درمان عفونت سوراخ گوشواره نوزاد

درمان عفونت سوراخ گوشواره نوزاد
درمان عفونت سوراخ گوشواره نوزاد

راهکارهایی برای مراقبت از گوش تازه سوراخ شده و درمان عفونت پیرسینگ گوش :

اگر به تازگی گوش خود را سوراخ کرده اید باید از آن مراقبت کنید تا زخمی نشده و مبتلا به عفونت نشود. روزی دوبار گوش ها را بشویید و تا زمانی که مجبور نیستید به آنها دست نزنید. با انجام راهکارهایی که در ادامه آمده است در مدتی کوتاه گوش ها به حالت اولیه برمیگردند و میتوانید از استایل جدید خود لذت ببرید:

شستن دست ها احتمال انتقال باکتری های بیماری زا را به گوش ها کم میکند. از مایع با صابون آنتی باکتریال استفاده کنید تا مطمئن شوید دستها به خوبی پاکیزه شده اند.

*دستها را حدود ۱۰ الی ۱۵ ثانیه با صابون و کف بشویید تا به خوبی تمیز شوند.

درمان عفونت سوراخ گوشواره نوزاد

کمی صابون را با انگشتها بمالید تا کف کند و به آرامی محل سوراخ شده را در دو طرف گوش بشویید سپس با یک دستمال خشک و تمیز کف را پاک کنید.

از کسی که کار سوراخ کردن گوش ها را انجام داده است بخواهید تا پاک کننده ای که  از نمک دریا تهیه شده است به شما معرفی کند. این پاک کننده ها، گوش را بدون خشک کردن پوست اطراف آن تمیز می کنند. مقداری از پاک کننده را با گوش پاک کن برداشته و محل را به خوبی تمیز کنید.

*بعد از استفاده از پاک کننده نیازی به شستن گوش ها نیست.

ضدعفونی کردن گوش ها روند بهبود را سریعتر کرده و از عفونت گوش ها جلوگیری میکند. ضدعفونی را با گوش پاک کن یا تکه ای پنبه انجام دهید. این کار را بیش از سه روز ادامه ندهید زیرا باعث خشکی پوست اطراف گوش شده و روند بهبودی را کند میکند.

بعد از تمیز کردن محل سوراخ ها و زمانی که پوست خشک نشده گوشواره ها را کمی بچرخانید. این کار باعث نچسبیدن گوش به گوشواره می شود.

کسی که کار سوراخ کردن گوش پیرسینگ را انجام میدهد از گوشواره های ساده ای استفاده میکند. این گوشواره ها ضدحساسیت هستند و در روزهای ابتدایی برای گوش مشکلی ایجاد نمی کنند. بهتر است این گوشواره ها را حداقل ۴ هفته در گوش نگهدارید.

*این گوشواره های باید از استیل ضدزنگ جراحی، تیتانیوم، نیوبیوم یا طلا ساخته شده باشند.

* اگر غضروف گوش را سوراخ کرده اید گوشواره ها باید حداقل ۳ الی ۵ ماه و تا بهبودی کامل، در گوش بمانند.

توجه نکردن به تمیزی محل سوراخ شده ممکن است باعث عفونت شود. بنابراین بدون شستن دستها آنها را لمس نکنید.

شنا کردن میتواند باعث انتقال باکتری به گوش‌ها شود. از استخر، رودخانه و دریا دوری کنید. اگر از وان استفاده می کنید به قدری در آب فرو نروید که گوش ها خیس شوند.

هرگونه برخورد لباس با گوش ها بهبودی را به تاخیر می اندازد. بنابراین از پوشیدن کلاهی که گوش ها را می پوشاند دوری کرده و هنگام پوشیدن لباس یا درآوردن آن مواظب باشید برخوردی با گوش ها صورت نگیرد.

*اگر ناچار به پوشاندن گوش ها هستید از پوششی که گشاد و راحت است استفاده کنید و اگر به گوش ها برخورد کرد برای استفاده ی مجدد حتما آن را بشویید.

اگر گوش ها یک هفته یا بیشتر بعد از سوراخ شدن متورم شده و درد می کنند ممکن است دچار عفونت شده باشند. پوست اطراف گوش عفونی نیز به رنگ قرمز یا صورتی پررنگ خواهد بود بنابراین اگر دارای این علائم بودید با پزشک مشورت کنید.

امیدوارم از این مطلب پین ورک لذت برده باشید! همچنین ما آماده هستیم تا خدمات آرایشی در منزل را برای شما ارایه دهیم.



تمامی حقوق برای پین ورک محفوظ است.


نام کاربری یا ایمیل


رمز

مرا به خاطر بسپار

درمان عفونت سوراخ گوشواره نوزاد
درمان عفونت سوراخ گوشواره نوزاد
9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *