارش و التهابی قرمز رنگ قابل مشاهده خواهد بود.

همانطور که این التهاب ها می شوند، تعدادی تاول های ریز بر روی پوست ایجاد می شوند که ترشح آب داشته باشند. بعد از یک الی دو هفته این تاول ها خشک می شوند و پوست پوست می شوند.

الگوی کلی زونا به شکل زیر است:

معمولا افراد در طول عمر خویش یک بار مبتلا به این بیماری می شوند، اما ممکن است بار دیگر هم به این بیماری مبتلا شوند.

اولین علائم بیماری زونا معمولاً درد و سوزش هستند. این درد اغلب در یک طرف بدن اتفاق افتاده و در تکه های کوچک ایجاد می شود. معمولاً بعد از آن تبدیل به جوش هایی قرمز رنگ می شود.

 

اکثر موارد بیماری زونا با معاینه فیزیکی جوش ها و تاول ها قابل تشخیص است. ممکن است دکترتان سوالاتی هم درمورد سابقه پزشکی تان بپرسد. به ندرت لازم می شود که دکتر نمونه پوست یا مایع داخل تاول ها را آزمایش کند.

برای اینکار از یک گوش پاک کن استریل برای جمع کردن نمونه بافت یا مایع استفاده می شود. نمونه ها به آزمایشگاه فرستاده می شوند تا آزمایش شوند که ویروسی هستند یا خیر.

داروهایی که برای این منظور تجویز می شوند عبارتند از:

دوره درمان دارویی زونا معمولا بین پنج تا هفت روز است و بعد از آن خود به خود از بین می‌رود. توصیه می‌شود که بیمار در دوره درمان خود از محلول‌های ضدعفونی‌کننده مانند ائوزین یا بیتادین استفاده کند. این محلول‌ها به خشک شدن تاول‌ها کمک می‌کنند.

واکسن می تواند از ابتلا به علائم زونا یا مشکلات ناشی از آن کمک کند. همه بچه ها باید واکسن آبله مرغان بزنند. افراد بزرگسالی که قبلاً به آبله مرغان مبتلا نشده اند هم باید این واکسن را بزنند. این ایمن سازی لزوماً به این معنا نیست که به آبله مرغان مبتلا نخواهید شد، بلکه شدت علائم آن را کمتر می کند.

افراد بزرگسال بالای ۶۰ سال باید واکسن بیماری زونا بزنند که به واکسن واریسلاـزوستر هم معروف است. این واکسن به پیشگیری از علائم حاد و مشکلات ناشی از زونا کمک می کند.

زونا یک بیماری مسری است. اگر دچار این عفونت شوید، برای جلوگیری از شیوع آن باید اقدامات خاصی انجام دهید.

با اینکه احتمال آن بسیار کم است اما ممکن است ویروس واریسلا-زوستر مشکلات خاصی به همراه داشته باشد. این مشکلات عبارتند از:

زونا در اصل فعال شدن ویروس آبله مرغان است. وقتی فردی آبله می گیرد، ابن ویروس تا آخر عمر در بدن باقی می ماند و چنانچه بدن ضعیف شود،  مجددا این ویروس فعال شده و در قالب زونا خود را نشان می دهد. اغلب اوقات زونا کشنده نیست  و فقط باعث درد بسیار شدیدی می شود.

سرماخوردگی در پاییز؛ چرا با تغییر فصل بیمار می شوید؟

بوتولیسم چه علائمی دارد؟

علائم و درمان تبخال در کودکان

علت و درمان انواع مختلف بیماری سالک

از بین بردن و درمان تبخال با این روش ها

علائم عفونت لوزه بزرگسالان و درمان خانگی آن

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

درمان بيماري زونا چيست

ممنون از شما بخاطر مطالبتان،بنده با توجه به در دسترس نبودن دکتر در محل اقامتم از این مطالب تشخیص بیماری مو دادم و جواب گرفتم..

سلام ممنونیم از نظر شما دوست عزیز

درموردزونای چشم توضیح دهید

سلام من الان با وجود ۴ ماه ازاینکه این تاول های رو پشتم خوب شدن ولی هنوزم از همون ناحیه احساس درد شدید میکنمچند لازم به دکتر مراجعه کردم ولی خوب نمیشم

منم یک هفتس که زونا گرفتم دردش فوق العاده شدیده دارم میمیرم

سلام حدودیکسال پیش مبتلا به بیماری زونا شدم درناحیه صورت روی پیشانی بالای چشم ولی هنوز بی حسی درد وسوزش دارم لطفاراهنماییم کنید ممنون

سلام منم از ۱۳ فروردین تشخیص دادن که زنا گرفتم خیلی درد داره و دارم میمیرم اما متاسفانه با اینکه بستری شدم و بیمارستان خصوصی هم بود چشم پزشک معاینه ام نکرده و الان در حال درمان چشمم هستم در صورتی که چشمام در زمان بستری بسته بود و عکسم موجوده از فرق سرم در قسمت چپ جمجمه تا لبم یه نوار پهن و بزرگی که صورتم دچارش شده .متاسفم برای پزشکای پولکی که فقط دنبال پول هستن نه درمان شبی یه ملیون بیمارستان بگیره اما هیچ پزشکی نیاد بالاسرت فقط پرستارای زحمت کش بیان و برن

چند سال پیش مادرم مبتلا شد/پزشک گفت که این بیماری زمانی بر میگرده که مثلا کسی رفته باشه عیادت یک مریض عفونی و اونجا از دیدن صحنه ای و یا استشمام بویی مشمعز بشه.برای منم دقیقا همینطوری بود.الان چند روزه مبتلا هستم و علتشم مشمعز شدنم در توالت یک بیمارستان بود که بخاطر بیماری همسرم رفته بودم بیمارستان.زود تشخیص دادم اما نمیدونم چند روز طول بکشه تا خوب بشم

سلام من این بیماری زونا مبتلا شدم این جوشا روی قسمت چب قفسه سینه وقسمتی از بدن ظاهر شدن با وجود خوب شدن این زخما هنوزم جای زخما درد میکنه چکار کنم ؟

بسیار آموزنده عالی

من از پنج روز پیش درد کلیه و کشاله ی ران و تخمدان راست داشتم که از سه روز پیش خیلی خیلی شدید شد بطوریکه که شب نمیتونم بخوابم و نه راه برم نه بشینم، دکتر ابتدا تشخیص سنگ کلیه داد و دوروز داروهای مربوط به اونو خوردم ولی چون هی بفدتر شدم دوباره مراجعه کردم که بعد از سی تی متوجه شد اصن سنگی وحود نداره، جالبه طی پنج شش ساعتی که تو بیمارستان بودم علایم پوستیم ظاهر شد و بالاخره تشخیص زونا دادن. واقعا دردناکه، و امیدوارم زودتر خوب شه

دکتر سلام

زیبایی و جوانسازی به کمک فیلرها یا ژل ها+ فیلم (دکتر صمیمی)

راه های مقابله با ابتلا به زگیل تناسلی +ویدئو

تاثیر چاقی در فشار خون بالا

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

برای چه بیماری هایی به متخصص اورولوژی مراجعه کنیم؟

عوارض و علل گذاشتن باطری قلب +ویدئو

جشنواره فجر

اعلام اسامی زدهای سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

جشنواره 37/ معرفی و گزارش نشست خبری فیلم سرخپوست

جشنواره 37/ معرفی فیلم متری شش و نیم به کارگردانی سعید

جشنواره 37/ معرفی فیلم شبی که ماه کامل شد اثر نرگس آبیار

جشنواره 37/ معرفی فیلم طلا به کارگردانی پرویز شهبازی

جشنواره 37/ معرفی فیلم ناگهان درخت به کارگردانی صفی یزدانیان

ویدیو های سلامت

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

عوامل موثر در افزایش قد بعد از بلوغ

شایع ترین سرطان در بین زنان

آیا اعتیاد به پورنوگرافی قابل درمان است؟

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

مطالب پیشنهادی

بهترین بره رژیم لاغری برای کاهش وزن

عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!

مزایا و عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟

گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید

هزینه آزمایش ایدز چقدر است؟

چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

فواید کلاژن چیست؟ کلاژن ، فراوان ترین پروتئین در بدن است که در استخوان ها و بافت های همبند یافت می شود و در حالی که تکه ای از شام شب گذشته ممکن است سبب زیبایی بیش از حد نباشد، این قسمت ها حاوی مواد مغذی و ترکیباتی هستند که می توانند پوست شما را فربه و نرم نگه دارند، از تشکیل سلولیت ها جلوگیری کرده و آنها را بهبود بخشند و مو و ناخن هایتان سریع تر رشد یابند و سالم تر باشند. بیایید

رژیم غذایی MIND چیست؟ براساس تحقیقات اخیر، حداقل یکی از سه مورد بیماری آلزایمر، در سراسر جهان قابل پیشگیری است. یکی از آشناترین چیزهایی که ما در مورد درمان طبیعی آلزایمر می دانیم، داشتن یک رژیم غذایی سالم و ضد التهاب است. غذاهایی مانند سبزیجات، میوه، آجیل و ماهی سرشار از آنتی ‌اکسیدان ‌ها، چربی ‌های سالم و دیگر مواد فوتوشیمیایی هستند که از مغز در برابر بیماری آلزایمر، محافظت می کنند. در این مقاله از بخش تغذیه دکتر سلام به بررسی رژیم غذایی MIND

درمان بيماري زونا چيست

دومین دوره مراسم اعطای جایزه ملی نشان تجاری (برند) برتر ایران، هفتم اسفند 1397 با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد و

ليزينوپريل برای درمان فشار خون بالای بزرگسالان و کودکان دارای حداقل 6 سال سن استفاده می شود. همچنین داروی ليزينوپريل برای باز کردن رگ های قلبی در بزرگسالان

آیا می دانید روش های سالم ماندن در مسافرت چیست و چگونه می توانید خود را از بیماری های واگیردار در کشورهای خارجی مصون بدارید؟ در بخش اول مقاله روش

روش های سالم ماندن در مسافرت را می شناسید؟ برخی از جالب ترین نقاط جهان می تواند خانه ای برای مشکلات ناگوار باشد. تب زرد، مالاریا و فلج

در مورد ملاسما چه می دانید؟ چگونه میتوان عوارض ناشی از آن را درمان کرد؟ آیا راهکارهای خانگی برای آن می شناسید؟ این بیماری در بانوان رایج است.

همانطور که می دانید هیدراته ماندن در دوران بارداری از اهمیت ویژه ای برخوردار است. نوشیدن مایعات کافی در دوران بارداری برای حفظ سلامتی

تست ادرار معمولاً برای تشخیص عفونت یا چک کردن میزان گلوکز، خون، یا ذرات دیگر در ادرار تجویز می شود. در دوران بارداری در

لوبیا و دانه های کامل مانند برنج قهوه ای، کینوا و گندم کامل، دارای فیبر زیادی هستند و سطح قند خون شما را افزایش نمی دهند. این مواد کلسترول را پایین می آورند و به شما احساس خوبی می دهند.

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آیا امکان بزرگ کردن سینه ها وجود دارد؟ از افتادگی و شل بودن سینه های خود خسته شده اید؟ ما یک راه حل ساده

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *